Научная статья на тему 'МЕРОПРИЯТИЯ ПО РАЗВИТИЮ ПАТРИОТИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ У СТУДЕНТОВ ВОЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ'

МЕРОПРИЯТИЯ ПО РАЗВИТИЮ ПАТРИОТИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ У СТУДЕНТОВ ВОЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ Текст научной статьи по специальности «Фундаментальная медицина»

CC BY
23
4
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ДИСЦИПЛИНА / ПРАВО / ВЕРНОСТЬ / ЭТИКА / ЭСТЕТИКА / ПРАВОВЫЕ ЗНАНИЯ / ТЕХНИЧЕСКОЕ ТВОРЧЕСТВО / МАКЕТ / УСТРОЙСТВО / ТУРИЗМ
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «МЕРОПРИЯТИЯ ПО РАЗВИТИЮ ПАТРИОТИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ У СТУДЕНТОВ ВОЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ»

ISSN 2223-4047

Вестник магистратуры. 2020. № 3-1 (102)

УДК 355/359

А.А. Самадов

МЕРОПРИЯТИЯ ПО РАЗВИТИЮ ПАТРИОТИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ У СТУДЕНТОВ

ВОЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ

В данной статье описываются виды деятельности, способствующие патриотическому воспитанию студентов военного образования.

Ключевые слова: дисциплина, право, верность, этика, эстетика, правовые знания, техническое творчество, макет, устройство, туризм.

Узбекистан Республикасининг «Таълим тугрисидаги конуни ва «Кадрлар тайёрлаш миллий дастури»да ёшларга таълим-тарбия бериш ишларини тубдан ислох килиш масаласи куйилган. Жумладан, унда: «Инсон, унинг хар томонлама уйгун камол топиши ва фаровонлиги шахс манфаатларини руёбга чикариш учун шароитлар яратиш, эскирган тафаккур ва ижтимоий хулк-атворнинг андозаларини узгартириш республикада амалга оширилаётган ислохотларнинг асосий максади ва харакатлантирувчи ку-чидир», деб таъкидланган. Шундай экан, олий таълим муассасаларининг харбий таьлим йуналишларида тахсил олаётган талабаларимизни Ватан ва миллат манфаатлари йулида фидойилик курсата оладиган, му-стакиллигимизнинг мохиятини ва кадрини англайдиган, уни хар кандай хавф-хатардан асрашни узининг мукаддас бурчи деб биладиган, муайян мутахассисликни чукур эгаллаган, мустакил фикрлайдиган, маънавий ва жисмонан баркамол инсон сифатида тарбиялаш энг долзарб вазифамиз булмоги даркор. Табиийки харбий таьлим йуналишлари талабаларининг соглом ва хар томонлама баркамол шаклланиши учун уларда факатгина укишга интилиш хиссини такомиллаштириш билан чекланиб булмайди. Улар он-гида юксак маънавий-ахлокий фазилатларини тарбиялаш билан уз Ватани ва халкига нисбатан садокатни шакллантириш, атроф-мухитга нисбатан онгли муносабатда булиш туйгусини хамда маънавий-маърифий онгини ривожлантириш лозим булади. Бунинг учун эса дарсдан ташкари таълим ва илмий тугаракларга алохида эътибор бериб, уларни урф-одатларимиз, миллий кадриятларимизга хурмат рухида хамда уз касбининг мохир устаси булишлари учун ундашга ёрдам беради.

Олий таълим муассасаларида тугарак катнашчиларини доимий равишда фан ва маданиятнинг энг сунгги ютукларидан хабардор килиб туриш улар онгини ижобий ишлар ва тарбиявий тадбирлар билан банд килиш мухим ахамиятга эга. Олий таълим муассасаларида тугаракларни тугарак катнашчиларининг кизикишига асосланган холда куйидаги йуналишлар буйича олиб бориш тавсия этилади: -тартиб-интизом, конунчиликка риоя килиш; -Ватанга мухаббат, садокат ва комил инсон тарбияси; -этика ва эстетик йуналишдаги тарбия; -хукукий билимларини ривожлантириш йуналиши; -техник ижодкорлик (макетлар ва курилмалар яратиш) йуналиши; -сайёхлик тугараклари ва бошкалар.

Тартиб-интизом, цонунчиликка риоя цилиш. Х,арбий факультет талабаларининг конунчилик бузи-лишини олдини олиш, жиноятчиликка карши курашиш, ватанпарварлик, касамёдга содикдик, амалдаги меъёрий хужжатлар талабларини бажариш, талабалар билан якка тартибдаги тарбиявий ишларни олиб бо-риш, уларнинг оилавий ахволини урганиш, ота-оналари хамда оила аъзолари билан сухбат утказишнинг афзалликлари кабилар бажарилади.

Ватанга мухаббат, садоцат ва комил инсон тарбияси. Олий таълим муассасаларида режалашти-рилаётган хар бир тадбир мазмунида, илмий тугараклар фаолиятида - Ватанга мухаббат ва комил инсон тарбияси акс этиши лозим. Талабаларда Ватанга мухаббат туйгусини тарбиялашда энг аввало буюк бобо-калонларимизнинг бизларга колдирган мерослари, уларнинг дунёни хайратда колдирган жасорати, юрти-миз тарихи, муайян даврлардаги мавкеи, мамлакатимизнинг ёркин истикболига ишонч тугрисида маълу-мот берилади. Ватанни севиш, унинг равнаки хакида кайгуриш имон-эътикод рамзи эканлиги уктирилади. Шу нуктаи назардан асосий максад - комил инсонни тарбиялаш амалга оширилади.

Этика ва эстетик йуналишдаги тарбия. Бугунги глобаллашув жараёнида талабаларни ахлокимизга зид булган иллатлардан химоя килиш долзарб вазифадир. Гузал ахлок ва одоб билан белгиланган маънавий

© А.А. Самадов, 2020.

Вестник магистратуры. 2020. № 3-1 (102)

ISSN 2223-4047

фазилатлар инсонлар уртасидаги барча муносабатларга сингиб кетганидан кейингина чинакам ахлокий адамият касб этади. Шу сабабли хам ахлокий кадриятлар барча даврларда инсоннинг маънавий камолоти, этика ва эстетикаси жамият тараккиётининг асосий омилларидан бири сифатида эътироф этилган. Барча ижтимоий, иктисодий, сиёсий муаммоларни дал этиш имконияти инсон шахсини тарбиялаш оркали яра-тилган. Мамлакатимизда олиб борилаётган ислодотларнинг бош мезони, маънавий-маърифий содадаги ян-гиланишларнинг асосий йуналишлари, замонавий дунёкарашни шакллантираётган мудим омиллар бево-сита этика-эстетиканинг умуман олганда ахлокнинг маънавият тизимида мудим урин тутганлигидан дало-лат беради.

Хукукий билимларини ривожлантириш йуналиши. Маълумки, инсонларнинг жукукий онгини оширмасдан жукукий фукаролик давлатни тасаввур этиб булмайди. Дукукий онг пойдеворига укув муас-сасаларда асос солинади. Талабаларга жукукий билимлар, ижтимоий даёт меъёрлари ва коидалари тугри-сида кенг маълумотлар бериб борилади. Дукукий таълимнинг мазмуни мустакил Узбекистон давлатининг иктисодий, маънавий, сиёсий-жукукий манфаатларини узида мужассамлаштириши керак.

Техник ижодкорлик (макетлар ва цурилмалар яратиш) йуналиши. Талабаларни буш вактларини са-марали утказиш максадида уларнинг кобилиятларидан келиб чикиб, илмий тугаракларга жалб килган долда дар хил макетлар ва курилмалар яратишга йуналтириш. Зеро, дарбий таьлим йуналиши талабаларининг илмий-назарий савиясини ошириш, маълум бир илмий йуналишга йуналтириш, уларни узи эгаллаётган мутахассислиги буйича етук мутахассис булиб етишишида илмий тугараклар фаолияти-нинг урни мудим адамият касб этади.

Сайёулик тугараклари ва бошцалар. Сайёдлик тугаракларига дам талабалар уларнинг кизикишларини дисобга олган долда кенг жалб килинади. Тугаракка кабул килинаётган талабалар, ёшлар аввало сайёдлик тугаракларининг бирор бир йуналишига кизиккан, сайёдлик экспедицияси тугрисида та-саввурга эта булиши керак. Сайёдлик йуналиши буйича катнашадиган талабалар - юртимиз дакида тасав-вурга эга булиши, юртимизнинг тарихини, кадимий обидаларини, улар дакидаги афсона ва ривоятларни билиши лозим. Албатта, юкорида тавсия этилаётган тадбирлар талаба истеъдоди ва иктидорини намоён килишга доир шарт-шароитлар яратиб бериши лозим булади. Тавсия этиладиган тарбиявий тадбирларнинг татбик килиниши талабалар таълим-тарбиясини янада такомиллаштириш самарадорлигини оширишга хизмат килади. Бундан ташкари таълим жараёнини ташкил этишда аник йуналишларни белгилаб беради ва у замон талаблари асосида ташкил этилади.

Библиографический список

1. А.Сафаров Ахборот психологик хуружлар ва маънавий тахдидпар. Шарк нашриёти Тошкент 2015 йил.

САМАДОВ АБДУЛАЗИЗ АШУРОВИЧ - преподаватель, военный факультет, Бухарский государственный университет, Узбекистан.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.