SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7
3(1/2), Jan., 2023
МАМЛАКАТ ЩТИСОДИЁТИДА АВТОМОБИЛ ТРАНСПОРТИ КОРИДОРЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ ИСТЩБОЛЛАРИ
М.С.Бурихаджаева
Тошкент давлат траспорт университети, Идтисодиёт факультетининг "Транспорт ик;тисодиёти" кафедраси ассистенти [email protected] +998971957779
АННОТАЦИЯ
Президентимиз Шавкат Мирзиёев раунамолигида миллий ицтисодиётни эркинлаштириш ва модернизациялаш, унинг барцарор ривожланиши ва жщон ицтисодий муносабатларига изчил интеграциялашувини таъминлашга царатилган тизимли ислоуотлар амалга оширилмоцда. Ишлаб чицарилаётган маусулотларнинг рацобатбардошлигини ва мамлакатимиз экспорт салоуиятини ошириш ушбу йуналишдаги энг мууим устувор йуналишлар сифатида белгиланган. Мамлакатнинг транспорт ва логистика салоуиятини ошириш мацсадида ушбу соуанинг институционал асослари ва меъёрий-ууцуций базаси мустаукамланмоцда. Марказий Осиёда транспортнинг ривожланиши Шимолий-Жанубий ва Гарбий-Шарций йуналишлар буйлаб бозлай оладиган транспорт йулаклари алоуида ауамият касб этмоцда.
Калит сузлар: Транспорт, самарадорлик, товарлар ва хизматлар, инцироз, инновация, цоидалар, жауон тажрибалари, атроф-мууит, рацамлаштириш, инфратузилма, глобал, логистика, рацобат, экспорт,
ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ АВТОМОБИЛЬНЫХ ТРАНСПОРТНЫХ КОРИДОРОВ В ЭКОНОМИКЕ СТРАНЫ
АННОТАЦИЯ
Под руководством Президента Шавката Мирзиёева проводятся системные реформы, направленные на либерализацию и модернизацию национальной экономики, обеспечение ее устойчивого развития и последовательной интеграции в мирохозяйственные связи.
В качестве важнейших приоритетов на данном направлении определены повышение конкурентоспособности производимой продукции и экспортного потенциала страны. В целях повышения транспортно-логистического потенциала страны укрепляется институциональная основа и нормативно-правовая база данной отрасли. Особое значение приобретает развитие
инпорт
SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7
3(1/2), Jan., 2023
транспорта в Центральной Азии, способной связать транспортные коридоры, проходящие по маршруту Север-Юг и Запад-Восток.
Ключевые слова: Транспорт, эффективность, товары и услуги, кризис, инновации, правила, мировой опыт, окружающая среда, цифровизация, инфраструктура, глобальный, логистика, конкуренция, экспорт, инпорт
PROSPECTS FOR THE DEVELOPMENT OF AUTOMOBILE TRANSPORT CORRIDORS IN THE COUNTRY'S ECONOMY
ABSTRACT
Under the leadership of President Shavkat Mirziyoyev, systemic reforms are being carried out aimed at liberalizing and modernizing the national economy, ensuring its sustainable development and consistent integration into world economic relations.Increasing the competitiveness of manufactured products and the country's export potential have been identified as the most important priorities in this area. In order to increase the transport and logistics potential of the country, the institutional framework and regulatory framework of this industry is being strengthened. Of particular importance is the development of transport in Central Asia, capable of linking transport corridors running along the North-South and West-East routes.
Keywords: Transport, efficiency, goods and services, crisis, innovation, rules, world experience, environment, digitalization, infrastructure, global, logistics, competition, export, import.
Президентимиз Шавкат Мирзиёев рахнамолигида миллий иктисодиётни эркинлаштириш ва модернизациялаш, унинг баркарор ривожланиши ва жахон иктисодий муносабатларига изчил интеграциялашувини таъминлашга каратилган тизимли ислохотлар амалга оширилмокда. Ишлаб чикарилаётган махсулотларнинг ракобатбардошлигини ва мамлакатимиз экспорт салохиятини ошириш ушбу йуналишдаги энг мухим устувор йуналишлар сифатида белгиланган.
Расмий маълумотларга кура, Узбекистоннинг ташки савдо айланмаси 2019 йилда 42,2 миллиард А^Ш долларини ташкил этган. Пандемия инкирозидан сунг, Осиё Тараккиёт Банкининг прогнозларига кура, ислохотлар кишлок хужалиги, саноат ва хизматлар усишини рагбатлантиради, чунки 2021йилда Ялпи Ички Махсулот усиши 5.8% ташкил килади. Узбекистонда иктисодиётни модернизация килиш, экспортни хар томонлама куллаб-кувватлаш ва рагбатлантириш, унинг хажми баркарор усишини таъминлаш буйича амалга оширилаётган чора-тадбирлар ташки савдо йулларини янада диверсификация
КИРИШ
SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7
3(1/2), Jan., 2023
килиш учун кулай шарт-шароитлар яратиш, мамлакат экспорт махсулотларини истикболли халкаро бозорларга чикишини таъминлайдиган мукобил транзит йулакларини максимал самарали шакллантириш буйича кушимча чора-тадбирларни талаб этади.
Мамлакатнинг транспорт ва логистика салохиятини ошириш максадида ушбу соханинг институционал асослари ва меъёрий-хукукий базаси мустахкамланмокда. Узбекистон Президентининг 2019 йил 1 февралдаги № ПФ-5647-сонли Фармони "Транспорт сохасида давлат бошкаруви тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари тугрисида"ги конун лойихасини ишлаб чикишни назарда тутади.
Хусусан, Узбекистон рахбарининг 2019 йил 1-февралдаги карори билан автомобил, темир йул, хаво, дарё транспорти, метро, шунингдек, автомобил йулларини ривожлантириш сохасида ягона давлат сиёсатини ишлаб чикиш ва амалга ошириш буйича Давлат бошкаруви органи сифатида белгиланган Транспорт вазирлиги ташкил этилди. "2018-2022 йилларда транспорт инфратузилмасини такомиллаштириш ва ташки савдо йуналишларини диверсификация килиш комплекс дастури" ни амалга ошириш доирасида янги транспорт-транзит йулаклари ва логистика марказлари тармогини ривожлантириш, транспорт воситалари ва самолётлар паркини кенгайтириш, кушни мамлакатларда узбек юкларини самарали ташиш ва ташиш учун шароитлар яратиш буйича тизимли ишлар амалга оширилмокда. Хрзирги кунда йуловчи ва юк ташиш хажми ва сифатини ошириш учун шарт-шароитлар яратиш, транспорт сохасини бошкариш тизимини такомиллаштириш, шунингдек транспорт тизими ходимларини тайёрлаш, кайта тайёрлаш ва малакасини оширишга тубдан янги ёндашувларни жорий етишни назарда тутувчи "2035 йилгача Узбекистон Республикаси транспорт тизимини ривожлантириш стратегияси" ишлаб чикилмокда. Республикамиз бенефициар мамлакат сифатида кабул килинган баркарор ривожланиш ва самарали бошкарув (GSP+) учун Европа Иттифокининг махсус имтиёзлар тизими-Узбекистон учун жорий йилнинг апрел ойидан кучга киришини кайд этиш мухимдир. Унда Европа Иттифоки ва Узбекистон уртасидаги савдо хажмини ошириш учун кушимча имкониятлар такдим этилади, чунки мато, кийим-кечак ва пластмасса махсулотлари каби бир катор мухим экспорт товарларига тарифлар бекор килинади. Бундан ташкари, (GSP+) доирасида 6,2 мингдан ортик товарларни божсиз импорт килиш мумкин. Бу Узбекистонда истикболли лойихаларни амалга оширишга, шунингдек, Узбекистон билан Европа Иттифоки мамлакатлари уртасидаги савдо-иктисодий алокаларни
SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7
(E)ISSN:2181-1784 www.oriens.uz 3(1/2), Jan., 2023
диверсификация килиш ва жадал ривожлантириш учун мустахкам асос булиб хизмат килади.
Бундай шароитда Марказий Осиёда транспортнинг ривожланиши Шимолий-Жанубий ва Гарбий-Шаркий йуналишлар буйлаб боглай оладиган транспорт йулаклари алохида ахамият касб этади. Boston Consulting Group халкаро компанияси экспертларининг фикрича, Марказий Осиё глобал транспорт тизимида катта транзит салохиятига эга минтака хисобланади. Афгонистондаги бекарор вазиятга эга минтака, кушни давлатларнинг мавжуд коммуникациялардан фойдаланиш буйича узаро муносабатларида кузатилаётган муаммолар савдо имкониятларидан самарали фойдаланишга тускинлик килмокда. БМТ Бош котиби Антониу Гутерришнинг айтишича, денгиздан узок мамлакатларнинг махсулотлари деярли халкаро савдо бозорларида намойиш этилмайди. Бирлашган Миллатлар Ташкилотининг савдо ва тараккиёт буйича конференцияси (ЮНКТАД), маълумотларига кура, Марказий Осиё давлатлари учун транспорт харажатлари куп холларда импорт товарлар кийматининг 60%га етади. Жахон бозорларига чикиш учун Узбекистон икки давлат худудини енгиши керак булиб, асосий йукотишларнинг сабаби булади. Х,ар йили 23 миллион контейнердан, факатгина 1% темир йул оркали, 99% денгиз томонидан ташилади. Марказий Осиёнинг баркарор ривожланиши ва гуллаб-яшнаши учун минтака давлатлари ва халкаро ташкилотлар иштирокида бу йуналишдаги саъй-харакатларни бирлаштириш, хамкорликка интилиш талаб этилади. Утган 4 йил давомида Узбекистон томонидан минтакадаги хамкорликнинг асосий йуналишлари буйича аник сиёсий ва дипломатик кадамлар куйилгани сабабли 2021 йилга келиб, биринчи навбатда транспорт-коммуникация сохасида ялпи ички махсулот хажми 5,8 фоизга ошиши кутилмокда.
МУ^ОКАМА ВА НАТИЖАЛАР
Узбекистон, Афгонистон, Эрон, Ислом тараккиёт банки ва Осиё тараккиёт банки иштирокида трансафгон йулаги лойихаси ишлаб чикилган. Ушбу йулак Термиз шахридан бошланиб, Афгонистоннинг Мозори-Шариф ва Х,ирот шахарлари оркали Эрон худуди билан богланади. Мавжуд алока тизимлари Эрондан- Бендер Аббос ва Чорбахор портларига киришга имконият беради. Бу эса Форс курфази портларига ундан эса океанга чикиш имкониятини очади. Минтакамизга янги, арзон кулай йул билан киришни таъминлайди. Бундан биринчи навбатда транспорт инфратузилмасини, автомобиль ва темир йулларни ривожлантиришга алохида ахамият берилмокда. 2035 йилгача жамоат йулларини ривожлантириш дастурининг амалга оширилиши бугунги кунда
o
SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7
3(1/2), Jan., 2023
pecnySnuKaHuHr Sapna xygygnapu ypracuga hhh gaBOMuga umOHnnu TpaHcnopT anoKanapHHH TatMuHnafigu, KymHu gaBnaraap xygyg^apugaH yTMacgaH wk Ba fiynoBHHnapHH y3nyKcu3 Tarnarn ynyH mapoHT apaTagu, xygyguMro op^ann TOBapnap TparouraHu ce3unapnu gapa^aga Omupagu.
TeMup fiynnap HypunumuHu aHaga gaBOM эттнpнm x,aM Su3 ynyH Karra axaMHtfira era. TeMHp fiyn TpaHcnopraga Tarnarn xa^MuHuHr Omumura Sup Hena OMHnnap caSaS SynMOKga. TeMHp fiynnapu MatMypuaTnapu ypracuga hkkh TOMOHnaMa Ba Kyn TOMOHnaMa y3apo MaH^aarau xaMKopnHK Harn^acuga TpaH3HT gaBnaraap, TeMup fiyn TpaHcnOpTH cO^acuga HOpMaraB-xyKyKufi Sa3aHu TaKOMunnamTHpum, TpaH3HT Tarnurn ynyH mapT-mapOuraapHu SupnamTupum, TpaH3HT WKnapuHu ®:anS Ku^um Syfiuna KenumunraH cuëcaTHu aManra Omupum caSaSnu TeMup fiyn TpaH3uT gaBnaraap MatMypuaraapu TpaH3uT Tapu^napHu KaMaHTupumra uHTunMOKga.
PaKOÖaTÖapgOm Ba MaKÖyn Tapu^napHu, myHuHrgeK OMMaBufi WKnapra Tapu$ nerupManapuHu TaKguM этнm OpKanu, TeMup fiynnap wk эraпapннн KynpOK Ku^agu. ahhu nafiTga y3SeKucTOHga caBgO-uKTucOguH anOKanapHuHr puBO^naHumu SunaH, pecnySnuKa TpaHcnOpT тнзнмн x,aM puBO^naHuS SOpMOKga. y3SeKucTOH reOrpa^uK ^uxaTgaH ypra Ocuë MapKa3uga ^OfinamraH. fflyHuHr ynyH, yTMumga Ba xO3up Sapna caBgO MOnnapu y3SeKucTOH OpKanu yTagu. TamKu caBgO xa^MnapuHu puBO^naHumu SunaH wk afinaHMacuHu aBTOMaraK paBumga Omumu, Sy Su3HuHr KOMnaHuanapuMroHu TpaHcnOpT SO3Opuga $aOn umTupOK этнmннн aHraaragu. fflyHuHr ynyH xaM y3SeKucTOH нк;тнcogнётннннr puBO^naHum TamKu caBgO MyHOcaSaraapura MyraHOcuS paBumga SOrauKgup.
fflyHra KapaMafi M^X, MaMnaKaraapuga xanrçapO aBTOMOSunga wk TamumHuHr ynymu yMyMufi xa^Mga yHna KaTTa эмac Ba MuKgOpu xap fiunu TamunaguraH WKnapHu 20-25% ra TeHr, Sy эca TeMup fiyn TpaHcnOpTura ^uggufi paKOSaTHu Tammn Ku^agu, nyHKu y xapaKaraaHnuKKa эra. ^aMOaT TpaHcnOpTu y3SeKucTOH PecnySnuKacu arOHa TpaHcnOpT тнзнмннннr (ETC) a^panMac kucmu SynuS, SOmKa TpaHcnOpT Typnapu SunaH Sup Karopga fiynOBnunap Ba WKnapHu
Tamum SunaH myrynnaHagu. ^Hru xy^anuK MexaHu3Mu mapOmuga aBTOMOSun TpaHcnOpTuHuHr puBO^naHumu aBTOTpaHcnOpT BOcuTanapugaH ^OfiganaHum caMapagOpnuruHu OmupumHu, my OpKanu Me^HaT yHyMgOpnuruHu OmupumHu, TpaHcnOpT cu^aTuHu axmunamHu TanaS Ku^agu.
ABTOTpaHcnOpT SOmKa TpaHcnOpT Typnapura HucSaTaH ce3unapnu a^3annuKnapra эra: WKOpu MaHëBpnuK, fiynOBnunap Ba WKnapHu SeBOcuTa um ^Ofinapura ëKu Typap-^Ofinapra eTKa3uS Sepum KOSunuaTuHu, cu^aTnu KOnnaManu fiynnapga WKOpu Te3nuKga aManra Omupagu. ABTOTpaHcnOpTHuHr
o
SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7
3(1/2), Jan., 2023
acocufi a^arnuKnapugaH Supu: ynapHu Te3nuKga umra Tymupum, TeMup fiynnapga KOHTaKT TapMoFugaru пogcтaнцнaпapнн Kypum ynyH KymuMna xapmaraapcro aManra omupum.
Oxupru nafiuTga KoHTefiHepnapga roKnapHu Tamum pHBO^naHMOKga, aBTOMOÖnn, TeMHp fiyn Ba aвнaцнa TpaHcnopTuga KaTTa TOHHanu KoHTefiHepnapgaH WKnapHH Tamumga ^ofiganaHum TpaHcnopT th3hmhhh puBO^naHurn Ba TaKOMunnamTHpumra onuS Kenagu. fflyHHHr ynyH, TpaHcnopT th3hmh TrouMgaru Sapna эпeмeнтпapнн xucoSra onurn KepaK: xap xun Typgaru Tarannap, TupKaManap, apuMTupKaManap, Maxcyc TpaHcnopT BOcuTanapu Ba Te3 Sy3unaguraH TOBapnap ynyH Maxcyc My3naTruHnap SunaH pe^pu^eparopnap, aвтoцнcтepнaпap Ba orup WKnapHu Tamum ynyH KoHTefiHepnap.
^öeKucTOH PecnySnuKacu MycTaKunnuKHu Ky^ra KupuTran, aHaga ^uncnamgu, 6y xonaraapHu xucoSra onuS, KynnaS xa^Kapo roK TamyBnunapu y3 napKnapuHu aHrunaS EBpona CTaHgapTu TanaSnapura ^bboS SepaguraH aHru Tungaru xapaKargaru TapKuSnapHu umnaS nuKumgu.
Xp3upru KyHga KynnaS xa^Kapo roK TamyBnunap 3aMoHaBufi Mercedes-BeH3, MAH, Ba xoKa3o aBTOMoSunnapura эгa. KoBug gaBpugaH KefiuH pecnySnuKaHuHr caBgo afinaHMacu ce3unapnu gapa^aga omgu, nyHKu KoBug Ty^afinu caBgo anoKanapu TyxTarunraH эgн.
Xygyg Syfiuna YsSeKucTOH Sup Hena ep ycTu TpaHcnopT fiynaKnapura эгa, ynapHuHr энг ucTuKSonnucu ^aHySufi fiynaK ëKu TomKeHT-^apg^oy-Te®;eH-Mamxag-Bender ASSoc fiynaru, y3yHnuru 2,912 km. By fiynaK ^SeKucTOH ynyH anoxuga axaMuaTra era. By epga, TypKMaHucroH Ba 3poH TOMoHnapugaru nerapa TepMuHarnapu, xaMga yTKa3um ynyH Sapna 3apyp TexHuK Bocuranap SunaH ^Mxo3naHraH, Sup fiyngaH SomKacura noet3ggap (TypKMaHucTOHga 1520 km Ba 3poH 1435 km) yTagu. By fiynHuHr TaxMuHufi KyBBaru fiunura 5,3 m^h tohmhu TamKun этagн.
ByryHru KyHga y3SeK naxra TonacuHuHr 30-35% gaH opTuru EBponara экcпopт Ku^uHagu Ba Ocuë Kuracura 3poHHuHr Bandar ASSoc nopTugaH Tamunagu, y epra aBToMoSun Ba TeMup fiyn opKanu eTKa3uS Sepunagu. Te^eH-Cepaxc-Mamxag TeMup fiyn nuHuacu EBpocuë MaKoMuHu ongu Ba KymuMna cu^araga KaSyn Ku^uHagu TpaHcuSup fiynu XuTofiHu MapKa3ufi Ocuë MaMnaKaraapu opKanu EBpona SunaH Sornafigu. Xurofi, EBpoocuë ep TpaHcnopT fiyn kucmuhu puBo^naHumura KaTTa axaMuaTra эraпнrннн xucoSra onagu. ^SeKucTOH PecnySnuKa ynyH Sy TeMup fiyn fiynaruHu uKTucogufi ^uxaTgaH ^ofiganu Ba Karop caSaSnapra кypa-cнёcнfi, uKTucogufi Ba TamKunufi TaSuaT neKnaHraH. fflynap KaTopuga, SupuHnu HaBSaTga, A^fohuctoh PecnySnuKacuHuHr cuëcufi Ba
SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7
3(1/2), Jan., 2023
харбий бекарорлиги, хукукий асоснинг камёблигига Узбекистан Республикаси ушбу автомагистрални ишга туширишда иштирок этишни истайди.
REFERENCES
1. Хаджаева Н.Файзиев Р. «Современное состояние системы экологического мониторинга в Республике Узбекистан» Biznes-Эксперт-2021 СТ 160
2. М.С. Буриходжаева "МЕТОДЫ УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ И УЛУЧШЕНИЯ КАЧЕСТВА УПРАВЛЕНИЯ В ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНОМ ТРАНСПОРТЕ "Экономика и социум" №12(103) 2022
3. Юлдашева С, БуриходжаеваМ "Повышение эффективности таможенной деятельности в развитии международного экономического сотрудничества " INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND PRACTICAL CONFERENCE" THE TIME OF SCIENTIFIC PROGRESS" 2022/9/10 (87-91)
4. Хаджаева Н.Файзиев Р. «Современное состояние системы экологического мониторинга в Республике Узбекистан» Biznes-Эксперт-2021 СТ 160
5. Узбекистон Республикаси Президентининг «Узбекистон Республикаси йул хужалиги тизимини чукур ислох килиш чора-тадбирлари тугрисида» 2019 йил 9 декабрдаги ПФ-5890-сонли Фармони.
6. Узбекистон Республикаси Президентининг «Йул сохасини бошкариш тизимини янада такомиллаштиришга оид чора-тадбирлар тугрисида» 2019 йил 9 декабрдаги ПКК-4545-сонли карори.
7. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг "Транспорт вазирлиги хузуридаги Автомобиль йуллари кумитаси тугрисида" 2020 йил 19 майдаги 295-сонл карори.
8. 2030 йилгача булган даврда Узбекистон Республикасининг атроф мухитни мухофаза килиш концепциясини тасдиклаш тугрисида ПФ-5863-сон 30.10.2019 йил.
9. Логистические тренды 2020-2021 года: Retail.ru 8 июня 2020 г.
10. Раматов, Ж. С., Муратова, Д., Султанов, С. X,., Тухтабоев, Э., Кушаков, Ф., & Хасанов, М. Н. (2022). ИЖТИМОИЙ АДОЛАТ ВА КАДРИЯТЛАР ПЛЮРАЛИЗМИ. World scientific research journal, 8(1), 102-108.
11. Раматов, Ж.С., Баратов, Р.У., Султанов, С.Х., Муратова, Д.А., Хасанов, М.Н., & Эрниёзов, У.К. (2022). ЁШЛАР ЗАМОНАВИЙ МАДАНИЙ КИЁФАСИ ВА УМУМИНСОНИЙ КАДРИЯТЛАР ТУШУНЧАСИНИНГ МАЗМУН-МОХДЯТИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (10), 376-386.
12. Джуманиёз Раматов, Розигуль Умарова, Рашид Баратов, Миршод Хасанов, Сиродж Султонов, Файзулла Кушаков ПРОБЛЕМЫ ВЛИЯНИЯ ИСЛАМА НА
SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7
3(1/2), Jan., 2023
ТРАНСФОРМАЦИЯ СОЗНАНИЯ // Академические исследования в области педагогических наук. 2022. №10. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/problems-of-influence-of-islam-on-coding-transformation (дата обращения: 31.01.2023).
13. Hasanov M., Tuhtaboev E. THE PERFORMANCE OF THE PERFECT MAN IN THE EASTERN RENESSANCE (ON THE EXAMPLE OF FARABI'S VIEWS) //Innovative Technological Methodical Research Journal. - 2021. - Т. 2. - №. 05. -С. 1-6.
14. М.Н.Хасанов, Д.А.Хафизов, Р.Х.Тоиров, & ХД.Болтабоев. (2022). АБУ НАСР ФОРОБИЙ ЯШАГАН ДАВРДАГИ ИЛМ-ФАН ВА ТАЪЛИМ-ТАРБИЯ . JOURNAL OF NEW CENTURY INNOVATIONS, 4(3), 137-140. Retrieved from http: //www.wsrj ournal .com/index. php/new/articl e/view/62 7
15. Jumaniyoz Ramatov, Rozigul Umarova, Rashid Baratov, Mirshod Khasanov, Siroj Sultonov, & Fayzulla Kushakov (2022). MODERN REQUIREMENTS FOR THE SPIRITUAL IMAGE OF YOUNG PEOPLE AND ITS MANIFESTATION IN PRACTICE. Academic research in educational sciences, 3 (10), 582-586.
16. Ramatov, J.S., & Khasanov, M.N. (2022). SOCIAL ASPECTS OF PROFESSIONAL QUALITY IMPROVEMENT (ON THE EXAMPLE OF THE RAILWAY SECTOR). Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (6), 969-976.
17. Раматов, Ж.С., Валиев, Л.А., & Хасанов, М.Н. (2022). XIX АСРДА ХИНДИСТОНДАГИ ИЖТИМОИЙ - ФАЛСАФИЙ ЖАРАЁНЛАР. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (6), 1070-1078.
18. Журабоев, Н. Ю., Кушаков, Ф. А., Султанов, С. Х., & Хасанов, М. Н. (2022). КОНФУЦИЙЛИК ХУСУСИЯТЛАРИДАН ХИТОЙ ФАЛСАФАСИНИНГ КЕНГАЙИШИ. World scientific research journal, 9(2), 3742.
19. Ruzigul, U., Nasirjan, J., Dilmurodkhakim, A., Mirshod, H., & Urozboy, E. (2020). Rationale and history of human reflections in the muslim philosophy. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(5), 1453-1458.