Научная статья на тему 'ХОТИН-ҚИЗЛАР МАНФААТИГА ХИЗМАТ ҚИЛУВЧИ ИСЛОҲОТЛАРНИ МУВАФФАҚИЯТЛИ АМАЛГА ОШИРИШДА МАҲАЛЛАДАГИ ХОТИН-ҚИЗЛАР ФАОЛЛАРИНИНГ ЎРНИ'

ХОТИН-ҚИЗЛАР МАНФААТИГА ХИЗМАТ ҚИЛУВЧИ ИСЛОҲОТЛАРНИ МУВАФФАҚИЯТЛИ АМАЛГА ОШИРИШДА МАҲАЛЛАДАГИ ХОТИН-ҚИЗЛАР ФАОЛЛАРИНИНГ ЎРНИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
55
10
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Science and innovation
Область наук
Ключевые слова
ташкилотчилик / янгиликларга интилувчанлик / хоҳиш-истак ва имконият / ҳаѐтий тажриба / аҳоли ўртасида обрў-эътиборга эга бўлиш / фидойилик / садоқатлилик. / organizational skills / desire for innovation / desire and opportunity / life experience / authority among the population / dedication / loyalty.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — D. Mirzajonova

Мақолада маҳаллада оилалар ва хотин-қизлар билан ишлаш жараѐнида хотин-қизлар фаоли учун зарур бўлган жиҳатлар ҳақида сўз юритилиб, хотин-қизлар фаолининг самарали фаолият кўрсатиши учун зарур тавсиялар берилмоқда.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE ROLE OF WOMEN AND GIRLS IN MAHALLAS IN THE SUCCESSFUL IMPLEMENTATION OF REFORMS THAT SERVE THE INTERESTS OF WOMEN

The article discusses the aspects necessary for a woman activist in the process of working in mahallas with families and women, provides the necessary recommendations for the effective work of women activists

Текст научной работы на тему «ХОТИН-ҚИЗЛАР МАНФААТИГА ХИЗМАТ ҚИЛУВЧИ ИСЛОҲОТЛАРНИ МУВАФФАҚИЯТЛИ АМАЛГА ОШИРИШДА МАҲАЛЛАДАГИ ХОТИН-ҚИЗЛАР ФАОЛЛАРИНИНГ ЎРНИ»

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

ХОТИН-ЦИЗЛАР МАНФААТИГА ХИЗМАТ ЦИЛУВЧИ ИСЛО^ОТЛАРНИ МУВАФФАЦИЯТЛИ АМАЛГА ОШИРИШДА МА^АЛЛАДАГИ ХОТИН-ЦИЗЛАР

ФАОЛЛАРИНИНГ УРНИ Дилшода Мирзажонова

Оила ва хотин-кизлар давлат кумитаси бошкарма бошлиги, психология фанлари номзоди,

доцент

https://doi.org/10.5281/zenodo.7158506

Аннотация. Мацолада мауаллада оилалар ва хотин-цизлар билан ишлаш жараёнида хотин-цизлар фаоли учун зарур булган жщатлар уацида суз юритилиб, хотин-цизлар фаолининг самарали фаолият курсатиши учун зарур тавсиялар берилмоцда.

Калит сузлар: ташкилотчилик, янгиликларга интилувчанлик, хоуиш-истак ва имконият, уаётий тажриба, ауоли уртасида обру-эътиборга эга булиш, фидойилик, садоцатлилик.

РОЛЬ ЖЕНЩИН И ДЕВУШЕК В МАХАЛЛЯХ В УСПЕШНОЙ РЕАЛИЗАЦИИ РЕФОРМ, СЛУЖАЩИХ ИНТЕРЕСАМ ЖЕНЩИН

Аннотация. В статье рассматриваются аспекты, необходимые женщине-активистке в процессе работы с семьями и женщинами в махаллях, даются необходимые рекомендации для эффективной работы женщин-активисток.

Ключевые слова: организаторские способности, стремление к инновациям, желание и возможность, жизненный опыт, авторитет среди населения, самоотверженность, лояльность.

THE ROLE OF WOMEN AND GIRLS IN MAHALLAS IN THE SUCCESSFUL IMPLEMENTATION OF REFORMS THAT SERVE THE INTERESTS OF WOMEN

Abstract. The article discusses the aspects necessary for a woman activist in the process of working in mahallas with families and women, provides the necessary recommendations for the effective work of women activists

Keywords: organizational skills, desire for innovation, desire and opportunity, life experience, authority among the population, dedication, loyalty.

КИРИШ

Мамлакатимизда хотин-кизларнинг хукук ва конуний манфаатларини х,имоя килиш, уларнинг иктисодий, ижтимоий ва сиёсий фаоллигини ошириш, соглигини саклаш, касбга укитиш ва бандлигини таъминлаш, тадбиркорликка кенг жалб этиш, эх,тиёжманд хотин-кизларни ижтимоий куллаб-кувватлаш, гендер тенгликни таъминлаш борасида кенг куламли ислох,отлар амалга оширилмокда. Хотин-кизларнинг муаммоларини х,ал этиш, ижтимоий х,имоясини кучайтириш, турмуш шароитини яхшилаш масалаларига алох,ида эътибор каратилмокда.

ТАДЦИЦОТ МАТЕРИАЛЛАРИ ВА МЕТОДОЛОГИЯСИ

Ушбу жараёнларда махдллалардаги хотин-кизлар фаолларининг урни ва иштироки них,оятда мух,имдир.

Махдлладаги хотин-кизлар фаоли лавозими Узбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 1 мартдаги "Оила ва хотин-кизлар билан ишлаш, махдлла ва нуронийларни куллаб-кувватлаш тизимини такомиллаштириш чора-тадбирлари тугрисида"ги ПФ-81-сон Фармонига мувофик, х,ар бир шахдрча, кишлок, овулда,

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

шунингдек, шахарлар, шахарчалар, кишлоклар ва овуллардаги хар бир махаллада бир нафардан жорий этилди.

Хотин-кизлар фаоли лавозими нихоятда масъулиятли лавозим хисобланади, чунки кундалик хаётда махалладаги оилалар вакиллари, турли ёшдаги хотин-кизлар билан бевосита мулокотда булади, улар билан манзилли ва максадли иш олиб боради, куллаб-кувватлаш буйича максадли ишларни амалга оширади.

ТАДЦЩОТ НАТИЖАЛАРИ

Шу боис, хотин-кизлар фаоллари куйидаги кобилият ва сифатларга эга булиши хамда ушбу сифатларни узида ривожлантириши мухим ахамиятга эга.

Ташкилотчилик кобилияти. Ташкилотчилик кобилияти оилалар ва хотин-кизлар оилалар билан иш олиб бориш, ижтимоий-маънавий масалалар билан шугулланиш, ахоли уртасида утказиладиган маънавий-маърифий ва профилактик тадбирларни максадли ва манзилли ташкил этишда, фаолиятга оид барча топширикларни сифатли амалга оширишда мухим ахамиятга эга.

Хотин-кизлар фаоли махалланинг ички имкониятлари (салохиятли, тажрибали ва фидойи инсонлар, намунали оилалар вакиллари)ни аниклаб, улардан максадли фойдалана олиши зарур.

Салохиятли ва ижтимоий фаол хотин-кизларни "Окила аёллар харакати", хотин-кизлар билан ишлаш буйича комиссия, «Ота-оналар университета» жамоатчилик тузилмасига хдмда оилаларда ижтимоий-маънавий мухитни урганиш ва согломлаштириш хамда кизлар тарбияси, маънавияти ва маърифатига оид утказиладиган каби тадбирларга жалб эта олиш, уларнинг хаётий тажрибалари, салохиятларидан самарали фойдалана олиш хотин-кизлар фаолининг ташкилотчилик кобилиятига бевосита богликдир.

Янгиликларга интилувчанлик. Хотин-кизлар фаоли мамлакатимизнинг ички ва ташки сиёсати, айникса, оила ва хотин-кизлар масалалари буйича амалга оширилаётган ислохотларни тушуниши ва ахолига етказа олиши зарур.

Шунингдек, оила ва никох сохасида давлат сиёсати ва норматив-хукукий хужжатлар хакида тушунчага эга булиши ва уларнинг мазмун-мохиятини, ажримнинг хукукий ва ижтимоий окибатларини, хар бир фукарога фукаролик, оталик, оналик ва фарзандлик масъулиятини англата олиши жуда мухимдир.

Бунинг учун янгиликлардан доимий тарзда хабардор булиши, оила ва никох сохасида давлат сиёсати ва норматив-хукукий хужжатлар хакида тушунчага эга булиши, ушбу билимларнинг мазмун-мохиятини ахолига етказа олиши, янгиликлардан доимий тарзда хабардор булиши, шунингдек, малака ошириш курсларида уз билимини ошириб бориш, семинарларда фаол иштирок этиши, хамкасблар билан тез-тез тажриба алмашиб туриш талаб этилади.

Оила ва таълим-тарбия масалалари билан шугулланадиган давлат ва жамоат ташкилотлари уз ваколатлари доирасида ва сохага доир вазифаларидан келиб чикиб хамкорликда муаммоли оилалар ва хотин-кизларни куллаб-кувватлаши ва уларга хар томонлама кумак беришлари зарур.

Чунки оилаларнинг хаётий муаммо ва масалалари турлича, хотин-кизлар фаолининг асосий вазифаси эса оилалардаги масалаларни билиш, уз вактида аниклаш ва улар билан тизимли ишларни ташкил этишдир. МУ^ОКАМА

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

^eMaK, ounanapgaru MyaMMonapHH xan Kunumra Mactyn Ba BaKonaTnu öynraH gaBnaT ugopanapu Ba öomKa TamKHnoTnapHHHr Ba3H$anapuHH öunumu MyxHM axaMHaTra эгa öynuö, öyHHHr ynyH xaM aHrunuKnapra HHTHnyBnaH öynum MyxuMgup.

XoxHm-ncraK Ba hmkohhht. Ma3Kyp naBO3HM HHxoaTga MactynuaTnu naBO3HM xucoönaHagu. fflyHHHr ynyH xoxum-HcraK (xanKKa Ha^H TerumuHH xoxnamu) Ba HMKOHHaT (ounaBuM mapouTH thhh, aManra omupaerraH umnapu TypMym ypTOSH TOMOHHgaH Kynnaö-KyBBaTnaHHmu, $ap3aHgnapu Boara eTraH, $aon umnamu ynyH mapoHT apaTHnraH) öynumu ^aonuaT caMapagopnuruHH TatMHHnaMgu, ^aonuaTra oug öapna Ba3H$anap Ba

TonmupuKnapHH öenrunaHraH MyggaTga CH^arau xaMga cugKugungaH aManra omHpHm hmkohhhh öepagu.

^aeTHH TaKpiiöa. Maxannagaru xoTHH-KH3nap $aonu y3 ^aonuaTH gaBOMuga Typnu xycycHarra эгa öynraH ounanap Ba Typnu xapaKTepra эгa öynraH xoTHH-KH3nap öunaH Hm onuö öopagunap, myHHHrgeK, xap öup ounaHHHr h^thmohh-hkthcoahh xonaTH Ba HMKOHHaTnapu Typnunagup.

Maxannagaru xoTHH-KH3nap $aonu aManueTga Typnu Ba3uaTnapHHHr Ba xonaTnapHHHr ryBoxH öynagunap. EyHgaM Ba3uaTnapga MyaMMo Ba MacanaHHHr Työ MoxuaTHHH TymyHHm, ounanapHHHr Typnu xun xapaKTepra эгa öynraH at3onapu öunaH Tun Tonumum, MacanaHHHr энг MaKöyn enHMHHH Tona öunum Tanaö этнnagн.

ÄHHHKca, MyaMMonu, em ounanap öunaH umnam, эpтa HHKoxnap Ba ounaBuM a^panumnapHHHr ongHHH onum, hothhh^hk caöaö Ba OMHnnapuHH Taxnun Kuna onum, ouna at3onapuHH apamTupum, ynap öunaH aKKa TapTuögaru cyxöaTnap yTKa3umga xaM öunuM Ba Ta^puöa Kyn Kenagu.

Ymöy naBo3HM эгanapн MaxannaHHHr y3ura xoc MatHaBuM KagpuaTnapu, MunnuM aHtaHanapu Ba yp^-ogaraapuHH öunumu Ba xypMaT Kunumu, xap öup xoHagoHHHHr xonaTHHH axmu öunumu, Maxannagaru Ba3uaTgaH, MaB^yg MyaMMonapgaH Ba ounanapgaru h^thmohh-MatHaBHH MyxHT, mapT-mapouTnapgaH xaöapgop öynumu canöuM xonaTnapHH öapBaKT aHHKnam, ongHHH onum Ba öapTapa^ этнmga epgaM öepagu.

ax,o^h ypTacnga oöpy^fcTuöopra эгa öy^nm. MyaMMonapu MacananapHH xan этнmga xonuc öynum, thhhmch3 MexHaT, ^ugoMunuK, ^yKaponap öunaH MyHocaöaTnapga ogoö-axnoK KOuganapura KaTbuM puoa этнm HaTH^acuga ^yKaponapHHHr эtтнöоpнгa apumum MyMKHH.

Y3ura MatnyM öynraH ounanapra oug axöopoTnapHHHr KaTtuM cup caKnaHHmHHH TatMHHnam, ^yKaponapHHHr maxcuM xaeTH öunaH öornuK MatnyMoTnapHH omKop этмacnнк opKanu ounanapHHHr umoHHH Ko3oHHnagu.

Maxannagaru xoTHH-KH3nap ^aonuHHHr MyoMana MagaHuaTH, MexHarra MyHocaöaTH, KaTtuM TapTuö-HHTH3oMra puoa этнmн MyxuMgup.

^ngoHH^HK. ^ygyggaru ounanapHH MycTaxKaMnamga, Maxannanapga h^thmohm-MatHaBHH MyxHT öapKapopnurura canöuM Tatcup KypcaTyBHH xonaTnapHHHr ongHHH onumga ^ugoMunuK MyxHM axaMHaTra эгa. EyHga Maxanna axnuHHHr MyaMOCHHH y3 MyaMMOCH, geö öunum, MyaMMO xan öynMaryHra Kagap THHuö-THHHHMacnHK, MyaMMO xan öynumu ynyH xapaKaT Kunum, MyaMMonu MacanaHH enuMHra Mactyn öynraH TamKHnoTnap öunaH anoKaga öynHm MyxHMgHp.

CagoKaT^n^HK. Ey $a3HnaT, atHH Matpu^aT, MatHaBHaT Maxcynu. EyryH öu3gaH MexHaTga, umga y3 öypnura cagoKaT Tanaö этнnмокga. Ymöy naBO3HM эгanapнгa umoHH

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

öHngHpH-MoKga, hmohh эса cagoKaTHH Tanaö Kunagu, öHngHpHnraH HmoHHHH oK-aö, HaTH^ara эpнmнmga KaTtHH-HK öunaH x,apaKaT Kunum Tanaö этн.пagн. CagoKaT x,ap öup HHCOHHHHr W3HHH epyr Kunagu, yHHHr y3ura umoHHH Ba ax,onu ypTacuga xypMaTHHH omupagu.

XYTOCA

roKopHgarH^apHH эtтнöopгa onraH x,onga, Maxannanapgaru xoTHH-KH3nap ^aonnapu KyHugaru TaBCuanapra aMan KH^amH ynapHHHr ^aonuaTH caMapagopnuruHH omupumga My^HM omh- öynagu:

ÖHpHHHHgaH, Max,annagarH xoTHH-KH3nap $aonu y3 3HMMacugaru h^thmohh MactynuaT KaHna^HK KaTTa-HruHH TymyHHmu x,ap öup Macanara MactynuaT öunaH eHgomum, MyaMMo^apHHHr acn caöaönapuHH ypraHum, ouna at3onapu x,aMga xoTHH-KH3napra Tyrpu Macnax,axnap öepum, ynap öunaH MaH3HnnH um onuö öopumga Myx,HM omh- öynagu;

HKKHHHHgaH, xoTHH-KH3nap $aonu Max,annagarH ounanapHUHr y3ura xoc xycycuaTnapH, ynapgaru H^THMoHH-MatHaBHH Myx,HT Ba ounanapHUHr HMKoHuaTnapuHH aKHHgaH öu-umu ounanap öunaH MaKcagnu umnamga Kyn Kenagu;

ynuHHHgaH, ounanapgaru MacananapHH TaxgHn Kunum, HH3onu xonaTnapHHHr ongHHH oaum KyHHKMacura эгa öy-umu ounanapga maxcnapapo MyHocaöaTnapra h^oöhh Tatcup KypcaTagu;

TypTHHHHgaH, ounanap Ba xoTHH-KH3napHHHr MyaMMonapuHH th3hm-h ypraHHm, ynapra ymöy MyaMMonapHH x,an этнmгa KyMaKnamumga Mactyn ugopa Ba TamKunoTnap HMKoHHATnapugaH Tyrpu ^oMganaHa öu-Hmu MyaMMonapra y3 BaKTHga enuM Tonum, canöuH xonaTnapHHHr ongHHH oaum Ba öapTapa^ этнmгa xu3MaT Kunagu;

öemHHHHgaH, y3 ycruga thhhmch3 umnamu, ounanap Ba xoTHH-KH3napHH Kynnaö-KyBBaTnamra x,aMga y3 ^aonuaTHra oug HopMaTHB-xyKyKHH xy^^aT^apHHHr Ma3MyH-mox,hathhh nyxTa y3namTHpHö öopum ounanap Ba xoTHH-KH3nap öunaH umnapHH MarounnH TamKun этнm, ynapHHHr Hcnox,oxnapgaH öax,paMaHg öy-umuga axmu HaTH^a öepagu;

o^THHHHgaH, xoTHH-KH3nap $aonu y3HHHHr öh-hmh, ^HKpnam koöh^h^th, gyHeKapamu xaTTH-x,apaKaTH Ba xapaKTepu ÄHx,aTHgaH x,aMMara ypHaK öy-umu, MyaMMonu Ba3uaTnapga y3HHH TyTHm, энг MaKöyn chhmhh Tona öu-Hmu yHHHr axonu opacuga oöpycuHH aHaga MycTaxKaMnaHumura xH3MaT KHnagu.

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

REFERENCES

1. Узбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 28-январдаги "2022-2026 йилларга мулжалланган Янги Узбекистоннинг тараккиёт стратегияси тугрисида"ги ПФ-60-сон Фармони.

2. Узбекистон Республикаси Президентининг "Оила ва хотин-кизлар билан ишлаш, махдлла ва нуронийларни куллаб-кувватлаш тизимини такомиллаштириш чора-тадбирлари тугрисида" 2022 йил 1 мартдаги ПФ-81-сон Фармони.

3. Узбекистон Республикаси Президентининг "Оила ва хотин-кизларни тизимли куллаб-кувватлашга доир ишларни янада жадаллаштириш чора-тадбирлари тугрисида" 2022 йил 7 мартдаги ПФ-87-сон Фармони.

4. Махалладаги хотин-кизлар фаоли фаолиятини ташкил этиш. Услубий кулланма. Тошкент, 2022.

5. Dzhuraev R. K., Karakhanova L. M. Model of the organization of research activities of 10th grade students in teaching physics and biology //International journal of discourse on Innovation, integration and education. - 2021. - Jild 2. - №. 01. - P.296-300.

6. Мусахоновна Л. УЗЛУКСИЗ ТАЪЛИМ ТИЗИМИДА БИОЛОГИЯ ФАНИДАН САМАРАДОРЛИККА ЭРИШИШДА ЭЛЕКТРОН ТАЪЛИМИЙ ВОСИТАЛАРДАН ФОЙДАЛАНИШНИНГ ИЛМИЙ-АМАЛИЙ АСОСЛАРИ //Science and innovation. -2022. - Т. 1. - №. B3. - С. 577-585.

7. Juraev R. X., QORAXANOVA L. M. fizika va biologiyani o'qitishda 10-sinf o'quvchilarining tadqiqot faoliyatini tashkil etish modeli / / innovatsiya, integratsiya va ta'lim bo'yicha xalqaro discourse jurnali. - 2021. - Jild 2. - №. 1. - P.295-299.

8. Karakhonova L. M. Using the electronic educational resources in biology lessons //INTERNATIONAL SCIENTIFIC REVIEW OF THE PROBLEMS OF PHILISOPHY, PSYCHOLOGY AND PEDAGOGY. - 2019. - С. 35-39.

9. Karakhanova L. M. USE OF MEDIERE RESOURCES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF BIOLOGY IN SCHOOLS //International Scientific Review of the problems of pedagogy and psychology. - 2018. - С. 68-70.

10. Jurayev R. K., Karakhanova L. M. Scientific And Methodical Bases Of The Use Of Electronic Educational Resources In Teaching Biology In General Educational Schools //International Journal of Advanced Science and Technology. - 2020. - Т. 29. - №. 8. - С. 3500-3505.

11. Musokhonovna K. L. ICT-As a means of achieving new educational results in teaching natural disciplines in secondary schools //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2021. - Т. 11. - №. 10. - С. 315-321.

12. Juraev R. X., Karaxonova L. M. media ta'limi maktab o'quvchilarining ta'lim sifatini oshirish omili sifatida / / hayot davomida ta'lim: barqaror rivojlanish uchun uzluksiz ta'lim. -2013. - S. 322-323.

13. Караханова Л. 6. DEVELOPMENT OF STUDENTS'KNOWLEDGE BASED ON THE USE OF 3D EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN THE BIOLOGY EDUCATION //Образование и инновационные исследования международный научно-методический журнал. - 2020. - №. 2. - С. 55-59.

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

14. Musaxonovna K. L. General secondary schools requirements for the introduction of informed educational resources for the development of natural sciences //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2022. - Т. 12. - №. 5. - С. 855-860.

15. Juraev R. X., Karaxonova L. M. iqtidorli bolalarni ta'lim muassasalari tomonidan pedagogik qo'llab-quvvatlash //fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi. SCIENTIFIC-METHODICAL JOURNAL. - 2022. - Jild 3. - №. 4. - 66-70 betlar.

16. Karaxanova L. M. tabiiy fanlarni o'qitishda zamonaviy ochiq ta'limda yangi interaktiv elektron manbalar / / ta'lim fanlari bo'yicha akademik tadqiqotlar. - 2021. - Jild 2. - №. CSPI conference 1. - P. 1303-1305.

17. Karaxanova L. M. Development of students' knowledge based on the use of 3d educational technologies in the Biology education //Таълим ва инновацион тадкикотлар.- Buxoro. -2020. - 55-59 betlar.

18. Сафарова Р. Г. и др. Укувчи-ёшларни оммавий маданият хуружларидан химоя килишнинг назарий-методологик асослари. - 2017.

19. Kharaxonova L. M. SPECIFIC ASPECTS OF MEDIA EDUCATION AND ITS USE IN HIGH SCHOOLS //Academic research in educational sciences. - 2021. - Т. 2. - №. CSPI conference 3. - С. 278-284.

20. Musakhonovna K. L. Peculiarities of using modern educational tools to increase the effectiveness of teaching the natural sciences and direct students to independent activities //Asian Journal of Multidimensional Research. - 2022. - Т. 11. - №. 5. - С. 182-191.

21. Kh D. R., Karakhonova L. M. Media education as a factor of increasing the quality of teaching schoolchildren //Образование через всю жизнь: непрерывное образование в интересах устойчивого развития. - 2013. - Т. 11. - №. 2 (eng). - С. 287-288.

22. Караханова Л. МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ НА УРОКАХ ЗООЛОГИИ //Збiрник наукових праць Уманського державного педагогичного ушверситету. - 2011. - №. 1.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.