Научная статья на тему 'ХИТОЙДА ИСЛОМ ДИНИНИНГ РИВОЖЛАНИШДА САЙЙИД АЖАЛНИНГ ТУТГАН ЎРНИ'

ХИТОЙДА ИСЛОМ ДИНИНИНГ РИВОЖЛАНИШДА САЙЙИД АЖАЛНИНГ ТУТГАН ЎРНИ Текст научной статьи по специальности «Языкознание и литературоведение»

CC BY
75
22
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
Саййид Ажал / мўғуллар / Юан сулоласи / Бухоро / масжид / ислом қоидалари / амалдор / сиёсат / солиқ / мактаб / ибодатхона / даругачи / вазир / император. / Sayyid Ajal / Mongols / Yuan dynasty / Bukhara / mosque / Islamic rules / official / politics / tax / school / temple / darugachi / minister / emperor.

Аннотация научной статьи по языкознанию и литературоведению, автор научной работы — Каунбаев, Мирзабадал

Ушбу мақола, ўрта асрларда Хитойга ҳижрат қилган ва у ердаислом динининг тарқалишига катта ҳисса қўшган давлат арбоби, уламо Саййид Ажал Шамсуддин Умар Камолиддин ал – Бухорийнинг (1211-1279йй.) ҳаёти ва фаолияти ҳақида. У мадраса, меҳрибонликуйлари, ҳамда масжидлар қурилишига бош-қош бўлиш билан бирқаторда, конфуций мактаблари ва будда ибодатхоналарини қуриш ва таъмирлаш ишларида ҳам жонбозлик кўрсатган. Мақолада Саййид Ажалнинг бошқа дин вакилларига ҳам ҳурмат билан қараганлиги тарихий фактлар асосида ёритиб беришга ҳаракат қилинган. Шунингдек, мақолада Саййид Ажалнинг Хитойда исломни тарғиб қилишга оид ҳаракатлари ҳам манбалар асаосида очиб берилган

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE ROLE OF SAYYID AJAL IN THE DEVELOPMENT OF ISLAM IN CHINA

This article is about Sayyid Ajall Shams al-Din Umar Kamal al-Din al-Bukahari (1211-1279), Muslim statesman, who made a significant contribution to the spread of Islam in China. On the one hand, he founded madrasas, mosques and charity homes in China, but on the other hand he supported building of Buddhist temples and Confucius schools. In this article, Sayyid Ajall’s activities in spreading Islam and his respect for other religions are described based on accounts of primary sources.

Текст научной работы на тему «ХИТОЙДА ИСЛОМ ДИНИНИНГ РИВОЖЛАНИШДА САЙЙИД АЖАЛНИНГ ТУТГАН ЎРНИ»

ХИТОИДА ИСЛОМ ДИНИНИНГ РИВОЖЛАНИШДА САИИИД

АЖАЛНИНГ ТУТГАН УРНИ

d 10.24412/2181 -1784-2021 -1 -539-546

Каунбаев Мирзабадал

Тошкент давлат шаркшунослик университети, Хитой филологияси кафедраси

катта укитувчиси qingizhan@yahoo. com

Аннотация. Ушбу мацола, урта асрларда Хитойга уижрат цилган ва у ердаислом динининг тарцалишига катта уисса цушган давлат арбоби, уламо Саййид Ажал Шамсуддин Умар Камолиддин ал - Бухорийнинг (1211-1279йй.) уаёти ва фаолияти уацида. У мадраса, меурибонликуйлари, уамда масжидлар цурилишига бош-цош булиш билан бирцаторда, конфуций мактаблари ва будда ибодатхоналарини цуриш ва таъмирлаш ишларида уам жонбозлик курсатган. Мацолада Саййид Ажалнинг бошца дин вакилларига уам уурмат билан цараганлиги тарихий фактлар асосида ёритиб беришга уаракат цилинган. Шунингдек, мацолада Саййид Ажалнинг Хитойда исломни тарзиб цилишга оид уаракатлари уам манбалар асаосида очиб берилган.

Калит сузлар: Саййид Ажал, мугуллар, Юан сулоласи, Бухоро, масжид, ислом цоидалари, амалдор, сиёсат, солиц, мактаб, ибодатхона, даругачи, вазир, император.

Abstract. This article is about Sayyid Ajall Shams al-Din Umar Kamal al-Din al-Bukahari (1211-1279), Muslim statesman, who made a significant contribution to the spread of Islam in China. On the one hand, he founded madrasas, mosques and charity homes in China, but on the other hand he supported building of Buddhist temples and Confucius schools. In this article, Sayyid Ajall's activities in spreading Islam and his respect for other religions are described based on accounts of primary sources.

Keywords: Sayyid Ajal, Mongols, Yuan dynasty, Bukhara, mosque, Islamic rules, official, politics, tax, school, temple, darugachi, minister, emperor.

Илк урта асрлардаёк одамлар хозирги Узбекистон худудидан хар хил сабабларга кура мугуллар сулоласи Юан хукмронлик килган юртларга, яъни Хитойга хам хижрат килишган. Бу мухожирлар орасида обру топиб, юкори мартабаларга эришганлари хам булган. Уларнинг баъзилари Хитойда илм

^aHHHHr puBo^ura caMapagu xucca KymraH 6ygcagap, 6at3ugapu gaBgar 6omKapyBHga xu3Mar khhhö, MKppu MaHca6gapHH эraggamraн. YgapHHHr KynnugurH xaKuga ycT03 A6gaT Xy«:aeBHHHr "ByroK unaK fiygu" homhh KHTo6Hga eTapguna MatgyMoT 6epugraH.1

Ym6y MaKogaga эca, Xurofira xu^par KugraH Ba y epga ucgoM guHHHHHr TapKagumura KaTTa xucca KymraH gaBgar apöoöu, ygaMo Cafifiug A^an fflaMcygguH YMap KaMogugguH ag-ByxopufiHHHr (1211-1279fifi.) xaëTH Ba ^aonuaTHHH ëprnumra xapaxar KugraHMH3. MaKogara Xhtoh Tapuxnu oguMgapuHHHr TagKUKoTgapu 6ugaH 6up Karopga ypTa acp MycygMoH Tapuxnucu PamugygguH Oa3gyggoxHHHr "^oMet ar-TaBopux" acapuHH xaM MaHÖa cu^araga ^ag6 этгaнмнз.

Xhtoh Tapuxnugapu Ma 3Hxyfi Ba g^y ^aHrnuHrgapHHHr ucgoM guHura эtтнкog KugraH Tapuxufi maxcgap xaKugaru xuKoagap TyngaMHHHr - "Cafifiug A«:ag" homhh KHToöuga2 6up puBoaT KegTupraHgap. YHga afiragumuna, Eyxopa gapBo3acu ohhhhô TaxMHHaH yH ëmgu nupofigu Ba KegumraH 6ogaHH eTaKgaraH

y3yH coKpggu Myfica^ug Ba yHHHr opKacugaH 6up Hena Kumu, MyFyg KyMoHgoHH

THKKaH nogup tomoh a^uHnamuS Kegapgu. KypuKnugapgaH 6upu 6y xasga ^HHru3xoHra gapxog xaSap Kuggu. ^uHrroxoHHH SyHgafi xa6apgap, - atHH KaMag KunuHraH maxapgapgaH My3oKopa ogu6 SopyBHH BaKuggap Tampu^u 6ugaH xafipoH Kongupuô 6ygMacgu ag6arra. .HeKHH, 6oga Ba 6oga eTaKgaraH Myfica^ug yHH xafiparaaHTupraH эgн. Myfica^ugHHHr hcmh xuTofi MaH6agapuga KygyMaguH3 ^ 4 T "vynyMadum"') - maKguga ynpafigu. Acguga FygoMugguH ëKH KaMogugguH 6ygca KepaK. ^HHrroxoH xoHgapra xoc ogaT Syfiuna, ygapHH, ^yMnagaH "khhhk" MexMoH, 6ogaKafiHH Kapmu ograHH nogup oggura nu^agu. YnapHHHr MaKcagu 6omcu3 KograH Eyxopo xagKUHH KupFHHgaH, maxapHH BafipoHarapnunuKgaH caKga6 Kpgum ynyH, ypymcu3 TacguM 6ygumra Tafiëp экaнgнкgapннн ^HHrroxoHra SaëH KHgum эgн.

1 Axag Xog^aeB. ByroK HnaK fiygu: MyHoca6aTgapu Ba TaKgupgap. TomKeHT, 2007fi. 235-236 6.

2 4M®, laf. tÄAK^^tt.1996 [Ma 3Hxyfi, g^y ^aHrnuHr. Xyfi3y

gumu ^H-y ry-mu cyHr-my. Cafi guaH ^h g^aH Ch guHr. HuHcua tohmhh нy6aнmэ. 1996HuaH. - Ma 3Hxyfi, g^y ^aHrnuHr. MycygMoH Tapuxufi maxcgap xaKuga xuKoagap TyngaMH - "Cafifiug fflaMcugguH". HuHcua xagK HampuëTH. 1996fi. 46.]

3 4M®, laf. tÄAK^^tt.1996[Ma 3Hxyfi, g^y ^aHrnuHr. Xyfi3y

gumu ®эн-y ry-mu cyHr-my. Cafi guaH ^h g^aH Ch guHr. HuHcua ®энмнн нy6aнmэ.1996ннaн. - Ma 3Hxyfi, g^y ^aHrnuHr. MycygMoH Tapuxufi maxcgap xaKuga xuKoagap TyngaMH - "Cafifiug fflaMcugguH". HuHcua xagK HampuëTH.

1996fi. 46.]

Бухоронинг таслим булиши хакида Рашидуддин Фазлуллохнинг "Жомеъ ат-таворих" асарида шундай берилган: "Чингизхон лашкари 617 йили Мухаррам ойининг биринчи кунлари (март 1220) Бухоро шахри калъаси атрофида чодир куриб жойлашган эди.

Бухора шахрида йигирма минг кишидан иборат кушин бор эди. Уларнинг кумондони Кук-хон бошчилигида ва яна амирлардан Хамид пур Таянгу, Суюнч-хонлар уз жонларини сакдаб колиш максадида, кечаси узларига якин кишилар билан калъани тарк этишди. Улар Жайхун сохилига етганда, душман согчилари уларга хужум килиб, уларнинг бор изларини йуклик шамолига совурди.

Эртаси куни тонг отганда, ахоли шахар дарвозаларини очдилар, Имом ва илмли ахли вакиллари, Х,азрати Олийларига куллик ифодаси билан келдилар"4

Ибн ал-Асир "Ал-Камил фи-т-та'рих" асарида, "Эрталаб шахар ахолиси узлари билан биронта хам аскар йуклигини куриб, рухлари тушиб, кози Бадр ал-дин Кади-хонни ахолига рахм-шафкат килишини сурагани Чингизхон олдига чикарди"5

Ала-ад-Дин Ата_Малик Жувайнийнинг "Тарихий Жахон Гуша"6 асарининг рус тилидаги таржималарида Бухорони босиб олишдан олдин Чингизхон билан сулх тузгани чиккан шахслар хакида маълумот топа олмадик.

Аблат Хужаев узининг "Буюк Ипак йули" рисоласида Юанши ("Юан тарихи") ва замонавий хитой тарихчилари асарларига таянган холда, шундай деган: "Хитой манбаларида унинг исми Сайдянчи, Сайдианчжи, Сайтянжи, Умаэр, тарихий адабиётларда Сайдянчи Шансидин (Ajjal), отасининг исми Камолиддин (Кумулудин), бувасининг исми Саййид Шамсиддин (Сайдянчи) Бухоронинг катта амалдори булганлиги хам кайд этилади7".

Чингизхон Бухорони эгаллаганларидан сунг, бухороликлар халкни кдргиндан саклаб колиш максадида Умарнинг буваси Саййид Шамсиддин бошчилигида мугилларга таслим булишга мажбур булган8.

4 Рашид-ад-дин. Сборник летописей. Москва - Ленинград,. 1952г. Том I. книга вторая стр.205.

5 Ибн ал-Асир. Ал-Камил фи-т-та'рих. («Польный свод истории» Избранные отрывки.) Перевод с арабского языка,

примечания и комментарии П.Г.Булгакова. Ташкент-Цюрих, 2005, стр. 362.

6 ЧИНГИСХАН история завоевателя мира. Записанная Ала-ад-Дином Ата-Малеком Джувейны.

Первод с текста Мизры Мухаммеда Казвини на ангийский язык Дж.Э.Бойла. Перевод текста с английского на русский язык Е.Е.Харитоновой.

7 А.Хужаев. Буюк Ипак йули: муносабатлар ва такдирлар. Тошкент, 2007й. 235-236 б.

8 А.Хужаев. Буюк Ипак йули: муносабатлар ва такдирлар. Тошкент, 2007й. 235-236 б.

Cafifiug A«:ag YMap - Mamxyp gaBgaT Ba guH ap6o6u, cuëcaTHH. R^ucrça BaKT HHuga MaH MyFuggap cygogacu (1271 - 1368fifi.) coguK cuëcarara ucgoM KoHyHgapura acocuga y3rapTupumgap KupuTumra эpнma ograH HKTucogufi ucgoxaTHH. Y XIII acpga XuTofiga KypugraH Karop Tapuxufi ëgropguKgap, TyFoH Ba KaHaggapHHHr Tama66ycKopu xaMga Myaggu^u.

Cafifiug A«:ag Byxopoga 1211 fiugu MyxaMMag nafiFaM6apHHHr yTTH3 6upHHHH aBgogu9 ougacuga gyHëra KegraH. Y yH TyKKH3 ëmugaH 6omga6 MaH cygogacu HMnepaTopu umoHHHHH K£3oHa ograH ucgoM guHura эtтнкog KugyBHH gaBgaT ap6o6gapugaH эgн. 1230 fiugga Y HMnepaTop ToMoHugaH yHTa BugoaT, atHH Oэнr, Цзнн xaMga MHHefi BugoaTgapura xokhm этнS TafiHHgaHu6, "gapyranu" yHBoHH 6epuggu. By yHBoHHH MaH cygogacu gaBpuga ^arçaT MyFyg, apa6, 3poH, YpTa Ocuë, KaBKa3 Ba Poccua xagK BaKuggapugaH 6ygraH, xaMga ^aHrgapga y3HHu KypcaTa ograH gaBgaT aMaggopgapuruHa эraggafi ograH. Caug A^anHHHr gaBgaT aMaggopu cu^araga эpнmraн roTyKgapura 6upMa - 6up TyxTagcaK:

1. Caug A«:ag YMap xoKHMguK KugraH xygyggapga u^THMoufi TapTu6 ypHaTu6, yFpu Ba KapoKHugapHHHr 6ocKHHHHgHKgapura 6apxaM 6epgu. EpguK aMaggopgapHHHr TOBgaManugapura Kapmu Kypamu6, axogu Kap3gapu ypHura yfi ^öHHBopgapuHH TopTu6 ogumura, 6exaK MexHaTra neK Kyfigu, xaMga KpnoKgapHH y3 yfigapura KafiTapgu. MHHaH BugoaTH axogu ynyH «opKHH 6o3opgap» TamKuggamTupgu Ba HMnepaTop Tafi3yHr10 TaxTra yTupumu apa^acuga ^opufi KugraH «Kafiu» cuëcaTHHH aMagra omupgu.

2. Y Kyfiugaru yHBoHgapra эra 6ygraH: «ByroK Ba3up», «ByroK reHepag», «Ba^ogop fflax3oga CaHraH».

3. Mogua Ba3upu, xaMga fiurupMagaH Kyn MuggaT Ba эgaт ucTHKpMaT KugaguraH MHHaH BugoaTH xoKHMguru gaBpgapuga, BugoaT xyKyMaT 6omKapyB Ba coguK cogum TH3HMura HHc6araH ucgoM Kougagapu acocuga KaTTa y3rapHTHpumgap KupuTgu. Ygap Kyfiugarugap:

- ro3 ot ynyH 6up 6ua;

ro3 curup ynyH 6up FyHa^HH;

9 4M®, laf. tÄAK^^tt.1996[Ma 3Hxyfi, g^y ^aHrnuHr. Xyfi3y

gumu ^H-y ry-mu cyHr-my. Cafi guaH ^h g^aH Ch guHr. HuHcua ^hmhh нy6aнmэ. 1996HuaH. - Ma 3Hxyfi, g^y ^aHrnuHr. MycygMoH Tapuxufi maxcgap xaKuga xuKoagap TyngaMH - "Cafifiug fflaMcugguH". HuHcua xagK HampuëTH.

1996fi. 46.]

10 Tafi3yHr - Xy6ugafixoH (1215fi. - 1294fi.) MaH cygogacu acocnucu.

юз куй ёки эчки учун бир куй (Саййид Ажал Умар Шамсиддин хоким булганига кадар бутун хитойда хосилдан тенг ярми солик сифатида туланган); - куп миллатли вилоятда миллатлараро тотувликни баркарор топтирди; вилоят хукумати хисобидан хар хил миллат вакиллари учун мактаблар очди;

етим болалар ва кариялар учун мехрибонлик уйлари ташкил килди; чул худудларни узлаштириш учун махсус сиёсат юритиб, яъни хукумат маъмуриятида кайд этилмаган жойлар учун алохида солик тизимини ишлаб чикиб, император рухсатини олишга эриша олди;

канал, куприк, сув омбор ва йуллар курдирди, у курдирган иншоатларнинг айримлари хозирги даврда хам фойдаланилмокда11;

Кунминда икки масжид, бир неча конфуций мактаблари курдирди ва будда ибодатхоналарини таъмирлатди. Кунминдан узок булмаган Келижуанг кишлогида яна бир масжид курдирди.

4. Бутун хаёти давомида ун иккита масжид курилишида хамда Юан сулоласи давригача курилган бир неча масжитларнинг таъмирланишида бош кош булди.

5. Саййид Ажал Умар вафотидан тахминан 80 йил утгач, Юан сулоласи урнига янги Минг сулоласи келди. Хркимиятни эгаллаган Минг сулоласининг асосчиси, хамда биринчи императори Чжу Юангжанг Саййид Ажалнинг иззат хурматини жойига куйган ва шундай деган: «Шохзода Сянгянг, яъни Саййид Ажал Юннан вилоятини бошкарган даврда эришган ютуклари учун такдирланиши керак. У очган мактаб ва мехрибонлик уйлари хакида халк билиши ва доим эслаши лозим. Юннан вилоятида у ташкил килган маъмурият бошкарма, хамда булинмаларининг бирортасини бекор килмайман". Мен Минг сулоласи хукмдори буйрук киламанки - "Одамлар бахорда хам, кузда хам мархумга уз хурматларини ифода этишлари учун Саййид Ажалга багишлаб макбара курилсин. Унинг халкка булган мехрибонлиги ва хизмати шундай такдирланиши керакки, унинг номи умр бокий булсин"12.

Минг сулоласи императори Чжу Юанджанг, Саййид Ажал каби мусулмон амалдорларнинг императорга халол ва вафо билан хизмат килганини куриб билган. Шунинг учун булса керак, у уз сулоласини тиклашда 12 та мусулмон генералига суянган.

11 Тугон, канал.

12 Li Qing Sheng. A critical biography of Sayyid Ajall Omer Shams Al-Din. Yunnan Ethnic Publishing House. ^M^. ШЛ^

[Ли Чингшэнг. Сай Дианчи Шансидинг пингджуан. Юннан минзу чубанши, 1998.

Ли Чингшэнг. Саййид Шамсиддин танкидий таржимаи хол. Юаннан миллат нашриёти. 1998й.]

543

Юкорида кайд этилганлардан келиб чикиб, Саййид Ажал Умар Шамсуддиннинг бунчалик муваффакиятларга эришганлигининг асосий сабаблари куйидагилар десак, янглишмасак керак:

Саййид Ажал нафакат иктисодий билимларни, балки Ислом конунларини мукаммал билган. Хусусан закот ва вакф коидаларидан чукур билимга эга булган.

У мактаб, мехрибонлик уйлари, хамда масжидлар очиш билан бир каторда,конфуций мактабларини, будда ибодатхоналарини курилиш ва таъмирлаш ишларда жонбозлик курсатганлигини унинг бошка дин вакилларига хам хурмат билан караганлигини англатади.

Кадимда, асосан урта асрларда жуда куплаб урта Осиёлик илм - фан, дин ва сиёсат арбоблари турли сабабларга кура ватандан ташкари бошка юртларда фаолият курсатган ва уша жойнинг халки маданияти, маърифати, меъморчилигига ва илм - фанига катта хисса кушган. Саййид Ажал хам, Урта Осиё ва ислом маданиятини Хитойда таргиб килган аждодларимиздан биридир. Яна шуни айтишимиз керакки, унинг бешта угли булиб, улар отаси улимидан кейин юз йил давомида юкори мансабларда Хитой халкига хизмат килган.

Хрзирги даврда, яъни охирги кирк йил давомида ХХР да амалга оширилаётган ислохатларни, бундан етти юз йил мукаддам бир хамюртимиз бошлаб бергани кишида фахр хиссини уйготиши табиий, албатта.

ФОЙДАЛАНИЛГАН АДАБИЁТЛАР

1. ИСЛОМ энциклопедия. Шайх Абдулазиз Мансур тахрири остида. Т., 2017.

2. Абдул-Гази Бахадир-хан. Родословное древо Тюрков. Москва - Ташкент -Бишкек. стр.63-64.

3. Рашид-ад-дин. Сборник летописей. Москва - Ленинград,. 1960г. Т.II. стр.186-193.

4. Ибн ал-Асир. Ал-Камил фи-т-та'рих. («Польный свод истории» Избранные отрывки.) Перевод с арабского языка, примечания и комментарии П.Г.Булгакова. Ташкент-Цюрих, 2005, стр. 362.

5. ЧИНГИСХАН история завоевателя мира. Записанная Ала-ад-Дином Ата-Малеком Джувейны. Первод с текста Мизры Мухаммеда Казвини на ангийский язык Дж.Э.Бойла. Перевод текста с английского на русский язык Е.Е.Харитоновой.

6. ^—.^.661-663 Ж.

[Эрши-у ши. Дзуан ши-и. Юанши. 661-663 е. Бэйдзинг Дэфутай ин-у йувсиан гунгси. 2011. Йигирма беш тарих. 11-жилд. Юан тарихи. 661-663 б. Пекин Дэфутай нашриёт компанияси. 2011й.]

7. ¿ЙШе. ^Л^-1®ТЙЖЛ0ФШШШ±.1992.[ На Вэйсин. Сай Дианчи Шан Сидинг шидзиа. Дзинжи джунггуу чубанше. 1992. На Вэйсин. "Саййид Шамсиддин авлоди таржимаи холи". Бугунги Хитой нашриёти. 1992. ]

8. 4MB, @fST. ^ЖАйШМ

^i.1996 [Ма Энхуй, Джу Чангпинг. Хуйзу лиши жэн-у гуши сунгшу. Сай Диан Чи Джан Си динг. Нинсиа жэнмин чубаншэ. 1996ниан. - Ма Энхуй, Джу Чангпинг. Мусулмон тарихий шахслар хакида хикоялар туплами. Саййид Шамсиддин. Нинсиа хал; нашриёти. 1996й. 4б.]

9. A critical biography of Sayyid Ajall Omer Shams Al-Din. By Li Qing Sheng. Yunnan Ethnic Publishing House. - Щ .^Шй^Ш М^,1998.[Сай Дианчи Шансидинг пингджуан. Ли Чингшэнг. Юннан минзу чубанши, 1998. Саййид Шамсиддин танкидий таржимаи хол. Ли Чингшэнг. Юаннан миллат нашриёти. 1998й.]

10.

^i.2019 ^.[Юй Нианшэнг. Дзианшэнг юансун Сай Дианчи Шансидинг. Юннан байвэй лиши мингжэн джуандзи сунгшу. Нингсиа жэнмин чуианше., 2019. Юй Нианшэнг. "Вилоят асосчиси Саййид Шамсиддин" Юннандаги юз тарихий машхурларнинг таржимаи холи китоблар туплами. Нингсиа хал; нашриёти. 2019й.]/

11. Khalmurzaeva, N. T., Omonov, Q. S., Rikhsieva, G. S., & Mirzakhmedova, K. V. (2021). SPECIFICITY OF THE ACTION OF SILENCE IN JAPANESE COMMUNICATION CULTURE. CURRENT RESEARCH JOURNAL OF PHILOLOGICAL SCIENCES (2767-3758), 2(08), 50-55.

12. Hashimova, S. A., & Nasirova, S. A. (2021). FEATURES OF FORMING OF ANIMATED NOUNS WITH THE AFFIXES IN MODERN CHINESE LANGUAGE. Journal of Central Asian Social Studies, 2(04), 1-10

13. Nasirova, S. A., Hashimova, S. A., & Rikhsieva, G. S. (2021). THE INFLUENCE OF THE POLITICAL SYSTEM OF CHINA ON THE FORMATION OF SOCIAL AND POLITICAL TERMINOLOGY. Journal of Central Asian Social Studies, 2(04), 10-17.

"Uzbekistan-China: development of R VOLUME 1 | SPECIAL ISSUE 1

cultural, historical, scientific and Q ISSN 2181-1784

economic relations" SJIF 2021: 5.423

14. ХАЛМУРЗАЕВА, Н. Т. (2014). РОЛЬ КАТЕГОРИИ ВЕЖЛИВОСТИ В РЕАЛИЗАЦИИ КОММУНИКАТИВНОЙ СТРАТЕГИИ В ДЕЛОВОМ ОБЩЕНИИЯПОНСКОГО ЯЗЫКА. In Будущее науки-2014 (pp. 303-306).

15. AMANOV, K. (2015). TÜRKQE RESMi YAZI DiLi TARIHMN FASILALARA AYRILMASI. Electronic Turkish Studies, 10(12).

16. Mirzaxmedova, H. (2020). TERMS MADE FROM THE ORIGINAL IRANIAN VOCABULARY IN PERSIAN. Philology Matters, 2020(1), 137-145.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.