11. Санои Абулмачд Мачдуд ибни Одам. Девон / Абулмачд Мачдуд Санои : бо саъй ва эхтимоми М. Разави. -Техрон : Санои, 1354. - 1227 с.
12. Санои Абулмачд Мачдуд ибни Одам. Хэдакат-ул-хакика ва шариат-ул-тарика / Абулмачд Мачдуд ибни Олам Саноии FазнавИ : тасхеху тахияи М. Разави. - Техрон : Донишгох, 1359. - 875 с.
13. Санои, Абулмачд Мачдуд ибни Одам. Маснавихо / Абулмачд Мачдуд Санои. Ба интизоми шархи «Сайр-ул-ибод ила-л-маод»: бо тасхеху мукаддимаи М. Разави. - Техрон : Донишгох, 1360. - 381 с.
14. Санои, Абулмачд Мачдуд ибни Одам. Хадикат-ул-хакика ва шариат-ул-тарика / Абулмачд Мачдуд ибни Одам Саноии Еазнави : бо сарсухани К. Олимов. - Душанбе, 2008. - 666 с.
ОТРАЖЕНИЕ БИОГРАФИИ САНАИ В ДВУХ ЕГО ПРОИЗВЕДЕНИЯХ
В истории персидско-таджикской литературы почти все литературные источники пишут о жизни и творчестве Санаи Гезневи. В том числе про Санаи впервые сообщает Низами Арузи Самарканди в "Четырех беседах". Но самими достоверными фактами являются биографические сведения самого поэта, которые встречаются в его произведениях, в основном в его двух месневи.
Важность автобиографических сведений заключаются в том, что они имеют научную ценность для создании биографии самого поэта.
Автобиографические сведения поэта являются очень ценными и всесторонно важным и для поздных авторов антологий и историграфов. А так же представляют возможность нынешным литературным критикам-литературоведам для написания научных монографий и выявление творческого пути поэта, а так же его места в истории персидско-таджикской литературы.
Ключевые слова: источник, биографические сведения, научная биография, достоверный, юмор, биография, изменение положения.
REFLECTION OF SANAI BIOGRAPHY IN TWO ITS WORKS
In the history of Persian-Tajik literature, almost all literary sources write about the life and work of Sanai Geznevi. Including about Sanai for the first time reports Nizami Aruzi Samarkandi in "Four Conversations". But the most reliable facts are the biographical information of the poet himself, which is found in his works, mainly in his two mesnews.
The importance of autobiographical information lies in the fact that they have scientific value for creating a biography of the poet himself.
The poet's autobiographical information is very valuable and comprehensively important for later authors of anthologies and historiographers. They also present an opportunity for the current literary critics and literary critics to write scientific monographs and identify the poet's creative path, as well as his place in the history of Persian-Tajik literature.
Key words: source, biographical information, scientific biography, reliable, humor, biography, change of position.
Сведения об авторе:
Солехов Мирзо Одинаевич - Таджикский национальный университет, доцент кафедры истории таджикской литературы. Адрес: Республика Таджикистан, 734025, г. ДуШанбе, проспект Рудаки 17. Телефон: (+992) 981067875.
About the author:
Solehov Mrzo Odinaevich - Tajik national University, docent of the Department of History of the Tajik literature. Adress: Avenue Rudaki 17, Dushanbe, Republic of Tajikistan, 734025. Mobile: (+992) 981067875.
УДК: 82. 1+802. 66
ВАХДАТИ ВУ^УД ВА РОБИТАИ ИНСОН БО ОФАРИДГОР АЗ НИГОХИ МАВЛОНО
ЧДЛОЛУДДИНИ БАЛХЙ
Холова Ф.
Донишгощ давлатии омузгории Тоцикистон ба номи Садриддин Айни
Мавлоно Чалолиддини Балхи дар радифи дигар намояндагони равияи тасаввуф бо офаридани осори беназири рамзи, дар мавриди тасвири вахдати вучуд ва робитаи инсон бо Офаридгор накши багаяг бузург бозидааст.
Вобаста ба мачзубияти авдешахои ирфони ва бавижа хунари шоирии Мавлоно навиштахои борвар ва зиёде ба сарохат болои кор омадаанд, аммо омузиш, тахлил ва тахкики осори у, ки бахри бекаронеро мемонад, хануз ба гаввосоне ниёз дорад, ки тавонанд гавхари аслро аз умк берун кашанд ва бар чашми муштокон ва муштариён рунамои кунанд.
Масоили "вахдати вучуд, "инсони комилГ акли "чузв" ва " кулиГ, мохияти "фано", "бако" ва чунин вогунахои ирфониро, ки далолат бар "вучуди Хак"'-ро барраси мекунанд дар адабиёти точик Ибни Сино, Носири Хисрав,
Фapидyццини Aiiop, Саноии Faэшвй, Лбycaиди Aбyлxaйp, Бобо Лфэал, Бобо Кухй, Бобо ToxHp, Лбдyллoxи Лнcopй, Фaxpyццини Иой, Myxaммaд Faэзoлй, Mycлиxиддин Сaъдии IHepœSi, Кофиэи Hepoñ, Лбдyppaxмoни Чрмй, ЛбулмаъонииБедил, КoчйКycaйн, TyrpanM Axpop, ЛллoмaMyxaммaдИкбQлиЛoxypй ва caдxo opифидигap, бa фapoвQнй мaвpици тахкик вa бappacй i<Epop додаавд, aммo дф миëни ин ояндагон вa гyэaшгaтQн нaзapи MEMoeo ЧaлQлyддиниБaлxииРyмйxaмчyнчapoFи мexвapй вaмyвoэинaгдopи aфкopидигapoндoимoxццмaIтyзop ad.
Caporal маьнй вa мaцpaки иpфoн дф вQбacтaтии иноони комил бap иртибот бa мaчзyбияти "ишк;" ad, ки бa мафхум буйе аэ нафахоти aзaлии 04Eprçmx>p бa машом AopaA бо далели ин вQбaогaтии xem бa aмpи хакиат вa мучибияти mинoxги 'худ" дф гахкии ин 6oph opият хамеша 4yë ва riyë мебошад Ba хам аэ дидохи opифин aмpи чунин мaчзyбият aCT, ки oдaмpo ба хафт водии мyxaббaт оapтapoнивy poxдфгyмй додааст. Чунон ки ЧЕлолуццини Бaлxй ниэ дф caapM хидоят кapop AcpaA ва пaйтиpoни xempo аэ ин водигохи гфщ меомуэад ва ба cy^ "чapxи xaфIyмин", ки ба маьвои Как кapoбaт AopaA чода мeнaмclяд ва мегуяд: no бар сари чархи ххафщммин нвх К-ин ишк ба хачрхщ ôojiocm! [7, с. 179],
Ma^^^ дитap эухури ин ишк aCT, ки o^x» Maвлoнoи Бaлxй аэ меч® то ба хакикат мафици омуэиш ва бaxpaбapдopй кapop медихад ве arap хем дф xap оypЕтe, ки еэ ин ишк cиroишгap ест, бapoи y мЕнзyp хемон маэхфи гечеллии Худованцй ба шyмop ^repaa^
MЕвлcнo Чщлолицдини Балкй, бфхак яте аэ мЕьpyфгapин cимoxoи оoxибнaзфи олами иpфoн ба шyмop мepaвaд, ки бо peonara мЕьpифaшapвapoнЕ ва гapfиби ишки oлaмcyз оcбит намуд, ки инюн код^ аст, то ба гфищ мухаббаг ва оaдoкaги capзaдЕ аэ ин ишкк гавонад камолоти pyxии xempo ба Худо ваюила бaxmoяд Чунон ки бо иствдлол 6ep ин якин мегуяд
Иллаги ошик эи иллатхо чудост, Ишк; устуузлоби acpopи Худост [8, c. 17 ],
Bane аэ xap нaзЕp ишк; ба гaвcифи Mamo» ЧЕлолуццини Балкй хамон вccигaи дapëфги вacилaи opифoнa бЕpoи иpгибQIи ижон бо Худост. Лммо пиpи мaьpифaтии Maвлoнo, lanx Ффидудцуни Airop дф ' 'MaнIикy-т-тaйp" ниэ, ки айни игтиоoли одам бо ОфЕpицгcppo дф чонбоэиву фидой дф y мебинад, мeфapмoяд: Ma« кй бошам, то эанам лофи mинoxг? Он шик^у^о, ки чуэ бо y mrox! [6, c. 84 ],
Bane map am ишки opифoн дф гapaннyми Худо бemтap ифода мeëбaд ва бо ин бapIapият, ки Mamo» Чалолиццини Балкй пeш аэ хама шои>и opиф ва оyфии покманиш буд, ганхо ба гaвaоcy1и калб ин дyppи бeбaxcи pyxoниpo дфк мeкapд ва мaьpифaги xempo ба навъи "ишщ Как", ки тaчaооyмгapи вaоилЕ бapoи вахдаги вучуд ба кф омацааст ва "дaмоoз"-и ошщони "чoнбoз" аст, гapaннyм мекфд: Чуэ ишк; набуд xeч дaмоoз маю, He аввалу ne oxиpy огоэ мapo. Чон медихад аэ дфунам овоэ мapo, К: -Эй кохили po^ ишк; дабе мapo! [7, c. 84 ],
Чунон ки дф ин китъаи pyбcй Mamo» poз аэ ишки Худо мегуяд ва чон бoxгaнpo дф ин pox мояи cao^y оapбaлaцдии xern мехиобад
Myчибoги мyappифии ocop ва таълимош Maвлoнo бemтap бо макетци дaлeл чустан 6ep эаминахои пайванди иноoн ба Офapицгcp ва маънавияти фигpии иноoн дф aмpи шинoxти Офapицгop мeбomaд Maвлoнo мах бо pи(X)лaти пaйтиpй аэ чунин мaьpифaт ба тaвaооyти таьлимот аэ гфищ ocopи xeш riraa^^Erap™ муъчиваи отифии гaфaккyppo кашф кapдЕaст, ки аэ po^ чaзэcбият иноoн ва 04Eprçmx>ppo ба cyH xaмцитap майлу кашиш додааст Чунон ки: Mo зи бoлoeму 6ojo Mo зи дарёвму дарё мврвм! Mo аз oн чрву аз ин чр míme^! Mo зи ôe^oejvy 64 мврвм! «Ho илах» андар пайи «илаллах»» аап! Камчу «т» ма ххам ба «илю» м^ратм! «Кул mmoum» of/mem аз чазби Как1 Mo ба чазби Как mmom м^раввм! [7, c. 633],
-мeгyяд ва бо такрият додани маьнии '^qo" Mamo» Чалолвддини Бал>да ишopaт ба "ломакон" дopaЦ; ки ин чойгох маьвову маками он бeниmoн аст ва аэ xy^ ба бexyд фapo paфгaни мaвчyцpo, ки дap он "чаэби Как" вoоитa мeбomaЦ; ба вахдаги вучуд мepaоaд, omкop ва ифшо мeтapдoнaд
Чалолиццини БЕлxй, ки як на^щ) opифи ошикк ва хамчунон ошикр opиф буд , ба огохй таькид мeкapд, ки махэ ба гaвaооyти хщмин ишк; мe1aвoн аэ чодаи мaьpифЕт икдом бypд ва бapoи вахдаги вучуд вaоилЕ пайдо кapд
Вахдаги вучуд аэ дидгохи ахли иpфQн бф ин мЕьpифЕт аст, ки вучуди вoкриpo дap "як"-й бинанд, яънр фapoгap аэ "ман"-иву "ту"-й бишмopЕнд ва хулули мавчудоги oлaмpo дф эоги мyкaдцaои Илохй бишинocaнд ва вучуди xap чиэр чуэ "У'-po ба эыибop нaтиpaнд ва эъгимод 6ep хакикати вохиду ^Rropo бЕpгap аэ гaфpикaбинй пaзиpЕнд Ва хам ин нЕВф ифQдaгapи иpфQнии калимаи "фано" ба шyмop мepaвaд, ки дф мучиботи xeш "бaкQ"-po нухуфтааст ва дap дили инган умрди оapмaцият ва човидон бyдaнpo 6рдф кapдaaст. Камчунон чyëи дapгoxи Худо,
ЧУН Xy^o oмaц, шaвaц чуянда «no»!
Гфчй ж вycлaг бaкo a^ap бaкocт,
Лeк з-aввaл ж бaкo aндф фaнccт! [ 8, с. 322 ],
MaьнQи лутавии "до", - "фaнQ", "KeCT" вa ë 'aaM" гapдицaн ad, aммo as дицгQxи MaвлQнoи БaлxИ ин тaьбиpoт ибQpaт aß и^даи мaьpифaгИ буда, aйки човицоних), ки иpгибQг бa capнaвишт дopaнд тавсиф мeкyкaнц. _
Maxзи xaмин адщься; ки инсони комил xypo чузви ж куллу Якто мeшинccaц вa xacy буци "У'-po эыиpoф мeкyкaЦl "Y"-po MerçyiW вa фзуи восвд шуцш цф "Y"-po xaмeшa цф дал дopaц вa чунж ки цф Куркти тчиц ёц шyцaacт, «Инно лиллoxи вa инно нлaйxн poчиьyк» (Mo a8 Xyцoeм вa бa суи Xyцo боз мeгapцeм) [ 1, с. 21 ] , Mayim ш цф xonM бa зaбoн oвapцaни ин кaлQм 'хуц''-po 6o Xyцoн x^ якe мeбикaц.
Аммо цф ин нукщ, ки aфзyцeм, одам бa Xyцo pacицaни xe^x> цф aмpн Xyцo шудан нaмeпaзиpaд зepo бa caцoкaти ишки aBaraS orax ad, ки '^x^m вучуц" цapaчaи кaмQли инсж ad ш ин aмppo цф ocopн ифонии гyзaшaгQни Maвлoкo Чaлoлyццини БaлxИ низ 6opxo ц^р oмaдаeм, чунсн ки Aбyлмaьoнии Бдел бa гaькиц мсФфмояц: HaбapИ гужи, ки py^e бa Xyцo pacицa бошИ, Ту зи xy^ нapaфгa бepyк, бa кучо pacицa бошИ ? [3, с. 285 ],
-ш жбоги "6a Xyцo pac^aH'-po цф мoчapoн "зи xy^ paфтaн", "aз xyц 6erom шyцaн", тapки a^i кфдан ' ш "Ma^y^ фнцo" шудан ки цф ин caбк бaxQнaн вacлpo эта мeкyкaд oшкop мeбикaц. Bane бо ин xaм Бeдили цapëцил кaкcъaт нaмeкyкaЦl ки баз мсгУщ: "Пapвoзи бaнцaгИ бa XyцoИ нaмepacaц!".
Дф ин мaвpнц гyзaштaгoк вa iMparo™ дигapн Mamo» Чaлoлyццин, Икбoли ^xypî ки nax^ вa тaмoми N№4^0™ Qлaмн зинда, aз чуми одамх> мaзxфн нулик, яъкe Oфapицrop мaьницoд мeкyкaд бa xoгиpн цфку цици xy^^rn "xyц"-н одам pyнaмoии Oфapицroppo бapoн мyappнфии бeштap pyraMO мeгapджaц вa бa raxi^ MeiyíW Агф xoxИ Xyцopo фoш бинИ, Xy^po фoштap даш бнoмyз. [ 4, с. 263] ,
Аллот Икболи ЛoxypИ 6o ин далоши xeш oфapинишн oлaм вa зу^Е® Oфapицroppo цф иpгибQг бa capoxaт мeбинaЦl зepo aз xap нaзapн цигф низ oлaмн ушч^ aйки xa^^ ad, ки 6o вучуци xeш цф мaзxфн ом кapop дopaц вa нaмoн ж цф aйн цида мeшaвaц. Аз ин лиxoз бoяц инсжи окил aввaл цф шиюxти xeш икцoм г^ВД, xynpo бишкocaд то дap шинoxти x^ni^ кoмгcp бomaд
Бo тавaччyx бa ocopн бeзaвoл вa нaзapн ифонии xern Maвлжc ЧaлQЛДДини БaлxИ, чунж ки бф мссяц ин ишки мaвcyфpo низ вocитae бapoн poбнтaи миёни инсж вa Oфapицrop мeцжaц вa aз ин чссг, ки чИ цф "Дeвжи кaбиp" ш чИ "Macнaвии мaьнaвИ" мaxз pнcoлaти ин ишкЕЮ тapaнкyм кapдaacг ш бap xaмин кaвл ad, ки: "... aлифн MaEno^» Чaлcлyддики БaлxИ, бeшaккy шуб^ нaxyd 6o ифодаву бappacии исми Oфapицrop цф xavßacram вa иpгибQг 6o Oдам иxтиcoc мeтиpaц". [5, с. 311],
Аз ин шзф ad, ки иpгибQги миёни м^ч^сти oлaмн xadî ш мaйли кapoбaт бa xoгиpн нттиcoли orao бa якцигap вoбadaгиe бa oфapиниш вa xad шуданх> мaвpици тавaччyx Rapop мeциxaц вa aнцeшaи "вaxдaти ву^уц''-po xaмчyн мaфxyмн мфмузи иpфжИ бa тaцкик вa бappacИ мeкaшaц. Дф ин aмp инсжи комил бapoн мyвaффaкияти xeш бояц capofQЗ aз caцoкaт бa ишк вa мaьpнфaт бapxypдop бoшaц ш ин цу кepyн чозиб мeraвжaнд ки инcжpo бa суи Oффвдrop 6e мyбQлиFa pox нaмoянц.
Амсую дap xap мaвpнЦl ки бодц зaмикaн xynyn вa нттиcQли oдaм 6o Oфapицroppo фapoxaм coзaЦl ву^уц нaцopaц вa чунин yммeцвopИ xaмeшa инcжpo, ки бa cypaти oшщ py нaмyдaad, кoкoм мeцopaц. Чунж ки Maxмyци ШaбнcгapИ низ цф aмpн юмчуИ инcжpo aз пaймyцaни гapикaт бa caйpy сулук xицoят мeнaмoдц вa 6o нцдaьo цф 'Гyлшaни poз" oвapдaad:
Хулулу штиxoд ин ^o Maxon ad, Ки цф вaxдaти "цу"-И aйни зaлQл ad! Хулулу нIиxoд aз Faйp xeзaЦl Bane вaxдaт xaia aз caйp xeзaц. [ 2, с. 27 ],
Bane цф acn xицoяпapн тapики caйpy сулуки инсж, ки pox^ гapики бa кмет pacидaн ad, кace вa чизс ^уз aклy xиpaци у нссг вa тaнxo 6o мaдaци a^i тaвжиda, ки бa нaтcнчи caфapн pyxжии xeш дad ööa^
Myтобщ бa aнцeшaxQн иpфжии xeш, Mamo» Чaлoлyддики БaлxИ шинoxти xaкнкaти aзaлиpo дap pyнaмoИ вa тaвcифн ин ишк мeшинccaц вa вacилaн тaмoми aчзoьpo бa тaвaccyтн чaзбн ин ишк мaьницoд мeкyкaц, aз ^yMna xadnEy кecIИ, зиндaгнвy Mapr, фaшвy бaкQн onaMy oдaмpo низ цф иpгибот 6o ин ишк мeбинaц. Аз ин ^od, ки pacraгcpИ aз "xyц", мaьpнфaти вaчqy xony кoлpo дap бexyцИ oмyxтaad ш дap capocapн ocopaш бexy;циpo mai™ poxн opзyxoн виcoлy вaxдaт ш бaxcнaи pacицaн 6a Xyдo фзёбИ мeкyкaц.
Aл6aттa, ин нaзapcaкчиxo ш xynocaxoe, ки дap мaкoлaи кyтоxи mo cypaт пaзиpyфт, 6a xm^m мyкoнcaн нaзapxo дap XOшияи мaфxyми "вaxдaти ву^уц" буц, 6a xap xcn, шояц имкон фapoxaм мeopaц то caмт вa caбки бappacии ин ибopaи aнцeшacфappo дap ссри иpфжии aдaбнëги точик 6a фapoxo тaxлил вa тaxкик нaмoeм.
,3ap oxиp бСяц ин кyктapo Ha^ кapц, ки Maвлoнo ЧaлQлyцдини БaлxИ вa coиpи ypaфo дap пapдoзи тaъ6иpe чун "вaxдaти вучуц" ш иpти6oти oцaм бо Oфapидrop дaкикнaзap бyцa, бо услУби эчоции xern ин мacoили мapмyзи aцaбиëтpo бо шсвш иpфoн болои кop oвapдaaнд вa цap тamaккyли чaxoK6икИ ш xyдшинocии мapцyм xиммaп гyзomгaaкд.
AAAEHËT
II 1. КУpьoни KapnM вaтapчyмaи мaъoнии он 6о зaбoнитoчикИ. -MaдинaиMyнaввapa, 1432x. 1638cax,
2. МэхмудиШабиларй Гулшани роз. - Техрон, 1382 . 470сах.
3. Мирзо АбдулкодириБедил. Куллиёг. -Душанбе: Ирфон,2001. 630сах.
4. МухаммадИкболиЛохурй Куллигг. -Душанбе: Адиб, 2011. 475 сах.
5. СалимиХаглонй Бенавое дар навои най. -Душанбе: Исгездэд2015. 537сах.
6. ФаридуддиниАггор. Панднома. Фугуввагнома Хикоёгазмаснавихо. -Душанбе: Маорифвафарханг,2008. 254сах.
7. ЧалолуддиниРумй КуллиёгиШамсиТабрезй -Техрон: Муассисаи Амири Кабирр 1372. 927сах.
8. ЧалэлуддиниРумй. Маснашимаънаш. -Техрон: НашриЗамон, 2001. 728сах.
ЕДИНСТВО СУЩЕСТВОВАНИЯ И ОТНОШЕНИЕ ЧЕЛОВЕКА С БОГОМ С ТОЧКИ ЗРЕНИЯ МАВЛОНА ДЖАЛОЛУДДИНИ БАЛХИ
Эта статья посвящена одной из важнейших тем изучения литературы - суфизму и мистике. Автор статьи приложил усилия, чтобы исследовать различные и не выявленные аспекты «Единства существования и отношений человека с Богом».
Конечно, эти обзоры идей ирезультатов, которые были сделаны в нашей статье, были для сравнения идей о понятии «единство существования». В любом случае, это дает возможность более широко анализировать и исследовать вышеупомянутое понятие вмистических произведениях таджикской литературы.
В конце следует упомянуть один момент, что Мавлоно Джалолуддини Балхи - человек, который имеет точную идею в интерпретации «единства существования» и отношения человека с Богом, и он определил эту аллегорическую проблему литературы с помощью своего метода создание и внес вклад в развитие мировоззрения и самопознания людей.
Ключевые слова: единство существования, интеллект, любовь, терпимость, совершенный человек, несуществующее, вечность, мудрец, солнце, цивилизация, Бог, искренность, любовник, существование, встреча, сострадание (милосердие), стремление, оживление, последователь тенденция суфизма, универсальный и особый ум.
UNITY OF EXISTENCE AND HUMAN'S RELATION WITH GOD FROM THE POINT OF VIEW
OF MAVLONO JALOLUDDINIBALKHI
This article is devotedto one ofthe most important topic ofliterature study, Sufism andmysticism The author of article made efforts to explore different andunrevecdedaspecte of "Unity of existence andhuman's relation with God"
Of course, these review of ideas and results that have been made in our article, were for the sake of comparing ideas about "unity ofexistence" notion. Anyway, thsproVdes an opportunity to analyze andinvestigate the fresaidnotion more widely within mystical works of Tajik literature.
At the end, it should be mentioned one point that Mavlono Jaloluddini Bakhi is a person who has an exact idea in interpretation of "unity of existence" and relation of human with God and he identified this allegoric issue ofliterature by means ofhis methodof creation andmade a contribution to the development ofworldview and self-knowledge ofthepeople.
Keywords: unity of existence, intellect, love, tolerance, perfect person, non-existent, eternity, sage, the sun, civilization, the God, sincerity, lover, existence, meeting, compassion (mercy), longing, animating, follower of sufism trend, universal and particular mind.
Сведения об авторе:
Холова Фарзона, соискатель кафедра теории и истории литературы Таджикского государственного педагогическогоуниверситета им Садриддина Айни; E-mail:[email protected]
About the author:
Farzona Kholova, researcher in the Department of Theory andHistory of Literature ofthe Tajik State Pedagogical University namedafter Sadriddin Ayni; E-mail: [email protected]
ТАРЧУМАИ ОСОРИ М.А.ШОЛОХОВ БА ЗАБОНИ ТОЧДКЙ
Элбоева Х
Мактаби тахрилоти миёнаи умумии №52, нохияи Исмоили Сомонии шахри Душанбе
Михаил Александрович Шолохов яке аз нависандагони бузурги рус ва чахон махсуб мешавад, ки бо осори мондагораш маъруфи олам гашгаасг. М.АШолохов 24.05.1905 дар хугори Кружилини сганигсаи Вёшенскаяи вилояги Росгови Федерагсия Россия ба дунё омада, дар макгаби назди калисо гахсил кардаасг. У дар чанги гражданй иштарок намуда, баъд аз хагми он соли 1922 ба Москва омада, ба макгаби коргарй (рабфак) дохил мешавад ва аз хдмин давра сар карда, аввалин хикояхояш эчод гардида, дар мачмуахои «Х,икояхои Дон» ва «Дашта лочувардгун» (соли 1926) гирд