Научная статья на тему 'ДАВЛАТ ФУҚАРОЛИК ХИЗМАТИ ТИЗИМИДА КАДРЛАР ЗАХИРАСИНИ ШАКЛЛАНТИРИШ МАСАЛАЛАРИ'

ДАВЛАТ ФУҚАРОЛИК ХИЗМАТИ ТИЗИМИДА КАДРЛАР ЗАХИРАСИНИ ШАКЛЛАНТИРИШ МАСАЛАЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Гуманитарные науки»

36
7
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
Давлат фуқаролик хизмати / миллий кадрлар захираси / каръера модели / ѐпиқ кадрлар сиѐсати / лавозим даражаси / фаолият натижалари. / State civil service / national personnel reserve / career model / closed personnel policy / job level / performance results

Аннотация научной статьи по Гуманитарные науки, автор научной работы — Сардоржон Рахмонов

Давлат фуқаролик хизмати тизимида кадрлар захирасини шакллантириш алоҳида ўрин тутади. Ўзбекистон Республикаси “Давлат фуқаролик хизмати тўғрисида”ги қонуннинг 25-моддасига кўра, Миллий кадрлар захираси давлат фуқаролик хизматчиларининг раҳбарлик лавозимларини малакали кадрлар билан тўлдириш мақсадида давлат фуқаролик хизматчиларини марказлаштирилган ҳолда саралаб олиш, тайѐрлаш, қайта тайѐрлаш ва узлуксиз малакасини ошириш тизимидир. Миллий кадрлар захираси давлат фуқаролик хизматининг раҳбар кадрлар таркибини барқарор таъминлаш ва унинг сифатини яхшилаш, давлат фуқаролик хизматчисининг касбий компетенциясини ошириш ҳамда хизматда лавозим бўйича кўтариш мақсадида шакллантирилади. Миллий кадрлар захирасини шакллантириш ва юритиш Ўзбекистон Республикаси Президенти томонидан белгиланадиган тартибда махсус ваколатли давлат органи томонидан амалга оширилади. Таъкидлаш лозимки, кадрлар захирасини шакллантириш борасида қонунчилик асослари мавжуд бўлса, ушбу масаланинг аниқ тартиботи етарли даражада ўрганилмаган. Шунинг учун ушбу мақолада юқоридаги масалалар атрофлича илмий жиҳатдан таҳлил қилинади.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по Гуманитарные науки , автор научной работы — Сардоржон Рахмонов

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

A special place in the system of state civil service is occupied by the formation of personnel reserves. According to Article 25 of the law of the Republic of Uzbekistan “on state civil service”, the National Personnel Reserve is a system of centralized selection, training, retraining and continuous professional development of state civil servants in order to fill the leadership positions of state civil servants with qualified personnel. The National Personnel Reserve is formed in order to ensure the stable staffing of the head personnel of the state civil service and improve its quality, increase the professional competence of the state civil servant, and promotion in the service. The formation and maintenance of the National Personnel Reserve is carried out by a specially authorized state body in the manner prescribed by the president of the Republic of Uzbekistan. It should be noted that the exact order of this issue has not been sufficiently studied if there is a legislative basis for the formation of a personnel Reserve. Therefore, in this article, the above issues are thoroughly scientifically analyzed.

Текст научной работы на тему «ДАВЛАТ ФУҚАРОЛИК ХИЗМАТИ ТИЗИМИДА КАДРЛАР ЗАХИРАСИНИ ШАКЛЛАНТИРИШ МАСАЛАЛАРИ»

AAB.TAT OYKAPO^HK XH3MATH TH3HMHAA KA^P.TAP 3AXHPACHHH mAKMAHTHPHm MACA.TA.TAPH

Сардоржон Рахмонов

Тошкент давлат юридик университети мустакил изланувчиси, sardorjonraxmonovphd@gmail.com

АННОТАЦИЯ

Давлат фукаролик хизмати тизимида кадрлар захирасини шакллантириш алохида урин тутади. Узбекистан Республикаси "Давлат фукаролик хизмати тугрисида"ги конуннинг 25-моддасига кура, Миллий кадрлар захираси давлат фукаролик хизматчиларининг рахбарлик лавозимларини малакали кадрлар билан тулдириш максадида давлат фукаролик хизматчиларини марказлаштирилган холда саралаб олиш, тайёрлаш, кайта тайёрлаш ва узлуксиз малакасини ошириш тизимидир. Миллий кадрлар захираси давлат фукаролик хизматининг рахбар кадрлар таркибини баркарор таъминлаш ва унинг сифатини яхшилаш, давлат фукаролик хизматчисининг касбий компетенциясини ошириш хамда хизматда лавозим буйича кутариш максадида шакллантирилади. Миллий кадрлар захирасини шакллантириш ва юритиш Узбекистон Республикаси Президенти томонидан белгиланадиган тартибда махсус ваколатли давлат органи томонидан амалга оширилади. Таъкидлаш лозимки, кадрлар захирасини шакллантириш борасида конунчилик асослари мавжуд булса, ушбу масаланинг аник тартиботи етарли даражада урганилмаган. Шунинг учун ушбу маколада юкоридаги масалалар атрофлича илмий жихатдан тахлил килинади.

Калит сузлар. Давлат фукаролик хизмати, миллий кадрлар захираси, каръера модели, ёпик кадрлар сиёсати, лавозим даражаси, фаолият натижалари.

ABSTRACT

A special place in the system of state civil service is occupied by the formation of personnel reserves. According to Article 25 of the law of the Republic of Uzbekistan "on state civil service", the National Personnel Reserve is a system of centralized selection, training, retraining and continuous professional development of state civil servants in order to fill the leadership positions of state civil servants with qualified personnel. The National Personnel Reserve is formed in order to ensure the stable staffing of the head personnel of the state civil service and improve its quality, increase the

January, 2023

68

professional competence of the state civil servant, and promotion in the service. The formation and maintenance of the National Personnel Reserve is carried out by a specially authorized state body in the manner prescribed by the president of the Republic of Uzbekistan. It should be noted that the exact order of this issue has not been sufficiently studied if there is a legislative basis for the formation of a personnel Reserve. Therefore, in this article, the above issues are thoroughly scientifically analyzed.

Keywords. State civil service, national personnel reserve, career model, closed personnel policy, job level, performance results.

КИРИШ

Давлат фукаролик хизмати тизимида кадрлар захирасини шакллантириш алохида урин тутади. Миллий кадрлар захираси давлат фукаролик хизматининг рахбар кадрлар таркибини баркарор таъминлаш ва унинг сифатини яхшилаш, давлат фукаролик хизматчисининг касбий компетенциясини ошириш хамда хизматда лавозим буйича кутариш максадида шакллантирилади. Миллий кадрлар захирасини шакллантириш ва юритиш Узбекистан Республикаси Президенти томонидан белгиланадиган тартибда махсус ваколатли давлат органи томонидан амалга оширилади. Таъкидлаш лозимки, кадрлар захирасини шакллантириш борасида конунчилик асослари мавжуд булса, ушбу масаланинг аник тартиботи етарли даражада урганилмаган.

МАТЕРИАЛЛАР ВА МЕТОДЛАР

Хорижий мамлакатларнинг давлат хизмати тизимидаги захиралар билан ишлашнинг "хаётий цикли" ишлаб чикилган. У куйидаги боскичлардан иборат:

шакллантириш, ривожлантириш ва фойдаланиш.

ТАДКЩОТ НАТИЖАЛАРИ

Кадрлар захирасини шакллантириш боскичи тугридан-тугри захирани ташкил этувчи органда ёки бошка органларда ишлайдиган давлат хизматчилари оркали амалга ошириш мумкин. Ташки манбалардан кидириш факат куйи лавозимлар учун амалга оширилади, бу уларни алмаштириш учун махсус талабларни назарда тутмайди. Шу муносабат билан ёпик кадрлар сиёсати билан кадрлар захирасини шакллантириш давлат хизматчисининг мартаба режалаштириш билан чамбарчас боглик, чунки олинган тажриба ва иш стажи ходимнинг мартаба погонасида режалаштирилган вертикал усишига ёрдам беради. Ёпик

January, 2023

69

кадрлар сиёсатининг одатий куриниши бу давлат хизматининг мартаба модели хисобланади.

Ушбу боскич доирасида кадрлар захираси деб аталадиган классик усул-бу келажакда мавжуд буш иш уринлари тулдириладиган захиралар шакллантиришга имкон берадиган давлат хизматларини танлашнинг ракобатбардош тизим хисобланадт. Францияда бу биринчи марта давлат хизматига кирадиганлар ва стажёрлар макомини олганлар, шунингдек кейинги тайинлаш учун касбийлаштириш (кайта тайёрлаш ёки касбий йуналтириш) давридан утган ходимлар учун кулланган. Германия ва Австрияда барча давлат хизматчилари учун ташкил этилиб, кабул талаблари шакллантириш, шу жумладан, танлаш тартиби, хизмат укув жараёни тайёргарлик ва бошкаларни уз ичига олган. Юкори лавозимга тайинланишидан олдин давлат хизматчиси захирада маълум бир "кутиш вакти"га эга булиб, унинг давомийлиги лавозим даражаси ва фаолият натижаларига боглик булган.[1]

Каръера модели учун кадрлар захирасини шакллантиришнинг яна бир узига хос усули бу ихтисослаштирилган университетларнинг талабаларини максадли ёллаш булиб, улар укишни тугатгандан сунг танловни четлаб утиб, давлат хизматига мурожаат килишлари мумкин. Масалан, Болгарияда, агар стипендия дастури муайян давлат идораларида мутахассислар етишмаслиги бор, бунинг учун мутахассисликлар муайян руйхати шакллантирилиб, кейинг укув йили учун стипендиялар берилиши мумкин. Укишни тугатгандан сунг стипендия эгаси тегишли маъмуриятда камида уч йил ишлаши шарт. [2]

Кадрлар захирасини шакллантиришда Словакия Республикасининг тажрибаси кизик. Бу ерда захирага ухшаш тушунча - "ходимлар реестри" конунийлаштирилган. Битирувчилар, давлат хизматига биринчи марта кирган номзодлар, шунингдек, сунгги сертификатдан муваффакиятли утган ва юкори бахолаш натижаларини курсатган кайта ташкил этиш туфайли ишдан бушатилган ёки кискартирилган ходимлар тегишли вакансия пайдо булганда кейинги иш учун реестрга киритилган.[3] Словакия Республикаси конунчилигига кура, бундай реестр Давлат хизмати сохасидаги Марказий ахборот тизимида юритилади ва юкоридаги маълумотлардан ташкари, давлат хизмати учун утказиладиган танловлар хакидаги маълумотларни хам уз ичига олади. [4]

Очик кадрлар сиёсати давлат хизмати учун танлов асосида ишга кабул килиш тизимига асосланади, яъни номзод ташки позициянинг хар кандай даражасига кабул килиниши мумкин ва мутахассисни ёллаш учун асос факат унинг зарур

January, 2023

70

ваколатларга мувофиклиги хисобланади. Давлат хизматининг позицион модели, унинг иерархия даражасидан катъи назар, хар кандай буш лавозимга киришнинг очик тизими билан тавсифланади. Шуниси эътиборга лойикки, купинча бундай тизимларни шартли равишда очик деб аташ мумкин, чунки давлат хизмати тажрибасига эга булмаган, аммо лавозим учун малака талабларига жавоб берадиган номзодлар учун бепул кириш хукукини конуний равишда бирлаштиришга карамай, давлат хизматининг хар кандай даражасига лавозимлар, амалда бундай тажрибага эга булмаган шахсларнинг юкори лавозимларига тайинлаш жуда кам учрайди.

Масалан, Буюк Британияда ишга кабул килишнинг асосий мезони вазирлик иерархиясидаги мансабдор шахсларнинг касбий лаёкати эмас, балки иш стажи хисобланади. Шу билан бирга, ходимларни захиралашнинг энг кенг таркалган тажрибаси бу давлат хизматига биринчи марта мурожаат этувчилар учун кадрлар захирасини шакллантиришдир. Буш лавозимни тулдириш учун танлов муваффакиятли якунлангач, унга тайинланмаган, аммо талабларга жавоб берадиган ариза берувчи 12 ой давомида захирада колади. Тегишли вакансия пайдо булганда, кадрлар хизмати биринчи навбатда мавжуд захирадан танлайди. [5]

А^Шда давлат хизмати тизими меритократия тамойилларига асосланади, уз навбатида мартаба усиши асосан ходимнинг касбий фаолиятини сифат ва самарадорлик мезонлари буйича бахолаш натижалари ва ракобатбардош процедуралар ёрдамида амалга оширилади. Кадрлар захирасини шакллантиришнинг марказлаштирилган тизими мавжуд эмас, хар бир булим мустакил равишда уз ходимларининг малакасини ошириш ва малакасини ошириш режасини тузади ва шу билан бошкарув ходимларининг ички захирасини шакллантиради. Агар лавозимни тулдириш зарурати тугилганда захирада тегишли ички номзод булмаса, очик танлов эълон килинади.[6]

Кадрлар захирасини шакллантириш борасида Нидерланция тажрибаси алохида ахамиятга эга. Жумладан, хар кандай шахс давлат хизмати захирасига кириши мумкин. Асосийси малака талабларига жавоб бериш хисобланади. Давлат бошкаруви тизимида умумий маъмурий хизмат (АВД) мавжуд булиб, унга миллий хукуматда юкори даражадаги юкори лавозимларни эгаллаган ходимлар киради.[7] Ушбу хизматнинг вазифаларига давлат хизматига лавозимларни танлаш ва ходимларни ривожлантириш, мартаба сиёсатини ишлаб чикиш ва амалга ошириш, бошкарув гурухларининг таркиби ва ривожланиши буйича консалтинг утказишлар киради. Х,ар йили захиранинг 1/5 кисми янгилаб борилади.

January, 2023

71

Зaxирaдaрни тулдиришдэ Линкедин плaтформaсидaн кенг фойдaдaнилaди.

Кадрлар захирасини ривожлантириш y билaн ишлaшнинг энг мухим боскичдaридaн биридир, чунки кaдрлaр зaxирaси билaн бутун ишнинг сaмaрaдорлиги зaxирaчининг узи учун янги фyнкциялaрни бaжaришгa тaйëрлиги дaрaжaсигa боглик 6улэди. Kaръерa режaдaштириш, укитиш Ba мaдaкaсини ошириш, истеъдодлaрни бошкaриш кaдрлaр зaxирaсини ривождвнтиришнинг aсосий йyнaдишлaри кaторигa киритилиши мумкин.

Ходимлaрни мaртaбa режaдaштириш изчил мaлaкa ошириш Ba юкори лaвозимлaрни эгaллaш имконияти билaн мaксaдли укитиш битан биргaдикдa xорижий aмaдиëтдa кaдрлaр зaxирaсини ривождвнтиришнинг энг xaрaктерли теxнологиясидир. Шу билaн биргa, нaзaрий мaшFyлотлaргa эмaс, 6эдки мyрaббийлик, aмaдиëт, ротадия Ba бошкaлaр орк&ли aмaдий кyникмaдaрни ривожлaнтиришгa эътибор кaрaтилaди. Фрaнция Ba Гермжиянинг кaсбий ривождвниш тизимлaри xодимгa мyнтaзaм рaвишдa aвтомaтик рaвишдa мaртaбa п0F0нaсини кутэришгэ имкон берaди. Гермaниядa лaвозимлaрнинг aйрим гурухлэрининг рaсмий позициясини эгaллaшгa куйиладиган тaдaблaр конун билaн белгилaнaди Ba бир тоифaдaги лaвозимлaрдaн иккинчисига утиш учун тaйëргaрлик жaрaëнини, шу жyмлaдaн нaзaрий курсни ривождaнтиришни, aмaлий кaсбий тaйëргaрлик дaврлaрини Ba мaртaбa синовидaн утишни уз ичигa олaди. Федерад вaзирликдaр aник рэх6эрлик лaвозимлaригa кyйилaдигaн мaдaкa тaдaблaригa жaвоб берaдигaн Ba зaxирaчилaрнинг мaълyм куникмэ Ba мaлaкaлaрдaги мaвжyд эхтиëждaрини хисобга олaдигaн узлэрининг кaсбий ривождaниш дaстyрлaрини тaйëрлaйдилaр. Гермaниядa дaвлaт xизмaтчилaрининг мaдaкaсини ошириш тизими шyндaй тyзилгaнки, y хдр доим ист^г^ вaктдa янги функциятарни бaжaришни бошлaшгa тaйëр мyтaxaссислaр зaxирaсигa эгa булишга имкон берaди. [8]

Фрaнциядa дaвлaт xизмaтчилaрининг мaртaбa бошкaрyви хэм илFор тaрaккиëт тaмойиллaригa aсослaнaди, бу нэфэкэт иш усишини, 6эдки иxтисослaштирилгaн y^B дэстурлэри доирэсидэ кэс6ий ривождaнишни хэм тэъминлэйди. фрэнциядэ 3 ойдэн 12 ойгэчэ дaвом этиши мумкин булгж Ba рэсмий фэолият Ba укитишни уз ичига оладиган профессионвдизвция дaврлaридaн фойдэдэниш aмaдиëти кенг тaркaлгaн.[9]

Бошкaрyв кэдрлэри зaxирaсини тaйëрлaш нукгаи нaзaридaн, юкори бошкaрyв xизмaтлaри деб номладган тизим эътиборга лойикдир, улэр уртэ Ba юкори менежерлaрни тaйëрлaш учун xодимлaрни бош^риш xизмaти булиб, эслидэ кэттэ мэъмурий лaвозимлaрнинг зaxирaси хисо6лэнэди. бундэй xизмaтлaр АКШ, Буюк

January, 2023

?2

ISSN: 2181-1385

Cite-Factor: 0,89 | SIS: 1,12 | ASI-Factor: 1,3 | SJIF: 5,7 | UIF: 6,1

Британия, Нидерландия, Белгия ва бошка мамлакатларда мавжуд. Уларнинг асосий максади юкори лавозимларга ракобатбардош ва очик ёллашни таъминлашдир. Захира таркибига амалдаги ходимлар, кайта тиклаш хукукига эга булган собик ходимлар ва юкори бошкарув лавозимларига номзодларни ишлаб чикиш буйича турли хил ихтисослаштирилган дастурларнинг битирувчилари кириши мумкин, улар бири сифатида амалга оширилади. Бугунги кунда ривожланган давлатларда ягона корпоратив маданиятни шакллантириш ва умумий кадриятларга асосланган рахбарлик лавозимларида муваффакиятли ишлаш учун этакчилик салохиятига эга менежерларни ривожлантириш учун алохида дастурлар ишлаб чикилмокда.

Истеъдодларни бошкариш - бу кадрлар захирасини ривожлантиришнинг яна бир мухим сохаси булиб, у давлат хизматлари тизимида тобора оммалашиб бормокда ва куйидагиларга алохида эътибор каратилмокда:

- юкори малакали ходимларни жалб килиш, янги ходимларни бирлаштириш ва мослаштириш, ташкилотнинг хозирги ва келажакдаги максадларига эришиш учун ходимларни саклаш буйича максадли тадбирлар;

- уз ишида юкори самарадорлик билан намоён этадиган касбий кимматли фазилатлар ва куникмаларга эга булган мутахассисларни аниклаш ва ривожлантириш.

Истеъдодларни бошкариш тизими ишбилармонлик мухитидан келиб чикканига карамай, унинг технологиялари куплаб мамлакатларда, шу жумладан АКШ, Сингапур, Канада, Австралия, Янги Зеландия ва бошкаларда давлат хизмати сохасида муваффакиятли кулланилмокда. Ушбу мамлакатларнинг давлат хизматларини бошкариш органлари барча давлат идораларига истеъдодларни бошкаришнинг ички тизимини амалга оширишда, инсон ресурсларини режалаштиришда ва уларни янада ривожлантириш учун истикболли кадрлар захирасини шакллантиришда ёрдам берадиган воситаларни ишлаб чикмокдалар.

Йирик давлатлараро ташкилотлар даражасида истеъдодларни бошкариш нафакат инсон салохиятини ривожлантириш нуктаи назаридан истикболли йуналиш, балки давлат идораларининг ракобатбардошлигини оширишнинг мухим элементи сифатида хам тан олинган.

Халкаро тажриба тахлили шуни курсатадики, истеъдодларни бошкариш доирасида куплаб мамлакатларда давлат хизматларини бошкариш органлари куйидаги воситалар ишлаб чикилиб, амалга оширилмокда:

- истеъдодларни жалб килиш ва аниклаш,

January, 2023

ISSN: 2lSl-l3S5

Cite-Factor: G,S9 j SIS: l,l2 j ASI-Factor: j SJIF: 5,? j UIF: 6,l

- истеъдодлaрни ривождадтириш теxнологиялaрини ишлaб чикиш;

- тренинг дaстyрлaрини ишлaб чикиш Ba aмaлиëтгa жорий килиш;

- истеъдодлaрни бош^риш тизимининг фaолиятини тэхлил килиш, режвлвштириш, тaшкил этиш, нaзорaт килиш Ba 6эхолэш.

Тaдкикот нaтижaдaригa КУРЭ, истеъдодлaрни бошкaриш 6УГУНГИ кyндa дaвлaт xизмaтининг кaдрлaр сйлохиятини ривожлaнтиришнинг энг истикболли йyнaдишлaридaн бири булиб, бу мфо^т иш берувчи сифaтидa дaвлaт оргaнлaрининг рaкобaтбaрдошлигини оширишгa, б&лки унинг aрсенaлидa стрaтегик етaкчилик сйлохиятини шaкдлaнтиришгa имкон беради.

Кадрлар захирасидан фойдаланиш. Лгар дaвлaт бошкaрyвининг ички aмaдиëтидa кaдрлaр зaxирaдaридaн фойдaдaнишнинг aсосий м^ади буш лaвозимлaрни тулдириш хисоблaнaди. Уз нaвбaтидa, куйидэги мaксaдлaрни хэм Уз ичига олaди:

- мyaйян вaзифaдaр ëra лойихaдaр учун номзодлaрни тaнлaш;

- xодимлaрни кaйтa ишгa жойлaштириш учун вaктинчa сaкдaш;

- долзaрб вaзифaлaрни х&л этишгa ëки вaктинчaдик лойи^йтарни aмaдгa оширишгa тезкор жэво6 бериш учун кэдрлэр етишмaслигини олдини олиш.

ЛКШДЭ вaзирликдa юкори ЛЭВОЗИМЛЭРНИ эгaдлaшгa тaйëр рaхбaрлaрнинг КЭДРЛЭР зaxирaсини ШЭКЛЛЭНТИРИШ МЭКСЭДИДЭ ички xaвфсизлик ввзирлиги xодимлaрининг мaдaкaсини ошириш ДЭСТУРИ МЭВЖУД. Kaнaдaдa "Tarern1 Олоуд" Ba "Дигитэл Т^ент" лойихaдaри мэвжуд булиб, улэрдэ сунъий интеллект, РЭКЭМЛИ xизмaтлaр Ba бошкaлaр СОХЭСИДЭГИ мyтaxaссислaр зaxирaси МЭВЖУД.[10]

ХУЛОСА

^дрлэр тэкчиллигини тулдириш мэксэдидэ зaxирaдaн фойдaдaнишгa Лвстрвлия тэжри6эси мисол бута олэди. Лвстрвлия Дэвлэт xизмaтлaри комиссияси кискэ вэкт ичидэ инкироз холэтигэ жэво6эн куп сонли кунгиллилэрни сэФэр6эр килишга имкон берaдигaн "тез усиш зaxирaси" (Сурге резерв)ни тэшкил килинган. Бундвй зaxирaдa иштирок этиш xодимгa вэзият мyaммолaригa кенг ечимлaрни урганиш, кэс6ий элокэ Ba мэртэ6э истик6оллэрини кенгaйтириш имкониятини беради.

Хулосэ урнидэ шуни тэъкидлэш лозимки, дaвлaт фу^ролик xизмaтидa кэдрлэр зaxирaсини шэкллэнтириш узига xос эник тэрти6от эсосидэ булиши мухим эхэмиятгэ эга. Бу 6орэдэ зaмонaвий плaтформaдaрдaн

кенг фойд&таниш лозим.

January, 2023

ISSN: 2181-1385

Cite-Factor: 0,89 j SIS: 1,12 j ASI-Factor: 1,3 j SJIF: 5,? j UIF: 6,1

REFERENCES

1. Стукало М.Г. Зарубежный опыт организации работы с кадровым резервом на государственной (публичной) службе // Молодой ученый. - 2017. - № 51(185). -c. 247-249. (Stukalo M.G. Foreign experience in organizing work with the personnel reserve in the state (public) service // Young scientist. - 2017. - № 51(185). - c. 247249).

2. Glenn Т. The state of talent management in Canada's public sector // Canadian Public Administration. - 2012. - № 1. - p. 25-51. - doi: 10.1111/j.1754-7121.2012.00204.x.

3. Петрова С.А., Ясинская И.А., Алексенцева Ю.А. Работа с кадровыми резервами государственной службы: отечественный и зарубежный опыт профессионального развития резервистов // Экономика и предпринимательство. - 2021. - № 6(131). - c. 1383-1393. - doi: 10.34925/EIP.2021.131.6.268 (Petrova S.A., Yasinskaya I.A., Aleksentseva Yu.A. Work with personnel reserves of the civil service: domestic and foreign experience of professional development of reservists // Economics and entrepreneurship. - 2021. - № 6(131). - c. 1383-1393. - doi: 10.34925/EIP.2021.131.6.268)

4. Glenn Т. The state of talent management in Canada's public sector // Canadian Public Administration. - 2012. - № 1. - p. 25-51. - doi: 10.1111/j.1754-7121.2012.00204.x.

5. Glenn Т. The state of talent management in Canada's public sector // Canadian Public Administration. - 2012. - № 1. - p. 25-51. - doi: 10.1111/j.1754-7121.2012.00204.x.

6. Апон М.Е. Карьера государственного служащего: опыт западноевропейских стран и выбор России. / В книге: Государственное и муниципальное управление социально-экономическим развитием страны. - Санкт-Петербург: ООО «Национальный информационный канал», 2021. - 94-103 c.( Apon M.E. Career of a civil servant: the experience of Western European countries and the choice of Russia. / In the book: State and municipal management of socio-economic development of the country. - Saint Petersburg: National Information Channel LLC, 2021. - 94-103 p.)

7. Абраменко В.А. Специфика кадровой политики в зарубежных странах с развитой экономикой // Автоматика, связь, информатика. - 2012. - № 7. - c. 44-47.( Abramenko V.A. Specifics of personnel policy in foreign countries with developed economies // Automation, communications,

informatics. - 2012. - № 7. - c. 44-47.)

January, 2023

ISSN: 2181-1Э85

Cite-Factor: G,89 j SIS: 1,12 j ASI-Factor: 1,3 j SJIF: 5,? j UIF: 6,1

8. Петрова С.А., Ясинская И.А., Алексенцева Ю.А. Работа с кадровыми резервами государственной службы: отечественный и зарубежный опыт профессионального развития резервистов // Экономика и предпринимательство. - 2021. - № 6(131). - с. 1383-1393. - doi: 10.34925/EIP.2021.131.6.268 (Petrova S.A., Yasinskaya I.A., Aleksentseva Yu.A. Work with personnel reserves of the civil service: domestic and foreign experience of professional development of reservists // Economics and entrepreneurship. - 2021. - № 6(131). - c. 1383-1393. - doi: 10.34925/EIP.2021.131.6.268)

9. Glenn Т. The state of talent management in Canada's public sector // Canadian Public Administration. - 2012. - № 1. - p. 25-51. - doi: 10.1111/j.1754-7121.2012.00204.x.

10. Абраменко В.А. Специфика кадровой политики в зарубежных странах с развитой экономикой // Автоматика, связь, информатика. - 2012. - № 7. - c. 44-47.( Abramenko V.A. Specifics of personnel policy in foreign countries with developed economies // Automation, communications, informatics. - 2012. - № 7. -c. 44-47.)

11. Saidazimov, Y. (2022). ADMINISTRATIVE ACT IN THE LEGISLATION OF FOREIGN COUNTRIES. Eurasian Journal of Academic Research, 2(13), 639-643.

12. Sardorbek, Y. (2021). ANALYSIS OF PROBLEMS IN THE PROCESS OF PARLIAMENTARY CONSIDERATION OF BUDGET EXECUTION REPORTS IN UZBEKISTAN. Berlin Studies Transnational Journal of Science and Humanities, 7(1.4 Legal sciences).

January, 2023

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.