55 лет ^
тельского состава специфичных и обширных знаний в вопросах смежных дисциплин - клинической эпидемиологии и биостатистики.
Подход к преподаванию обязательно, и это очень важно, должен включать клинический компонент. Именно в этом привлекательность научно обоснованной медицины. Необходимо сформировать умение решать конкретные проблемы с использованием основных инструментов доказательной медицины: клинических рекомендаций, протоколов, формуляров, основанные на лучших научно обоснованных данных. В этом аспекте интересен опыт использования инструмента AGREE для оценки клинических практических руководств (КПР). Студентам импонирует выступать в роли экспертов, участвовать в групповых дискуссиях, сравнивать результаты оценок различных разделов одного и того же КПР. Лидеры малых групп учатся отстаивать свое мнение, обосновывать оценку своей группы, демонстрируя критическое мышление и тщательность проработки материала. Мы предлагаем в конце дискуссии самим студентам оценить вклад
каждого участника группы. Для оценки данной темы было проведено анонимное анкетирование студентов. По его результатам была выявлена заинтересованность студентов в прохождении подобного обучения, так как принципы доказательной медицины позволяют не только оценить любую информацию, но и самостоятельно организовать и провести качественное современное исследование. Студенты оценили практическую приближенность работы с инструментом AGREE к работе экспертов системы здравоохранения, делали выводы о необходимости применения стандартизированных методов оценки КПР, о возможности применения AGREE не только для оценки готового КПР, но и для разработки нового КПР. Универсальный инструмент AGREE, по мнению студентов, позволяет оценить качество КПР независимо от предложенной медицинской специальности и позволяет дать конкретные и конструктивные рекомендации по улучшению и процессу адаптации КПР с практическое здравоохранение.
УДК 378.147-388:614.255
Р.А.ТУРСЫНБАЕВА, Г.Н.БЕЙСЕГУЛОВА, Р.Т.ДЖУМАШЕВА, Д.С.БАЙГАМЫСОВА, К.Т.КАШАГАНОВА, С.Х.НАККАЖИНА, А.И.АБДЫКАЛЫКОВА, С.К.ТУСУПБЕКОВА
ОКУ - 9НД1РЮТ1К Т8Ж1РИБЕ - Д8Р1ГЕРД1 ЕНБЕК ЖОЛЫНА ДАЙЫНДАУДАГЫ Н8ТИЖЕЛ1 Б0Л1П
С.Ж. Асфендияров атындагы К^аза^ ¥лттьщ медициналы^ университету Алматы
О^у-енд^ютк тэжiрибе о^у YPДiсiнде болаша^ дэрiгердi ецбек жолына дайындау формасыныц нэтижелi белИ болып табылады. Биылгы о^у жылында Каз¥МУ-нщ жалпы медицина факультетЫщ 2 курс студенттерЫщ ететЫ «Палаталы^ ме^рбике кемекшю» атты о^у-ендрстк тэжiрибесiнщ (барлыгы 72 сагат) 66 сагатын университеттщ клиникалыщ базаларында, ^алган 6 сагатын Каз¥МУ-гi «Коммуникативтi дагдылар орталыгында» етедi. Тэжiрибелiк дагдылар орталыгында студенттер коммуникативтi дагдыларды машы^тандырып, виртуалды компьютерлiк ойындарды пайдалана отырып коммуникативт компетенциясын iске асыра алад ы.
Сонымен ^атар 2 курстын 158 студент о^у-ендiрiстiк тэжiрибенi тура^ты мекен-жайларында етуге мYмкiндiк алды. Олар республикамыздыц 7 облысыныц орталы^ ^алалыщ, облыстыщ ауруханаларымен ^атар аудандыщ ауруханаларда етедк Студенттер тэжiрибенi тургылы^ты мекен -жайында ету Yшiн етЫш жазып, О0Т ететiн емдiк мекемелердщ бас дэрiгерлерiмен жэне
университетпен Yш жа^ты келiсiм- шарт жасады. Студенттермен ез мекенцде вткiзетiн тэжiрибе туралы барлыщ дайындыщ жэне тYсiндiрме жумыстарды деканат жYргiздi. Академиялыщ ут^ырлыщ аясында М.Оспанов атындагы Батыс Казахстан мемлекеттк медицина университетЫщ клиникалыщ базаларында «Процедуралыщ мейiрбике кемекшю» атты о^у-ендiрiстiк тэжiрибесiн етуге 3 курстан 20 студент жэне «Палаталыщ мейiрбике кеме^а» атты о^у-ендiрiстiк тэжiрибесiн етуге 2 курстан 20 студент жiберiлiп отыр. Сонымен ^атар М.Оспанов атындагы Батыс Казахстан мемлекеттiк медицина университетЫщ 43 студент Каз¥МУ-дщ клиникалыщ базаларында о^у -ендiрiстiк тэжiрибесiн етедi. Университет студенттернщ жэне бас^а о^у орнынан келген студенттердщ еткiзген о^у-ендiрiстiк тэжрибеанщ барысы деканат тарапынан ба^ыланады, нэтижес бойынша студенттердщ ой -пiкiрлерi децгелек Yстел еткiзiлiп ортага салынады жэне тэжiрибеге жауапты кафедраныц есебi тыцдалады. СтуденттердН о^у-ендiрiстiк тэжiрибесi болаша^та жа^сы маман болуга тигiзер мацызы зор.
УДК 371:81=512.122
Б. ТYСIПКАЛИЕВ, А.К. Ж¥МАЛИНА , М.Б. ЖАРЛЫКАСИНОВА, Б.А. ЖЕКЕЕВА
КАЗАК Т1Л1НДЕ ОКЫТУДЫН ЖАНА 8Д1СТЕР1
Марат Оспанов атындагы Батыс Казахстан мемлекеттiк медицина университету А^тебе
Казiргi жогары бiлiмдi мамандарды дайындау жумысыныц алдына ^ойылып отырган негiзгi талап, ол бэсекелкке сэйкес маман дайындау Yшiн, о^ыту процессiне Yздiк сипатты иновациялы^ эдютер енгiзу. Ягни, кезкелген енгiзiлген жацалыщ оц экономикалыщ
тиiмдiлiгiн беру керек. БYгiнгi тацда инновациялыщ жол жогары о^у орындарыныц (ЖОО) одан эрi дамып, шет елдiк жэне отандас жогары о^у орындарымен бэсекелестiкте артыщшылыщ керстетуге мYмкiндiк жасайды. Бул процесс ЖОО-ныц iс-эрекетiне
Медицинский журнал Западного Казахстана 3 (35) 2012 г.
55 жыл ^
багытталган жаца элеметтер, ^асиеттер жэне мазмундар енгiзу нэтижесiнде iске асады. K¡азiргi замануи талап ЖОО-ныц функциялыщ режимнен даму режимЫе ауьсу ^ажеттелг больп отьр. «Нет езгерту», «^алай езгерту» керек екендИн инновациялы^ даму стратегиясь аны^тайды. Кептеген жогары дэрежелi медицина мамандарыныц мэлiметi бойьнша болаша^ мамандарды жогары децгейде дайныдауга мYмкiндiк беретiн, болашагы Yлкен эдютердц бiрi ол М6СЕЛЕЛ1К-БАГЫТТАЛГАН ОКЫТУ. Ресей, АКШ, Канада, Австралаия о^ымыстыларыныц а^параттары бойынша мэселелiк багытталган о^ыту таламгерлердщ бiлiм алуга белсендiлiгiн артырып, алган бiлiмнiц тура^ты болуын ^амтамасыз етедi. Осындай , шет ел мамандарынан ете жогары бага алган о^ыту тэсiлiне айтарлы^тай ке^л аударуга ^ажет деп есептеп бiздiц кафедра (№1 балалар аурулары кафедрасы) 2010-2011 о^у жылынан бастап «Жалпы медицина» мамандыгында ^аза^ тiлiнде о^итын 4 курс студенттерге арналган балалар аурулары пэшнен клиникалы^ жагдайлар ^урастырылып, бiрнеше
та^ырып бойынша осы эдiспен саба^ еткiзiлдi. Алгашында бiрнеше та^ырып бойынша клиникалыщ о^игалар (Балалар гломерулонефритi, Балалар жедел пневмониясы, Мальабсорция жэне т.б.) ^урастырылды. Клиникалыщ о^игалар екi нус^ада жасалды: 1. тьюторлер Yшiн 2. студенттер Yшiн. Сонымен ^атар студенттерге жеткiлiктi децгейде таратылып берiлетiн материалдар дайындалды. Мэселелiк багытталган о^ыту эдiсiмен саба^ бастау алдында студенттерге осы тэалмен саба^ жYрпзудiц ережелерi мен талаптары жанжа^ты тYсiндiрiлдi. Студенттердi тшсп эдебиетпен мерзiмiнде ^амтамасыз ету мэселес кафедра дайындаган арнайы о^улы^тыц электрондыщ нус^асын алдына ала беру ар^ылы шешiлдi. Бул эдiспен саба^ жYргiзу студенттердщ бiлiмге деген ынтасын артырып, ез кез ^арасын дэелдеуге Yйрететiнi жэне бомЫщ жетiспейтiн жерлерiн тYсiнiп, оны толы^тыруга машы^тануга ыщпалын типзетн керсеттi. Сонымен ^атар, о^ытушыларды да бомЫ удайы жетiлдiрiп отыруга итермелейтн белгiлi болды.
УДК 371:81= 512.122
Б.ТУСПКАЛИЕВ, А.К. Ж¥МАЛИНА, Н.Г.ИРГАЛИЕВА, Б.Ж.ЖЫЛКЫБАЕВА
ПЕДИАТРИЯДАН КАЗАКША Д8Р1С БЕРУ ДЕИГЕЙ!
Марат Оспанов атындагы Батыс Казахстан мемлекеттiк медицина университетi, А^тебе
Жа^сы материалдыщ базасы, жогары дэрежеде даярланган галым-устаздары, орта^ ма^сат бiрiктiрген сали^алы ужымы бар, бурынгы ода^ бойынша жогары дэрежеге сай келедi деп танылган А^тебе мемлекеттiк медицина институты, ^аза^ тiлiн мемлекеттiк тiл етт бекiткен. Тiл туралы зац аясында, 1989-90 о^у жылында, ягни 1989 жылдыц 1-шi ^ыр^йепнен бастап, елiмiздiц тарихында алгаш рет ^аза^ т^нде дэрiс берудi бастап кеткен едк Осы бiлектi сыбанып, педиатрия факультетЫщ бiрiншi курс студенттерiне ^аза^ша дэрю берудi бастагандардыц iшiнде бiздiц, факультет™ педиатрия кафедрасыныц ужымыда бар едк Ец алгаш^ы 1989 жылы 1- ^ыр^йектен бастап бiз бiрiншi курс^а «Балалардыц жалпы кYтiмi» пэнiнен ^аза^ша дэрiстi бастадыщ. Кафедра ^ызметкерлерi жумыстыщ багдарламага сэйкес келесi кYнi болатын тэжiрибелiк саба^тыц мэтiнiн тYнi мен тыным кермей ^аза^шага аударып, дайындап экелетiн едiк. Одан эрi ^аза^ тiлiнде сабана дайындалу Yшiн, бiлiмгерлердiц ^олдарына келесi саба^тыц та^ырыбы бойынша материал беру керек болды. Канша ^иын болсада, тiптен кейде ^олмен кешiрiп жазып, оны ^амтамасыз еттiк. Кiшкене болса да 1990 жылы алгаш^ы ^арылгашымыз «Балаларды тексеру эдютерЬ» деген атпен алгаш^ы о^у хуралы емiрге келiп, тусау кесер етп. Сейтiп кафедра ужымы келес пэндерге о^у ^уралдарын алдын ала дайындап ^оюдыц ^ажет екенiн
мойындап, 1991 жылы балалар аурулары пропедевтикасы пэнi бойынша дэрiстер жинагы жарыщ керсе, жыл аягында екi белiмнен туратын баланы тексеру эдiсi о^у ^уралын емiрге экелiп, республика бойынша осы пэн бойынша о^у ^уралымен ^амтамасыз еттi. 1992 жылы «Балалар аурулары» атты клиникалыщ лекциялар жинагы (Б.ТYсщалиев, А.У.Исмагулова) жарыщ кердi. МЫе сейтiп, айналдырган 3-4 жылдыц шнде бiздiц ужым халыщ алдындагы улттыщ тiлге деген кез^арасын ай^ын б^рген болатын. Содан берi еткен уа^ыт iшiнде ^аза^ тiлiнде талай маман дэр^ерлер дайындалды, бiлiмгерлер республикалы^, халы^аралыщ гылыми конференцияларга ^атысып, жYлделi орындарга ие болды. Бiр тамшы тYкiрiктен басталган ецбек, бiздiц университетiмiздiц 55 жылдыщ мерей тойына бул багытта Yлкен ецбек жумсалып, айтарлы^тай жетютктерге ^ол жеткенiн айту ^ажет деп есептеймiз. Сол жетiстiктердiц ец бастысы ^аза^ тiлiнде дэрiс алып, елге ^ажетп децгейде маман болып, кектем ^лЫдей ^улпырып есiп келе жат^ан шэкiрттерiмiз. Сонымен ^атар, оныц шЫде 150 жуыщ ^аза^ тiлiнде жарыщ керген Fылыми-эдiстемелiк ецбектер мен республикалы^ децгейде мойындалып отырFан эртYрлi маманды^тарFа арналFан о^улы^тар, ^аза^ тiлiнде ^орFалFан Fылыми диссертациялар бар екенiн айт^ан жен.
УДК 616-053.2:61(091) (574.13)
Б.ТУСУПКАЛИЕВ, А.К. ЖУМАЛИНА , Л.В.СИВАКОВА, Л.Д. БОЛЯКОВА
ПЕДИАТРИЯ УНИВЕРСИТЕТА ЗА 55 ЛЕТ
Западно-Казахстанский государственный медицинский университет имени Марата Оспанова, Актобе
Во всех медицинских ВУЗах подготовка врачей клинического профиля проводится в основном по 4-м основным специальностям: терапия, хирургия, 38
акушерство и гинекология и конечно педиатрия. т.е. подготовка полноценного врача клинициста без этих четырех дисциплин не возможна. В 1970 году при
Батыс Цазацстан медицина журналы 3 (35) 2012 ж.