Научная статья на тему 'ЎҚУВ КЛАСТЕРЛАРИ ЎҚИТУВЧИЛАР МАЛАКАСИНИ ОШИРИШНИНГ ЯНГИ ИМКОНИЯТЛАРИ'

ЎҚУВ КЛАСТЕРЛАРИ ЎҚИТУВЧИЛАР МАЛАКАСИНИ ОШИРИШНИНГ ЯНГИ ИМКОНИЯТЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

21
8
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ЎҚУВ КЛАСТЕРЛАРИ ЎҚИТУВЧИЛАР МАЛАКАСИНИ ОШИРИШНИНГ ЯНГИ ИМКОНИЯТЛАРИ»

Zamonaviy ta'limda matematika, fizika va raqamli texnologiyalarning dolzarb muammolari va yutuqlari

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti

УКУВ КЛАСТЕРЛАРИ У^ИТУВЧИЛАР МАЛАКАСИНИ ОШИРИШНИНГ ЯНГИ ИМКОНИЯТЛАРИ

Анвар Жуманазарович Хуррамов

Тошкент вилояти Чирчик Давлат педагогика институти, Чирчик, Узбекистон

атат72 [email protected]. ги

Таълим кластерлари педагогика фанида нисбатан янги ва кам урганилган ходисадир. Улар жамиятнинг ва, хусусан, таълимнинг замонавий эхтиёжларига жавобан пайдо булади. Таълим ана шу талабларга жавоб бериши, талабалар, олий укув юртлари профессор-укитувчиларини замонавий таълим жараёнини амалга оширишга тайёрлаши керак. Дунёнинг тобора кучайиб бораётган глобаллашуви, муаллифларни лицензиялаш тури - СС-ВУ ижодий хамжамиятининг лицензияси ва технологияларнинг жадал ривожланиши таълим олдидаги янги вазифалар булиб, улар бир томондан укитишда инновацион технологияларни уз ичига олиши керак. Иккинчи томондан, замонавий талабаларнинг эхтиёжлари ва фикрлашларига жавоб беради. университетлар ва мактаблар учун бу барча кийинчиликларни енгиш кийин.

"Кластер" тушунчаси хакида. Жахон глобаллашуви ва технологиянинг жадал ривожланиши хаётнинг барча сохаларида, шу жумладан таълим сохасида хам узгаришларга олиб келади. Кластерларнинг пайдо булиши бу борада турли даражадаги - глобал, миллий ва минтакавий микёсда юзага келаётган катор муаммолар ечимларидан биридир.

Кластерлар ва кластер ёндашувининг таникли тадкикотчиларидан бири Майкл Портердир. У кластерларни "умумий ихтисослашган инфратузилма, мехнат бозорлари ва хизматларга эга булган, умумий ривожланиш имкониятлари ва умумий хавфларни бирлаштирадиган узаро богланган бир-бирини тулдирувчи муассасалар, алока ва мулокот учун фаол каналларнинг географик жихатдан богланган контсентратсияси" сифатида белгилайди [1].

Ушбу тадкикотни хисобга олган холда биз куйидаги асосий хусусиятларни ажратиб курсатишимиз мумкин:

• кластернинг асосий максади самарадорликни ошириш ва миллий мавкеини мустахкамлаш;

• Кластернинг самарадорлиги унинг аъзолари сонига бевосита боглик эмас. Кластернинг афзалликлари тармокда бирлашиш ва хамкорлик килиш

Zamonaviy ta'limda matematika, fizika va raqamli texnologiyalarning dolzarb muammolari va yutuqlari

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti

hmkohhath Ba yHgaru cHHeprHK Tatcup öunaH öofhhk.

• KnacTepnapra TatnHM Myaccacanapu (Ohhh TatnHM Myaccacanapu, yMyMHH ypTa TatnHM MaKTaönapu, MaKTaörana TatnHM Myaccacanapu, Typnu TatnHM Myaccacanapu) Ba epgaMHH ^yHKcuara эгa öynraH TamKunoraap (yKHTum Ba Manaxa omupum, нннoвaцнaпapнн ^opufi этнm, TagKHKoT, MatMypuaT Ba öom^anap) Kupagu.

• KnacTepgaru MyHocaöaraap TatnHM cu^aT gapa^acuHH aKC эттнpraн xpnga xaMKopnHK Ba y3apo Ma«:6ypHaTnapra acocnaHagu.

"TatnHM KnacTepu" TymyHnacu KnacTepnap Hasapuacuga HucöaTaH aHru TymyHnagnp. YHHHr pHBo^naHHmHHHHr 3apypHH mapTH - Kupum Ba Tap^HMa KHnum 3apypaTH нннoвaцнoн TexHonoruanapHH xaeTHHHr öapna coxanapura yTKa3Hm xucoSnaHagu.

hhmhh agaÖHeTnapHH Ha3apHH Taxnun Kunum örora 3.^yHKanoBa Ba r.MocyHOBa TatpH^HHH Kaöyn Kunumra acoc 6yna onagu. TatnHM KnacTepu -"ropH3OHTan Ba BepTHKan paBHmga öoFnaHraH, KoHyHHH paBHmga pacMHfinamTHpHnraH Ba HHgHBugyan acocga yMyMHH MaKcagra эpнmнm ynyH TatnHM coxacuga ^aonuaT ropHTyBHH TatnHM Myaccacanapu, hhmhh-TagKHKoT TamKHnoTnapH, xy^anHK ropmyBHH cyöteKraap, gaBnaT opraHnapu HHFHHgHcH" (3.^yHKanoBa Ba r.MocyHoBa 2012). TatnuM KnacTepnapu xap 6up KnacTep at3ocHHHHr paKoöaTÖapgomnHrHHH omupum, нннoвaцнoн puBo^naHHm, yKyB ®apaeHHHH KymuMna yKyB xoH&napu Ba 3aMoHaBHH naöopaTopuanapHH ®Hx,o3nam, нннoвaцн&мpнн aManueTra TaTÖHK 3THm MaKcaguga TamKHn 3TH^agu. TatnHM KnacTepnapuHHHr öomKa Typgaru KnacTepnapgaH acocuH $apKH ynap acocaH TatnuM xH3MaTnapu öhMH öoFHHKgHrHgagup.

Zamonaviv ta'limda matematika, fizika va raqamli texnologiyalarning dolzarb muammolari va vutuqlari

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti

1-расм. Узлуксиз таълим ва малака ошириш таълим кластерининг тузилиши ва уцитувчилар

1. Таълим кластерларини инновацион таълим ва тадкикот мухитини яратишда фойдали восита сифатида куриш мумкин.

2. Кластерли узаро хамкорлик асосида укитувчилар малакасини ошириш учун яратилган мухит инновацияларни талаб килади ва урганиш, илмий изланишлар ва ишланмалар учун тадкикот ва ижобий мухитга айланади.

3. Илмий таълим кластерларини яратиш таълим, илмий ташкилотлар ва бизнес, жамоат бирлашмалари ва ахборот мухити (IT-кластерлар) уртасидаги алокаларни шакллантиради, бу эса таълимни ривожлантиришдан манфаатдор институтларнинг интегратсиялашуви учун асос хисобланади [2].

REFERENCES

1. Xurramov Anvar Jumanazarovich, Boymurodov Adham Khushimkulovich, Jurayev Aburaykhan Xoluqulovich. Educational technologies and their quality assessment. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Vol. 8 No. 12, 2020. -P. 162-165.

2. Боймуродов, А.Х. (2020). Integration of general educational schools and higher education institutions in the innovative cluster of pedagogical education. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 8(8), 1-5.

3. Боймуродов, А.Х. (2019). Умумий урта таълим тизимида Информатика ва ахборот технологиялари фани кластер модели ахборот манбаларини яшратиш. Замонавий таълим, 10(10), 43-51.

4. Боймуродов, А.Х. (2020). Умумий урта таълим тизимида информатика ва ахборот технологиялари фанини укитишнинг инновaцион кластер модели. УзМУ хабарлари, 1(2), 42-46.

5. Боймуродов, А.Х. (2020). Педагогик таълим инновaцион кластерида on-line тизимидан фойдалани. УзМУ хабарлар, 1(2), 72-74.

6. Боймуродов, А.Х. (2020). Online form of ensuring the connection of educational claster participants. International OnlineConference Economics&Social Sciences.28(1), 289-291.

Zamonaviv ta'limda matematika, fizika va raqamli texnologiyalarning dolzarb muammolari va vutuqlari

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti

7. Азимкулов, С.Н., Боймуродов, А.Х., (2021). Таълим самарадаорлигига эришишда тизимда инновацион улуллар. Academic Research In Educational Sciences, 2(2), 59-67.

8. Жураева, Н. В., Султанов, Р. О., Абдуллаева, С. А., Рахимжонова, В. А. (2020). Systematization of word combinations in the uzbek language. Наука и Мир, 2(6), 6568

9. Kamolov, E. R., Raximov, S. M., Sultanov, R. O., Maxmudov, M.A., (2021). Innovative method of developing creative thinking of students. Экономика и социум, 1(80).

10. Sultanov, R., Xalmetova, M.(2021). Ikki g'ildirakli transport robotlari harakatini dasturlash. Academic Research in Educational Sciences, 2(2), 108-114.

11. Kuralov, Y. A. (2020). Development Of Geometric Creativity Of Secondary Scholl Students By Computer. International Journal of Scientific & Technology Research -(IJSTR) Volume-9 Issue-2, February 2020 Edition, 4572-4576.

12. Kuralov, Y. A., (2021). Elektron raqamli imzo algoritmlarining qiyosiy tahlili (RSA, ELGAMAL, DSA). Academic Research in Educational Sciences, 2(5) 428-438.

13. Kuralov Y. A. (2020). Development Of Geometric Creativity Of Secondary Scholl Students By Computer. International Journal of Scientific & Technology Research -(IJSTR) Volume-9 Issue-2, February 2020 Edition, 4572-4576.

14. Kuralov Y. A., Makhmudova, D. M. (2020). METHODOLOGY OF DEVELOPING CREATIVE COMPETENCE IN STUDENTS WITH PROBLEMATIC EDUCATION. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Vol. 8 No. 4, 2020, Part IIISSN 2056-5852, 142-146.

15. Akhmedov B. A., Majidov J. M., Narimbetova Z. A., Kuralov Yu. A. (2020). Active interactive and distance forms of the cluster method of learning in development of higher education. Экономика и социум, 12(79), 805-808.

16. Kuralov Y. A., (2021). Elektron raqamli imzo algoritmlarining qiyosiy tahlili (RSA, ELGAMAL, DSA). Academic Research in Educational Sciences, 2(5) 428-438.

17. А.В.Кабулов, А.Ж.Сейтов, А.А.Кудайбергенов, Критерий управления задач оперативного управления водными ресурсами объектов водохозяйственных систем. ILIM ham JAMIYET. science and society Scientific-methodical journal Series: Natural-technical sciences. Social and economic sciences. Philological scienes №2 2020. Pp.6-7.

18. Ш. Х. Рахимов, А. Ж. Сейтов, М. Р. Шербаев, Д. Жумамурадов, Ф. Ж. Дусиеров. Структура базы данных и программные модули для моделирования

Zamonaviy ta'limda matematika, fizika va raqamli texnologiyalarning dolzarb muammolari va yutuqlari

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti

управления водными ресурсами каскада насосных станций каршинского магистрального канала. Мелиорация 2019 3(89) стр. 85-91. (№5, web of science IF=0.144)

19. А. Ж. Сейтов А. Р. Кутлимурадов Р. Н. Тураев Э. М. Махкамов Б. Р. Хонимкулов. Оптимальные управления водных ресурсов крупных магистральных каналов с каскадом насосных станций ирригационных систем. academic research in educational sciences volume 2 | ISSUE 2 | 2021 ISSN: 21811385 Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: (№5, web of science IF=5.723)

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.