Научная статья на тему 'The six privileges of learning foreign languages'

The six privileges of learning foreign languages Текст научной статьи по специальности «Языкознание и литературоведение»

CC BY
134
16
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
PHYSIOLOGY / COGNITIVE / STANDARDIZED / MULTI-TASK / EFFECTIVE

Аннотация научной статьи по языкознанию и литературоведению, автор научной работы — Norkuzieva Zebo Kamalovna

The following article simply states about the advantages of foreign languages in shorter sense. The author slightly touches the beneficial aspects of acquiring foreign language. The point that involves any reader is that author cited only good points of foreign languages; she did not mention the shortage of this procedure. It means that anyway you will get high potential by obtaining a new language.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «The six privileges of learning foreign languages»

Возможность организации синхронного и асинхронного общения

Современные информационные и коммуникационные технологии создают условия для организации синхронного (чат, голосовая и видеосвязь) и асинхронного (электронная почта, веб-форум, блог) общения между пользователями сети Интернет. Это дидактическое свойство может быть использовано в реализации телекоммуникационных проектов между школьниками, а также с зарубежными сверстниками, когда обучающиеся во внеаудиторное время совместно работают над решением поставленной проблемы, используя в качестве средства общения изучаемый язык.

Анализ приведенных выше дидактических свойств и функций информационных и коммуникационных технологий свидетельствует о том, что современные ИКТ способствуют созданию информационной образовательной среды, в которой, как и при традиционном обучении иностранному языку, обучающиеся могут формировать языковые навыки, развивать речевые умения, социокультурную и межкультурную компетенции.

Список литературы

1. Сысоев П.В. Языковое поликультурное образование / П.В. Сысоев // Иностранные языки в школе, 2006. № 4. С. 2-14.

2. Базарова Л.Б Современные информационные технологии в процессе формирования лексических навыков на уроках английского языка // Наука, образование и культура. № 4 (19), 2017. С. 50-52.

3. Маматкулова Б.Р. Концепт «огня» и процесс его изучения в истории // Наука и образование сегодня. № 5 (16), 2017. С. 39.

4. Bаzаrova L.B. Learning foreign language through reading // Наука и образование сегодня. № 5 (16), 2017. С. 40.

5. Rahmonova K.T. Self study is a discovery of effective language learning strategy // Наука и образование сегодня. № 5 (16), 2017. С. 42.

THE SIX PRIVILEGES OF LEARNING FOREIGN LANGUAGES

Norkuzieva Z.K.

Norkuzieva Zebo Kamalovna - English language Teacher, DEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGES THROUGH FACULTIES, PHILOLOGY FACULTY, GULISTANSTATE UNIVERSITY, GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the following article simply states about the advantages of foreign languages in shorter sense. The author slightly touches the beneficial aspects of acquiring foreign language. The point that involves any reader is that author cited only good points of foreign languages; she did not mention the shortage of this procedure. It means that anyway you will get high potential by obtaining a new language. Keywords: physiology, cognitive, standardized, multitask, effective.

UDK 81

Possessing a new language or foreign is more than just a boost to your CV or handy for travelling. It will make you smarter, more decisive and even better at the community you are surrounded. Physiological studies distinguished that speaking two or more languages is a great asset to the cognitive process. The brains of bilingual people operate differently than single language speakers, and these differences offer several mental benefits.

The upcoming six points below are cognitive advantages in learning a foreign language. Many of these attributes are only apparent in people who speak multiple languages

regularly. It claims that there is no age limitation to possess new language. However, people who begin language study in their adult lives can still achieve the same levels of fluency as a young learner, and still reap the same mental benefits, too.

Become smarter

Speaking a foreign language improves the functionality of your brain by challenging it to recognize, negotiate meaning, and communicate in different language systems. This skill boosts your ability to negotiate meaning in other problem-solving tasks as well. Students who study foreign languages tend to score better on standardized tests than their monolingual peers, particularly in the categories of maths, reading, and vocabulary.

Build multitasking skills

People, who know multilanguage, especially children, are skilled at switching between two systems of speech, writing, and structure. According to a study from the Pennsylvania State University, this "juggling" skill makes them good multitaskers, because they can easily switch between different structures. In one study, participants used a driving simulator while doing separate, distracting tasks at the same time. The research found that people who spoke more than one language made fewer errors in their driving.

Memory improves

Learning a language involves memorizing rules and vocabulary, which helps strengthen that mental "muscle." This exercise improves overall memory, which means that multiple language speakers are better at remembering lists or sequences. Studies show that bilinguals are better at retaining shopping lists, names, and directions.

Become more perceptive

A study from Spain's University of Pompeu Fabra revealed that multilingual people are better at observing their surroundings. They are more adept at focusing on relevant information and editing out the irrelevant. They're also better at spotting misleading information. Is it any surprise that Sherlock Holmes and Hercule Poirot are skilled polyglots? Yet they could take over any conversation, no matter what language had involved in that condition [1, p. 176].

Decision-making skills improve

According to a study from the University of Chicago, bilinguals tend to make more rational decisions. Any language contains nuance and subtle implications in its vocabulary and these biases can subconsciously influence your judgment. Bilinguals are more confident with their choices after thinking it over in the second language and seeing whether their initial conclusions still stand up.

Improve your English

Learning a foreign language draws your focus to the mechanics of language: grammar, conjugations, and sentence structure. This makes you more aware of language, and the ways it can be structured and manipulated. These skills can make you a more effective communicator and a sharper editor and writer. Language speakers also develop a better ear for listening, since they're skilled at distinguishing meaning from discreet sounds [4. p. 41].

The above criteria touch only a few aspects of the benefits acquiring foreign language. There are too many advantages of this procedure. However on the basis of above mentioned attributes we can easily switch from one to another plus of possessing foreign language.

References

1. Florez M. & Terrill L. (2003). Working with literacy-level adult English language

learners. CAELA Digests. Retrieved March 29, 2006. [Electronic resource]. URL:

http://www.cal.org/caela/esl_resources/digests/litQA.html/ (date of access: 26.05.2017).

2. Bazarova L.B Sovremenno'e informatsionno'e texnologii v protsesse formirovaniya

leksicheskix navo'kov na urokah angliyskogo yazo'ka // Nauka, obrazovanie i kultura.

№ 4 (19), 2017. P. 50-52.

3. Mamatkulova B.R. Kontsept «ognya» i protsess ego izucheniya v istorii «Nauka i obrazovanie segodnya» № 5 (16), 2017. S. 39.

4. Bаzаrova L.B. Learning foreign language through reading // Nauka i obrazovanie segodnya. № 5 (16), 2017. S. 40.

5. Rahmonova K.T. Self study is a discovery of effective language learning strategy // Nauka i obrazovanie segodnya. № 5 (16), 2017. S. 42.

ОСОБЕННОСТИ КОМПЬЮТЕРНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ И ТЕХНИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ Норкузиева З.К.

Норкузиева Зебо Камаловна - преподаватель, кафедра иностранных языков, факультет филологии, Гулистанский государственный университет, г. Гулистан, Республика Узбекистан

Аннотация: в этой статье речь идет о ключевой теме сегодняшнего дня, которая называется технологией, и ее воздействии на образование. Автор пытается проиллюстрировать особенности технологии, связанной с учебным процессом. Она также указывает, что овладение технологическими навыками - это требование времени и каждый член того или иного общества должен обладать навыками общения с технологическим оборудованием.

Ключевые слова: иностранный язык, устный речь, технология, ТС.

УДК 81

На современном этапе развития общества и государства, каждый человек должен обладать способностями, использовать иностранный язык как инструмент общения в диалоге культур и цивилизаций всего мира. Современная международная обстановка, информационный взрыв, международная экономическая и политическая интеграция, значительный рост культурных и деловых контактов, - все это предъявило новые требования к характеру владения иностранным языком и тем самым изменило некоторые принципы и параметры новых методов обучения, в частности, иностранным языкам. Условия иноязычного общения в современном мире, предопределили необходимость владения всеми видами речевой деятельности: говорением и пониманием речи на слух на данном иностранном языке, а также чтением и письмом.

Новые подходы к реализации языкового образования требуют от учителя высокой степени готовности вести коммуникативный урок, внедрять современные технологии обучения, что позволит обеспечить сопряжённость в овладении речью и системой изучаемого языка путём подчинения работы по изучению языкового материала работе по овладению речевыми навыками, формированию умений понимать иноязычную речь [1, а 127].

Современный процесс преподавания невозможно представить без технических средств обучения. Современные технические средства (ТС) выступают как новые орудия труда учителя, повышая культуру его работы. ТС используются при проведении различных видов занятий в качестве средства предъявления учебной информации, контроля усвоения знаний, отработки у учащихся тех или иных навыков, автоматизации самого процесса обучения. Применение технических средств позволяет более рационально распределить учебный материал, интенсифицировать процесс обучения, больше внимания сосредоточить на содержательных его моментах.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.