55 лет ^
жауапты бола алатын тулга. Осыган орай 1^рп тацда о^ытушылар алдында турган басты мЫдет -студенттердщ аппараты ез безмен iздеуге, талдауга, жYЙелеуге жэне езЫщ тулга ретiнде iске асуы мен ^огам емiрiне белсендi ^атысуы Yшiн сол аппараты тиiмдi пайдалануга дагдыландыру. Ягни, «Мундай сауалга ^алай ^ол жеткiзуге болады?» деген сура^ туындайды. Бул сурада - студенттердц б^м алуга деген кез^арастарын езгерту жэне олардыц езiн -езi багыттап, реттеп бiлiм алуга дагдыландыру.
Олардыц езн -езi багыттап, реттеп бiлiм алудыц орта^, на^ты бiр аны^тамасы жо^, себебi ол кеп ^ырлы, кYPделi ^урылым. Бiр топ галымдардыц ойынша езн-езi багыттап о^ытудыц басшылыгында метатаным (бiлiм туралы iлiм), стратегияльщ iс -эрекет (жоспарлау, ба^ылау жэне езУц жеке дамуын стандартпен салыстыра отырып багалау) жэне о^уга деген мотивация жатыр. Кейбiр аны^тамаларга сэйкес
езн -езi багыттап бiлiм алу - ^абтетплк болса кейбiреулер оны процесс деп есептейдi.
0зiн - езi реттеп, бiлiм алуда ма^саттыц екi тYрiн белiп керсетедi: о^у ма^саттары мен табыс^а жету ма^саттары.
Дорыта келе, езiн -езi реттеп, багыттап б^м алуда мотивацияныц алатын орны ерекше, себебi, мотивация студентт езiн -езi реттеуге итермелеуi мYмкiн, ягни ^ызыгушылыщ таныт^ан студент таным процесiне белсене атсалысады. Кейде мотивация керiсiнше академиялы^ езiн -езi реттеп, багыттаудыц жемiсi болуы мYмкiн, ягни тапсырмаларды езiн -езi багыттау стратегияларын пайдаланып, сэттi орындаганнан кейiн студенттердщ ез мYмкiндiктерiне деген кез^арасы езгеред^ ез кYштерiне, тиiмдiлiгiне деген сешмдтк пайда болады, жэне осыныц салдарынан студенттердц о^уга деген мотивациясы еседг
УДК 614.2
Г.Р. ЖАКИЕВА, А.С. БЕКЕТОВ, А.Ж. ДОСИМОВ, М.К. НАЗАРБАЕВА
ЖАЛПЫ Д8Р1ГЕРЛ1К Т8Ж1РИБЕН1 ОКЫТУ YРДIСIН ИНТЕРНАТУРАДА
¥ЙЫМДАСТЫРУ
Марат Оспанов атындагы Батыс Казахстан мемлекеттiк медицина университет^ А^тебе
Бiрiншiлiк медициналы^ санитарлы^ кемек керсету тургындардыц денсаулыщ керсеткiшiн сапалы жа^сартуга багытталган денсаулыщ са^тау жYЙесiнiц алдыцгы ^атардагы саласы. БYкiл денсаулы^ са^тау жYЙесiнiк ^ызмет елiмiздiц ецбекке ^абтетп потенциалын са^тау, сонымен бiрге тургындардыц элеуметтiк ^оргалмаган топтарыныц; соныц iшiнде балалар, ^арттар; мYгедектердiц кептеген мацызды мэселелерiн шешу оныц жагдайына байланысты.
К|аз iргi емхана дэргерлерЫде «диспетчерлк ^ызмет ат^ару» амбулаторлы нау^астарды жиi бас^а дэрiгер мамандардыц кецеане жолдау басымыра^ кездеседкСондыщтанда бiрiншiлiк медициналы^ кемек керсетудi сатылап реформалау жалпы дэрiгерлiк тэжiрибенi енгiзумен iске асырылады. Интернатурада жалпы дэрiгерлiк тэжiрибенi о^ытудыц ма^саты болаша^ дэрiгердi клиникалы^ тургыдан дайындау, о^у орнын бтруштердщ кэаби децгешн арттыру болып саналады. Бкздщ университетiмiздH жалпы дэрiгерлiк тэжiрибе (ЖТД) интернатура кафедрасында инновациялы^ педагогикалыщ технологияларды енгiзiп, жогары бiлiктi мамандарды даярлау, коммуникативт дагдыларды ^алыптастыру, танымдыщ жэне кэаби
^ызметтщ эдiстерi мен тэстдер^ игеру, езiн-езi жетiлдiру ^арастырылады. ЖТД бiрiншiлiк медициналы^ кемек керсету жYЙесiнде дэлелдi медицина талаптарына негiзделген емдеу-диагностикалыщ, алдын-алу жэне реабилитациялы^ с-шаралар мен мониторингтi жYргiзу дагдыларын игерген маман. Кафедрада интерндердщ практикалыщ дагдыларды орындау мен компетентiлiгiн багалау ма^сатымен о^у-клиникалыщ орталыгында
симуляторлар мен муляждарды ^олданып о^ыту жYргiзiледi. О^уды бтруштердщ клиникалыщ дагдыларын багалау объективт ^урылымдыщ клиникалы^ емтиханды тапсырумен тужырымдалады. Интерндердщ бiлiмi рейтiнгтiк багалау мен тесттк ба^ылаумен тексерiледi.. Интерндермен гылыми-зерттеу жумысы жетiлдiрiлiп отырылады Дэр^ер интерндердi облыстар бойынша практикадан етюзу iске асырылган. Кафедра жумысында тэжiрибе мен бiлiмдi уштастыру, кептеген о^ыту жэне о^у YPДiстерiн жогаргы дэрежеде ^олдану интернатураны сэттi уйымдастыру мен юке асыру Yшiн мацызды шаралар болып саналады.
УДК 371:004
Б.С. ЖАКИЕВ, У.Г. КАРСАКБАЕВ, Б.М. МУХАМЕДГАЛИЕВА, К.С. АБИШЕВ
ПРИМЕНЕНИЕ ИННОВАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ
Западно-Казахстанский государственный медицинский университет имени Марата Оспанова, Актобе
Требования к подготовке кадров в медицинских вузах в современных условиях неуклонно возрастают. Регулярное изучение запросов здравоохранения, соответствующих современным требованиям, становится одной из важнейших задач выпускающих кафедр. Одной из приоритетных задач современной высшей школы является внедрение новых
Медицинский журнал Западного Казахстана 3 (35) 2012 г.
инновационных направлений, ориентированных их на мировые стандарты. Этим требованиям отвечает учебно-клинический центр ЗКГМУ, который предлагает инновационные способы обучения интернов с использованием муляжей, виртуального
компьютерного тренажера, представляющий возможность выбрать несколько уровней тренировки -
55 жыл ^
от фундаментальных движений до сложно-координированных навыков.
Такая форма обучения приводит к повышению закрепления теоретических знаний полученных на практических занятиях и лучшему освоению практических навыков, также позволяет лучше выявить знания и объективно оценить практические приемы. Индивидуальный подход к каждому студенту позволяет более эффективно совершенствовать учебный процесс по сравнению со старыми методами обучения.
Отработка практических навыков у студентов 6 -7 курсов проводится в учебно-клиническом центре под
руководством преподавателей кафедры. Для этого разработаны методические рекомендации по всем темам неотложной хирургии предусмотренной программой, где указаны цели, методы обучения, распределение времени, порядок проведения с описанием алгоритма выполнения клинического навыка.
Таким образом, практические занятия проводимые в условиях УКЦ позволяют приобрести студентам реальный врачебный опыт приближенной к естественным клиническим условиям.
УДК 378:61
Б.С. ЖАНАЛИНА, А.А. ТАГАНИЯЗОВА, К.И. АЖЕНОВА, Н.Ж. ЖОЛДАСОВА
РОЛЬ ЛЕКЦИИ В ПОВЫШЕНИИ КОМПЕТЕНЦИИ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ ВЫСШЕЙ МЕДИЦИНСКОЙ ШКОЛЫ
Западно-Казахстанский государственный медицинский университет имени Марата Оспанова, Актобе
Высшая медицинская школа Республики Казахстан вступила в период глобальной модернизации. Основная причина, которая делает, преобразования необходимыми носит, объективный характер: в последние годы произошли качественные изменения медицинского образовательного пространства. Медицинские вузы работают в смежном поле с одной стороны подчиняется государственной политике в области образования, с другой - испытывают на себе модернизацию системы здравоохранения РК. Основные требования общества к медицинскому образованию - это обеспечение единства образования, научных исследований и клинической практики. В рамках новой, инновационной парадигмы основным потребителем образовательных услуг является студент, интерн, а продуктом, подвергаемым качественным изменениям в ходе оказания услуги, являются знания специалиста. Одним из нововведений в образовании может быть компетентностно - ориентированное обучение. Основываясь на модели элитного специалиста XXI века, необходимо повысить профессиональную компетентность самого преподавателя. Одним из факторов возможности повышения профессиональной компетентности преподавателя, мы считаем чтение лекций. Чтение лекции позволяет молодому специалисту достигнуть профессиональной педагогической зрелости, так как создание лекции требует огромного
труда и ответственности. Лекция является исходной направляющей магистралью, закладывающая основы знаний и отношения к знаниям. Прежде, чем читать лекцию следует четко представить ее дидактические цели. Главные из них: обучающая (определить современное состояние основ данной науки): развивающая (заставить слушателей целенаправленно думать, сопоставлять, анализировать, рассуждать); воспитательная (развитие у студентов самоанализа свои действий, сотрудничество с педагогом); организационная (обращает внимание студентов на порядков изучения предмета, организует дальнейшее самостоятельное изучение разделов литературы, справочников и пр.). Успешности лекции способствует «обратная связь» с аудиторией. Лекция - не только способ передачи информации, но и способ психологического влияния на студентов. Лектор должен заботиться не только о том, что сказать, но и как сказать. Опыт показывает, что требования к лекции и лектору дают возможность молодому педагогу повысить уровень профессиональной педагогической компетентности, которая включает в себя: коммуникативную, информационную и интеллектуально-педагогическую.
Таким образом, чтение лекций предоставляет возможность молодым педагогам ускорить повышение уровня профессиональной педагогической компетентности.
УДК 616.43-053.5
Т.А.ЖАРКЕНОВ, А.М. БАСПАКОВА, З.А. ИМАНГАЗИНА, Ж.Б. МУЗАТОВА,
СТУДЕНТТЕРДЩ ГЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУ Ж¥МЫСЫМЕН Ш¥ГЫЛДАНУЫ -МАМАН ДАЯРЛАУДАГЫ МАНЫЗДЫ ФАКТОР
Марат Оспанов атындагы Батыс Казахстан мемлекетпк медицина университет^ А|тебе
Бом беру жэне ецбек нарыгындагы бэсекелестктщ, гылыми-техникальщ жэне
гуманитарльщ прогрестщ эсерЫен элеуметтк-экономикалы| реформалау жагдайында, Yздiксiз жацару жэне бом беру жYЙесiнiц дамуы бэсекеге |аб1летп маман даярлауда, жацаша идеяларды ойлап тауып жэне дамытып, шыгармашылыщ ойлау жэне |ыр|ынды дамып жат|ан |огамда бе^мделп, 20
мамандардыц жа|сы ецбек етуi дэлел. Университеттщ студент дайындаудагы мацызды талаптарыныц бiрi студенттердщ гылыми-зерттеу жумысымен шугылдануы. Казiргi замангы |огам стандарты емес шешiм |абылдай алатын, инновациялы| процестерде белсендi |ызмет ат|аратын, зерттеу мЫдеттерш оцтайлы шеше бтетЫ мамандарга зэру. Жогары о|у орнын бгпрген жас маман кэаби жагдайларда жYЙелi
Батыс Цазацстан медицина журналы 3 (35) 2012 ж.