Научная статья на тему 'Efficiency of the use of innovative technologies in Traumatology'

Efficiency of the use of innovative technologies in Traumatology Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
59
8
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ИННОВАЦИЯЛЫқ ТЕХНОЛОГИЯЛАР / ОқЫТУДЫң БЕЛСЕНДі әДіСТЕРі / ИНТЕРАКТИВТі ТәСіЛДЕР / ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ / АКТИВНЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ / ИНТЕРАКТИВНЫЕ МЕТОДЫ / INNOVATIVE TECHNOLOGIES / ACTIVE TEACHING METHODS / INTERACTIVE METHODS

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Тулеубаев Б.Е., Абиев Т.М., Керимбеков Т.И., Кошанова А.А., Камбарханов Б.К.

В статье обсуждается эффективность использования инновационных технологий, активных методов обучения в процессе обучения в университете. Использование инновационных педагогических технологий и активных методов обучения станет основой качественной трансформации образовательного процесса, внедрения инновационных проектов, эффективного управления когнитивной деятельностью учащихся. Интерактивное обучение также способствует развитию мыслительной деятельности, интеллектуальных способностей студентов, творческого и научного подхода в решении проблемы, самостоятельного поиска.Знания, профессиональные умения и навыки, полученные в ходе интерактивного занятия, усваиваются гораздо быстрее, глубже, прочно закрепляются и легко применяются в дальнейшей профессиональной деятельности.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ЭФФЕКТИВНОСТЬ ПРИМЕНЕНИЯ ИННОВАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ТРАВМАТОЛОГИИ

The article discusses the effectiveness of using innovative technologies, active teaching methods in the learning process at the university. The use of innovative pedagogical technologies and active teaching methods will become the basis for a qualitative transformation of the educational process, the introduction of innovative projects, the effective management of students' cognitive activities. Interactive training also contributes to the development of intellectual activity, intellectual abilities of students, creative and scientific approach to solving the problem, independent search.Knowledge, professional skills and skills obtained during the interactive session, are absorbed much more quickly, deeper, firmly fixed and easily applied in further professional activities.

Текст научной работы на тему «Efficiency of the use of innovative technologies in Traumatology»

Вестник Ка^НЖУ №2-2018

УДК 616-001

Б.Е. Тулеубаев, Т.М. Абиев, Т.И. Керимбеков, А.А. Кошанова, Б.К. Камбарханов

Караганды мемлекеттж медицина университета, жалпы хирургия жэне травматология кафедрасы

ТРАВМАТОЛОГИЯ САЛАСЫНДА ИННОВАЦИЯЛЫК ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ

ПАЙДАЛАНУ ТИ1МД1Л1Г1

Мацалада жогаргы оцу орнында оцыту ypdiciHde инновациялыц технологияларды, оцытудыц белсендi эдiстерiн пайдалану muiMdMei царастырылады. Инновациялыц педагогикалыц технологияларды жэне оцытудыц бeлceндi эдiciн цолдану оцу Yрдiciн сапалы тYрлeндiругe, жацашыл жобаларды eнгiзугe,бiлiм алушылардыц танымдыц бeлceндiлiгiндамыта отырып, оны тиiмдi басцаруга нeгiз болады.

Инновациялыц технологияларды пайдалана отырып 6i3 студенттердщ ушцыр олауына, интеллектуалды цабiлeттeрiнiц дамуына, мэceлeлeрдi шешуде шыгармашылыц жэне гылыми квзцараста царауга, тэуелйз iздeугe ыцпалынтигiзeдi. Бул эдicтeрдi тиiмдi пайдалану барысында алынган бшмдер, кэаби шeбeрлiктeр мен дагдылар адамга тез цонымды болады, тере^рек цабылданады, сонымен цатар болашац кэаби цызметте элдецайда жецл цолданылуына септшн тигiзeдi. TyrnHÖi свздер: инновациялыц технологиялар, оцытудыц бeлceндi эдicтeрi, интeрактивтi тэслдер.

Fылым мен техниканыц каркынды дамып, акпаратты; мэлiмeттep агыны кец таралган уа;ытта, бшм алушылардыц кэаби бшктшктерш калыптастырып, Кабшетш, талантын дамыту барлы; жогаргы бшм беру мекемелер1мено;ытушылардыц басты мшдеэт болып отыр. 8йткенi ;аз1рп заманда бiлiмiн дамыта алмаган елдщ тыгыры;;а тiрелерi аны;. Сонды;тан заман талабына сэйкес окытушылардан бYгiнгi бшм беру ЖYЙесiне заманауи технологиялы; эдiстердi енгiзу талап етiледi. Сапалы бшм беру ар;ылы бiлiктi маман даярлау бул заман талабы [4,6,8]. Жогаргы медициналы; бiлiм беру орындарында ;аз1рп тацда о;ытушыларга ;ойылатын талаптардыц бipi -о;ытудыц жаца эдic тэалдерш Yнeмi жeтiлдipiп, ;aзipгi замангы педагогикалык; технологияларды мецгеру, ягни инновациялы; жэне интерактивтж эдicтeмeлepiн саба; барысында пайдалана отырып саба;тыц сапалы эpi ;ызы;ты втуiнe ы;палын тигiзу[1,3].

Медицинада инновациялы; технологияларды ;олдану оку Yрдiсiн сапалы тYрлендiруге, жацашыл жобаларды енгiзуге, оны тиiмдi бас;аруга негiз болып, эрбiр бiлiм мекемесiнде взiндiк даму жолын табуга, эрбiр муFалiмге взiнiц эд^темелж ЖYЙесiн ;уруFа септiгiн тигiзедi. Осы ма;сатта ЦараFанды мемлекеттiк медицина университетшщ «Жалпы хирургия жэне травматология» кафедрасындабшм берудiц инновациялык;

технологияларын тэжiрибеде белсендi тYPде ендiру ^ннен-KYнге артуда. Бул YPдiстiц ;ар;ынды дамуы ;аз1рп студент, болаша; маман дэpiгepлepдiц кэаби шеберлжтерш Yздiкciз жaцFыpтуFa жэне ;ундылы; ;арым-

;aтынacтapын;aлыптacтыpуFa, болаша; мaмaндыFын ерекше жа;сы керуге, кэciби жеке бшктшк дeцгeйiн кетеруге бaFыт беруге YЙpeтeдi.Осы кафедрада университетiмiздiц 3,4,7 курстар жэне травматология жэне ортопедия мамандь^ы бойынша резиденттер бiлiм алады.ОсыFан орай дэстYрлi бiлiм беру бiрте-бiрте бiлiм берудщ инновациялык; эдiстерiмен ауыстырылып жатыр, оныц мэнi, дэрiгерлiк тэжiрибеде жина;талFан бшмдерш пайдалану, бас;а да тиiстi пэндерден алFан бiлiмiмен байланыстыра бiлу, жаца а;паратты дурыс ;абылдау, ец ;иын тапсырманы шешуге шы^армашылык; жолмен жа;ындау жэне Yнемi езiн жетiлдiру. СоFан байланысты бiздiц кафедрамыздыц басым мшдеэт тэуелсiз дэрiгiрлiк тэжiрибеде, тетенше жаFдайлар кезiнде батыл эрi шешушi эрекет жасауFа дайын жоFары бiлiктi мамандарды даярлау болып табылады^ра; студенттердi тэуелаз дэрiгерлiк тэжiрибеге Yйрету, тетенше жaFдaйлaр кезiнде ез бетiмен шешушi шараларды ;aбылдaуFa, яFни клиникалы; ойлауларын ынталандыру, шы^армашылык; белсендiлiгiн ныFaйту, болаша; маманды^ына, бiлiм алуына тура;ты жэне ^шэт ;ызыFушылы;тaрын ;алыптастыру кафедра педагогтары Yшiн оцай мiндет болып табылмайды. Бул Yрдiстердiц бaрлыFын ;алыптастыру кепжылдар бойы бiлiм алу кезiнде, яFни дэр^тер, семинарлар мен тэжiрибелiк саба;тарды ЖYргiзудiц ар;асында ;алыптасады[1,4,6].

Жогаргы оку орындарында студенттердщ окуга ^ызыгушылыгын тудыратын бiрнеше Heri3ri факторлар бар, оларга мyFалiмнщ тиiмдi жумысы, окуда инновациялык педагогикалык технологияларды шебер пайдалану, сапалы мэлiметтердi беру, сабактарды вткiзу эдiстерi мен кабылдау эдiстерi, мyFалiмнiц окушыларFа деген катынасы[4,10,12]. Оку Yрдiсiнде инновациялык эдiстердi дурыс колдану студанттердiц окуFа, пэнге жэне мамандыкка деген кызы^ушылыктарын калыптастырады, сонымен коса жан-жакты ойлауын, мэселе тудыратын жаFдайды ез ойымен кабылдауын, олардыц шешiмiн керуiн, ез позициясы мен емiрлiк кундылыктарын айкындау кабшетш калыптастырады, езiнiц оппоненттерiне мейрiмдiлiк пен тезiмдiлiк таныта отырып, баска адамныц кезкарасын тыцдау, ынтымактаса бшу, серiктестiк карым-катынаска тYсу секiлдi ерекшелжтерш дамытады. Бул аталып кеткен касиеттердщ барлыFын студентердiц тYЙсiгiне оцай эрi толык жеткiзiп iске асыру Yшiн, ец алдымен жоFарFы оку орнында жумыс iстейтiн мyFалiмдер инновациялык технологиялар женшде жетiк бiлулерi керек жэне студенттердщ кызь^ушыль^ын, шабыттарын тудыру мyFалiмнiц кyзыреттiлiгiнiц жоFары болуында, сапалы маман дайындау максатында еткiзiлген эсерлi сабак еткiзуiнде[1,3,8]. Сабактыц сапалы жэне эсерлi болып етуi ез кезегiнде мyFалiмдердiц педагогикалык технологияларды тиiмдi пайдалана быушде, яFни белсендi жэне интерактивтi эдiстердi колдану; 6ул эдiстер акпаратты белсеназ кабылдауды кездемейтiн, екпiндi студенттердiц езара эрекеттесуше, оку YPДiсiне белсендi катысуына баFытталады. ЖоFары бiлiм беру педагогтарыныц педагогикалык кызметiнiц мацызды шарты студенттердщ бшктшп мен даFдыларын калыптастыру, мацызды жэне кажетт акпаратты дербес тацдауы болып табылады[1,3]. Студенттердiц оку ^-эрекетш калыптастырудыц мацызы -олардыц бшмге деген ынтасын калыптастыру, яFни ол студенттердi алFан бiлiмдерiн, даFдыларын терец мецгеруге жэне тэжiрибеде белсендi колдана бiлуiне баFыттауы керек. Бiлiмдi мецгерудщ ец KYштi ынталандыруы мyFалiмнiц жасаFан окулык жаFдайлары, мyFалiмнiц жеткен жеке жетiстiктерi жэне мyFалiмнiц ынталандыруымен езiн-езi тануы. Осылайша, студенттердiц оку даFдыларын жэне езш-езi Yйрету даFдыларын калыптастыру, мyFалiмнiц педагогикалык бiлiктiлiгiне, пэнге, мамандыкка кызы^ушылык тудыратын педагогикалык технологияларды сауатты пайдалана бiлуiне жэне жаца акпараттарды iздеуге умтылуына байланысты. Педагогикалык технологиялар -бул болашак мамандарды дамытуFа, окытуFа жэне тэрбиелеуге арналFан эдiстердiц жиынтыFы[1,3]. Окытушыныц жэне студенттщ езара эрекеттесуiнiц сипаты бойынша окытудыц Yш TYрi белемiз:

• дэстYрлi (бiлiмдi) бiлiм беру формасы, мyFалiм тек кана ез кызметiн керсетедь ал студенттер дайын акпаратты пассивт тыцдаушыларыныц релiн аткарады;

• белсендi окыту (мэселелiк эдiстер) - окытушыныцжэне студенттердiц белсендi езара эрекеттесу^

Vestnik KazNMU №2-2018

• окытудыц интерактивтi эдiстерi - мyf'алiм мен студенттiц гана езара эрекеттесуi емес, сонымен бiрге белгш 6ip

жагдайды имитациялау барысындагы студенттер ездершщ арасындагы карым-катынасы. Мyf'алiмнiц сабак тYрiне байланысты рвлдердiц взгеруi теменде 1- шi суретте кврсетiлген.

Дэст^^ (бiлiмдi) бiлiм беру формасы

Белсендi окыту (мэселелiк эдiстер)

Окытудыц интерактивт эдiстерi Сурет 1 - Оку YPдiсiне катысушылардыц белсендiлiгi бойынша окыту эдiстерiц жiктелуi

Медициналык бiлiм беруде Yлкен жетiстiкке ие окытудыц интерактивт эдiстерi пайдаланылады, оныц мэнi езара эрекеттесу мyf'алiм мен студенттер арасында гана емес, студенттердiц ездерi арасында коммуникативтж дагдыларды белсендi дамытуда. Интерактивт окуушкыр олауга, студенттердiц интеллектуалды кабыеттершщ дамуына, мэселелердi шешуге шыгармашылык жэне гылыми кез;араста караула, тэуелсiз iздеуге ыкпал етедi.Интерактивтi оку барысында алынган бiлiмдер, кэсiби шеберлiктер мен дагдылар адамга тез конымды болады,

тере^рек кабылданады, сонымен катар болашак кэаби кызметте элдекайда жецiл колданылады[1,2,5]. Интерактивт окыту эдiстерi белсендi эдiстерден айырмашылыгы, ец алдымен, студенттердiц бiр-бiрiмен езара эрекеттесуше багытталган. Мyf'алiм такырыпты талкылау кезiнде жетекшi релдi студенттерге берыетш етiп калыптастырады. Окытушыныц интерактивтi окытудагы орны студенттердi койылган максатка жетуге багыттау. Осылайша, интерактивтi окыту Yдерiсiнде студенттер ездiгiнен Yйренiп кана коймай, бiр-бiрiн мына кагида

Jïnimtiuz ЭСа^ЖМЩ W" 2-20 IS 1

бойынша Yйретедi, 6ipi бэрше Yйретедi, 6spi 6ipiH Yйретедi[1,3,5].

Интерактивтi окытудыц ма;саты:

1. Крл жетiмдi дереккездерден алынган бiлiмдердi дербес мецгеру;

2. Диалог ЖYргiзуге ;абыеттшж;

3. Студенттердiц коммуникативтж дагдыларын ;алыптастыру.

Интерактивтi о;ыту бшм алушыныц жан-жа;ты ойлауын, проблемалы; жагдайды ез ойымен ;абылдауын, олардыц шешiмiн керуiн, ез позициясы мен емiрлiк ;ундылы;тарын ай;ындау ;абыетш ;алыптастырады жэне езiнiц оппоненттерiне мейiрiмдiлiк жэне тезiмдiлiк таныта отырып, бас;а адамныц кез;арасын тыцдау, ынтыма;таса бiлу, серiктестiк ;арым-;атынас;а TYcy сия;ты ерекшелiктерiн дамытады. О;ытудыц нэтижелiлiгi ма;саттар мен о;у мазмунын дурыс аны;тауда, сондай-а; ма;саттарга жету жолдарында, ягни эдiстi жэне о;ыту тYрiн дурыс тацдауга байланысты. Окудыц кез-келген

эдiсi студенттердiц бiлiмiн кецейтуге, олардыц танымды; белсендiлiгiн жандандыруга, пэнге жэне болаша; мамандыгына деген ;ызыгушылык;ты ынталандыруга кемектесуi керек[1,3,5].

Жогарыда аталган о;ыту эдiстерi медициналы; бiлiм беруде ец таралган жэне ;олайлы эд^тер болып табылады. Ец тиiмдi эд^ - студенттер жаца бiлiмiн тез мецгергенде, аса белсендыж, тэуелсiздiк, пэнге, мамандыада жэне болаша; мамандыгына ;ызыгушылык; танытуда. О;удыц эртYрлi эдiстерiн ;олдану студенттердi iштерiн пыстыру мYмкiндiгiн бермейдь керiсiнше, а;паратты жаца эрi ;ызы;ты тYPде ;абылдауына кемектеседi[1,3,5].

Осылайша, медициналы; бiлiм беруде тиiмдi педагогикалы; технологияларды ;олдану:

• бiлiмдi, шеберлiктi жэне дагдыларды жа;сы жэне терецiрек мецгеру;

• шыгармашылы; ойлау ;абыетш дамыту, ез кез;арасын бiлдiру ;абшеть ауызша сейлеу жэне кэсiби ;;узыреталжт дамыту;

• болаша; маманды;тарын, ;ундылы; ;арым-;атынастарын ;алыптастыруга, езiнiц кэciби шеберлИн дамытуга, болаша; мамандыгын ерекше жа;сы керуге, кэciби жеке бiлiктiлiк децгешн кетеруге багыт беру;

• танымды; белсендiлiктi ынталандырады, жаца бiлiмдердi, шеберлжт жэне дагдыларды мецгеруге жетелейдi.

• оку YPДiciндe гылымныц нeгiздepiн игерту Yшiн iзгiлiк, aдaмгepшiлiк к;acиeттepдi ;алыптастыра отырып, жеке тулганыц медицинаныц гылыми саласын дамытуда элеуметтж-психологиялы; жaуaпкepшiлiктepiн арттыру;

О;удыц жетiстiгi мYFалiмнiц педагогикалы; дагдыларына байланысты. Сонды;танда о;у эдiсiн дурыс тацдау, саба; еткiзу ережелерi мен технологияларын устану, мYFалiм топпен езара ^-;имыл жасау, эрбiр студентке жеке кез;арас ;алыптастырады, студенттердi топтыц жумысыныц жалпы нэтижесiне Yлес ;осуга ша;ырады. Кррыта келгенде, жаца инновациялы; педагогикалы; технологияныц нeгiзгi, басты мiндeттepi болып эpбip бiлiм алушыныц бiлiм алу, даму, бас;а да ic-эpeкeттepiн ма;сатты тYPдe уйымдастыра бiлугe, бiлiм мен бшпне сай кeлeтiн багдар тацдап алатындай дэрежеде тэрбиелеуге, ез беттершше жумыс icтeу дагдыларын ;алыптастыра отырып, кaзipгi заманныц талабына жауап бере алатын, маман дэpiгepлepдi дайындау болып табылады[1,3,11].

ЭДЕБИЕТТЕР Т1З1М1

1 Мандриков В.Б., Краюшкин А.И., Ефимова Е.Ю. и др. Использование инновационных технологий преподавания в медицинском вузе // Материалы региональной межвузовской учебно-метод. конф. с междунар. участием. Краснодар, 18 марта 2010 г. // Международный журнал экспериментального образования. — 2010. — №4, Прил.1. - С. 140-142.

2 Амирханова Л.Р. Активные методы обучения. Учебно-методическое пособие. - Уфа: 1997. - 247 с.

3 Артюхина А.И., Чумаков В.И. Интерактивные методы обучения в медицинском вузе. Учебное пособие. - Волгоград: ВолгГМУ, 2012. - 134 с.

4 Досмагамбетова Р.С., Калиева Ш.С., Кемелова Г.С. и др. Педагогический процесс в медицинском образовании. Монография. -Караганда: 2012. - 172 с.

5 Курьянов М.А., Половцев В.С. Активные методы обучения. Учебно-методическое пособие. - Тамбов: изд-во ФГБОУ ВПО «ТГТУ», 2011. - 80с.

6 Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров Новые педагогические и информационные технологии в системе образования. - М.: Издательский центр "Академия", 2004. - 214 с.

7 Лаврентьева Н.Б. Педагогические технологии: Технология учебного проектирования в системе профессионального образования: учебное пособие. - Барнаул: АлтГТУ, 2003. - 120 с.

8 Под ред. Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования. Учеб. пособие для студентов пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед.кадров. - М.: Издательский центр «Академия», 2000. - 264 с.

9 Рыбальский В.И., Литвиненко Е.А. Игра в педагогическом процессе // Межвузовский сборник научных трудов. - Новосибирск: 1989. - С. 18-24.

10 Берму с A.F. Управление качеством профессионально-педагогического образования: Монография. - Ростов-н/Д: РГ11У, 2002. -288 с.

11 Беспалько B. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. - М.: 1995. - 336 с.

12 Абдрахманова А.О., Нурсултанова С.Д., Асенова Л.Х. и соавторы. Развитие интеллектуально-творческого потенциала студентов медицинских вузов // Материалы Международной научно-практической конференции «Актуальные проблемы образования». - Кипр: 2012. - С. 130-131.

Vestnik KazNMU №2-2018

Б.Е. Тулеубаев, Т.М. Абиев, Т.И. Керимбеков, А.А. Кошанова, Б.К. Камбарханов

Карагандинский государственный медицинский университет, кафедра общей хирургии и травматологии

ЭФФЕКТИВНОСТЬ ПРИМЕНЕНИЯ ИННОВАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ТРАВМАТОЛОГИИ

Резюме: В статье обсуждается эффективность использования инновационных технологий, активных методов обучения в процессе обучения в университете. Использование инновационных педагогических технологий и активных методов обучения станет основой качественной трансформации образовательного процесса, внедрения инновационных проектов, эффективного управления когнитивной деятельностью учащихся.

Интерактивное обучение также способствует развитию мыслительной деятельности, интеллектуальных способностей студентов, творческого и научного подхода в решении проблемы, самостоятельного поиска.Знания, профессиональные умения и навыки, полученные в ходе интерактивного занятия, усваиваются гораздо быстрее, глубже, прочно закрепляются и легко применяются в дальнейшей профессиональной деятельности.

Ключевые слова: инновационные технологии, активные методы обучения, интерактивные методы.

B^. ^leubaev, T.M. Abiev, T.I. Kerimbekov, А.А. Koshanova, B.fo Kambarkhanov

Karaganda state medical university, department of general surgery and traumatology

EFFICIENCY OF THE USE OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN TRAUMATOLOGY

Resume: The article discusses the effectiveness of using innovative technologies, active teaching methods in the learning process at the university. The use of innovative pedagogical technologies and active teaching methods will become the basis for a qualitative transformation of the educational process, the introduction of innovative projects, the effective management of students' cognitive activities. Interactive training also contributes to the development of intellectual activity, intellectual abilities of students, creative and scientific approach to solving the problem, independent search.Knowledge, professional skills and skills obtained during the interactive session, are absorbed much more quickly, deeper, firmly fixed and easily applied in further professional activities. Keywords: innovative technologies, active teaching methods, interactive methods.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.