Я.К. Левая, Г.А. Атажанова
НАО «Медицинскийуниверситет Караганды»
СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОГО РЫНКА ЛЕКАРСТВЕННЫХ СРЕДСТВ КАЗАХСТАНА, СОДЕРЖАЩИХ ШАЛФЕЙ
Резюме: В публикации представлены результаты маркетингового обзора лекарственных препаратов шалфея, представленных различными лекарственными формами фармацевтического рынка Республики Казахстан. Установлены данные по сегментированному анализу по видам лекарственной формы и по производителям. Результаты контент-анализа торговых наименований, ассортименту по странам-производителям, фирмам,
лекарственным формам позволили выявить актуальность разработки мягких лекарственных форм на основе шалфея, а также необходимость расширения ассортимента препаратов отечественного производства на основе растительного сырья.
Ключевые слова: лекарственные препараты, анализ фармацевтического рынка, лекарственная форма, препараты шалфея
ЭОЖ 615.1/.26:613.495
M-А. Mейpxaновa, С.К. Жaкипбеков
С.Ж. Aсфeндиярoв ambi^arbi К,азац ¥лmmъщмедицинаyнивeрсиmemi Фармацияныц уйымдатырылуы, басцарылуы жэне экoнoмикaсы жэне клиникалыц фармация кафедрасы
ПАРФЮMЕРЛЖ-КОСMЕТИКАЛЫK; вНШДЕРДЩ ЖЕРГ1Л1КТ1 ФАРMАЦЕВТИКАЛЫK; НАРЬ^ЫНЫН, ЖАЙ-КУШ MЕН ДАMУ БОЛАШАFЫН ЖYЙЕЛIК ТАЛДАУ
Осы жумы^а naрфюмeрлiк-кoсмemикaлыц щ?ралдардыц фaрмaцeвmикaлыц нарыгын багалау ЖYргiзiлдi. ^зак^ан Республикасы внд!р1с1н1ц кoсмemикaлыц цуралдарыныц aссoрmимeнmiн кeцeйmy цaжemmiлiгi кврсemiлгeн.
Tyttmdi свздер: кoсмemикa, naрфюмeрлiк-кoсмemикaлыц mayaрлaр, KYmiм куралдары фaрмaцeвmикaлыц нарыц, naрaфaрмaцeвmикa
взектгшп: Отандьщ фармацевтикальщ нарыктыц даму урдктершщ 6ipi дэрiханалар ассортиментiнде 40-тан 60%-га дейiн парафармацевтикалык 0нiмдердiц улей болса, оныц iшiнде 12-ден 43%-га жуыгын емдiк максаттагы косметикалык куралдар курайды. Косметикалык куралдар -адамныц сырт келбетiн жаксарту Yшiн, сонымен катар бет жэне дене бтмше эсемдiк беру YMiH колданылатын куралдар. Соцгы жылдары косметикалык тауарлар ассортимент бiрнеше есеге 0стi. 16-55 жас аралыгындагы эйелдердiц 97%-ы туракты TYPде косметика 0нiмдерiн пайдаланады, ал 76%-ы оны KYHделiктi колданады. Казакстанда халыктыц 80%-ы эртYрлi дэрежелi турмыстык косметикалык ешмдерд сатып алады, олардыц 94% -ы эйелдер, ал 68% ер адамдар болып табылады. Осыган орай, кaзiргi кезде косметикалык куралдар адам eмiрiнде мацызды рел аткарады.
Зерттеу максаты: Пaрфюмерлiк-косметикaлык 0нiмдердiц жергiлiктi фармацевтикалык нарыгыныц жaй-KYЙi мен даму болашагына шолу жасау
Зерттеу материалдары мен эд1стер1: Элемдiк пaрфюмерлiк-косметикaлык нарыкта косметикалык буйымдардыц эр TYрлi сипаттамаларына багытталган жiктемелердiц бiрнеше TYрi бар, ягни 0ндiрiс технологиясы, бага мэртебесi жэне сапасы бойынша жiктеу Косметикалык куралдар осы жштемеге сэйкес бiрнеше санатка б0лiнедi:
- Mass market ^лкен партиямен ендiрiлетiн арзан косметика) Оныц непзшде мунай-химия енiмдерi жэне ете темен сапалы есiмдiк ингредиенттерi, жасанды консерванттар, эдетте формалин мен фенол туындылары жатыр. Бул санат екiлдерiне: Herbina, E.L.Erman, AVON, Oriflaime, Faberlic жатады;
- Middle market (орташа класс косметикасы, бул осы косметиканыц жогары децгейi мен сапасын арттырады. Осы санаттагы терi KYтiмi женiндегi кремдер мен куралдар курамына табиги биологиялык белсендi заттар жэне есiмдiк тектес консерванттар гаредъ Бул санат егалдерше мына фирма косметикалары жатады: REVLON, L ' OREAL, Mary Kay, BOURJOIS, LANCOME;
- Lux (осы санат косметикасын "жогары технологиялар косметикасы"деп батыл атауга болады. Люкс класты косметикада биологиялы; белсендi компоненттер шамамен 70-80% ;урайды. Ец жогары сапалы еамдщ шикiзаты, ал консерванттар тек табиги: коллоидты KYмiс, балауыз, шай агашыныц майы жэне т.б. ;олданылады. Бул класс егалдер> жогары сэн Yйлерi: Elizabeth Arden, Nina Ricci, Helena Rubinstein,Yves Saint, оныц сапасы мен дизайнын непздей,щ);
- Кэйби Косметика - косметикалы; ;уралдардыц осы багытыныц тужырымдамасы - клиенттiц ;ажеттШгш жылдам ;анагаттандыру жэне оны сулулы; салондарына байлау болып табылады;
- Емдш косметика - космецевтика (осы санаттыц косметикалы; ;уралдары терi цабатына ену дэрежесiне байланысты 3 децгейге белшедъ
I децгей эпидермисте-терiнiц жогаргы ;абатында жумыс iстейдi, емдейтiн, цоректш жэне ылгалдайтын эсер етедi, жасушалардыц дурыс ;алыптасуына ы;пал етедi. Бiрiншi децгейдегi емдiк косметика тек дэрiханаларда сатылады: "VICHY", "PHYTO", "LIERAC", "URIAGE", "PHYTOPHARM", "PHARMCOSMETIC" жэне т. б.
II децгейдеп космецевтика цуралдары эпидермис ;абаттарында гана емес, сонымен ;атар гиподермага дейiнгi дерманыц 2^i ;абаттарында да жумыс iстейдi. Екiншi децгейдегi емдiк косметика негiзiнде жогары технологиялар ар;ылы алынган табиги биоактивт компоненттер (мысалы: эфир майлары) жатыр.
III децгейлi емдiк косметика 2^i децгейлi косметикалы; ;уралдардыц ;асиеттерi мен ;ундылы;тарына ие, бiра; терiнiц ;абатына негурлым тиiмдi жэне терец эсер етуге ;абшетть Бул галым-косметологтардыц революциялы; жетiстiгi 2004 жылдан бастап тутынушыга ;олже™мд болды [1].
Косметикaлык; бYЙымдap HapbiFbiH rçолдaнылуы бойыншa ж1ктейд1:
- Гигиеналы; косметикалы; ;уралдар:
УекЫЬ КагПГШ № I - 2020
- жуыну, жуу жэне тазалау ушш (су, сабын, лосьон, косметикалы; сут, кремдер, майлар, ваннага арналган сергiтетiн ;оспалар, шаш;а арналган сусабын, тiс пастасы);
- антисептикалы; жэне дезодорациялаушы эсерi бар интимдi косметика;
- денеге арналган (макияжга арналган жэне сергiтетiн лосьондар, майлар, кремдер, опа);
- куннен к;оргайтын ;уралдар;
- Терi KYтiмiне арналган арнайы ;уралдар:
- ;оргау сипатындагы;
- регенеративтi сергiтетiн (оныц Мнде маскалар).
- Кол жэне тырна; KYтiмi Yшiн арнайы ;уралдар:
- ;органыш;
- регенеративтi.
- Сэндш косметика ;уралдары:
- терi мен тырнавда TYC эсерлерiн жасау, сырт;ы а;ауларын жасыру Yшiн;
- агарт;ыш ;уралдар;
- ая; терiсiне KYтiм жасау Yшiн ;уралдар, депиляторлар.
- Шашты KYтуге арналган ;уралдар.
- Парфюмерия.
Косметикальщ буйымдар нарыFын демография жаFвнан сегменттеу:
- эйелдерге арналган косметика;
- ерлерге арналган косметика;
- жасeсmрiмдерге арналган косметика;
- балаларга арналган косметика[2, 3].
2013 жылдан 2019 жылга дейiн косметика, косметология жэне жеке гигиена ;уралдарыныц элемдш нарыгын дамыту Ж0нiндегi сарапшылардыц болжамы бойынша, элемдегi косметикалы; жэне косметологиялы; тауарлар нарыгыныц жалпы кeлемi 2013 жылы 598 млрд. доллардан 2019 жылы
6,3%-га 0сiп 637,7 млрд. долларды ;урады. Негiзгi всу багыты KYHнен ;оргайтын кремдер, дезодоранттар мен терi KYтiмi ;уралдары секторларында болады, сондай-а; премиум-класс косметикасы мен элиталы; косметика секторыныц всу ;арк;^1ны мол, себебi дамушы елдерде 0сiп келе жат;ан орта класс тарапынан сураныс артуда. Эндарктщ негiзгi K0лемi XX гасырдыц басындагы сия;ты iрi трансултты; корпорациялардыц аздаган санынан шогырланган. Нары;тыц жалпы кeлемi шамамен $56 млрд. ;урайтын АКШ квшбасшысы болып табылады, ал екiншi орынды азгана ;алушылы;пен Еуропа са;тап отыр. Iрi 0ндiрушi компаниялар парфюмерлш-косметикалы; 0нiмдерiнiц дамыган нары;тарына да, дамушы нарыщтарына да жумыс iстейдi. Дамушы нарык;тардыц Yлесiне барлы; элемдiк сатылымдардыц 60% - дан астамы келедъ
Сонымен ;атар, соцгы жылдары дамушы жэне жаца нарыщтардыц Yлесi айтарлы;тай все бастады. Мэселен, Кытай, Yндiстан, Ресей, Бразилия нарыгы негурлым мацызды нарыщтарга айналуда, жаhандык; сатылымдардыц 25% - ын алады. Бул Yшiн 0ндiрушiлер тутыну дэстYрiмен, сатып алушылардыц ;алауымен жэне жаца YPДiстерiмен байланысты сураныстыц жергiлiктi ерекшелiктерiн есепке алуда бiрк;атар мiндеттердi шешуге тура келедЦ4]. КР Статистика комитетiнiц деректерiне суйенсек 2016 жылдыц 19 ;ырк;YЙегiне дешн «Парфюмерлш жэне косметикалы; тауарлар eндiрiri» экономикалы; саласында 27 кэсiпорын ^ркелген. Бул кэсiпорындар КР-ныц 9 аймагында орналас;ан, олардыц басым K0пшiлiгi Алматы ;аласында (10 кэсiпорын). Тiркелген кэсшорындар жумыскер саны 50-ге дейiнгi шагын кэсшорындарга жатады (сурет 1).
Сурет 1 - ^ркелген «Парфюмерл1к жэне косметикальщ тауарлар eндiрiсi» экономикалык саласына жататын кэс1порындар саны
Косметикалы; буйымдардыц экспорты мен импортын есепке алуды КР Кедендiк ба;ылау комитетi жэне КР Статистика комитет ЖYзеге асырады.
КР Статистика комитетi Кеден одагына (КО) ;атысушы елдер бойынша сырт;ы экономикалы; ;ызметтщ тауар
номенклатурасына (СЭК ТН) сэйкес тауарлардыц экспорты мен импортыныц K0лемiн ;адагалайды. КР Кедендщ ба;ылау комитетi республиканыц ;алган елдермен (КО гармейтш) сырт;ы сауда операцияларыныц (сурет 2) есебiн ЖYргiзедi[5].
Сурет 2 - "Косметикалык немесе макияжFа арналFан куралдар, терi кYтiмi куралдары" тауар позициясыныц экспорты пен импорты бойынша iрi елдер
КР-да "Косметикалы; ;уралдар немесе макияжга арналган куралдар жэне терi KYтiмiне арналган куралдар" тауар
позициясы импортыныц негiзгi Yлесi Ресейге - 38%, Франциядан импорт - 12%, Ал Польшадан - 11% ;урайды.
Вестник К03НМУ № I - 2020
1800 1606,0
Э _HS) о 1361,0 1447-°
ч I 5 g g -1
ss!
800 ^ îoil 2012 2013 2014 2015 2016 2017 201S 2020 2022
Сурет 3 - КР косметикальщ
Сараптамальщ багалауга сэйкес 2022 жылга карай косметикалык; нары; кeлемi 1,6 млрд. курайды деп болжауда [7].
Емдш-косметикалык заттарды сау, жаксы TepiHi MYMкiндiгiнше уза; сактагысы келетш адамдардыц барлыгы колдануы кажет. Егер эрбiр эйел Tepi kytîmîhî4 Heri3ri талаптарын, белгiлi бiр косметикалык препараттарды калай колдану керектiгiн, терiге климаттык жагдайлардыц калай эсер ететiнiн бшсе, онда оган усынылатын эдiстер мен шаралардыц кажеттiлiгi айкын болады.
2000 жылдыц басында КР-да косметика жэне парфюмерия дYкендерiнщ ^р^ желiлерi болмаган кезде, шс сулар мен косметиканы базардан, барахолкадан, сондай-ак
буйымдар нарьиыньщ келем1
бутиктерден сатып алган. ^a3ip, Косметика мен парфюмерияныц интернет дYкендерi, сондай-ак; француз YЙi, Beautymania, Сулулы; планетасы, Mon Amie, Yessey сия;ты алып дYкендер пайда болды. Бэсекелестiк те KYшейе TYCтi, компаниялар ap6ip клиент ym^ KYреседi. Oriflame, Avon, Faberlic косметикалык компаниялары да шет калмады, олар арзан косметика мен тс сулар тапсырыс беруге болатын каталогтар мен кептеген 0кiлдердiц K0мегiмен косметика мен парфюмерияны сатады. Казакстанды; тутынушылар парфюмерлiк-косметикалык тауарлардыц белсендi сатып алушылары болып табылады. Жыл сайын парфюмерлш-косметикалы; енiмдер Yшiн тутынушылар кiрiс акшаларыныц 12-15 %-ын жумсайды[8].
Сурет 4 - Цазакстанда косметикальщ куралдарды сатып алу нYктелерi
Корытынды: ^азакстанныц косметикалык нарыгында соцгы онжылдыкта елеулi езгерктер болды. Жаhандык экономикалык езгерктер елге эсер еткешмен, нарык тез каркынмен есуде. Казакстан тутынушыларыныц талгамдары мен калаулары катты 0згердi. Бурын сэндш
косметикага тутынушылык сураныстыц негiзгi Yлесi келсе, казiр емдiк косметика мен KYтiм процедураларыныц пайдасына есуде. Бурынгыдай шетелдiк компаниялар кешбасшылар болып кала бермекшь
ЭДЕБИЕТТЕР Т1З
1 Дремова Н.Б. Развитие методологии маркетинговых 5 исследований в фармации //Курский научно-практическом вестник "Человек и его здоровье". - 2005. -
№1. - С. 62-76.
2 Гигиенические требования к производству и 6 безопасности парфюмерно-косметической продукции: санПиН 1.2.681 - 97: утв. глав. сан. врачом РФ 20.11.97:
ввод в действие с 01.02.98. - М.: ФГУП «ИнтерСЭН», 1998. - 41 с. 7
3 ГОСТ 51391-99. Изделия парфюмерно-косметические. Информация для потребителя. Общие требования. -
Введ. 12.01.00. - М.: Издательство стандартов, 2001. - 7 с. 8
4 Байзолданов Т. Б., Кожанова КК Шал;ар А. Б., Рахимбаева И.С., Ниязбекова М.Ж. Каза;стан республикасындагы косметикалы; ;уралдар нарыгыныц жагдайы // Интернаука. - 2018. -№22-2. - Б. 42-45.
Агентство маркетинговых и социологических исследований «DAMU RESEARCH» // отчет по результатам исследования рынок парфюмерии и косметики Республики Казахстан - 2017. - С. 18-32. Дремова Н.Б., Лазарева Е.В. Концепция маркетинговых исследований ассортимента лекарственных средств в фармацевтических организациях // Экономический вестник фармации. - 2016. - №12. - С. 67-74. КР статистикальщ комитет^ Денсаулыц сацтау статистикасы URL: http://stat.gov.kz/ (царалган куш 08.10.2019)
Агентство маркетинговых и социологических исследований «DAMU RESEARCH» // отчет по результатам исследования рынок парфюмерии и косметики Республики Казахстан - 2017. - С. 18-32.
VeStnik KQzfimU № I - 2020
М.А. Мейрханова, С.К. Жакипбеков
Казахский Национальный медицинский университет имени С.Д. Асфендиярова Кафедра организации,управления и экономики фармации и клинической фармации
ПРОВЕДЕНИЕ ОБЗОРА СОСТОЯНИЯ И ПЕРСПЕКТИВ РАЗВИТИЯ МЕСТНОГО ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОГО РЫНКА ПАРФЮМЕРНО-КОСМЕТИЧЕСКОЙ ПРОДУКЦИИ
Резюме: в данной работе проведена оценка Ключевые слова: косметика, парфюмерно-косметические
фармацевтического рынка парфюмерно-косметических товары, средства для ухода, фармацевтический рынок,
средств. Показана необходимость расширения ассортимента парафармацевтика. косметических средств производства Республики Казахстан.
M.A. Meirkhanova, S.K. Jakypbekov
Asfendiyarov Kazakh National medical university department of "Organization and management and economics of pharmacy and clinical pharmacy"
REVIEW OF THE STATE AND PROSPECTS OF DEVELOPMENT OF THE LOCAL PHARMACEUTICAL MARKET OF PERFUMERY AND COSMETIC PRODUCTS
Resume: in this work the assessment of the pharmaceutical market of perfumery and cosmetics is carried out. The necessity of expanding the range of cosmetics produced in the Republic of Kazakhstan is shown.
Keywords: cosmetics, perfumery and cosmetic products, care products, pharmaceutical market, parapharmaceuticals.
УДК 54.052
Ю.А. Москвин, Д.Ю. Корулькин, Н.А. Верещагин
Казахский Национальный медицинский университет имени С.Д. Асфендиярова Кафедра химии и химической технологии
ОПТИМИЗАЦИЯ МЕТОДА ИЗВЛЕЧЕНИЯ ЛИГНАН-СОДЕРЖАЩЕЙ ФРАКЦИИ СЕМЯН ЛЬНА L. Ш1ТАТ^1МиМ
В статье представлены результаты исследований по оптимизации метода селективного выделения фитопрепарата из семян льна посевного (лат. Linum usitatissimum), который является широко распространенным культивируемым сельскохозяйственным растением, в том числе произрастающим на территории Казахстана, и являющийся перспективным сырьем для выделения биологически активных растительных лигнанов. Приведено описание разработанного метода выделения лигнан-содержащего фитокомплекса на основе секоизоларицирезинол диклюкозида, включая выбор наилучшего экстрагента, времени, температуры, рН и режима экстракции для наибольшего выхода целевого вещества. Ключевые слова: Лигананы, соевые бобы, семена льна, выделение, УФ-детектирование
Введение.
Различные свойства полифенолов упоминаются во многих работах. Таким образом описана возможность применения гормональных лигнанов в ситуациях, связанных с гормональными сбоями организма человека [1], такими как менопаузальные расстройства [2], климактерический синдром [3, 4], гиперчувствительность к эстрогенам. Различные возможности применения природных гормонов подчеркивают возможности исследования по изучению их биологической активности в различных направлениях и ответной реакции организма на данные вещества [5]. Таким образом качество извлечения и количество извлекаемых лигнанов является ключевым фактором в развитии исследований активности лигнан. Целью данной работы является изучение влияния параметров экстракции и определение оптимальных параметров. Материалы и методы.
За объект исследования были взяты семена льна посевного как сырье содержащее фракцию лигнанов. В качестве экстрагентов были опробованы вода и этиловый спирт различной концентрации[6].
Методы извлечения представляли собой различные вариации методик, предложенные отечественными и зарубежными авторами, такие как настаивание, температурная экстракция, температурная экстракция с параллельным гидролизом.
Метод (1) настаивания был предложен авторами [7], который включал в себя предварительное измельчение семян, обезжиривание сырья гексаном (1:6) в течении 12 часов при комнатной температуре. Далее обезжиренные семена льна (ОСЛ) просушивались, настаивались в смеси этанол-вода в течении 28 часов при температуре 40°С. Экстракт фильтровался от взвеси и обрабатывался щелочью в течении 12 часов при комнатной температуре. Полученный экстракт центрифугировался при 3000 rpm для осаждения белков и полисахаридов. Очищенный раствор упаривался на роторном испарителе, концентрат упаривался до сухого остатка.
Метод (2) включал в себя методику подготовки ОСЛ по методу 1, экстракцию 50%-ным этанолом в течении 2-х часов. Далее экстракт отделялся от жмыха методом фильтрации через марлю, и подвергался щелочному гидролизу посредством 0,2М NaOH при температуре 78°С в течении 2-х часов. Полученный экстракт пропускался через слой марли, нейтрализовался раствором 0,01Н HCl до рН=6-7. Полученный раствор охлаждался до 15-18°С и подвергался центрифугированию при 3000 rpm. Очищенный экстракт осушался.
Метод (3) включал в себя обезжиривание измельченных семян гексаном при 50°С в течении 2-х часов. Далее гексан удалялся, сырье высушивалось и проводилась экстракция 50% этанолом одновременно с щелочным гидролизом (NaOH) при pH=10 при 80°С в течении 2-х часов [8].