Научная статья на тему 'Правовое поле для бизнеса в рамках Таможенного союза'

Правовое поле для бизнеса в рамках Таможенного союза Текст научной статьи по специальности «Экономика и бизнес»

CC BY
54
5
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Аннотация научной статьи по экономике и бизнесу, автор научной работы — Ж. И. Ибрагимов

В настоящей статье автор рассматривает динамику современных интеграционных процессов в условиях Таможенного союза и Единого экономического пространства. Им были раскрыты развития нормативной правовой базы Таможенного союза, стимулирующей создание правового поля для бизнеса в рамках Таможенного союза.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

In this article the author considers the dynamics of the modern integration processes in the Customs Union and Common Economic Space. He has discovered the development of normative legal base of the Customs Union, creating of an enabling legal field for the business in the Customs Union.

Текст научной работы на тему «Правовое поле для бизнеса в рамках Таможенного союза»

Ж.И. ИБРАГИМОВ,

К,Р Зац шыгару Институты халыцаралыц цуцыц, халыцаралыц цатынастар, салыстырмалы цуцыцтану бел1мшц

жетекшг гылыми цызметкерг, тарих гылымдарыныц кандидаты, доцент

КЕДЕН О ДАТЫ ШЕЦБЕР1НДЕГ1 БИЗНЕСТЩ Ц¥ЦЫЦТЫЦ 0Р1С1

^аз!рг! тацда теуелс!з ^азацстанныц экономикалыц дамуында ете царцынды жобалар жузе-ге асырылып отыр.Соныц !ш!ндег! ец мацызды-сы Еуразиялыц экономикалыц цауымдастыц дец-гей!нде Кеден одагыныц цурылуы мен Б!рыцгай экономикалыц кец!ст!кт! цалыптастыру.Кеден одагыныц нег!зделу! дагдарыстыц курдел!л!ктер да-мып отырган кезецде ете цомацты экономикалыц нетиже бере алады. Эйткен! 170 миллион адам-ныц цатысуымен халыцаралыц нарыцтыц цалыптасуы бизнестщ дамуына жагдай жасайды. ^азацстан, Беларусь жене Ресей мемлекеттер!нщ б!р!кт!р!лген !шк! ен!м айналымы 2 триллион доллар, ал уш мемлекетт!ц ортац тауар айналымы 900 миллиард доллардан артады. Кеден одагы индустриалды байланыстарды цалпына келт!р!п, технологиялыц шептерд! сацтап, Еуроодац пен ^ытай арасындагы кеп!рд! нег!здеп, транзитт!к жобаларды жузеге асырады.

2011 жылгы 28 цацтардагы ^азацстан Респуб-ликасыныц Президент! Н.Э. Назарбаевтыц Казац-стан халцына Жолдауында Кеден одагыныц эко-номикалыц м!ндеттерд! шешудег! орны туралы былай айтылган: «Эткен жылы ^азацстан, Ресей мен Беларусьтщ Кеденд!к одагы жумысын бас-тады. 2010 жылдыц 10 айыныц нетижес!н!ц ез!нде Ресеймен жене Беларусьпен сауданыц келем! 38 пайызга ест!. ^азацстандыц ен!мдердщ Кеденд!к одац елдер!нг экспорты 52,4 пайызга артты.Бюд-жетке цуйылатын кеденд!к баждыц ес!м! 25 пай-ыз болды. Осыныц бер! Кеденд!к одацтыц б!зд!ц елдер!м!здщ экономикалыц м!ндеттерш шешет!н ете прагматикалыц ер! нацты жоба екен!н ап-аныц керсетед!>> [1, 4].

Кеден одагыныц басты артыцшылыцтарыныц б!р! рет!нде, рес!мдеуд!ц оцайлатылып, бесеке-лест!ктщ шецбер!н!ц кецейгенд!г!н айтуга болады.-Кеден одагы болашацта оган цатысушылар уш!н цосалцы енд!р!стж кооперациялар цуруга байланыс-ты, улкен мумк!нд!ктер беред!. Соныц нетижес!н-де б!зд!ц ел!м!зде етк!зу нарыгы басты болып та-былатын,инновациялыц экономиканыц даму мумк!нд!ктер! ашылады. Кеден одагы ауцымын-да бесекелест!к кушей!п, басца да сауда сер!ктес-

тер!мен байланыстар одан ер! дами тусед!.

Кеден одагы жене Б!рыцгай экономикалыц кещстштщ нег!зделу!, оныц цуцыцтыц базасыныц цалыптасып, жет!лд!р!лу! мемлекет!м!здег! биз-нестщ дамуына цажетт! цуцыцтыц алацды цалып-тастырады. Теуелс!з ^азацстанда елеуметт!к-экономикалыц езгер!стерд! жург!зуге сейкес биз-нестщ жург!з!лу!не ерекше мен бер!лед!. Бизнест! дамыту, оны цуцыцтыц жагынан цолдау меселес! Елбасы жетекш!л!г!мен жург!з!л!п отырган мем-лекетт!к саясатта мацызды орынга ие болып отыр. Елбасымыздыц биылгы «Болашацтыц !ргес!н б!рге цалаймыз>> атты ^азацстан халцына Жолдауында да бул меселе былай деп атап керсет!лд!: «Бук!лелемд!к банкт!ц 2010 жылгы баяндамасында ^азацстан бизнес муддес! уш!н реформа жург!зуде кешбасшы деп танылган. Биз-неске негурлым цолайлы ахуал жасау жен!ндег! елемд!к рейтингте ^азацстан 183 елд!ц арасынан 59-шы орынды иеленед!. Тутастай алганда мем-лекетт!к органдардыц шаруашылыц жург!зуш! субъект!лерд!ц цызмет!не нег!зс!з араласу факт!-лер! тыйылды деуге жацын цалды>> [1, 4].

Кеден одагы жалпыга ортац танылган халы-царалыц нормаларга сейкес-сыртцысауда цаты-настарын реттеуд!ц б!рыцгай жуйес!, б!рыцгай кеденд!к тариф жене б!рыцгай кеденд!к террито-риясымен цалыптасады.Мемлекетаралыц б!рле-ст!ктерд!ц халыцаралыц-цуцыцтыц акт!лер!н тал-дау жасау барысында, Еуразиялыц интеграцияныц цуцыцтыц цубылыс рет!нде арнайы !шк! интегра-циялыц цуцыцтыц режимд! цалыптастыратынын керуге болады: «И если насчет международно-правового регулирования услуг, капиталов и рабочей силы понятно, в каком направлении необходимо действовать, какие Соглашения необходимо вырабатывать, по каким позициям следует вести переговоры, то, что касается свободы пред-вижения товаров, таможенно-тарифного регулирования внутри Сообщества, применения мер нетарифного регулирования в отношении третьих стран, - тут ситуация существенным образом подверглась изменению в силу постепенного перехода зоны свободной торговли в рамках ЕврАзЭС

в качественно иную государственно-правовую форму интеграционного объединения - Таможенный союз» [2, 10].

Сондыщтан да Кеденд!к ода^тыц ^у^ыщтыщ нег!з! жуйел! турде сараптаудан от!п мыщтап ^ала-нуы ^ажет. Буг!нг! тацда Казахстан Республика-сыныц Парламент! Кеден одагына муше-мемле-кеттерд!ц сауда ^атынастарын реттейт!н жене уйлест!рет!н ец мацызды зацдарды ^абылдады. Атап айтатын болса^: Б!рыцгай кеденд!к тариф молшерлер!нен ерекшеленет!н кеденд!к к!р!с толемдер!н!ц ерекше жагдайда ^олданылу шар-ты жене терт!б! туралы, Кеден одагыныц тарифт!к преференцияларыныц б!рыцгай жуйес! туралы, Кеденд!к жец!лд!ктер беру туралы хаттамалар рафикацияланды.Сонымен ^атар тауарлардыц сырт^ы сауда саласындагы лицензиялау ереже-лер! туралы кел!с!м, тарифт!к квота шарттары мен ^олдану механизмдер! жене тагы бас^а кел!с!м-дер ^абылданды.

Кеден одагы шецбер!нде бизнест! дамыту жене ^у^ыщтыщ ^олдау, экономикалыщ м!ндет-терд! шешу барысында болаша^та ат^арылар жумыстар оте коп.Кеден одагы, Б!рыцгай эко-номикалыщ б!рлест!к, Еуразиялыщ экономикальщ ^ауымдастыщ туралы тус!нд!ру жумыстары унем! жург!з!лу! нетижел!л!кт! еселей тусед!. Отандыщ кес!пкерлер!м!з Кеден одагы шецбер!-нде кездесет!н жаца жагдайларга, талаптарга бей!мдел!п, дайындыщ жумыстарын белсенд! турде жург!зу керек. Б!рыцгай экономикалыщ кец!ст!к ау^ымында бизнест! жург!зу уш!н, Кеден одагына муше-мемлекеттерде ^андай са-лалар дамыган, ^андай он!м сураныс^а ие, са-лыщсалу жуйес!н!ц озгеру!, кеденд!к рес!мдеуд!ц жаца шарттарын б!лу ^ажетт!л!г! де туындайды.

Эйткен! Кеден одагыныц толывданды ^ызмет ат^аруымен ^атар, Казахстан Республиксы Каржы министрл!г!н!ц ^урамындагы Кеденд!к ба^ылау комитет!н!ц тарапынан бизнест!ц даму-ына ^ажетт! нормативт!к ^у^ыщтыщ ^ужаттар ^абылдана бастады.Кеден одагы шецбер!ндег! жаца талаптарга сейкес жург!з!л!п отырган озге-р!стер туралы Кеденд!к ба^ылау комитет!н!ц тора-гасыныц орынбасары Э. Бейспеков былай деп атап корсетт!: «2010 год ознаменован началом функционирования Таможенного союза. В связи с этим комитетом разработана нормативно-правовая база: кодекс о таможенном деле, два закона, 16 постановлений Правительства, 24 приказа Минфина. В рамках создания Таможенного союза принята форма декларации на товары. Структуры и формат электронных копий таможенных

деклараций. Эти решения Комиссии Таможенного союза вступили в силу с 1 января 2011 года на таможенной территории союза» [3, 3].

Соцгы жылдары Б!рыцгай экономикалыщ кец!ст!к шецбер!нде интеграциялыщ б!рлест!к урд!стер! на^ты жузеге асырылу децгей!не ауысып жатыр. Ек! интеграциялыщ б!рлест!ктерд!ц курылуы экономикалыщ саладагы ^арым-^атына-старды одан ер! дамытып, елеуметт!к-экономи-калыщ меселелерд! шешуде, терец интеграцияла-нуга, сауданыц дамуына, туптеп келгенде уш мемлекетт!ц хал^ыныц ел-ау^атын жа^сартуды жет!лд!руге мумк!нд!к тудырады. Б!рыцгай эко-номикалыщ кец!ст!кт!ц ^алыптасуымен жене ин-теграциялау децгей!н!ц котер!лу!, экономикалыщ саясатта, сауда, экономика саласындагы зацна-маны уйлест!руге жене б!р!зд!ленд!руне екелед!.

Б!рыцгай экономикалыщ кец!ст!к шецбер!ндег! б!рыцгай кеденд!к тарифтерд!ц енг!з!лу! уш!нш! мемлекеттерд!ц тарапынан импорттыц азаюына екелед! деген ^огамдыщ п!к!р кездесед!. Кеденд!к ода^тыц ^алыптасуымен уш!нш! елдерд!ц импор-тына ^атысты жалпы саясатты кел!ст!ру урд!с! де ^атар журед!. Бул меселеге ^атысты оз!н!ц п!к!р!н Каза^станныц Улттыщ экономикалыщ па-латасыныц торагасы А. Перуашев былай деп б!лд!ред!: «за счет ведения согласованных тарифов на импорт продукции из третьих стран мы практически защищаем наше собственное производство. Ведь насыщение внутреннего рынка «любой ценой» привело к «подавлению» наших собственных предприятий. Можно перечислить целый ряд секторов в агропромышленном комплексе, машиностроении, которых мы лишились в ре-зультатае чересчур либеральной торговой политики. Поэтому перенос акцентов государственной экономической политики с поддержки любого вида деятельности (который фактически сводился к поддержке торговли, причем торговли непроизводственной) на поддержку реального сектора экономики, национального производства я считаю стратегически правильным. В результате стимулирования реального сектора экономики модернизируются и расширяются прежние производства, появятся новые предприятия, рабочие места, доходы и обороты предприятий значительно растут. Уже простое расширение рынка в рамках Таможенного союза в 11 раз означает возможность для компаний кратно увеличить обороты и реализацию продукции» [4, 3].

Кеденд!к ода^тыц нгг!зделу!мен бизнес сала-сындагы кейб!р меселелерге, ес!ресе, кес!пкер-лер тарапынан жец!л автокол!ктерге салынатын

алымдарга назар аудырылды. Алымдардыц ал-гаш^ы децгей!н ^алыптастыруда Каза^стандагы кол!к онеркес!б!н!ц дамытуга арналган жобаларга коц!л бол!нд!. Баганыц ос!п, он!мдерд!ц ^ат болып кетпеу! уш!н, Каза^стандагы кейб!р тауарларга Б!рыцгай кеден тариф!не б!рт!ндеп посылу ^у^ыгы бер!лд!. Мысалы, фармацевтикалыщ онд!р!ст!ц орташа децгейде дамуы ескер!л!п, дер!л!к заттар-дыц алымсыз к!рг!з!лу!не мумк!нд!к жасалды.

Республиканыц онд!р!ст!к елеует! жене сырт^а шыгару географиясы ескер!л!п, отандыщ бизнес ок!лдер!мен кеденд!к алымдардыц озгер!стер! та-л^ыланды. Накгы айтатын болса^ Казахстан Рес-публикасындагы агашдайындаушы жен жиЬаз мекемелер! Ассоциациясымен кецесу нетижес!н-де жиЬаздыц алюминийден жасалатын буйымда-ры Б!рыцгай кеден тариф! салымдарына кезецмен ^осылатын тауарлар т!з!м!нз к!рг!з!л!п,ал жиИазды безенд!руш! жене жина^таушы буйымдар Каза^-стандыщ децгейде ^алдырылды. Ал алкогольс!з !ш!мд!к жене шырындар онд!руш!лер Ассоциация-сы усынысымен, шырындар ^оспасы, ес!ресе тро-пикалыщ жем!стерден дайындалган ^оспалар уш!н алымдардыц ец томенг! децгей! белг!ленд!. Жец!л онеркес!п мекемелер!н!ц б!рлест!ктер! де кейб!р тауарларды Б!рыцгай кеден тариф! салымдарына кезецмен ^осылатын тауарлар т!з!м!не досуга оз усыныстарын жасады.

Осындай !с-шаралардыц нетижес!нде отандыщ тауаронд!руш!лер уш!н, ^аза^стандыщ он!мдерд!ц бесекеге ^аб!летт!л!г!н ^олдау ма^сатында, алыс шет елдерден технологиялыщ ^уралдар жене оныц жабдыщтарын екелу мумк!нд!г! сакгалды.Кейб!р салаларга ^атысты, импортталатын ^урастыру-шы буйымдар уш!н, отпел! бес жыл кезец! бек!т!лд!. 400-ге жуыщ тауарлар т!з!м!не жец!лд!к салымдары аныщталды.

Кеден одагыныц нег!здел!п дамуымен мем-лекет!м!здег! оз!нд!к онд!р!ст!ц дамуына ^атысты мемлекетт!к уйымныц ок!л! былай деп атап корсе-тед!: «Таможенный союз позволит развивать собственное производство на открывающемся рынке со 170 млн. населения можно повысить казахстанское содержание. С ввозом текстиля из Турции и Китая - слабо развивается текстильная промышленность. Однако, продукция местной компании удачно находит сбыт в России. С 1 июля 2010 года исчезнет таможенное оформление, а с 1 июля 2011- и сами таможенные посты. Относительно подорожания продуктов питания не стоит поднимать паники, т.к. из 30-40% импортируемых продуктов 70-80% завозится из соседних стран -Белоруссии, России, Кыргызстана, где пошлины

не поднимутся. Кроме того,в отношении ряда товаров определен переходный период, когда пошлины не будут устанавливаться на высоком уровне, для поддержания отечественного производства.-Также будут действовать контракты «нулевых пошлин»» [5,4].

Каза^станныц тец!з порттарына шыгу жолда-ры болмагандыщтан, ^аза^стандыщ экспорттаушы-лар уш!н ресейд!ц кол!кт!к инфра^урылымдарына шыгудыц шарттарына аса коц!л бол!нед!. Одавда к!рет!н уш мемлекетт!ц тауарлардыц айналымы, экспорта байланысты мынадай меселелер котер!лд!: «во-первых, Казахстан сохраняет в торговле с Россией таможенный контроль по ряду товаров. А во-вторых, раньше изначально казахский товар, скажем, руда - поступал в РФ, где перерабатывался. То есть новый произведенный товар отправлялся из РФ в дальнее зарубежье. Это был не стопроцентный российский экспорт: пошлина взималась только с добавленной стоимости, полученной при переработке. А теперь, когда действует Таможенный кодекс ТС, и казахстанская руда, и российский конечный продукт происходят с единой таможенной территории. То есть за товар, переработанный в России и идущий далее за границу ТС, российской фирме надо платить экспортную пошлину как с нового товара» [6, 4].

Кеден одагындагы бизнест!ц дамуына ^аты-сты коптеген басымдыщтар ^ар^ынды турде жет!лд!р!л!п отыр.Оларды атап айтатын болса^: онд!р!ст!ц ау^ымыныц жене ти!мд!л!г!н!ц осу!, нарыщ колем!н!ц улгаюы, жаца онд!р!ст!к ^уаттар-дыц !ске ^осылуы, арнайы мамандану жене коо-перацияныц терецдей тусу!, инновациялыщ мате-риалдар мен технологияны ^олдану салдарынан онд!р!с шыгыныныц азайып, он!мн!ц сапасыныц артуы, ^аржылыщ ресурстардыц рационалды пай-даланылуы, сырттан келет!н капитал агымыныц улгаюы, Кеден одагына муше-мемлекеттерд!ц жалпы тауарайналымында озара сауданыц ос!п, улес!н!ц котер!лу!, б!зд!ц мемлекет!м!зд!ц сырт^ы нарыщтагы тугырыныц беки тусу!.

Кеден одагы жене Б!рыцгай экономикалыщ кец!ст!кт!ц ^алыптасып, оныц шецбер!ндег! зац-наманыц жет!лд!р!л!п беки тусу!, Кеден одагына муше-мемлекеттерд!ц озара б!рлес!п инновация-лыщ жобаларды жузеге асыруына жагдай жасай-ды: «Таможенный союз и Единое экономическое пространство открывают Казахстану и России широкие возможности для реализации совместных проектов инновационного характера. Казахстан активно работает с регионами России, в 15-ти из них у республики постоянные контакты.

Мы видим, что в РФ появились компании, работающие в инновационном направлении, что и в Казахстане немало российских компаний с современными технологиями. Казахстан и Россия перенимают друг у друга законодательной опыт в инновационной сфере. Казахстан и Россия вместе добьются успеха в становлении экономик с новыми инновационными технологиями» [7, 2].

Кеден одагы мен Б!рыцгай экономикалыц кец!ст!кт!ц дамып, жет!лд!р!ле тусу! б!зд!ц ел!м!з-дег! инновациялыц экономиканыц дамуына жаса-латын жагдайды ерб!те тусед!. Кеден одагы жене Б!рыцгай экономикалыц кец!ст!к шецбер!ндег! биз-нест!ц дамуына цатысты К^азацстан Республика-сыныц Президент! Н.Э. Назарбаев ез!н!ц мынадай пайымдауын б!лд!рд!: «Б!з Б!ртутас экономикалыц кец!стж цуру !с!нде барынша шгершед!к. Ол кец!стж цазацстандыц енд!руш!лер уш!н ен!м етк!зуд!ц бай-тац базарын ашады. Бул бесекеге шыдас берет!н тауарлар шыгару мен цызметкерсету уш!н б!зд!ц бизнес!м!зд! ынталандырады» [1, 4].

Кеден одагыныц цурылуы, оган цатысушы елдерд!ц езара царым-цатынасыныц нацты уйле-ст!р!лу!н талап етет!н-ете курдел!, кеп жоспарды урд!с. Эйткен! Кеден одагыныц кодекс!н!ц куш!не ену!не сейкес !скер топты ацпараттандырып, бо-латын езгер!стер жайлы кес!пкерлер унем! хабар-дар ет!лу! ти!с. 2010 жылдыц 1 ш!лдес!нен бастап Кеден одагына муше-мемлекеттер арасындагы саудада кеденд!к рес!мдер алынып, ол 2011 жылдыц 1 ш!лдес!не дей!н, тек цана Ресей мен ^азац-стан шекарасында цалдырылады.

Кеден одагы шецбер!ндег! бизнест!ц жург!з!лу!-не белг!л! жагдайлардыц цалыптастырылуы ту-ралы бизнес цурылымдарыныц ек!лдер! былай деп атап керсетед!: «Таможенный союз - это реальность, все документы уже подписаны руководствами трех стран и вступили в силу. Российский бизнес поддерживает полностью данную инициативу, так как факт наличия таможенного оформления служил барьером для равития бизнеса. Мы не придем вместо казахстанских предпринимателей, а мы предлагаем перейти от простой торговли с Россией к кооперации, причем российский бизнес полностью готов. В Казахстане наиболее благоприятный налоговый режим, например, НДС ниже. Надо решать как взаимодействовать в новых условиях» [5, 4].

2010 жыл бойы Б!рыцгай экономикалыц кен!с-т!кке цатысты,тауарлардыц гана емес, цызмет керсетуд!ц, капитал жене жумыс куш!н!ц ерк!н цоз-галысын царастыратын б!рцатар халыцаралыц кел!с!мдер дайындалды. 2011 жылдыц цацта-

рына дей!н дайындалган цужаттардыц тобы 2011 жылдыц 1 ш!лдес!нен бастап, кезец-кезецмен ез куш!не ене бастайды. Ал Б!рыцгай экономикалыц кец!ст!кт!ц толыц цуцыцтыц базасы цалыптасты-рылып, олар 2012 жылдыц 1 цацтарынан кеш!к-пей цызмет атцара бастауы ти!с.

Еуразиялыц экономикалыц цауымдастыцтыц шецбер!нде цабылданатын шарттыц-цуцыцтыц акт!лерд! саралау,олардыц цажетт! салаларга цатысты топтастырылганын керсетт!. Еуразия-лыц экономикалыц цауымдастыгыныц Мемлеке-таралыц кецес!н!ц цабылдаган шеш!мдер!н!ц !ш!ндег! мынадай ерк!нд!ктерд! атап етуге бола-ды: «Прежде всего, в рамках первой «свободы движения услуг» предусмотрено принятие государствами-членами ЕврАзЭС Проектов Соглашений о торговле услугами; о сотрудничестве в сфере аттестации и аккредитаци образовательных организаций, о порядке оранизаций, управления, функционирования и развития общего нефтегазового рынка Беларуси, России и Казахстана. В рамках второй «свободы движения капитала» намечено принятие актов, направленных на либерализацию движения капиталов государств, входящих в Сообщество, а также предусматривающих механизм защиты прав инвесторов при осуществлении инвестирования. К ним относятся Проекты Соглашений об основах инвестиционной деятельности, а также об основополагающих принципах валютной политики по регулированию и контролю операций, связанных с движением капитала» [2, 10].

Б!рыцгай экономикалыц кец!ст!кт!ц де ^азац-стан бизнес!н!ц дамуына берер! жетерл!к. Ол ец алдымен нег!зг! таратылу нарыгынан цашыц ор-наласцан, цазацстандыц енд!руш!лер уш!н кел!к шыгындарын азайтып, инфрацурылымга тепе-тец жагдайда шыгу мумк!нд!г!н улгайтады. Сонымен цатар сер!ктес-елдерд!ц газ-кел!кт!к инфрацуры-лымына шыгуы,тарату нарыгын кецейт!п, цазац-стандыц енд!руш!лерд!ц к!р!с!н кебейтед!.

Б!рыцгай экономикалыц кец!ст!к шецбер!нде бизнгст!, экономикалыц, сауда цатынастарын одан ер! дамытуга ыцгайлы нормативт!к-цуцыцтыц базаны жет!лд!руде Кеден одагына муше-мем-лекеттер тарапынан кептеген !с-шаралар атцары-лып отыр. Эс!ресе экономикалыц интеграцияла-нуда ауцымында жасалатын кел!с!м, шарттардыц алатын орны зор: «Большую роль в укреплении экономического сотрудничества государств и развитии экономической интеграции играют двусторонние договоры, в которых устанавливаются режимы наибольшего благоприятствования в обла-

сти торговли, инвестиций и т.д., усиливается кооперация в различных отраслях промышленного производства, интенсифицируется научно-техническое сотрудничество и т.д.» [8, 786].

Осындай ер тарапты шарттарда б!рыцгай эко-номикалыщ кец!ст!кт!ц ^агидаттары ^алыптасады. Мемлекетаралыщ б!рлест!ктерд!ц белг!л! халыща-ралык;-к;ук;ык;тык; акт!лер!не мониторинг жасау барысында, бизнес, сауда ^атынастарын дамы-туга мемлекетаралыщ шарттардыц ат^аратын ^ызмет!н бащауга болады: «практика заключения двустронних договоров, направленных на облегчение торговли между договаривающимися сторонами, введение режима наибольшего благоприятствования или создание зоны свободной торговли между ними, получили широкое развитие» [9, 43-50].

Б!рыцгай кеденд!к тарифт!ц енг!з!лу!нен кей!н б!зд!ц тауарларымыз б!рыцгай кеден территория-сында кедерг!с!з орналасып, саудадагы ек!мш!л!к кедерг!лер ^ыс^арады. Сырт^ы шекарадагы ке-денд!к ба^ылаудыц б!рыцгай механизм! бек!т!-лу!,б!зд!ц мемлекеттер!м!зд!ц мемлекетаралыщ шекараларындагы кеден рес!мдер!н!ц ашыщты-гын ^амтамасыз ет!п, санитарлыщ, ветеринарлыщ жене фитосанитарлыщ ба^ылаудын отк!з!лет!н та-уарлардыц айналымын кушейтед!.

Еуразиялыщ экономикалыщ ^ауымдастыщ ау^ымында Кеден одагы шецбер!ндег! шекарадагы ба^ылау меселес!нз байланысты басымдыщтарга да коц!л болш!п отыр: «приоритетным направлением деятельности Межпарламентской Ассамблеи Сообщества является, помимо всего прочего, также участие в выработке организационно-правовых механизмов, способствующих завершению переноса согласованных видов государственного контроля на внешнюю границу Таможенного союза и отмене таможенного оформления товаров, перемещаемых в пределах таможенных территорий Союзного государства, в том числе происходящих из третьих стран и выпущенных в свободное обращение на его территории» [2, 10].

Кеден алымдарынан бас^а кедерг!лер де б!зд!ц тауарларымызды Ресей жене Беларусь нарыгы-на отк!з!лу!нз то^тау бола алмайды. Бул багытта Кеден одагына муше-мемлекеттерд!ц нормала-рыныц б!р!зд!ленд!ру!н!ц жург!з!лу!ндег! !с-шара-лар мацызды роль ащарады: «Это как раз поле, где наши государственные органы должны быть максимально жестко нацелены на то, чтобы отстаивать интересы национальной экономики, поскольку между Казахстаном, Россией и Беларусью за время самостоятельного развития сфор-

мировалась достаточно большая разница в налоговых режимах, техрегламентах, стандартах. Не случайно Казахстан по рейтингу легкости ведения бизнеса Всемирного банка находится на 63-м месте. А Россия - на 120-м из 183 стран. И задача наших государственных органов - провести переговоры с тем, чтобы эти условия, с одной стороны, выровнять, а с другой - не ухудшить и даже довести условия наших партнеров до уровня более либеральных, казахстанских. Эта работа проводится непрерывно. В то же время мы видим и стремление государственных органов сделать процесс обсуждения условий Таможенного союза более открытым и прозрачным, чем на предыдущем этапе» [4, 3].

Еуразиялыщ экономикалыщ ^ауымдастыщ ау^ымындагы кеденд!к б!рлест!к улкен мумк!нд!ктер берет!нд!ктен, бизнес ок!лдер! бул ^алыптасатын нарыщ уш!н белсенд! жумыс жург!зуд! жалгастыру керек. Кеден одагы бурын болмаган жагдайларды ескер!п, ягни онд!руш!лерд! ^оргап, олардыц кушей!п, нарыщта беку!не жаг-дай жасайды. Кеден одагыныц ^ызмет ащаруы барысында жаца экономиканыц ^алыптасуын пай-даланып, теж!рибеде болашагы бар, бесекеге ^аб!летт! салаларды аныщтап, улттык; узд!ктерд! нег!здеп,^урылымды диверсификациялауды тез-дету ^ажет.

Интеграциялану урд!с!н!ц,ес!ресе бизнест!ц дамуына ^ажетт! тустарын оцтайлы пайдалану ^ажет. Кеден одагы жен Б!рыцгай экономикалыщ кец!ст! шецбер!нде инвестициялыщ ^арым-^аты-настар да ^ар^ынды турде дамиды: «Нужно также отметить, что Таможенный союз не только снимает таможенные барьеры, но и облегчает условия для взаимных инвестиций. В Казахстане сложилась более благоприятная для бизнеса налоговая ситуация. У нас, например, НДС - 12%, будет 10%, в России - 18%. У нас КПН на сегодня - 20%, будет 15%, у них - 24%. Поэтому сегодня многие иностранные компании, не только из России и Беларуси, но из тех стран - тот же производитель мировой сельхозтехники «Джон Дир», тот же американский «Дженерал моторс» - приезжают и ведут переговоры о создании у нас производств с учетом общего рынка в рамках Таможенного союза» [4, 3].

Кеден одагы Казахстан, Ресей жене Беларус-тыц накгы экономикалыщ интеграциялануына жа-салган тарихи ^адам рет!нде, б!зд!ц мемлекет-тер!м!зд!ц экономикасыныц елемд!к нарыщта бесе-келест!г!н арттыратын ^урылым болып табыла-ды. Бул интеграциялыщ ^урылымныц дурыс пай-

даланылуы экономикалыц даму царцынын тез-детш, б1здщ халцымыздыц ел-ауцатын арттыруга улес цосады. Кеден одагы жене Б1рыцгай экономикалыц б1рлестш шецбершдеп ете царцынды интеграциялыц урдютер, бул цурылымдарды бо-

лашацта жетшд1ре тусуд! цажет етед! Кеден ода-гына муше-мемлекеттер ушщ б1рыцгай экономикалыц кещстштщ ауцымындагы бизнгст дамы-туга цатысты нормативтш-цуцыцтыц базаны же-тшд1ру меселеш езекп болып табылады.

Пайдаланышган эдебиеттер

1. Болашацтыц 1ргесш б1рге цалаймыз. К^азацстан Республикасыныц Президент! Н.Э. Назарбаевтыц К^азацстан халцына Жолдауы // Дала мен цала. 2011, 31 цацтар. №4 (384).

2. Камышевский В.И. Некоторые аспекты правового обеспечения формирования Таможенного союза и Единого экономического пространства в рамках ЕврАзЭС // Евразийский юридический журнал,№1(20) 2010 г.

3. Бейспеков Э. Таможня пополняет казну // Казахстанская правда, 20.01.2011 г.

4. Перуашев А. Таможенный союз - это потенциал, за которой стоит побороться // Казахстанская правда, 20.04.2010 г.

5. Артюшин К. Казахстан в Таможенном союзе-плюс на минус // Gazeta.kz. 19.02.2010 г.

6. Чичкин А. Единые нормы запаздывает // Российская бизнес-газета.№761(28) 3.08.2010г.

7. Исекешев А. У Казахстана и России появилась возможность для реализации совместных проектов инновационного характера // Российская бизнгс-газета. №5344(265) 24.11.2010г.

8. Собрание законодательства Российской Федерации. 2000. №7.

9. Бюллетень международных договоров. 1995. №8.

*****

Мацалада автор Кеден одагы жэне Бгрыцгай экономикалыц кещстт шецбертдегг цаз1рг1 царцынды интеграциялыц урдгстердг царастырады. Сонымен цатар мацалада Кеден одагы шецбертдегг бизнестщ дамуына ыцгайлы цуцыцтыц вргс жасайтын нормативтгк-цуцыцтыц базаныц дамуы царастырады.

В настоящей статье автор рассматривает динамику современных интеграционных процессов в условиях Таможенного союза и Единого экономического пространства. Им были раскрыты развития нормативной правовой базы Таможенного союза, стимулирующей создание правового поля для бизнеса в рамках Таможенного союза.

In this article the author considers the dynamics of the modern integration processes in the Customs Union and Common Economic Space. He has discovered the development of normative legal base of the Customs Union, creating of an enabling legal field for the business in the Customs Union.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.