Научная статья на тему 'Педагогтардың кәсіби құзыреттілігш қалыптастырудағы әдістемелік компоненттер'

Педагогтардың кәсіби құзыреттілігш қалыптастырудағы әдістемелік компоненттер Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
66
65
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД / COMPETENCE APPROACH / ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ / EDUCATIONAL TECHNOLOGY / ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ / PROFESSIONAL COMPETENCE / МЕТОДИЧЕСКАЯ СЛУЖБА / METHODICAL SERVICE / қүЗЫРЕТТіЛіК ТәСіЛі / БіЛіМ БЕРУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ / КәСіБИ БіЛіКТіЛіГі / әДіСТЕМЕЛіК қЫ-ЗМЕТі

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Терновая О.В., Айсина Г.С.

В статье описывается развитие профессиональной компетентности педагогов в условиях непрерывного образования. Рассматривается сущность компетентности и профессиональной компетентности, анализируется деятельность педагога с позиции методического компонента. Обосновываются структурные компоненты профессиональной компетентности педагога и изучаются механизмы ее формирования.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Педагогтардың кәсіби құзыреттілігш қалыптастырудағы әдістемелік компоненттер»

Вестник «Орлеу^-kst

Терновая О.В.,

директордыц гъ1лыми-эд1стемел1к жумысы жвшндегг орынбасары

Айсина Г.С., «Костанай цурылыс

колледжi» ККМК эдгскерг, Костанай.ц

Негiзгi свздер: цузыреттшк тэсш, бшм беру технологиясы, кэыби бшктыт, эд^темелт цы-зметi.

Ключевые слова: компетент-ностный подход, образовательные технологии, профессиональная компетентность, методическая служба.

Keywords: competence approach, educational technology, professional competence, methodical service.

ПЕДАГОГТАРДЫЦ КЭС1БИ

;¥ЗЫРЕТТ1Л1ГШ ЦАЛЫПТАСТЫРУДАГЫ ЭД1СТЕМЕЛ1К КОМПОНЕНТТЕР

Ацдатпа

Б^л макалада педагогтьщ кэаби кузыреттшгш дамыту жагдайындагы Yздiксiз бiлiм беру сипаттала-ды. Педагогтыц кызметi эдiстемелiк компонентлк по-зициясынан талданып,кэЫби кузыреттшк мэш кара-стырылады. Онын калыптастыру тетiктерi мен кэсiби кузыреттшк компоненттершщ курылымына непзде-ледi.

Аннотация

В статье описывается развитие профессиональной компетентности педагогов в условиях непрерывного образования. Рассматривается сущность компетентности и профессиональной компетентности, анализируется деятельность педагога с позиции методического компонента. Обосновываются структурные компоненты профессиональной компетентности педагога и изучаются механизмы ее формирования.

Annotation

In this article describes the development of professional competence of teacher in terms of continuity education. It is determined the essence of competence and professional competence by analizing the activitu of teacher with the position of methodical competence. The structural competents of professional competence of teachers are grounded and studied the mechanisms of if s formation.

^азакстан Республикасында соцгы жылдары бшм

беру жуйесшде елеулi езгерютер болды. Педагогикалык §

когамдастык ^азакстан Республикасыньщ бшм жэне 5

гылым дамытудыц мемлекетпк багдарламасыныц мак- §

сатты 2016 - 2019 жыл ТжКБ керсеткiштерiн белсендi ^

талкылау: ТжКБ окыту ТжКБ жуйеа, колжетiмдiлiгi ^

мен сапасын арттыру, сапалы бiлiм беру багдарламала- ^

рын жацгырту [1]. Сондыктан ^азакстанныц бiлiм беру ^

саясатыныц негiзгi максаты казiргi замангы емiр талап- ^

тарына сай келетш мрашмнщ кэсiби кузыреттшпн ка- ^

лыптастыру [3]. ^

Барлык пэндер Yшiн кузыреттшк бiлiм беру, басым к

максат тэсiлiн калпына келтсру. Оныц мэнi неде? ^зы- §

реттiлiк тэсiл, адамныц калыптасуына кузыретп багыт о

беру, жагдай жасау, бшм мен дагдыларын дамытуга, ^ оку парадигмасын окытушылар мен окушыларды кай-та багдарлауга арналган элеуметпк- саяси, нарыктык,

Вестник «Oрлеу»-kst

т о

РЧ

О

и

О §

ш Е-

К

о

ш Е-

экономикалык, аппарат жэне байланыс шарт-тарына, бейiмiне кещспк моральдык, ягни тех-никалык жэне кэсiптiк бшм беру уйымыныц калыптасу децгешн окытушылардьщ кузы-ретiне байланысты, тиiмдi болашакка кажеттi кэсiби к¥зыреттiлiгiн дамыту, ю жYзiнде пай-далануга окытады. Кузыретп муFалiм студент-тердi окыту, бшм беру жэне дамытуда жогары нэтижелерге жеткiзудi камтамасыз етедi [4].

Арнайы пэндер окытушысы гана емес, бшм берудщ мемлекеттiк жалпыга мiндеттi стан-дарттарыныц талаптарына сэйкес оку жоспар-лары мен багдарламаларын орындалуын камтамасыз етедь Бiлiктiлiк сипаттамалары-на сэйкес, гылыми жэне Fылыми-эдiстемелiк децгейде студенттермен тренинг eткiзедi, уй-ымдастырады жэне OFан басшылык жасай-ды, олардыц жумыстарын дербес, бiлiм беру баFдарламаларын эзiрлеуге жэне iске асыруFа катысады, оку жоспары мен оку процесшщ кестесiне сэйкес, студенттердщ бiлiм сапасы Yшiн жауапты болып табылады, бшм беру процесш жетiлдiру бойынша усыныстар енгь зедi. Студенттердщ жеке кабшеттерщ мYДде-лерi мен бейiмiн студенттердщ кэсiби даFды-ларын, тэж1рибеде алFан бiлiмдерiн колдануFа оларды дайындайды окыту тулектершщ дай-ындык сапасын камтамасыз етедi [2].

Со^ы жылдары, курылыс колледж бiлiм беру модернизациялау шарттарынан тура-ды. 1 кыркYЙек 2015 жыл КМКК «Костанай курылыс колледжЬ» кецес шешiмi негiзiнде пилоттык баFдарламасын iске асыру Yшiн экс-периментпк, дуалды окыту, кeптiлдiлiк мэрте-бес берiлдi:

- бiлiктiлiгi «Курылыстыц к¥PFак эдш» ма-мандыFы «Гимараттар мен курылыстарды салу жэне пайдалану»;

- бшктшп « Техник- курылысшы » ма-мандыFы «Гимараттар мен курылыстарды салу жэне пайдалану» пэнаралык интеграция оку процесiне кeптiлдiлiк бiлiм берудi енгiзу аркылы;

- бiлiктiлiгi «Газ жабдыктау жYЙесi мен жаб-дыктарды монтаждау жэне пайдалану», «Еи-мараттар мен курылымдарды салу жэне пай-далану», «Есеп жэне аудит салалар бойынша».

Осы эксперименттердi жYзеге асыру Yшiн кажетп шартты - оку YPДiсiн, дамыту жэне окытушылардыц кэсiби кузыреттiлiгiн транс-формациялау жаца максатты баFытка дамыту. Колледж эдютемелш баFыты курстык даярлау

жYйесi аркылы окытушылар курамы педаго-гикалык шеберлiгiн Yздiксiз жетiлдiру болып табылады.

Биы1еты жылы алFаш рет тоFыз окытушы «Гимараттар мен курылыстарды салу жэне пайдалану», «Дизайн» курылыстаFы маман-дыFы бойынша «Кэсiпкор» холдингi». Округ тэж1рибесшде халыкаралык стандарт, элеу-метпк алацдарда тэж1рбие алмасу семинары етп, катысушылар: eндiрiстiк окыту шеберi М.Айтжанов (ЖШС «БК-СТРОЙ»), арнайы пэндер окытушылары А.Бекмурзин, Г.Ваха-бова (коммерциялык техника курастыру цехы «Iveco» ЖШС «СарыаркаАвтоПром»).

Колледж экiмшiлiгi окытушылардыц мо-тивациялык инновациялык бiлiм беру техно-логиялары бойынша колледждiц эдiстемелiк жумысына катысуына, бiлiм беру eзектi мэсе-лелерi бойынша курстар, семинарлар мен кон-ференцияларFа баFыт беруде. Оку курстары пэн бойынша эдiстемелiк жумыс, сабактан тыс iс-шаралар жеке жумысты уйымдастыру кезiнде окытушылар студенттердi пайдаланы-лады. Кыр^йек айында колледж базасында eцiрлiк семинар eткiзiлдi, практикалык бiлiм беру моделдi кызметiне жаратылыстану-ма-тематикалык пэндершщ окытушылары кэсь би - туеталык дайындык нэтижесiн кeрсеттi, оку курстары АК Пшо¥ «Эрлеу» дамыту фи-лиалында. Тэж1рибеден eтушiлер жаратылы-стану-математикалык пэндерiнiц окытушылары К. Альчимбаева, Е.Бугаева, С.Жакетова, М.Икласова, Г.Шубкова окушылардыц функ-ционалдык сауаттылыFын дамытуFа ыкпал жа-сап, инновациялык технологияларды колдана отырып, мастер-класстар eткiздi.

Оку технологиясы (студент - баFдар алFан, акпараттык-коммуникациялык, сыни ойлау, ойын - непзшде окыту, ынтымактастык педа-гогикасы, казiргi заманFы жоба негiзiнде дамы-та окыту, денсаулык сактау - Yнемдеу) колледж такырыбыныц баFыттын бшм беру процесшщ барлык - циклдш комиссияныц окытушылары пайдаланылатын окыту сапасы мен мекеменщ инновациялык кызмет жаFдайында кэсiби ку-зыреттiлiгiн калыптастыруды жетiлдiрy

МуFалiмнiц кэсiби к¥зыреттiлiгiн дамыту тет1ктершщ бiрi пэн - циклдш комиссия-ларыныц, шыFармашылык топтарыныц ма-стер-класстар, пэндiк аптадаFы жумысы болып табылады . Колледжде теориялык Fылыми жас муFалiмдер мектебi жумыс ютейдь Мак-

ш

саты: ^азакстандагы азаматтык калыптасу жагдайында мамандыгы бойын-ша жас окытушылардыц элеуметтiк, кэсiби жэне гылыми-зерттеу кызметш калыптастыру. Казакстанда ХХ1 гасырдыц бiлiм жацарту, кабiлеттi инновациялык уйымдаскан езект мэселелердi шешетiн жас мамандар тэрбие-леу. ЖММ-ныц негiзгi максаты: жетiлдiрiл-ген жэне бекiтiлген жоспармен жумыс жасау. Казiрri замангы сабактарды еткiзу тYрiнде оку тэжiрибиесi мол окытушылар белсендi тYPде катысып кемек керсетедi олар: Сафонова Г.Г., Шубкова Г.А., Ничубай Е.В., Алинова Д.Р., Султанова Н.Т. психолог Биканова Р.Б.. ЖММ максаты етюзшетш семинарларда, казiргi замангы сабактардыц мазмунын, курылымын, тYрлерiн, эдiстерiн, формаларын жацарту бо-лып табылады. Корытынды мэжiлiске каты-сушылар ЖММ-ры игiлiктi жагдайымен кут-тыктап жаца тэж1рбие, тэсiл, элементтерш, тиiмдiлiгiн атап еттi.

Жеке сабактар «Жацалыктар» белiмiнде, сондай-ак бiркатар жарияланымдардыц жэне букаралык акпарат куралдарында колледждщ ресми сайтында атап етiлдi ЖММ: облы-стык газетi «Учительская +» санын 2 (194) 01.22.2016 жылгы «Жакыннан танып бiле ала-ды»; 18.03.2016 №10 (202) , «Табысты педагог мектебi».

Yш жыл шшде Султанова Н.Т. бастаган шыгармашылык ужым жумыс iстейдi. G-Global жумыс ютеу Yшiн ¥лт кешбасшымыз Нурсултан Эбшулы Назарбаевтыц колдауымен кауымдастыгы «Еалымдардыц Еуразиялык экономикалык клубы» Астана экономикалык форумы аясындагы белгiленген халыкаралык виртуалды алац болып табылады. Задорожнюк В.В. , М.И. Мамедова, Мухамедрахимов Е.Б., Шарафутдинов А.О., Кеклис А.В., Семенова Л.И., Раимкулов А.С.: оку жылы шшде 25 муFалiмнiц сайытта жарияланган макалалары бар Мусина Л.М., Инертбаева Г.С., Сейтчанова Д.Г., Айсина А.Г., Туркестанова Т.А., Шартак-баева Г.Б., Уразалдинова Д.Ж., Сафонова Г.Г., Симикина Т.Н, Ничубай Е.В., Вельгоша Г.В..

М.И.Мамедованыц басшылыгымен шыгар-машылык топ колледжде жумыс жасай-ды. МуFалiмдердiц тiлегiн ескере отырып курылымдаушы сайттарымен жумыс жасайды.

^аз1рп оку жылында колледж окытушыла-ры Республикалык сайыстарга катысуда, мы-салы олар: «Yздiк окытушы» облыстык кон-

Вестник «Орлеу^-kst _

когамныц курс, «¥здш муFалiм портфолиосы», «Yздiк

сабак» тагы баскалары.

Кэсiби бiлiктiлiгiн арттыру, жинактау, тара-ту, олардыц педагогикалык жумыс етш болып саналады. Ищенко Г.А. эдiстемелiк кецесте ез тэж1рбиесш корытындылады.

Колледжде муFалiмдер тэрбие жумысы ба-рысында алынFан бiлiмi мен шеберлiктерiмен белiстi. Осы муFалiмдердiц озык педагогикалык тэжiрибесiнiц ерекшелiгi колледжде бшм беру процесшщ езект проблемаларын ше-шушi баFыты. Бул турактылык мацызды кер-сеткiш езiндiк тэжiрбиелi алды^ы катарлы педагогикалык окытушылардыц мэлiмет баFыт шешiмi. МуFалiмдердiц озык педагогикалык тэж1рибеа болашаFы, жумыстары iс жузшде мYмкiн екенiн керсетедi.

Колледждщ эдютемелш кецес белсендi тYр-де инновациялык эдiспен iрiктеу жэне казiргi замаета сай бiлiм беру жYЙесiнде жумыс жа-сауда.

БаFдарламаныц мацызды белш ретiнде инновациялык баFдарламалар инженерлш-педа-гогикалык кадрлардыц кэсiби сана жэне даму женш камтиды.

ЭДЕБИЕТ

1. КР Президентiнiц 2016 жылFы 1 науры-здаFы № 205 жарлы^ы «Казакстан Республика-сында Бiлiм берудi жэне Fылымды дамытудыц 2016-2019 жылдарFа арналFан мемлекетпк баFдарлама»

2. Казакстан Республикасы Бiлiм жэне Fылым министршщ 2009 жылFы 13 шшдеде-ri № 338 буйрыFы «Педагог кызметкерлердщ жэне оларFа тецестiрiлген адамдар лауазымда-рыныц Yлгi бiлiктiлiк сипаттамалары»

3Сариева К. Н., Саякова А. М. «Арнайы Бiлiм беру сапасын арттырудыц негiзi ретш-де, педагог-дефектолог кэаби кузыреттiлiгiн дамыту»// Инновация Fылымда:сб.ст.мэлiмет бойынша XXXII халыкаралык Fылыми-прак-тикалык . Конф № 4(29).- Новосибирск: Си-бАК, 2014.

4.Коробкова О.В Казiргi заманFы сабак уй-ымдастыру Yшiн муFалiмнiц кэсiби кузырет-тiлiгiн калыптастыру . [ Электронды ресурс]

5. Коротеева Л.И. Бшм беру саласындаFы кузыреттiлiк тэсш : окытушылардыц кэсь би кузырлылыFын калыптастырудыц теори-ялык негiздерi [Электронный ресурс] http:// festival.1september.ru/articles/601657/ .

m

о

Рч

w

О *

s

1-4

о §

S

Рч

о

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.