Научная статья на тему 'НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ЗНАЧЕНИЕ ПОДГОТОВКИ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ В СООТВЕТСТВИИ С ТРЕБОВАНИЯМИ СОВРЕМЕННОЙ ПЕДАГОГИКИ'

НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ЗНАЧЕНИЕ ПОДГОТОВКИ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ В СООТВЕТСТВИИ С ТРЕБОВАНИЯМИ СОВРЕМЕННОЙ ПЕДАГОГИКИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
56
7
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ПЕДАГОГИКА ПРАКТИКА / ПРЕПОДАВАТЕЛЬ / ТВОРЧЕСТВО / НОВАТОРСТВО / ОБУЧЕНИЕ / УЧЕБНАЯ ПРОГРАММА / УЧЕНИК / ИЗУЧЕНИЕ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Султонова Майрамби Маджнуновна

Естественно, учитель новой эпохи должен соответствовать требованиям новой эпохи, правилам и нормам с точки зрения интеллектуального, интеллектуального, технического, творческого, требования и т. д. В соответствии с требованиями современной педагогики, все успехи, достижения, день за днем во всех аспектах: педагогических, психологических, новые инновации и творчество. Новые уроки и требования, новые правила, новые техники и технологии - самые ценные современные концепции образования. Учитель начальных классов учится работать в соответствии с этими требованиями. Методы обучения различаются в зависимости от потребностей общества. В частности, активные методы обучения, умение пользоваться компьютерами, Интернет, постоянное совершенствование знаний, навыков, педагогических навыков, изучение передового опыта учителей-новаторов являются ключевыми факторами в подготовке учителей начальной школы. Именно учитель начальных классов закладывает фундамент и величественное здание науки и знаний в сердцах учеников. Поэтому, переход с первого на второй уровень основной школы, готовят учителя начальных классов. Автор статьи ставит целью отредактировать и разъяснить педагогическую программу, средств организации учебного процесса следующим образом: 1. Реализация типовой программы подготовки учителей начальных классов. 2. Улучшение использования наглядных пособий, всех учебных пособий посредством демонстраций. 3. Эффективное использование практических инструментов, совместная деятельность преподавателя и ученика. 4. Широкое применение интеллектуальных средств, выявление базы знаний студента. 5. Регулярное употребление сильнодействующих средств (раздражительность, эмоциональность). Таким образом, данная статья может стать хорошим материалом для широкого круга учителей начальных классов, учащихся педагогических факультетов, педагогических колледжей, при подготовке учителей начальных классов.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL SIGNIFICANCE OF TRAINING PRIMARY SCHOOL TEACHERS IN ACCORDANCE WITH THE REQUIREMENTS OF MODERN PEDAGOGY

Naturally, a teacher of a new era must meet the requirements of a new era, rules and norms in terms of intellectual, intellectual, technical, creative, requirements, etc. In accordance with the requirements of modern pedagogy, all successes, achievements, day after day in all aspects: pedagogical, psychological,, new innovations and creativity. New lessons and requirements, new rules, new techniques and technologies are the most valuable modern concepts of education. The primary school teacher learns to work in accordance with these requirements. Teaching methods differ according to the needs of the community. In particular, active teaching methods, the ability to use computers, the Internet, the continuous improvement of knowledge, skills, pedagogical skills, the study of the best practices of innovative teachers are key factors in the preparation of primary school teachers. It is the primary school teacher who lays the foundation and the magnificent building of science and knowledge in the hearts of students. Therefore, the transition from the first to the second level of basic school is prepared by primary school teachers. The author of the article aims to edit and explain the pedagogical program, means of organizing the educational process as follows: 1. Implementation of a standard program for the training of primary school teachers. 2. Improving the use of visual aids, all teaching aids through demonstrations. 3. Effective use of practical tools, joint activities of teacher and student. 4. Wide application of intellectual means, identification of the student's knowledge base. 5. Regular use of potent drugs (irritability, emotionality). Thus, this article can become a good material for a wide range of primary school teachers, students of pedagogical faculties, pedagogical colleges, in the preparation of primary school teachers.

Текст научной работы на тему «НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ЗНАЧЕНИЕ ПОДГОТОВКИ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ В СООТВЕТСТВИИ С ТРЕБОВАНИЯМИ СОВРЕМЕННОЙ ПЕДАГОГИКИ»

fact, the role of the Chakan can be seen in the needlework of Samarkand, Bukhara, Istaravshan, Darvoz and Vanj, in the patterns of the sleeves and lips of the Tajiks of Shugnan. Chakan plays an important role in the history of Tajik clothing and we are proud of it. The patterns reflected in the chakan have a worldwide meaning. The Chakan shirt is a symbol of the diversity of life, the joys of life, and the shining of various flowers of the living nature with a unique and very striking freshness.

Keywords: Chakan, role, pattern, crown, scarf, needlework, shirt, profession, craft, tourism, symbol, dress.

Сведение об авторе:

Саидова Бибираджаб Хайдаровна - старший преподаватель кафедры технологии, планирования и дизайна факультета технологии и предпринимательства Таджикского государственного педагогического университета имени Садриддина Айни, тел: (+992) 888801641

About the author:

Saidova Bibirajab Haidarovna - a senior teacher in the Department of Technology, Planning and Design, Faculty of Technology and Entrepreneurship, Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini, tel: (+992) 888801641

АХДМИЯТИ ИЛМЙ-ПЕДАГОГИИ ОМОДА КАРДАНИ МУАЛЛИМОНИ СИНФ^ОИ ИБТИДОЙ ТИБЦИ ТАЛАБОТИ ГОЯДОИ ПЕДАГОГИКАИ ЗАМОНИ НАВ

Султонова М.М.

Коллеци омузгории Донишгоуи давлатии Кулоб ба номи А.Рудаки

Пеш аз он, ки технологиями гуногуни таълимй-тарбиявй дар раванди гоядои тадбики педагога дар амал чорй гардад, муфид шуморида мешавад, ки дар асоси назария амалияи муосири ташхиси педагогй симои зедн ва ичтимоии дар як омузгори синфи ибтидой ва хонанда оид ба он, ки чи гуна у ба камол расида аст, муайян карда мешавад. Натичадои таткикоти мазкурро метавонанд омузгорон барои интихоби тарз ва усули фаъолгардонии чараёни таълим, кордои беруназдарсй чидати муайян кардани маърифати аклию зеднии хонанда ва дигар самтдои кор мавриди истифода карор диданд.

Ташхис ва тачриба дар педагогика барои ичрои амал бадри исботи дониш ва досил кардани мадорату малака истифода карда мешавад. Тачриба хеле васеъ буда, маънои гуногунро ифода мекунад: тачрибаи таълимй, тачрибаи корй, тачрибаи истехсолй, тачрибаи педагогй ва гайра, ки бо хонандагон дар чараёни дарсу машгулиятдои амалй, инчунин саёдат гузаронида мешавад. Хонандагон бо нишондоди муаллим дар синфхона, китъаи замини назди мактабй, дар чойдои таърихй (музейдо), дар садро дангоми саёдат, тачрибадо мегузаронанд. Тачриба яке аз воситадои аник гардонидани донишу малака, мадорат ва методдои тадкикот мебошад.

Хонандагон яке аз заминадои асосии неруи зехрии дар як кишвар ба дисоб мераванд, ки ба чунин мазмун хонандагони мактабдои тадсилоти миёнаи умумии Чумдурии Точикистон низ арзёбй карда мешаванд. Татбики гоядои педагогй ба он равона карда шудааст, ки хонандагон дар зинадои гуногуни тадсил метавонанд барои далли масъаладои мухталифи ичтимой-иктисодии кишвар чалб карда шаванд.

Яке аз роддои расидан ба дадафдои дар пеш гузошташуда ва ташкили муваффакона аз он иборат аст, ки хонанда зимни омузиши дилход фанни таълимй, махсусан фандои педагогика ва психология фандои вобаста ба забономузй ва гайра метавонад бо истифода аз талаботи касбй-тахассусй, модели худтакмилдидй - образи мутахассиси ояндаро дар асоси талаботи кор фармондааш тартиб дода, кушиш ба харч дихад, ки донишдои замонавии тахассусиро аз бар намуда, барои дарсдидй чойи кор ва худро пайваста такмил дихад [1, с.419]. Барномадои педагогии воситадо хамчун системаи дидактикй дорои гурудбандии зерин мешаванд: воситадои ашёй, амалй (намоишдидии тачрибадо), зеднй (чустучуи аклонй), пуртаъсир (таъсиррасонй ба хуруш ва изтироб). Алалхусус, чуноне ки мебинем, ба системаи «Барномаи педагогй»-и [2, с.411] воситадо тамоми асбобдои аёнй, аз он чумла воситадои техникии замонавии омузиш, тачдизоти лабараторй, маводдои дидактикй, адабиёти таълимй, далелдо ва исботи асбобу лавозимоти зарурй барои омузиши фандо ва гайра дохил мешаванд. Илова бар ин, «Барномаи педагогй»-и воситадо намуддои намоиш додани тачрибадо, барои рушду нумуи аклонии шогирдон воситадои пуртаъсирро дар шароити кабинети лабораторй,

устрою, паpкхои теxникй, иcтехcодот низ истифода мебаpанд. Даp ин cypат мо таcмим гиpифтем, ки баъзе баpномахои педагогии воштахои ташкиди чаpаёни тами^о зимни татбики F0яx,0и педагогии мyоcиp чунин тахдиду тавзеъ намоем:

1. Даp амад татбик; намyдани баpномаи модеди тайёp каpдани омyзгоpони шнфхои ибтидой, воштахои пpедметй, ашёхои дидактикй, ки мавpиди таъдим иcтифода бypда мешаванд; гуногуни таcвиpй (cypати ашёхо, хайвонот, pаcтанй, мошин); гpафикй (чадвадхо, накшахо, фехpиcт); воштахои pамзй (глобус xаpитахо, атдаcхо, нишони давдатй); воштахои теxиикй (кино, pадио, диафидмхо, диапазитивхо, компютеp, интеpнет ва Fайpахо).

2.Такмид намудани pоххои иcтифодабаpии айёният, тамоми воштахои аёнии номбypда аз таpафи муаддим ба таpики таcвиp намоиш.

Даp ин чода бояд зи^ намуд, ки pохи таcвиp онpо такозо менамояд, ки омyзгоp маводи таъдимиpо бо нишон додани аши ашёхо, cypат, чадвад ва xаpита баppаcй намояд. Рохи намоиш бошад, бо намоиш додани аcбобхо, тачхизот, тачpибахо, пеpепаpатхои гуногун, кинофидмхо, диафидмхо ва Fайpахо вобаcта аcт.

3.Истифодаи cамаpаноки воcитахои амадй ба фаъодияти мyштаpаки муаддиму xонанда вобаcтааcт. Муаддими cинфхои ибтидой пеш аз он, ки ба даpc даpояд, воштахои амадии даxддоppо ба макcади pохандозии pаванди таъдим ба накша мег^ад. Aгаp мавод намоиши ягон тачpибаpо тадаб куиад, онpо даp амадиёти шаxcии xyд cанчида, паc бо тайёpии хамачониба онpо намоиш медихад.Ба воcитахои амадии коpи мyштаpаки муаддиму xонанда намоиш додани чадвадхо, машкхои xаттй, тачpибахо, фаъодияти мехиатии эчодй , тахияи доихахои инноватcионй ва эчодй , коpхои xаттй ва Fайpахо доxид мешаванд. Х,амчунин ба воштахои таъдими амадй коp даp ycтоxонахо, паpкхои теxиикй, cеxхои коpxонахои иcтехcодй хангоми даp амадия тадбик намудани донишхои назаpиявии гиpифтаашон, вобастагии комид доpад.

4.Татбики ваееъи воштахои зехнй. Даp ин кдомати таъдимй муайян намудани заxиpаи дониши xонанда пайваcта ба мавкеи маводи омузиш вобаcтагихоеpо баppаcй менамояд, ки шогиpдонpо ба фикppонй, чycтyчyи шавковаp хидоят намуда, акднокй ва зехнашонpо cайкад дода, кобидияти маъpифатчyиашонpо ташаккуд медиханд. Ба ин воcитахо инхо шомид шуда метавонанд: cаводхои эвpиcтикй, муаммою чиcтон, тезгyяк, байтбаpак, чайнвоpд, кpаcвоpд ва Fайpахо.

5.Иcтифодаи мунтазами вапити пypтаъcиp (xypyшонй, эмотcионадй). Ба ин воштахо мачмyи дахзахои хаячоноваpй ба эх^^ти тадабагон таъcиp- pаcон, аз к;абиди pyхафзой, хадоватбаpй, шодию cypyp, pахмy шавкат, инчунин оташинию xypyшинй, Fазабy нафpат ниcбати беадодатй, зодимй, вахшигаpй ва монанди инхо шомид мешаванд.

Яке аз cамтхои мухими баданд баpдоштани даpачаи донишанд^зии xонандагони cинфхои ибтидой ин ичpоиши коpи мycтакидонаи y ба шyмоp меpавад. Чун анъана, коpи мустакидона тахти pохбаpии омyзгоp cypат гиpифта ,кобидият иcтеъдод, xycycиятхои cиннycодии онхоpо ба инобат мегиpад. Максади аcоcии коpи мycтакидона аз он ибоpат аст, ки xонанда ханyз аз шнфхои поёнй ба тачpибаи гузаштани макрад ва pаcидан ба xадафхои муайяншудаи xyдpо pохандозй намудан cаp каpда, минбаъд ycтyвоpтаp ва cайкал меёбад. Зимни муайян намудани ма^а^о хаp як омид бояд аз дихози тадаботи омузиши хаp як фан ва бозоpи озоди мехнат ба инобат гиртфта шавад [3, c.421].

Маcъадаи xеде мухиме, ки чомеа аз дихози тадаботи cтандаpтхои таъдими чахонй pyшди xешpо аpзёбй менамояд, ин фаpогиpии xонандагон ба тахияи доихахои инноватсионй ва эчодй мебошад, ки даp pохи ташаккуди мyтаxаccиcи оянда бо назаpдошти чустучуи F0яхои инноватcионй ва тафаккypи нави теxникию теxиодогии он накши назаppаcpо мебозанд, ки он аз дониш, мадака, махоpат ва cанъати баданди омyзгоpи cинфхои ибтидой cаxт вобаcтагй доpад.Маcъалаи зикpшyда аз Баpномаи pyшди чyмхypии Точикиcтон

баpои cодхои 2008-2015, Баpномаи pyшди инноватcионии чyмхypии Точикистон баpои cодхои 2011-2020 ва Паёми навбатии Acоcгyзоpи cyдхy Вахдати Миддй, Пешвои миддат, Пpезиденти чyмхypии Точикистон, мyхтаpам Эмомадй Рахмон ба Мачдиш Одй аз 22 декабpи шди 2017 [4, c.7], ки модеди гузаштан аз кишваpи «агpаpй-cаноатй» ба кишваpи «cаноатй-агpаpй»-pо пешниход намуд, cаpчашма мегиpад.

Баpои фаpохам оваpдани шаpоити заpypй чихати баданд баpдоштани cатхи таъдиму таpбияи xонандагон, кушишхои мyштаpаки макомоти давдатй, маоpиф ва дш^ ташкидотхои чамъиятй, мyаccиcахои идмй ва фаpxангй ' BAO, доиpахои тичоpатй, инчунин кудди шаxpвандони манфиатдоppо бояд муттахид ва хамоханг cоxт.

Дар расм вобастагии сохторбандии мачмуи чузъхои системаи таъ- лимот ва омузиш оварда шудаа

1 Такмили системаи таълимоти ущмии мунтазам ва таибияи xoriairiiarqiг

бо зэо^и:

1.1 Ъщияи маводи таълвмй ваташкили кургхои 1.1 км II III ихтисос. шаЕЖаШитащшоти миёнаи, уму™, доещ. ба ¿гащои г^жижитаки. щйзй^абий, техники, ющношгя;

1.2 тахмибащюьга^Ш1аълимй ЗШШ5ШЖШ ва ДИЩЕ. МХййййЕйЭЖШЬ таълимй^, бо ва МШ^Я^ДМ вобастаба технщогшзои инноватсионин щосщ.

-у Тя -кмини | u 11 | Tf гапоси 1 < 1 V , ^ L f 11: ■ \ - ьия 1 4 ii;i

чомеа 'inx.L 1 4Ч414 м\ 1111чрчки мл 1 iilm, 11 0 li.ip |чрсоччи гаълиму |чрччч|.

3 Рушду ily му и H.iMи Kl методологии системаи таълиму, тарбия-

4 ФаКМШйМаиаШИШШЮШЖьёйЖИ ХЖУШЙ£ШЖЫШМУ.тао^щи хонантагон.

■ 5 тадлимутавбщ.

Чи хеле, ки аз расм бармеояд, бахри такмил додани системаи таълимот ва омузиши кадрхо чорахои зерин дар сохторбандй як мачмуи томро баррасй менамоянд:

Такмили системаи таълимоти умумии мунтазам ва тарбияи хонандагон бо рохи: Х,амин тарик коркард, пешниход ва татбики моделхои тачрибавй дар омода кардани омузгорони синфхои ибтидой дар тахлили ташкили чараёни таълим ва тарбия зимни татбик;и гояхои педагогикаи муосир чихати рушди сохаи маориф ва илми Чумхурии Точикистон барои тайёр мамудани кадрхои баландихтисоси педагогй ва илмию педагогй, мусоидати бевосита дошта, механизми батафсили системаи тахсилот ва тарбияро такозо менамояд.

АДАБИЁТ

1. Анастози О.Н.Урбина С. Психологическое тестирование С.П.Б Питер 2002

2. Алин.О.Н. Салкинова Н.И. Кадры для эффективной бизнеса..Подбор и мотивация персонала. М.Генезес, 2005

3. Анастози О.Н.Урбина С. Психологическое тестирование С.П.Б Питер 2002

4. Паёми Асосгузори Сулху Вахдати миллй ,Пешвои миллат Эмомалй Рахмон ба Мачлиси Олй аз 22-декабри соли соли 2017 - С7

5. Гершунский Б.С. Философия образования для XXI века .Учебное пособия для самообразования М. «Педагогическое общество Росии»2002

6. Шарифзода Ф, Миралиев Абдусалом «Педагогикаи умумй ва касбй» Душанбе:- Ирфон - 2012

7. Шоев Н.Н. Усул ва манбахои баланд бардоштани сифати таълиму тарбия дар муассисахои Олии таълимй, Душанбе: «Ирфон» - 2003

НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ЗНАЧЕНИЕ ПОДГОТОВКИ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ В СООТВЕТСТВИИ С ТРЕБОВАНИЯМИ СОВРЕМЕННОЙ ПЕДАГОГИКИ

Естественно, учитель новой эпохи должен соответствовать требованиям новой эпохи, правилам и нормам с точки зрения интеллектуального, интеллектуального, технического, творческого, требования и т. д. В соответствии с требованиями современной педагогики, все успехи, достижения, день за днем во всех аспектах: педагогических, психологических, новые инновации и творчество. Новые уроки и требования, новые правила, новые техники и технологии - самые ценные современные концепции образования. Учитель начальных классов учится работать в соответствии с этими требованиями. Методы обучения различаются в зависимости от потребностей общества. В частности, активные методы обучения, умение пользоваться компьютерами, Интернет, постоянное совершенствование знаний, навыков, педагогических навыков, изучение передового опыта учителей-новаторов являются ключевыми факторами в подготовке учителей начальной школы. Именно учитель начальных классов

закладывает фундамент и величественное здание науки и знаний в сердцах учеников. Поэтому, переход с первого на второй уровень основной школы, готовят учителя начальных классов.

Автор статьи ставит целью отредактировать и разъяснить педагогическую программу, средств организации учебного процесса следующим образом:

1. Реализация типовой программы подготовки учителей начальных классов.

2. Улучшение использования наглядных пособий, всех учебных пособий посредством демонстраций.

3. Эффективное использование практических инструментов, совместная деятельность преподавателя и ученика.

4. Широкое применение интеллектуальных средств, выявление базы знаний студента.

5. Регулярное употребление сильнодействующих средств (раздражительность, эмоциональность).

Таким образом, данная статья может стать хорошим материалом для широкого круга учителей начальных классов, учащихся педагогических факультетов, педагогических колледжей, при подготовке учителей начальных классов.

Ключевые слова: педагогика практика, преподаватель, творчество, новаторство, обучение, учебная программа, ученик, изучение.

THE SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL SIGNIFICANCE OF TRAINING PRIMARY SCHOOL TEACHERS IN ACCORDANCE WITH THE REQUIREMENTS OF MODERN PEDAGOGY

Naturally, a teacher of a new era must meet the requirements of a new era, rules and norms in terms of intellectual, intellectual, technical, creative, requirements, etc. In accordance with the requirements of modern pedagogy, all successes, achievements, day after day in all aspects: pedagogical, psychological,, new innovations and creativity. New lessons and requirements, new rules, new techniques and technologies are the most valuable modern concepts of education. The primary school teacher learns to work in accordance with these requirements. Teaching methods differ according to the needs of the community. In particular, active teaching methods, the ability to use computers, the Internet, the continuous improvement of knowledge, skills, pedagogical skills, the study of the best practices of innovative teachers are key factors in the preparation of primary school teachers. It is the primary school teacher who lays the foundation and the magnificent building of science and knowledge in the hearts of students. Therefore, the transition from the first to the second level of basic school is prepared by primary school teachers.

The author of the article aims to edit and explain the pedagogical program, means of organizing the educational process as follows:

1. Implementation of a standard program for the training ofprimary school teachers.

2. Improving the use of visual aids, all teaching aids through demonstrations.

3. Effective use ofpractical tools, joint activities of teacher and student.

4. Wide application of intellectual means, identification of the student's knowledge base.

5. Regular use of potent drugs (irritability, emotionality).

Thus, this article can become a good material for a wide range of primary school teachers, students of pedagogicalfaculties, pedagogical colleges, in the preparation ofprimary school teachers.

Keywords: pedagogice, practice, teacher, creation, innovation, teaching, syllabus, pupil, learning.

Сведение об авторе:

Султонова Майрамби Маджнуновна - старший преподаватель кафедры педагогики и психологии Педагогического коледжа Кулябского государственного университета именни Абуабдулло^и Рудаки Тел: (+992) 918738548

About the autor:

Sultonova Mayaranbi Majnunovna - senior lecture teacher of Pedagogical collegeof the Kulob State University name Abuabdulloh Rudaki, Phone: (+992) 918738548

МУНОСИБАТ^ОИ ИННОВАТСИОНЙ БА ТА^СИЛОТ БО ИСТИФОДАИ ТЕХНОЛОГИЯМИ МУОСИРИ ТАРБИЯИ ЦИСМОНЙ

Миралиён Х.А.

Донишкадаи тарбияи цисмонии Тоцикистон ба номи С. Рахимов

Дар чахони муосири пешрафти босуръати техникй, рушди илм ва чараёни афзояндаи иттилоот, ки ба мутахассиси муосир зарур аст, чараёни босуръати зиндагй дар шароити вазъиятдои стрессй, фаъолияти тахсилии донишчуён босуръаттар ва шиддатноктар гардидааст. Мутассисфона, насли муосири чавон мухимияти сарборидои чисмонй, речаи фаъоли харакатии меднат ва истирохатро нодида мегирад. Чунин арзи даёт боиси баланд

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.