Научная статья на тему 'Формирование экономической безопасности предприятий пищевой промышленности'

Формирование экономической безопасности предприятий пищевой промышленности Текст научной статьи по специальности «Экономика и бизнес»

CC BY
159
39
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ФОРМИРОВАНИЕ / FORMATION / ЭКОНОМИЧЕСКАЯ БЕЗОПАСНОСТЬ / ECONOMIC SAFETY / ПРЕДПРИЯТИЯ ПИЩЕВОЙ ПРОМЫШЛЕННОСТИ / FOOD INDUSTRY ENTERPRISES / МЕХАНИЗМ / MECHANISM / МАРКЕТИНГОВЫЕ ИНСТРУМЕНТЫ / MARKETING TOOLS

Аннотация научной статьи по экономике и бизнесу, автор научной работы — Васильчак С. В., Дубина М. П., Вивчарук О. Н., Петриняк У. Я.

Предметом исследования являются теоретико-методологические основы формирования экономической безопасности предприятий пищевой промышленности. Целью исследования является обоснование возможных путей обеспечения экономической безопасности предприятий пищевой промышленности. Методы исследования. В исследовании использованы совокупность научных методов и подходов, в том числе логического обобщения, системный, метод сравнений, графический, что позволило обеспечить концептуальное единство исследования. Результаты работы. В статье обоснована необходимость формирования экономической безопасности предприятий пищевой промышленности на основе организационно-экономического механизма, действие которого будет обеспечиваться посредством использования новейших маркетинговых инструментов финансовой защиты бизнеса в пищевой промышленности, что будет способствовать формированию экономической безопасности субъектов хозяйствования. Область применения результатов. В области экономических наук и в практической деятельности предприятий пищевой промышленности. Выводы. Основные итоги исследования и его теоретико-методологические результаты можно свести к следующей формулировке: на основе оценки финансово-экономического положения значительного количества субъектов хозяйствования в пищевой промышленности, которое ухудшается из-за отсутствия налаженных систем логистики и инфраструктуры предпринимательского бизнеса, постоянно неудачными реформами и отсутствием приемлемой государственной политики по их развитию, актуализирует реальную необходимость создания функциональных для бизнес-среды организационно-экономических механизмов, которые бы функционировали на основе новейших маркетинговых инструментов финансовой защиты предприятий в пищевой промышленности и способствовали формированию их экономической безопасности. С целью задействования предложенного механизма в контексте обеспечения экономической безопасности предприятий пищевой промышленности использовано маркетинговые инструменты, в частности социал медиа маркетинг, бренд-подход и брендинг пищевой продукции, еvent-маркетинг и системно-рефлексивный маркетинг.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Formation of economic safety of food industry enterprises

The subject of the study is theoretical and methodological principles for the formation of economic security of food industry enterprises. The purpose of the study is to substantiate possible ways of ensuring the economic safety of food industry enterprises. Research methods. The study uses a set of scientific methods and approaches, including logical generalization, systemic, comparison method, graphical, which allowed to ensure the conceptual unity of research. Results of work. The article substantiates the necessity of forming the economic safety of enterprises of the food industry on the basis of organizational and economic mechanism, the action of which will be ensured through the use of the newest marketing tools of financial protection of business in the food industry, which will contribute to the formation of economic security of economic entities. The field of application of results. In the field of economics and in the practical activities of food industry enterprises... The subject of the study is theoretical and methodological principles for the formation of economic security of food industry enterprises. The purpose of the study is to substantiate possible ways of ensuring the economic safety of food industry enterprises. Research methods. The study uses a set of scientific methods and approaches, including logical generalization, systemic, comparison method, graphical, which allowed to ensure the conceptual unity of research. Results of work. The article substantiates the necessity of forming the economic safety of enterprises of the food industry on the basis of organizational and economic mechanism, the action of which will be ensured through the use of the newest marketing tools of financial protection of business in the food industry, which will contribute to the formation of economic security of economic entities. The field of application of results. In the field of economics and in the practical activities of food industry enterprises. Conclusions. The main results of the study and its theoretical and methodological results can be reduced to the following wording: based on the assessment of the financial and economic situation of a large number of business entities in the food industry, which deteriorates due to the lack of well-established logistics systems and business enterprise infrastructure, constantly unsuccessful reforms and the lack of acceptable state policy on their development, actualizes the real need for the creation of a functional organizational environment for the business environment cognitive mechanisms, which would operate on the basis of the latest marketing tools for the financial protection of enterprises in the food industry and contributed to the formation of their economic security. In order to utilize the proposed mechanism in the context of securing the economic security of food industry enterprises, marketing tools have been used, in particular, social media marketing, brand-approach and food branding, event marketing and system-reflexive marketing. function show_eabstract() { $('#eabstract1').hide(); $('#eabstract2').show(); $('#eabstract_expand').hide(); } ▼Показать полностью

Текст научной работы на тему «Формирование экономической безопасности предприятий пищевой промышленности»

Anna Medentseva,

IV yean student of National University of Food Technologies street Salyana 70, Kyiv, 04107, Ukraine e-mail: [email protected]

Bogdana Makushenko,

IV yean student of National University of Food Technologies street Konolenka 53, Bnovany, 07400, Ukraine e-mail: [email protected]

УДК 338.27 DOI: 10.5281/zenodo. 1304202

ВАСИЛЬЧАК С.В, ДУБИНА МП., В1ВЧАРУК ОМ, ПЕТРИНЯК У.Я.

Формування eK0H0MÏ4H0Ï безпеки пщприемств харчово! промисловост

Предметом домдження е теоретико-методолопчы засади формування економ1чно\ безпеки пдприемств харчово'1' промисловосл.

Метою до^дження е обгрунтування можливих шлях\в забезпечення економ1чно\ безпеки пщприемств харчово'1' промисловост'1.

Методи досл'!дження. У дослдженн використано сукупнсть наукових метощiв i мдходв, у тому числ'1 лопчного узагальнення, системний, метод пор'внянь, граф'мний, що дозволило забезпечити концептуальну еднсть щослщження.

Результати роботи. У статт'1 обгрунтовано необхщнсть формування економiчно¡' безпеки пщприемств харчовоï промисловост'1 на основ'1 органiзацiйно-економiчного механзму, д\я якого бу-де забезпечуватись за допомогою використання нов'тн'х маркетингових iнструментв фiнансо-вого захисту б'\знесу в харчовй промисловост'1, що сприятиме формуванню економiчноï безпеки суб'ект'1в господарювання.

Галузь застосування результате. В галуз\ економ\чних наук та в практичнй д\яльност\ п\д-приемств харчово'1' промисловост\.

Висновки. Основн\ п\дсумки досл\дження та його теоретико-методолопчн результати можна звести до наступного формулювання: на основ\ оц\нки ф\нансово-економ\чного становища значно'1' к\лькост\ суб'ект'\в господарювання в харчовй промисловост\, яке попршуеться через в\дсутн\сть на-лагоджених систем логстики i \нфраструктури п\дприемницького б\знесу, постйно невдалими реформами i вдсутнютю прийнятно'1' державноï полтики щодо 1'х розвитку, актуалiзуе реальну необхднсть утворення функцональних для б'знесового середовища органiзацiйно-економiчних механiзмiв, ко-тр\ б функцонували на основ\ нов\тн\х маркетингових нструмен^в фiнансового захисту пдприемств в харчовй промисловост та сприяли формуванню 1'х економiчноï безпеки. 1з метою задяння запро-понованого мехаызму в контекст убезпечення економiчноïбезпеки пдприемств харчово'1'промисло-вост\ використано маркетинговi нструменти, зокрема соцал мед)а маркетинг, бренд-п^д та брен-динг харчово'1' продукц'й', еvent-маркетинг та системно-рефлексивний маркетинг.

Kлючовi слова: формування, економiчна безпека, пдприемства харчово'1' промисловосл, ме-хаызм, маркетинговi '\нструменти.

ВАСИЛЬЧАК СВ., ДУБИНА МП, ВИВЧАРУК ОН, ПЕТРИНЯК У.Я.

Формирование экономической безопасности предприятий пищевой промышленности

Предметом исследования являются теоретико-методологические основы формирования экономической безопасности предприятий пищевой промышленности.

© ВАСИЛЬЧАК С.В., ДУБИНА МП, В1ВЧАРУК ОМ, ПЕТРИНЯК У.Я., 2018

Целью исследования является обоснование возможных путей обеспечения экономической безопасности предприятий пищевой промышленности.

Методы исследования. В исследовании использованы совокупность научных методов и подходов, в том числе логического обобщения, системный, метод сравнений, графический, что позволило обеспечить концептуальное единство исследования.

Результаты работы. В статье обоснована необходимость формирования экономической безопасности предприятий пищевой промышленности на основе организационно-экономического механизма, действие которого будет обеспечиваться посредством использования новейших маркетинговых инструментов финансовой защиты бизнеса в пищевой промышленности, что будет способствовать формированию экономической безопасности субъектов хозяйствования.

Область применения результатов. В области экономических наук и в практической деятельности предприятий пищевой промышленности.

Выводы. Основные итоги исследования и его теоретико-методологические результаты можно свести к следующей формулировке: на основе оценки финансово-экономического положения значительного количества субъектов хозяйствования в пищевой промышленности, которое ухудшается из-за отсутствия налаженных систем логистики и инфраструктуры предпринимательского бизнеса, постоянно неудачными реформами и отсутствием приемлемой государственной политики по их развитию, актуализирует реальную необходимость создания функциональных для бизнес-среды организационно-экономических механизмов, которые бы функционировали на основе новейших маркетинговых инструментов финансовой защиты предприятий в пищевой промышленности и способствовали формированию их экономической безопасности. С целью задействования предложенного механизма в контексте обеспечения экономической безопасности предприятий пищевой промышленности использовано маркетинговые инструменты, в частности социал медиа маркетинг, бренд-подход и брендинг пищевой продукции, еvent-маркетинг и системно-рефлексивный маркетинг.

Ключевые слова: формирование, экономическая безопасность, предприятия пищевой промышленности, механизм, маркетинговые инструменты.

VASYLCHAK S.V., DUBYNA M.P., VIVCHARUK O.M., PETRYNYAK U.Ya.

Formation of economic safety of food industry enterprises

The subject of the study is theoretical and methodological principles for the formation of economic security of food industry enterprises.

The purpose of the study is to substantiate possible ways of ensuring the economic safety of food industry enterprises.

Research methods. The study uses a set of scientific methods and approaches, including logical generalization, systemic, comparison method, graphical, which allowed to ensure the conceptual unity of research.

Results of work. The article substantiates the necessity of forming the economic safety of enterprises of the food industry on the basis of organizational and economic mechanism, the action of which will be ensured through the use of the newest marketing tools of financial protection of business in the food industry, which will contribute to the formation of economic security of economic entities.

The field of application of results. In the field of economics and in the practical activities of food industry enterprises.

Conclusions. The main results of the study and its theoretical and methodological results can be reduced to the following wording: based on the assessment of the financial and economic situation of a large number of business entities in the food industry, which deteriorates due to the lack of well-

established logistics systems and business enterprise infrastructure, constantly unsuccessful reforms and the lack of acceptable state policy on their development, actualizes the real need for the creation of a functional organizational environment for the business environment cognitive mechanisms, which would operate on the basis of the latest marketing tools for the financial protection of enterprises in the food industry and contributed to the formation of their economic security. In order to utilize the proposed mechanism in the context of securing the economic security of food industry enterprises, marketing tools have been used, in particular, social media marketing, brand-approach and food branding, event marketing and system-reflexive marketing.

Key words: formation, economic safety, food industry enterprises, mechanism, marketing tools.

Постановка проблеми. Пщприемства харчово''' промисловост е важливою скпадовою вироб-ничого комплексу кра'ни, внесок яких в економку скпадае вагому частку. Харчова промисловють е одыею ¡з важливих галузей кра'ни. Пщприемства харчово''' промисловост е завершальною ланкою у виробництвi харчових продук^в та основою ефективного функцюнування в^чизняно-го продовольчого комплексу. Завдяки дiяльностi пщприемств харчово''' промисловост забезпечу-еться в певый мiрi продовольча безпека кра'ни. Проте важливою проблемою в ниышых умовах е стабiльний розвиток та формування економiчноï безпеки !х функцюнування.

Пщприемства харчово''' промисловост в сво-'й дiяльностi взаeмопов'язанi iз пщприемствами аграрно''' сфери. Адже сировина для виробництва продук^в харчування в основному поступае вiд аграрних виробникiв. Ефективне функцюнуван-ня пiдприeмств харчово''' промисловост на пряму залежить вiд завантаження виробничих потуж-ностей та налагодження комер^йно-виробни-чих зв'язкiв. На конкурентоспроможнють харчово' продукцм' впливае вiдповiднiсть аграрно''' сировини як по еколопчних, так i по якiсних параметрах. Все вище наведене доводить актуальнiсть вир0ен-ня науково''' проблеми забезпечення економiчноï безпеки пiдприeмств харчово''' промисловостi.

Анал'1з останшх досл'!джень та публта^й. Теоретичн питання забезпечення економiчноï безпеки пщприемств дослщжувало багато в^чиз-няних та зарубжних вчених. До них можна вщне-сти Баженова О. В., Васильчак С.В., Дейнеко Л.В., Клебанову Т.С., Ревак 1.О., Франчука В.1. та Ыших.

В наукових до^дженнях вирiшення проблеми забезпечення економiчноï безпеки пщпри-емств пiднiмаeться багато рiзних актуальних пи-тань та напрямiв. Зокрема питання управлiння економiчною безпекою пiдприeмства, передумо-ви ïï забезпечення та попередження загроз. Про-

те мало дослщженими е проблеми забезпечення конкурентоспроможност як продукцм', так i самих безпосередньо пiдприeмств харчово!' промисло-востi, зокрема на основi використання марке-тингових iнструментiв.

Мета crarri полягае у дослiдженнi i обфунту-ваннi можливих шляхiв забезпечення економiч-но!' безпеки пiдприeмств харчово!' промисловостк

Виклад основного мaтеpiaлу. В умовах трансформафйних процесiв в економщ держа-ви, формування нормативно-правового зако-нодавства дiяльностi суб'eктiв господарюван-ня в контекст евроЫтеграцм', з'являються таю фактори негативного змюту (рейдерськi захвати бiзнесу, зниження iнвестицiйного ктмату та конкурентноспроможностi вiтчизняних суб'eктiв господарювання, наростання рiвня кримЫалг зацм', збтьшення проявiв корупцм' в нацiональнiй економц тощо), i як наслiдок виникае потреба у покращеннi забезпечення економiчноí' безпеки пiдприeмств та пiдприeмництва.

Не слйке фiнансово-економiчне становище значно!' ктькосл суб'eктiв господарювання, яке по-пршуеться через вiдсутнiсть налагоджених систем лопстики i iнфраструктури пiдприeмницького бiз-несу, поспйно невдалими реформами i вщсутнютю прийнятно!' державно!' допомоги, актуалiзуe реаль-ну необхiднiсть утворення функцiональних для на-шого середовища органiзацiйно-економiчних ме-ханiзмiв, котрi б функцiонували на основi новiтнiх маркетингових iнструментiв фЫансового захисту суб'eктiв пiдприeмницького бiзнесу в харчовй про-мисловостi iз метою задiяння:

- внутрiшнього ресурсу;

- нарощення ринково!' вартостi пiдприeмств харчово!' промисловостк

- пiдвищення конкурентоспроможностi як харчово!' продукцм', так i самих суб'ектв господарювання в даый галузi;

- пiднесення бiзнесу у майбутньому перiодi.

Оcновнi питания в контекст оргаызафйно-фyнкцiонaльниx задач, як необxiдно вирiшити за допомогою маркетингового мехаызму забезпе-чення економiчноí безпеки пщприемств харчово! промисловост на бaзi маркетингових Ыстру-ментiв зображено на рис 1. Адже на формування економiчноí' безпеки пiдприeмств харчово! про-мисловостi мають вплив числены фактори як внутр0нього так i зовнiшнього середовища, на-явнi ризики у фiнaнсово-економiчнiй дiяльностi.

Беззаперечно, маркетинговий мехаызм сис-теми економiчноí безпеки суб'ек^в бiзнесy харчово! промисловост на основi маркетингових iнстрyментiв е надзвичайно комплексним та масштабним, а вщтак повинен включати складо-в^ котрi за своею основною сутнютю мають ва-гоме значення як для розвитку пщприемницько-го бiзнесy, так i для розвитку вЫе!' гaлyзi.

Нами маеться на уваз^ екологiчнa та Ыновафй-на складов^ котрi повиннi вiдобрaжaтися у маркетинговому меxaнiзмi системи економiчноí безпеки суб'ек^в пiдприeмницького бiзнесy в сферi харчово!' промисловостi, так як без них не буде комплексност на багатьох рiвняx захисту i мЫг мiзaцi'í впливу екзогенних i ендогенних ризикiв.

Доцiльно зауважити, держава, що у змозi стра-тепчно вирiшити проблеми iнновaцiйноí безпеки у сферi пiдприeмницького бiзнесy в гaлyзi харчо-во( промисловостi, одночасно формуе основу для власного економiчного розвитку у довгостро-ковiй перспективi та забезпечення економiчноí безпеки держави.

Для ефективного убезпечення економiчноí' безпеки пiдприeмств харчово( промисловостi необ-xiдно використовувати системний тдхщ котрий передбачае комплексне врахування умов i чин-никiв к дiяльностi. Враховуючи запропоноване, можливо розглядати наступний, бiльш комплек-сний мехаызм убезпечення економiчноí' безпеки пiдприeмств харчово( промисловостi (рис. 2).

Структурно даний мехаызм складаеться iз 3 блоюв:

- формування загальнотеоретичних засад убезпечення економiчноí' безпеки пiдприeмств харчово( промисловосп;

- формування практичних передумов реaлiзa-цм меxaнiзмy;

- практична реaлiзaцiя зaxодiв забезпечення економiчноí' безпеки пщприемств харчово( про-мисловостi.

Мета забезпечення

економ1чно!

безпеки Функцюнальш складов!

шдприемств економ!чно! безпеки

харчово! (фшансова,

промисловосп: маркетингова,

погодження штелектуальна, кадрова,

штерейв, 1 шформацшна, техшко-

досягнення високо! технолопчна, полиико-

результативносп !х у правова, еколопчна,

функцюнування та 1нновац1ина,

здатносп до шформацшна),

стшкого розвитку, технолог!! забезпечення

покращення економ1чно! безпеки,

економ1чно! вимоги до економ1чно!

ефективносп безпеки.

д!яльносп,

попередження

ризитив та загроз.

Л V

к-

Пщприемства харчово! промисловосп як суб'екти забезпечення економ1чно! безпеки

Мехашзм забезпечення економ1чно1 безпеки шдприемств харчово! промисловосп: сукупшсть управлшських, економ1чних, маркетингових оргашзацшних, правових та мотивацшних метод!в, шструменпв I заход1в, яю забезпечують досягнення цшей еконойпчно! безпеки

Об'екти системи забезпечення економ1чно! безпеки

Рисунок 1. Органiзацiйно-економiчний мехашзм формування економiчноl безпеки пiдприeмств

харчово! промисловостг

*Побудовано авторами

в о

О <

X

О *

го

п X ш

и ш с\ п> и а п л п

п *

о

с\ п и а

п *

ю

гчэ о

О)

П Н 09 X ш ■и л о я о

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

■и о

о ь о я о п н

Практична пеатзашя

а и

II

га Т2

* в о в

Н 1 И чэ

и Б'

ЕТ

о^е

11 М щ

II

3 § § °

а о

3-8

Передумови формування мехатзму

в

3

8 Ч

а.

■ё

Загальнотеоретичш засади

©

в о

>5 м -в р

I I " I

а № о и а I

0 1

и

| ■о б

| в-•а >§

1 в £ •а а®

О» ин

-3 В "Й Л

Э в

и р

ё 2

В' §

из 33

е I.

1-1 и

р о

¡4

3 й

«1

а 9

я И

I и

I 'в

€ л

Й о

3 Й

в р.

7^

0

1

0

1 _с i

=1 "о

о

СП

о со ш

7^ <

~i

>

< 00

О О JZ О =:■

х е. I

ш gj qj

сг х о I

cd

0

1 о

qj о

cd ^

cd x x

CG x

-s 03

h qj

oj о CG x

e'

x

x

qj ™ £

-8- га -о

cd о s x

п

о о

x cd x x

о x

cd

x

g «<

qj h

и

сп cd qj qj

e

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

о

*

qj CG I

CG

cd

"о о СП x

О X

h qj

"О "О

qj x ^ °

çd 03

□ . о

-С —: x

о =1

—: -о

s I

h 1

о О >< со СП о СП" О н.

CD ш

cd "2

x 5

cd

о

x

о

x

о п н.

x

qj "О -С

о

CG

о.

о

-<

I

п

=1. CG s"

* д

q §

о

s

5

CG

qj

x x

-С x

о

x

о го

го

qj

*

cd

о

о

0J

го о ь s

CT

й

о о

-1 x cd x x

g за'

s

CD

о

DB *

со

qj

"о о

о

x

о СП 00 cd qj

со X =1 о

cd -1

о

cd

x

qj

x

со'

п й н QJ го i

x X

о qj

1 "2

* I

-8- §

cd zi

s

о о

s за

00 >< x

s jz

cd <

cd c-t

qj U

cd h

* I

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

и

cd h

h QJ

t;

X —

s £

cd ^

h I

cd s

й qj

Qj' "O

^

s 3

■й s

s

cd о

3 00

о

cd U cd п

ro

a\ S

t: -

cd

x -< ^ s

I cd -■h

■S Ш' I

"o

h n'

qj x cd

сп о

"о cd

cd x

x о

* S

n i о 00 о n

h

x

qj

о

n

x

о 00

о

cd oj

s qj

ь zi

cd -о

cd qj

h x

s s

x X

-1 _.

о x

го n

о i

-с x

о

сп cd

oj ^

cd

s g

n' ^

и

n

h 00

X qj

и

о 00 о

qj сп

ь cd

со" "

■< s

cd cd

h *

СГ s

n ■

3D — x

oj и

qj oj

о n о

и о

"о о .с

cd

о

oj qj сп cd

oj ^

cd "o

СП X cd x

о

s

° e

cd h qj

и

qj h

oj qj

СП J

т q

oj °

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

cd cd

i i

g n'

cd "2

x cd x

x ^

сг

о 00 о -1 о

Е5- S

s -о

Œ -,

m cd =1

ro OJ -o

^ cd s

cd 5 s

S n

2 r^ 5

ro

cd о

I 3.

S ro

о -1 о

x

qj x

о о го

cd

о

о

о

сп

cd"

h

о

>

ш s

ш m

0

1

0

1 _с i

0 ^

сг

1

о n

ну пiдтримкy 6i3Hecy в xaрчовiй промиcловоcтi як прюритетно! гaлyзi нацюнально! eкономiки, Ыно-ва^йноНнвести^йне забезпечення, ефективне використання трудового потен^алу тощо.

Список використаних джерел

1. Васильев Т.Г. (2008) Економ1чна безпека пщпри-емства Укра!ни: стратепя та мехаызм змщнення [текст]: монограф1я. Льв1в: Вид-во «Арал», 2008. - 386с.

2. Васильчак С.В. Мехаызми формування економ1ч-но! безпеки пщприемств готельного б1знесу на основ1 маркетингових Ыструмент1в / С.В. Васильчак, О.М. Bi-вчарук, О.В. Фyрсiнa // Зб. наук. праць «Формування ринкових вщносин в Укра'У» [за ред. 1.Г. Мансурова] -Ки!в, 2017. - № 12 (199). - С.75-79.

3. Дейнеко Л.В. Розвиток харчово! промисловос-тi Укра'ни в умовах ринкових перетворень: проблеми теори i практики // Л.В. Дейнеко / К.: Вид-во Знання, 1999. - 331 с.

4. Козаченко А.В., Пономарьов В.П., Лященко А.Н. (2003) Економiчнa безпека пщприемства. Сутнють i мехаызм забезпечення практики [текст]: моногрaфiя. // А.В. Козаченко, В.П. Пономарьов, А.Н. Лященко / К.: Вид-во <^бра», 2003. - 280с.

5. Котлер Ф. Основи маркетингу [текст]: Пер. з англ. - М.: «РостЫтер», 2006, 481 с.

6. Пономаренко В.С., Кавун С.В. Концептуальн основи eкономiчно! безпеки [текст]: моногрaфiя. Хар-кiв: Вид-во ХНЕУ,2008. - 256с.

7. Новикова О.Ф., Потоколенко Р.В. Економiчнa безпека: концептуальне визначення та мехаызм забезпечення. 1нститут eкономiки промисловосп НАН Укра'ни // О.Ф .Новикова, Р.В. Потоколенко / До-нецьк: Вид-во «Прима», 2006. - 407с.

8. Лоханова Н. Система управлЫня станом еконо-мiчно! безпеки пщприемства: проблемы питання, кон-цeпцiя розвитку // Н. Лоханова / Економют (№2), 2005. - с.52 - 56.

References

1.Vasiltsiv TG (2008) Ekonomichna bezpeka pidpnyiemstva Uknainy: stratehiia ta mekhanizm zmitsnennia: the monograph. Lviv: View of the Anal Sea. 386.

2.Vasyulchak SV (2017) Mekhanizmy fonmuvannia ekonomichnoi bezpeky pidpnyiemstv hotelnoho biznesu na osnovi manketynhovykh instnumentiv / S.V. Vasylchak, O.M. Vivchanuk, O.V. Funsina // Zb. nauk. prats «Fonmuvannia nynkovykh vidnosyn v Ukraini» [za red. I.H. Mansunova] - Kyiv, 2017. - № 12 (199). -S.75-79.

3. Deineko L.V. (1999) The development of the Kharkov Promyslovost Ukraini in the customs of the Rinkovych reposition: The problems of theory and practice.K .: Znannya. 331 sec.

4. Kozachenko AV, Ponomarov VP, Lyashchenko AN (2003) Economical bake-free pidpriemstva. Сутнють i мехаызм забезпечення: моногрaфiя. K. Vidavnitsvto «The Libra», 280.

5. Kotler F. Osnovy marketynhu [tekst]: Per. z anhl. -M.: «Rostinter», 2006, 481s.

6. Ponomarenko VS, Cavun S.V. (2008) Conceptual basis of economical bake-off. Monograph. Харюв: View. KNEU. 256.

7. Novikova OF, Potokolenko R.V. (2006) Economical bake-free: conceptually viznachennya mekhanizm zabezpechennia. 1нститут економки промисловосп НАН УкраТни. Donetsk The purport of Prima. 407s.

8. Lokhanova N. (2005) The management system of the camp economical bake-free pidp-riemstva: problemni pitninya, kontsitsiya rozvitku. Economist. (No. 2). 52 - 56.

Даш про aBTopiB

Васильчак Св'плана Васил'тна,

д.е.н., професор, Львiвський державний уыверситет внутршых справ, вул. Городецька, 26, м. Львiв, 79000, УкраТна e-mail: [email protected] Дубина Мар'я Петр'вна,

к.е.н., доцент, Львiвський нацюнальний уыверситет ветеринарноТ медицини та бютехнолопй iменi Степана Гжицького, вул. Пекарська, 50, м. Львiв, 79000, УкраТна e-mail: [email protected] В'вчарук Ольга Миколаюна, к.е.н., в.о. доцента, Львiвський Ыститут економки i туризму,

вул. Модеста Менцинського, 8, м. Львiв, 79000, УкраТна e-mail: [email protected] Петриняк Уляна Ярослав'тна,

к.е.н., викладач, Львiвський репональний Ыститут державного управлЫня НацюнальноТ академп державного управлЫня при Президентовi УкраТни,

вул. Сухомлинського, 16, смт. Брюхович^ м. Львiв, 79491, УкраТна e-mail: [email protected]

Данные об авторе

Васильчак Светлана Васильевна,

д.э.н., професор, Львовский государственный университет внутренних дел, ул. Городецкая, 26, г. Львов, 79000, Украина e-mail: [email protected] Дубина Мария Петровна,

к.э.н., доцент, Львовский национальный университет ветеринарной медицины и биотехнологий имени Степана Гжицкого, ул. Пекарская, 50, г. Львов, 79000, Украина e-mail: [email protected] Вивчарук Ольга Николаевна, к.э.н., и.о. доцента, Львовский институт экономики и туризма,

ул. Модеста Менцинского, 8, г. Львов, 79000, Украина

e-mail: [email protected] Петриняк Ульяна Ярославовна,

к.э.н., преподаватель, Львовский региональный институт государственного управления Национальной академии государственного управления при Президенте Украины,

ул. Сухомлинского, 16, пгт. Брюховичи., г. Львов, 79491, Украина e-mail: [email protected]

Data about the author Svetlana Vasylchak,

Doctor of Economics, Professor, Lviv state University of Internal Affairs, Street Gorodozka, 26, Lviv, 79000, Ukraine e-mail: [email protected] Maria Dubyna,

PhD in Economics, associate professor, Stephan Gzhytskyi Lviv national university of veterinary medicine and biotechnologies, Street Pekarska, 50, Lviv, 79000, Ukraine e-mail: [email protected] Olga Vivcharuk,

PhD in Economics, acting assistant professor, Lviv Institute of Economics and Tourism, Street Modesta Menzinskego, 8, Lviv, 79000, Ukraine e-mail: [email protected] Uliana Petrynyak,

PhD in Economics, teacher Lviv Regional Institute of Public Administration of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine

Street Sukhomlynsky, 16, smt. Bryukhovichi, Lviv, 79491, Ukraine e-mail: [email protected]

УДК: 327+339 001:10.5281/1впоёо. 1304206

Д1КАРБВ О.1, ШОСТАК Л.Б.

Китайська стратепя «одного пояса I одного шляху»

Предметом досл'щження е генеральний план 0Б0Й, який може запропонувати певн перспек-тиви в якост'1 платформи для бльш широкого сп'шроб'тництва м'ж БС / Китаем по бльш склад-них питаннях безпеки в БвразИ'. В1н являе собою можливсть для БС працювати в напрямку т'сно! сп1впрац1 на основ'1 бльш м'яких п1дход1в до питань безпеки або розвитку.

Мета ц1е! статт'1 - з'ясувати чи е: (1) глобальна геополтика / сучасна м'жнародна полтика Китаю в певнй м1р1 взаемод1ею / залежнстю традицйного контексту; (2) нам'ри китайськоI ел'ти не тльки розширювати китайську економку, купуючи ресурси / ринки для експорту Китаю, але й метою модер-н\зувати найбльш/ в св'т в\йськов\ сили; (3) реальними можливостями бльш агресивноI китайськоI зовншньополтично! повед^нки з заявами про бльш широк зони ¡дентифкацн ППО, впровадженн в нафтов'1 буров'1 установки / штучн острови в оспорюваних територ'альних водах; (4) ефективними можливост'1 просувати своI власн дипломатичн'1 концепцИ' та ¡н'1ц1ативи, так як Азатський ¡нвести-цйний банк (А11В) / БР1КС-банк / тим самим бльш активно домагатися реформування м'жнародноI системи; (5) чи можуть порти, зал'зниц ОБОР бути використан'1 для транспортування вйськових сил Китаю по всй АзИ в майбутньому, щоб п'щштовхнути маятник свтовоI економки з Заходу на Схд.

Методолопя роботи - Для вищезгаданого ще дуже попереднього анал'зу використовувався широкий спектр ¡ноземних джерел, який п'щтримуе поступовий розвиток нового мислення / но-вий п1дхщ в стратеги зовн1шньо!' пол'пики КНР, що вказуе на велик змни в способах м'жнародноI взаемодИ' Китаю. Пщхщ «перехрещення рчки за допомогою камен1в» найкраще характеризуе за-гальний розвиток зовн'шньопол'тичноI поведнки Китаю, а не нову загальну кер'вну стратегю або генеральний план 0Б0Й.

© Д1КАРБВ 0.1, ШОСТАК Л.Б, 2018

Формування ринкових вщносин в УкраУж №5 (204)/2018 69

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.