Научная статья на тему 'ЧИЗИҚЛИ ДИФФЕРЕНЦИАЛ ТЕНГЛАМАЛАР ВА УНГА КЕЛАДИГАН ДИФФЕРЕНЦИАЛ ТЕНГЛАМАЛАРНИ ЕЧИШ МАВЗУСИНИ ЎҚИТИШДАГИ ИННОВАЦИЯЛАР ВА ИЛҒОР ХОРИЖИЙ ТАЖРИБАЛАР'

ЧИЗИҚЛИ ДИФФЕРЕНЦИАЛ ТЕНГЛАМАЛАР ВА УНГА КЕЛАДИГАН ДИФФЕРЕНЦИАЛ ТЕНГЛАМАЛАРНИ ЕЧИШ МАВЗУСИНИ ЎҚИТИШДАГИ ИННОВАЦИЯЛАР ВА ИЛҒОР ХОРИЖИЙ ТАЖРИБАЛАР Текст научной статьи по специальности «Науки о Земле и смежные экологические науки»

224
22
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ЧИЗИҚЛИ ДИФФЕРЕНЦИАЛ ТЕНГЛАМАЛАР ВА УНГА КЕЛАДИГАН ДИФФЕРЕНЦИАЛ ТЕНГЛАМАЛАРНИ ЕЧИШ МАВЗУСИНИ ЎҚИТИШДАГИ ИННОВАЦИЯЛАР ВА ИЛҒОР ХОРИЖИЙ ТАЖРИБАЛАР»

Zamonaviy ta'limda matematika, fizika va raqamli texnologiyalarning dolzarb muammolari va yutuqlari

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti

ЧИЗЩЛИ ДИФФЕРЕНЦИАЛ ТЕНГЛАМАЛАР ВА УНГА КЕЛАДИГАН

ДИФФЕРЕНЦИАЛ ТЕНГЛАМАЛАРНИ ЕЧИШ МАВЗУСИНИ УЦИТИШДАГИ ИННОВАЦИЯЛАР ВА ИЛГОР ХОРИЖИЙ

ТАЖРИБАЛАР

Б. З. Усмонов

Тошкент вилояти чирчик давлат педагогика институти катта укитувчиси

И. F. Беглиев

Тошкент вилояти чирчик давлат педагогика институти магистранти

Олий таълим муассасаларининг замонавий техник воситалар, ахборот-коммуникацион технологиялар ва укув лаборатория жихозлари билан кайтадан таъминланиши талабаларнинг билим олиш самарадорлигини оширишга мухим восита булиб хизмат килади. Бу эса уз навбатида педагог - укитувчилар зиммасига яна бир кушимча маъсулият юклайди. Техника тараккиёти хукм сурган бугунги кун математика фани укитувчиси энди нафакат уз фанини мукаммал билиши, балки замонавий техник воситалар хамда илгор педагогик технологиялар буйича хам зарурий билим ва куникмаларга эга булишлари зарурдир.

Шунингдек бугунги кун математика фани укитувчиси анъанавий укитиш усулларини янада такомиллаштириб, математика фанини ургатишда янги педагогик инновацион техналогияларни укув жараёнига изчил куллаши ва жадал ривожланиб, шакилланиб бораётган укитиш усулларидан мунтазам хабардор булиб туриши мухимдир.

Педагогик технологиялар буйича олиб борилган илмий - тадкикотлар мазкур вазифаларнинг муваффакиятли хал этилишида яна бир омилнинг мавжудлиги, яъни, таълим тизими ходимлари, педагог — укитувчиларнинг замонавий таълим технологияларининг мохиятидан хабардорликлари хамда уларни таълим жараёнида самарали куллай олишлари, шунингдек, таълим жараёнини ташкил этишга нисбатан ижодий ёндошувнинг карор топиши мухим ахамият касб этади.

Олий математика курсида дифференциал тенгламалар мавзуси алохида ахамият касб этади. Бошка фанлар сингари олий математика фанини, хусусан дифференциал тенгламалар мавзусини укитишда хам илгор педагогик методлардан ва технологиялардан фойдаланиш албатта ижобий натижалар

Google Scholar Scientific Library of Uzbekistan

Academic Research, Uzbekistan 275 www.ares.uz

Zamonaviy ta'limda matematika, fizika va raqamli texnologiyalarning dolzarb muammolari va yutuqlari

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti

беради. [Error! Reference source not found.],[Error! Reference source not found.],[3],[4Error! Reference source not found.],[5],[6],[0],[8] ишларда олий математика ва дифференциал тенгламалар мавзусини укитишда хам илгор педагогик методлардан ва технологиялардан фойдаланилган

Жумладан чизикли дифференциал тенгламалар ва унга келадиган дифференциал тенгламаларни укитишда хам замонавий техник воситалар хамда илгор педагогик технологиялардан унумли фойдаланиш фойдадан холи эмас.

Чизикли дифференциал тенгламалар ва унга келадиган дифференциал тенгламаларни укитиш маълум методика оркали талабаларларга етказилиши керак. Методика сузи грекча суз булиб, "йул" деган маънони англатади. Дифференциал тенгламаларни укитиш методикаси таълим жараёни билан боглик булган куйидаги уч саволга жавоб бериши керак:

1. Дифференциал тенгламалар нима учун урганилади?

2. Дифференциал тенгламаларни ечиш учун нималарни билиш керак?

3. Дифференциал тенгламаларни ечишни кандай урганиш керак?

Педагогик технологиялардан фойдаланишда маълум тамойиллар ва коидаларга амал килишни талаб килади.

Тамойил ёки принцип бошкарувчи гоя, умумлашган талаб каби маъноларни билдиради. Тамойиллар укув-тарбия ишларида юкори натижаларга эришишга риоя килинадиган умумий меъёрлар ва талаб -лардир.Уларни аниклашда куйидаги:

1. Жамият талабларига мос келадиган таълим -тарбия максади;

2. Дидактик жараённинг объектив конуниятлари;

3. Таълим-тарбия жараёнинин амалга оширадиган шарт-шароитлар каби холатлар эътиборга олинади.

REFERENCES

1. B.Z.Usmonov, G.Sh.Togayeva, M.A.Davlatova "O'zgarmas koeffitsientli ikkinchi tartibli bir jinsli differentsial tenglamalarini o'qitishda matematik paketlarni o'rni"/ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 3 | 2021 ISSN: 2181-1385 Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723

2. B.Z.Usmonov, T.A.Qobilov "Isbotlashlarda taqqoslamalar ning o'mi" "./ ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 5 | 2021 ISSN: 2181-1385 Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723

3. B.Z.Usmonov, G.Sh.Togayeva, M.A.Davlatova "BIR JINSLI TOR TEBRANISH TENGLAMASI UCHUN II- CHEGARAVIY MASALANI FURE USULIDA

Google Scholar

Academic Research, Uzbekistan

Scientific Library of Uzbekistan www.ares.uz

Zamonaviy ta'limda matematika, fizika va raqamli texnologiyalarning dolzarb muammolari va yutuqlari

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti

YECHISHDA MATEMATIK PAKETLARNING ROLI"./ ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 4 | 2021 ISSN: 2181-1385 Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723

4. Usmonov B. Z., Qobilov T.A.,, Begliyev I.G'. "FIZIK MASALALARNI YECHISHDA BIRINCHI TARTIBLI DIFFERENSIAL TENGLAMALARNI ROLI" ./ ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 6 | 2021 ISSN: 2181-1385 Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723

5. Kutlimurotov, R. A., Usmonov, B. Z., Toshbayeva, N. Y., & Eshqorayev, Q "CHEKLI ZANJIRLI KASRLARNI BAZI MASALALARGA TADBIQI." "/ ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 5 | 2021 ISSN: 2181-1385 Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723

6. Usmonov B.Z., Islomov S.M.,Toshbayeva, N. Y. "GEOMETRIK MASALALARNI YECHISHDA BIRINCHI TARTIBLI DIFFERENSIAL TENGLAMALARNI ROLI" "./ ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 6 | 2021 ISSN: 2181-1385 Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723

7. Usmonov B. Z., Qobilov T.A.,, Begliyev I.G'. "FIZIK MASALALARNI YECHISHDA BIRINCHI TARTIBLI DIFFERENSIAL TENGLAMALARNI ROLI" ./ ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 6 | 2021 ISSN: 2181-1385 Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723

8. Кутлимуротов А.Р.,Усмонов Б.З., Дармонова А. "РЕШЕНИЕ ГЕОМЕТРИЧЕСКИХ ЗАДАЧ МЕТОДОМ КОМПЛЕКСНЫХ ЧИСЕЛ"./ ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 6 | 2021 ISSN: 2181-1385 Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723

Google Scholar

Academic Research, Uzbekistan

Scientific Library of Uzbekistan www.ares.uz

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.