Научная статья на тему 'ЖАҢАРТЫЛҒАН БІЛІМ МАЗМҰНЫНДА МУЗЫКА САБАҚТАРЫНЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ'

ЖАҢАРТЫЛҒАН БІЛІМ МАЗМҰНЫНДА МУЗЫКА САБАҚТАРЫНЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
114
15
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ОБНОВЛЕННАЯ ПРОГРАММА / УРОК МУЗЫКИ / МЕТОДИКА / МЕТОДЫ И ПРИЕМЫ / UPDATED PROGRAM / MUSIC LESSON / TECHNIQUE / ЖАңАРТЫЛғАН БАғДАРЛАМА / МУЗЫКА САБАғЫ / әДіСТЕМЕ / әДіС-ТәСіЛ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Какимова Лаура Шариповна, Нұрмағанбет Шапағат

Зерттеу жұмысы орта білімнің жаңартылған мазмұнын оқу үрдісіне музыка сабағын оқу үрдісіне енгізу мәселесін қарастыруға арналған, ол зерттеудің өзектілігі мен жаңашылдығымен айтарлықтай ерекшеленеді. Мақалада алтыншы сыныптағы музыкалық бағдарламаның жаңартылған мазмұнының ерекшеліктері талқыланады. Мақалада оқушылардың оқу үдерісіне қол жеткізу нәтижесі болып табылатын оқу мақсаттарына сәйкес сабақ мақсаттары мен бағалау критерийлерінің қойылуы қарастырылады. Зерттеудің теориялық бөлімі студенттің практика жүзінде жүргізген тәжірибеде практикалық жұмысымен байланысты.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ЖАҢАРТЫЛҒАН БІЛІМ МАЗМҰНЫНДА МУЗЫКА САБАҚТАРЫНЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ»

4.http://fb.ru/article/428/starshie-klassyi- 6.Черткова Н.А. Сколько профессий, столько

proforientatsiya-v-shkole дорог. - М.: "Книга".1993.

5.Чернявская А.П. Психологическое консультирование по профессиональной ориентации. - М.: Владос Пресс. 2003.

УДК 378

ГРНТИ 14.35.09

ЖЛЦЛРТЫЛ1ЛН Ы.ПМ МЛЗМУ11Ы11ДЛ МУЗЫКА САБА^ТАРЫНЫЦ ЕРЕКШЕЛ1КТЕР1

Какимова Лаура Шариповна

Пед. зылым. кандидаты, доцент, Музыкалыц бтм жэне хореография кафедрасы, Абай атындагы Казац улттыц педагогикалыцуниверситетi,

Казацстан, Алматы Нурмаганбет Шапагат Абай атындагы Казац улттыц педагогикалыцуниверситетi, "5В010600 - Музыкалыц бтм" мамандыгыныц 4 курс студентi,

Казацстан, Алматы

ОСОБЕННОСТИ УРОКОВ МУЗЫКИ В СОДЕРЖАНИИ ОБНОВЛЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ

Какимова Лаура Шариповна

Канд. пед. наук, доцент, кафедра Музыкального образования и хореографии Казахский национальный педагогический университет имени Абая,

Казахстан, г. Алматы Нурмаганбет Шапагат Студент 4 курса специальности "5В010600 - Музыкальное образование " Казахский национальный педагогический университет имени Абая,

Казахстан, г. Алматы

FEATURES OF MUSIC LESSONS IN THE CONTENT OF UPDATED EDUCATION

Kakimova Laura Sharipovna

Cand. ped. Sciences, Associate Professo of the Department of Music Education and Choreography, Kazakh National Pedagogical University named after Abai,

Kazakhstan, Almaty Nurmazanbet Shapagat 4th year student of the specialty "5В010600 - Music Education " Kazakh National Pedagogical University named after Abai,

Kazakhstan, Almaty

АННОТАЦИЯ

Исследование посвящено внедрению обновленного содержания среднего образования в учебный процесс уроков музыки, которое существенно отличается своей актуальностью и новизной.

В статье рассматриваются особенности обновленного содержания музыкальной программы в шестом классе. В ней рассматриваются постановка целей урока и критерии оценивания в соответствии с целями обучения, которые являются результатом достижения процесса обучения школьников. Теоретическая часть исследования логически связана с практической работой студента, которая была апробирована ею на педагогической практике. ABSTRACT

The study is devoted to the introduction of the updated content of secondary education in the educational process of music lessons, which is significantly different in its relevance.

The article discusses the features of the updated content of the music program in the sixth grade. It examines the setting of lesson goals and assessment criteria in accordance with the learning goals, which are the result of achieving the learning process of students. The theoretical part of the research is logically connected with the student's practical work, which was tested by her in teaching practice.

АННОТАЦИЯ

Зерттеу жумысы орта бшмнщ жацартылган мазмунын оку урд^не музыка сабагын оку урд^не eHri3y мэселесiн карастыруга арналган, ол зерттеудщ взектiлiгi мен жацашылдыгымен айтарлыктай ерекшеленедi.

Макалада алтыншы сыныптагы музыкалык багдарламаныц жацартылган мазмуныныц ерекшелiктерi талкыланады. Макалада окушылардыц оку YДерiсiне кол жетшзу нэтижесi болып табылатын оку максаттарына сэйкес сабак максаттары мен багалау критерийлерiнiц койылуы карастырылады. Зерттеудщ теориялык бвлiмi стyденттiц практика жYзiнде жYргiзген тэж1рибеде практикалык жумысымен байланысты.

Ключевые слова: обновленная программа, урок музыки, методика, методы и приемы.

Key words: updated program, music lesson, technique, technique.

ТYЙiндi сездер: жацартылган багдарлама, музыка сабагы, эдктеме, эдас-тэсш.

Kipicne. Кдарп кезде елiмiзде оку багдарламасындагы улттык стандарттарга, багалауга, окулыктар мен окыту эдiстерiне катысты бшм беру саласындагы:

> взектi кундылыктар мен максаттар мектеп окушыларыныц жалпы Yлгерiмiн арттыруды;

> сондай-ак инновация мен квшбасшылыкты енгiзy Yшiн талап етiлетiн дагдыларды дамытуды;

> мектеп мэнмэтш аркылы ултитык сананы калыптастырып; iске асыруды;

>аукымды халыкаралык тэжрибемен взара эрекеттесyдi квздейдi [1].

Жацартылган оку багдарламасы мен багалау жYЙесiн енгiзy аталган мiндеттердi шешу Yшiн кабылданган шаралардыц бiрi болып табылады.

«Музыка» пэнi бойынша жацартылган оку багдарламалары да осы удер^тщ курамдас бвлiгi болып табылады [2].

Heri3ri белiм. ^азакстандык бiлiм беруде орта бшм берудщ жацартылган мазмуныныц багдарламасын енгiзy когамдык вмiрде кец резонанс алды, бул пэн мyFалiмдерiне де, окушыларга да, олардыц ата-аналарына да тiкелей эсер еттi. Ал оныц басты максаты - адами капиталды дамыту, бiлiм сапасын арттыру, жас урпакты взiнiц таланты мен кабшетш дамытуга уйретy. егер окыту элемдш педагогикалык тэжiрибенiц негiзiнде алынган жаца, кейде стандартты емес тэалдер мен окыту эдiстерiн камтыса, бшм беру жYЙесiнiц тиiмдiлiгi артады. жаца педагогикалык технологияларга бет буру мектеп окушыларын креативтi, креативтi ойлауга, сыни тургыдан ойлауды, квшбасшылык касиеттердi дамытып, взiн ХХ1 гасырдыц бiлiмдi адамы ретiцде кврсетуге уйретедi. Жэне бул тургыда бiлiм беру жYЙесiнде жацартылган мазмундык багдарламаны жYзеге асырудыц взектшп кYмэн тудырмайды.

«Музыка» пэнi бойынша типтiк оку жоспарында белгiленген максат - «музыкалык мэдениеттi, шыгармашылык тулганы

калыптастыру жэне элемнiц музыкалык бейнесш дамыту» окушыныц бойына кейiн вмiрде жэне окуда оган кажеттi кундылыктар мен дагдыларды сiцiрy аркылы ашылады [2].

Сонымен, кундылыктарга мектеп

окушыларыныц «шыгармашылык жэне сыни тургыдан ойлау, коммуникативп дагдылар, баска мэдениеттер мен квзкарастарды курметтеу», «вз денсаулыгы ушiн жауап беру, айналасындагыларга

камкорлык жасау, eмiр бойы окуга дайын болу» дамуын жаткызуга болады. Оку тапсырмаларын дурыс жетшзе отырып, бул окушыларга «акпаратты iздеудегi тэуелсiздiкке», компьютерлiк технологиялар саласындагы акпараттык-техникалык дагдыларга, «бшмдi

шыгармашыл^1кпен колдана бiлуге», «мэселелердi шеше бiлуге» Yйренуге, зерттеу дагдыларын игеруге, «топта жэне жеке жумыс жасай» бiлу, коммуникативтi жэне жаца бшмге ашык болуга мYмкiндiк бередi [2; 3].

Оку жоспарында «Музыка» пэншщ баска пэндермен, атап айтсак «Бейнелеу eнерi», «ДYниетану», «Жаратылыстану», сонымен катар плдш пэндермен пэнаралык байланысы камтылган. Барлык бeлiмдер бойынша дыбыстыц жогарылыгын естiп кабылдау жэне ^1ргадты сез^ дагдыларына баса назар аударылады. Барлык гс-эрекет тYрлерi шынайы eмiрмен байланысты жэне дагдылардыц бiрi пкелей практикада колданылады, ал баскалары шыгармашылык ойлау потенциалын дамытады. Эсресе, Yнемi ^1ргадты сезiнудiц сакталуына, мысалы бiрдей бастау мен аяктауга баса назар аударылады. МуFалiм окушылардыц музыкалык даFдылары даму децгейiн калай баFалайтынын бакылайды. МуFалiм токсанныц, жартыжылдыктыц, оку жылыныц соцында музыкалык жоба репнде келесi к-эрекеттердi: жеке, ансамбльмен эн салу жэне аспапта ойнау, оны концерттiк, музыкалык койылым жэне таFы баска да формасында уйымдастырып колдануына болады. Тиiстi терминология мен ескертулер бiлiмдi колдау Yшiн Yнемi пайдаланылуы тиiс. МуFалiм тапсырманы модельдеу Yлгiсiн eзi кeрсетуi мацызды. МуFалiмнiц YДерiстер мен эдiстердi кeрсетуi окушылардыц пэн мазмунын тYсiнуiне жэне ойлау кабшетш дамьг^а ыкпал етедi. Кезецдерге бeлiп тYсiндiру, окушыларFа барынша тэуелаз болуFа жэне зерттеу мен мацызды шешiм кабылдауFа колдау кeрсетедi.

ЖацартылFан мазмундык багдарламаныц бiр ерекшелiгi - Блум таксономиясына сэйкес максаттар жуйесш куру [4] жэне осы бшм беру максаттарына жетудi критериалды баталау [5]. Тапсырмалардагы белсендi етiстiктер

окушылардыц сыни ойлау кабшеттерш ынталандырады; акыл-ой эрекеттерiнiц децгейлерi бiртiндеп соцFы нэтижеге кол жетюзуге мYмкiндiк бередi. «Замануи музыкалык жанрлар» такырыбы

бойынша 2-токсаннын 6-сыныбыньщ оку жоспарына айналайык. Сабактын мазмунына карай шыгармалар алынсада, окушы типтiк оку жоспарларынын мемлекеттiк стандартында белгiленген сабактын бiлiм беру максаттарын игеру аркылы материалды игеру керек.

Атап айтканда, багдарламадан алынган «6.1.1.1 бшм беру максаты онын музыкалык шыгармага жэне енер тYрлерiне талдау жасауы, эр тYрлi енер тYрлерiнiн стил^ жанры арасындагы байланысты жалпылауы керек екендтн керсетедЬ», ал тэрбиелiк максатында «6.2.1.1 - окушы музыкалык жэне шыгармашылык жумыстарды орындау Yшiн идея усынуы керек , жоспар курып,

музыкалык материалдарды интерпретациялау» дегендi бiлдiредi [6]. Демек, критерийлер окушынын мумшнджгерш тYпкiлiктi нэтижеге жеткiзуi керек, ал критерийлер окушынын оку процеанде кай сатысында екенiн, ненi игергенiн, элi ненi игермегенiн жэне элi неш игере алмайтынын бiлетiн етiп жазылады. Сабактын максаты, демек, окушынын «талдауга», «байланыстыруга», «жетелеуге», «iстеуге» жэне т.с.с. болатын немесе алатын кезiндегi оку максатына жету денгейiн керсетедi. Жэне «талдау», «к¥растыру», «экелу» жэне т.б. сиякты белсендi етiстiктер. жумысты орындау дескрипторында керсетiледi (№ 1 кесте).

№ 1 кесте.

«Замануи музыкалык жанрлар» такырыбында сабак жоспарыныц окыту

Сабак такырыбы Заманауи музыкалык жанрлар

Осы сабакта кол жетюзшетш оку максаттары (оку багдарламасына сштеме) 6.1.1.1 - тындаган музыкалы шыгарманы талдау жэне енердщ тYрлерi, стилi жэне жанрларын, сонымен катар, енерд1н езге турлершен байланысын аныктау. 6.2.1.1 - музыкалык-шыгармашылык жумыс жасау ушш идеялар усыну, жоспарлау жэне музыкалык материалга интепретация жасау.

Сабак максаттары 9нердiн тYрлерi, стилi жэне жанрларын, енердщ езге турлершен байланысын аныктау жэне салыстыру.

Багалау критерийлерi - тындаган музыкалы шыгарманы талдайды - енердщ турлер^ стилi жэне жанрларын, енердщ езге турлершен байланысын аныктайды - музыкалык-шыгармашылык жумыс жасау ушш идеялар усынады - жоспарлау жэне музыкалык материалга интепретация жасайды.

Мысалы, 6-сыныптын «Музыка жэне кино» 3-токсанынын такырыбы бойынша окыту максаты: «6.1.2.3 окушы музыкалык жэне керкемдеушi куралдарды салыстыру, салыстыру тэсiлдерiн Yйренуi керек», ал «6.1.3.1 максатында шыгарманы ек1 дауыста орындауы немесе канонмен эн айтуы керек», шыгармада табигаттын музыкалык экспрессивтшкп керсету жеткiзiп керсету керек

(№2 кесте) [6]. Демек, мектеп окушыларына багалау Yшiн келесi критерийлер бершедг олар тындаган музыкалык шыгарманын музыкалык-керкемдеушi куралдарын талдайды жэне эр тYрлi енер тYрлерi, атап айтканда музыка мен кино жанры арасында езара байланысты жYзеге асырады, «Туган ел» туындысын фортепианонын CYЙемелдеуiмен орындайды.

1 № 2 кесте.

«Музыка жэне кино» такырыбында сабак жоспарыныц окыту максаттары мен критериялары 1,

Сабак такырыбы: Музыка жэне кино

Оку максатына арналган сiлтеме 6.1.1.1 - тындаган музыкалык шыгарманы талдау жэне енердщ турлер^ стил жэне жанрларын, сонымен катар, енердщ езге турлер1мен байланысын аныктау; 6.1.2.3 - керкем бейнет куруда музыка жэне енердiн баска турлершш керкемдеушi куралдарын салыстыру; 6.1.3.1 - эуеннщ кенiл-кYЙi мен керкем бейнесш жетк1зе отырып, ек1 дауыспен, немесе канон элементтерш колдана отырып, эртYPлi стильдегi жэне жанрдагы эндердi орындау.

Сабак максаты Керкемдк бейненi курастыруда музыка мен кинодагы керкемдеушi куралдарды салыстыру.

Багалау критерийлерi Окушы: тындаган музыкалык шыгарманы талдайды, енердщ езге тYрлерiмен байланысын аныктайды; музыкадагы керкемдеушi куралдар мен жанрды аныктайды; музыка жэне енердщ баска турлершш керкемдеушi куралдарын салыстырады; эннщ кещл-куш мен керкем бейнесш жетк1зе отырып, орындайды.

1 Кесте жанартылган орта бшм беру багдарламасынын мазмунына эдютемелж талаптарга сэйкес негiз ретiнде алынган.

Бшм aлyшылaр «музыгалык

терминологиямен тaнысaтын «Музыкн жэне теaтр» тaкырыбынa токтaлaйык (бiлiм беру мaксaты 6.1.2.4) жэне б¥рыннaд белгiлi мaксaттaрдaн бaскa музыгалык шыFaрмaны aспaптa жеке немесе aдсaмбльде орындaйды» (6.1.3.3). Ттсшше, критерийлер тaпсырмaлaрды орындay кезiнде

«музыгалык терминологияны колдaнy», «тындaлFaд шыFaрмa мен eнер тYрлерiн тaлдay, eнер тYрлерiн aдыктay жэне силыстыру», «музыгалык кeркемдеyшi к¥Paлдaрды aдыктay жэне силыстыру», «мyзыкaлык шыFaрмaдыд бiр бeлiгiн aспaптa жеке aнсaмбльде орындay» болады. (№ 3 кесте) [6].

№ 3 кесте.

«Музыка жэне театр» такырыбында ea6au жоeпaрыньщ окыту ма^аттары мен

Сaбaк твкырыбы: Myзыкa жэне теaтр

Оку мaксaтынa aрнaлFaд сiлтеме 6.1.2.4 - ayызшa жэне жaзбaшa ж\мысгар орыддay бaрысыддa музыкадык терминологияны пaйдaлaнy; 6.1.1.1 - тыидaFaд музыгалык шыFaрмaды т^дау жэне eнердiд тYрлерi, стилi жэне жэ^лярын, сонымен кaтaр, eнердiн eзге гYрлерiмен бaйлaдысын amiKxay; 6.1.2.3 - шркем бейненi к¥руди музыкя жэне eнердiд бaскa тYрлерiнiн кeркемдеyшi к^аддарын силыстыру 6.1.3.3 - музыгалык шыFaрмaлaрдыд кaрaпaйым Yзiддiлерiнiн сипятын жетк1зу, шртия бойыншa жэне (немесе) aдсaмбльмен aOTama^a орындиу.

Сaбaк мaксaты Myзыкa жaдрыныд теaтрмен теркемдек бaйлaдысы.

БaFaлay критерийлерi Оцушы: - ayызшa жэне жaзбaшa жрмысгар орындцу бaрысыддa музыгалык терминологияны пaй1дaлaнaды; - тыидaFaд музыгалык шыFaрмaны тaлдay жэне eнердiд тyрлерi, стил1 жэне ж^рлярын, сонымен кaтaр, eнердiд eзге тyрлерiмен бaйлaдысын arniKiatí^i; - кeркем бейненi к¥руди музыки жэне eнердiд бaскa гYрлерiнiд кeркемдеyшi K¥рaлдaрын сaлыстырaды; - музыгалык шыFaрмaлaрдыд кaрaпaйым Yзiддiлерiнiн сиштын жетк1зу, шртия 6ой^1нши жэне (немесе) aдсaмбльмен aспaптaрдa оры^и^!.

Блум тaксономиясынa сэйкес aкыл-ой эрекеттерiне нaзaр ayдaрa отырып, окыту мaксaттaрынaн тyындaйтын нaкты сaбaк мaксaттaрын коюFa нaзaр ayдaрy керек [4]. Б^л зерттеу Faлымдaрдыд ортa бiлiм берyдiд жaдaртылFaн мизм^НЫ aясындa шыFaрFaн т¥жырымдaрымен сэйкес келедi, aтaп aйтсaк, окyшылaрдыд дaйындык дедгейi олaрдыд кызметшщ нэтижелерi бойыншa, aтaп aйткaндa «пэндiк, т¥ЛFaлык жэне жyйелiк-белсендiлiк» бойыншa бaFaлaдyы керек. 6-сыныптыд типтiк музыгалык бaFдaрлaмaсынaн окушы кол жеткiзyi керек келеа пэндiк нэтижелер шыFaрылaды; окушы «бшу керек жэне колдaнy керек» [6].

Окушы бшм мен дaFдылaр aспектiсiнде кeркем мyзыкaлык кeркемдеyшi тYсiнyi, эр тYрлi eнер тYрлерiнiд ерекшелiктерiн жэне олaрдыд eзaрa бaйлaнысын, дэстYрлер мен мyзыкa eнерiндегi жaдaшылдыктaрдыд мaдыздылыFын бiлyi керек. Сонымен, 1 кестеде сaбaктыд мaксaтынa сэйкес мектеп окyшылaры эр тyрлi типтердi, стильдер мен жaдрлaрды бiлyге, олaрды нaктылayFa жэне соFaд CYЙене отырып мyзыкaлык шыFaрмaны тaлдayFa мэжбYр болaды.

№2 кестеде бiз окyшыFa aйтылFaддaрдaн бaскa вaсимодaFы мyзыкaныд мyзыкaлык жэне кeркемдеyшi к¥Paлдaрын бaскa eнер тYрлерiмен сaлыстырyFa тyрa келетiндiгiн ескертемiз. ШыFaрмaны тaлдay Yшiн студенттерге музыгалык терминологияны бшу, кейiпкердi, кeркемдеyшi K¥рaлдaрды aныктay жэне сaлыстырy кэжет болады. (кесте нeмiрi 3).

«Бшк» aспектiсi бойыншa студенттер мyзыкaныд эртYрлi бейнелерi мен бaскa eнер тYрлерiнiд aрaсындaFы бaйлaнысты тaбyы, шыFaрмaлaрды бaFaлayы, мyзыкaдa ой козFayы, вокaлды, оныд iшiнде музыгалык aспaптaрдыд CYЙемелдеyiмен, эсерiн, сезiмiн, эмоциясын жетшзе отырып орындayы керек. Ы^нди окyшылaрдыд кейбiр терминдердi, шыFaрмaлaрдыд aтayлaрын, музыгалык aспaптaрдыд тембрiн, олaрдыд Yндестiгiн, мyзыкaдыд тYрлерi мен жaнрлaрын жэне олaрдыд бaскa eнер жaнрлaрымен бaйлaдысын сaнayFa жэне есте сaктayFa, тaнyFa жэне тYсiндiрyге мyмкiндiк беретiн етiстiктердi KOлдaнy орынды.

Блум тaксономиясыныд колдaнy дедгей окyшылaрдыд eз бiлiмдерiн орындay бaрысындa кeрсетy жэне кeрсетy кaбiлеттерiмен адршед^ Тиiсiнше, тaлдay дедгейi - б^л мyзыкaды жэне музыгалык кeркемдеyшi ^рилдирын тaлдay. Бiлiм, бiлiк жэне дaFды студенттер олaрды прaктикaдa колдaнFaн кезде икыл-ой эрекетiнiд жaдa дедгейiне шьндды. Сонымен, олaр мyзыкaFa элеменгарлы тaлдay жaсaй aлaды, iзденyшiлiк пен шыFaрмaшылык кызметтi кeрсетедi, музыгалык K¥былыстaр тyрaлы aкпaрaтты синтездейдi, бiр aспaптa немесе aнсaмбльде пaртияны орындaйды жэне т.б.

Сонымен, 6-сынып ОКУШЫЛИРЫ музыкадык-теориялык бiлiмге непзделген дaFдылaрды мaшыктaндырyы керек. Атaп aйткaддa, мэдениетке, дэстYрлерге, K¥ндылыктaрFa к¥рмет адрсету, ОЛИРДЫ кeрсете бiлy; этикa адрсету;

мэдени байланыстардын кундылыгын туйну, езш-езi дамыту, езiн-езi дамыту жэне тагы баскалар.

Сабактын рефлексиясы орындалган жумыстар мен тапсырмаларды жалпылауга мYмкiндiк бередi; топта жумыс жасау идеялармен алмасуга жэне сiздiн жэне сыныптастарыныздын жауаптарын багалауга мYмкiндiк береди Мунын бэрi студенттерге белсендi жэне шыгармашылык тургыдан дамуга, уйренуге жэне эрекет етуге мYмкiндiк бередi.

^орытынды. Жогары белгiсiздiк жагдайында орта бшм берудiн жацартылган мазмуны жагдайында музыка сабагын жуйелеу кажеттiлiгi эстетикалык пэндердi окыту процесiнде жанашыл стандартты емес шешiмдердi усынады. Окыту мен отандык педагогиканын элемдiк тенденциялары мен тэсшдершщ тогысында музыка сабактары гылым мен практиканы интеграциялауда бiлiм беру кундылыктарын жузеге асырудын шыгармашылык аланына айналады. Ол алдыщы катарлы окыту багдарламаларына, окытудын эдiстерi мен принциптерiне непзделген орта бiлiм мазмунына жанартылган оку жоспарынын талаптары казiргi бiлiм беру кещсппнщ негiзгi аспектiлерi - бэсекеге кабшеттшк пен кузыреттшкп камтитындыгына назар аударады. Болашак музыка муFалiмi музыка сабагына сабак бере отырып, ез окушыларын XXI-шi гасырдын тез езгеретш кажеттiлiктерiн кутуге дайын жэне казiргi емiр шындыгына дайын болуга дайындайды.

Эдебиеттер ™iMi:

1. «Жацартылган багдарлама - бiлiм берудiн жаца мазмуны». URL: https://bilim-all.kz/article/5594-ZHanartylgan-bagdarlama-%E2%80%93-bilim-berudin-zhana-mazmuny.

2. Особенности организации образовательного процесса при изучении учебного предмета «Музыка». URL: https://docplayer.ru/54806073-Osobennosti-organizacii-obrazovatelnogo-processa-pri-izuchenii-uchebnogo-predmeta-muzyka.html.

3. Учебная образовательная программа по дисциплине «Музыка». URL: http :// www.adu.by/ Образовательный процесс. 2017/2018 учебный год / Учебные предметы I-IV классы/ Класс / Музыка / Учебные программы.

4. Bloom, B. (1964). Taxonomy of Educational Objectives: the classification of educational goal. Longman.

5. Nicole, D., & Macfarlane-Dick, D. (2006). Formative assessment and self-regulated learning: model and seven principles of good feedback. Studies in Higher Education, 34.1, pp. 199-218.

6. Типовая учебная программа по предмету «Музыка» для 5-6 классов уровня основного среднего образования. URL: https://agartu.com/44-tipovaya-uchebnaya-programma-po-predmetu-muzyka-dlya-5-6-klassov-urovnya-osnovnogo-srednego-obrazovaniya.html.

УДК 37.015.3

ФОРМИРОВАНИЕ САМОСТОЯТЕЛЬНОГО МЫШЛЕНИЯ УЧАЩИХСЯ В _ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ_

Кенжебаева Клара Бердимуратовна

Нукусский государственный педагогический институт им. Ажинияза Старший преподаватель кафедры «Общей педагогики и психологии»

АННОТАЦИЯ

В статье рассматриваются особенности формирования самостоятельного мышления учащихся в образовательном процессе. Развитие и формирование умений самостоятельного мышление учащихся происходит на основе знаний, приобретаемых в образовательном процессе.

Ключевые слова: актуальность, лекция, семинар, практическая работа, мышления, период, предмет.

Мыслительная деятельность, умение правильно мыслить играют существенную роль в жизни каждого человека.

В условиях современной системы образования проблема развития самостоятельности мышления приобретает особую актуальность. Именно самостоятельность мышления, как форма субъективной активности, как личностное качество обучаемых наиболее ярко обнаруживается в условиях выбора, разрешении противоречий, преодолении возникающих затруднений при выполнении учебной деятельности [2].

Одним из главных задач воспитания подрастающего поколения является формирование самостоятельного мышление и подготовка их к творческой деятельности. Развитие и формирование умений самостоятельного

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

мышление учащихся происходит на основе знаний, приобретаемых в образовательном процессе, а также в процессе воспитания и приобретения жизненного опыта.

Самым важным периодом учащихся для совершенствования мыслительного процесса, умение самостоятельно определять

преемственность, умение выражать тематические мысли являются школьные и студенческие годы. Кроме того, эти периоды также соответствуют годам владения определенной профессией

В школе на самостоятельное мышление учащихся влияют в основном ниже следующие факторы:

1. психические особенности тех, кто находится в непосредственном контакте с ребенком и развивается под влиянием людей;

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.