Научная статья на тему 'ЮқОРИ МАЛАКАЛИ ОғИР АТЛЕТИКАЧИЛАРНИНГ ПОРТЛАШ қОБИЛИЯТНИ РИВОЖЛАНТИРИШ'

ЮқОРИ МАЛАКАЛИ ОғИР АТЛЕТИКАЧИЛАРНИНГ ПОРТЛАШ қОБИЛИЯТНИ РИВОЖЛАНТИРИШ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
19
4
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Fan-Sportga
Область наук
Ключевые слова
ТЯЖЕЛОАТЛЕТ / ЭКСПЕРИМЕНТ / РАЗВИТИЕ ВЗРЫВНЫХ СПОСОБНОСТЕЙ / "СПОРК" / УСТРОЙСТВО / ВЕРТИКАЛЬНЫЙ ПРЫЖОК / НАДЁЖНОСТЬ / ОБРАТНАЯ ИНФОРМАЦИЯ / ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ / ЦЕЛЬ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Маткаримов Р. М.

Ушбу мақолада «СПОРК» мосламасидан фойдаланиб, спортчиларнинг вертикал сакраш баландлигини ўлчаб, юқори малакали оғир атлетикачиларнинг портлаш қобилияти даражасини баҳолаш ҳамда шахсий омилларга самарали таъсири тадқиқот жараёнида исботланди.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ЮқОРИ МАЛАКАЛИ ОғИР АТЛЕТИКАЧИЛАРНИНГ ПОРТЛАШ қОБИЛИЯТНИ РИВОЖЛАНТИРИШ»

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

требует комплекса организационно-методических мероприятий, постоянное повышение компетентности тренера-педагога, теоретических знаний дзюдоиста, соблюдение принципов обучения, обеспечивающих планомерное повышение уровня его физической и технико-тактической подготовленности, морально-волевых качеств и укрепления здоровья.

2. Важным компонентом в ходе многолетней спортивной тренировки дзюдоистов является общая, специальная физическая подготовка и распределение нагрузки, определение направленности подготовки должно осуществлятся по принципу применения на ранних этапах роста спортивного мастерства менее интенсивных средств и методов силовой подготовки, а также способов организации силовой нагрузки в годичном цикле, оказывающих менее выраженное воздействие на опорно-двигательный аппарат спортсменов, и повышения величин тренировочных стимулов на более поздних этапах роста спортивного мастерства.

УУК (УДК, UDC): 796.015.85:8

Литературы:

1. Постановление Президента Республики Узбекистан №ПП-2821 от 09 марта 2017 года «О подготовке спортсменов Узбекистана к XXXII летним Олимпийским и XVI Паралимпийским играм 2020 года в г. Токио (Япония)»

2. Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан «Об утверждении Концепции развития физической культуры и массового спорта в Республике Узбекистан на период2019-2023 годы» от 13 февраля 2019 года № 118.

3. Батукаев, А.А. Профилактика травматизма в процессе специальной физической подготовки юных борцов вольного стиля: автореф. дис. ... канд. пед. наук / А.А. Батукаев. - Санкт-Петербург, - 2010. - 26 с.

4. Дунаев, К.Ш. Профилактика травматизма у студентов, занимающихся баскетболом с использованием изометрических упражнений.

- Махачкала: АЛЕФ, 2019. - 110 с.

5. Монгуш, А.С. Профилактика травматизма в процессе подготовки начинающих борцов / Выпускная квалификационная работа

- Кызыл, 2016. - 64 с.

6. Санбол Ассим Абдел-Гани Ахмед. Профилактика травматизма у юных тхеквандистов с использованием специальной тренировки: автореф. ... дис. ... канд. пед. наук / А.А. Санбол. - Санкт - Петербург, 2018. - 26 с.

7. Элипханов, С.Б. Педагогическая технология управления многолетней силовой подготовкой в женском дзюдо: монография / С.Б. Элипханов. - Грозный: изд-во ЧГПУ, 2020. - 343 с.

8. http://www.sportmedicine.ru/news/judo-japan.php, дата обращения 08. 08. 2020 г.

Педагогика фанлари номзоди, профессор Узбекистан Республикасида хизмат курсатган спорт устози, Огир атлетика буйича халкаро тоифадаги хакам Р.М. МАТКАРИМОВ1

'Узбекистон давлат жисмоний тарбия ва спорт университети, Чирчик шахри, Узбекистон

Муаллиф билан богланиш учун:

[email protected]

ЮКРРИ МАЛАКАЛИ ОГИР АТЛЕТИКАЧИЛАРНИНГ ПОРТЛАШ КфБИЛИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ

Аннотация

Annotation

В работе экспериментально доказана эффективность развития и оценки уровня взрывных способностей и их влияние на личностные факторы у высококвалификационных тяжелоатлетов с использованием устройства «СПОРК» на примере измерения высоты вертикальных прыжков

Ключевые слова: тяжелоатлет, эксперимент, развитие взрывных способностей, «СПОРК», устройство, вертикальный прыжок, надёжность, обратная информация, деятельность, цель.

Ушбу маколада «СПОРК» мосламасидан фойдаланиб, спортчиларнинг вертикал сакраш баландлигини улчаб, юкори малакали огир атлетикачиларнинг портлаш кобилияти даражасини бахолаш хамда шахсий омилларга самарали таъсири тадкикот жараёнида исботланди.

Калит сузлар: огир атлетика, тадцицот, портлаш цобилияти, ривожлантириш, СПОРК, фаолият, цайта информация, ишончлилик, вертикал сакраш.

In work efficiency of development and an estimation of level of explosive abilities and its influence personal factors at weight-lifters with device "SPORK" use on an example of measurement of height of vertical jumps is experimentally proved

Key words: weightlifter, experiment, explosive actions, development, abilities, the device, «SPORK», the device, a vertical jump, reliability, the return information, activity, the purpose.

Долзарблиги. Республикамизда огир атлетика спорт турига булган кизщиш ва талаблар нихоятда ювдри-лигини Президентимизнинг 2013 йилдаги икки нафар спортчилар Руслан Нуриддинов ва Улугбек Алимовлар-нинг жахон чемпионатида курсатган натижалари учун "Узбекистон ифтихори" ва "Хизмат курсатган спортчи" унвонлари билан тавдирланганлиги сузимизнинг исботи. Айнщса кщорида айтилган спортчилар 2014 йил Крзогис-тонда булиб утган жахон чемпионатида хам голиб ва совриндорлар сафидан жой олганлиги ватанимиз огир атлетика мактабининг жахон мщёсида муносиб уз ур-нига эга эканлигини курсатади. 2016 йилги Олимпиада уйинларида терма жамоамиз муносиб иштирок этишди.

№5-2020

Айнщса Руслан Нуриддинов Олимпиада чемпионлиги билан бирга олимпия уйинлари рекордини хам янгилади. Ушбу натижаларга эришишда спортчилардан мустахкам ирода, матонат, кучли сабр-токат талаб этилади. Мураб-бийларимиздан эса кучли билим, акл заковатга эга булиш-ни талаб этади. XXI асрда спорт натижаларининг усиши спортчилардан нафакат жисмоний тайёргарлик балки, психологик тайёргарликни кучайтиришни талаб этади. Шу максадда юкори малакали огир атлетикачиларнинг портлаш кобилиятни ривожлантиришнинг шахсий омил-ларга таъсирини аниклаш тадкщот иши олиб борилди.

Адабиётларни тахлил килиш натижасида, огир атлетика буйича дарслик ва методик кулланмалар

e-mail: [email protected]

17

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

о сч о сч ю

го

£ о о.

СО

Воробьев А.Н. томонидан яратилган [2,3]. Ушбу адабиётларда портловчи куч ва уни ривожлантириш масаласи ёритилган. Портлаш кобилиятини усти-ришда хар хил машклар мажмуасининг берилиши тавсия этилади. Буларга мускулларни максимал зурикишга олиб келадиган тезкор харакатлар киради. Шу билан бирга юкламаларсиз машгулотлар хам тавсия этилади. Амалиётда турган жойдан баландликка ва узунликка сакраш натижалари портловчи кучни билвосита курсаткичлари деб хисобласа булади.

Лекин бу курсаткич оркали портловчи кучни меъ-ёрини аниклаб булмайди. Бу оркали натижани, яъни эгалланган портловчи кучни усиши тугрисида ахборот олади. Баландликка ёки узунликка сакраш харакатлари-нинг шиддатли депсинишини, мускулнинг тез ва макси-мал куч билан кискариши таъминлайди. Бундай вазият максимал вазнни кутаришда хам намоён булади. Огир атлетикачиларнинг баландликка сакраш буйича утка-зилган тадкикотидан маълум булдики, спортчиларнинг малакаси ошган сари баландликка ва узунликка сакра-ши натижалари хам юкорилашиб борар экан. Масалан бунга Олимпия уйинлари голиби Ю.Варданяннинг эришган натижалари мисол була олади, у мос равишда вертикал сакраши 100 см. ва турган жойдан узунликка сакраши 364 см. А.Н.Воробьев [2].

Махсус текширишлар шуни курсатдики, классик машкларнинг етакчи компонентларини тезликка ва максимал амплитудага каратилган курсатма (кучга булган курсатмага нисбатан) юкорирок натижаларга эришишни таъминлайди.

Портловчи харакат кобилият техник харакатларни бажаришдаги ажралмас кисмларидан бири,чунки штангани кутариш учун уни маълум баландликка керакли вертикал тезлик билан кутарилади. Техник тайёргарлик спортчининг бошка тайёргарликлари билан бирга доимо ривожланишда булади. Чунки кутарилаётган вазн доимо ортиб боради.

Штангани кутаришда асосан икки вазиятда порт-ловчи куч яккол намоён булади (бу штангани учиш фазасида хамда кукракдан юкорига кутариш вактида).

Юкорида айтилганлардан шундай хулосага келиш мумкинки, штанга кутариш техникасини эгаллаш машкларида портловчи харакат кобилиятни ривожланиши табиий. Шунга карамай адабиётларда ушбу кобилиятни ривожлантириш учун махсус машклар курсатилган [2,3].

Уйлаймизки махсус машкларни беришнинг саба-би огир атлетикачиларда ушбу портловчи кобилият кутараётган вазнга нисбатан узган холда ривожлан-ган булиши керак.

Амалиётда шуни кузатиш мумкинки, огир атлетика-чилар портловчи кучни нафакат огирликлар балки, ку-шимча машклар оркали хам бериб борилади. Зиналарга сакраш, баландликка сакраш, турган жойдан узунликка сакраш ва бошкалар. Юкорида келтирилган фикрларни инобатга олиб, биз огир атлетикачилардаги портловчи харакат машклари, портловчи кучга таъсир этиши билан бирга огир атлетикачиларнинг шахсий омилларига таъсир этиш фарази уйгонди ва ушбу фаразни текшириш учун махсус тадкикот олиб борилди.

Юкоридаги барча олимларнинг концепциясига

асосланиб портловчи харакат кобилиятини шакллан-тириш лозимлигини инобатга олиб янги "СПОРК" мосламасидан фойдаланилди [4,5].

Тадкикот максади. Огир атлетика спорт тури машгулотида портловчи кучни бевосита ривожла-нишга каратилганлигини инобатга олиб, уларда яратилган «СПОРК» мосламаси ёрдамида портловчи харакат кобилиятни ривожлантиришнинг огир атлетикачилар шахсиятига таъсирини урганиш максадида тадкикот олиб борилди.

Тадкикотнинг ташкил этилиши. Тадкикот Тошкент шахар, Учтепа туманидаги Республика ихти-сослаштирилган олимпия захиралари мактаб интер-натида (РИОЗМИ) олиб борилди. Тадкикотга ушбу ушбу мактабнинг жами 20 нафар юкори малакали огир атлетикачилари иштрок этишди. Тадкикот бир ойдан ортикрок вакт мобайнида олиб борилди. Таж-риба мобайнида огир атлетикачиларнинг машгулот жараёнида портлаш кобилиятини ривожлантиришда "СПОРК" мосламасидан фойдаланилди. Портлаш кобилиятини ривожланишининг шахсий омилларига таъсирини билиш учун бир ярим ойлик машгулотлар-дан сунг улардан анкета суровномаси олинди.

1-жадвал

Ю^ори тоифали о|пр атлетикачиларнинг портловчи харакат ^обилияти катталигининг курсаткичлари (вазн, см)

№ Ф.И.Ш Вазн (кг) Портлаш кобилият курсаткичлари (см) Сакраш катталигининг усиши (см)

Тадкикот олдин Тадкикот кейин

1 Ка-х 68 65 76 11

2 Бо- Ш 50 60 64 4

3 Ах- А 90 53 60 7

4 Рад-Ф 75 46 54 8

5 Рай- Ф 69 55.4 60 3.2

6 Шо- У 50 48.8 54.6 5.8

7 Ха- Р 75 46 54 8

8 Де-М 69 55.4 60 3.2

9 Ма-С 69 57 61 4

10 Ни-У 61 57 59 2

11 За-Ш 61 47 53 6

12 Ми-И 68 65 76 11

13 Ар - Р 50 60 64 4

14 Аб-А 69 57 61 4

15 Ни-Г 61 57 59 2

16 Уз- Т 61 47 53 6

17 Га- А 90 53 60 7

18 Ша- А 75 46 54 8

19 Ху-Ш 69 55.4 60 3.2

20 Аб-Д 50 48.8 54.6 5.8

Уртача йигинди 54,3 60,2 6

Изо^: Тад^и^от жараёнида ^ар бир спортчининг вертикал сакрашлари сони 40 та.

Натижалар мухокамаси. "СПОРК" мосламаси огир атлетикачиларнинг портловчи харакат кобилиятини ривожлантириш билан бирга уларда куйидаги фазилатларини хам тарбиялайди:

- Максадли курсатма (огир атлетикачи хар бир сакраш машки олдидан уз олдига максад куйяди) [7].

18 е-шаИ: [email protected] №5-2020

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

- Диккатни жамлаш (яъни куйилган максадга яраша)[6].

- Мускул кучланишини туплаш (яъни куйилган максадга яраша).

- Иродавий зур беришни намоён булиши (доимий усиб борувчи максадга эришиш учун).

- Мотивация омили (спортчини максадли курсатма-сини ошиши, галдаги максадга эришишини кузгайди).

- Тафаккур жараёнига таъсири кайта маълумотни пайдо булиш конунияти (Анохин назарияси буйича) бажарилган хар бир харакатни бахолаш ва керак булса коррекция этиш [1].

Олиб борилган максадга каратилган портловчи харакат кобилиятини ривожлантиришни "СПОРК" мосламаси ёрдамида утказилганлигининг спорт нати-жалари ва шахсий омилларга таъсири хам тадкикотда ёритилди. Портловчи харакат кобилиятини ривожлан-тиришнинг ижобий таъсири ва узгаришлар суров-номалар тулдириш оркали аникланди. "СПОРК" мосламасида машкланишнинг таъсири тадкикотга жалб килинганларнинг барчасида куйидагича: «Мен узимни енгил хис кила бошладим", «Узимга булган ишонч ортди", «Кутарадиган вазн ошганлигини сездим", «Мусобакада кучим ошгандай", "Мусобака вактида штангани кутаришга булган диккатимни туплаш осонлашди", "Машгулот килишга кизикишим ортди", "Мусобакалашиш хиссим кучайди", "Спорт натижаларим кескин усиб бошлади", "Машгулот техникасини осонрок бажаряпман", "Штангани кута-ришимда иродавий зур беришим ортди", "Галабага булган ишонч хиссим ошди" анкетага каранг.

"СПОРК" улчов мосламасидан фойдаланган холда вертикал сакрашнинг огир атлетикачилар шахсиятига таъсир этиш курсаткичлари берилган. Жадвалдан куйидагиларни куриш мумкин. Биринчи саволга, 18 та яъни 100% респондентлар сакрашда нокулайликни сезмас экан. Иккинчи саволга хам 100% респондентлар сакраш машклари жараёнида оёклари шикастланмас экан. Учинчи саволда, 94% респондентлар сакраш машклари штанга кутаришга ижобий таъсир этар экан. Туртинчи саволга, 13 нафар яъни 70% респондентлар машк таъсирини 7-8 кунларида сезар экан. Бешинчи саволга, 100% респондентлар сакраш машклари на-тижасида уларнинг полати узгарар экан. Долган 13 та саволлар график равишда ифодаланиб курсатилган.

1-диаграмма. Портлаш кобилиятни ривожланишининг шахсий омилларга таъсир этиш графиги.

Портловчи харакат кобилиятини ривожлантириш машкларида спортчиларда Узнадзенинг таълимотига кура, куникма хосил булмокда хамда ушбу куникма ^ар хил фаолиятларга кучишга мойил булар экан.

Штангада портловчи ^аракат кобилиятини фао-лиятига ижобий таъсир этади, качонки огир атлети-качиларда техник, тактик, жисмоний ва психологик томондан мукаммал тайёрланган булса, бу билан айтмокчимизки, портовчи хдракат кобилияти ри-вожлантирилса катта вазнни кутаради дегани эмас. Чунки бу ерда, мускул координацияси, хдмда мускул кундаланг кесимининг катталиги, ок ва кизил мускул толаларининг нисбати хдм жуда катта а^амият касб этади.

Портловчи хдракат кобилиятни портловчи куч деб айтиб булмайди. Чунки мусобакада иштрок этган хдр хил вазнли огир атлетикачиларнинг портловчи хдракат кобилияти бир хил булса уларнинг портловчи кучини хам бир хил деб булмайди чунки вазни огир спортчиларнинг портловчи кучи хам катта булади. Бизни назариямизда уларнинг факат портловчи харакат кобилиятини бир хил деб айтиш мумкин. Яъни спортчилар вертикал сакраш катталиги хар хил вазнли, буйининг паст ва баландлиги хеч кандай ахамият касб этмайди, улар бир хил вазиятда, бир хил имкониятга эга булиб сакрашади.

Юкоридагиларни инобатга олиб, портловчи харакат кобилиятини улчаш ва ривожлантиришни "СПОРК" усулидан хар томонлама фойдаланиш мумкин: бакалаврлар, магистрлар, илмий изланувчилар, укитувчилар илмий ишларида ва портловчи харакат кобилиятини ривожлантириш билан боглик булган спорт турларида, мактабларда, ва университетларда спортчиларни холатини ташхис этиш жараёнларида кенг фойдаланиш максадга мувофик.

Хулоса.

Портлаш кобилиятни спортчиларда бир ярим ой давомида машгулотларида вертикал сакрашни машк килишганда уларнинг натижалари ижобий томонга узгариши кузатилди. Портловчи харакат кобилият харакат малака сингари эгри чизик шаклида усар экан.

Портлаш кобилиятнинг катталиги спортчиларнинг мусобака натижаларига хам таъсир этар экан. Демак "СПОРК" мосламасидан фойдаланган холда, портловчи харакат кобилиятни ривожланганлигига караб, мусобака натижаларини психоташхис функ-цияларидан бири деб хисобласа булади.

Тадкикотда "СПОРК" мосламаси ёрдамида олиб борилган максадга каратилган портлаш кобилиятини ривожлантириш шахсий омилларга хам ижобий таъсир этиши тадкикотда исботланди.

Демак спортчиларнинг вертикал сакраш кат-талиги бир хил булса, уларнинг портловчи кучини тенг деб булмас экан. Чунки вазни огир атлетларда портловчи кучи хам юкори булади. Уларни му-скулларининг кундаланг кесими ва хажми хар хил. Шунинг учун биз юкоридаги спортчиларнинг порт-ловчи кучини эмас, балки уларнинг вертикал сакраш катталигини (кобилиятини) тенг деб айтсак максадга мувофик булади.

№5-2020 е-шаИ: [email protected]

19

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

5. Иштаев Ж.М. Тезкор -куч спорт турларида спорт-чиларнинг портловчи х,аракат кобилияти шаклланишининг методологик асосларини такомиллаштириш. Пед. фан. буйича фалсафа доктори (PhD) Диссертация автореферати. 13.00.04-жисмоний тарбия ва спорт маш^улотлари назария-си ва методикаси.

6. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. ПИТЕР. Санкт-Петербург Москва.Харьков.Минск. 2002,стр. 520.

7. Узнадзе Д.Н. Психологические исследования. Изд-во «Нау-ка»,М., 1966, стр. 277,288.

УУК (УДК, UDC): 796.012.572:323.2

Доктор педагогических наук, профессор Ш.Х. ХАНКЕЛЬДИЕВ1 Кандидат педагогических наук В.Г. КИМ1

'Ферганский государственный университет, город Фергана, Узбекистан

СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ МЕТОДИКИ БРОСКОВ С ДАЛЬНИХ ДИСТАНЦИЙ БАСКЕТБОЛИСТОК ФАКУЛЬТЕТА

ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ

Адабиётлар:

1. Анохин П.К. Биология и нейрофизиология условного рефлекса. М.:Медицина,1968г.

2. Воробьёв А.Н. под общей редакции издание 3-е "Тяжёлая атлетика" учебник для институтов физической культуры Физ и спорт 1981г117-118ст.

3. Воробьёв А.Н. Тяжёло атлетический спорт . "Очерки по физиологии и спортивной тренировки .М.:физкултура и спорт 1977-225б 45 ст.

4. Гаппаров З.Г., Иштаев Ж.М. «СПОРК»-спортчининг портловчан кучини янгича улчаш ускунаси. // Фан-спортга, №4, 2011, С.37-39.

Информация для связи с автором:

[email protected]

Аннотация

Annotation

В современном баскетболе высокой актуальностью является проблема надежной и точной реализации броска с дальней дистанции. Регулярный мониторинг эффективности традиционного подхода при изучении и совершенствовании бросков с дальней дистанции выявил потребность в поиске индивидуальных упражнений, присущих игре баскетболисток.

Ключевые слова: баскетбол, трехочковые броски, мониторинг, результативность.

Замонавий баскетболда узок масофадан улоктиришни ишончли ва аник бажариш муаммоси жуда долзарбдир. Анъанавий ёндошувни урганиш ва узок масофадан зарбаларни такомиллаштириш самарадорлигини мунтазам равишда кузатиб бориш баскетболчилар уйинига хос булган индивидуал машкларни излаш зарурлигини аниклади.

Калит сузлар: баскетбол, уч очколик отиш, мониторинг, ишлаш.

In modern basketball, the problem of reliable and accurate implementation of a throw from a long distance is of high relevance. Regular monitoring of the effectiveness of the traditional approach in the study and improvement of throws from a long distance revealed the need to search for individual exercises inherent in the game of basketball players.

Key words: basketball, three-point throws, monitoring, performance.

Введение. В учебном процессе на факультете физического воспитания, баскетбол занимает особое место и принадлежит к числу интенсивно развивающихся и совершенствующихся видов спорта. Наряду со многими технически сложными элементами данного вида спорта, бросок с дальней дистанции значительно усиливает атакующий потенциал. Анализ игровых ситуаций в мировом баскетболе выявил, что более трети атакующих действий приходится именно на трехочковый бросок. Следовательно, актуальность вопроса о повышении результативности трехочкового броска является одним из наиболее важных направлений теории и методики баскетбола. о Причиной недостаточности роста эффективности

о бросков выполняемых с дальней дистанции является, сч

¡^ возможно, несовершенство существующих методов

2 обучения, применяемых в учебно-тренировочном процессе.

то Цель исследования. Анализ выполнения

0 трёхочковый бросков баскетболистками специали-и зирующиеся во данному виду спорта на факультете

1 физического воспитания. с

го

Задачи исследования:

Провести анализ научно-методической литературы по проблеме исследования.

Выявить результативность дальних бросков у студенток факультета физического воспитания специализирующихся в баскетболе.

Разработать рекомендации для повышения результативности трёхочковых бросков.

Результаты исследования. С целью определения динамики показателей трёхочковых бросков, были изучены статистические характеристики девушек обучающихся на специализированном факультете за весь период обучения. В ходе мониторинговых наблюдений был установлен планируемый уровень реализации дальних бросков в женской студенческой баскетбольной команде, который фиксировался группой студентов практикантов проводивших хронометрированные соревновательной деятельности на уровне первенства университета. Весь цикл учебно-тренировочной работы был разделен на два макроцикла , в ходе которого осуществлялась апробация разработанной методики совершенствования трех очковых бросков на контингенте девушек сту-

20

e-mail: [email protected] №5-2020

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.