Научная статья на тему 'ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОНДА ОММАВИЙ-МАДАНИЙ ТАДБИРЛАР ВА УЛАРНИНГ ЖАМИЯТ ТАРАҚҚИЁТИДАГИ АҲАМИЯТИ'

ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОНДА ОММАВИЙ-МАДАНИЙ ТАДБИРЛАР ВА УЛАРНИНГ ЖАМИЯТ ТАРАҚҚИЁТИДАГИ АҲАМИЯТИ Текст научной статьи по специальности «Философия, этика, религиоведение»

CC BY
2
0
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
оммавий-маданий тадбирлар / маънавият / мусиқа / халқ сайиллари / сўз санъати / янгиланиш / юксалиш / ватанпарварлик / маънавий-маданий байрамлар. / mass-cultural events / spirituality / music / folk songs / speech art / renewal / rise / patriotism / spiritual-cultural holidays

Аннотация научной статьи по философии, этике, религиоведению, автор научной работы — Нажметдинова, Мавлудахон

Мазкур мақолада оммавий-маданий тадбирлар тушунчаси ва унинг жамият маънавий янгиланиш жараёни ҳамда оммавий-маданий тадбирларнинг жамият тараққиётидаги аҳамияти фалсафий нуқтаи назардан таҳлил қилинади. Шунингдек, мақолада оммавий-маданий байрам тадбирлари кишиларнинг ижтимоий маданий имкониятларини тўла намоён қилиши ҳамда жамиятда маънавий соғлом муҳитни яратилишида асосий омили эканлиги ҳақида маълумот берилади.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

PUBLIC-CULTURAL EVENTS IN NEW UZBEKISTAN AND THEIR SIGNIFICANCE IN SOCIETY DEVELOPMENT

This article reveals in detail mass cultural holidays as the main factor in the spiritual health of a person and society, as well as the creation of the necessary conditions for the full manifestation of a person’s sociocultural potential. From a philosophical point of view, the concept of mass cultural events and its process of spiritual renewal of society is analyzed, as well as the importance of mass cultural events in the development of society.

Текст научной работы на тему «ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОНДА ОММАВИЙ-МАДАНИЙ ТАДБИРЛАР ВА УЛАРНИНГ ЖАМИЯТ ТАРАҚҚИЁТИДАГИ АҲАМИЯТИ»

Oriental Renaissance: Innovative, (E)ISSN: 2181-1784

educational, natural and social sciences 4(02), Feb., 2024

_SJIF 2024 = 7.404 / ASI Factor = 1.7_www.oriens.uz

ЯНГИ УЗБЕКИСТОНДА ОММАВИЙ-МАДАНИЙ ТАДБИРЛАР ВА УЛАРНИНГ ЖАМИЯТ ТАРАВДИЁТИДАГИ АХДМИЯТИ

Мавлудахон Нажметдинова

Санъатшунослик факультети "Мусина таълими ва маданият" кафедраси катта укитувчиси

АННОТАЦИЯ

Мазкур мацолада оммавий-маданий тадбирлар тушунчаси ва унинг жамият маънавий янгиланиш жараёни уамда оммавий-маданий тадбирларнинг жамият тарацциётидаги ауамияти фалсафий нуцтаи назардан таулил цилинади. Шунингдек, мацолада оммавий-маданий байрам тадбирлари кишиларнинг ижтимоий маданий имкониятларини тула намоён цилиши уамда жамиятда маънавий соглом мууитни яратилишида асосий омили эканлиги уацида маълумот берилади.

Калит сузлар: оммавий-маданий тадбирлар, маънавият, мусица, халц сайиллари, суз санъати, янгиланиш, юксалиш, ватанпарварлик, маънавий-маданий байрамлар.

АННОТАЦИЯ

В данной статье с философской точки зрения анализируется понятие масс-культурных мероприятий и его процесс духовного обновления общества, а также значение масс-культурных мероприятий в развитии общества. Также в статье представлена информация о том, что массово-культурные праздничные мероприятия являются основным фактором создания нравственно здоровой среды в обществе, а также полного проявления социального и культурного потенциала людей.

Ключевые слова: общественно-культурные мероприятия, духовность, музыка, народные песни, речевое искусство, обновление, подъем, патриотизм, духовно-культурные праздники.

ABSTRACT

This article reveals in detail mass cultural holidays as the main factor in the spiritual health of a person and society, as well as the creation of the necessary conditions for the full manifestation of a person's sociocultural potential. From a philosophical point of view, the concept of mass cultural events and its process of spiritual renewal of society is analyzed, as well as the importance of mass cultural events in the development of society.

Key words: mass-cultural events, spirituality, music, folk songs, speech art, renewal, rise, patriotism, spiritual-cultural holidays

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

SJIF 2024 = 7.404 / ASI Factor = 1.7

КИРИШ

Жахоннинг энг иетор мамлакатлари сафидан муносиб урин эгаллаётган янги Узбекистонда тинч ва фаровон келажак пойдеворини мустахкамлаш максадида жадал ислохотларни амалга ошираётган, янгиланиш-юксалишлар давом этаётган юртимизда инсонга эхтиром, ватанпарварлик FOялари атрофида бирлашишни таказо этмокда. Бу эса мазкур жараёнларни ёшлар онгига сингдириш, уларнинг ижтимоий фаоллигини ошириш, сиёсий-хукукий тафаккурини устириш, маънавий-маърифий ва мафкуравий дунёкарашини юксалтиришга каратилган тарFибот-ташвикот ишларини кенгайтириш, такомиллаштириш заруратини юзага келтиради.

Дунёнинг айрим худудларида тараккиётлар натижасида катта маънавий йукотишлар юз бераётгани, миллатнинг асрий кадриятлари, миллий тафаккури ва тумуш тарзи издан чикаётгани, ахлок-одоб, оила ва жамият хаёти онгли яшаш тарзи жиддий хавф остида колаётганини кузатиш мумкин. Энг ёмони, бундай хуружларнинг пировард окибати одамни узи туFилиб усган юрти ва халкидан тонишга, ватанпарварлик туЙFуларидан махрум этишга ва хамма нарсага локайд булган шахсга айлантиришга каратилгани намоён булмокда1.

Ана шундай салбий холатларни бартараф этиш, олдини олиш, мафкуравий иммунитетни кучайтириш, мафкуравий профилактика ишларининг самарадорлигини ошириш, миллий FOяларни ёшлар онгига сингдириш масалаларида оммавий-маданий тадбирларга эхтиёж сезилади.

Оммавий-маданий тадбирлар шахснинг ижодий имкониятларини эркин намоён килишда сезиларли даражада мухим роль уйнайди. Мазкур байрамлар, узининг умумий тузилиши ва ижодий узгарувчанлик хусусиятига асосланган холда шахснинг ижодий маънавий имкониятларини жамулжам килиб туплаш имкониятини берадиган маданий дам олиш тадбирларидир2.

Байрам - халкнинг шодлик ва хурсандчилик кунидир, - деган эди Шаркнинг буюк олими Махмуд KошFарий. Хдкикатан хам байрамлар туфайли

3

шодиёналар, тантанали вокеалар, мухим саналар, улкан ютуклар нишонланади. Байрам - бу маълум вактдаги идеал хаётдир4. Шунингдек, оммавий-маданий байрам тадбирларининг бадиий мазмуни ва талкиний даражаси шу даражада юксакки, оммавий халк байрамларини ташкил киладиган масъуллар зиммасига катта вазифалар юкланади. Демак, оммавий-маданий байрамлар шахснинг ижтимоий маданий имкониятларини тула намоён килиши учун зарур шарт-

1 Каримов И.А. Юксак маънавият - енгилмас куч. -Т.: Маънавият. 2008. -Б. 12-13

2 ^аранг: Носирова А. Жонли суз санъати асослари. -Т.: Укув кулланма. 2003. -Б. 182

3 ^орабоев У. Узбек халки байрамлари. -Т.: Шарк нашриёт - матбаа акциядорлик компанияси бош тахририяти. 2002. -Б. 3

4 Мазаев А.И. Праздник как социально-художественное явление. -М.: Наука. 1978. С. 172

SJIF 2024 = 7.404 / ASI Factor = 1.7

mapouTnap apaTagu. fflyHuHrgeK, Ma3Kyp gaM onarn oMMaBuH SaHpaM TagSupnapugaH caMapanu ^oöganaHum maxc Ba ^aMuaT MatHaBuH coFnoMnnrHHHHr acocuH OMHnn xucoSnaHagu. hhcohh^t apanuSguKu, yHuHr TypMym Tap3uga SaHpaMnap anoxuga axaMuaTra эгa SynuS KenMoKga. hhcohhat xaëTHHH 6aöpaMCH3, aHtaHa, MapocuM, yp^-ogarnapcro TacaBByp KunuS SynMaHgu. EaHpaMnap ^aMuarauHr MatHaBuH ry3annnrHHH, xanKHuHr amam Tap3u, TypMym mapoHTHHH gyHëra Ky3-Ky3 KunyBnu acocuH BocuTagup. Eupop gaBnaTga HamoHnaHaëTraH MunnuH SaHpaMnap ëKH ^axoH Mu^cugaru TagSupnapHu Ky3aTap экaнмнз, yma gaBnaTHHHr Munnufinuru, y3ura xoc yp^-ogaTnapuHu yprarnMro. ^eMaK, SaHpaM xaëTHHHr энг Ha^uc Ba Ha^ocaTnu xucnaTnapuHu HaMOHHm этyвнн Ky3rygup. EaHpaM ^aMuarauHr Kenacu, SyryHu, эpтacн xaKuga ganonaT ôepyBHH ^OHnu MaHÔagup.

OMMaBHH-MagaHHH SaHpaM TagSupnapu hhcohhat MogguH Ba MatHaBuH MagaHuaTHHHHr энг axmu ToMoHnapuHH KypcaTyBHH oMunnapgaH Supugup. OMMaBHH SaHpaMnapga xan^HHHr энг guKKaTra ca3oBop yp^-ogaTnapu, ygyMnapu, Kynra KupuTunraH roTyKnapu HaMoHum KunuHagu. ^yHKu Kumunap, aHHuKca, ëmnapra SaHpaM KyTapuHKu Kaö^uaT SaFumnaHgu, y3napuHuHr KoßunuaTnapuHu, u^ogKopnuKnapuHu HaMoHum Kunagunap. ,3,eMaK, SaHpaM - umuMouH, MagaHuH Ba MatHaBuH roTyKnapHu HaMoHum этyвнн, my roTyKnap acocuga TapôuanoBHu MyxuM BocuTagup. ffly SoucgaH SaHpaMnap ëmnap TapSuacura u^oSuH Tatcup KunyBHu y3ura xoc cexpnu Kynra эгagнp.

A^AEHËT^ÂP TÂ^^H^H:

OMMaBuH-MagaHuH SaHpaM TagSupnapuHuHr Me3oHnapu Ba Metëpnapu, gapa^anapuHu Taxnun Kunumra Sup KaHna MycuKamyHoc, agaSuëTmyHoc Ba $aönacy$ onuMnap anoxuga эtтн6op KapaTumraH. ^yMnagaH, K.E.CoKonoB (Coцнaпtнaa э$$eктнвнocтв xygo^ecTBeHHoö KyntTypti), Y.KppaöoeB (Y36eK xanKu SaHpaMnapu), O.AcKap (MycuKa Ba uhcoh MatHaBuaTu), ffl.McynoB (CaHtaT Ba xaHpaT), M.HypMyxaMMegoBa, (YsSeKucTOHga мagaннн-мatpн$нн umnap) O.E.AxMegoB (OMMaBuH TagSup Ba SaHpaMnap pe^uccypacu Ba aKTëpnuK MaxopaTu), H.^aööopoB (^KcaK MagaHuaT Ba HoëS MatHaBuaT MacKaHu) KaSu onuMnap y3 acapnapuga oMMaBuH-MagaHuH TagSupnapHuHr MoxuaTu Ba ynap ^aMuaTHuHr umuMoun ^apaëHgaru TapSuaBuH axaMuaTu TyFpucuga MatnyMoT SepraHnap5.

npo^eccop ycmoh KppaöoeB TatKugnamuna, "TatnuM Myaccaccacuga yткaзнnagнгaн MaB3ynu Kenanap y3 maKn Ba Ma3MyHu ^uxaTugaH Kyn ^aHpnu xucoSnaHagu. yhuot acocuH ^aHpnapu эca KyHugarunapgaH uSopaT: xpoHuKa

5 ^apaHr: Ma3Kyp onnMnapHKHr acapnapu gпccepтaцпaнпнг ^onganaHnnraH agaönäTnap pynxaTnga öepnnraH.

SJIF 2024 = 7.404 / ASI Factor = 1.7

кечалари; хикоя кечалари; портрет кечалари; анъанавий кечалар ва хоказо". Усмон Кррабоевнинг фикрларига яна шуни кушимча килишимиз мумкинки, мавзули кечанинг битта жанри буйича утказилаётган тадбирнинг таркибига яна бошка бир неча жанрлар хам киритилган булиши мумкин. Масалан, портрет кечалари жанри буйича утказилаётган мавзули кечанинг таркиби бадиий укиш (монолог, шеърни ифодали укиш), сахна асарларидан парчалар, кушиклар, ракслар ва хоказолардан иборат булиши мумкин.

МУХОКАМА ВА НАТИЖАЛАР

Оммавий-маданий байрамларнинг турлари куп, асосан ёшлар билан утказиладиган байрамлар хакида фикр юритамиз. Маълумки, йил давомида катор оммавий байрамлар утказилади, улар ёшлар тарбиясида катта урин тутади.

Булар: "Салом мактаб" ("Биринчи кУнFирок"), "Мустакиллик байрами", "Укитувчилар ва мураббийлар куни" ("Укитувчилар куни"), "Хотира ва К,адрлаш куни", онажонлар байрами "8 Март куни", табиатнинг илк уЙFOниш даври - "Навруз" байрами, "Миллий армиямизнинг ташкил топган куни", "Сунгти ку^ирок", "Битирув кечаси" куни каби оммавий байрамлар шулар жумласидандир. Бу оммавий байрамлар турли вактларда узига хос тантаналар билан утади. Чунки бу байрамлар заминида уз мактабига ва устозларига мехр-мухаббат, ватанига садокат, онажонлар олдидаги фарзандлик бурчини уташ, она табиатни асраб-авайлаш, тинч-тотув хаётимиз курикчиси булган армиямизга, уруш фахрийларига миннатдорчилик туЙFуси каби инсоний хис-туЙFулар мужассамланган.

Бизнинг назаримизда, оммавий-маданий байрам тадбирларининг миллат маънавий дунёкарашини ва миллат миллий Fурурини шакллантиришдаги тутган урнини белгилаш, куп жихатлардан, унинг "FOявий-мафкуравий табиатини" англаш билан боFлик. Аммо, оммавий-маданий тадбирларнинг маънавий маданиятни шакллантиришдаги "мафкуравий функцияси" миллат миллий Fурурини шакллатиришга йуналтирилган институционал тизимнинг ташкилий жихатларини ифодалайди. Зеро, оммавий-маданий тадбирлар мафкура воситаси сифатида жамиятни ташкил килган ижтимоий бирликларнинг (шу жумладан, шахснинг хам) маънавий фаолиятининг максад йуналишларини бадиий образларда ифодалаб, уларни амалга ошириш йулларини белгилаб беради. У ижтимоий гурухларнинг маънавий хатти-харакатлари ва хулк-атворлари дастурини ёки идеалларини ишлаб чикишда FOявий-назарий асос булиб хизмат килади.

SJIF 2024 = 7.404 / ASI Factor = 1.7

Шуни алохида таъкидлаш жоизки, оммавий-маданий тадбирлар ёшларнинг миллий Fурурини шакллантиришда энг асосий омиллардан биридир. Оммавий-маданий байрам тадбирлари умуминсоний манфаатлар ва интилишларнинг туFридан-туFри ифодасидир. Иккинчидан, мамлакатдаги ижтимоий жараёнларнинг оммавий-маданий тадбирлар таркибига сингиб бориши, уларнинг ватанпарварлик ва инсонпарварлик хусусиятларида намоён килади. Учинчидан, оммавий-маданий тадбирлар ёшларнинг маънавий-маданий карашлари тизимида маълум идеалларни бадиий образларда руёбга чикаради. Туртинчидан, шахснинг маънавий вокелик мохиятига бадиий образлар ёрдамида кириб бориши, маънавий эстетик идеал табиатининг шу вокеликка адекватлигини билишига боFликдир.

Маданиятимизга якин булган давлатлардан бири, Хитойда оммавий байрамлар бугунги кунда жамиятнинг ижтимоий, иктисодий, мафкуравий жараёнларини курсатиб беради. Шунингдек, Хитойда байрамларнинг юздан ортик куриниши мавжуд булиб, асосан, Бахор байрамининг мазмуни тахлил килинади. Байрамлар Хитой номоддий маданий меросининг мухим таркибий кисми сифатида каралади. Анъанавий байрамлар ва урф-одатларни тиклаш лойихаси замонавий даврда Хитой миллатининг маданий курилиши билан кутарилган янги мавзу булиб дунёда амалга оширилаётган глобаллашув жараёнлари контекстида ажралмас ахамиятга эга6.

Ижрочи ва томошабин уртасида вужудга келадиган узига хос ва жуда якин хиссий-эмоционал муносабатлар утказиладиган мавзули кечаларнинг тарбиявий ахамияти юкори булиши учун имконият яратади. Шу имкониятдан амалда кандай фойдаланилаётганлигини урганиш максадида бир неча мактаблар ва олий укув юртларида утказиладиган мавзули кечаларни кузатдик ва тахлил килдик. Кузатган байрам-кечаларининг аксарияти юкори FOявий-бадиий савияда утди. Айникса, оммавий-маданий тадбир сифатида ривожланиб бораётган "Тил байрами", "Китоб байрами", "Алифбе байрами", "Хеч кимга бермаймиз сени, Узбекистон!" мавзусидаги кечалар ёшларда жуда катта таассурот колдирди.

"Тил байрами"да йиFилган ёшлар Тил инсонларнинг узаро алока воситаси булиб, яратувчининг инсонга берган бебахо неъмати эканлиги хамда миллатларнинг миллатдан ажратиб турувчи белгилардан бири эканлиги хакида шеърлар айтиб, кушиклар куйладилар. Шунингдек, "Китоб байрами"да укувчи-ёшлар китоб кишиларнинг билим олиши ва дунёкарашининг кенгайиши, касб

6 Ли Чан. Традиционние китайские праздники: происхождение и современное состояние. -Минск: Белорусский государственний университет искусств. -С.180.

SJIF 2024 = 7.404 / ASI Factor = 1.7

cupnapuHu 3rannamu ynyH xu3MaT Kunumu xaKuga SaHpaM umTupoKHunapu y3 ^uKpnapuHu Gung^uS yTgunap. AHtaHaBuH SaHpaM TycuHu onuS SopaëTraH "Änu^öe SaHpaMu^HuHr TapSuaBuH axaMuaTu myHgaH uSopaTKu, yHga xap Sup yKyBHu yзннннг onraH SunuMu HaTu^anapuHu HaMoëH Kunagu. Ey SaHpaM TagSupnapu yKyBHunapHuHr kutoS yKumra SynraH KrouKumnapuHu aHaga omupagu7.

"Xen KuMra SepMaHMro ceHu, ysSeKucTOH!" MaB3ycugaru Kenaga ëmnap Teppopu3Mra Kapmu ynapHuHr ëBy3 SamapacuHu ^om этagнгaн caxHa KypuHumnapugaH napnanap TaKguM этgнnap, BaTaHnapBapnuK MaB3ycuga metpnap yKugunap xaMga paKc Ba KymuKnap u^po Kungunap.

"MagaHuH xaëTuMro paBHaKu Hynuga xoaT MyxuM axaMuaTra эгa SynraH Sy umnapHu aManra omupum, pyëSra nuKapumga..." 8 coxara Terumnu SynraH Myaccaca xoguMnapu yзnapннннг MyHocuS xuccanapuHu Kymumnapu no3uM.

Xynoca ypHuga myHu aHTum MyMKuHKu, TatnuM Myaccacanapuga Taxcun onaëTraH ёmnapнмнзнннг axnoKuH MagaHuaTuHu roKcanrapumga oMMaBuH-MagaHuH TagSupnap ^yga MyxuM ypuH Tyragu. ^yHKu xap Sup yткaзнnagнгaн oMMaBuH-MagaHuH TagSup acocuga, roKopuga тatкнgnaгaннмнзgeк, BaTaH paBHaKu, ropT TuHnnuru, xanK ^apoBoHnuru, KoMun uhcoh, umuMouH xaMKopnuK, MunnaTnapapo ToTyBnuK, guHnapapo SaFpuKeHrnuK KaSu Foanap ëTagu. fflyHuHrgeK, oMMaBuH-MagaHuH TagSupnapHu yTKa3umga TatnuM xaMga MagaHuH-Matpu^uH Myaccacanap uMKoHuaTnapuHu SupnamTupum aHaga roKopu caMapa Sepagu.

EyryHru KyHga oMMaBuH-MagaHuH TagSupnap KynaMuHuHr KeHraHuS Sopumu Ba MatnyM gapa^aga MypaKKaSnamyBu yHgaH Typnu coxanapHuHr y3apo anoKacuHu, unMuH acocga MapKa3namraH, pe^anu SomKapyBHu TanaS этмoкga. Ey эca oMMaBuH-MagaHuH TagSupnapHuHr unMuH ^uxaTnapuHu ypraHumHu TaKa3o этмoкga.

ysSeKucTOHHuHr Kynra KupmraH энг KaTTa SoHnuKnapugaH Supu myKu, maxc Ta^aKKypuga cu^aT y3rapumnap ro3ara Kengu. EyryHru ëmnapHuHr umuMouH ^aonnuru, cнёcнH-xyкyкнH MagaHuaTu, MatHaBuH Kuë^acu SunaH MaMnaKaTuMu3ga onuS SopunaëTraH SyHëgKopnuK umnapura yзnapннннг canMoKnu xuccanapuHu KymMoKganap.

7 ^opaöoeB Y. Y^SeK xanKu öanpaMnapn. -TomKeHT. ffiapK HampneT-MaTÖaa a^uagopnuK KoMnaHuacu 6om TaxpnpnaTK. 2002. -E. 199-200

8 Mnp3neeB ffi.M. XanKnMK3HnHr po3nnnrn 6пзнпнг ^aonnaTEMrora SepunraH 3Hr onuH Saxogup. -TomKeHT: YsSeKncTOH. HMHY. 2018. 2-tom. -E. 221

XY^OCA

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

SJIF 2024 = 7.404 / ASI Factor = 1.7

АДАБИЁТЛАР РУЙХАТИ (REFERENCES):

1. Каримов И. А. Юксак маънавият - енгилмас куч. -Т.: Маънавият. 2008. -Б. 12-13

2. Носирова А. Жонли суз санъати асослари. -Т.: Укув кулланма. 2003. -Б. 182

3. Корабоев У. Узбек халки байрамлари. -Т.: Шарк нашриёт - матбаа акциядорлик компанияси бош тахририяти. 2002. -Б. 3

4. Мазаев А.И. Праздник как социально-художественное явление. -М.: Наука. 1978. С. 172

5. Ли Чан. Традиционние китайские праздники: происхождение и современное состояние. -Минск: Белорусский государственний университет искусств. -С.180.

6. К,орабоев У. Узбек халки байрамлари. -Тошкент. Шарк нашриёт-матбаа акциядорлик компанияси бош тахририяти. 2002. -Б. 199-200

7. Мирзиёев Ш.М. Халкимизнинг розилиги бизнинг фаолиятимизга берилган энг олий баходир. -Тошкент: Узбекистон. НМИУ. 2018. 2-том. -Б. 221.

8. Нажметдинова М.М Оммавий-маданий тадбирларни ташкил килишда спорт уйинларининг узига хос хусусиятлари. "Improving the professional theoretical and Practical training of physical culture Specialists in the higher education system of Our country"International scientific and practical Conference 4 mart 2023. 82-85

9. Нажметдинова М.М Ёшлар ахлокий тарбиясини юксалтиришда оммавий-маданий тадбирларнинг фалсафий тахлили. Eurasian journal of social sciences, philosophy and culture Innovative Academy Research Support Center UIF = 8.2 | SJIF = 6.051 Received:27tn May 2023. Volume 3 Issue 6, Iune 2023 ISSN 21812888 Page 17-24

10. Нажметдинова М.М. Ёшларнинг эстетик шакллантиришда аждодлар меросининг тутган урни. FARS International journal of Education Social Science Humanities. Finland Academic Research Science Publieshers Volume-11 Issue-5. 2205-2023 https://doi.org/ 10.5281/zenodo.7964710. 1185-1191

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.