Научная статья на тему 'Веб-квест проблемалық оқыту әдісінің заманауи түрі ретінде'

Веб-квест проблемалық оқыту әдісінің заманауи түрі ретінде Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
408
65
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
оқушы / проблемалық оқыту / қызығушылық / веб-квест / ақпараттық технологиялар. / ученик / проблемное обучение / интерес / веб-квест / информационные технологии

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Зарлықанова Ә.Т.

Мақалада проблемалық оқытудың әдісі ретінде вебквест жүйесі көрсетіледі. Веб-квест-бұл ең алдымен оқу процесіне қатысатын оқушыларға бағытталған сабақ құру үшін ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолданудың ең жаңа құралдарының бірі.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Веб-квест проблемалық оқыту әдісінің заманауи түрі ретінде

В статье показана система веб-квестов как метод проблемного обучения. Веб-квест это один из новейших инструментов использования информационно-коммуникационных технологий для создания ориентированного урока в первую очередь для учащихся, активно участвующих в учебном процессе.

Текст научной работы на тему «Веб-квест проблемалық оқыту әдісінің заманауи түрі ретінде»

ш

Педагогическая наука и практика

УДК 373.1.02:372.8 ГРНТИ 14.25.09

ВЕБ-КВЕСТ ПРОБЛЕМАЛЬЩ О^ЫТУ ЭД1С1Н1Ц ЗАМАНАУИ TYPI РЕТ1НДЕ

Андатпа

Мацалада проблемалыц оцытудын эдiсi ретанде веб-квест жYЙесi керсетшедо. Веб-квест-б^л ен алдымен оцу процесше цатысатын оцушыларга багытталган сабац ц^ру Y™iH ацпараттыц-коммуникациялыц технология-ларды цолданудын ен жана ц^ралдарынын бiрi.

Аннотация

В статье показана система веб-квестов как метод проблемного обучения. Веб-квест - это один из новейших инструментов использования информационно-коммуникационных технологий для создания ориентированного урока в первую очередь для учащихся, активно участвующих в учебном процессе.

Annotation

The article shows the system of web quests as a method of problem-based learning. Web quest is one of the newest tools for using information and communication technologies to create a focused lesson, primarily for students participating in the educational process.

t^ Kазiргi цогам дамуыньщ жогары царцыны сапа-д лы бтм беру процесiн кYшейтетiн педагогикалыц g жаналыцтарды Yнемi iздеудi цажет етед^ Осыган ^^ байланысты цазiргi цогамнын, объективтi шындыгы g бiзге есю тэсiлмен ж^мыс iстеуге мYмкiндiк бер-3 мейдi, жана ^гымдарды, жана терминологиялыц ап-о паратты, ацпараттыц ортанын жаца мYмкiндiктерiн ^ игеруге, уацыт сынынан еткен дидактикалыц принял циптердi оларды сапалы жана денгейде iске асыра S отырып жангыртуга тура келедi.

Веб-квест-б^л ен алдымен оцу процесiне цатыса-§ тын студенттерге багытталган сабац ц^ру Yшiн ацпа-<С раттыц-коммуникациялыц технологияларды цолда-о нудын ен жана ц^ралдарынын бiрi. Щ Педагогикадагы Веб - квест (webquest) - релдок ойын элементтерi бар проблемалыц тапсырма, оны

Зарлъщанова Э.Т.,

Ауылшарушылыгы магистр1, Цостанай ауданы эммдШ бшм ббл1мШц «Надеждин жалпы бшм беретт мектебi» КММ биология пэш мYгалiмi

Негiзгi свздер: оцушы, проблемалыц оцыту, цы-зыгушылъщ, веб-квест, ацпараттыц технологиялар.

Ключевые слова: ученик, проблемное обучение, интерес, веб-квест, информационные технологии.

Keywords: student, problem-based learning, interest, web quest, information technology.

^^^^^^^^^^^^^^^^^ Педагогическая

орындау YmiH Интернеттщ акпараттык ресурстары колданылады. Б^л деген1м1з, м^гал1м тапсырмаларды к¥растырып, Интернеттен кажетт материалдарды таба алатын акпаратты тандап, окушы-ларга тшсп сштемелер береди М^нын, бэр1 веб-квест репнде жасалган жэне к^рылымдалган кез-келген веб-ресур-ста сакталады. Окушылар топта немесе жеке ^сынылган веб-квест тапсырмала-рын орындайды, онын соцында олар осы такырып бойынша ездершщ веб-паракта-рын немесе электронды, баспа немесе ауызша тYрдегi баска да шыгармашылык ж^мыстарды ^сынады.

"Веб-квест" (WebQuest) терминiн алгаш рет 1995 жылдын жазында Сан-Диего университепнщ (А^Ш) бiлiм беру технологияларынын профессоры Берни Додж (Bernie Dodge) ^сынган болатын. Автор окытудын эртYрлi децгейлерiнде эртYрлi оку пэндерiн окыту кезiнде оку процесiне интеграциялау Yшiн Интернеттщ инновациялык косымшаларын жасады [1].

Web-квест технологиясы окытудын, кернекiлiгiн, мультимедиялык жэне ин-терактивтiлiгiн толык келемде юке асы-руга мYмкiндiк береди

* Кернекiлiк эр тYрлi демонстрация-ларды, презентацияларды, бейнелердi, графикалык материалдарды кез-келген мелшерде керсетудi камтиды.

*Мультимедиа окытудын дэстYрлi эдь стерiне дыбыстык, бейне, анимациялык эффектiлердi колдануды косады.

*Интерактивттк жогарыда айтылган-дардын бэрш бiрiктiредi жэне акпарат-тык ортанын виртуалды объектiлерiне эсер етуге мYмкiндiк бередi, жеке т^лгага багытталган окыту элементтерш енпзу-ге кемектеседi, студенттерге ез кабшет-терiн толык ашуга мYмкiндiк бередi [2].

Б^л технологияны оку процесiнде кол-дану мYмкiндiк бередi:

аука и практика ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

* окушылардын оку пэнш окуга кы-зыгушылыгын арттыру;

* оку мотивациясын арттыру;

* кабылдау Yшiн эр тYрлi акпаратты пайдаланыцыз (мэтiндiк, графикалык, бейне жэне дыбыстык);

* эр тYрлi ситуациялык есептердi кер-некi тYрде ^сыну жэне т. б.;

* окушылардьщ акпараттык мэдени-етiн тэрбиелеу.

Web-квест технологиясы окушылар-дын ынтасын калай арттыра алады?

* Мультимедиа окытудагы психоэмо-ционалды кезкарасты едэуiр жаксарта алады. Сонымен, мотивациялык компо-ненттi юке асыра отырып, квестке эртYр-лi ойын формаларын енгiзуге болады. Ойын-сауык пен иллюстрация материал-ды ерекше тYрде бояйды, бiлiмдi игеру процесш тартымды етедi, киялга тамак беред^ жагымды эмоциялар калыптасты-руга ыкпал етедi, жетiстiкке сенiмдiлiк бередi, окушылардын денсаулыгын сактауга ыкпал етедi.

* Модальдылык, ягни акпаратты ка-былдаудын кептеген сенсорлык арна-ларын пайдалану. М^нда мультимедиа эсiресе к¥Чды. Зерттелетш материалды визуализациялау есте сактау мен сейле-удi дамытуга жагдай жасайды, бiлiмдi ^ ашык етедi, Yлкен тэрбиелiк кYшке ие к жэне жаксы диагностикалык к¥рал бо- ® лып табылады. Суреттер эсiресе объ- < ектiлер тiкелей бакылауга кол жетiмсiз § болган кезде жэне м¥Fалiмнщ сезi зерт- 3 телетiн объект немесе к¥былыс туралы ^ тYсiнiк беру Yшiн жеткткиз болган кез- ^ де кажет. с

* Сез бейнесi. Квест кемепмен сiз д

кыска уакыт iшiнде динамикалык про- щ

о

цестердi де, статикалык кескiндердi де к керсете аласыз. Б^л эсiресе объектiлер < мен к¥былыстарды салыстыру, салысты- о

нч

ру, фактiлердi жалпылау, басты нэрсенi ® белш керсету, ассоциативтi байланы-

116 П

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Педагогическая

старды ашу кабiлетiн калыптастыруда ете манызды.

* Оку материалын берудi к¥рылымдау. Технологияга катысты web-квест-б¥л гиперсiлтемелер аркылы iске асырыла-тын акпаратты ^сынудын тармакталган к^рылымы, б^л накты логикалык байла-ныстарды ^йымдастыруга ыкпал етедi, зерттелетiн мэселенi т^тас тYсiнуге ыкпал етедi, зерттелетiн такырып мазм^-нынын келемiн жедел реттеуге мYмкiн-дiк бередi, студенттерге окытудын жеке траекториясын ез бетiнше к¥руга мYм-кiндiк бередi.

* Технологиянын iздеу сипаты окы-тушы мен бтм алушылардын зерт-теу кызметш жандандыруга мYмкiндiк бередi. Интернетке юру акпарат кезiн тандаудын Yлкен мYмкiндiктерiн ^сына-ды. Оны iздеу мен ендеудд окушылардын компьютермен интерактивтi диалогтык езара эрекетi ретiнде карастыруга бо-лады, онда накты байланыс максаттары (акпаратты с^рау жэне алу) жYзеге асы-рылады, онда компьютер байланыс серш-тесi ретiнде эрекет етед^ Акпараттын Yл-кен келемiмен ж^мыс iстеу кезiнде бiлiм алушыларда сыни ойлау бiлiктерi мен дагдылары, тандауды жYзеге асыру жэне

^ ол Yшiн жауапкершiлiк алу, акпараттык

К iздеудiн тиiмдiлiгiн багалау, ^сынылатын

§ акпараттын сауатты келемiн аныктау ка-

< бiлетi калыптасады. Осылайша, акпарат-

§ тык жэне коммуникативтш к¥зыретттк

3 калыптасады.

^ * Енбек нэтижелерiн визуализация-

о лау жэне аткарылган ж^мыстарды бага-

С лау. Экранга шыгарылган ж^мыстын кем • д зен-кезенiмен нэтижелерi студенттердiн

д iс - эрекетш багалауды кернекi, рефлек-

§ сияны саналы етедi [3].

аука и практика ^^^^^^^^^^^^^^^^

Веб-квесттердi пайдалану окушы-ны дербес, емiрге бетмделген, эртYрлi жагдайларда багдарлай алатын, окушылардын танымдык, шыгармашылык даг-дыларын, ез бiлiмiн ез бетiнше к¥ра-стыра бiлуiн, акпараттык кенiстiкте багдарлай алу бМгш дамытуга; сыни ойлауды, акпараттык кызмет дагдыларын дамытуга ыкпал етед^

Веб-квест технологиясын колдана отырып, мYFалiм окуга деген ынтаны калыптастырудын, материалды шыгармашылык т^ргыдан тYсiнудiн, бiлiмдi М^кият бекiтудiн жэне оларды тиiмдi бакылаудын тиiмдi эдiсiн алады.

Осылайша, бiлiм беру жYЙесiнiн ди-дактикалык тиiмдiлiгiн жэне жогары кэсштш бiлiм беру сапасын арттыру казiргi замангы акпараттык-педагогика-лык жэне дэстYрлi окыту мен бакылау технологияларын гылыми негiзделген интеграциялаудан, сондай-ак окушылардын шыгармашылык элеуетш iске асыру Yшiн жагдай жасаудан тирады.

ЭДЕБИЕТТЕР:

1.Андреева М.В. Технологии веб-квест в формировании коммуникативной и социокультурной компетенции // Информационно-коммуникационные технологии в обучении иностранным языкам. Тезисы докладов I Международной научно-практической конференции. М., 2004.

2.Быховский Я.С. Образовательные веб-квесты // Материалы международной конференции "Информационные технологии в образовании. ИТО-99". -http://ito.bitpro.ru/1999 (каралган кYнi: 08.08.2021).

3.http://webquest.org/ (каралган ^т: 08.08.2021).

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.