Научная статья на тему 'The problems of Pedagogy and the usage of ICT in teaching'

The problems of Pedagogy and the usage of ICT in teaching Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
5166
846
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
European science
Область наук
Ключевые слова
ELECTRONIC LEARNING / PEDAGOGY / DISTANCE LEARNING / ONLINE-TEACHING / LEARNING MANAGEMENT SYSTEM / TECHNOLOGY / CLASS DESIGN / ONLINE-TEACHER / ЭЛЕКТРОННОЕ ОБУЧЕНИЕ / ПЕДАГОГИКА / ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ / ОНЛАЙН-ОБУЧЕНИЕ / СИСТЕМА УПРАВЛЕНИЯ ОБУЧЕНИЕМ / ТЕХНОЛОГИЯ / ДИЗАЙН КЛАССА / ОНЛАЙН-УЧИТЕЛЬ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Mamurova Farangiz Nematovna

Целью данной статьи является обсуждение некоторых педагогических проблем, которые окружают электронную систему обучения. Последние 15 лет мы занимаемся дистанционным и электронным обучением, а развитые системы обучения и преподавания подняли пространство современного образования на новый уровень. Основываясь на исследованиях в этой области, автор дает конструктивную критику и некоторые рекомендации по разработке электронных обучающих систем. Электронное и дистанционное обучение подходит многим людям и удовлетворяет их потребности.The purpose of this article is discussing some pedagogic problems that surround the electronic learning system. We have been involved in distance and electronic learning for the last 15 year, and the developed learning and teaching systems raised the modern education space to the new level. Based on the researches in this field, the author gives constructive criticism and some recommendations for the development of electronic learning systems. Electronic and distance education is suitable for many people and satisfies their needs.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «The problems of Pedagogy and the usage of ICT in teaching»

себя множество аспектов, как профессиональных, так и морально-этических, и может служить наглядным примером для будущих педагогических кадров.

Подводя итог сказанному выше, хотелось бы отметить следующее: современный мир переживает достаточно неоднозначное время. С одной стороны, мы живем в мире технологий, которые непрерывно развиваются, а человечество вместе с ними. С другой - мы живем в мире, где люди гонятся порой за ложными ценностями. Очень важно для каждого найти себя и то, что будет нравиться именно ему. Институт образования играет весомую роль в формировании человека, начиная с самого раннего возраста. На протяжении всей жизни человек продолжает формироваться и получать все новые знания. Помочь человеку найти себя и получить знания может его семья, окружающий его мир и, конечно же, учитель.

Мы считаем, что роль педагогических работников в формировании личности человека и его мировоззрения велика, а велика она настолько, что дать ей какую-либо количественную оценку просто невозможно. В связи с этим необходимо оказывать сотрудникам системы образования поддержку во всех сферах, непрерывно обучать, мотивировать к получению новых знаний и умений, к развитию профессиональных навыков.

Список литературы / References

1. Педагогика: Учеб. пос. для студ. пед. учеб. заведений / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, А.И. Мищенко, Е.Н. Шиянов. М.: Школа-Пресс, 1997. 512 с.

2. КанкеВ.А. Этика ответственности. Теория морали будущего. М.: Логос, 2003. 400 с.

THE PROBLEMS OF PEDAGOGY AND THE USAGE OF ICT

IN TEACHING Mamurova F.N. (Republic of Uzbekistan) Email: Mamurova452@scientifictext.ru

Mamurova Farangiz Nematovna — Student, FACULTY OF FOREIGN LANGUAGES, UZBEK STATE UNIVERSITY OF WORLD LANGUAGES, TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the purpose of this article is discussing some pedagogic problems that surround the electronic learning system. We have been involved in distance and electronic learning for the last 15 year, and the developed learning and teaching systems raised the modern education space to the new level. Based on the researches in this field, the author gives constructive criticism and some recommendations for the development of electronic learning systems. Electronic and distance education is suitable for many people and satisfies their needs.

Keywords: electronic learning, pedagogy, distance learning, online-teaching, learning management system, technology, class design, online-teacher.

ПРОБЛЕМЫ ПЕДАГОГИКИ И ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИКТ

В ОБУЧЕНИИ Маъмурова Ф.Н. (Республика Узбекистан)

Маъмурова Фарангиз Неъматовна — студент, факультет иностранных языков, Узбекский государственный университет мировых языков, г. Ташкент. Республика Узбекистан

Аннотация: целью данной статьи является обсуждение некоторых педагогических проблем, которые окружают электронную систему обучения. Последние 15 лет мы занимаемся дистанционным и электронным обучением, а развитые системы обучения и преподавания подняли пространство современного образования на новый уровень. Основываясь на исследованиях в этой области, автор дает конструктивную критику и некоторые рекомендации по разработке электронных обучающих систем. Электронное и дистанционное обучение подходит многим людям и удовлетворяет их потребности.

Ключевые слова: электронное обучение, педагогика, дистанционное обучение, онлайн-обучение, система управления обучением, технология, дизайн класса, онлайн-учитель.

Electronic and distance education are developing rapidly. Despite the growth in e-learning, educators do not always use technology properly. Obstacles facing teachers for online teaching can be listed as follows: Lack of skills and knowledge needed to prepare and teach online lessons. Lack of support, qualifications and assistance needed for planning online teaching. The lack of direct contact disrupts the culture of traditional teaching and causes concern among teachers. Lack of suitable tools for preparing lessons that will help the faculty easily plan and conduct online lessons. Lack of solid technological infrastructure. Lack of time for planning, preparing and teaching online lessons. Lack of incentive and rewards needed to motivate the faculty to teach online.

Teachers rarely have all the technological skills needed to use websites for online lessons. For this reason, the use of the Learning Management System or LMS has grown significantly. "The learning management system is the basis of the learning management system, used to develop, manage and distribute online learning materials with shared access" [1]. Such systems are widespread in the educational space.

Technology Tools to Help Teaching and Learning

In an online environment, technology plays a central role. All interactions are carried out using the education management system. The movement of technology to the center of the educational process increases the visibility of a number of problems that have not been seriously taken into account. Such a movement should not mean that technology is more important than student and learning processes; but focusing on technology and exploring ways in which technology shapes interactions between students, teachers, and material will help us understand how technology-based interactions affect social presence, structure, student control, and feedback.

Researchers, teachers, computer programmers must work together to explore ways in which technology can facilitate teaching and learning. Sample questions that can be asked regarding the development of e-learning are: How does technology allow or limit certain types of interactions? How does technology-based interaction shape structure, learning, student control and social presence? What technologies can be used to solve problems that students and teachers cannot easily solve (for example, storing and retrieving information, performing complex calculations)?

Criticism of the education management system

A big criticism is that the education management system is often used inefficiently. The faculty and teachers use the education management system to "publish material on the Internet" without applying the right pedagogical principles. This should not mean that the whole thing is a "bad" scheme in the education management system, since the lack of pedagogical skills of teachers is also an important factor.

There is a strong direction between academia regarding constructivist teaching. Some of the basic assumptions of constructivist teaching are described below. Students learn better when: They are involved in active learning. Show their knowledge in various ways. Participate in real events related to the real world. Work together with peers in solving problems related to the real world. Have access to tools for meaningful learning.

Roles and Tasks of an Online Teacher

An online teacher is required to complete various tasks and take on many roles, such as the role of content preparer, teacher, and administrator. Some of the specific duties and tasks of the teacher as a material preparer:

- Design the general structure of the course, curriculum and strengthen expectations for the successful completion of the course.

- Choose activities in which students will be involved during the online course.

- Choose learning strategies and appropriate materials that are more likely to help students achieve their desired results. For example, decide when to use visual illustrations, video clips, audio recordings, or animations and how this will help learning.

Some of the specific responsibilities and tasks of the teacher as a manager / administrator:

- Monitor students' registration for the online course, maintain the security of online information and solve all administrative tasks related to the online lesson.

- Establish rules and procedures that students must follow during events and discussions in the online lesson.

Some of the specific responsibilities and tasks of a teacher as a teacher are:

- To do an assessment according to the learning outcomes and goals of the online course.

- Save student results and monitor their progress.

- Provide students with constructive and immediate feedback.

An education management system can help a large number of teachers and students. The education management system can be easily adapted to new technologies as they develop rapidly. Electronic and

European science № 3 (52) ■ 100

distance education is suitable for many people and satisfies their needs. These types of education allow faculties and students to work on the activities that they do best (teach and study).

References / Список литературы

1. Kolesnikova I.L., Dolgina O.A. English-Russian terminological reference book on the methodology of teaching foreign languages. SPb., 2001. Р. 43.

2. Ellis R., Basturkmen H. and Loewen S. Learner uptake in communicative ESL lessons. Language Learning. V. 51, 2001. Pp. 281-318.

3. Whitton N., 2012. The place of game-based learning in an age of austerity. Electronic Journal of e-Learning Volume 10 Issue 2, 249-256.

MODERN INNOVATIVE TECHNOLOGIES FOR TEACHING A FOREIGN LANGUAGE Temirova M.U.1, Gafforova M.Zh.2 (Republic of Uzbekistan) Email: Temirova452@scientifictext.ru

'TemirovaMukaddas Ubaydulloyevna — Teacher; 2Gafforova Mukhayo Zhafarovna — Teacher, SCHOOL № 30, VABKENTDISTRICT, THE REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this article reveals modern innovative technologies for teaching a foreign language in the educational system. In the classroom on a foreign language in the classroom conditions, you can use Internet technology. The article requires a choice of teaching methods. The main link determining the functioning of the lifelong education system, covering all its types, is the training of teachers who are able to effectively use modern innovative teaching technologies, including in the study of foreign languages.

Keywords: innovative technology, teaching a foreign language, Internet technology, teacher training.

СОВРЕМЕННЫЕ ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ Темирова М.У.1, Гаффорова М.Ж.2 (Республика Узбекистан)

'Темирова Мукаддас Убайдуллоевна — преподаватель;

2Гаффорова Мухайё Жафаровна — преподаватель, Школа № 30, Вабкентский район, Республика Узбекистан

Аннотация: в данной статье раскрываются современные инновационные технологии обучения иностранному языку в системе образования. На занятиях по иностранному языку в аудиторных условиях можно использовать Интернет технологии. В статьи требование при выборе методов обучения. Основным звеном, определяющим эффективность функционирования системы непрерывного образования, охватывающим все ее виды, является подготовка педагогических кадров, которые умеют эффективно использовать современные инновационные технологии обучения, в том числе и при изучении иностранных языков. Ключевые слова: инновационные технология, обучения иностранный язык, Интернет технология, подготовка педагогических кадров.

Сегодня значительные изменения в области образовательных технологий затронули и обучение иностранному языку в высшей школе. Следует заметить, что на занятиях по иностранному языку в аудиторных условиях можно использовать Интернет технологии, но, учитывая время, отведенное на аудиторные занятия, следует при выборе методов обучения опираться на следующие требования:

- обучение иностранному языку, в том числе и английскому языку должно осуществляться на рецептивном и продуктивном уровне;

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.