Научная статья на тему 'Тарбияи љисмонї чун воситаи муњими ташаккули сифатњои ахлоќии мактаббачагон'

Тарбияи љисмонї чун воситаи муњими ташаккули сифатњои ахлоќии мактаббачагон Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
5241
152
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ташаккул / сифатњои ахлоќї / тарбияи љисмонї / интизом / серталабї / педагог / хонанда / метод / воситањо / тарбияи ирода / масъулият / формирование / нравственные качества / физическое воспитание / дисциплина / требовательность / педагог / ученик / метод / средства / воспитание воли / ответственность

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Шарипов Валӣ Додоевич, Комилов Назир Наимович

Дар маќола баъзе масъалањои ташаккули сифатњои ахлоќии хонандагон ба воситаи тарбияи љисмонї дар мактабњои тањсилоти миѐнаи умумї баррасї гардидааст. Ќайд шудааст, ки дарсњои тарбияи љисмонї барои ташаккули малакањои рафтори боодобонаи мактаббачагон мусоидат мекунанд ва барои тарбияи одатњои гигиенї, ѓамхорї нисбат ба атрофиѐн, ба назар гирифтани мавќеъ ва аќидаи онњо, тарбияи одати озода ва ташаккули сифатњои ахлоќии хонандагон имконот фароњам оварда мешавад. Муаллифон хулоса менамоянд, ки дар љараѐни машѓулияти навъњои гуногуни варзиш сифатњои хуби ахлоќї тарбия мешаванд ва одатњои рафтори боирода ташаккул меѐбанд, ки дар он наќши омўзгори тарбияи љисмонї хеле калон аст.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ФИЗИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ КАК ВАЖНОЕ СРЕДСТВО ФОРМИРОВАНИЕ НРАВСТВЕННЫХ КАЧЕСТВ ШКОЛЬНИКОВ

В статье рассматриваются некоторые вопросы формирования нравственных качеств учащихся посредством физического воспитания в средней общеобразовательной школе. Отмечается, что уроки физической культуры способствуют формированию у школьников навыков культурного поведения и создают возможности для воспитания гигиенических привычек, привычки заботиться об окружающих, считаться с ними, быть опрятным и формировать нравственные качества учащихся. Авторы делают выводы о том, что в процессе разнообразных физических занятий воспитываются лучшие нравственные качества и формируются привычки волевых действий учащихся, в чем велика роль учителей физического воспитания.

Текст научной работы на тему «Тарбияи љисмонї чун воситаи муњими ташаккули сифатњои ахлоќии мактаббачагон»

УДК 371.261

Шарипов Вали Додоевич, унвонцуи кафедраи педагогикаи ицтимой ва касбии МДТ "ДДХ ба номи акад. Б. Гафуров ";

Комилов Назир Наимович, унвощуи кафедраи педагогикаи ицтимой ва касбии МДТ "ДДХ ба номи акад. Б. Гафуров"( Тоцикистон, Хуцанд).

Шарипов Вали Додоевич, соискатель кафедры социальной и профессиональной педагогики ГОУ "ХГУ имени акад. Б. Гафурова" (Таджикистан, Худжанд); Комилов Назир Наимович, соискатель кафедры социальной и профессиональной педагогики ГОУ "ХГУ имени акад. Б. Гафурова " (Таджикистан, Худжанд);

Sharipov Vali Dodoevich, claimant for candidate degree the department of social and professional pedagogy under the SEI "KhSU named after acad. B. Gafurov" (Tajikistan, Khujand). E-MAIL: belkin70@mail.ru Komilov Nazir Naimovich, claimant for candidate degree the department of social and professional pedagogy under the SEI "KhSU named after acad. B. Gafurov". (Tajikistan, Khujand). E-MAIL: nazir76@mail.ru

Вожа^ои калиди: ташаккул, сифатуои ахлоцй, тарбияи цисмонй, интизом, серталабй, педагог, хонанда, метод, воситауо, тарбияи ирода, масъулият

Дар мацола баъзе масъалауои ташаккули сифатуои ахлоции хонандагон ба воситаи тарбияи цисмонй дар мактабуои таусилоти миёнаи умумй баррасй гардидааст. Кайд шудааст, ки дарсуои тарбияи цисмонй барои ташаккули малакауои рафтори боодобонаи мактаббачагон мусоидат мекунанд ва барои тарбияи одатуои гигиенй, гамхорй нисбат ба атрофиён, ба назар гирифтани мавцеъ ва ацидаи онуо, тарбияи одати озода ва ташаккули сифатуои ахлоции хонандагон имконот фароуам оварда мешавад. Муаллифон хулоса менамоянд, ки дар цараёни машгулияти навъуои гуногуни варзиш сифатуои хуби ахлоцй тарбия мешаванд ва одатуои рафтори боирода ташаккул меёбанд, ки дар он нацши омузгори тарбияи цисмонй хеле калон аст.

Ключевые слова: формирование, нравственные качества, физическое воспитание, дисциплина, требовательность, педагог, ученик, метод, средства, воспитание воли, ответственность

В статье рассматриваются некоторые вопросы формирования нравственных качеств учащихся посредством физического воспитания в средней общеобразовательной школе. Отмечается, что уроки физической культуры способствуют формированию у школьников навыков культурного поведения и создают возможности для воспитания гигиенических привычек, привычки заботиться об окружающих, считаться с ними, быть опрятным и формировать нравственные качества учащихся. Авторы делают выводы о том, что в процессе разнообразных физических занятий воспитываются лучшие нравственные качества и формируются привычки волевых действий учащихся, в чем велика роль учителей физического воспитания.

Key words: formation, moral qualities, physical education, discipline, exactingness, teacher, student, method, means, will education, responsibility.

The article dwells on certain issues concerned with the formation of moral qualities of students through physical education at the secondary school. It is noted that physical education lessons promote the formation of cultural behavior skills among schoolchildren and create opportunities for nurturing hygienic habits, habits that care for others, reckon with them, habits of being tidy and form moral qualities of students. The authors conclude that in the process of various physical activities the best moral qualities are brought up and the habits of volitional actions of students are formed in which the role of physical education teachers is great.

Сифати таълими мактаббачагон ва сатхи тарбияи ахлокии онхо ба хамдигар алокамандии ногусастанй доранд. Рочеъ ба тарбияи ахлокй дар раванди тарбияи чисмонии хонандагон сухан ронда, таъкид бояд кард, ки он кисми таркибии машгулиятхои тарбияи чисмонй аст. Тарбия ба маънои васеъ таъсироти максаднок, мукаррар ва муназзам ба хиссиёт, чахоншиносй ва рафтори

ТАРБИЯИ ЧИСМОНИ ЧУН ВОСИТАИ МУ^ИМИ ТАШАККУЛИ СИФАЩОИ АХЛОКИИ МАКТАББАЧАГОН

ФИЗИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ КАК ВАЖНОЕ СРЕДСТВО ФОРМИРОВАНИЕ НРАВСТВЕННЫХ КА ЧЕСТВ ШКОЛЬНИКОВ

PHYSICAL EDUCATION AS AN IMPORTANT MEANS OF SHAPING THE MORAL QUALITIES OF STUDENTS

насли наврас мебошад. ^исми чудонашавандаи ин раванд - тарбияи чисмонй мебошад. Чуноне ки тачрибаи кор ва натичахои тадкикот нишон медихдд (И.Ю.Воробева, В.В. Дрогомеретский, Д.Ю. Карасев, К.Э. Кетоев, Э.Р. Кочиева, О.В. Полшикова, Я.А.Стрелкова, А.А.Третяков, Ф.Г. Хамикоев (2,5,6,8) ва диг.) тарбияи максаднок барои бештар муташаккилона гузаронидани машгулияти таълимй ва машкхои варзишй мусоидат менамояд. Пур аз харакат ва самарабахш будани машгулияти тарбияи чисмонй ба муташаккилй, интизом, исрору ирода, суботкорй ва чихатхои дигари характер вобаста аст.

Дарсхои тарбияи чисмонй барои ташаккули малакахои рафтори боодобонаи мактаббачагон мусоидат мекунанд. Дар дарсхо ва машгулиятхои беруназсинфии тарбияи чисмонй барои тарбияи одатхои гигиенй, гамхорй нисбат ба атрофиён, тах,аммул озода ва ботартиб будан имконот фарохам оварда мешавад.

Ташкили тачрибаи хаётии мактаббачагон, дар онхо ташаккул додани муносибати арзишпазир ба тарзи хдёти солими (Б.А. Баскаев, М.О. Ревазов, А.М. Хубетсов ва диг.) тарики таъсироти максаднок ва муназзам ба шуури онхо, ки барои обутоб додани ирода, ташаккул додани одатхои мусбат ва меъёрхои дар чомеа кабулшудаи рафтори онхо имкон медихдд, ба сатхи тарбияи ахлокиашон таъсири мусбат мерасонад. Чуноне ки аксари олимон кайд мекунанд (И.Н. Воробева, А.И. Усенко, Н.А. Рибачук), машкхо кисми муайяни методикаи тарбияи ахлокиро ташкил медиханд. Онхо воситаи мухими ташаккули малакаву одатхои устувор мебошанд. Ичрои бисёркаратаву бошууронаи коида ба хосил шудани одат - кобилият ба рафтори муайян дар шароити додашуда боис гардида, рафтори дурусти мактаббачаро ташаккул медихад. ^айд бояд кард, ки барои хосил шудани одат махз ичрои бошууронаи амалхо зарур аст. Мактаббача бояд хуб дарк намояд, ки чаро хамин тавр рафтор бояд кард, на ба тарзи дигар.

Серталабй ва назорати ичрои коидахо аз чониби педагог бояд бо хамин гуна серталабии омузгорон ва волидайн созгор бошанд. Агар мо хохем, ки хар як машгулият бо фарогирии донишу малакахои зарурй анчом ёбад, ба ин кор на танхо дар дарс, балки дар махфилхои иловагй ва сексияхои варзиш новобаста ба он шахсе, ки онро мегузаронад - омузгори мактаб, педагоги МТБ ё машкдиханда - кушиш бояд кард. Ташаккул додани одатхои солим танхо дар сурати муназзам будани коидаву меъёрхои кабулшуда бомуваффакият сурат мегирад. Агар педагог ду-се бор ба вайрон кардани тартиби мукаррар гардида ичозат дихад, тамоми кори анчомёфта бар хадар меравад. Коркарди одат дафъаи дигар мушкилтар хохад шуд.

Ташаккули одатхои навро дар аксари мавридхо мавчудияти одатхои манфй бозмедорад. Масалан, одати харрузаи якчанд соат андармон шудан ба бозихои компютерй ба риояи речаи руз халал мерасонад, инкишофи майлу рагбатро ба машгулияти варзишй, фанхои таълимй ва дигар навъхои фаъолият бозмедорад. Барои халос шудан аз ин одати манфй, пеш аз хама омилхои пайдоиши онро бартараф бояд намуд. Чунончи, бозихои харруза бо компютер аксаран натичаи умуман набудани речаи руз ё риоя нагардидани, он дуруст ташкил карда натавонистани фарогати худ, баъзан набудани шароит барои машгулияти гимнастика, оббозй, баскетбол ва г. мебошад. Бинобар ин, агар хохем, ки бача вакти фарогати худро окилонаву дуруст гузаронад, ба у барои коркарди речаи руз, накшаи инфиродии машкхо ёрй дода, риояи онро х,атман назорат намуда, барои инкишофи мутаносиби чисмониву маънавии организми бача шароит фарохам овардан зарур аст.

Машкхои чисмонй махсусан хамон вакт самарабахш мегарданд, ки мавкеи тарбиятдихандагии омузгор ноаён бошад. Гуё ки мактаббачагонро на педагог, балки шаклхо, методхо ва воситахои таълиме, ки у хунармандона корбаст менамояд, инчунин авзои зиндагии мактаббачагон ё холати педагогии махсус бунёдшаванда тарбия мекунанд. Кудак дар оила, дар махалли зист, дар синф мактаби бузурги хаётро мегузарад. Шароити атроф ба тарбияи насли наврас бевосита таъсир мерасонанд, аммо на хама сифатхои дар ин раванд ташаккулёфтаи шахсият арзиши баробар доранд. Вазифаи омузгор - дар дарс бунёд кардани чунин шароите, ки ба тарбияи одатхои ахлокй ва самтгирихои арзишй мусоидат мекунанд. Воситаи бехтарин дар ин маврид - таълиме, ки дуруст ташкил шудааст. Дар дарсе, ки шавковар нест, хонандагон хамчун субъектхои раванди тахсил чалб нашудаанд, дар аксари мавридхо интизом вайрон мегардад.

Ба тарбияи одатхои мусбат ва сифатхои хуби ахлокй дар рафтори мактаббачагон то хадди имкон пурбор будани онхо дар дарс мусоидат менамояд. Дар ин холат бевосита ичро шудани машкхои чисмонй, фаъолгардонии тафаккури мактаббачагон дар назар аст. Кушиш бояд кард, ки хангоми машк дар турник бачагон навбати худро бефоида интизор нашуда, балки амалхои хамсинфонашонро бодиккат мушохида кунанд. Х,ар яке аз онхо бояд омода бошанд, ба чунин

саволхои омузгор чавоб дода тавонанд: хангоми ичрои машки мушаххас ба кадом хатой рох дода шуд? Сабаби онхо дар чист? Чй кор бояд кард, ки машк бештар дакик ичро шавад? Ягон дакикаи гаронкадри дарс набояд баробар равад. Сарбории зиёди фикрй ва чисмонй имкон намедихад, ки диккати хонандагон ба дигар чиз андармон гардад, интизом вайрон шавад, одати ба машгулият батафсил муносибат карданро ташаккул медихад. Барои бомуваффакият истифода кардани имконоте, ки чихати амалй намудани тарбияи ахлокии мактаббачагон дар чараёни машкхои чисмонй фарохам меоянд (М.С.Агеева, Д.И.Дегтярева, Г.А.Чикалова), ба омузгор зарур аст, ки ташкили кори тарбиявиро дар хар дарс ва тамоми курси таълимй пешакй фикр карда, сипас амалхои ба накша гирифтаашро босубот амалй гардонад (4). Ба он ноил бояд гардид, ки хислати мактаббачагон ба воситаи ташкили босаводонаи фаъолияти таълимиву тарбиявии онхо, пурра таъмин кардани хар як мактаббача бо кори фоидабахш, шавковар ва зарур ташаккул ёбад.

Машкхои чисмонй усули асосии тарбияи сифатхои шоистаи ахлокй ва одатхои рафтори боинтизом, мехнатдустй, суботкорй, часурй ва дигар сифатхои иродавии шахсият мебошад. Тарбияи сифатхои иродавй махсусан мухим аст, зеро ин сифатхо яке аз заминахои назарраси ахлокии инкишофи шахсияти инсон ба шумор мераванд. Чй кадаре ки варзишгар аз чихати чисмонй инкишофёфта набошад, агар у аз лихози маънавию ахлокй ташаккул наёбад, на дар варзиш ва на дар фаъолияти харруза ба хеч чиз ноил намегардад. Ва баръакс, чавони дар назари аввал беоянда метавонад ба туфайли хислату иродаи кавиаш ба натичахои бехтарин ноил гардад. Мутаассифона, аксари омузгорони тарбияи чисмонй ин чузъиётро сарфи назар карда, ба он умед мебанданд, ки бачагон муносибати дустонаро хис карда, тартиботро вайрон нахоханд кард. Агар дар синф рафтори ношояму беинтизомона бисёр мушохида гардад, ин маънои онро дорад, ки педагог пештар дар чунин чузъиёт серталабй зохир намекард: ба дарс тез-тез дер мондан, вайрон гардидани меъёри варзиш, ичро нашудани супоришдо ва г. Ба мунозираи мактаббачагон бо омузгор, чандин бор такрор накардани супоришхо рох додан мумкин нест. Серталабии катъй, рох надодан ба мунокишахо, кушиши ноил гардидан ба ичрои хар як нишондод, хохиши худ, ба миён гузоштани талаботи окилона бо назардошти бовар ва эхтироми амик ба бачагон - чунинанд унсурхое, ки комёбии хар як омузгорро кафолат медиханд.

Вайрон кардани интизомро саргармиву дилбастагй ба кор низ пешгирй менамояд. Бо шавк, зиндадилона ва гайратмандона бурдани дарс - асоси хама гуна методу методология аст. Сахтгирии аз меъёр зиёд, киёфаи бадкахронаи омузгор дар мактаббачагон хамеша мукобилати ботинй, низоъро бармеангезад. Пеш аз хама, дар мачмуъ, ба синф гамхорй зохир намуда, сипас ба хонандаи алохида ёрй расонидан зарур аст, хамин тарик, кори фаъолонаи тамоми синфро таъмин бояд кард.

Муносибати сабукфикрона ба гузоштани бахохо дар аксари мавридхо эътибори омузгорро кохиш медихад, вайрон шудани интизомро бармеангезад, боиси муносибати сабукфикронаи хонандагон ба омузиш мегардад. Хдмеша дар хотир бояд дошт, ки хонандагон нисбат ба бахогузории фаъолияти хеш хеле хассосанд. Аз руйи он, ки омузгор корашонро чй гуна бахо медихад, онхо дар бораи адолат ва якрайъии у хукм мебароранд.

Хини машгул шудан бо машкхои чисмонй мактаббачагон душворихои зохириву ботиниро пайваста бартараф мекунанд. Х,еч гох фаромуш набояд кард, ки сатхи баланди фарханги омузгор, сифатхои шоистаи маънавии у ба шуур ва рафтори хонандагон таъсири пуркувват мерасонанд, мударрики фаъол интизоми бошууронаи мактаббачагон мебошанд. Кори амалй барои бартараф намудани монеахо дар дарси тарбияи чисмонй ва дар машгулияти сексияи варзишй воситаи муассири тарбияи на танхо интизом, балки ирода низ мебошад. Дар хар машгулият мактаббачагонро ба часорат суботкорй ва тахаммул одат кунонидан зарур аст. Вобаста ба маводи дарс омузгор бо максади тарбияи сифатхои иродавии хислати мактаббачагон ин ё он машкхои махсусро корбаст менамояд. Чунончи, дар машгулиятхои гимнастика чахиши такявй, чахидан аз брус ва турник, машк дар халкахоро гузаронидан мумкин аст.

Барои тарбияи хадафмандй, исрору суботкорй, чуръату часорат ва интизоми мактаббачагон дар бозихои серхаракати варзишй имконоти зиёде нухуфтаанд. Х,ама гуна бозии варзишй сатхи баланди интизоми иштирокчиён, махорати тобеъ кардани хохишу манфиати худро ба манфиати коллектив такозо мекунад. Ба бозй рохбарй бояд кард. Бозие, ки беназорат чараён мегирад, метавонад боиси зухуроти худбинй ва гурур гардад.

Х,амин тарик, дар чараёни машгулияти навъхои гуногуни варзиш сифатхои хуби ахлокй тарбия мешаванд, рафтори боирода ташаккул меёбад. Омузгори ботачрибаи тарбияи чисмонй

маъмулан дар байни мактаббачагон сохиби эътибори махсус ва бовару эхтиром аст. Ба суханон ва рафтори у диккати махсус медиханд. Ба хар як хонанда дар мачмуъ таъсир расонида, худи педагог бо коллектив хамчун шахсияти сохибэътибор муошират менамояд. Махз бо хамин сабаб омузгор таъсироти тарбиявии худро на танхо бо воситахои педагогии таълиму тарбия, балки бо сифатхои шахсй ва рафтори хеш амалй мегардонад. Амалия нишон медихад, ки мактаббачагон аксаран ба намуди зохирии машкдиханда, тарзи рохравй, тарзи гуфтор, муносибат ба атрофиён ва хурдсолон беихтиёр таклид менамоянд. Ба хусус, агар худи омузгор ба дарс бо либоси мукаррарй ояд, водор кардани мактаббачагон ба пушидани либоси ягонаи варзиш мушкил мегардад. Тасодуфй нест, ки омузгорони бехтарин маъмулан бо комати рост, либоси озодаву ботартиб аз дигарон фарк мекунанд.

ПАЙНАВИШТ:

1. Баскаев ,Б.А., Ревазов М.О., Хубецов А.М. Моделирование процесса формирования у подростков мотивационно-ценностного отношения к здоровому образу жизни / Б.А Баскаев //Современные проблемы науки и образования. 2014.- №6.- С. - 876.

2. Воробьева, И.Н. Формирование мотивационно-ценностного отношения подростков к здоровому образу жизни средствами физической культуры: автореферат дис.. кандидата педагогических наук: 13.00.01/северо-0сетинский государственный университет им. К.Л. Хетагурова. / И.Н. Воробьева. - Владикавказ, 2014.

3. Воробьева, И.Н. Теоретические основы формирования мотивационно-ценностного отношения школьников к здоровому образу жизни средствами физической культуры/И.Н Воробьева//Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. -2014. -№1 (16).- С. -37-40.

4. Дегтярева, Д.И., Чикалова Г.А., Агеева М.С. Влияние занятий фитнес-аэробикой на физическую подготовленность студенток 19-21 года /Д.И Дегтярева //Успехи современной науки. -2016. -Т. 1. -№ 7. -С. -42-44.

5. Карасев, Д.Ю., Кетоев К.Э. Инновационные технологии физического развития детей дошкольного возраста в условиях дошкольного образовательного учреждения/Карасев, Д.Ю. //Вестник КГУим. Н.А. Некрасова. 2010. № 4. 186-190.

6. Кочиева, Э.Р. Адаптационные реакции организма студентов к учебной деятельности в современном вузе /Д.Ю. Карасев //Современные проблемы науки и образования. 2015. №5. С. 609.

7. Кочиева, Э. Р. Формирование здорового образа жизни в современной студенческой среде / Д.Ю.Карасев //Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. 2014. №4 (19). С. 88-90.

8. Рубаева, В.П., Бекоева М.И. Формирование нравственно-ценностных приоритетов у студентов нелингвистических факультетов современного вуза средствами английского языка. Монография/В.П.Рубаева//Подред. док. пед. наук, проф. Б.А. Тахохова./В.П. Рубаева.-Владикавказ: Изд-во СОГУ, 2012. 135 с.

9. Сафаров, Ш. Дидактический потенциал культурологического аспекта спортивных игр в формировании национального самосознания студентов высших учебных заведений Таджикистана. Монография. /Ш.Сафаров.-Душанбе.2014.

Ю.Хамикоев, Ф.Г., Кетоев К.Э. Педагогические условия организации процесса физического воспитания студентов вуза / Ф.Г.Хамикоев //Вестник Университета (Государственный университет управления). 2013. №19. С. 303-307.

REFEENCES:

1. Baskaev, B.A., Revazov M.O., Khubetsov A.M. Modeling the Process of Formation in Adolescents of a Motivational and Axiological Attitude towards a Healthy Lifestyle / B.A. Baskaev // Modern problems of science and education. 2014.- №6. - 876p.

2. Vorobyova, I.N. Formation of a Motivational and Value Attitude of Adolescents to a Healthy Lifestyle by Means of Physical Culture: synopsis of candidate dissertation: 13.00.01 / North Ossetian State University. K.L. Khetagurov. /I.N. Vorobyov. - Vladikavkaz, 2014.

3. Vorobyova, I.N. Theoretical Foundations of the Formation of the Motivational and Value Attitude of Schoolchildren to a Healthy Lifestyle by Means of Physical Culture / I.N. Vorobieva // Vector of Science of Togliatti State University. Series: Pedagogy, Psychology. -2014. -№ 1 (16) . - P. -37-40.

4. Degtyareva, D.I., Chikalova G.A., Ageeva M.S. The Influence of Fitness Aerobics on the Physical One of Students Aged 19-21/ D.I. Degtyareva // Successes of modern science. -2016. - V. 1. -№ 7. - P. -4244.

5. Karasev, D.Yu., Ketoev K.E. Innovative technologies of Physical Development of Children of Preschool Age in a Preschool Educational Institution / Karasev, D.Yu. // Bulletin of KSU named after Nekrasov. 2010. No. 4. - P. 186-190.

6. Kochieva, E.R. Adaptive Reactions of the Body of Students to Learning Activities in a Modern

University / D. Yu. Karasev // Modern problems of science and education. 2015. №5. - P. 609.

7. Kochieva, E.R. Formation of a Healthy Lifestyle in the Modern Student Environment / D.Yu.Karasev // Vector of science of Togliatti State University. Series: Pedagogy, Psychology. 2014. №4 (19). - P. 88-90.

8. Rubaeva, V.P., Bekoeva M.I. Formation of Moral and Value Priorities of Students of Non-Linguistic Faculties of the Modern University by Means of the English language. Monograph / V.P.Rubaeva // under the editorship of B.A. Takhokhov. / V.P. Rubaeva.- Vladikavkaz: Publishing of SOGU, 2012. 135 p.

9. Safarov, Sh. Didactic Potential of the Cultural Aspect of Sports Games in the Formation of the National Identity of Students in Higher Educational Institutions of Tajikistan. Monograph. / Sh.Safarov.- Dushanbe.

10. Khamikoev, F.G., Ketoev K.E. Pedagogical Conditions of the Organization of the Process of Physical Education of University students /F.G. Khamikoev // University Bulletin (State University of Management). 2013. №19. - P. 303-307.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.