Научная статья на тему 'ТАЛАБАЛАРНИНГ ЎҚУВ-БИЛИШ ФАОЛИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ -ДАВР ТАЛАБИ'

ТАЛАБАЛАРНИНГ ЎҚУВ-БИЛИШ ФАОЛИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ -ДАВР ТАЛАБИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
258
36
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Science and innovation
Область наук
Ключевые слова
маърузалар / мунозаралар / муҳокамалар / ҳикоялар / суҳбатлар / талабаларнинг шахсий тажрибалари ва ҳаётий вазиятлар билан боғлиқ суҳбатлар / тарихий-хронологик характердаги матнлар / ҳикматлар / мақоллар / lectures / disputes / discussions / stories / conversations / conversations related to personal experience and life situations of students / historical and chronological texts / proverbs.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — M. Pazilova

Мазкур мақолада талабаларнинг ўқув-билиш фаолиятини ривожлантиришда аудиториядаги педагогик жараёнлар билан бир қаторда мустақил ишлар ҳам алоҳида аҳамиятлиги, билим, кўникма, малакалар ва аналитик-таҳлилий компетенциялар билан бир қаторда ижтимоий тажрибадан ҳаётий вазиятларда фойдаланиш кўникмасини ривожлантириш орқали ҳам талабаларнинг ўқув-билиш фаолиятини ривожлантириш масалалари ёритиб берилади.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

DEVELOPMENT OF LEARNING ACTIVITY OF STUDENTS THE REQUIREMENT OF THE TIME

In this article, in addition to pedagogical processes in the classroom, independent work, the development of students' educational activities through the development of knowledge, skills, abilities and analytical competencies, as well as the ability to use social experience in life, is of particular importance in the development of educational and cognitive activity of students. situations.

Текст научной работы на тему «ТАЛАБАЛАРНИНГ ЎҚУВ-БИЛИШ ФАОЛИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ -ДАВР ТАЛАБИ»

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

ТАЛАБАЛАРНИНГ УЦУВ-БИЛИШ ФАОЛИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ -ДАВР

ТАЛАБИ Пазылова Меруерт Ермекбаевна

Нукус давлат педагогика институти, Педагогика кафедраси доценти, педагогика фанлари

доктори

https://doi.org/10.5281/zenodo.7424086

Аннотация. Мазкур мацолада талабаларнинг уцув-билиш фаолиятини ривожлантиришда аудиториядаги педагогик жараёнлар билан бир цаторда мустацил ишлар уам алоуида ауамиятлиги, билим, куникма, малакалар ва аналитик-таулилий компетенциялар билан бир цаторда ижтимоий тажрибадан уаётий вазиятларда фойдаланиш куникмасини ривожлантириш орцали уам талабаларнинг уцув-билиш фаолиятини ривожлантириш масалалари ёритиб берилади.

Калит сузлар: маърузалар, мунозаралар, мууокамалар, уикоялар, суубатлар, талабаларнинг шахсий тажрибалари ва уаётий вазиятлар билан боглиц суубатлар, тарихий-хронологик характердаги матнлар, уикматлар, мацоллар

РАЗВИТИЕ УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ - ТРЕБОВАНИЕ

ВРЕМЕНИ

Аннотация. В данной статье, помимо педагогических процессов в аудитории, особое значение в развитии учебно-познавательной деятельности студентов имеет самостоятельная работа, развитие учебной деятельности студентов через развитие знаний, умений, навыков, способностей и аналитические компетенции, а также умение использовать социальный опыт в жизненных ситуациях.

Ключевые слова: лекции, диспуты, дискуссии, рассказы, беседы, беседы, связанные с личным опытом и жизненными ситуациями студентов, историко-хронологические тексты, пословицы.

DEVELOPMENT OF LEARNING ACTIVITY OF STUDENTS - THE REQUIREMENT

OF THE TIME

Abstract. In this article, in addition to pedagogical processes in the classroom, independent work, the development of students' educational activities through the development of knowledge, skills, abilities and analytical competencies, as well as the ability to use social experience in life, is of particular importance in the development of educational and cognitive activity of students. situations.

Keywords: lectures, disputes, discussions, stories, conversations, conversations related to personal experience and life situations of students, historical and chronological texts, proverbs.

Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантириш педагогика олдида турган мух,им вазифалардан бири х,исобланади. Таълим жараёнида талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантириш муаммоси узининг назарий талкинига эга. Бунинг учун талабаларнинг укув-билиш фаолиятини алломаларнинг карашлари воситасида фаоллаштиришнинг педагогик тизими ва стратегияларини ишлаб чикиш талаб этилади. Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантириш муайян педагогик шарт-шароитларни яратишни такозо этади. Бунинг натижасида талабалар мустакил билим олиш ва уз-узларини ривожлантириш даражасига кутариладилар.

БС1ТЖСТ ЛЖБ ЖЖОУАТЮЖ

ЮТЕЯМАТЮМЛЬ 8С1ЕОТ1Р1С ГОШМАЬ УОШЫЕ 1 188иЕ 8 иШ-2022: 8.2 | КБК 2181-3337

Педагогик амалиётда талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришнинг муайян воситалари ва технологиялари мавжуд. Улар талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришга йуналтирилган. Бундай воситалар ва технологиялар сирасига таълимнинг турли-туман шакллари, воситалари ва методларидан иборат булиб, мазкур воситалар ва методлар таълим жараёнида муваффакиятли уйгунлаштирилади. Натижада талабаларнинг фаоллиги ва мустакиллигининг ортиши таъминланади.

Укув жараёнини самарали бошкариш ва укув фанлари буйича укув материалларини танлашда укув материаллари ва асосий тушунчавий аппарат орасидаги алокадорликни таъминлаш талаб килинади. Билимлар ва укув ахборотларини тизимлаштиришда талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришга хизмат киладиган маълумотларга алохида эътибор каратиш лозим. Бундай укув материаллари сирасига алломалар томонидан яратилган илмий-оммабоп ва бадиий асарлардан олинган намуналар, тарихий-хронологик характердаги матнлар, хикматлар, маколларни киритиш мумкин.

Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришда дидактик воситалар билан бир каторда уларнинг рухий узига хосликлари хам мухим ахамиятга эга. Талабаларнинг хиссий баркарорлиги таъминлаш учун куйидаги дидактик шакллардан фойдаланиш максадга мувофик: маърузалар, мунозаралар, мухокамалар, хикоялар, сухбатлар, талабаларнинг шахсий тажрибалари ва хаётий вазиятлар билан боглик сухбатлар, урганилаётган материаллар билан боглик холда талабаларнинг миссий кечинмаларини намоён килувчи вазиятлар шулар жумласидандир.

Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантирувчи воситалар ёрдамида уларнинг билиш кизикишларини ривожлантириш мумкин. Бунда алломалар меросидан олинган мантикий фикрлаш, хозиржавобликка ундовчи дидактик воситалар мухим ахамиятга эга.

Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришда аудиториядаги педагогик жараёнлар билан бир каторда мустакил ишлар хам алохида ахдмиятга эга. Билим, куникма, малакалар ва аналитик-тахлилий компетенциялар билан бир каторда ижтимоий тажрибадан хаётий вазиятларда фойдаланиш куникмасини ривожлантириш оркали хам талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантириш мумкин. Бунда укув материаллари билан ишлаш жараёнида талабалар турли укув предметлари билан боглик фаолият усулларини хам эгаллашлари зарур. Укув предметлари билан боглик холда фаолият усулларини куллаш куйидагиларни уз ичига олади: тахлил, умумлаштириш, киёслаш, оммалаштириш, топширикларни ечиш алгоритмларини куллаш, ташхис куйиш ва натижаларни тахлил килиш.

Таълим натижасида талабалар билимларни куллаш алгоритмлари, топширикларни ечиш жараёнида улардан фойдаланиш лаёкатига эга булишлари лозим. Талабаларда бундай фаолиятни шакллантириш натижасида мустакил ишлаш, топширикларни бажариш учун сарфланадиган вактни кискартириш, укув материалларини узлаштириш учун сарфлагандагина кучни тежаш имконини беради.

Бугунги кунда олий педагогик таълим жараёнида укитишнинг турли шакллари ва методларини куллаш имконияти мавжуд. Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантириш учун таълимнинг фаол шакллари, воситалари ва методларини куллаш талаб килинади. Бундай методлар сирасига аждодларимиз томонидан кулланилган

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

мантилий фикрлашга ундовчи усулларни курсатиш мумкин. Бунда укитувчининг мухим вазифаларидан бири талабаларда фаолликни вужудга келтирувчи вазиятларни ташкил этишдан иборат. Укитишнинг фаол методлари ёрдамида талабаларда фаолият тажрибаси хосил килинади. Бундай методлар сирасига диалог методини киритиш мумкин. Мазкур методни куллаш натижасида укитувчи билан талабалар, талабалар билан талабалар орасида узаро муносабат тажрибаси хосил булади, мулокот куникмалари ва нут; жадал ривожланади, куйилган вазифаларни гурух булиб ечиш имкониятлари кенгаяди.

Олий таълим муассасаларида муаммоли укитиш, вазиятларни лойихалаш, уйин, тадкикотларни амалга ошириш, бахс-мунозара, сухбат, тахлил-мутолаа каби методларни куллаш укув-билиш фаолиятини ривожлантиришга хизмат килади. Ушбу методлар талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантириб, уларнинг мустакил билим олиш имкониятларини кенгайтиради. Самарали таълим технологиялари хар бир талабанинг укув-билиш фаолиятини амалга оширишда фаоллик курсатиши, укув мехнати натижалари учун масъулиятни хис килиши, эгаллаган билимларнинг шахс мавкеини оширишга хизмат килишини англаб етишини таъминлайди.

Талабаларни фаоллаштирувчи таълим жараёни талабанинг тизимли фикрлаш имкониятларини ривожлантириш оркали булажак касбий фаолиятга тайёрлаш, жамоа булиб фикрлаш ва амалий фаолият курсатишга ургатиш, узаро муносабат ва мулокотга киришишга оид ижтимоий куникмаларни шакллантириш, индивидуал ва хамкорликда карорлар кабул килиш, масъулиятлиликни тарбиялаш, жамоа ва жамиятдаги ижтимоий кадриятларга нисбатан онгли муносабатни карор топтириш имконини беради.

Укув-билиш жараёнида талабаларнинг билим, куникма, малакаларни тулаконли узлаштиришлари педагог томонидан бошкарилади. Билиш фаолиятлари хиссий идрок, назарий тафаккур ва амалий фаолиятнинг бирлигидир. Ушбу фаолият инсон фаолиятининг барча боскичлари хамда жамият аъзолари билан узаро муносабат жараёнида вужудга келади. Шунингдек, укув жараёнида талабаларнинг укув-билиш фаолиятлари шаклланади ва фаоллашади.

Укув-билиш жараёни талабаларнинг фаол фаолиятлари билан бевосита боглик. Бундай фаолиятлар бир укув топширигини ечиш ва иккинчисига утиш жараёнида вужудга келади. Бу эса талабаларни билмасликдан билиш сари, тулик булмаган билимлардан нисбатан тулик ва аник билимларни эгаллаш сари интилишига хизмат килади.

Укув жараёни билим, куникма ва малакаларни талабаларга шунчаки узатишдан иборат эмас, ушбу жараён икки ёклама характерга эга булиб, талабалар ва профессор-укитувчилар, укитиш ва урганишнинг узаро алокадорлигида намоён булади. Талабаларнинг укиш, урганиш ва профессор укитувчиларнинг укув жараёнига булган муносабатлари уларнинг фаоллиги оркали аникланади.

Фаоллик билан бевосита алокадор булган холатлардан яна бири талабаларнинг укув мотивациясидир. Бу муайян объект ва фаолият воситалари билан алокадор булган мустакилликдир. Талабалар бундай мустакил фаолиятни профессор укитувчиларнинг кумагисиз узлари амалга оширадилар. Билиш фаоллиги ва мустакиллик бир-бири билан узаро алокадор ходисалар хисобланади. Улар: купрок фаол ва купрок мустакил; етарлича билиш фаоллигига эга булмаган талабалар бошкаларга тобе булиб, уларда мустакиллик тулик намоён булмайди.

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

Талабаларнинг фаолликларини бошкариш фаоллаштириш сифатида талкин этилади. Фаоллаштириш талабаларни мунтазам кузгатиш, рух,лантириш ва билимларни фаол эгаллашга ундашни англатади. Бу жараёнда улардаги сусткашлик, тухтаб колиш, билим олишни истамаслик каби х,олатлар бартараф этилиб, аклий фаолият курсатиш имкониятлари кенгайтирилади.

Фаоллаштиришнинг асосий максади талабаларни фаолликка ундаш, уларни максадга йуналтирилган укув-билиш фаолиятини бажаришга рагбатлантириш ва ушбу фаолиятларни мунтазам фаоллаштиришдан иборат. Ушбу максадда олий педагогик таълим жараёнида алломалар меросидан самарали фойдаланиш тавсия этилади.

Талабаларнинг фаол тарздаги укув-билиш фаолиятлари иккита йуналишга эга: ички (педагогик-психологик) ва ташки (ташкилий).

Укув-билиш фаоллигининг ички йуналиши муайян таркибий кисмларга эга: укув фаолиятига нисбатан кизикиш, укув фаолиятларини бажаришда ташаббус курсатиш; билиш мустакиллиги; куйилган билиш вазифаларини ечиш учун жисмоний интеллектуал кувватларни сафарбар этиш кабилар. Укув-билиш фаолиятининг ривожланиши натижасида шахс фаолиятида мазкур таркибий кисмларнинг намоён булиши таъминланади.

Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришнинг ташки йуналиши мазкур фаолиятга барча талабаларни кизиктириш ва жалб этишда намоён булади. Ушбу йуналишдаги талабларни амалга ошириш учун талабалар билан гурух,ли, индивидуал, укув фаолиятларини бажаришларини таъминлаш лозим. Шунингдек, индивидуал укитиш воситаларини самарали куллаш оркали х,ам талабанинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришга эришилади. Бундай воситалар сирасига босма шаклдаги дидактик материаллар, бадиий асарлар, мантикий фикрлашга ундовчи топширикларни киритиш мумкин. Шунингдек, талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришга хизмат киладиган усуллардан х,ам самарали фойдаланилади. Топширикларни ечиш алгоритмлари, мантик конун-коидаларидан фойдаланишни киритиш мумкин. Уз фаолиятлари давомида талабалар тайёр алгоритмлар, конун-коидалардан фойдаланадилар ёки уларни мустакил тарзда тузадилар. Бу жараёнда талабалар репродуктив ва мах,сулдор усуллардан фойдаланадилар.

Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантириш учун объектив ва субъектив методларни мутаносиб тарзда уйгунлаштириш талаб килинади. Субъектив методлар сирасига ишонтириш, тушунтириш ва зарур маълумотлар билан куроллантиришни киритиш мумкин. Объектив методлар эса талабаларда укув мотивларини шакллантиришга йуналтирилган шароитлар яратиши, бундай шароитларда улар мустакил хдракатлана олишлари лозим. Бундай шароитда талабаларда укув-билиш фаолиятининг жадаллашуви таъминланади. Натижада укув-билиш фаолиятига нисбатан баркарор кизикиш х,осил булади. Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантириш учун дастлаб уларнинг диккатини фаоллаштириш лозим. Диккатнинг етарлича шаклланмаганлиги талабаларнинг машгулотларда тулаконли тарзда иштирок этишларига тускинлик килади.

Бунинг натижасида улар укув материалининг мазмун мох,иятини тулик тушуниб етмайдилар. Уни эсда саклаб кола олмайдилар, топширикларни бажаришда хатоларга йул куядилар.

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

^уйидаги метод ва усуллар талабаларни фаоллаштиришга хизмат килади: эвристик сухбатларни ташкил этиш методи; дидактик воситалардан фойдаланиш методи (кургазмали-образли ёки мантикий чизмалар, режа-конспектлар); талабаларнинг диккатини фаоллаштирувчи мустакил бажаришга мулжалланган топшириклар; уз харакатлари натижаларини намунадаги шакл билан киёслаш; дарснинг турли боскичларида уз фаолиятларини назорат килиш усуллари; уз гояларини химоя килиш; жавоблар ёки мустакил бажарилган ишларни такризлаш; узи ва гурухдошларининг укув фаолиятлари натижаларини текшириш.

Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришда таълимнинг муаммолилик принципи, укув-билиш фаолияти билан амалий топширикларни мувофиклаштириш принципи, биргаликда укиб урганиш принципи, урганилаётган муаммолар доирасида тадкикотлар утказиш принципи, индивидуал укитиш принципи, мустакил таълим олиш принципи, муваффакиятга ундаш принципларига таянилади.

Муаммолилик принципи таълим олувчиларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришда алохида ахамиятга эга. Ушбу жараёнда таълим олувчилар тафаккурида муаммоли вазиятлар хосил килинади. Уларни тадкикотлар утказишга ундаш имкониятлари кенгайтирилади. Ушбу уринда талаба уз тажрибаси ва мантикий хулосаларига таянган холда муаммоларни ечиш, тадкикотларни амалга ошириш учун узида етишмайдиган билимларни мустакил излашга харакат килади. Бунда уз гурухдошларининг тажрибаларидан хам фойдаланишга эришади. Бундай вазиятларда талабалар тайёр шаклдаги билимларни эмас, балки узларининг мустакил укув-билиш фаолиятлари ёрдамида зарур тушунчалар, билимлар, ахборотлар ва ижтимоий тажрибани узлаштиришга муваффак буладилар. Ушбу принципнинг узига хос хусусияти шундаки талабалар уз укув-билиш фаолиятларига мувофик келадиган дидактик топширикларни бажаришга муваффак буладилар: ишончсиз стереотиплардан кутилиш, илгор карашларга эга булиш, иктисодий тафаккур тарзини эгаллаш. Ушбу уринда шуни алохида таъкидлаш керакки, муаммоли характердаги укув материалларининг мазмунини танлашда талабаларнинг кизикишлари хисобга олиниши лозим. Бугунги кунда таълим олдида турган асосий вазифалардан бири талабаларни янги билимларни излаб топиш ва узлаштиришга ундашдан иборат.

Укув-билиш фаолияти билан амалий топширикларни мувофиклаштириш принципи доирасида талабаларнинг амалий ишлари хар доим уларни касбий тайёрлашга йуналтирилган назарий материалларнинг таркибий кисми сифатида намоён булиши керак. Ушбу принципнинг асосий мохияти талабаларнинг укув-билиш фаолиятини имкон кадар ижтимоий вокелик, реал хаётий вазиятларга якинлаштиришдан иборат. Мазкур принцип муаммолилик принципи билан уйгунлашган холда талабаларнинг узлаштирган назарий билимларини амалий фаолиятлари ёрдамида бойитиш ва мустахкамлаш учун кулай шароит яратишга хизмат килади.

Биргаликда укиб урганиш принципи укув-билиш фаолиятини ривожлантиришда мухим ахамиятга эга. Улар орасида билимларни узаро алмашиниш мухити вужудга келади. Уз билимларини мустакил ошириш, мустакил билим олиш учун нафакат назарий асос, балки урганилган ходисалар, далиллар, ахборотларни тахлил килиш, умумлаштириш куникмаси хам зарур. Мазкур билимлардан фойдаланишга ижодий ёндашиш куникмасига эга булиш, узи ва узгаларнинг хатоларидан тугри хулосалар чикариш, уз билим,

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

куникмаларини долзарблигини таъминлаш ва ривожлантиришга эришиш хам талабаларда укув-билиш фаолиятининг фаоллашувида мухим ахамиятга эга.

Урганилаётган муаммолар доирасида тадкикотлар утказиш принципи. Талабаларнинг укув-билиш фаолиятлари ижодий, изланиш характерига эга булишини таъминлаш мухим ахамият касб этади. Ушбу харакат имкон кадар узида тахлил килиш, умумлаштириш куникмаларини мужассамлаштириши максадга мувофик. Муайян жараён ёки ходисани урганишга йуналтирилган педагогик вазиятлар имкон кадар узида тадкикот элементларини акс эттириши керак. Бу талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришнинг мухим принципларидан бири булиб, урганилаётган муаммолар ва ходисаларни тадкик килиш имконини беради.

Индивидуал укитиш принципи хам талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантиришда узига хос ахамият касб этади. Узбек халкининг педагогик тафаккурида жараён субъектларини индивидуал укитишга алохида эътибор каратилган. Индивидуал укитиш жараёни асосан талабани касбий тайёрлашга йуналтирилган булиб, уларга алохида бир сохалар буйича чукурлаштирилган укитиш жараёни ташкил этилган. Бундай укитиш жараёни асосан мадрасаларда амалга оширилган. Ушбу принципни амалга ошириш жараёни узига хос булиб, куплаб психофизиологик хусусиятларга эга. Жумладан: гурух аъзоларининг таркиби; укув жараёнига мослашиш; янги билимларни идрок этиш лаёкатига эгалик. Буларнинг хар бири укув жараёнини индивидуал укитиш принципини муваффакиятли куллашга хизмат килади. Мазкур жараёнда талабаларнинг узига хос хусусиятларини хисобга олиш тавсия этилади.

Мустакил урганиш принципи. Таълим жараёнида уз-узини назорат килиш ва бошкариш механизмларини куллаш мухим ахамиятга эга. Бу уз навбатида мустакил урганиш принципини амалга ошириш имконини беради. Педагогика тарихининг далолат беришича, мактаб ва мадрасаларда таълим олувчиларнинг билимларни мустакил урганишларига алохида эътибор каратилган. Ушбу максадда купрок тахлил-мутолаа методидан фойдаланилган.

Ушбу принцип шахснинг билим захираларини бойитиш, укув жараёнини индивидуаллаштириш, таълим олувчиларга индивидуал ёндашиш принципини муваффакиятли амалга оширишга хизмат килади. Ушбу максадда талабалар кушимча адабиётларни укийдилар, профессор-укитувчилардан зарур маслахатлар оладилар.

Муваффакиятга ундаш принципи. Фаоллик талабаларнинг мустакил хамда жамоавий билим олишларига йуналтирилган булиб, ушбу максадга талабаларни билим олишга йуналтириш оркали эришилади. Шунинг учун хам талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантириш принципи сифатида муваффакият козонишга ундаш принципи мухим педагогик ахамиятга эга. Укув-билиш фаолиятининг ривожланишида асосий омил талабаларда укиш, билим олиш ва муаммоларни ечиш истагининг мавжудлигидир. Талабаларнинг укув-билиш фаолиятини ривожлантириш укитиш методлари каби уларнинг узига хос имкониятларини хисобга олган холда аникланиши лозим.

REFERENCES

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

1. Узбекистан Респубтонликаси Президентининг 2022 йил 28 январдаги ПФ-60 сон "2022-2026 йилларга мужалланган янги Узбекситоннинг тараккиёт стратегияси тугрисида" ги Фармони

2. Педагогика энциклопедия. I жилд / тузувчилар: жамоа. // Тошкент. "Узбекистан миллий энциклопедияси" Давлат илмий нашриёти, 2015. - 320 б.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.