Научная статья на тему 'Симуляциялық әдістерді қолдану арқылы медициналық мамандарды дайындау'

Симуляциялық әдістерді қолдану арқылы медициналық мамандарды дайындау Текст научной статьи по специальности «Науки о здоровье»

CC BY
184
25
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Область наук

Аннотация научной статьи по наукам о здоровье, автор научной работы — М. У. Анартаева, П. Т. Досқараева, М. А. Ақжігітова, Т. А. Асанқұлова, А. А. Ашірқұлова

After training of simulationary technologies in Miami (USA), introduction of simulationary technologies in educational process it has been distributed between medical high schools of RK on clinical classes of the Training clinics centre. In 2010/14 of May on the basis of the South Kazakhstan State Pharmacological Academy the seminarmeeting is spent with the invitation of representatives of six medical high schools of RK. During seminar work the wide range of questions on use simulationary technologies in preparation of accoucheurs-gynecologists has been surveyed.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

USE SIMULATIONARY TECHNOLOGIES IN PREPARATION OF MEDICAL SHOTS

После обучения симуляционным технологиям в Майами (США), внедрение симуляционных технологий в образовательный процесс было распределено между медицинскими вузами РК по клиническим классам УКЦ. 14.05.2010 г. на базе ЮКГФА проведен семинар-совещание на тему: «» с приглашением представителей шести медицинских вузов РК. В ходе работы семинара был рассмотрен широкий круг вопросов по использованию симуляционных технологий в подготовке акушеров-гинекологов.

Текст научной работы на тему «Симуляциялық әдістерді қолдану арқылы медициналық мамандарды дайындау»

ОРГАНИЗАЦИЯ И ЭКОНОМИКА ЗДРАВООХРАНЕНИЯ

М. У. Анартаева, П. Т. Досцараева, М. А. Ацжттова, Т. А. Асанедлова, А. А. Ашфцулова

СИМУЛЯЦИЯЛЫК ЭД1СТЕРД1 КОЛДАНУ АРКЫЛЫ МЕДИЦИНАЛЫК МАМАНДАРДЫ ДАЙЫНДАУ

ОчтYCтiк К,азакстан мемлекеттiк фармацевтикалык академиясы, Оку клиникалык - зертханалык орталык (Шымкент)

ХХ расырдыч сочры он жылдырында орын алран каркынды технологиялык взгерiстер бiлiм берудiч мазмуны мен б^м беру жYЙелерiнiч даму дэрежеаыч рылыми - техникалык прогреске шеспейпын байкатты. Ал муныч взi бYкiл элемдегi бiлiм беру жYЙесiн токыраура ушыратты, сол себептi де б^м беру iсiн реформалау баршаныч назарына iлiктi. Казiргi тачда бiлiм беру саласыныч даму мэселелерiне халыкаралык б^м беру уйымдары да ерекше назар аударуда.

блемдк тэжiрибеде бiлiм беру процесш уйымдастырура арналран жача шара - сочры нэтижеге барытталран б^м берудiч бiлiктiлiк моделiн калыптастыру аркылы шешiлiп келедi. ХХ1 расырда информацияныч орны мен куны артып отырраны баршамызра белгiлi, оны ары карай дамыту инновациялык сипатка ие болып отыр. Демек, бiз де осы жолда, осы максатта iзденiп, жача технологияларра сай болуымыз керек. Бул туста студенттердi окыту барысында жача инновациялык жэне коммуникациялык технологияларды пайдаланудыч мачызы зор.

Жача технологияларды пайдалану алды-мен <^йретуден» «б^м алура» квшу керектiгiн мечзейдi. Yйрету процес эдеттегiдей акпарат пен дэстYрi кулакка кую эдiстерiн алра тартады жэне мундай эдктемеыч болашары жок, ал блм алу жаратылыстыч тутастык ерекшелИне мэн берiп, жеке тулраны вздИнен бiлiмденуге мYмкiндiк ту-дырып, оныч болашакка жолын ашады. Инновациялык технологияны колданып бiлiммен дарды-ларды бекiту жэне калыптастыру, оларды акпа-раттык врiсте, кiшiпэндiк жардайларда шешiм табу кабiлетiн дамыту; вмiршеч шешiмдердi калыптас-тыру жэне студенттермен мэселелердi жан-жакты зерттеу максатында бiрлесе отырып, белсендi кызмет аткару; калыпты емес жардайларды корытындылауда квмектесiп, кабылданран шешiмдердi ойланып калыптастыру-ра септiгiн тигiзедi.

БYгiнгi нарыктык экономиканыч шарыкта-ран тусында медицина тYлектерiне де койылатын талаптар дечгей едэуiр жорарылады. Жачадан арнара койылран технологиялар мен медицина-лык аспаптар жэне куралдар кYн сайын элемдiк дэрежеге сэйкестене жачартылуда. Осындай элеуметтiк взгерiстер бYгiнгi кYннiч окушыларын даярлауда оку процессiне жачашыл эдiстердi енгiзудi талап етедi. Ел басыныч жолдауында

нактылы мэселелер каралып, соныч 6ipi барлык дечгейдегi кэаптк бiлiмдi жетiлдiрудегi арнайы даму барыттарыныч керсетшук Осыран орай бэ-секеге кабшетт тYлектердi даярлау, epTe4ri ту-ракты езгерiстегi ечбек жэрменкесiнде сураныска сай мамандар шырару бiздiч еч басты мэселемiз екенi тYCiнiктi.

Кез-келген ЖОО-ныч максаты бiлiктiлiгi мен K¥3iреттiлiгi жорары маман тэрбиелеп шырару болып саналса, ал медициналык жорарры оку орныныч максатына - наукастарра жорары дэрежедеп кемек керсете бiлетiн, казiргi заманныч талабына сай тYлек дайындау юредк

Майамидегi (АК,Ш) симуляциялык бтк-тткт жорарылату барытында уйымдастырылран окудан соч, симуляциялык технологияны оку Yдерiсiне енпзу максатында, К,Р алты медициналык ЖОО-дары Оку клиникалык орталыктарыныч сыныптарында тарату негiзделдi. Соныч негiзi ре™де ОК,МФА-на алты медициналык ЖОО-ч арасында, «Акушер iсi жэне гинекология» маман-дыктары бойынша симуляциялык мастер классты енгiзiп, оны тарату жYктелген.

Медициналык симуляция урымы - ете кеч мэнде, клиникалык максатта пациентч ^й жардайын дэлме- дэл кайталап, жардайдан тура шырура мYмкiндiк бередi.

Соныч дэлелi ретiнде, 14.05.2010ж. ОК.МФА- да алты медициналык ЖОО-ч арасында «Симуляциялык, эд1стерд1 колдану аркылы медициналык мамандарды дайындау» атты такырыпта етюзшген рылыми-эдктемелт семинардыч жумысымен таныстыррымыз келедi.

Бул семинардыч басты максаты медициналык жорары оку орындарында колданылып жаткан инновациялык окыту тэсiлдерiн ортара салып, бiр жYЙеге келтiрiп, бiр- бiрiмен тэжiрибе алмасу болып табылады. Студенттердiч бiлiм алура куштарлырын белсендiру Yшiн инновациялык тэсiлдiч тигiзер пайдасы орасан зор. Бул тэсiлдер студенттердi алран бiлiмдерiн тужырым-даура, ез ойын еркiн дамыта бiлуге, оку материалы шнен мачыздысын тачдаура жэне сейлеу мэнерiн дамытура тэрбиелейдк

Семинарра К,Р медициналык алты ЖОО-ч Оку клиникалык орталык басшылары мен акушер id жэне гинекология кафедрасыныч окытушы-лары катысты. Семинар негiзгi Yш барытта жур-гiзiлдi, катыскан ЖОО-ч оку клиникалык орталык басшылары мен окытушылары баяндамасын «Power Point» тYрiнде презентация жасады.

Екiншi белiмiнде семинарра катысушылар оку клиникалык зертханалык орталыктыч кабыррасында еткiзiлген секциялык жумыстарра катысты. Секция 3 барыт бойынша жумыс жасады. «Эклампсия» - титж оку бардарламасына сэйкес дэр^ер - интерндердiч дэрiгерлiк кемек керсете б^ туралы бейнетYCiрiлiм усынылды. Бейнероликтер акушер id жэне гинекология кафедрасыныч профессор окытушылар курамымен бiрге акушер - гинеколог дэр^ер -интерндердiч катысуымен тYCiрiлiп, керсетiлдi.

Организация и экономика здраво охранения

«Босанудан бурын жэне босанудан кейiнгi мерзiмде кан кету» жэне «Кесар ттИ» - акушер-гинеколог дэрiгер - интерндердщ квмегiмен машьщтандыррыш симуляторында казiргi заманныч алгоритмi мен хаттамасына сай алрашкы дэрiгерлiк квмек беру квршюн кврсеттi.

Yшiншi бвлiмде «Двчгелек Yстел брифин-гiсi» вттi. ОКМФА-ч кафедра кызметкелер^ уйым-дастыру алкасы, семинарра катыскан баска ЖОО-ч окытушылары мен конактар семинардыч жумыс барысын талкылап, корытындылады. Дайындал-ран, кврсеттеген симуляциялык кврiнiстер Мем-лекеттiк жалпыра мiндеттi бiлiм беру стандарты (МЖМБС) сэйкес курастырылран жэне казiргi тач-да денсаулык сактау саласында тэжiрибеде кеч^ нен колданылуда. Семинар сочында резолюция кабылданды, кабылданран резолюцияны КР алты медициналык ЖОО-на таратылды.

КАРАР

1. Мемлекеттiк жалпыра мiндеттi бiлiм беру стандарты (МЖМБС) симуляциялык технология-ларды бакалавриат мамандыктары бойынша кли-никалык пэндердiч тип™ оку бардарламасына енгiзу туралы усыныс жасау.

2. Медициналык алты ЖОО-на элективт пэндердiч тачдау компонентiнде симуляциялык технология бойынша сабак жYргiзудi усыну, енгiзу.

3. КР медициналык б^м беру барытында инновациялык технологияра косымша симуляциялык технологияны егнiзудi усыну.

4. Мемлекеттiк жалпыра мiндеттi б^м беру стандартына (МЖМБС) «Академиялык мобилдi окыту» тэсiлiмен симуляциялык технологияны енгiзудi усыну.

Поступила 02.11.10

M. U. Anartaeva, P. T. Doskaraeva, M. A. Akzhigitova, T. A. Asankukova, A. A. Ashirkulova USE SIMULATIONARY TECHNOLOGIES IN PREPARATION OF MEDICAL SHOTS

After training of simulationary technologies in Miami (USA), introduction of simulationary technologies in educational process it has been distributed between medical high schools of RK on clinical classes of the Training clinics centre. In 2010/14 of May on the basis of the South Kazakhstan State Pharmacological Academy the seminar-meeting is spent with the invitation of representatives of six medical high schools of RK. During seminar work the wide range of questions on use simulationary technologies in preparation of accoucheurs-gynecologists has been surveyed.

М. У. Анартаева, П. Т. Доскараева, М. А. Акжигитова, Т. А. Асанкулова, А. А. Аширкулова ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СИМУЛЯЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПОДГОТОВКЕ МЕДИЦИНСКИХ КАДРОВ

После обучения симуляционным технологиям в Майами (США), внедрение симуляционных технологий в образовательный процесс было распределено между медицинскими вузами РК по клиническим классам УКЦ. 14.05.2010 г. на базе ЮКГФА проведен семинар-совещание на тему: «» с приглашением представителей шести медицинских вузов РК. В ходе работы семинара был рассмотрен широкий круг вопросов по использованию симуляционных технологий в подготовке акушеров-гинекологов.

Р. А. Дунасарова

ВНУТРИБОЛЬНИЧНАЯ ЗАБОЛЕВАЕМОСТЬ И МИКРОБИОЛОГИЧЕСКИЙ МОНИТОРИНГ

ГУ «УГСЭН по г. Костанай ДКГСЭН МЗ РК по Ко»

Внутрибольничные инфекции представляют одну из наиболее актуальных проблем здравоохранения во всех странах мира. Проблема ВБИ остается одной из наиболее острых и приобретает все большую медицинскую и социальную значимость. Согласно данным, ВБИ развивается у 5-20% госпитализированных больных. В акушерских стационарах проблема внутриболь-ничных заболеваний особенно актуальна, так как родильницы и новорожденные относятся к уязвимой группе риска по внутрибольничным заболеваниям.

По этиологии ВБИ разделяют на две группы: вызванные облигатными патогенными микроорганизмами; вызванные условно-патогенными микроорганизмами, в том числе входящими в состав нормальной микрофлоры человека.

К I группе относят «традиционные» клас-

сические инфекционные заболевания: кишечные инфекции (сальмонеллез, шигеллезы и др.) ВГВ, ВГС и другие болезни. Их возникновение в стационаре может значительно осложнить течение основного заболевания, особенно в условиях детских больниц и родовспомогательных учреждениях. На долю этих заболеваний приходится примерно 15%. Возникновение и распространение в условиях стационаров инфекционных заболеваний, вызываемых облигатными патогенными микроорганизмами, как правило, связано с заносом возбудителя в ЛПО или заражением персонала при работе с инфекционным материалом. Занос патогенных возбудителей в стационар может произойти при поступлении больных, находящихся в инкубационном периоде болезни, или носителей патогенного возбудителя, если среди персонала больницы есть носители возбудителя, от посетителей больницы, особенно в период эпидемии гриппа и других ОРВИ.

Ко II группе относят заболевания, вызываемые условно-патогенными микроорганизмами. Эта группа представляет совокупность различных по клиническим проявлениям и этиологии инфекционных заболеваний, находящихся в при-

Медицина и экология, 2011, 1

179

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.