Научная статья на тему 'Results of exploitation tests of single-booster front loaders on reliability'

Results of exploitation tests of single-booster front loaders on reliability Текст научной статьи по специальности «Механика и машиностроение»

CC BY
63
16
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
БіР ШөМіШТі ФРОНТАЛЬДі ТИЕГіШ / ГИДРОМЕХАНИКАЛЫқ БЕРіЛіС / БЕРіЛіС қОРАБЫ / ЖүЙЕ / АГРЕГАТ / ТүЙіН / БөЛШЕК

Аннотация научной статьи по механике и машиностроению, автор научной работы — Жандарбекова А.М., Байгужина Г.Н.

Актуальность: В современных условиях решение задач по сокращению объемов текущего ремонта дорожно-строительных машин, снижение суммарных удельных затрат на приобретение машин и на поддержание их надежности в эксплуатации имеет большое практическое значение. В связи с этим актуальность данной работы обусловлена необходимостью поддержания эксплуатационной надежности фронтальных погрузчиков. Цель работы: Снижение расходов текущего ремонта фронтальных погрузчиков и сокращение их простоев в эксплуатации. Задачи работы: Определение агрегатов и узлов, лимитирующих надежность фронтальных погрузчиков Амкодор 342С-04. Объект исследования: Фронтальный погрузчик Амкодор 342С-04. Метод исследования: Метод сопоставления статистических данных, метод диаграммы Парето. Результаты: В ходе эксплуатационных испытаний выявлены системы, агрегаты и узлы, лимитирующие надежность фронтальных погрузчиков Амкодор 342С-04.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

РЕЗУЛЬТАТЫ ЭКСПЛУАТАЦИОННЫХ ИСПЫТАНИЙ ОДНОКОВШОВЫХ ФРОНТАЛЬНЫХ ПОГРУЗЧИКОВ НА НАДЕЖНОСТЬ

Relevance: In the modern conditions, the problem solving on reduction of the volumes of road-building cars maintenance, decrease in cooperative specific costs of acquisition of machines and on maintaining of their serviceability has great practical value. The relevance of this work is caused by the need of maintaining of operational reliability of the frontal-wheel loaders. Purpose of work: Decrease in expenses of the frontal loaders maintenance and reduction of their operation disturbance. Tasks of work: Definition of units and the clusters limiting reliability of the wheel loaders of Amcodor 342S-04 model. Object of research work: The Amcodor 342S-04 model frontal loader. Research technique: Method of comparison of statistical data, method of the chart of Pareto. Results: During the tests the systems, units and clusters limiting reliability of the model Amcodor 342S-04 frontal loaders are revealed.

Текст научной работы на тему «Results of exploitation tests of single-booster front loaders on reliability»

FTAMP 73.00.00.

А. М. Жандарбекова1, Г. Н. Байгужина2

'т.г.к., ага окытушы, Техникальщ факультет, С. Сейфуллин атындагы Казак агротехникалык университетi, Астана к., 010000, Казахстан Республикасы;

2магистрант, Техникалык факультет, С. Сейфуллин атындагы Казак агротехникалык университет^ Астана к., 010000, Казакстан Республикасы e-mail: 'AZhandarbekova@bk.ru; 2gul_8989@mail.ru

Б1Р ШЭМ1ШТ1 ФРОНТАЛЬД! ТИЕПШТЕРДЩ СЕН1МД1Л1Г1НЕ ЖАСАЛ€АН ПАЙДАЛАНУ СЫНАЦТАРЫНЬЩ НЭТИЖЕЛЕР1

Озекттш: Щaзiргi заман жагдайътда цурылыс-жол машиналарыныц агымдагы жвндеу жург1зу квлемш цысцарту, машиналарды сатып алудыц жиынтыц улестж шыгындарын азайту жэне олардыц пайдалану сешмдшгш крлдау сияцты MiHdemmepdi шешудщ улкен тэжiрибелiк мэш бар. Осыган орай бершген жумыстыц взекттт пайдаланудагы фррнтальдi тиегштердщ сешмдшгш сэйкес децгейде устау цажеттiлiгiмен аныцталады.

Жумыстыц мацсаты: Фррнтальдi тиегiштердi пайдалану барысында жвндеу шыгындарын жэне тоцтап туруларын цысцарту.

Жумыстыц мiндеттерi: Амкодор 342С-04 бiр швмiштi фррнтальдi тиегштершщ сешмдшгш шектейтш агрегаттар мен тyйiндердi аныцтау.

Зерттеу нысаны: Амкодор 342С-04 бiр швмiштi фррнтальдi тиегiштерi.

Зерттеу эдiсi: Статистикалыц мэлiметтердi салыстыру эдт, Парето диаграммасын цолдану эда.

Нэтижелерi: Пайдалану сынацтары барысында Амкодор 342С-04 тиегштершщ сешмдшгш шектейтш жуйелер, агрегаттар жэне тушндер аныцталды.

Кiлттi свздер: бiр швмiштi фррнтальдi тиегш, гидромеханикалыц бершс, бершс цорабы, жуйе, агрегат, тушн, бвлшек.

К1Р1СПЕ

Фронтальдi тиегштер тек жер казу, жоспарлаетан тиеу-TYcipy жумыстарын FaHa емес, сонымен катар ауыл шаруашылы^ында, индустриалды жэне калалык жaFдaйлaрдaFы неFYрлым кец спекторлы жумыстарды орындайды [1-7]. Фронтaльдi тиегштердщ сешмдшшне пайдану жaFдaйындa журпзшетш сынак эдiстерi эртYрлi болуы MYMKffl [8]. Олар, нысандардыц токыраусыздыны мен тeзiмдшiriн камтамасыз ету жэне жоFaрылaтy бойынша мацызды кураушыларынын бiрi болып саналады.

Пайдалану жaFдaйындa жaсaлFaн сынактардыц жэне статистикалык модельдеyдiц нэтижелерiн ецдеу тэжiрибесiнде сенiмдiлiк кeрсеткiштерiне (Yлестiрy параметрлерше) мынадай факторлардыц эсер етyi аныкталды: сынактарды жYргiзy шарттары, мэлiметтердi жинактау, iрiктеме кeлемi, iрiктемедегi iстен шы^улардыц саны жэне т. б. Осы ретте бaFaлayдын сапасы бастапкы мэлiметтердщ дэлдiгiне, толыктыFы мен нaктылыFынa жэне оларды ендеу эдiстерiне байланысты. Осыны ескере отырып, карастырылатын тиегiштердiн сешмдшт туралы бастапкы мэлiметтер толык, накты, бiртектi, дискреттi, уактылы жэне Yздiксiз болуы тиiс.

Осы зерттеудi орындау барысында Амкодор 342С-04 бiр шeмiштi фронтальдi тиепштердщ Астана каласынын кэсiпорындарында колданылатын он саны тандап алынып, [8]-де YсынылFан эдiстемеге сэйкес, олардын сенiмдiлiгiне пайдалану жаFдайында сынау жYргiзiлдi.

Амкодор 342С-04 фронтальдi тиегiштерi Амкодор компаниясы шыFаратын курылыс жэне жол машиналарынын ен кенiнен тараFан тYрi жэне сатылымы бойынша рейтiнгiсi жоFары техниканын бiрi болып табылады. Бул тиегiштерi эртYрлi табиFи жэне климаттык жаFдайларда, тиеу-тYсiру жэне жер казу жумыстарын орындауFа арналады, ол Yшiн олар эртYрлi ауыстырылмалы жумыс жабдыFымен (шeмiш, айыр жэне т. б.) камтамасыз етiлiп, кeлемi орта жумыс нысандарынан Yлкенiне дейiн колданылуы мYмкiн.

К^азакстан Республикасынын эртYрлi ещрлершде, сондай-ак ТМД елдершде (Ресей, Белоруссия) курылыс-жол машиналары мен оларFа косалкы бeлшектердi жеткiзудi жYзеге асыратын «Амкодор» ЖШС компаниясынын мэлiметтерi бойынша, аталган фронтальдi тиегiштер Акмола облысында да колданыста кенiнен тараFан [9].

НЕГ1ЗГ1 Б9Л1М

^арастырып отырFан машиналардын ерекшелжтерш, ен алдымен олардын механизациялаудын бiр баскармасындаFы аз санын ескере отырып, зерттеу барысында тиегiштердiн жYЙелерi мен агрегаттарыньщ сенiмдiлiгi туралы акпарат жинау Астана каласынын екi кэсiпорнында «КазГерСтрой» АК^ жэне «Астана Кемек Машиналар» А^ орындалды [9].

ЖоFарыда аталFан екi кэсiпорыннын eндiрiстiк нысандары мен жабдыктары оларды колдануFа арналFан нормативтж кужаттарFа сэйкес техникалык кызмет ^рсету мен жeндеудiн барлык тYрлерiн жYзеге асыруFа мYмкiндiк бередi: сауатты мамандар, жоFары бiлiктi кызметкерлермен жэне техниканын барлык тYрлерiмен жабдыкталFан, сонымен катар каржылык мYмкiндiктерi де бар.

БакылауFа алынFан тиегiштер туралы мэлiметтер олардын сериялык нeмiрiн, KозFалткышынын тYрi мен нeмiрiн камтиды (кесте 1).

Кесте 1 - БакылауFа алынFан фронтальдi тиегiштер туралы мэлiметтер

Р/н 6ндiрушi зауыт нeмiрi ^озгалткышы-ньщ TYрi ^озгалткышы-ньщ нeмiрi Тиегштер колданылган кэапорынньщ атауы

1 20479 Д-260.2 0405008632 «КазГерСтрой» А^

2 81603 Д-260.1 21570091 «КазГерСтрой» А^

3 82295 Д-260.9 21674305 «КазГерСтрой» А^

4 82260 DCEC 6СТ-8.3-С-260 21701254 «КазГерСтрой» А^

5 20245 Д-245.43S2 00100007580 «Астана Кемек Машиналар» А^

6 20316 Д-260 01050008186 «Астана Кемек Машиналар» А^

7 20192 ЯМЗ-7601 20007005 «Астана Кемек Машиналар» А^

8 6760 Д-245 00112584588 «Астана Кемек Машиналар» А^

9 7695 Д-245С2 21900478 «Астана Кемек Машиналар» А^

10 20218 Д-260.1S2 99090006760 «Астана Кемек Машиналар» А^

Фронтальдi тиепшерш пайдалану сынактарынан emi3y барысында олардьщ 14315 iстен шыFyлары тiркелдi. Сынау нэтижелерi iстен шыFyларды агрегаттар мен жYЙелер бойынша Yлестiрyдi, ал бiр катар позициялар бойынша курастырма бiрлiктерi бойынша Yлестiрyдi де баFалаyFа MYMK^iK бердi.

Осы ретте, Амкодор 342С-04 тиепштершщ iстен шыFyлары тyралы статистикалык деректердi eндеy [10]-Fа сэйкес «жуйе - агрегат - тYЙiн - белшек» сулбасы бойынша жасалды. Жш iстен шыFатын жYЙелердi, агрегаттарды жэне тYЙiндердi аныктаy [11]-ге сэйкес ютен шыFyлар Yлесiн тeмендетy тэртiбiнде Парето принцитн колданy аркылы жYзеге асырылды.

Тиегiштердiн iстен шыFyлар санын жуйелер бойынша талдаy олардын ен Yлкен Yлесiн жетек жYЙесi (39,57 %), Yлкен Yлесiн гидравликалык жYЙе (25,09 %) жэне KозFалткыш (24,40 %) курайтыны аныкталды (2 кесте). Ал ютен шыFyлардын шамалы Yлесiн тежепш жYЙесi, электр жабдыктары, кeрсеткiштер жэне аспаптар, баскарy жYЙесi, рама, салкындатy жYЙесi, жумыс жабдыFы, шанаFы (жалпы Yлесi 15,0 %-дан темен, яFни 10,13 %) курайды.

Кесте 2 - БакылаyFа алынFан тиегiштер жуйелершщ iстен шыFyларын Yлестiрy

р/с Каталог бойынша шю топтын nei^i Тиегш жуйес 1стен шы^лар

саны, бiрлiк Yлесi, % косынды Yлесi, %

1 04 Жетек жYЙесi 5665 39,57 39,57

2 07(Т0-28А.76.00.000.04) Гидравликалык жYЙесi 3592 25,09 64,67

3 04 (Т0-28А.02.00.000.02) ^озгалткыш 3493 24,40 89,07

4 14 (342В.10.00.000) Тежегш жYЙе 737 5,15 94,22

5 11(351.11.00.000) Электр жабдык 463 3,23 97,45

6 11 Кeрсеткiштер жэне аспаптар 127 0,89 98,34

7 05 (У7810-9.02.02.500-01) Баскарy жYЙесi 85 0,59 98,93

8 03(Т0-28А.01.00.000-01) Рама 55 0,38 99,32

9 06 Салкындатy жYЙесi 53 0,37 99,69

10 13 (Т0-28А.14.00.000) Жумыс жабдыты 40 0,28 99,97

11 02 (18Б.85.00.000.02) Шанагы 5 0,03 100,00

Барлышы: 14315 100,00

Сонымен, статистикалык акпаратты eндеyдiн нэтижесiнде карастырылып отырFан тиегiштердiн ен жиi iстен шы^атын жYЙелерi белгiлi болды. Олардын сешмдшшн шектейтiн жYЙелерi бакылаy аралыFында жYЙелердiн бeлшектерiнiн iстен шыFyларынын жиынтыFына байланысты аныкталды. Осы ретте, жетек жYЙесi тиегiштердiн баска жYЙелерiмен салыстырFанда сешмдшш тeмен екенiн кeрсеттi (1 сyрет).

.я Тиегштердщ жуйелер!

Сурет 1 - БакылауFа алыетан тиегiштер жYЙелерiн iстен шы^улар саны бойынша Yлестiру

Бул жайт, осы жYЙеге катысты Амкодор 342С-04 фронтальдi тиегiштерiнiц сенiмдiлiгiн жоFарылату максатында зерттеудщ eзектiлiгiн растайды.

Жетек жYЙесiнiн iстен шыFуларын талдау барысында олардын ен Yлкен Yлесiн (61,84 %), гидромеханикалык берiлiс корабынын (ГМБ) ютен шыFуларымен байланысты болып шыкты [9]. Ал, онын баска жYЙелерiнiн ютен шыFулары (жетек жYЙесiндегi гидравлика, алды^ы жэне арткы кeпiрлер жэне жетек бтктер1) 38,17 %-ды курады (3 кесте).

Кесте 3 - Трансмиссия ютен шы^уларынын санын агрегаттары мен жYЙелерi бойынша Yлестiру

1шю топтын нем1р1 Жетек жYЙесi 1стен шыгулар

саны, бiрлiк Yлесi, % жиынтык Yлесi, %

342В.03.00.000 ГМБ 2920 61,84 61,84

Т0-28А.07.00.000 Жетек жYЙесiнiн гидравликасы 672 14,23 76,07

342.05.01.000.01 Алдынгы кeпiр 523 11,08 87,15

342.05.01.000.02 Арткы кешр 480 10,17 97,31

Т0-28А.04.00.000 Жетек бiлiктерi 127 2,69 100,00

Барлыгы: 4722 100,00

Жетек жYЙесiнiн iстен шыFуларын агрегаттары мен жYЙелерi бойынша Yлестiрудi 3-шi суреттегi диаграмма керсетедь

Жетек жуйелер1

Сурет 3 - Жетек жуйес ютен шы^улар санын агрегаттары мен жYЙелерi бойынша Yлестiру

Гидромеханикалык бертстщ iстен шы^уларын агрегаттары бойынша Yлестiрудщ нэтижесiнде, олардыц ец Yлкен Yлесi (82 %) берiлiс корабына тиест екенi белгiлi болды (4-кесте).

Кесте 4 - ГМБ ютен шы^уларын агрегаттары бойынша Yлестiру

1шю топтын HeMÎpi ГМБ 1стен шыгулар

саны, бiрлiк Yлесi, % косынды Yneci, %

342В 03.01.000 БерЫс корабы 943 82 82

ПД340А-00.00.000 Гидротранс форматор 127 11 93

Т0.18.03.00.100 ^уагты айналдыру редукторы 85 7 100

Барлыгы: 1155 100

Амкодор 342С-04 тиепштершщ гидромеханикалык берiлiс корабыныц ютен шыFуларын тYЙiндерi бойынша талдау, оныц ец Yлкен Yлесiн фрикциондык механизiмi (19 %), баскару механизiмi (17 %) жэне тежеу механизiмi (15 %) курайтынын к9рсеттi (кесте 5).

Кесте 5 - Амкодор 342С-04 тиегiштерi гидромеханикалык бершсшщ, берiлiс корабы iстен шыFулар санын тYЙiндерi бойынша талдау

1шю топтын нeмiрi Бершс корабынын ГYЙiндерi 1стен шыгулар

саныДрлж Yлесi, % косынды Yлесi, %

150.07.074 Фрикциондьщ механизiмi 89 19 19

У 35.605М.-03000.04 Баскару механизiмi 78 17 35

2108-350101814 Тежеу механизiмi 72 15 51

У 35.615.-35.510 Тiстi денгелекп планетар-лы; катар 64 14 64

У 35.615.-01.304.4 Тгста децгелек блогы 54 11 76

У 35.615.-35.301-01 Жетектепш бшк 43 9 85

У 35.605М.-03000.03 Фильтр 40 8 93

У 35.605М.-03000.06 Бершс кррабыньщ картерi 32 7 100

472 100

Сурет 4 - ГМБ тYЙiндерiн ютен шь^улар саны бойынша Yлестiру

Фронтальдi тиегiштердi пайдалану сынактарынан eткiзу кезiнде олардыц шектi кYЙiнiц iстен шыFуларыныц накты критерийлерiн аныктау киындык тудырды. Сонымен катар, оларды жеке бeлiкке, тYЙiнге, курастырмалык бiрлiкке, агрегатка, жYЙеге жэне толы^ымен машинаFа катысты аныкталуы кажет. Эз кезегiнде критерийлердi тацдау пайдалану жаFдайында сынактарды жасау негiзiнде аныкталатын тиегiштер сенiмдiлiгiнiц сандык кeрсеткiштерiне эсер етп.

КОРЫТЫНДЫ

1стен шыFулар мен ауыстыруларды сандык талдаудыц нэтижелерi, сондай-ак бeлшектерi мен курастырмалык бiрлiктердiц ютен шыFуына сипатты себептерi карастырылып отырFан тиегiштердiц сенiмдiлiгiн жоFарылату эдiстерiнiц негiзi болып табылады. Пайдалану жаFдайында сынактарды етюзу Yрдiсiнде Амкодор 342С-04 тиепштершщ агрегаттары мен жYЙелерiнiц сенiмдiлiгiн шектейтш белшектер мен тYЙiндер аныкталды. ЖYргiзiлген сынактар бiр шeмiштi фронтальды тиепштердщ сенiмдiлiгiн айтарлыктай жоFарылату Yшiн оныц гидромеханикалык берiлiсiнiц берiлiс корабы тYЙiндерiнiц бeлшектерiнiц ресурсын узарту бойынша усыныстар жасау Yшiн eзектi жэне тэжiрибелiк мацызы зор екенiн кeрсетедi.

ПАЙДАЛАНЕАН ДЕРЕКТЕР Т1З1М1

1 Грифф, М. И., Каганович, Е. М., Казимиров, Л. П., Ягудаев, Л. М.

Погрузчики мира : Справочник. - М. : Изд-во Ассоциация строительных вузов. - 2005. - Вып. 10. - 216 с.

2 Chellini, R. New driveline for mini wheel loaders// Diesel Progress International Edition. - 2004. - Vol. 23. - Iss. 2. - Р. 75 [Электронный ресурс]. - https://www. scopus.com/.

3 Долгих, Е. С., Махно, Д. Е. Анализ надежности фронтальных погрузчиков на горнодобывающих предприятиях севера // Вестник иркутского государственного технического университета. - 2014. - № 6 (89). - С. 54-59.

4 Roskam, R., Dobkowitz, D. Modeling of a front-end loader for control design // 2015 23rd mediterranean conference on control and automation (MED). - 2015. -Р. 442-447 [Электронный ресурс]. - https://www.scopus.com/.

5 Senthil Kumar, P. S., Srinivasan, P., Palati, K. K., Mallela, G. Design. Development and evaluation of dual belleville clutch in front end loader tractor for clutch life enhancement // International Journal of Mechanical and Mechatronics Engineering. - 2015. - Vol. 15. - № 1. - Р. 79-88 [Электронный ресурс]. -https://www.scopus.com/.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

6 Nilsson, T., Froberg, A., Aslund, J. Predictive control of a diesel electric wheel loader powertrain // Control Engineering Practice. - 2015. - Vol. 41. - р. 47-56 (электронный ресурс https://www.scopus.com/).

7 Жандарбекова, А. М. Формирование рационального комплекса текущего ремонта коробки передач одноковшовых фронтальных погрузчиков / Известия Томского политехнического университета. - 2014. - Т. 324. - № 2. - С. 52-55.

8 Кульсеитов, Ж. О. Некоторые результаты эксплуатационных испытаний одноковшовых универсальных экскаваторов // Поиск Научный журнал министерства образования Республики Казахстан 1997 - № 2. - С. 135-138.

9 Байгужина, Г. Н., Жандарбекова, А. М. Фронтальдi тиегiштердi сешмдткке пайдалану сынауын уйымдастыру // С. Сейфуллин ат. ^азак агротехникальщ университетшщ 60 жылдь^ына арналFан «Сейфуллин окулары - 13: ДэстYрлердi сактай отырып, болашакты куру» атты респ. Fылыми-теор. конф. материалдары. - 2017. - Б. 117-119.

10 Каталог сборочных единиц и деталей 342С-04 Whell Loader Amkodor

11 ISO 9000-4:93 / IES 300-1:93 Руководство по управлению программой обеспечения общей надежности.

Материал баспаFа 14.02.18 тYстi.

А. М. Жандарбекова1, Г. Н. Байгужина2

Результаты эксплуатационных испытаний одноковшовых фронтальных погрузчиков на надежность

1,2Технический факультет, Казахский агротенический университет имени С. Сейфуллина,

г. Астана, 010000, Республика Казахстан. Материал поступил в редакцию 14.02.18.

A. M. Zhandarbekova1, G. N. Baiguzhina2

Results of exploitation tests of single-booster front loaders on reliability

1,2Technical Faculty, S. Seifullin Kazakh Agro Tehnical University, Astana, 010000, Republic of Kazakhstan.

Material received on 14.02.18.

Актуальность: В современных условиях решение задач по сокращению объемов текущего ремонта дорожно-строительных машин, снижение суммарных удельных затрат на приобретение машин и на поддержание их надежности в эксплуатации имеет большое практическое значение. В связи с этим актуальность данной работы обусловлена необходимостью поддержания эксплуатационной надежности фронтальных погрузчиков.

Цель работы: Снижение расходов текущего ремонта фронтальных погрузчиков и сокращение их простоев в эксплуатации.

Задачи работы: Определение агрегатов и узлов, лимитирующих надежность фронтальных погрузчиков Амкодор 342С-04.

Объект исследования: Фронтальный погрузчик Амкодор 342С-04.

Метод исследования: Метод сопоставления статистических данных, метод диаграммы Парето.

Результаты: В ходе эксплуатационных испытаний выявлены системы, агрегаты и узлы, лимитирующие надежность фронтальных погрузчиков Амкодор 342С-04.

Relevance: In the modern conditions, the problem solving on reduction of the volumes of road-building cars maintenance, decrease in cooperative specific costs of acquisition of machines and on maintaining of their serviceability has great practical value. The relevance of this work is caused by the need of maintaining of operational reliability of the frontal-wheel loaders.

Purpose of work: Decrease in expenses of the frontal loaders maintenance and reduction of their operation disturbance.

Tasks of work: Definition of units and the clusters limiting reliability of the wheel loaders of Amcodor 342S-04 model.

Object of research work: The Amcodor 342S-04 model frontal loader.

Research technique: Method of comparison ofstatistical data, method of the chart of Pareto.

Results: During the tests the systems, units and clusters limiting reliability of the model Amcodor 342S-04 frontal loaders are revealed.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.