Научная статья на тему 'Применение электронных учебных изданий в методическом обеспечении дисциплины «Заболевания головы и шеи»'

Применение электронных учебных изданий в методическом обеспечении дисциплины «Заболевания головы и шеи» Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
86
17
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ЭЛЕКТРОНДЫ ОқУ құРАЛДАРЫ / МЕДИЦИНАЛЫқ БіЛіМ / ТИіМДіЛіК / ТАЛДАУ / ПН / ЭЛЕКТРОННЫЕ УЧЕБНЫЕ ПОСОБИЯ / МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ / ЭФФЕКТИВНОСТЬ / АНАЛИЗ / ДИСЦИПЛИНА / ELECTRONIC MANUALS / STUDENTS OF THE FACULTY OF DENTISTRY / HEALING THE WOUNDS OF THE MAXILLOFACIAL AREA

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Вансванов М.И., Менчишева Ю.А., Менжанова Д.Д., Ильясова Э.К.

В исследовании проведена оценка результатов, применения электронных учебных пособий, по результатам обучения студентов 5 курса стоматологического факультета по дисциплине «Заболевания головы и шеи». Проведен анализ удовлетворенности студентов электронным контентом изучаемой темы. Электронные учебные пособия способствовали более эффективному усвоению учебного материала, формированию целостной системы знаний у студентов, но и позволяют профессорско-преподавательскому составу трансформировать традиционную систему обучения.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Вансванов М.И., Менчишева Ю.А., Менжанова Д.Д., Ильясова Э.К.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

«Бас және мойын аурулары» пәні бойынша әдістемелік электронды оқу құралдарын қолдану

The study evaluated the results of the use of electronic textbooks, learning outcomes 5th year students of the Faculty of Dentistry for the discipline "Diseases of the head and neck." Analysis of satisfaction of students electronic content of the subject. Electronic textbooks have contributed to more efficient assimilation of educational material, the formation of an integrated system of knowledge of students, but also allow faculty to transform traditional education system.

Текст научной работы на тему «Применение электронных учебных изданий в методическом обеспечении дисциплины «Заболевания головы и шеи»»

М.И. ВАНСВАНОВ, Ю.А. МЕНЧИШЕВА, Д.Д. МЕНЖАНОВА, Э.К. ИЛЬЯСОВА

Казахский Национальный медицинский университет им. С.Д. Асфендиярова, Кафедра хирургической стоматологии

СОЗДАНИЕ И ПРИМЕНЕНИЕ ЭЛЕКТРОННОГО УЧЕБНОГО ПОСОБИЯ В СИСТЕМЕ МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ

Резюме: Статья посвящена опыту разработки и применения пошаговой методики создания электронных учебных пособий в формате HTML, EXE, для преподавателей и других специалистов сферы медицинского образования, занимающимися вопросами внедрения и использования электронных изданий в образовательных учреждениях Республики Казахстан. Проведена опрабация использования, в качестве конструктора электронных пособий, программного приложения Turbo Site. Дан анализ эффективности предлагаемой методики.

Ключевые слова: медицинское образование, электронное учебное издание, формат HTML, программное приложение

M.I. VANSVANOV, Y.A. MENCHISHEVA, D.D. MENZHANOVA, E.K. ILYASOVA

Asfendiyarov Kazakh National medical university, Department of surgical stomatology

DEVELOPMENT AND APPLICATION OF E-LEARNING TOOL IN HEALTH EDUCATION

Resume: The article is devoted to the experience of the development and use step by step procedure of creating electronic textbooks in the format of HTML, EXE, teachers and other specialists in the sphere of medical education, dealing with the implementation and use of electronic media in the educational institutions of the Republic of Kazakhstan. Spend oprabatsiya use, as a designer of electronic manuals, software Turbo Site application. he analysis of the effectiveness of the proposed method.

Keywords: medical education, electronic educational unit, HTML format, software applications

М.И. ВАНСВАНОВ, Ю.А. МЕНЧИШЕВА, Д.Д. МЕНЖАНОВА, Э.К. ИЛЬЯСОВА

С.Ж. Асфендияров атындагы Казац ¥лттыц медицина университету

Хирургиялыц стоматология кафедрасы

«БАС ЖЭНЕ МОЙЫН АУРУЛАРЫ» ПЭН1 БОЙЫНША ЭД1СТЕМЕЛ1К ЭЛЕКТРОНДЫ

ОЦУ Ц¥РАЛДАРЫН ЦОЛДАНУ

УДК 61:378.126

«Бас жэне мойын аурулары» пэт бойынша стоматология факультеттщ 5 курс студенттертщ оку нэтижелеру электронды окулыцтарды колдану нэтижелерi багаланады. Окутылатын такырып бойынша студенттерде электронды контентпен канагаттандырылган туралы анализдердi талдау жyргiзiлген. Электронды окулык басылымдар оку материалын негурлым тиiмдi игеру, студентердщ бшмт кешендi жуйест цалъттастыруга ыкдал етту сондай-ак профессорлык-окытушылар курамы дэстyрлi бшм беру жуйест тyрлендiру мумктдтн бередь ТYйiндi свздер: электронды оку куралдары, медициналык бшм, тишдшк, талдау, пэн.

Адамзатын, XXI гасырга ез дамуынын, жан,а кезенднде ак;параттык; ;огамга енуi журш отыр. Ак;параттын, тол;ынды есу^ онын, сапалы; езгер^тер^ а;паратты; технологиялардын, дамуы - ;огамнын, сапалы; езгерютерше экелдi . [2]. Бул ез кезепнде стоматологиялы; багдар бойынша мамандарды дайындау Yрдiсiне септтн типздь Орта мектепеп саба; беру эдiстерi мен TYрлерi окушылардын, психологиялы; езгерулерше экелд^ бул ЖОО жан,а буындагы талапкерлер мен студенттердщ келуше экелд^ олардын, оку YPДiсiне деген талаптары мен жеке касиеттерi заманга

сай келмей отырган сия;ты. Сонды;тан да бул студенттердi о;ытуда KYTпеген ;иынды;тар экелш отыр.

Осыган орай, студенттерде ойлаудын, «бейнелЬ TYрi, ;арым-;атынастын логикалы; емес - эмоционалды TYрiн ;алыптастыру, келемдi а;паратты TYсiнбеу жэне оны ;абылдаудын KYPДелi болуы, о;у барысында ойын болмаса бас;а жа;;а кендлдщ ауып кету^ ез бетiнше шешiмдi тез ;абылдау мен о;удын уа;ытын жоспарлай алмауы, ез бетiнше о;уын жоспарлау машы;тарынын болмауы орын алган. [4]. 0мiрдiн, эрбiр багыттарына а;паратты; YPДiстердiн, екпiндi TYPДе енуi - медициналы; бшм беру ЖYЙесiне заманауи а;паратты; технологияларды енгiзе отырып жан,а бiлiм беру Yлгiсiн жасауды талап етедi. [1, 3]. Компьютерлi технологияларды тэжiрибелiк TYPДе ;олдану - талапкердщ жан,а танымды; белсендiлiгiн арттыру ;арастырылады,

Вестник КазНМУ №4-2016

369

оныц кррытындысы ретшде талапкерлердщ ез бетiнше дамуы болып табылады. [5, 6, 7]. Мацсаты: «Бас жэне мойын аурулары» пэнi бойынша стоматологиялы; факультет студенттерш дайындауда электронды о;у ;уралдарын ;олдану тиiмдiлiгiн жа; бет аймагы жараларыныц жазылу эдiстер мен сура;тарын жетквдру мысалында ;олдану. Мiндеттер:

1. «Бас жэне мойын аурулары» пэш бойынша эдютемелж нус;ауларга электронды о;у ;уралын енпзу тиiмдiлiгiн агымдагы Yлгерiмi мен емтиханын багалау.

2. Та;ырып бойынша ;алган бiлiм децгешне бага беру: жа;-бет аймагы жараларыныц жазылу эдiстерi мен сура;тарын оцтайландыру бойынша агымдагы ба;ылау ретiнде тест тапсырмаларын орындау.

3. «Бас жэне мойын аурулары» пэш бойынша о;ып жат;ан студенттердi тэжiрибелiк жэне ба;ылау тобы деп еюге белiп салыстырмалы талдау ЖYргiзу, ;алган бiлiмiн жа;-бет аймагы жараларыныц жазылу эдiстерi бойынша багалау.

4. Студенттердщ ;анагаттану дэрежесiн аны;тау ма;сатында мониторинг ЖYргiзу, электронды контент ар;ылы анкета ЖYргiзу.

Мэлiметтер мен эдiстер: 2016 жылы С.Д. Асфендияров атындагы Каз¥МУ 5 курс стоматология факультетшщ орыс белiмше топтарын бiз зерттеуге алды;. Педагогикалы; тэжiрибе ЖYргiзу барысында барлы; студенттер (42 адам) екi топ;а белiндi -тэжiрибелiк (21 студент) жэне ба;ылау (21 студент). Тэжiрибелiк топта о;у эдiстемелiк ;урал ретшде электронды оку куралдары ;олданылды, ал ба;ылау тобында - эдеттегiдей оку эд^теме материалдары колданылды.

«Бас жэне мойын аурулары» пэш бойынша тэжiрибе барысында калган бшмш багалауды аралы; ба;ылауга CYЙене отырып талдау жасалды. Содан соц, екi айдан кешн тэжiрибелi жэне ба;ылау топтарында бершен пэн бойынша бiлiмдерiн тексеру тест TYрiнде ЖYргiзiлдi.

«Бас жэне мойын аурулары» пэнш о;у барысында электронды о;у ;уралдарын ;олдану тиiмдiлiгiн талапкерлердщ агымдагы о;у Yлгерiмi, емтихан мен ;алды; бiлiмiн багалау негiзiнде талдау ЖYргiзiлдi. О;у барысында жэне емтиханнан кешн студенттердщ ЭОК бойынша ;анагаттану дэрежесiн аньщтау ЖYргiзiлдi. Сощы рет анкетамен сурау кешнге ;алдырылган бшмш тексеру кезшде ЖYргiзiлдi, ягни ею айдан кейiн. Анкета ретiнде стандартты, ягни бiлiм алу бойынша ;анагаттану

дэрежесiн аныктайтын анкеталар колданылды, олар алдын ала 5 курс стоматология фаультетшщ студенттерiнде апробация жасалынган. «Бас жэне мойын аурулары» пэш бойынша оку куралыныц негiзi ретiнде HTML 5 (HyperTextMarkupLanguage) форматы ASCII-кодында колданылды. HTML 5 форматы WindowsLinex операционды ЖYЙесiнде, сонымен катар, мобильдi байланыстыц Android4.0 мен AppleiOS6.x жэне баска да одан жогары ЖYЙелерде жумыс жасай бередi. Форматтыц басты артьщшылыгы бул мэтiндегi басылымды гиперсiлтеме TYрiнде коюга болатындыгы, ол аркылы басылымныц берiлген кужаты бойынша iшкi жэне сырткы етпелдерге кешу MYмкiндiгi болып табылады. Жекелеп айтканда, гиперсiлтеме аркылы автормен немесе басылым басшылыгымен электронды почта аркылы байланысуга болады, колданылган эдебиеттер тiзiмiн керуге, иллюстрацияларды шакыртып мэтiн фрагментшщ мэнiн жэне тагы баскаларын TYсiнуге болады.

ЭОК курамына сандык, мэтiндiк, графикалык, аудио, видео жэне тагы да баска акпарат мред^ ол оку мэлiметтерiн терец TYсiнуге, ой толгауга, оку маглуматын есте сактауга кемектеседi. 6з бiлiмiн бакылау максатындагы оку материалын мецгерудi децгешн тексеру Yшiн тест TYрiндегi тапсырмалар енгiзiлген.

Зерттеудщ нэтижелерi: 5 курс стоматология факультет студенттершщ «Бас жэне мойын аурулары» пэш бойынша тэжiрибелiк топтагылардыц агымдагы Yлгерiм рейтингiсi мен емтиханныц корытындылары бойынша орта бага 91,37 болды, бул баллдык рейтинг ЖYЙесi бойынша А- (Yздiк) багасына сэйкес. Бакылау тобындагы агымдагы Yлгерiм рейтингiсi мен емтиханныц корытындылары бойынша орта бага 88,3, бул В+ (ете жаксы) багасына сай.

Калган бiлiмдерiн аралык бакылау мен тестшеудщ нэтижелерi аркылы багаланды, тестiлеу ею айдан кейiн ЖYргiзiлген, тэжiрибелiк топтыц багасы айтарлыктай жогары болды 90,04 (А-, Yздiк), ал бакылау тобында темендеу, ягни 80,43 (В, жаксы) болды.

Анкета ЖYрriзудщ корытындылары бойынша тэжiрибелiк топта, ягни ЭОК колданган студенттердщ окумен канагаттанудыц децгеш жогары болды. Бакылау тобында окумен канагаттану децгеш орташа болды.

Статистикалык маглуматтар SPSS багдарламасы бойынша ецделдь

Кесте 1 - «Бас жэне мойын аурулары» пэш бойынша 5 курс стоматология факультет студенттершщ агымдагы

Тэжiрибелiк топ бакылау тобы

Yлгерiм децгеш 91,37±0,81 88,3±1,3

Калган бшм децгеш 90,04±0,31 80,43±0,86

Канагаттану децгеш Жогары Орта

Талцылау: Педагогикалык зерттеу нэтижелерi бойынша ЭОК колданудыц тиiмдiлiгi жогары. Агымдагы Yлгерiмi мен калган бшмшщ децгеш тэжiрибелiк топта жогары болды. Мундайда анкета ЖYрriзудщ нэтижелерi бойынша студенттердщ окумен канагаттану децгеш тэжiрибелiк топта жогары болды.

ЭОК колданудыц жагымды жактары бул талапкерлер мен муFалiмдерге бiрдей пайдалы болуы. ЭОК оку

Yрдiсiнде колдану анкета жэне сурау корытындылары бойынша студенттщ сабакка дайындалу уакытын Yнемдейдi, косымша эдедиет пен акпаратты iздеудi жецшдетед^ оку YPДiсiн TYрлендiредi, сабакты одан эрi кызыкты жэне интенсивт етедi, талапкерлердщ ынтасын арттыруына эсер етед^ баска материалдарды колдануга MYмкiндiк бередi жэне ездiгiнен сабакка дайындалуга TYрткi бола алады. Айта кетер тагы бiр

жагдай, бул ЭОК оку материалын тиiмдi игеруге, студенттердеп бшмшщ бYтiндiгiн ЖYЙелендiруге cenTiriH тигiзедi, сонымен к;атар, профессорлык; муFалiмдер к;урамына эдеттегi сабак; беру дэстYрiн трансформациялауга кeмектеседi.

Электронды оку куралын педагогикалык; курлыгы ретiнде к;олдану «Бас жэне мойын аурулары» пэнi бойынша сабак; беру сапасын арттырады жэне студенттердщ оку материалын игеру тшмдшпн арттырады.

ЭДЕБИЕТТЕР Т1З1М1

1 Амбрушкевич Ю. Г. Современные информационные технологии в образовательном пространстве медицинского вуза: проблемы и перспективы // Использование информационных образовательных технологий и электронных средств обучения в вузе: материалы науч.-метод. Конф. Гродно. - М.: ГрГМУ, 2011. - С. 6-8.

2 Баданов А.А. Информационная культура курсанта в современном мире // Комплексная оценка деятельности военного института как отражение качества подготовки офицерских кадров: материалы межвузовской научно-практической конференции 19.03.09. - Новосибирск: НВИ ВВ МВД России, 2009. - С.113-118.

3 Галеев И.Х., Храмов Д.Л., Светлаков А.П., Колосов О.В. Адаптивное обучение и тестирование // Материалы Всероссийской научно-методической конференции «Развитие методов и средств компьютерного адаптивного тестирования». -2003. - С. 33-35.

4 Исаева Е.Р. Новое поколение студентов: психологические особенности, учебная мотивация и трудности в процессе обучения первого курса // Медицинская психология журнал. - 2012. -№4 (15). - С. 91-96.

5 Кривошеев А.О. Компьютерная поддержка систем обучения // Бюллетень Минобразования России «Проблемы информатизации высшей школы». - 1998. - №1. - С. 179-183.

6 Лукашевич И.П. Проблемы информационного взаимодействия в медицине // Новости искусственного интеллекта. - 2005. - № 2. - С. 12-16.

7 ЩербининаИ. А. Интеграция традиционного контроля и компьютерного тестирования как средство повышения эффективности обучения в вузе: автореф. дис. ... канд. пед. наук - Владивосток, 2007. - 165 с.

М.И. ВАНСВАНОВ, Ю.А. МЕНЧИШЕВА, Д.Д. МЕНЖАНОВА, Э.К. ИЛЬЯСОВА

Казахский Национальный медицинский университет им. С.Д. Асфендиярова, Кафедра хирургической стоматологии

ПРИМЕНЕНИЕ ЭЛЕКТРОННЫХ УЧЕБНЫХ ИЗДАНИЙ В МЕТОДИЧЕСКОМ ОБЕСПЕЧЕНИИ ДИСЦИПЛИНЫ «ЗАБОЛЕВАНИЯ ГОЛОВЫ И ШЕИ»

Резюме: В исследовании проведена оценка результатов, применения электронных учебных пособий, по результатам обучения студентов 5 курса стоматологического факультета по дисциплине «Заболевания головы и шеи». Проведен анализ удовлетворенности студентов электронным контентом изучаемой темы. Электронные учебные пособия способствовали более эффективному усвоению учебного материала, формированию целостной системы знаний у студентов, но и позволяют профессорско-преподавательскому составу трансформировать традиционную систему обучения.

Ключевые слова: электронные учебные пособия, медицинское образование, эффективность, анализ, дисциплина.

M.I. VANSVANOV, Y.A. MENCHISHEVA, D.D. MENZHANOVA, E.K. ILYASOVA

Asfendiyarov Kazakh National medical university, Department of surgical stomatology

USING ELECTRONIC MANUALS IN METHODICAL MAINTENANCE OF DISCIPLINE "DISEASES OF THE HEAD AND NECK"

Resume: The study evaluated the results of the use of electronic textbooks, learning outcomes 5th year students of the Faculty of Dentistry for the discipline "Diseases of the head and neck." Analysis of satisfaction of students electronic content of the subject. Electronic textbooks have contributed to more efficient assimilation of educational material, the formation of an integrated system of knowledge of students, but also allow faculty to transform traditional education system. Keywords: electronic manuals, students of the Faculty of Dentistry, healing the wounds of the maxillofacial area.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.