Научная статья на тему 'Определение эффективности процесса воспитания профессиональной компетентности учителей в сфере повышения квалификации'

Определение эффективности процесса воспитания профессиональной компетентности учителей в сфере повышения квалификации Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
16
7
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Общество и инновации
ВАК
Область наук
Ключевые слова
профессиональная компетентность / образовательные технологии / педагогические технологии / активные методы обучения / игровые методы / проектные методы. / professional competence / educational technologies / pedagogical technologies / active teaching methods / game methods / project methods.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Ситора Саидмурадова, Абдимурод Аллашев, Чоршами Имамов

В данной статье исследуются технологии повышения квалификации учителей в системе повышения квалификации и определяется роль этих технологий в формировании навыков и профессиональной компетентности учителей: технологии воспитания субъективной и социальной активности учителя; педагогические технологии на гумано-личностную направленность педагогических процессов; технологии активизации и интенсификации профессиональной деятельности учителей (активные методы обучения): проблемное обучение (метод частичного исследования, образовательные исследовательские технологии, исследовательские игры), проектные технологии обучения, интерактивные технологии (дискуссионно-дебатные технологии); игровые технологии: педагогические игры, ролевые и имитационные игры; индивидуализированные технологии обучения: проектный метод; обучающие и интеграционные технологии: интегративные формы обучения: (семинар-практика, лекция-практика, лекция-диалог). В ходе экспериментов, проведенных с целью культивирования профессиональной компетентности учителей в области повышения квалификации и ее структурной основы, стало ясно, что профессиональная компетентность учителей может быть взращена за счет использования перечисленных выше типов педагогических технологий и активных методов обучения.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Ситора Саидмурадова, Абдимурод Аллашев, Чоршами Имамов

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Determining the effectiveness of the process of professional competence of teachers in professional development

This article aims to study the technologies of professional development of teachers in the system of professional development and to determine the role of these technologies in the education of teachers' skills and professional competence. technologies of education of subjective and social activity of the teacher; pedagogical technologies on a humane-personal orientation of pedagogical processes; technologies for activation and intensification of teachers' professional activity (active methods of teaching): problem-based learning (partial-research method, educational research technologies, research games), project teaching technologies, interactive technologies (discussion and debate technologies); game technologies: pedagogical games, role-playing and imitation games; individualized learning technologies: project method; teaching and integration technologies: integrative forms of teaching: (seminar-practice, lecture-practice, lecture-dialogue). During the experiments conducted in order to cultivate the professional competence of teachers in professional development and its structural basis, it became clear that the professional competence of teachers can be nurtured through the use of the above types of pedagogical technologies and active teaching methods.

Текст научной работы на тему «Определение эффективности процесса воспитания профессиональной компетентности учителей в сфере повышения квалификации»

Жамият ва инновациялар -Общество и инновации -Society and innovations

Journal home page: https://inscience.uz/index.php/socinov/index

Determining the effectiveness of the process of professional competence of teachers in professional development

Sitora SAIDMURADOVA1, Abdimurod ALLASHEV2, Chorshami IMAMOV3

Termez State University Life Safety Training Center

ARTICLE INFO

ABSTRACT

Article history:

Received July 2021 Received in revised form 20 July 2021

Accepted 15 August 2021 Available online 15 September 2021

Keywords:

professional competence, educational technologies, pedagogical technologies, active teaching methods, game methods, project methods.

This article aims to study the technologies of professional development of teachers in the system of professional development and to determine the role of these technologies in the education of teachers' skills and professional competence. technologies of education of subjective and social activity of the teacher; pedagogical technologies on a humane-personal orientation of pedagogical processes; technologies for activation and intensification of teachers' professional activity (active methods of teaching): problem-based learning (partial-research method, educational research technologies, research games), project teaching technologies, interactive technologies (discussion and debate technologies); game technologies: pedagogical games, role-playing and imitation games; individualized learning technologies: project method; teaching and integration technologies: integrative forms of teaching: (seminar-practice, lecture-practice, lecture-dialogue). During the experiments conducted in order to cultivate the professional competence of teachers in professional development and its structural basis, it became clear that the professional competence of teachers can be nurtured through the use of the above types of pedagogical technologies and active teaching methods.

2181-1415/© 2021 in Science LLC.

This is an open access article under the Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) license (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ru)

1 independent researcher, Termez State University, Termez, Uzbekistan.

2 senior lecturer, Life Safety Training Center of the Emergency Situations Department of Surkhandarya region, Termez, Uzbekistan.

3 lecturer, Life Safety Training Center of the Emergency Situations Department of Surkhandarya region, Termez, Uzbekistan.

Малака оширишдаги у^итувчилар касбий компетентлигини тарбиялаш жараёнларининг самарадорлигини аниклаш

Калит сузлар:

касбий компетентлик, таълим технологиялари, педагогик технологиялар, укитишнинг фаол методлари, уйин методлари, лойих,авий методлар.

АННОТАЦИЯ

Ушбу маколада малака ошириш тизимидаги укитувчи-лар касбий компетентлиги мезонларини тарбиялаш технологияларини урганиш ва ушбу технологияларнинг укитувчи мах,орати ва касбий компетентлигини тарбия-лашдаги урнини аниклашга каратилган булиб, укитувчилар касбий компетентлиги мезонларини тарбиялаш учун фойдаланилган технологияларнинг асосларини куйида-гилар ташкил этди: шахснинг ижодий кобилиятларини тарбиялашга каратилган таълим технологиялари: интегратив технологяилар, укитувчининг субъектив-ижтимоий фаоллигини тарбиялаш технологиялари; педагогик жараёнларнинг инсонпарвалик-шахсий йунал-тирилган асосдаги педагогик технологиялар; укитувчилар касбий фаолиятини фаоллаштириш х,амда интенсификация килиш технологиялари (таълимнинг фаол методлари): муаммоли укитиш (кисман-изланувчи метод, укув тадкикотчилик технологиялари, тадкикотчилик уйин-лари), лойих,авий укитиш технологиялари, интерфаол технологиялар (мух,окама ва диспутларни утказиш технологиялари); уйин технологиялари: педагогик уйинлар, ролли ва иммитацион уйинлар; индивидуал-лаштирилган укитиш технологиялари: лойих,авий метод; таълим ва интеграция технологиялари: укитишнинг интегратив шакллари: (семинар-амалиёт, маъруза-амалиёт, маъруза-диалог). Малака оширишдаги укитувчиларнинг касбий компетентлиги ва унинг таркибий асосларини тарбиялаш максадида утказилган тажриба-синов ишлари давомида - укитувчиларнинг касбий компетентлиги педагогик технологияларнинг юкорида келтирилган турлари х,амда укитишнинг фаол методларини куллаш оркали тарбиялаш мумкинлиги маълум булди.

Определение эффективности процесса воспитания профессиональной компетентности учителей в сфере повышения квалификации

АННОТАЦИЯ_

В данной статье исследуются технологии повышения квалификации учителей в системе повышения квалификации и определяется роль этих технологий в формировании навыков и профессиональной компетентности учителей: технологии воспитания субъективной и социальной активности учителя; педагогические технологии на гумано-личностную

Ключевые слова:

профессиональная

компетентность,

образовательные

технологии,

педагогические

технологии,

активные методы обучения, игровые методы, проектные методы.

направленность педагогических процессов; технологии активизации и интенсификации профессиональной деятельности учителей (активные методы обучения): проблемное обучение (метод частичного исследования, образовательные исследовательские технологии, исследовательские игры), проектные технологии обучения, интерактивные технологии (дискуссионно-дебатные технологии); игровые технологии: педагогические игры, ролевые и имитационные игры; индивидуализированные технологии обучения: проектный метод; обучающие и интеграционные технологии: интегративные формы обучения: (семинар-практика, лекция-практика, лекция-диалог). В ходе экспериментов, проведенных с целью культивирования профессиональной компетентности учителей в области повышения квалификации и ее структурной основы, стало ясно, что профессиональная компетентность учителей может быть взращена за счет использования перечисленных выше типов педагогических технологий и активных методов обучения.

Малака оширишдаги уцитувчилар касбий компетентлигини тарбиялаш жараёнларидан олинган натижаларни кузатиш хамда ушбу жараёнлардаги камчиликларни тутирлаш бизга нафацат башоратланган ижобий натижаларни тасдицлаш балки уцитувчилардаги касбий компетентлик мезонларини тарбия-лашда юзага келган камчиликларни хамда муаммоларни уз вацтида аницлаш имконини берди. Бу эса тажриба-синов ишларида олинган натижаларни коррекциялашга ёрдам берди.

Уцитувчиларнинг касбий компетентлигини тарбиялаш ишларини узида мужассамлаштирган тажриба-синов ишлари давомида уцитувчи касбий компетентлигининг дастлабки ва якуний натижалари хамда уцитувчи касбий компетентлигининг ахборотий-билимли, аксиологик, мотивацион, конструктив-фаолиятли, тахлилий-рефлексив каби мезонларини аницлаш имконини берди. Малака оширишдаги уцитувчиларнинг касбий компетентлик мезонларини тарбиялаш жараёнини мониторинг цилиш цуйидаги таркибий цисмларни узида мужассамлаштирди: 1) касбий компетентлик феноменининг холатини узлуксиз кузатиш йули билан урганиш; 2) уцитувчилар касбий компетентлигининг тарбияланиш коцепциясининг ривожланиши фаннинг етакчи методологик ёндашувлари асосида тахлил цилш; 3) тахлил цилинаётган таълим феноминининг шаклланиш моделини ишлаб чициш хамда унинг мезонлари ва курсаткичларини аницлаш. Мониторингни ахамияти шунингдек: таълим муассасаси фаолияти орцали содир булаётган таълим жараёнидаги узгаришларни кузатиш; тингловчи-ларнинг (уцитувчиларнинг) ривожланиш натижаларини кузатишдан хам иборат эди. Бундай кузатишлар малака оширишда (таълим муассасаси) кадрларни уцитишнинг ва тарбиялашнинг ноанаънавий усулларини такомиилаштириш ва янгиларини жорий этишда мухим ахамият касб этади. Малака оширишдаги уцитувчиларнинг касбий компетентлик мезонларини тарбиялаш технологиялари буйича утказилган тажриа-синов ишларида тадцицотнинг кузатиш, суровнома, мустацил тавсифларни умумлаштириш, уцитувчилар (тингловчилар)нинг ижодий

ишлapини тaxлил ;илиш xaмдa Г.А. Bopoнинa тoмoнидaн ишлaб чи;илган yк;итyвчилapкacбий кoмпeтeнтлигининг тapбиялaнгaнлик дapaжcини aник;лaш мeтoдикacининг мoдификaциялaшгнa вapиaнтидaн фoйдaлaнилди. Taдк;ик;oтлap нaтижacи шуни кypcaтдики, тaълимнинг уйин мeтoдлapидaн фoйдaлaниш yк;итyвчилapнинг (тинглoвчилapнинг) кacбий фaoлиятидaги жapaëнлapгa yxшaш вaзиятлapни яpaтишдa вa бyндaй вaзиятлapдa у;итувчининг бaжapиши лoзим булган xaтти-xapaкaт кeтмa-кeтлигини тapбиялaшдa мухим axaмият ^c6 этди. Ушбу мeтoд op;aли у;итувчи кacбий фaoлиятидa дуч кeлaдигaн мyaммoлap, тypли экcтpeмaл вaзиятлapдa узини тутиш xyл;-aтвopи мoдeлини яpaтa oлaди. Бу op;aли тaълимнинг уйин мeтoди aфзaллигини нaмoëн этиш мумкин: ушбу мeтoд тинглoвчининг нoтyFpи xaтти-xapaкaти жaмият учун caлбий булган oK^a^apra oлиб кeлишидaн ;yp;мacликни вa шу op;aли ^лбий тaжpибaни шaxc учун фoйдaлиcигa aлмaштиpишгa ypгaнишигa ypгaтaди; ушбу мeтoд peaл жapaëн-лapнинг coдиp булиш вa;тини кyчaйтиpaди; у ëки бу xapaкaтлapни бaжapиш кyникмacининг мycтaxкaмлaнишини куп мapoтaбa тaкpopлaш имкoнини бepaди; y;итyвчилapнинг жaмoa булиб ишлaшидa xaмдa yлapнинг тaълим тизимидaги жapaëнлapдa пeдaгoгик мyaммoлapнинг eчимлapини тoпиш op;aли у;итувчи кacбий кoмпeтeнтлигини тapбиялaш жapaëнигa тaъcиp кypcaтгaн xoлдa caмapaли ycyллapни ;идиpиш вa топишь yндaйди. Taжpибa-cинoв ишлapидa oлиб бopилгaн ишлap нaтижacи y;итyвчилapнинг (тинглoвчилapнинг) билимлapни ижoдий yзлaштиpиш жapaëнигa жaлб этувчи тaълимнинг фaoл мeтoдлapини у;итиш жapaëнидa тизимли ;yллaш, тинглoвчилapнинг ижoдий ;oбилиятлapини тapбия-лaш имкoнини бepиши мaълyм булди. Taжpибa-cинoв ишлapининг нaзopaт бoc;ичидa xaм aни;лaштиpиш бoc;ичидa xaм у;итувчи кacбий кoмпeтeнтлигини aни;лaш мeтoдикacидaн фoйдaлaнилиб, ушбу мeтoдикa y;итyвчилapнинг у ë^ бу кacбий фaoлиятгa тaйëpлиги, унта мocлaшгaнлиги - тaълим cyбъeктининг бaжapиши лoзим булган фyнкциялapи учун зapyp булган билим, кyникмa вa мaлaкaлap тизимигa эгaлигигa acocлaнгaн. Taжpибa-cинoв ишлapининг нaзopaт вa aни;лaш бoc;ичидa y;итyвчилapдaн oлингaн нaтижaлap шуни кypcaтдики, тaълимнинг aнъaнaвий вa нoaнъaнaвий мeтoдлapининг yзapo тaъcиpлaшyвигa acocлaнгaн y;итyвчилap кacбий кoмпeтeнтлигини тapбиялaш тexнoлoгиялapи мoдeлини, тaxлил ;илинaëтгaн фeнoмeнни тapбиялaш тexнoлoгиялapи xaмдa acocий дидaктик тaмoйиллapни вa пeдaгoгик шapoитлapни aмaлгa oшиpиш тaълим жapaëнининг бapчa бoc;ичлapидa у;итувчи кacбий кoмпeтeнтлигини тapбиялaш нинг тaшкилий ишлapини oлиб бopиш имкoнини бepди. Maлaкa oшиpишдaги y;итyвчилap билaн oлиб opилгaн тaжpибa-cинoв ишлapи нaтижaлapи шуни кypcaтдики, экcпepимeнтaл гypyxдaги y;итyвчилapнинг кacбий кoмпeтeнтлик мeзoнлapи нaзopaт гypyxидa кyзaтилгaн y;итyвчилapникидaн ^pa aнчa у;итув-чилap кacбий кoмпeтeнтлигининг тapбиялaнгaнлик дapaжacи aни;лaштиpoвчи 6OCK^ билaн нaзopaт бoc;ичидaги кypcaткичлap ;иëcлaштиpилгaнидa, экcпepимeнтaл гypyxдaги y;итyвчилapнинг кacбий кoмпeтeнтлик мeзoнлapи тapбиялaнгaнлик дapaжacининг opтгaнлигини кypcaтaди.

1-жадвал.

Малака ошириш тизимида укитувчилар касбий компетентлиги мезонларининг

тарбияланиш динамикаси

Гурухлар Тажриба гурухи Назорат гурухи

1. Уртача балл Аниклаш таж тирувчи эиба Назорат тажриба Аниклаш таж тирувчи эиба Назорат тажриба

Курсаткич Объектив курсаткич Курсаткич Объектив курсаткич Курсаткич Объектив курсаткич Курсаткич Объектив курсаткич

5,9 5,8 7,2 7,6 5,6 5,2 7,2 7,4

2. Узгариши 3,3 (3,8) 1,6 (2,2) 3,3 (3,8) 1,6 (2,2)

1-жадвалда келтирилган курсаткичлар устунида "курсаткич"-бу укитувчи касбий компетентлиги тарбияланганлик даражасининг интегратив курсаткичи булиб, укитувчининг технологик, назарий ва шахсий тайёргарлик даражасига ботлик баллар йитиндисини хамда фаолиятининг натижадорлигини курсатади. "Объектив курсаткич" эса, укитувчини хамкасблари, таълим муассасаси маъмурияти хамда экспертлар томонидан бахоланган бир нечта балли бахолар йитиндиси. Уртача балл тажриба гурухида 3,3 баллга ортган (3,8-объектив курсаткич буйича), назорат гурухида эса ушбу курсаткич 1,6 баллга (2,2 балл объектив курсаткич буйича) ортган. Тажриба-синов ишлари хакконийлиги укитувчи касбий компетентлиги хамда махоратлилигининг тарбияланганлик даражаси укитувчининг хамкасблари, мактаб маъмурияти хамда экспертлар томонидан бахоланган курсаткичлар буйича урнатилди. Олинган натижаларни назорат гурухидан олинган натижалар билан киёсланганда, тажриба гурухидаги укитувчиларнинг натижалари нисбатан юкори эканлиги хамда ушбу курсаткичлар бизнинг малака оширишдаги укитувчилар касбий компетентлиги мезонларини тарбиялаш буйича куллаган технологияларимизнинг ха;и;ийлиги хамда самарали эканлигини курсатади. Тажриба хамда назорат гурухидаги укитувчилар хамда уларнинг хамкасблари, мактаб маъмурияти билан утказилган сухбат натижалари шуни курсатдики, тажриба гурухидаги укитувчилар хар кандай стрессли вазиятларга чидамли булиб, турли янги шароитларга тез мослаша олиши; когнитив-ахборотий, тахлилий, коммуникатив, башоратловчи, фаолиятли малакаларга эгалиги - укитувчи касбий компетенлиги ядросининг - таянч (асосий) компетентлигининг юкори даражада тарбияланганлиги курсатди.

• тажриба-синов ишларининг репродуктив боскичида дастлаб кулланилган инновацион фаолият сифатий бокача курсаткичга - инновацион-ижодий, тадкикотчилик фаолиятига утди.

• тажриба гурухидаги барча укитувчиларнинг касбий компетентлиги юкори даражада тарбияланганлигини курсатди, чунки бу гурухдаги укитувчиларнинг касбий фаолиятидаги билим, куникма ва малакалари тизимли характерни узида намоён этиб, хар кандай муаммоли ва экстремал вазиятларда хамда нокулай шароитларда самарали хатти-харакатлар кетма-кетлигини бажара оладилар. Тажриба гурухидаги укитувчилар билан олиб борилган тажриба-синов ишларида укитувчиларнинг орттирган касбий-педагогик тажрибаси касбий компетен-

тликнинг eтишмoвчи тapкибий к^мини тyлдиpишгa xaмдa у;итувчининг кeйинги кacбий фaoлиятидa eтaклoвчи oмил вa yндoвчи куч булишини ^pca^R Шyнингдeк, кacбий кoмпeтeнтлик мeзoнлapининг тapбиялaнгaнлик дapaжacи тaжpибa гypyxидaги y;итyвчилapнинг кypcaткичлapидaн пacтpo; булган нaзopaт гypyxидaги y;итyвчилap тypли мyaммoли пeдaгoгик вaзиятлapгa тушиб ;oлгaнидa yзлapини йy;oтишлapи, ушбу вaзиятлapдaн чи;иб кeтиш ycyллapини билмac-ликлapи шyнингдeк, низoли вaзиятлapдa тaжpибacи пacтлигини ^pca^^ Бу гypyxдaги y;итyвчилapнинг пeдaгoгик-пcиxoлoгик билимлapи вa мaxcyc билим-лapи тизимли тapбиялaнгaн булиб, биpo; ynap кacбий фaoлиятидaги билим, кyникмa вa мaлaкaлapнинг eтapли дapaжaдa тapбиялaнмaгaнлигини x^ этaдилap. Maлaкa oшиpишдaги y;итyвчилap кacбий кoмпeтeнтлигини тapбиялaш бyйичa ;yллaнилгaн тaълимнинг фaoл мeтoдлapи вa тexнoлoгиялapи билaн биp ;aтopдa y;итyвчилap билaн ;yшимчa тapздa тecтлaштиpиш мeтoди xaм утгазилди. Tecтлaштиpиш op;aли y;итyвчилapнинг Пeдaгoгикa фaни бyйичa билимлapи тeкшиpилди. У;итyвчилapгa тaклиф этилгaн пeдaгoгик aтaмaлap, xoдиcaлap вa тyшyнчaлapни тaъpифлaш бyйичa тoпшиpи;лap бepилгaнидa экcпepимeнтaл гypyxдaги y;итyвчилapнинг ушбу тoпшиpи;лapни xaтoлapcиз бaжapишлapи вa бу op;aли yлapнинг кacбий-пeдaгoгик билимлapи тизими мa;caдли тapбиялaн-гaнлигини ^pca^^ тecтлaштиpишдa тaжpибa гypyxининг 91% cинaлyвчиcи тecт мaтepиaллapидa кeлтиpилгaн пeдaгoгик aтaмaлapни тyFpи тaъpифлaб, пeдaгoгик xoдиcaлapни тyFpи тyшyнтиpишдa. Нaзopaт гypyxининг фa;aтгинa 36% cинaлyвчиcи ушбу тoпшиpи;лapни xaтocиз бaжapдилap. У;итyвчилapнинг кacбий-пeдaгoгик тизимидaги кyникмa вa мaлaкaлapининг yзгapишини кyзaтиш учун y;итyвчилapнинг у;ув вa билишгa oид фaoлиятигa ижoдий ëндaшyвни aмaлгa oшиpyвчи y;итyвчилap ижoдий ишлapининг (пeдaгoгик кyндaликлapни тутиш, пeдaгoгик aтaмaлapни тузиш вa ypгaниш, дapcликлap ëзиш, у;итувчи "Пopтфoлиo"cини юpитиш вa xкз.) тaxлили дoимий утгазилди.

Maлaкa oшиpишдaги y;итyвчилap кacбий кoмпeтeнтлиги мeзoнлapини тapбиялaш тexнoлoгиялapининг acocлapи ;yйидaгилapдa мyжaccaмлaнaди:

• шaxcнинг ижoдий ;oбилиятлapини тapбиялaшгa ;apaтилгaн тaълим тexнoлoгиялapи: интeгpaтив тexнoлoгяилap, у;итувчининг cyбъeктив-ижтимoий фaoллигини тapбиялaш тexнoлoгиялapи;

• пeдaгoгик жapaëнлapнинг инcoнпapвaлик-шaxcий йyнaлтиpилгaн acocдaги пeдaгoгик тexнoлoгиялap;

• y;итyвчилap кacбий фaoлиятини фaoллaштиpиш xaмдa интeнcификaция ;илиш тexнoлoгиялapи (тaълимнинг фaoл мeтoдлapи): мyaммoли у;итиш (;иcмaн-излaнyвчи мeтoд, у;ув тaд;и;oтчилик тexнoлoгиялapи, тaд;и;oтчилик yйинлapи), лoйиxaвий у;итиш тexнoлoгиялapи, интepфaoл тexнoлoгиялap (мyxoкaмa вa диcпyтлapни утгазиш тexнoлoгиялapи);

• уйин тexнoлoгиялapи: пeдaгoгик yйинлap, poлли вa иммитaциoн yйинлap;

• индивидyaллaштиpилгaн у;итиш тexнoлoгиялapи: лoйиxaвий мeтoд;

• тaълим вa интeгpaция тexнoлoгиялapи: у;итишнинг интeгpaтив шaкллap: (ceминap-aмaлиëт, мaъpyзa-aмaлиëт, мaъpyзa-диaлoг).

Xyлoca ypнидa ;yйидaгилapни aйтиш мумкин, мaлaкa oшиpишдaги у;итувчи-лapнинг кacбий кoмпeтнтлик мeзoнлapини тapбиялaш тexнoлoгиялapи бyйичa oлиб бopилгaн тaжpибa-cинoв ишлapи,yшбy жapaëнлapдa ;yллaнилгaн тaълим

технологиялари, шунингдек хар бир босцичда утказилган мониторинглар тажриба-синов ишларидан кейин уцитувчиларнинг уз касбий-компетентлигини тарбия-лашга булган интилиши хамда уз устида ишлаш кабилар малака ошириш тизимидаги уцитувчилар касбий компетентлигининг назорат гурухидаги синалув-чилардан (уцитувчилардан) кура тажриба гурухидаги синалувчиларда (уцитув-чилар)да юцори даражада тарбияланганлигини курсатди. Бу эса малака ошириш тизимидаги уцитувчилар касбий компетентлигини тарбиялашда ишлаб чицилган ва танланган метод хамда технологияларнинг урнини цанчалик мухим эканлигини курсатади.

ФОЙДАЛАНИЛГАН АДАБИЁТЛАР РУЙХАТИ:

1. Муслимов Н.А. Булажак касб таълими уцитувчиларини касбий шакллан-тириш / Монография. - Т.: Фан, 2004.

2. Муслимов Н.А., ва бошцалар. Касб таълими уцитувчиларининг касбий компетентлигини шакллантириш технологияси / Монография. - Т.: "Фан ва технология" нашриёти, 2013.

3. Азаров Ю.П. Искусство воспитывать: Книга для учителя.-М.: Просвещение, 1985. - С. 448.

4. Болотов В.А, В.В.С ериков. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе. - Педагогика, №10, 2003. - С. 8-14.

5. Ильенкова С.Д. и др. Социальный менеджмент. - М.: ЮНИТИ, 1998.

6. Казарницкая Т., Головина И., Каплич Л., Уварова И., Цветкова Т. Компетентность учителя: инструментарий оценки и самооценки. - Директор, 2002, № 6. - С. 16-25.

7. Лебедев О.Е. Компетентностный подход в образовании. - Школьные технологии. 2004, № 5. - С. 3-9.

8. Педагогика профессионального образования. Под ред. В.А. Сластенина. - М.: Академия, 2004.

9. Питюков В.Ю. Основы педагогической технологии. - М.: Гном-Пресс, 1999.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.