Научная статья на тему 'МІНДЕТТІ ӘЛЕУМЕТТІК МЕДИЦИНАЛЫҚ САҚТАНДЫРУ ХАЛЫҚҚА МЕДИЦИНАЛЫҚ КӨМЕКТІҢ ҚОЛЖЕТІМДІЛІГІ МЕН САПАСЫН ЖАҚСАРТУ ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ'

МІНДЕТТІ ӘЛЕУМЕТТІК МЕДИЦИНАЛЫҚ САҚТАНДЫРУ ХАЛЫҚҚА МЕДИЦИНАЛЫҚ КӨМЕКТІҢ ҚОЛЖЕТІМДІЛІГІ МЕН САПАСЫН ЖАҚСАРТУ ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ Текст научной статьи по специальности «Медицинские науки и общественное здравоохранение»

CC BY
0
0
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
медициналық міндетті сақтандыру / "медициналық сақтандыру қоры" / медициналық көмектің сапасы / медицинское обязательное страхование / "фонд медицинского страхования" / качество медицинской помощи

Аннотация научной статьи по медицинским наукам и общественному здравоохранению, автор научной работы — Бауржан Магжан Бауржанович, Бримжанова Маржан Дихановна

Денсаулық сақтау жүйесінің тиімді жұмыс істеуін қамтамасыз етуде медициналық сауаттылық және міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру (МӘМС) шешуші рөл атқарады. Халықтың МӘМС туралы хабардарлық деңгейін арттыру медициналық көмекке қолжетімділікті жақсартуға және медициналық қызметтердің сапасын арттыруға ықпал етеді. Бұл шолу ақпараттық науқандарды енгізу тәжірибесі мен нәтижелеріне баса назар аудара отырып, әртүрлі елдердегі медициналық сауаттылық пен SMS-ке арналған заманауи зерттеулер мен жарияланымдарды қарастырады. Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру (МӘМС) барлық азаматтар үшін медициналық қызметтердің қолжетімділігін қамтамасыз етуге бағытталған денсаулық сақтау жүйесінің негізгі элементі болып табылады. Соңғы жылдары дәстүрлі сақтандыру схемаларынан тыс қалатын өзін-өзі жұмыспен қамтыған азаматтар үшін медициналық сақтандыруды қамтамасыз етуге баса назар аударылды.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по медицинским наукам и общественному здравоохранению , автор научной работы — Бауржан Магжан Бауржанович, Бримжанова Маржан Дихановна

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ОБЯЗАТЕЛЬНОЕ СОЦИАЛЬНОЕ МЕДИЦИНСКОЕ СТРАХОВАНИЕ КАК СРЕДСТВО УЛУЧШЕНИЯ ДОСТУПНОСТИ И КАЧЕСТВА МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ ДЛЯ НАСЕЛЕНИЯ

Медицинская грамотность и обязательное социальное медицинское страхование (ОСМС) играют ключевую роль в обеспечении эффективного функционирования системы здравоохранения. Повышение уровня осведомленности населения об ОСМС способствует улучшению доступа к медицинской помощи и повышению качества медицинских услуг. Настоящий обзор рассматривает современные исследования и публикации, посвященные медицинской грамотности и ОСМС в различных странах, с акцентом на опыт внедрения и результаты информационных кампаний. Обязательное социальное медицинское страхование (ОСМС) является ключевым элементом системы здравоохранения, направленным на обеспечение доступности медицинских услуг для всех граждан. В последние годы особое внимание уделяется обеспечению медицинского страхования для самозанятых граждан, которые часто остаются вне рамок традиционных схем страхования.

Текст научной работы на тему «МІНДЕТТІ ӘЛЕУМЕТТІК МЕДИЦИНАЛЫҚ САҚТАНДЫРУ ХАЛЫҚҚА МЕДИЦИНАЛЫҚ КӨМЕКТІҢ ҚОЛЖЕТІМДІЛІГІ МЕН САПАСЫН ЖАҚСАРТУ ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ»

ЭОЖ: 349.3 FTAXA: 06.71.47

М1НДЕТТ1 ЭЛЕУМЕТТ1К МЕДИЦИНАЛЬЩ САКТАНДЫРУ ХАЛЬЩЦА МЕДИЦИНАЛЬЩ К0МЕКТЩ ЦОЛЖЕТ1МД1ЛШ МЕН САПАСЫН ЖАЦСАРТУ

Ц¥РАЛЫ РЕТ1НДЕ *Бауржан М.Б., Бримжанова М.Д.

«КДСЖМ» Казакстандык медициналык yниверситетi ЖШС Алматы, Казакстан

ТYЙiндеме

Денсаyлык сактаy жYЙесiнщ тиiмдi жумыс iстеyiн камтамасыз етyде медициналык саyаттылык жэне мшдетл элеyметтiк медициналык сактандырy (МЭМС) шешyшi рeл аткарады. Халыктыц МЭМС тyралы хабардарлык децгешн арттырy медициналык ^мекке KOлжетiмдiлiктi жаксартyFа жэне медициналык кызметтердщ сапасын арттырyFа ыкпал етедi. Бул шолу акпараттык наyкандарды енгiзy тэжiрибесi мен нэтижелерiне баса назар аyдара отырып, эртYрлi елдердегi медициналык сауаттылык пен SMS-ке арналFан заманауи зерттеулер мен жарияланымдарды карастырады.

Miндеттi элеуметлк медициналык сактандыру (МЭМС) барлык азаматтар Yшiн медициналык кызметтердщ колжетiмдiлiгiн камтамасыз етуге баFытталFан денсаулык сактау жYЙесiнщ негiзгi элементi болып табылады. Со^ы жылдары дэстYрлi сактандыру схемаларынан тыс калатын eзiн-eзi жумыспен камтыFан азаматтар Yшiн медициналык сактандыруды камтамасыз етуге баса назар аударылды.

Клт свздер: медициналыц мiндeттi сактандыру, "медициналыц сактандыру цоры", медициналыц квмектщ сапасы

Kipicne. Мемлекетлк баскару академиясында зерттеyшiлер Б.М. Мухамметбек, А.З. Туралин, А.Б. Зейнелгабдин жYргiзген зерттеуде KP азаматтарына медициналык ^мекиц колжетiмдiлiгi мен денсаулык децгешн арттырyFа ерекше назар аударылады. Авторлардьщ пiкiрiнше, медициналык сактандыру-бул азаматтыц элеуметлк медициналык сактандыру корына (ЭМСК) жарнаны тeлеген кезiнен бастап медициналык ^мек кeрсетy жаFдайына акы тeлеy бойынша шыFындарды кeтеретiн сактандыру уйымымен жасалFан шартка сэйкес сактандыру жаFдайы тyындаFан кезде медициналык ^мент^ белгiлi бiр кeлемiне акы тeлеy кепiлдiгiмен камтамасыз етшетш халыкты денсаулыкты корFаy жeнiндегi элеyметтiк корFаy нысаны [1].

Л.Г. Скамай медициналык сактандыруды мшдетл жэне ершт деп бeледi. мMiндеттi медициналык сактандыру мемлекетлк элеyметтiк сактандырудыц ажырамас бeлiгi болып

табылады жэне барлык азаматтарга мiндеттi медициналык сактандыру каражаты есебiнен медициналык жэне дэршк кемек алуга тец мYмкiндiктер бередi. Ерiктi медициналык сактандыру ершт медициналык сактандыру багдарламалары негiзiнде жYзеге асырылады жэне азаматтарга мiндеттi медициналык сактандыру багдарламаларында белгiленгеннен тыс косымша жэне езге де медициналык кызметтер алуды камтамасыз етедiм [2].

В.В. Шаховтыц окулыгында мемлекеттiк жауапкершiлiк тургысынан аныктама берiлген: Mмiндеттi медициналык сактандыру-бул мемлекеттiк элеуметтiк сактандырудыц курамдас белЫ, ол барлык азаматтарга мiндеттi медициналык сактандыру багдарламаларына сэйкес келетiн келемде жэне шарттарда мiндеттi медициналык сактандыру каражаты есебiнен усынылатын медициналык жэне дэршк кемек алу мYмкiндiгiн камтамасыз етедГ' [3].

К. К. Жуириковтыц окулыгында негурлым жалпыланган жэне накты аныктама берiлген:м кез келген себеппен, оныц iшiнде ауруга байланысты денсаулыгын жогалткан жагдайда сактандыру " [4].

Мшдетп медициналык сактандыру ел азаматтарыныц денсаулыгын сактау, жYЙенiц каржылык турактылыгы, медициналык кемектщ сапасы мен колжетсмдшпн арттыру Yшiн ортак жауапкершiлiктi эмбебап камтамасыз етудi кездейдi. Мiндеттi медициналык сактандыру халыктыц негурлым элеуметтiк осал топтарын элеуметтiк коргау аркылы юке асырылатын элеуметтiк функцияларды жYзеге асырады,

Нарыктык жагдайларда азаматтардыц денсаулыгын коргауга мYДделiлiк пен ынтымакты жауапкершiлiктi ^шейту жэне азаматтардыц медициналык кемекке конституциялык кукыктарын камтамасыз ету Yшiн елдщ зацнамасында медициналык сактандырудыц кукыктык, экономикалык жэне уйымдастырушылык негiздерi айкындалады.

Айта кету керек, бYкiл элемде халыктыц денсаулыгын жаксартуга багытталган денсаулык сактау жYЙелерiнiц дамуы жYрiп жатыр, бул айтарлыктай косымша шыгындармен байланысты. Себептер ецбекке кабшетп жастагы адамдарга караганда медициналык кемек келемш кажет ететiн егде жастагы адамдардыц Yлесiнiц артуы, медициналык кызметтердщ техникалык жабдыкталуыныц есуi, емдеудщ каркындылыгы мен сапасыныц артуы, дэршк заттарды тутынудыц артуы жэне т.б.

Казакстанда денсаулык сактауды каржыландырудыц жыл сайынгы есуiне карамастан, денсаулык сактау шыгындарыныц Yлесi ЖIЭ-нiц шамамен 3% децгешнде калады (КР ¥ЭМ сайтынан ресми деректер), бул ТМД елдерi арасындагы орташа керсеткiштен жэне ДYниежYзiлiк денсаулык сактау уйымы усынган ец теменп децгейден

3 есе темен. 2023 жылы ^азакстанныц денсаулык сактау бюджет 1 946,7 млрд.тецгеш (Ж10 - нщ 3,1%), 2022 жылы 1248,6 млрд. тецгеш (ЖЮ-нщ 2,9%), 2021 жылы-1074,4 млрд. тецгеш (ЖЮ-нщ 3,1%) курады. Елiмiзде денсаулык сактауды каржыландырудыц жеткшказдЫнщ салдарынан медициналык кызметтердi алуга арналган жеке шыгындардыц жогары децгей сакталуда. ДД¥ денсаулык сактаудыц жалпы шыгындарындагы жеке шыгындардыц Yлесi 21% -дан аспайтын болса, денсаулык сактау жYЙесi туракты деп саналады [5]. ^азакстанда ресми деректер бойынша 34% -га жетед1 Бул керсеткiштен асып кету денсаулык пен демографиялык керсеткiштердiц нашарлауына экелуi мYмкiн.

Денсаулык сактау жYЙесiнiц созылмалы каржыландырылмауына байланысты халыкты денсаулык шыгындарынан элеуметтiк коргау тетiгi ретiнде, сондай - ак халыктыц ез денсаулыгы Yшiн ортак жауапкершiлiгiн камтамасыз ету Yшiн ^азакстан 2020 жылдан бастап Мшдетп элеуметтiк медициналык сактандыру жYЙесiне (будан эрь МЭМС) кештi.

Елiмiзде мМiндеттi элеуметтiк медициналык сактандыру туралы" зац, сондай-ак медициналык кемектi уйымдастыруды регламенттейтiн баска да нормативтiк-кукыктык актшер кабылданды. Зацга сэйкес МЭМС жYЙесiнде медициналык кемек алуга корга аударымдар жэне (немесе) жарналар телеу жYзеге асырылган, сондай-ак жарналарды телеуден босатылган адамдар (эскери кызметшiлер; арнаулы мемлекеттiк органдардыц кызметкерлерi; кукык коргау органдарыныц кызметкерлерi) жэне жарналарды мемлекет телейтш адамдардыц жецiлдетiлген санаттары (жумыссыздар, студенттер, зейнеткерлер жэне т. б.). Тшсшше МЭМС-тi iске асыра отырып, мемлекет элеуметтiк осал халыктыц Yлкен тобын ез камкорлыгына алады жэне олар Yшiн жарналарды езi телейдь Елiмiзде медициналык камтамасыз етудiц Yш децгейлi жYЙесi эзiрлендi:

I. Бiрiншi децгей - ^азакстан Республикасыныц барлык азаматтары, кандастар жэне туракты туратын шетелдiктер Yшiн мемлекеттiк бюджет есебшен тегiн медициналык кемектiц кепiлдiк бершген келемiн (ТМККК) усынуды камтамасыз етед1 Бул пакетке жедел жэрдем жэне санитарлык авиация, тiркелген жерi бойынша алгашкы медициналык-санитарлык кемек, шугыл стационарлык кемек, паллиативтiк кемек, элеуметлк мацызы бар ауруларга жэне непзп созылмалы ауруларга, соныц iшiнде дэрьдэрмекпен камтамасыз етуге арналган медициналык кемектщ толык спектрi кiредi.

II. Екiншi децгей - сактандырылган халыкка арналган МЭМС пакет жэне ол мыналарды камтиды: консультациялык диагностикалык кемек жэне аурулардыц кец спектрi бойынша тепн рецепт бойынша дэрi-дэрмекпен камтамасыз ету, стационарды алмастыратын кемек, жоспарлы стационарлык кемек, оцалту жэне калпына келтру.

III. Yшiншi децгей - бул ТМККК жэне МЭМС naKeTTepiHe кiрмейтiн медициналык кызметтер. Олар акылы немесе epÏKTÏ медициналык сактандыру аркылы бepiлeдi. Ягни, МЭМС - эpбip сактанушыныц eMÏp CYpy сапасын жэне азаматтарымыздыц денсаулыгын жаксартуга багытталган медициналык ^мент^ косымша тiзiмi [6, 7].

2020 жылдан бастап ^азакстан Республикасыныц барлык азаматтары мiндeттi элeyмeттiк медициналык сактандыру корына жарна тeлeyшiлep болып табылды. Жумыс бepyшiлep Yшiн телем мeлшepi жалакы корыныц 3%-ы, кызметкерлер Yшiн - табыстыц 2% -ы, жеке кэсшкер жэне жеке практикамен айналысатын азаматтар Yшiн - ЕТЖ мeлшepiнiц 1,4 еселенген мелшершен 5% -., дербес телеушшер Yшiн ЕТЖ-дан 5% -ды курайды. Салыстыру Yшiн кeйбip елдерде Мшдетл элeyмeттiк медициналык сактандыру жарналарыныц мeлшepiн карастырайык. Мысалы: Германияда-14,1, Францияда - 13,6, Ресейде - 5,1, Израильде - 5. [8-10]. ^азакстан Республикасы Денсаулык сактау министрлЫнщ дepeктepi бойынша 2023 жылы азаматтардыц 87% -дан астамы сактандыру мэpтeбeсiнe ие болды, оныц 48% -ы немесе 10 миллионнан астамы жецшдетшген санатынан, 9% немесе 2,1 миллион адам eзiн-eзi жумыспен камтыган азаматтар мен дербес тeлeyшiлep, ал калганы жалдамалы кызметкерлер, жеке кэсiпкepлep, шарттар бойынша жумыс iстeйтiн адамдар [11-13]. Сактандыру мэртебесшщ болуы мiндeттi элeyмeттiк медициналык сактандыру шецбершде медициналык кeмeк алуга мYмкiндiк бepeдi.

МЭМС жYЙeсi басталган сэттен бастап (2017 жылгы 1 шшдеден басталды) 2023 жылгы 31 желтоксандагы жагдай бойынша МЭМС жYЙeсiнe жумыс бepyшiлep мен жеке кэсшкерлерден тYсeтiн ту^мдердщ жалпы сомасы 1,3 триллион тецгеш курады, оныц 96,7% -ы жумыс бepyшiлepдiц аударымдарына, ал 3,7% -ы жеке кэсiпкep мен шарттар бойынша жумыс ютейтш адамдардыц жарналарына тиeсiлi [14].

МЭМС жYЙeсiндe халыкка медициналык кeмeк кepсeтyгe келетш болсак, мэселен, "РОСНО-МС" АА^-ныц Омбы каласы мен Омбы облысыныц аумагында 2014 жылы жYpгiзгeн сауалнамасыныц нэтижeлepi бойынша мынадай кepсeткiштep аныкталды.

Амбулаторияльщ-емханальщ емдеу кeзiндe кepсeткiштep бойынша медициналык ^мек^ сапасына канагаттану (%- бен): ^ркеуде, дэpiгepдiц кабылдауында кYтy узактыгы, зертханалык зерттеулерге жазылу кeзiндe - 67,4 %, дэр^ерлердщ жумысына канагаттану - 64,3 %, дэр^ер-мамандардыц колже^мдшп - 74,2%, медициналык мeкeмeлepдi техникалык жарактандыру дeцгeйi - 64,4%.

Стационарлык емдеу кезшде кepсeткiштep бойынша медициналык ^меет^ сапасына канагаттану (%- бен): емдеуге жаткызуды кYтy узактыгы-87,9 %, тамактануга канагаттану дeцгeйi - 63,8%, дэршк заттармен жэне медициналык максаттагы буйымдармен, шыгыс материалдарымен камтамасыз ету децгеш - 71,3%, мeкeмeнiц емдеу-диагностикалык жэне материалдык-турмыстык жабдыктармен жабдыкталу дeцгeйi - 68,9% [15].

Ал, eлiмiздeгi деректертер бойынша МЭМС енпзу аймактык денсаулык сактауды каржыландыруды 47% -га, амбулаториялык дэpi-дэpмeкпeн камтамасыз eтyдi eкi еседен астам арттырганын атап eткeн жeн. Нeгiзгi багыттар бойынша медициналык ^меотщ KOлжeтiмдiлiгi мен сапасыныц монитоpингiнe сэйкес, 2023 жылдыц 4 айыныц корытындысы бойынша 2022 жылдыц сэйкес кезещмен салыстырганда консультациялык-диагностикалык кызметтер 26,7% -га, 4-санаттагы шугыл шакырулар 18,4% - га, паллиативтж кeмeк 19,5% - га, медициналык шмек кepсeтy 14,5% -га eeri. Бул ^азакстан азаматтарын элeyмeттiк коргаудыц артканын тагы да растайды [16.17].

Цорытынды. Осылайша, МЭМС барлык азаматтарга медициналык кeмeк алу Yшiн тец кeпiлдeндipiлгeн мYмкiндiктep бepeдi деген корытындылауга болады. МЭМС элeyмeттiк коргаумен, элеуметлк тeцсiздiктi реттеумен, элeyмeттiк шиeлeнiстi тeмeндeтyмeн жэне элeyмeттiк бакылаумен айкындалатын элеуметлк функцияларды жYзeгe асырады. ^азакстан Республикасыныц халкын медициналык кeмeкпeн камтамасыз eтyдi peглaмeнттeйтiн нормативтж-кукыктык aктiлep эзipлeндi жэне бектлдь Медициналык кызмeттepдi сатып алуды жэне тeлeyдi жYзeгe асырып кана коймай, медициналык уйымдардыц кызмeтiнe мониторинг жYpгiзy жэне азаматтардыц eтiнiштepiн карау аркылы медициналык кызмeттepдi алуда азаматтардыц кукыктарын коргаумен айналысатын кор курылды. МЭМС жYЙeсiн iскe асыруды колдайтын акпараттык жYЙeлep калыптастырылды. Денсаулык сактауды каржыландыру улгайтылды, бул eлдeгi медицинаныц колжeтiмдiлiгi мен сапасын арттыруга туртю болады.

ОБЯЗАТЕЛЬНОЕ СОЦИАЛЬНОЕ МЕДИЦИНСКОЕ СТРАХОВАНИЕ КАК СРЕДСТВО УЛУЧШЕНИЯ ДОСТУПНОСТИ И КАЧЕСТВА МЕДИЦИНСКОЙ

ПОМОЩИ ДЛЯ НАСЕЛЕНИЯ

*Бауржан М.Б., Бримжанова М.Д.

ТОО Казахстанский медицинский университет «ВШОЗ», г.Алматы, Казахстан

Аннотация

Медицинская грамотность и обязательное социальное медицинское страхование (ОСМС) играют ключевую роль в обеспечении эффективного функционирования системы

здравоохранения. Повышение уровня осведомленности населения об ОСМС способствует улучшению доступа к медицинской помощи и повышению качества медицинских услуг. Настоящий обзор рассматривает современные исследования и публикации, посвященные медицинской грамотности и ОСМС в различных странах, с акцентом на опыт внедрения и результаты информационных кампаний.

Обязательное социальное медицинское страхование (ОСМС) является ключевым элементом системы здравоохранения, направленным на обеспечение доступности медицинских услуг для всех граждан. В последние годы особое внимание уделяется обеспечению медицинского страхования для самозанятых граждан, которые часто остаются вне рамок традиционных схем страхования.

Ключевые слова: медицинское обязательное страхование, "фонд медицинского страхования", качество медицинской помощи

COMPULSORY SOCIAL HEALTH INSURANCE AS A MEANS OF IMPROVING THE ACCESSIBILITY AND QUALITY OF MEDICAL CARE FOR THE POPULATION

*Baurzhan M.B., Brimzhanova M.D.

LLP Kazakhstan's Medical University "KSPH" Almaty, Kazakhstan

Abstract

Medical literacy and compulsory social health insurance play a key role in ensuring the effective functioning of the health care system. Increasing the level of awareness of the population about AMD contributes to improving access to medical care and improving the quality of medical services. This review examines current research and publications on health literacy and SMS in various countries, with an emphasis on the experience of implementation and the results of information campaigns.

Compulsory social health insurance is a key element of the healthcare system aimed at ensuring the availability of medical services for all citizens. In recent years, special attention has been paid to providing health insurance for self-employed citizens, who often remain outside the framework of traditional insurance schemes.

Keywords: mandatory medical insurance, health insurance fund, quality of medical care

Эдебиеттер т1з1м1

1. Бектурова, Г. Е. Особенности обязательного социального медицинского страхования в Казахстане // Здравоохранение Казахстана. - 2019. - №. 1. - С. 24-28.

2. Скамай Л. Г. Страховое дело: учеб. пособие для вузов. М.: Инфра-М., 2010. 324

с.

3. Шахов В. В. Страхование: учебник для студентов, обучающихся по специальности «Финансы и кредит», «Бухгалтерский учет, анализ и аудит». М.: ЮНИТИ -ДАНА, 2010. 511 с.

4. Жуйриков К. К. Страхование: теория, практика, зарубежный опыт: учебник для вузов. Алматы: Экономика, 2015. 408 с.

5. Кудайбергенов, А. М. Актуальные проблемы медицинского страхования среди самозанятых // Вестник Казахстанского медицинского университета. - 2020. - №. 4. - С. 72-75.

6. Сембеков А., Аубакирова А. Обязательное социальное медицинское страхование в Республике Казахстан: проблемы и особенности развития// ЭУ Жаршысы: экономика, философия, педагогика, юриспруденция. - С.56.

7. Танатова, Д. К., Абдрашитова, А. Х. Формирование системы обязательного медицинского страхования в России и Казахстане: ретроспективный анализ1 // И Социология. - 2018. - Т. 17. - №. 3. - С. 73.

8. Тынгишева А.М. Проблемы и перспективы развития обязательного медицинского страхования в Республике Казахстан // Современные тенденции в образовании и науке: состояние и перспективы: матер. междунар. науч. -практ. конф. -Караганда: КЭУ Казпотребсоюза, 2018. - С. 310-313

9. Johnson, M. Health Insurance for the Self-Employed: Policies and Challenges // Journal of Health Economics. - 2017. - Vol. 11. - P. 345-352.

10. Liu, Y. & Wang, H. The Evolution of Health Insurance Systems for Self-Employed in Asia // Asian Health Policy Review. - 2020. - Vol. 8. - P. 115-123.

10. Омирбаева, Б.С. «Формирование конкурентоспособного здравоохранения: теория, методология, пути реализации»// диссертация на соискание степени доктора философии. - 2018. - 141 с.

11. Алибаева, Ж. К. Интервью с заместителем Министра здравоохранения РК о реформе медицинского страхования // Казахстанская правда. - 2021.

12. Бекетаев, М. Р. Доклад на международной конференции по вопросам ОСМС // Международная конференция по здравоохранению. - 2020.

13. Джарылгасинова, А. К. Обязательное медицинское страхование в Казахстане: анализ и перспективы // Вопросы здравоохранения. - 2018. - №. 6. - С. 14-17.

14. Об основах охраны здоровья граждан в Российской Федерации : федер. закон от 21 нояб. 2011 г. № 323-ФЗ // Рос. газ. - 2011. - 23 нояб.

15. Закон Республики Казахстан «О социальной защите инвалидов в Республике Казахстан» от 13 апреля 2005 года № 39-Ш ЗРК.

16. Жангарашева, Г. К. Особенности организации маркетинговой деятельности в «Фонде обязательного медицинского социального страхования Республики Казахстан» //Международный научно-исследовательский журнал. - 2016. - №. 6-1 (48). - С. 36-38.

17. Тургамбаева, А. К., Ермуханова, Л. С. Международный опыт применения страховой медицины: особенности ведущих стран мира //Вестник Казахского Национального медицинского университета. - 2017. - №. 4. - С. 355-360.

Конфликт интересов. Автор заявляет об отсутствии потенциального конфликта интересов, требующего раскрытия в данной статье.

Вклад авторов. Автор внес вклад в разработку концепции, выполнение и обработку результатов, и написание статьи. Заявляем, что данный материал ранее не публиковался и не находится на рассмотрении в других издательствах. Финансирование. Отсутствует.

Сведения об авторах

Корреспондирующий автор. Бауржан Магжан Бауржанович — магистрант 2 года обучения по специальности «Общественное здравоохранение», ТОО Казахстанский медицинский университет «ВШОЗ», г.Алматы, Казахстан, E-mail: magzhan. baurzhan@,gmail. ru

Бримжанова Маржан Дихановна — PhD, Советник ректора ТОО Казахстанский медицинский университет «ВШОЗ», г.Алматы, Email: marzhan1980@mail. kz, ORCID: https://orcid. org/0000-0003-3517-4687

Статья поступила: 09.01.2024

Статья принята: 24.01.2024

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.