Научная статья на тему 'МЕДИЦИАНЛЫқ БіЛіМ БЕРУ ЖүЙЕСіНДЕГі ИНТЕРАКТИВТі ОқУ әДіСТЕРі МЕН САНДЫқ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫң ИНТЕГРАЦИЯСЫ'

МЕДИЦИАНЛЫқ БіЛіМ БЕРУ ЖүЙЕСіНДЕГі ИНТЕРАКТИВТі ОқУ әДіСТЕРі МЕН САНДЫқ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫң ИНТЕГРАЦИЯСЫ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
157
15
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
САНДЫқ ТЕХНОЛОГИЯЛАР / ИНТЕРАКТИВТі әДіСТЕР / ЭЛЕКТРОНДЫ ОқУ құРАЛЫ / БАғДАРЛАМАЛЫқ қОСЫМША / РЕДАКТОР / МЕДИЦИНАЛЫқ БіЛіМ БЕРУ / ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ / ИНТЕРАКТИВНЫЕ МЕТОДЫ / ЭЛЕКТРОННОЕ УЧЕБНОЕ ИЗДАНИЕ / ПРОГРАММНОЕ ПРИЛОЖЕНИЕ / МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИ / DIGITAL TECHNOLOGIES / INTERACTIVE METHODS / ELECTRONIC TEXTBOOK / SOFTWARE APPLICATION / EDITOR OF MEDICAL EDUCATION

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Вансванов М. И., Менжанова Д. Д., Мирзакулова У. Р., Баскакова И. В., Ильясова Э. К.

В статье приводится опыт интеграции цифровых технологий с интерактивными учебными методами. На примере проведения «деловой игры» при изучении темы «Неогнестрельные переломы верхней челюсти» по дисциплине «Гнатическая и Челюстно-лицевая хирургия». В ходе занятия использовались: электронное учебное пособие, информационные дидактические блоки на основе программного приложения «minitest», редакторы конусно-лучевых (3D) компьютерных томографий. По результатам практического занятия сделаны выводы о значении применении программных технологий для оптимизации эффективности активных форм учебного процесса.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Вансванов М. И., Менжанова Д. Д., Мирзакулова У. Р., Баскакова И. В., Ильясова Э. К.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Интеграция учебных интерактивных методик и цифровых технологий в медицинском образовании

This article presents the experience of the integration of digital technology with interactive training methods on the example of "business game" in the study of the topic "Fractures of the upper jaw" on the discipline "Gnathic and Maxillofacial Surgery". During the lessons in the experimental group were used: an electronic textbook, informative didactic units based on software «minitest», the editors of cone-beam (3D) computer tomography. As a result of the lesson were made conclusions about the significance of the use of software technologies to optimize the effectiveness of the active forms of the educational process

Текст научной работы на тему «МЕДИЦИАНЛЫқ БіЛіМ БЕРУ ЖүЙЕСіНДЕГі ИНТЕРАКТИВТі ОқУ әДіСТЕРі МЕН САНДЫқ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫң ИНТЕГРАЦИЯСЫ»

A. ZHOLDASBEKOVA, T. KHABIYEVA, A. SAKTAPOV, U. AMANZHOLOVA

Kazakhstan's medical university "KSPH", Almaty

THE FORMATION OF MOTIVATION TO TRAINING IN PROFESSIONAL COMPETENCIES AT UNDERGRADUATES WITH

THE USE OF MODERN EDUCATIONAL TECHNOLOGIES

Resume. The article considers questions of use of modern educational technologies in formation of motivation to training in professional competencies. The traditional training of specialists focused on formation of knowledge, skills in subject domain lags behind modern requirements more and more. The basis of education must be a way of thought and action, not just academic subjects. Professorial-teaching staff is faced by a task not only to prepare and issue the specialist of high level, but also to include it, already at a training stage, in development of new technologies, to adapt for conditions of the specific production environment; to make it capable to independently make management decisions; to be a highly qualified and competitive specialist.

Keywords: technology of training, motivation, innovative methods, competitive specialist.

М.И. ВАНСВАНОВ, Д.Д. МЕНЖАНОВА, УР. МИРЗАКУЛОВА, И.В. БАСКАКОВА

А.Б. ХАДЖИЕВА, Э.К. ИЛЬЯСОВА

С.Ж. Асфендияров атындагы К,азац ¥лттыц медицина университету

Хирургиялыц стоматология кафедрасы

МЕДИЦИАНЛЬЩ Б1Л1М БЕРУ ЖУЙЕСШДЕП ИНТЕРАКТИВТ1 ОЦУ ЭД1СТЕР1 МЕН САНДЬЩ

ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫН, ИНТЕГРАЦИЯСЫ

УДК 61:378.126

Мацалада медициналыц бшм беру жyйесmдегi интерактивтi оку эдiстерi мен сандыц технологиялардыц интеграциясыныц тэжiрибесi келтiрiлген. «Гнатикалыц жэне жац бет хирургиясы» пэт бойынша «Жогаргы жац суйегтщ оцтан емес болтан сыныцтары» тацырыбындагы «кэаби ойын» туртде мысал реттде алынган. Сабац барысында колданылды: электронды оцу куралы, «mmtesb> багдарламалыц цосымша негiзiндегi ацпараттыц дидактикалыц блоктар, (3D) компьютерлi томографиялардъщ конусты сэулелi редакторлары. Тэжiрибелiк сабацтардыщ цорытындылары бойынша, оку урдснщ белсендi туртщ тишдшгт ощтайландыру ушт багдарламалыц технологияларды цолданудыщ мащызы зор.

ТYйiндi свздер: Сандыц технологиялар, интерактивтi эдктер, электронды оку куралы, багдарламалыц цосымша, редактор, медициналыц быт беру.

Замануи жогаргы оку орнында студенттерге бшм берудi жетiлдiру багыттарынын, бiрi ол - окудын, интерактивт турш енпзу [1].

0м1рдщ эр саласына акрараттык; урд1стердщ жаппай енуi медициналы; бшм беру жуйесшде жан,а саланын, дамуын заманауи а;паратты; технологиялар непзшде талап етедi [2, 3, 4]. Компьютерлi технологияларды тэжiрибелiк турде ;олдану талапкердщ жан,а танымлыды; турш на;тылайды, онын, нэтижеа ретшде талапкердщ ез бетшше танымынын, арттыруы болып табылады [5, 6,

7].

Эрине, непзп мэселе ретшде санды; технологиялар мен саба; берудщ интерактивт турш бiрлестiрiп ;осу болып келедi

Зерттеудщ ма;саты бул интерактивтi о;у эд^тершщ интеграциясы мен медициналы; бiлiм берудегi электронды контент мумкшджтершщ тиiмдiлiгiн талдау. «Гнатикалы; жэне жа; бет хирургиясы» пэш бойынша «Жогаргы жа; CYЙеriнщ о;тан емес болган сыньщтары» та;ырыбындагы «кэаби ойын» TYрiнде мысал ретiнде алынган. Материалдары мен эдiстерi:

2016 жылы Кдз¥МУ стоматология факультетшщ 5 курс студенттершщ iшiнен екi топ;а интерактивт бiлiм беру негiзiнде тэжiрибелiк саба;тарын «кэсiби

ойын» ретiнде eткiздiк. Педагогикалык тэжiрибе ЖYзiнде студенттер eKi топка бeлiндi - тэжiрибелi жэне салыстырмалы топтар болып. Тэжiрибeлiк топтагы о;у эдютемелж камтамасыздандырудагы «кэаби ойын» ретшде электронды оку куралдары (ЭОК) «minitest» багдарламалык косымша нeгiзiндeгi акпаратты; дидактикалык блоктар, (3D) компьютeрлi томографиялардын, конусты сэулeлi редакторлары колданылды. Бакылау тобында - оку эдiстeмeлiк куралдар ретшде дэстYрлi материалдар колданылды (мэтiндeр, суреттер, карточкалар, сурау парактары).

Тэжiрибe барысында бшмш багалау Yшiн «minitest» багдарламалык косымша непзшдеп тeстiлeудi талдау аркылы ЖYргiзiлдi. Кeрi байланысты тексеру максатында «Interrog-SL» электронды анкеталау кeшeнi колданылды.

Кэаби ойында мэсeлeлi жагдай сипатталды, ойыннын, максаттары мен эдiстeрi бeлгiлeндi, командалар уйымдастырылды, олардын, тапсырмалары аныкталды, эр катысушынын, рeлi бeлiндi. Ойын катысушаларынын, катынасы жогаргы жак CYЙeгi сыныктары кeзiндe кeрсeтiлeтiн арнайы хирургиялык гамек хаттамаларымен аныкталады. Бул кехзецдер ею топта да ЖYргiзiлдi.

Вестник КазНМУ №4-2016

361

«Кэаби ойынныц» алдында екi топтыц студенттерiне де оны eткiзу сценарийi берiлдi, мундайда тэжiрибелiк топ;а ЭОК усынылады жэне онымен жумыс жасау жайлы нускэулык; eткiзiледi. Ба;ылау тобына ;агаз туршдеп ;олданылатын эдебиеттщ тiзiмi мен галамтор ЖYЙесiндегi электронды ресурстарга арналган сштемелер берiледi.

Сол ойынды eткiзетiн тэжiрибелiк топтагы

студенттер клиникалы; есепт зерттеп, оперативтi емнщ эдiстерiн модельдеуге кiрiсiтi, оны жасау Yшiн оларга (30) компьютерлi томографияныц конусты сэулелi редакторы кeмектестi (КТ) (АССи1ТОМО Могйа) (сурет 1).

Тал;ылап жэне бейнелеп болган соц студенттер ;абылдаган шешiмiн ;оргауды презентация TYрiнде жасады.

Аралы; жэне ;орытынды ба;ылау «minitest» багдарламалы; ;осымшасымен ЖYргiзiлдi (сурет 2). Керi байланысты тексеру ма;сатында «Interrog-SL» электронды анкеталау кешеш ;олданылды. Зерттеудщ нэтижелерi: Субъективт критерийлер.

Анкета ;орытындылары бойынша, ею топтыц студентттерi де «Кэсiби ойын» ЖYргiзудi жогары

багалап, ;анагаттанды. Тэжiрибелiк топтагы 100% респонденттердщ барлыгы жогары ;ызыгушылы; танытты жэне (3D) компьютерлi томографияныц конусты (КТ) (АССШТОМО МогШа), сэулелi редакторыныц, сонымен ;оса, «minitest» пен Interrrog - SL анкеталарыныц мацыздылыгын айта кеттi. 6ткiзiлген саба;тардыц ;орытындылары бойынша ба;ылау тобындагы талапкерлердщ 86% дэстYрлi эдiстемелiк ;уралдармен ;анагаттанбады. Тэжiрибелiк топтыц барлы; студенттершщ айтуы бойынша, ЭОК ;олдану саба;;а дайындалгандагы уа;ытты Yнемдейдi, ;осымша а;парат iздеуге кeмектеседi, о;у YPДiсiн TYрлендiредi, саба;ты ;ызы;ты жэне интенсивтi етедi, та;ырыпты мецгеру мотивациясын жогарылатады. Объективтi критерийлер.

Аралы; жэне ;орытынды ба;ылаудыц ;орытындылары 1 кестеде кeрсетiлген. Бiлiмiн ба;ылау ;орытындылары бойынша, негiзгi бiлiмiн багалау кезiнде салыстырмалы топтагы студенттер тeмен бага кeрсеттi тэжiрибелiк топ;а Караганда. Сонымен ;атар, негiзгi бшмшщ кемшiлiктерi де аньщталды. Корытынды ба;ылау бул кeрсеткiштердi жа;сартса да, тэжiрибелiк топтагы студенттердщ багалары негурлым жогары болды.

Кесте 1 - тестшеудщ ;орытындылары (N = 16, Р = 0.000)

ТЭЖ1РИБЕЛ1К ТОП САЛЫСТЫРМАЛЫ ТОП

АРАЛЫК БАКЫЛАУ 90,31+ 1,01 83,7+ 4,9

КОРЫТЫНДЫ БАКЫЛАУ 93,9+ 1,6 89,43+0,22

Талцылау:

ЭОК мен багдарламалы; ;осымшалары бар саба;тар регламенттi бузбай eткiзiлдi. Барлы; тапсырмалар дер кезшде орындалды. Муныц барлыгы талапкерлердщ жогары дэрежедегi мотивация мен ;ызыгушылы;тыц мол болуымен TYсiндiрiледi. Медициналы; бiлiм беру ЖYЙесiндегi электронды о;у ;уралдарыныц мэш мен рeлi зор екендiгiнде ешюмнщ KYмэнi жо;. Себебi олар айтарлы;тай о;ытылып отырган материалдыц сан TYрлi болуына байланысты оны толы; TYсiнудi жецшдетед^ сонымен ;атар, материалды берудщ эд^тершщ эр TYрлi болуымен ерекшелшед^ индуктивтi эсер етуi, есту мен эмоциональдi жадыга эсер етуi жэне т.б. Оларды шагару барысында материалдыц адаптациясы талапкердiц суранысына байланысты ЖYре бередi, ол студенттiц дайынды; децгешне, интеллектуальдi жэне eршiл MYмкiндiктерiне тжелей байланысты. А;паратты iздеу YPДiсiнi жэне алга ;ойылган ма;сатты орындауды жецшдетедь Бiлiм алудыц барлы; кезецдерiнде бшмш ;адагалау MYMкiндiктерi бар. Жэне де к;олжетiмдi жэне арзан болуы eте тиiмдi.

Тапсырмаларды орындау мен дайынды; барысында аны;талды: БК minitest ар;ылы тест тапсыруды бас;а компьютерде де жэне ауыспалы тасымалдаушыда да ЖYргiзуге болады. БК тапсырмалар мен а;параттты; блоктардыц шексiз санын жасауга, тесттердi аудиофайлдармен бiрге ;осып жасауга MYMкiндiк бередi, мысалыга, аускультация мэлiметтерi непзшде салыстырмалы диагностиканы тест TYрiнде орындау (жYрек тондары, сырылдар, Биоттыц патологиялы; тыныс алу TYрлерi жэне т.б.). Орнатылган кeмек ЖYЙесiне байланысты о;у материалыныц тестiн сегменттерге бeлiп беруге болады. Крлданыстагы багдарлама

ар;ылы тэжiрибелiк саба;тагы жэне аралы; пен ;орытынды ба;ылау мен талдау YPДiстерiн жецшдетед^ жумсалатын материалды Yнемдейдi: картридждер, ;агаз. Тестiлеу ;орытындыларын талдау YPДiсi мен бiрiншiлiк а;паратты са;тау ;ызмет жецшдетшген. Сонымен ;оса, тестiлеудiц индивидуальдi ;орытындыларын архивтеу жэне студентке ;иын болган сура;тарды аны;тау (эр TYрлi ;осылган хаттамаларды талдау ар;ылы) MYMкiндiгi бар. Эр тестт тере бермей, оны кeшiрiп алып жэне ;ыс;артып жазу MYMкiндiгi бар.

Бiздiц алган тэжiрибемiзге CYЙене отырса;, осы кешендi ;олдану тутынушыларды сурау мен ;орытындыларды талдау YPДiсiн жецiлдетедi деп айта аламыз. Сураудан бас;а ;ызмет бойынша Interrrog сауалнамасы - SL сауалнама

;орытындыларын графикалы; жэне математикалы; TYPДе талдай алады (сурет 3). Багдарлама сура;тардыц байланысын ;олдана отырып талдау ;ызметше ие. Осыныц барлыгы сауалнама ;орытындысан эсер ететiн адам факторын жо;;а шыгарады. Сонымен ;оса, багдарлама ;олданыста eте оцай жэне арнайы о;уды талап етпейдi. Корытынды нэтижелерi бузылмас Yшiн дистрибутивке ;ол жетiмдi адамдар санын шектеу керек. Сура;тарга жауап берушi сура;тардан бас;а eз пiкiрiн, тiлектерiн жэне идеяларын ;алдыра алады. Сауалнаманыц ;орытындылары кесте, диаграмма жэне график TYрiнде болуы MYMкiн. (сурет 4). Цорытынды:

Тэжiрибелiк саба; ЖYргiзуде а;паратты; компьютерлi технологиялар мен интерактив^ эдiсiтердi интеграциялай отырып ;олдану муFалiмге саба; беру YPДiсiн TYрлендiредi, сабагын ;ызы;ты, эрi eнiмдi eткiзуге кeмектеседi, талапкерлердiц ойлану ;абшетш белсендiрiп, ынтасын арттырады,

материалды ;абылдап алуын тездетiп, оны жендлдетед^ бшм ЖYЙесiнiн, толы; ;алыптасуына жол 6epin, ат;арылатын жумысын сабана зияныны типзбей ^ар^ыныды орындауга MYмкiндiк тудырады. Медицианлы; бiлiм беру ЖYЙесiндегi интерактивтi оку эдiстерi мен санды; технологиялардын, интеграциялау YPДiсi му;ият дайынды;ты талап етедi жэне терт негiзгi кезецдерден туру керек:

1. Арнайы техникалы; дайындыгы жо; муFалiмдердi тацдалган багдарламалы; ;осымшаларды игеру бойынша жэне ЭОК; ез бетшше курастыру машы;тарына Yйрету.

2. Саба;ты техникалы; матриалмен камтамасыз ету. Ягни, компьютерлердщ болуы, керектi

багдарламаларды орнату жэне TYрлендiру, интернет желiсiне косу.

3. Оку багдарламасына сай бершген пэн бойынша электронды контентт дайындау: сызыкты мэтiн, видео- жэне аудиоматериалдар, тест TYрiндегi тапсырмалар, интерактивт саба; беру эдюшщ сценарийi. Саба; берiлген хронометраж бойынша ЖYргiзiлуi тшс. Студенттер алдын ала БК; колдану эдiстерiн бiлуi тиiс.

4. Окытылатын матриалды алдын ала ойластырып, оны тасымалдау эдiстерiн тавдап, матриал каушаздтн камтамасыз ету.

ЭДЕБИЕТТЕР Т1З1М1

Курьяков И. А., Шамис В. А., Шарипова Н. А. Деловая игра в учебном процессе и целесообразность ее использования в современных условиях // СТЭЖ. - 2014. - №1 (19). - С. 16-21. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/delovaya-igra-v-uchebnom-protsesse-i-tselesoobraznost-ee-ispolzovaniya-v-sovremennyh-usloviyah.

Амбрушкевич Ю. Г. Современные информационные технологии в образовательном пространстве медицинского вуза: проблемы и перспективы // Использование информационных образовательных технологий и электронных средств обучения в вузе: материалы науч.-метод. Конф. Гродно. - М.: ГрГМУ, 2011. - С. 6-8. Кривошеев А.О. Компьютерная поддержка систем обучения // Бюллетень Минобразования России «Проблемы информатизации высшей школы». - 1998. - №1. - С. 179-183.

Радченко С.В. Обзор программных продуктов для медицинского образования. [Электронный ресурс] // Информационные технологии в здравоохранении. - 2001. -№6. - С. 11-13. - URL: http://1gkb.infomed.su/01_2_1/. Беляев М. И. Из опыта создания электронных учебников [Электронный ресурс] // Вестник РУДН. Серия: Информатизация образования. - 2009. - №1. - С. 45-48. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/iz-opyta-sozdaniya-elektronnyh-uchebnikov .

Лукашевич И.П. Проблемы информационного взаимодействия в медицине // Новости искусственного интеллекта. - 2005. - № 2. - С. 12-18.

Ланкин В., Григорьева О. Электронный учебник: возможности, проблемы, перспективы [Электронный ресурс] // Высшее образование в России. - 2008. - №2. - С. 55-56. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/elektronnyy-uchebnik-vozmozhnosti-problemy-perspektivy.

1

2

3

4

5

6

7

М.И. ВАНСВАНОВ, Д.Д. МЕНЖАНОВА, УР. МИРЗАКУЛОВА, И.В. БАСКАКОВА, А.Б. ХАДЖИЕВА, Э.К. ИЛЬЯСОВА

Казахский Национальный медицинский университет им. С.Д. Асфендиярова, кафедра хирургической стоматологии

ИНТЕГРАЦИЯ УЧЕБНЫХ ИНТЕРАКТИВНЫХ МЕТОДИК И ЦИФРОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В МЕДИЦИНСКОМ ОБРАЗОВАНИИ

Резюме: В статье приводится опыт интеграции цифровых технологий с интерактивными учебными методами. На примере проведения «деловой игры» при изучении темы «Неогнестрельные переломы верхней челюсти» по дисциплине «Гнатическая и Челюстно-лицевая хирургия». В ходе занятия использовались: электронное учебное пособие, информационные дидактические блоки на основе программного приложения «miшtest», редакторы конусно-лучевых (ЗЭ) компьютерных томографий. По результатам практического занятия сделаны выводы о значении применении программных технологий для оптимизации эффективности активных форм учебного процесса.

Ключевые слова: Цифровые технологии, интерактивные методы, электронное учебное издание, программное приложение, редактор, медицинское образовани.

BecTHUK Ka3HMy №4-2016

363

M.I. VANSVANOV, D.D. MENJANOVA, U.R. MIRZAKULOVA, I.V. BASKAKOVA, A.B. KHAJIEV, E.K. ILYASOVA

Asfendiyarov Kazakh National medical university, Department of surgical stomatology

INTEGRATION OF INTERACTIVE TRAINING TECHNIQUES AND DIGITAL TECHNOLOGIES

IN MEDICAL EDUCATION

Resume:This article presents the experience of the integration of digital technology with interactive training methods on the example of "business game" in the study of the topic "Fractures of the upper jaw" on the discipline "Gnathic and Maxillofacial Surgery". During the lessons in the experimental group were used: an electronic textbook, informative didactic units based on software «minitest», the editors of cone-beam (3D) computer tomography. As a result of the lesson were made conclusions about the significance of the use of software technologies to optimize the effectiveness of the active forms of the educational process

Keywords: Digital technologies, interactive methods, electronic textbook, a software application, editor of medical education.

CypeT 1 - KT ACCUITOMO (Morita) BaF,a,ap.raMa.rcbiK; ;ocbiMmacbiHbiH, HHTep^eflri

CypeT 2 - «Minitest» wyMwc Tepe3eriHiH, Mbica.rcbi

Вестник КазНМУ №4-2016

Сурет 3 - Сауланама парак;шасынын, интерфейс

Сурет 4 - Алынган к;орытынды диаграммасы

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.