Научная статья на тему 'Medical education reforming in modern conditions'

Medical education reforming in modern conditions Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
34
7
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
МОДУЛЬДіК ОқЫТУ / КРЕДИТ / ОқУ ПРОЦЕСі / құЗЫРЕТТіЛіК / БОЛОН үРДіСі / МОДУЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ / УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС / КОМПЕТЕНЦИЯ / MODULAR TRAINING / CREDIT / EDUCATIONAL PROCESS / COMPETENCE / BOLOGNA PROCESS / БОЛОНСКИЙ ПРОЦЕСС

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Омарбекова Н.К., Абдыкешова Д.Т., Капашева А.С.

Целью представленной статьи явился подбор новых форм и методов обучения, которые позволят дать необходимые знания, а также помочь студенту непрерывно профессионально расти и самообразовываться. Предложенные новые формы организации учебного процесса должны устранить имеющиеся недостатки традиционного обучения. С этой точки зрения подготовка высококвалифицированных специалистов зависит от непрерывности образования и сбалансированного сочетания фундаментального и профессионального образования.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

РЕФОРМИРОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ

The purpose of the article is to select new forms and teaching methods that will give the necessary knowledge, as well as help the student to continually grow professionally and self-educate, these new forms of organization of the educational process should eliminate existing shortcomings of traditional education. From this point of view, the training of highly qualified specialists depends on the continuity of education and a balanced combination of fundamental and vocational education.

Текст научной работы на тему «Medical education reforming in modern conditions»

ОРГАНИЗАЦИЯ И ЭКОНОМИКА ЗДРАВООХРАНЕНИЯ

© КОЛЛЕКТИВ АВТОРОВ, 2019 УДК 61:378

Н. К. Омарбекова, Д. Т. Абдыкешова, А. С. Капашева

МЕДИЦИНАЛЫК Б1Л1МД1 КАЗ1РГ1 ЖАFДАЙДА РЕФОРМАЛАУ

КaрaFaнды медицина университетнщ информатика жэне биостатистика кафедрасы (КaрaFaнды, Казахстан)

Бул макаланын максаты - кажетт б1л1мд1 берудН жана формалары жэне окыту эд1стер1н тандау, сондай-ак, студентт1н кэс1би есу1н жэне ез1н-ез1 тэрбиелеуд1 Yнемi арттырура кемектесу, б1л1м беру процес1н уйымдастырудын бул жана формалары дэстYрлi бшмнщ кемшiлiктерiн жоюра тиiс. Осы туррыдан алранда жорары бiлiктi мамандарды даярлау Yздiксiз бiлiм беру мен iргелi жэне кэсiптiк бiлiм берудiн сабактастырына байланысты.

Клт сездер: модульдiк окыту, кредит, оку процеа, к¥зыреттiлiк, Болон YPДiсi

Кептеген ЖОО-да кенестiк кезеннен кейшп уакытта студенттер кэсiбилiк тэжiрибе мен теориялык бiлiм арасында алшактык бол-Fан кездегi ен Yлкен кемшшктердщ бiрi бола-тын дэстYрлi жуйемен окыды. Кейбiр окытушы-лардын кезкарасынша медицинадаFы казiргi заманFы жоFары б^м жYЙесiнде бiркатар кемшiлiктер бар, осыпан байланысты бYгiнгi кYнi ЖОО-нын барлык бiлiм денгейi Болон процесiне сэйкес кел^ртген: ол жоFарFы (бакалавриат) жэне жоFары оку орнынан кей-Ып (магистратура, докторантура) бiлiм жYЙесiн камтиды. Болондык процесс параметрлерi жо-Fары сапалы бiлiм баFдарламасын кайта ендеу болып табылатын окыту нэтижесiне бaFыт-тaл-Fан негiзгi эртYрлi компоненттердi жа^ырту-даFы бiрынFай кезкарасты кiрiктiредi. Б^м беру баFдарламасы негiзiнде окыту барысында жеке жэне кэсiби элеуметтенудi камтамасыз ететiн к¥зыреттiлiк кезкарас болады.

Кузыреттткке негiзделген тэсiл: Кузырет-тiлiк-студенттiн оку барысында алFан жэне накты бiр салада сэттi табыска жету Yшiн ка-жеттi бiлiмi, даFдылары жэне кэаби к¥зыреттiлiк денгейi. Модульдiк кузыретке негiзделген тэсiл: Модульдiк бiлiм беру бaFдaрлaмaсы-бул бтк-тiлiкке кaжеттi белг^ бiр компетенцияларды игеруге бaFыттaлFaн модульдер кешен [2].

Модульдердiн комбинациясы белг^ бiр сaнaттaFы студенттердi жэне арнайы нускау-лык жэне кэсiби мaксaттaрFa жетуге aрнaлFaн окыту Yшiн (сонымен катар езiндiк окуFa) кажетт накты бiлiм беру материалдар жинaFын тандауда жэне бейiмделу мен еркндктщ тиiстi денгейiн камтамасыз етуге мЫдеттк

Оку YPДiсiн уйымдастырудын кредиттк-модульдк жYЙесi окытудaFы кемшiлiктердi жоюFa мYмкiндiк беретiн мамандарды даярлау YPДiсiн калыптастырудын заманауи нысаны болып табылады. Бул бaFытты жYзеге асыру бi -ры^ай еуропалык кенiстiкке косылудын ал-Faшкы кадамдарынын бiрi болып табылады [3].

Кредиттк-модульдк жYЙе окыту YPДiсiнiн мо-дульдiк технологиялары мен кредит бiрлiкте-рiне негiзделген окытуды уйымдастыру болып табылады. Кредит - эр оку пэннщ б^м беру жэне фармацевтикалык бiлiм беру мазмуны бойынша Yлесiн ескеруге мYмкiндiк беретiн сандык салыстырмалы талдау. Кредиттк-мо-дульдiк жYЙе-бул толыкканды модульдердi игеру Yшiн мiндеттi болып табылатын студент-тердiн оку жYктемесiнiн елшемiндей окытудын «модульдер» бiрлестiгi мен ЕБТБ кредиттерiне негiзделген бiлiм беру YPДiсiн дайындаудын Yлгiсi [2].

Кредиттк-модульдк жYЙенi енгiзу максаты кaзiргi зaмaнFы колжетiмдiлiктi кaнaFaттaн-дыруFa жэне жана тенденциялар бaFытын aйкындaуFa мYмкiндiк беретiн мaзмундaFы жэне окытуFa дайындык сиякты икемдi бiлiм беру курылымдарын калыптастыру болып табылады.

Кредиттiк-модульдiк окытудын непзп мн детi окытудын жана формалары мен эдстерЫ тандау болып табылады, бул кажетт бiлiмдi Faнa емес, сондай-ак Yздiксiз кэсiптiк б^м беру мен езiн-езi бiлiм беру жYЙесiне косу [3].

Кредиттiк-модульдiк жYЙенiн эр модулi окытудын белгiлi бiр керсеткiшiне, яFни кузыретке кол жетшуге бaFыттaлFaн. Медицина-лык б^м берудегi кез келген реформалар мен инновациялар, сайып келгенде, кузыреттi маман дэр^ер, муFaлiм жэне Fылыми кызмет-кердi бiрiктiруi тиiс, тек Fылымнын, практика-нын (клиниканын) Yштiктiгi жэне б^м беру практикалык денсаулык сактау Yшiн жана формация мамандарын дaярлaуFa мYмкiндiк бередi.

ДYниежYЗiлiк бaнктiн колдауымен 2014 жылдан бастап «Казакстан Республикасынын денсаулык сактау секторында технологиялар-ды беру жэне институционалдык реформа-ларды жYргiзу» жобасы iске асырылды. Жоба-нын бiр бaFыты «Медициналык б^м мен Fы-

лымды реформалау» компонент болды. ¥лыбританиянык Лондон сауда-экономикалы; колледжЫщ британды; компаниясымен бiрле-се отырып, к¥зыреттердi окып уйрету жэне элеуетiн арттыру Yшiн iс-шаралар журпзшдк Осыдан кейiн алты к¥зыретi аныкталды:

• тиiмдi окытушы

• б^м мен даFдыларды баFалау бойын-ша сарапшы

• акпараттык-коммуникациялы; технологияларды тиiмдi пайдалану

• тиiмдi коммуникативтi даFдылары бар окытушы

• жетекшi / менеджер

• Fылыми кызметкер / Fалым

Болон декларациясынык талаптарымен медициналы; бiлiм берудi реформалау тужы-рымдамасына сэйкес практикалы; кэсiптiк окытудык непзп максаты практикалы; колда-ну аркылы теориялы; бiлiмдi бекiту, медициналы; кемек керсетудщ заманауи эдiстерi мен тэсшдерн мекгеру, жака технологияларды мекгеру, кэсiби шешiмдердi эзiрлеу жэне да-мыту, бiлiмдi жYЙелi тYPде жа^ырту кажеттiлi-гiн дамыту, уза; мерзiмдi о;ыту жэне кэсiбилiк эрекеттщ на;ты Yлгiсiне психологиялы; бешм-делу болып табылады.

Kазiргi жаFдайда бiлiм сапасы Болон процеанщ мiндеттерiмен байланысты. Мундай жаFдайларда бiлiм берудщ негiзгi ма;саты екбек нарыFында бэсекеге кабiлеттi жэне ез жумысын тиiмдi ат;аратын жоFары бiлiктi мамандарды даярлау болып табылады. Бул ма;сат;а ;ол жеткiзу Yшiн студенттер жоFары декгейде бiлiм алуFа тиiс. Будан бас;а, белгiлi бiр жумыс ортасына бейiмделген жака техно-логиялар о;у YPДiсiне эр тYрлi сатыларда енгiзiлуi керек. Сонымен ;атар, жака техноло-гиялар жака шешiмдерге арналFан нус;аулы; болуы керек.

Жака клиникалы; клиникалы; фарма-цевтердi даярлауFа ерекше назар аударылады, олар дэрiгермен бiрлесiп жумыс стейд^ стационарда жумыс iстейдi, емдеу практикасын eткiзедi, мемлекеттiк медициналы; саясатпен танылады, дэрi-дэрмекпен ;амтамасыз етудi жэне резервтердi реттейдi, макызды препарат-тардык концепциясын жэне оларды утымды пайдалануды ;амтамасыз етедi. Клиникалы; фармацевттык непзп ма;саты наукастарFа медициналы; кемек кeрсетудi жа;сарту, сон-дай-а; дэрiлiк заттарды кауiпсiз жэне утымды пайдалану Yшiн тиiстi жаFдайлар жасау болып табылады.

Кузыреттшк тэсiлiне CYЙене отырып, фармацевтердщ кэсiптiк а;парат кузыретiнiк

6ip^aTap ерекшелктерн аныктауFа болады.

ОларFа кэаптк 6rniM декгейiне жеткiлiктi компьютерлiк даFдылар, шет тiлдерiн мекгеру-дiк ек теменп декгейi, коммуникативтiк мэде-ниеттiк жоFары декгейi, коммуникативтiк акпараттык езара эрекеттесткт уйымдастыру-даFы теориялык негiздер мен тэжiрибенiк болуы, кэсiби кызметтщ тиюп кезекiнде кэсiби бiлiм мен компьютерлк даFдыларды бiрiктiру, сонымен катар кэаби жэне акпараттык кыз-меттiк нэтижелерЫ болжай бiлу жэне улттык сиякты жэне халыкаралык заманауи акпараттык ортадаFы кэсiби тэжiрибенi дамыту мумюндИ туралы акпаратты усыну жолдарын езгерту, акпаратты беру жэне интеграциялау даFдыларын мекгеру кiредi [4].

Жака клиникалык фармацевтердi окыту-Fа баса назар аударылады. Клиникалык фар-макологтык непзп максаты- наукастарFа меди-циналык кемек керсетудi жаксарту, сондай-ак дэрiлiк заттарды каутаз жэне утымды пайдалану ушн тиiстi жаFдайлар жасау болып табылады. ФармациядаFы бiлiмнiк негiзгi аспектiлерi-окыту процеанде сол сиякты акпараттык технологияларды колдану, педаго-гикалык жYЙенiк барлык компоненттернщ Fылыми-педагогикалык болжаудык релiн арт-тыруы, «мектеп-студенттк-жумыс берушЬ> циклiнiк эрдайым жэне туракты жумыс iстеуi, окытудык проблемалык жэне зерттеу эдiсiне бiртiндеп кешу^ бастапкы бiлiм берудi бекiту болып табылады.

ЭДЕБИЕТ

1 Литова Т. С. Становление и развитие негосударственных вузов в Курской области в конце XX начале XXI веков. - Курск, 2006. -344 с.

2 Маслов И. В. Методика информационной подготовки юристов с применением кре-дитно-модульной системы. - М., 2012. - 314 с.

3 Рослякова Е. М. Модульная система обучения - опыт и перспективы /Е. М. Рослякова, А. Г. Бисерова, К. Х. Хасенова. - Алматы, 2008. - 264 с.

4 Drachuk M. Educational Environment and the Application of IT in Pharmacy Education // American Journal of Educational Research. -2014. - V. 2. - P. 56-60.

REFERENCES

1 Litova T. S. Stanovlenie i razvitie negosu-darstvennyh vuzov v Kurskoj oblasti v konce XX nachale XXI vekov. - Kursk, 2006. - 344 s.

2 Maslov I. V. Metodika informacionnoj podgotovki juristov s primeneniem kreditno-modul'noj sistemy. - M., 2012. - 314 s.

3 Rosljakova E. M. Modul'naja sistema

Медицина и экология, 2019, 2

55

obuchenija - opyt i perspektivy /E. M. Rosljakova, A. G. Biserova, K. H. Hasenova. - Almaty, 2008. -264 s.

the Application of IT in Pharmacy Education // American Journal of Educational Research. -2014. - V. 2. - P. 56-60.

4 Drachuk M. Educational Environment and

Поступила 11.03.2019 г.

Н. К. Омарбекова, Д. Т. Абдыкешова, А. С. Капашева

РЕФОРМИРОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ

Кафедра информатики и биостатистики Карагандинского медицинского университета (Караганда, Казахстан)

Целью представленной статьи явилсяя подбор новых форм и методов обучения, которые позволят дать необходимые знания, а также помочь студенту непрерывно профессионально расти и самообразовываться. Предложенные новые формы организации учебного процесса должны устранить имеющиеся недостатки традиционного обучения. С этой точки зрения подготовка высококвалифицированных специалистов зависит от непрерывности образования и сбалансированного сочетания фундаментального и профессионального образования. Ключевые слова: модульное обучение, кредит, учебный процесс, компетенция. Болонский процесс

N. K. Omarbekova, D.T. Abdykeshova, A.S. Kapasheva MEDICAL EDUCATION REFORMING IN MODERN CONDITIONS

Department of informatics and biostatistics of Karaganda medical university (Karaganda, Kazakhstan)

The purpose of the article is to select new forms and teaching methods that will give the necessary knowledge, as well as help the student to continually grow professionally and self-educate, these new forms of organization of the educational process should eliminate existing shortcomings of traditional education. From this point of view, the training of highly qualified specialists depends on the continuity of education and a balanced combination of fundamental and vocational education.

Key words: modular training, credit, educational process, competence, the Bologna process

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.