Научная статья на тему 'Medical and Social aspects of traffic injuries'

Medical and Social aspects of traffic injuries Текст научной статьи по специальности «Науки о здоровье»

CC BY
49
7
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Область наук
Ключевые слова
ТРАВМАТИЗМ / ЖКО-НЫң (ЖОЛ-КөЛіК ОқИғАЛАРЫ) ЖАЗАТАЙЫМ ОқИғАЛАРЫ / INJURIES / ACCIDENTS (ROAD ACCIDENTS) / НЕСЧАСТНЫЙ СЛУЧАЙ / ДОРОЖНО-ТРАНСПОРТНОЕ ПРОИСШЕСТВИЕ

Аннотация научной статьи по наукам о здоровье, автор научной работы — Абдикаппар М.А., Болатова Ж.Е.

По официальным данным экспертов Всемирной организации здравоохранения ежегодно от бытовых травм погибают 3,5 миллиона человек, в результате дорожно-транспортных происшествий около 1,35 миллиона человек. Несмотря на то, что более 90% случаев смертности от дорожно-транспортных происшествий приходится на почти половину видов транспорта в мире, данные события часто встречаются в странах с низким и средним уровнем доходов. Проблема дорожно-транспортного травматизма является актуальной для многих стран мира и требует пристального изучения, в частности в Республике Казахстан.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

МЕДИКО-СОЦИАЛЬНЫЕ АСПЕКТЫ ДОРОЖНО-ТРАНСПОРТНОГО ТРАВМАТИЗМА

According to official data of experts of the world health organization, every year 3.5 million people died from domestic injuries, as a result of road accidents-about 1.35 million people. Although more than 90% of road traffic deaths occur in almost half of the world's transport modes, these events are common in low-and middle-income countries. The problem of road traffic injuries is relevant for many countries of the world.

Текст научной работы на тему «Medical and Social aspects of traffic injuries»

© КОЛЛЕКТИВ АВТОРОВ, 2019 УДК 614.2:616-001-084

М. А. Абдикаппар, Ж. Е. Болатова

ЖОЛ-К6Л1К ЖАРАКАТЫНЬЩ МЕДИЦИНАЛЬЩ-дЛЕУМЕТПК АСПЕКТ1ЛЕР1

к;араFанды медицина университет ^амдык денсаулык сактау кафедрасы (КараFанды, Казахстан)

ДуниежYЗiлiк денсаулык сактау уйымы сарапшыларынын 2018 жылры ресми мэл1меттер1не караранда, жыл сайын турмыстык жаракаттардан 3,5 миллион адам каза болса, ал жол-кел1к апатынын нэтижесiнде 1,35 миллионра жуык адам ел1м-ж1т1мгв ушырайды. Жол апатынан туындайтын ел1м-ж1т1мн1к 90%-дан аса окирасы элемдегi келiк турлер^н шамамен жартысына тивс1л1 болранына карамастан, осы окиралар табыс денгей темен жэне орта елдерде жиi кездеседг Жол-келiк жаракаттанушылырынын мэселесi элемнiн кептеген елдерi Yшiн езектi болып табылады.

Клт сездер: травматизм, ЖКО-нын (жол-келк окиралары) жазатайым окиралары

ДуниежYЗiлiк денсаулык сактау уйымы (ДДС¥) сарапшыларынын 2018 жылFы ресми мэлiметтерiне караFанда, жыл сайын турмыс-тык жаракаттардан 3,5 миллион адам каза болса, ал жол-кел1к апатынын нэтижесiнде 1,35 миллионFа жуык адам ел1м-ж1т1мгв ушы-райды. Жол-кел1к апатынан туындайтын жаракаттар 15-29 жастаFы жас адамдардын елiм-жiтiмiнiн басты свбвб1 болып табылады. Жол апатынан туындайтын елiм-жiтiмнiн 90%-дан аса о^асы элемдегi келiк тYрлерiнiн шамамен жартысына тивс^ болFанына карамастан, осы о^алар табыс денгейi темен жэне орта елдерде жи кездеседi [35]. Элемде жолда каза табатын адамдардын жартысы «жол тэpтiбiн сактамаушылар», онын iшiндв жаяу жYpгiншiлвp, велосипедшiлер мен мотоцикл жYpгiзушiлвpi болып табылады. БYкiл элемде алдын алуFа болатын жаFдай ретiнде танылFан жаракаттану мен сырткы фактор-лардын эсерiнен болFан елiм-жiтiм денсаулык сактаудын езектi мэселелерЫщ катарында. Олар жоFары таралуымен, есу YPДiсiмен, сондай-ак медициналык, элеуметтiк жэне экономикалык маныздылы^ымен сипатталады. 6лемдегi елiм-жiтiмнiн 80%-ы баскарылатын себептердщ Yлесiне келедi, эаресе жаракаттану мен уланулар. Жаракаттанудын жыл сайынFы есуi 1,5-10%-ды курайды [21].

Халыкаралык келiк статистикасынын деректерi бойынша бYкiл элемде автомобиль келИ неFурлым апаттык жэне закымданушы-ль^ы жоFары. Жаракат себептерi арасында жол-келк окиFасы (ЖКО) 1,5-16% [1, 8, 28, 29,], мYгедектiк - 28,4-30% [16], елiм курылы-мында - 11-33,2% [9, 12, 15]. Келк апаттары салдарынан адамдардын каза болуы мен мYгедектiгiнен баска, кауiптi жол жаFдайлары азаматтардын жедел эрекеттiлiгiн (мобильность) жэне салауатты, белсендi емiр салтын жYргiзу мYмкiндiгiн шектейдi, бул жYрек-кантамыр аурулары мен диабетт коса алFанда,

инфекциялык емес аурулардын даму каупнщ жэне семiздiкпен ауыратын адамдардын кебеюiне ез Yлесiн косады [31].

6лемдегi жолдарда кайтыс болу жаFдай-ларынын 90%-дан астамы табысы темен жэне орташа елдерде орын алады, оларFа элемнiн келiк тYрлерiнiн (КТ) тек 48%-ы Fана келедк БолжамдарFа сэйкес, егер жолдарда жаракаттанудын алдын алу бойынша шешушi жYЙелi шаралар керсетiлмесе, бул сандар келес 20 жылда шамамен 65%^а улFаяды, [8] жэне 2030 жылFа карай жол-келiк жаракаты (ЖКЖ) елiмнiн бесiншi жетекшi себебi болуы мYмкiн [9].

Жол-келiк жаракаттары ДДС¥ Еуропалык аймаFынын 53 елiнде К^амдык денсаулыктын манызды мэселесi болып табылады. Кептеген елдерде ЖКО санынын есуi жэне сонын салдарынан зардап шеккен мен каза болFандар санынын есуi байкалады [2, 7, 21, 26, 29]. ЖКЖ белсендi кYресетiн елдерде 2000 жэне 2020 жылдар аралы^ында ЖКО-нан елiм-жiтiм шамамен 30%-Fа темендейд^ алайда табысы темен жэне орташа елдерде айтарлыктай артуы болжануда [9].

Со^ы екi онжылдыктар iшiнде Еуропа мен Орталык Азия (ЕОА) елдерЫде инфракурылым мен нормативтiк реттеу жYЙесiнiн тиiстi дамуымен коса iлеспеген жолдардаFы женiл автомобильдер санынын каркынды есуi байка-лады. 6тпелi экономикасы бар елдерде 1990 жылдан бастап каркынды экономикалык есумен катар (мысалы, Казакстан мен Ресей), автомо-бильдендiрудiн жоFары каркыны керiнiс беруде, бiрак бул ретте олар инфракурылым-нын тиiстi дамуын камтамасыз ете алмады [24, 34].

Автомобильдендiру езiмен iлеспе кешен-дi тапсырмаларды шешудi талап етедi, онсыз автомобильдiн элеуметтiк жалпыFа бiрдей дамуында калаFан тиiмдiлiк пен жаFымды эсеры камтамасыз ету мYмкiн болмайды. Автомо-бильдендiру мемлекет экономикасына мундай Yлкен аукымда жаFымды, ынFайлы жэне тиiмдi

эсерлерiмен катар, адамдарFа жаFымсыз кубылыстарын туFызуы mymkíh: адам шь^ыны, ЖКО кезiнде Yлкен келемде материалдык шыFын, шуыл, каланык ауа бассейны газдау, кешелердi автомобильдермен жауып калу, келк кептелiсi жэне козFалыс жылдамды^ынык тез темендеуi. 1990-шы жылдардан бастап жол -келк инфракурылымына инвестициялардык Yлкен келемi баFытталFанына карамастан, ТМД -нык кейбiр елдерiнде бул инфракурылым нашар усталуда жэне капитал салымдарынык жеткпеуштИне ушырауда. Сонымен катар, дамушы мемлекеттер КТ техникалык каутаз-дiгiн тексеру (эаресе коFaмдык келiк), жYрпзу-шi куэлiгiн беру жYЙесi, сондай-ак жылдамдык режимiн сактауды, жYрпзушiлердiк aлкогольдi тутынуын жэне кaуiпсiздiк белбеулерiн жэне KорFaныс шлемдерiн пайдалануды бакылау сиякты нормативтк реттеудщ тиiмдi тетiктерiн KУPмaFaн [24, 34].

ТМД-да жан басына шaккaндaFы жыл сaйынFы келiк козFaлысынык аракашыкты^ы 800 км, ал батыс Еуропада -12 000 км курайды. Алайда, егер Батыс Еуропада ЖКО-да каза болFaндaрдык саны удайы темендесе -Нидерландыда, Швецияда, Швейцарияда, Норвегияда жэне ¥лыбританияда 100 мык тур-FынFa шакканда 6-дан кем о^а болса, ЕОА елдернщ кепшiлiгiнде жол-келк жаракатынык салдарынан елiм-жiтiм есiп келед^ бiрaк бул елдердщ автокелктердщ аз парю жэне келк KOЗFaлысынык жан басына шакканда бiршaмa аз аракашыктыкка ие.

Орташа aлFaндa, элемде ЖКО-нан елiм-жiтiм декгей тиiстi халыктык 100 000 адамына шакканда 10,7 курайды. ТМД елдернде ЖКЖ байланысты елiм-жiтiмнiк орташа декгейi Еу-ропалык Одакка (ЕО - 15) немесе Батыс Еуро-панык баска елдерне (100 мык aдaмFa шакканда 7,9) кaрaFaндa Yш есе дерлк жоFaры (100 мык aдaмFa шакканда 21,8). ЕОА елде-рiндегi 100.000 aдaмFa шaккaндaFы ек жоFaры елiм ^азакстанда тiркелген (30,6), одан кейн Ресей (25,2) жэне К^^ызстан (22,8).

Эаресе, бул халыктык 5-тен 29 жаска дейiнгi жас тобында басты мэселе, онда ЖКЖ елiмнiк басты себебi болып табылады . Жалпы ЖКЖ 21-30 жэне 31-40 жас aрaлыFындaFы ек Yлкен мэндерiмен келк тYрлерiнiк белсендi пайдаланушылары болып табылатын екбекке жарамды жaстaFы aдaмдaрFa тэн. Ерлер Yшiн ЖКО-да зардап шегу немесе каза болу мYмкiндiгi эйелдерге кaрaFaндa жоFaры. Олардык Yлесiне ЖКО-нык 55,2-76,6%-ы келе-дi [28]. Сондай-ак, ерлер арасында жаракат-тык ауырлы^ы эйелдерге кaрaFaндa жоFaры

екенi аныкталды [5]. Муны ерлер эйелдерден гер^ кeбiрек КТ жYргiзушiлерi болып табыла-тындыктан, жылдамдыкты жиi арттыратынын, КТ мас кушнде баскаратынын, кауiпсiздiк белдктерн жэне шлемдердi пайдаланбайты-нымен тус^руге болады.

Жол-кел1к жаракатынык нэтижес1ндв зардап шеккен тулFалар, олардык жануялары мен ел экономикасы зардап шегедi. Бул залалдар емнщ кунымен, сондай-ак темен-деген/шыFындалFан eнiмдiлiкпен (мысалы, жалакысын жоFалтуFа) байланысты, алынFан жаракаттык нэтижес1нде каза тапкан (асырау-шысынан айрылу) немесе мугедек болFан адамдар, олардык отбасы мушелер1не жаракат алFан туысын куту уш1н жумыстан (немесе мектептен) бос уакыт кажет. ДДС¥ сарапшыла-рынык 2018 жылFы ресми мэлiметтерiне суйенсек, ЖКЖ-нык елдерге улттык жалпы еымнщ шамамен 3%-ын камтиды. Осылайша, ЖКЖ мемлекеттк денсаулык сактау жYЙесiне улкен жYктеме жасайды [31].

ЖКЖ эпидемиясы да кептеген елдердiк экономикасына эсер етед^ эсiресе темен жэне орташа табысы бар елдер кeбiнесе дамудык баска кажеттiлiктерiн канаFаттандыру Yшiн куресуде. ЖКЖ-нык Fаламдык закымдануы 518 миллиард АКШ долларымен баFаланады жэне елдерге жалпы шю eнiмнiк (Ж19) 1-3%-ын курайды - осы елдерге дамуFа жэрдемдесу белн гiне караFанда кеп келедi [20]. Казакстаннык экономикасы ушЫ ЖКЖ-нан шыFындар 8 миллиард АКШ долларын немесе Ж[6-нiк 2,2 %-ын, ал Ресейде ЖI6-нiк 2,2-6,8%-ын курады.

Кептеген зерттеулер ЖКО маусымдылы-Fын атап eтедi: апаттылыктык жоFары декгейi жазFы-ерте-кYЗгi кезекдегi (маусым-кыркуйек, тамыз айында жоFарыFа кeтерiлумен) [14, 23], апта бойы-жума жэне сенбi. Тэулк iшiнде ЖКО мен зардап шеккендердщ саны такFы 7-ден бастап 18-21 саFатка дейiн артады, содан кешн апаттылык декгейi тeмендейдi. Жол-кeлiк о^аларынык басым бeлiгi автожолдарда, кешелерде (80%) жэне Yйлердiк аулаларында (17%) орын алады. Баска деректер бойынша, барлык ЖКО 55,6-56,3% калаларда, онык 3334% iрi калаларда орын алады. Кайтыс болFандардык жалпы санынык 35-38%-ы eлiммен аякталуы калалардык Yлесiне келедк

Балалар арасында жол-кeлiк жаракатта-нушыль^ы барынша алакдатады. Онык езекти лИ ересектермен салыстырFанда, балалар жасындаFы медициналык зардаптардык ауырлыFы жоFары (бул балалар аFзасынык анатомиялык курылысынык ерекшелiктерiмен байланысты) жэне оларды жоюдык едэуiр

экономикалык шы^ындылы^ында [32, 33]. ЖКО -нан кайтыс болу жаFдайларынык жалпы санынык шамамен 5%-ы балалар жасына келедi. Балалардык жол келк жаракаттары-нык Yлесi барлык жаракаттардык 0,5-12,2% KураFанына карамастан [5, 12, 23, 31], бул топка ек кеп елiм мен кимыл-тiрек аппара-тынык ауыр жаракаттары жатады, эаресе 8-ден 16 жаска дейшп улдарда.

ЖКО себебi бойынша балалар елiмiнiк керсеткiшi аймак бойынша езгередк Орташа алFанда Ресейде эрбiр œri3^i бала ЖКО-нан зардап шегедi (12,2%), олардык жартысынан астамы 7 жастан 14 жаска дейшп балалар. Казакстанда кYн сайын балалардык катысуы-мен 8 ЖКО тiркеледi жэне мундай ЖКО кебей-генi байкалады.

БалалардаFы жаракаттык закымданулар-дык курылымы жас ерекшелiктерi бар. Мысалы, егер кш жас тобында аурушакдык пен елiм-жiтiмнiк жетекшi себебi кататравма (биiктiктен кулау салдарынан алынFан закым) болса, Yлкендерде жол-келiктiк. Жалпы, балаларда кебiнесе ^рек-кимыл аппараты CYЙ-ектерiнiк сынуы 13,16-27,6%, бас ми жаракаты 13,9-41,5%, жумсак тiндердiк соFылуы мен жаралануы - 14,5-60%. Алайда, ЖКО нэтиже-сшде жаракат алFан жол козFалысына каты-сушынык эр санаты Yшiн езшщ закымдалу ерекшелiктерi бар. Аралас жэне кеп жаракат -16,6-76%, ал бул топ жол апаттарында каза болFандардык 2/3 белИн курайды жэне жаракаттардык курылымында олардык саны айтарлыктай ескен [12].

ЖКО-нык жаракаттарынык ауырлы^ы стационарлык емдеу кажеттiлiгiн тудырады. Сонымен, ауруханаFа жаткандар - 40-89%, калFандары - амбулаториялык емдеуден етедi.

Кептеген зерттеуштер балалардык катысуымен болFан ЖКО кезекдшИн атап етедi - кектемгi-жазFы кезек: маусым - казан, мамыр-кыр^йек. Бул жазFы демалыс уакыты, ек белсендi жастаFы жасеспiрiмдер (8-18 жас) кала аумаFында ездiгiнен жYрiп-туратын, жасеспiрiмдер. Бул топта КТ-iн ез бетшше баскаратын жэне ЖКО нэтижесiнде жаракат алатын 17-18 жастаFы жасеспiрiмдер ерекше-ленедi. Балаларды кадаFалаудык болмауы балалар елiмiнiк ек Yлкен факторы болып табылады. Балалардык катысуымен болFан ЖКО «уакыт шыкы» 14-19 саFат арасында белгiленген [8]. Зардап шеккендер арасында улдар кыздардан басым: 61,8-75,8% жэне 24,2 -38,2% сэйкесшше.

Аймактык ерекшелктерден баска, жол KOЗFалысына катысушынык турше байланысты

айырмашылыктар бар. 6лемнiк 70 елшде кайтыс болFан балалардык 33%-ы жаяу жYргiншiлер, ал 65%-ы жолаушылар, велоси-педшiлер немесе мотоциклистер. Ресей мен Казакстанда 62-64% зардап шеккен балалар жаяу жYргiншiлер, 28% келк Ынде, 10% велосипедшiлер болды.

Балалардык ЖКО себептершщ арасында негiзгiлерiн атап керсетуге болады: белгшен-беген жерде кеше аркылы ету (61%) жэне баFдаршамнык тыйым салатын белгiсiне ету (10%), жYргiншi белiкте велосипедпен жYPУ (19%), автомобильдердiк соктыFысуы (8%), кектаЙFак кезiнде автомобильдердiк таЙFанауы (2%) [10].

Сондыктан жол-келiк жаракатынык алдын алуда мектеп жасындаFы балалар арасында б^м беру баFдарламаларына ерекше кекш белу кажет, сондай-ак балалардык травмото-логиялык кемек керсету кызметш кYшейту кажет.

ЭДЕБИЕТ

1 Абильмажинов М. Т. Анализ медицинской помощи травматологического кабинета (на примере дорожной больницы г.Астаны) // Травматология жэне ортопедия. - 2008. - №2. - С. 7-14.

2 Абильмажинов М. Т. Оказание медицинской помощи больным с травматологическими повреждениями (на примере травматологического пункта дорожной больницы г. Астаны) //Травматология жэне ортопедия. -

2008. - №2. - С. 18-20.

3 Азизов М. Ж. Анализ состояния травматизма в Республике Узбекистан /М. Ж. Азизов, А. Я. Семенюта, Г. С. Касымова Храповицкая //Травматология жэне ортопедия. -

2009. - №2. - С. 6-15.

4 Амвросов Д. Э. Травматизм как медико-социальная проблема /Д. Э. Амвросов, Г. Я. Клименко //Прикладные информационные аспекты медицины. - 2008. - №2. - С. 121-125.

5 Андреева Т. М. Травматизм в Российской Федерации на основе данных статистики // Социальные аспекты здоровья населения. -

2010. - №16. - С. 12-14.

6 Батпенов Н. Д. Медико-социальные аспекты травматизма в Республике Казахстан и меры по его снижению /Н. Д. Батпенов, Г. К. Джаксыбекова //Травматология жэне ортопедия. - 2009. - №2. - С. 7-15.

7 Батпенов Н. Д. Об обеспечении безопасности дорожного движения и мониторинге дорожно-транспортного травматизма в Республике Казахстан /Н. Д. Батпенов, Г. К. Джаксыбекова, Г. Н. Бермагамбетова //Трав-

матология жэне ортопедия. - 2010. - №2. - С. 3-5.

8 Бектасов Ж. К. Анализ состояния детского травматизма в г. Астане и пути его профилактики //Травматология жэне ортопедия. - 2010. - №2. - С. 4-13.

9 Богдан О. В. Дорожно-транспортный травматизм в современных условиях //Травма.

- 2010. - №2. - С. 116-123.

10 Весельский В. И. Обращаемость городского населения за скорой и неотложной медицинской помощью //Астана медициналык журналы. - 2011. - №66. - С. 142-143.

11 Габдуллин А. С. Эпидемиологическая оценка травматизма среди населения г.Атырау //Травматология жэне ортопедия. -2008. - №2. - С. 4-23.

12 Гончаров Б. Н. Состояние детского дорожно-транспортного травматизма в Северо -Казахстанской области /Б. Н. Гончаров, А. А. Мухамеджанов //Травматология жэне ортопедия. - 2008. - №2. - С. 24.

13 Губайдуллин М. И. Некоторые аспекты дорожно-транспортного травматизма в крупном промышленном городе /М. И. Губайдуллин, С. И. Зарков //Вестник Южно-Уральского государственного университета Сер.: Образование, здравоохранение, физическая культура. - 2011. - №39. - С. 98-102.

14 Губайдуллин М. И. Экспертная оценка причин неблагоприятных исходов дорожно-транспортных травм / М. И. Губайдуллин, Ю. А. Тюков, С. И. Зарков, Р. Я. Сафин //Вестн. Новосиб. гос. ун-та. Сер.: Биология, клиническая медицина. - 2011. - №2. - С. 240.

15 Губайдуллин М. И. Анализ дорожно-транспортного травматизма в городе Челябинске /М. И. Губайдуллин, Р. Я. Сафин, С. И. Зарков //Мед. Вестн. Башкортостана. -2011. - №2. - С. 350-354.

16 Гурьев С. Е. Клинико-организацион-ные принципы, основы и критерии системы оказания медицинской помощи пострадавшим с травматическими повреждениями /С. Е. Гурьев, Н. Н. Березка, В. Д. Шищук, А. С. Соловьев //Травма. - 2010. - №2. - С. 133-140.

17 Габдуллин А. С. Эпидемиологическая оценка травматизма среди населения г.Атырау //Травматология жэне ортопедия. - 2008.

- №2. - С. 4-23.

18 Европейское региональное бюро ВОЗ. Европейский доклад о состоянии безопасности дорожного движения.- Копенгаген,2009.- 88 с.

19 Елфимов П. В. Система профилактики травматизма в крупном индустриальном центре и его территориальном образовании /

П. В. Елфимов, Н. Л. Кузнецова, М. Я. Подлужная //Гений ортопедии. - 2009. - №4. - С. 88-90.

20 Ержанова А. Т. Социально-значимые заболевания в Республике Казахстан //Астана медициналык журналы. - 2011. - №66. - С. 181-183.

21 Землянова Е. В. Анализ статистики смертности детей от несчастных случаев, отравлений и травм //Социальные аспекты здоровья населения. - 2009. - №4. - С. 26-29.

22 Калининская А. А. Организация травматологической помощи в сельской местности и пути ее совершенствования / А. А. Калининская, Н. Х. Шарафутдинова, А. А. Евсюков //Социальные аспекты здоровья населения. - 2009. - №4. - С. 4.

23 Кулмуканов К. К. Детский травматизм, его характеристика и пути профилактики /К. К. Кулмуканов, Ж. К. Бектасов, А. Б. Жа-килин //Травматология жэне ортопедия. -

2009. - №2. - С. 19-28.

24 Мироманов А. М. Травматизм - медико-социальная проблема XXI века. Пути преодоления //Матер. науч.-практ. конф. «Демографическая политика Забайкальского края: оценка и перспективы развития». - Иркутск,

2010. - С. 136-142.

25 Панов Б. В. Новые подходы к медицинскому обеспечению безопасности дорожного движения //Актуальные проблемы транспортной медицины.- 2012. - №30. - С. 48-60.

26 Руспекова Л. А. Уровень обращаемости пострадавших при дорожно-транспортных происшествиях /Л. А. Руспекова, А. К. Кама-ров, Н. Ж. Ырымбаева, А. Б. Ибраева //Астана медициналык журналы.- 2008.- №47. - С. 146.

27 Сергазин Б. Б. Медицинские и социальные аспекты дорожно-транспортного травматизма //Травматология жэне ортопедия. -2009. - №2. - С. 36-38.

28 Серкова Е. В. Травматизм и инвалидность в Курганской области в результате дорожно-транспортных происшествий /Е. В. Серкова, А. А. Серков //Травматология жэне ортопедия. - 2008. - №2. - С. 28-29.

29 Тихилов Р. М. Динамика основных показателей смертности населения Ленинграда-Санкт-Петербурга от травм и воздействия внешних причин (итоги мониторинга, проведенного с 1976 по 2008) /Р. М. Тихилов, Т. Н. Воронцова, С. С. Лучанинов //Травматология и ортопедия России. - 2010. - №55. - С. 106114.

30 Тихилов Р. М. Динамика основных показателей травматизма и заболеваемости

костно-мышечной системы у населения Ленинграда-Санкт-Петербурга (итоги тридцатилетнего мониторинга, проведенного с 1976 по 2008) /Р. М. Тихилов, Т. Н. Воронцова, С. С. Лучанинов //Травматология и ортопедия России. - 2008. - №50. - С. 100-106.

31 Усатаева Г. М. Современные эпидемиологические особенности неумышленного детского травматизма / Центрально-Азиатский научно-практический журнал по общественному здравоохранению.- 2009.- №8. - С. 7-20.

32 Яковенко И. В. Медико-социальные аспекты сочетанной черепно-мозговой травмы и пути совершенствования медицинской помощи пострадавшим (в городах с различной численностью населения): Автореф. дисс. ...д-ра мед. наук. - СПб, 2008. - С. 28.

33 Hyder A. A. Global childhood unintentional injury surveillance in four cities in developing countries: a pilot study //Bull. World Health Organ. - 2009. - №5. - С. 345-352.

34 Hyder A. A. The increasing burden of injuries in Eastern Europe and Eurasia: making the case for safety investments /A. A. Hyder, A. Aggarwal //Health Policy.- 2009.- №1. - С. 1-13.

35 Patricio V. Confronting «Death on Wheels»: Making Roads Safe in ECA /V. Patricio, A. George, Y. Elena //ECA Knowledge Brief. -2010. - V. 15 (World Bank Report No. 51667-ECA) (week2011.roadsafety.org.ua/assets/files/ DonW.pdf).

36 WHO. Global status report on road safety: time for action. - Geneva: World Health Organization, 2009. - 64 р.

REFERENCES

1 Abil'mazhinov M.T. Analiz medicinskoj pomoshhi travmatologicheskogo kabineta (na primere dorozhnoj bol'nicy g.Astany) // Travmatologija zhsne ortopedija. - 2008. - №2.

- S. 7-14.

2 Abil'mazhinov M. T. Okazanie medicinskoj pomoshhi bol'nym s travmatologicheskimi povrezhdenijami (na primere travmatologicheskogo punkta dorozhnoj bol'nicy g. Astany) // Travmatologija zhsne ortopedija. - 2008. - №2.

- S. 18-20.

3 Azizov M. Zh. Analiz sostojanija travma-tizma v Respublike Uzbekistan /M. Zh. Azizov, A. Ja. Semenjuta, G. S. Kasymova Hrapovickaja // Travmatologija zhsne ortopedija. - 2009. - №2.

- S. 6-15.

4 Amvrosov D. Je. Travmatizm kak mediko-social'naja problema /D. Je. Amvrosov, G. Ja. Klimenko //Prikladnye informacionnye aspekty mediciny. - 2008. - №2. - S. 121-125.

5 Andreeva T. M. Travmatizm v Rossijskoj

Federacii na osnove dannyh statistiki //Social'nye aspekty zdorov'ja naselenija. - 2010. - №16. - S. 12-14.

6 Batpenov N. D. Mediko-social'nye aspekty travmatizma v Respublike Kazahstan i mery po ego snizheniju /N. D. Batpenov, G. K. Dzhaksybekova //Travmatologija zhsne ortopedija. - 2009. - №2. - S. 7-15.

7 Batpenov N. D. Ob obespechenii be-zopasnosti dorozhnogo dvizhenija i monitoringe dorozhno-transportnogo travmatizma v Respublike Kazahstan /N. D. Batpenov, G. K. Dzhaksybekova, G. N. Bermagambetova // Travmatologija zhsne ortopedija. - 2010. - №2.

- S. 3-5.

8 Bektasov Zh. K. Analiz sostojanija detskogo travmatizma v g. Astane i puti ego pro-filaktiki //Travmatologija zhsne ortopedija. -2010. - №2. - S. 4-13.

9 Bogdan O. V. Dorozhno-transportnyj travmatizm v sovremennyh uslovijah //Travma. -2010. - №2. - S. 116-123.

10 Vesel'skij V. I. Obrashhaemost' go-rodskogo naselenija za skoroj i neotlozhnoj medicinskoj pomoshh'ju //Astana medicinaly^ zhurnaly. - 2011. - №66. - S. 142-143.

11 Gabdullin A. S. Jepidemiologicheskaja ocenka travmatizma sredi naselenija g.Atyrau // Travmatologija zhsne ortopedija. - 2008. - №2.

- S. 4-23.

12 Goncharov B. N. Sostojanie detskogo dorozhno-transportnogo travmatizma v Severo-Kazahstanskoj oblasti /B. N. Goncharov, A. A. Muhamedzhanov //Travmatologija zhsne ortopedija. - 2008. - №2. - S. 24.

13 Gubajdullin M. I. Nekotorye aspekty dorozhno-transportnogo travmatizma v krupnom promyshlennom gorode /M. I. Gubajdullin, S. I. Zarkov //Vestnik Juzhno-Ural'skogo gosudar-stvennogo universiteta Ser.: Obrazovanie, zdra-voohranenie, fizicheskaja kul'tura. - 2011. -№39. - S. 98-102.

14 Gubajdullin M. I. Jekspertnaja ocenka prichin neblagoprijatnyh ishodov dorozhno-transportnyh travm / M. I. Gubajdullin, Ju. A. Tjukov, S. I. Zarkov, R. Ja. Safin //Vestn. Novo-sib. gos. un-ta. Ser.: Biologija, klinicheskaja medicina. - 2011. - №2. - S. 240.

15 Gubajdullin M. I. Analiz dorozhno-transportnogo travmatizma v gorode Cheljabins-ke /M. I. Gubajdullin, R. Ja. Safin, S. I. Zarkov // Med. Vestn. Bashkortostana. - 2011. - №2. - S. 350-354.

16 Gur'ev S. E. Kliniko-organizacionnye principy, osnovy i kriterii sistemy okazanija medicinskoj pomoshhi postradavshim s

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

travmaticheskimi povrezhdenijami /S. E. Gur'ev, N. N. Berezka, V. D. Shishhuk, A. S. Solov'ev // Travma. - 2010. - №2. - S. 133-140.

17 Gabdullin A. S. Jepidemiologicheskaja ocenka travmatizma sredi naselenija g.Atyrau // Travmatologija zhsne ortopedija. - 2008. - №2.

- S. 4-23.

18 Evropejskoe regional'noe bjuro VOZ. Evropejskij doklad o sostojanii bezopasnosti doro-zhnogo dvizhenija. - Kopengagen, 2009. - 88 s.

19 Elfimov P. V. Sistema profilaktiki travmatizma v krupnom industrial'nom centre i ego territorial'nom obrazovanii /P. V. Elfimov, N. L. Kuznecova, M. Ja. Podluzhnaja //Genij ortopedii. - 2009. - №4. - S. 88-90.

20 Erzhanova A. T. Social'no-znachimye za-bolevanija v Respublike Kazahstan //Astana medicinalyk zhurnaly. - 2011. - №66. - S. 181183.

21 Zemljanova E. V. Analiz statistiki smertnosti detej ot neschastnyh sluchaev, otrav-lenij i travm //Social'nye aspekty zdorov'ja naselenija. - 2009. - №4. - S. 26-29.

22 Kalininskaja A. A. Organizacija travmatologicheskoj pomoshhi v sel'skoj mestnos-ti i puti ee sovershenstvovanija / A. A. Kalininskaja, N. H. Sharafutdinova, A. A. Evsjukov // Social'nye as-pekty zdorov'ja naselenija. - 2009.

- №4. - S. 4.

23 Kulmukanov K. K. Detskij travmatizm, ego harakteristika i puti profilaktiki /K. K. Kulmukanov, Zh. K. Bektasov, A. B. Zhakilin //Travmatologija zhgne ortopedija. - 2009. - №2. - S. 1928.

24 Miromanov A. M. Travmatizm - medi-ko-social'naja problema XXI veka. Puti preodolen-ija //Mater. nauch.-prakt. konf. «Demografiches-kaja politika Zabajkal'skogo kraja: ocenka i per-spektivy razvitija». - Irkutsk, 2010. - S. 136-142.

25 Panov B. V. Novye podhody k medi-cinskomu obespecheniju bezopasnosti dorozhno-go dvizhenija //Aktual'nye problemy transportnoj mediciny. - 2012. - №30. - S. 48-60.

26 Ruspekova L. A. Uroven' obrashhae-mosti postradavshih pri dorozhno-transportnyh proisshestvijah /L. A. Ruspekova, A. K. Kamarov, N. Zh. Yrymbaeva, A. B. Ibraeva //Astana medicinalyk zhurnaly. - 2008. - №47. - S. 146.

27 Sergazin B. B. Medicinskie i social'nye aspekty dorozhno-transportnogo travmatizma // Travmatologija zhsne ortopedija. - 2009. - №2.

- S. 36-38.

28 Serkova E. V. Travmatizm i invalid-nost' v Kurganskoj oblasti v rezul'tate dorozhno-transportnyh proisshestvij /E. V. Serkova, A. A. Serkov //Travmatologija zhsne ortopedija. -2008. - №2. - S. 28-29.

29 Tihilov R. M. Dinamika osnovnyh pokazatelej smertnosti naselenija Leningrada-Sankt-Peterburga ot travm i vozdejstvija vneshnih prichin (itogi monitoringa, provedennogo s 1976 po 2008) /R. M. Tihilov, T. N. Voroncova, S. S. Luchaninov //Travmatologija i ortopedija Rossii. -2010. - №55. - S. 106-114.

30 Tihilov R. M. Dinamika osnovnyh pokazatelej travmatizma i zabolevaemosti kostno-myshechnoj sistemy u naselenija Leningrada-Sankt-Peterburga (itogi tridcatiletnego monitoringa, provedennogo s 1976 po 2008) /R. M. Tihilov, T. N. Voroncova, S. S. Luchaninov // Travmatologija i ortopedija Rossii. - 2008. -№50. - S. 100-106.

31 Usataeva G. M. Sovremennye jepide-miologicheskie osobennosti neumyshlennogo detskogo travmatizma / Central'no-Aziatskij nauchno-prakticheskij zhurnal po obshhestvenno-mu zdravoohraneniju. - 2009. - №8. - S. 7-20.

32 Jakovenko I. V. Mediko-social'nye aspekty sochetannoj cherepno-mozgovoj travmy i puti sovershenstvovanija medicinskoj pomoshhi postradavshim (v gorodah s razlichnoj chislen-nost'ju naselenija): Avtoref. diss. ...d-ra med. nauk. - SPb, 2008. - S. 28.

33 Hyder A. A. Global childhood unintentional injury surveillance in four cities in developing countries: a pilot study //Bull. World Health Organ. - 2009. - №5. - S. 345-352.

34 Hyder A. A. The increasing burden of injuries in Eastern Europe and Eurasia: making the case for safety investments /A. A. Hyder, A. Aggarwal //Health Policy. - 2009. - №1. - S. 113.

35 Patricio V. Confronting «Death on Wheels»: Making Roads Safe in ECA /V. Patricio, A. George, Y. Elena //ECA Knowledge Brief. -2010. - V. 15 (World Bank Report No. 51667-ECA) (week2011 .roadsafety.org. ua/assets/files/ DonW.pdf).

36 WHO. Global status report on road safety: time for action. - Geneva: World Health Organization, 2009. - 64 r.

nocrynw^a 31.01.2019 r.

Meg^HHa h эко^огнн, 2019, 1

49

M. A. Abdikappar, Zh. Ye. Bolatova

MEDICAL AND SOCIAL ASPECTS OF TRAFFIC INJURIES

Department ofpubiic health of Karaganda medical university

According to official data of experts of the world health organization, every year 3.5 million people died from domestic injuries, as a result of road accidents-about 1.35 million people. Although more than 90% of road traffic deaths occur in almost half of the world's transport modes, these events are common in low-and middle-income countries. The problem of road traffic injuries is relevant for many countries of the world. Key words: injuries, accidents (road accidents)

М. А. Абдикаппар, Ж. Е. Болатова

МЕДИКО-СОЦИАЛЬНЫЕ АСПЕКТЫ ДОРОЖНО-ТРАНСПОРТНОГО ТРАВМАТИЗМА

Кафедра общественного здравоохранения Медицинского университета Караганды (Караганда, Казахстан)

По официальным данным экспертов Всемирной организации здравоохранения ежегодно от бытовых травм погибают 3,5 миллиона человек, в результате дорожно-транспортных происшествий - около 1,35 миллиона человек. Несмотря на то, что более 90% случаев смертности от дорожно-транспортных происшествий приходится на почти половину видов транспорта в мире, данные события часто встречаются в странах с низким и средним уровнем доходов. Проблема дорожно-транспортного травматизма является актуальной для многих стран мира и требует пристального изучения, в частности в Республике Казахстан.

Ключевые слова: травматизм, несчастный случай, дорожно-транспортное происшествие

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.