Научная статья на тему 'МАЛАКА ОШИРИШ ЖАРАЁНИГА “ТАРМОҚЛИ БУМЕРАНГ” ТЕХНОЛОГИЯСИНИ ЖОРИЙ ЭТИШ'

МАЛАКА ОШИРИШ ЖАРАЁНИГА “ТАРМОҚЛИ БУМЕРАНГ” ТЕХНОЛОГИЯСИНИ ЖОРИЙ ЭТИШ Текст научной статьи по специальности «Строительство и архитектура»

23
8
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «МАЛАКА ОШИРИШ ЖАРАЁНИГА “ТАРМОҚЛИ БУМЕРАНГ” ТЕХНОЛОГИЯСИНИ ЖОРИЙ ЭТИШ»

МАЛАКА ОШИРИШ ЖАРАЁНИГА "ТАРМОКЛИ БУМЕРАНГ" ТЕХНОЛОГИЯСИНИ ЖОРИЙ ЭТИШ

М. У. Дехканова

п.ф.н, доцент УзМУ ПК^ТМОТМ, "Таълим технологиялари" кафедраси мудири.

Д. А. Зарипова

доцент. п.ф.ф.д., (PhD), УзМУ ПККГМОТМ, "Таълим технологиялари" кафедраси доценти

Бугунги кунда ахборот технологиялари жамиятимиз ривожланишига таъсир этувчи энг мухим омиллардан бири хисобланади. Ахборот технологиялари инсоният тараккиётининг турли боскичларида хам мавжуд булиб, хозирги замон ахборотлашган жамиятнинг узига хос хусусияти шундаки, ахборот технологиялари барча мавжуд технологиялар, хусусан янги технологиялар орасида етакчи урин эгалламокда.

Ахборот технологияси ва техник воситалар самарасини белгилайдиган дидактик материаллардан кенг фойдаланиш замонавий педагогик технологияларнинг асосий белгиларидан биридир. Замонавий шароитда хар бир шахс фаолиятини компьютер техникасисиз тасаввур килиш кийин. Зеро, компьютер глобал ахборотлашув даврининг мухим воситаси сифатида жамият хаётининг барча сохаларида мухим ахамият касб этмокда. Компьютер технологиясининг мавжуд ташкилий-техник, функционал ва дастурий имкониятлари ундан ижтимоий хаётнинг барча сохаларида кенг ва фаол фойдаланиш имкониятини яратмокда.

Компьютер таълими (компьютер техникаси ёрдамида ташкил этиладиган укитиш)ни ташкил этишда бир катор технологиялардан фойдаланади.

Шундай технологиялардан бири-бу "Тармокли бумеранг" технологиясидир.

"Тармокли бумеранг" - таълим олувчиларнинг укиш, олган назарий билимларини амалиётга куллаш, муаммоли вазиятларини тахлил килиш ва уларни бартараф этиш, мустакил таълим ва уз-узини назорат килиш, кайтар алокани таъминлашни уз ичига оладиган хамда укув-билиш фаолиятини

Google Scholar

National University of Uzbekistan

Scientific Library of Uzbekistan

www.ares.uz

бошкаришда компьютер техникаси, телекоммуникация воситалари хамда дастурий-методик таъминот асосида ташкил этиладиган технологиядир.

"Тармокли бумеранг" технологияси асосида машгулотларни ташкил этиш ва бошкариш тартиби куйидагилардан иборат:

Ушбу "Тармокли бумеранг" технологиясидан хар бир педагог машгулот давомида фойдаланиши мумкин. "Тармокли бумеранг" технологиясидан фойдаланиш учун машгулотдан олдин профессор-укитувчи топширикларни тизимга юклаши, машгулот давомида компьютердан фойдаланиш имкони булмаган холатларда эса, мобил телефонлар оркали хам топширикларни бажаришга имконият яратади. "Тармокли бумеранг" технологияси машгулот давомида укув материални чукур ва яхлит холатда урганиш, танкидий ва эркин фикрлаш, гояларни ёзма ва огзаки шакллларда баён килиш, турли мазмун ва характерига (муаммоли, мунозарали) эга булган мавзуларни урганиш куникмаларини ривожлантиришга каратилган.

BoomerangStudy.uz электрон манзилдан хар бир тингловчи логин, электрон почта ёрдамида махфий ракамга эга буладилар. Профессор-укитувчи админ панелида изохлар, савол-жавоблар асосида "Бумеранг" гурухларини шакллантиради. Укитувчи тингловчилар учун топширикларни жойлаштиради. Топшириклар расм ёки матн куринишда булиши мумкин. Топшириклар генерация килинади ва автоматик равишда тингловчилар кичик гурухларга ажратилади.

МшкГоОигЯиф.1

ITS NICE ТО MEET YOU

"Тармокли бумеранг" технологиясида жавобларни топганлигини маълум килувчи

ойнача.

Тингловчилар саволларга жавоб топганларидан сунг, чат оркали

укитувчига жавобларини маълум киладилар. Агар вактдан кечиктирилмасдан

жавоб жунатилса, унинг жавоби кабул килинади. Тингловчиларни бахолашда

берилган топширикни кай даражада бажарилганлигига караб рейтинг тизими

оркали бахоланади. Укитувчи бахолаш мезонлари ва рейтинг бахолаш тартиби

Google Scholar Scientific Library of Uzbekistan

National University of Uzbekistan 212 www.ares.uz

билан тингловчиларни таништириб утади. "Тармокли бумеранг" технологияси тингловчиларни ахборотлаштириш мухитида мустакил вазифаларни бажаришда, инновацион фаолиятини ривожлантиришда ва тингловчиларни билимини бахолашда шаффофликни таъминлайди.

Хулоса килиб шуни таъкидлаш жоизки, "Тармокли бумеранг" технологиясини куллаш оркали профессор-укитувчиларда педагогик ва ахборот технологияларини машгулот жараёнларига куллай олиш компетенцияларини жумладан: юкори мотивация, фаоллик, мустакил фикрлаш, амалий куникмаларни куллай олиш, муаммоли вазиятларни хал этиш, тизимли, танкидий тахлил кила олиш, жараёнга креатив ёндашиш ва уз фикрларини изчил хамда аник баён килиш каби компетенциялари ривожлантирилади.

REFERENCES:

1. Узбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 8 октябрьдаги "Узбекистон Республикаси Олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиклаш тугрисида"ги ПК-5847-сонли Фармони // www.lех.uz.

2. Тихомиров В. П. Предпосылки формирования Smart- общества / В. П. Тихомиров, Н. В. Днепровская, И. А. Корецкая //Smart Education: проект по развитию Smart в образовании. - Режим доступа: http: // smartmesi. blogspot.ru / 2012.02 smart.html.

3. Аллаярова, С. Н. (2019). ПЕДАГОГИК ТЕХНОЛОГИЯЛАР ВА АКТЛАРНИ КУЛЛАШ ОЛИЙ ТАЪЛИМ СИФАТИНИ ОШИРИШ ОМИЛИ СИФАТИДА. Журнал Социальных Исследований, (6).

4. Бердиева, И. Х. (2021). УКИТИШНИНГ "FLIPPED CLASSROOM" МОДЕЛИ: МАЗМУНИ, КУЛЛАШ ТАЛАБЛАРИ ВА ИМКОНИЯТЛАРИ. Academic research in educational sciences, 2(9), 1145-1150.

Google Scholar

National University of Uzbekistan

Scientific Library of Uzbekistan

www.ares.uz

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.