Техника, тактика и методика спортивной тренировки
тугри ташкил килинганлигини тасдиги хисобланади.
Урганилган 6 та машклар буйича уртача нисбий усиш назорат гурихида 5,39 фоизга ва тажриба гурухи-да 10,86 фоизга (НГ даги мос курсаткичга нисбатан 5,47 % га ёки 2,013 марта ортик) тенглиги шунинг билан бирга назорат тестлари буйича тажриба гурухи ёш дзюдочилари курсатган натижаларнинг уртача арифметик кийматларини абсолют згариши орасидан турттасида юкори (т=4,22 ва т=4,24 оралигида хамда П<0,001) ахамиятлилик даражасида статистик ишонч-ли колган иккитасида яхши (т=3,36 ва т=3,38 га тенг хамда П<0,01) ахамиятлилик даражасида статистик ишончли узгариш ва бу назорат гурухидаги туртта коникарли (т=2,04 ва т=2,06 оралигида хамда П<0,05) ахамиятлилик даражасида статистик ишончли колган иккита яхши (т=1,71 ва т=1,72 га тенг хамда П>0,05) ахамиятлилик даражасида статистик ишончсиз узга-риш кузатилди.
Катта укитувчи Ф.Н. ВАЛИЕВ1
1Тошкент педиатрия тиббиёт институти Тошкент шахри, Узбекистан
МАХСУС ЖИСМОНИЙ МАШКДАР ЁРДАМИДА ЁШ ФУТБОЛЧИЛАРНИНГ
Муаллиф билан богланиш учун:
[email protected] КООРДИНАЦИОН ЦОБИЛИЯТЛАРИНИ
РИВОЖЛАНТИРНИШ
Юкорида зикр этилган назорат гурухи натижала-рига нисбатан тажриба гурухи натижаларининг устун-ликлари тажриба гурухида кулланган технологиянинг самарадорлигини курсатиб турибди.
Адабиётлар:
1. Абдиев А.Н. Научно-педагогические основы формирования профессиональных умений студентов, специализирующих в видах спортивных единоборств: Автореф. дис. д-ра. пед. наук. - Т 2004. 51с.
2. Ахметов Р.В., Развитие силовых и скоростно-силовых качеств у борцов греко-римского стиля, Среднетерешанск, 2016, 43 с.
3. Бажаев А.З., Лукьяненко В.Л., Ханев В.В., Развитие силовых возможностей человека как базовая для реализации координационных способностей / Теория и практика ф.к. - 2007-№ 6-С.52-54
4. Бакиев З.А., Тастанов Н.А. Индивидуализация технико-тактической подготовки борцов на основе автоматизированного анализа соревновательной деятельности// Педагогик таълим.-Тошкент, 2008. - №3. -С.125-130.
5. Безин Е.Е. Скоростные способности спортсменов и методика их развития/ Здоровье - сберегающ. технологии физическая реабилитация и рекреация в высших учебных заведениях. Междунар. научн. конф. -Белгород: Харьков. 2008. - С.11- 13.
Аннотация
Annotation
Рассмотрены характер и особенности акробатической подготовки юных футболистов и ее влияние на формирование специальной двигательной активности, в частности, у футболистов 10-11 лет. Представлена информация об эффективности использования юными футболистами элементов акробатических упражнений для развития координационных способностей в футболе. Для подготовки и развития гибкости юных игроков на начальном этапе обучения предложена серия акробатических упражнений на гибкость.
Ключевые слова: футбол, координационные способности, акробатические упражнения, тренировка.
Ёш футболчиларнинг акробатика маштулотларининг мохияти ва хусусиятлари ва унинг, хусусан 10-11 ёшли футболчиларда махсус харакат фаоллигини шакллантиришга таъсири куриб чикилади. Футболда координацион кобилиятларни ривожлантириш учун ёш футболчиларнинг акробатик машклар элементлардан фойдаланиш самарадорлиги тутрисидаги маълумотлар келтирилган. Дастлабки тайёргарлик боскичидаги ёш футбол-чиларни тайёрлаш ва эгилувчанликни ривожлантириш учун бир катор мослашувчанлик акробатик машклар таклиф килинган.
Калит сузлар: футбол, координацион кобилиятлар, акробатик машклар, машгулотлар.
The nature and features of the acrobatic training of young football players and its influence on the formation of special motor activity, in particular, among football players of 10-11 years old, are considered. Information is presented on the effectiveness of the use of elements of acrobatic exercises by young football players for the development of coordination abilities in football. For the preparation and development of the flexibility of young players at the initial stage of training, a series of acrobatic exercises for flexibility is proposed.
Key words: football, coordination abilities, acrobatic exercises, training.
Долзарблиги. Дунё микёсида футбол спорти-даги ракобатнинг кескин усиб бораётгани, жахон футбол академияларида машгулот жараёнларини ташкил килишга замонавий ёндошган холда, энг сунгги технологияларидан ва усуллардан фойдаланиб олиб борилиши, жахон футбол академияларининг нуфузи ва даражаларини намоён килибгина колмай проффесионал футболда хам уз натижадорлигини бермокда. Мисол тарикасида "Саутгемптон" (Англия), "Сан-Паулу" (Бразилия), "Сантос" (Бразилия), "Ливерпуль" (Англия), "Вест Хэм" (Англя), "Ривер Плейт" (Аргентина), "Манчестер Юнайтед"(Англия), "Спортинг" (Португалия), "Аякс" (Голландия), "Барселона" (Испания), Реал Мадрид (Испания) каби футбол академияларини келтиришимиз мумкин, бу
ёш иктидорли футболчиларни саралаш ва уларни нуфузли клубларга етиштириб бериш тизими тугри ташкил этилганлигидан далолат беради.
Жахоннинг купгина мамлакатларида футбол наза-рияси ва методикаси турли ёш хусусиятларидан келиб чикиб махсус машклар ёрдамида ёш футболчиларнинг координацион кобилиятларини ривожлантириш буйича олимлар томонидан куплаб илмий-тадкикот ишлари олиб борилган.
Шундан келиб чикган холда, бизнинг футболимиз куп йиллик ривожланиш тарихга эга. Юртимизда иктидорли ва тажрибали футболчилар йук деб бул-майди, бу сохада олиб борилаётган сунгги йилларда дунё олимлари томонидан укув-машгулот жараёнларини замон талабларига мос тарзда ташкиллаштириш
Техника, тактика и методика спортивной тренировки
борасида илмий ва амалий ишлар амалга оширилиб келинмокда.
Юртимизда ёш футболчиларнинг махсус акробатик машклар ёрдамида координацион кобилиятларини ривожлантириш буйича илмий жидатдан етарлича тадкикотлар олиб борилмаган. Футбол спортида натижанинг жадал усиши, маскур содада замон тала-бларига жавоб бера оладиган укув-машгулотларини самарали олиб бориш жараёнида замонавий восита ва усулларни излаб топиш талабини куймокда.
Тадкикотнинг максади махсус акробатик машклар ёрдамида 10-11 ёшли футболчиларнинг коор-динацион кобилиятларини ривожланишга каратилган услубни ишлаб чикишдан иборат.
Тадкикотнинг вазифалари:
- 10-11 ёш футболчиларнинг жисмоний ривожла-ниши, жисмоний тайёргарлиги ва мувозанат саклаш кобилияти даражаларини аниклаш;
- 10-11 ёшли болаларнинг координацион кобили-ятларини ривожлантириш учун акробатик машклар-дан фойдаланишнинг модияти ва хусусиятларини урганиш;
- 10-11 ёшли футболчиларнинг координацион кобилиятлари ривожланишда акробатика махсус машкларини куллаш самарадорлигини тажрибада асослаш.
Тадкикот услублари: илмий-услубий адабиётлар тадлили, педагогик кузатув, педагогик тестлаш, мете-матик статистик услублар.
Тадкикот объекти. 10-11 ёшли футболчиларнинг машгулот жараёни асосий боскичида координацион кобилиятларини ривожлантириш.
Тадкикот натижалари ва унинг мухокамаси. Адабиётлар тадлили ва 50 нафар футбол мутахассис-лари ва мураббийлари билан булган судбатларимиз шуни курсатдики, координацион кобилияларини ривожлантиришга ажратиладиган вакт ёшга караб муттасил камайиб боради.
Агар 8-10 ёшда умумий машгулот вактининг уртача 30,2% координацион кобилияларни ривожлан-тиришга каратилган булса, 11-12 ёшда 25,4%га, 13-16 ёшда координацион кобилиятларни ривожлантириш учун атиги 15,5% дамда 17-18 ёшда 12,5% вакт ажра-тилган.
1 расм. Машклар утказиш нисбати % хисобида (мутахассислар уртасидаги суров натижалари буйича)
Координацион кобилиятларни ривожлантириш учун ажратилган вакт микдорининг ёшга боглик динамикаси махсус адабиётларни урганиш ва тадлил
килиш натижасида тулаконли хулосалар олишга им-кон бермади, чунки бу дажмнинг 10 ёшдан 11 ёшгача ва 12 ёшдан 13 ёшгача камайиши тушунарсизлигича колмокда, куплаб тадкикотлар натижалари 13-14 ёш-гача - координацион кобилияларни ривожлантириш учун макбул давр эканлигини таъкидлаб утганлар (Лях В, Витковски З. 2010 йил).
Шундай килиб, 10 ёшдан 14 ёшгача булган даврда координацион кобилиятларни ривожлантиришга катта вакт ажратиш зарурлигини куришимиз мумкин. Бу келажакда юкори ва баркарор спорт натижаларига эришиш учун ишлатилиши мумкин булган яхши координацион кобилиятларни узагини яратилишига имкон беради. Ушбу суровнома, шунингдек, координа-цион кобилиятларни ривожлантириш учун турли хил машкларнинг адамиятини аниклашга имкон берди. Ре-спондентларнинг 84,3% биринчи уринни уйинларга, 63,5% иккинчи уринни акробатик машкларга, камрок адамиятли машклар (суров натижаларига кура) мос равишда учинчи ва туртинчи уринларни эгаллаган техник-тактик машклар дамда турли эстафеталарга берилишини маъкулладилар. Ушбу машкларни бажа-риш шиддати тугрисида деярли барча респондентлар (83,6%) координацион кобилиятларни ривожлантириш учун керакли деб дисобладилар.
Координацион кобилиятлар дар бир спорт турида узига хос тарзда намоён булишини инобатга олиб, уларнинг футболдаги нисбати дам шунга яраша турли хил булишини тахмин килдик. Болалар ва усмирлар спорт мактабларининг 10-11 ёшли футболчилари дастурларида таклиф килинган машкларнинг мазму-нини тадлил килиш, асосан индивидуал координацион кобилиятларини ривожлантиришга таъсир килувчи жисмоний машкларнинг адамиятини очиб беришга имкон берди, чунки чакконлик ва координацион даракатларни ривожлантиришга ажратилган умумий вактнинг 30,5% кинестетик фарклаш кобилиятига (тупни дис килиш)га, фазовий-визуал йуналтириш кобилиятига - 15,5%, даракат фаоллиги ва даракат реакциясини алмаштириш кобилиятига - 34,5 %, му-возанат саклашга - 8%, ритмга - 10,5% ажратилган ва масофани дис килиш, вакт каби бошка кобилиятларга - 1% ажратилган.
2- расм. Координацион кобилияларини ривожлантириш учун ажратилган вакт микдори %хисобида
Акробатик машклар гурудига куйидаги машклар киради: олдинга салто, оркага салто, елкадан салто, думалаб, жойида ва даракатда булиб 90, 180, 270, 360 даражага бурилиш билан олдинга ва юкорига сакраш, бош билан жойида туриб ва даракатда булган долда
со см о см
см
со га
0 С! И
1
Техника, тактика и методика спортивной тренировки
со см о см
го га
0
ю
1
зарба беришни таклид килиб сакраш, салто килиш жараёнида тепиш, югуриш билан олдинга салто килиш ва хк. Машклар алохида тартибда сунгра турли хил комбинацияларда бажарилди.
Футболчиларни акробатик машклардан фойда-ланган холда координацион кобилиятлари, тезкор-куч ва техник-тактик, психо-эмоционал кобилиятларини ривожлантиришга асосланган жисмоний тайёргарлик технологияси билан боглик.
Амалий ахамияти ёш футболчиларни ривожланиш-нинг кейинги боскичидаги спортчиларнинг жисмоний тайёргарлигини меъёрларига етказиш ва уларни бир катор жамоаларга тезда мослаштириш учун зарур акробатик машклардан фойдаланган холда машгулот юкламаларини режалаштириш буйича юкори даража-даги тавсиялар ишлаб чикилди.
Ишлаб чикилган воситалар, услубий ёндашувлар ва технологик схемалар ёш футболчиларни жисмо-ний тарбиялаш самарадорлигини сезиларли даражада оширишга ёрдам берди. Олинган натижалардан спорт мактаблари, футбол мактаб интернатлари бошлангич тайёргарлик ва ихтисослаштирилган футбол мактаблари учун укув-машгулот дастурларини ишлаб чикишда фой-даланиш мумкин. Олинган материал бошка жамоавий спорт турлари буйича машгулот жараёнини яхшилаш учун ишлатилишихам мумкин.
Тадкикот натижалари. Тадкикотлар шуни кур-сатадики, спортчиларнинг харакатларини бошкариш самарадорлиги бир неча омиллар билан белгиланади, уларни умумий ёки умумлаштирилган ва хусусий деб таснифлаш мумкин.
Умумий омил механизмлари хар кандай во сита харакатларига таъсир килади. Масалан, кичик харакат-ларида ёки ракиблар уртасидаги карама-каршилик ша-роитида катта амплитуда, юкори тезликда бажарилган, спортчининг бутун танасининг харакатларида. Муайян омилларнинг хар бири унинг харакатлари кетма-кетли-гини назорат килишга таъсир килади. Уйин машгулот-ларида узига хос омиллар такомиллаштирилади, аммо умумий омил учун узига хос булмаган вазифалар керак. Буларга вакт ва маконда танани бошкаришнинг умумий механизмларини такомиллаштиришга хисса кушадиган координацион кобилиятларни ривожлантирадиган акробатик машклар киради. Сунгги йилларда футболчиларни тайёрлашда акробатика машкларидан купрок фойда-ланилмокда. Айникса, ёшлар, чунки бу холда восита харакатларини бошкариш механизмларининг мантикий ривожланиши мавжуд.
Акробатик машклардан фойдаланган холда услубий жихатдан тугри тузилган машгулотлар футболчиларда уз танасини бошкариш куникмаларини шакллантиради, восита ва визуал анализаторларнинг, вестибуляр аппа-ратларнинг юкори даражада ишлашини таъминлайди, харакатларнинг кучи ва амплитудаси буйича турли харакатларни дозалаш кобилиятини ривожлантиради. Куч ва махсус чидамлиликни, тана мушакларининг ку-чини, реакцияни кузатишни ривожлантириш, диккатни узгартириш ва таксимлаш, узини узи бошкариш, катъ-иятлилик, жасорат узига ишонч каби кобилиятларини оширади. Акробатика натижасида спортчининг фаол
харакатларининг хилма-хиллиги ортади, мушак лига-ментлари ва артикуляр аппаратлар мустахкамланади, спортчининг мутаносиб ривожланишидаги жисмоний (ва психологик) камчиликлар аникланади ва бартараф этилади.
Шунингдек, акробатик машклар чакконлик ва координацион харакатларни ривожлантириш учун кулланилади, уларни амалга ошириш маълум хавф билан боглик ва куркув туйгусини йенгишни талаб килади. Бундай машклар спортчиларга янада катъиятли булишга, нотаниш уйин вазиятларида камрок куркув ва иккиланишни йенгишга имкон беради. Ушбу машклар калтис вазиятларда психологик тайёргарликка ижобий таъсир килади.
Биз томонимиздан ихтисослаштирилган спорт мактабидаги 10-11 ёшли (ТГ) 18 нафар тарбияланув-чилари ва "Пахтакор" футбол академиясидаги (НГ) тарбияланувчиларининг координацион кобилиятларини ривожлантириш машклари буйича педагогик тажриба давомида курсатган натижалари тахлил килган холда илмий урганилди.
Тажриба гурух футболчилари ва "Пахтакор" жамоаси футболчиларининг техник тайёргарлик даражаси курсаткичларини таккослаш
Гурухлар Тестлар
п Олдинга уч маротаба умбалок ошиш сунгра мувозанатни ушлаб туриш Тупни юкорига отиб, олдинга бир маротаба умбалок ошиб тупни кул билан илиб олиш Тупни юкорига отиб олдинга бир маротаба умбалок ошиб тупни оёк билан назорат килиб илиб олиш
Экспрементал гурух 10-11 ёш тарбияланувчилари 18 08,32+0,25 10,11 ±0,98 17,05±3,27
"Пахтакор" футбол акаде-миясининг 10-11 ёшли тарбияланув-чилари 18 06,46±0,15 08,06+1,54 11,53±1,52
Р <0,05 <0,05 >0,05
Куриниб турибдики, иккала жамоа хам ишонарли ва жамовий энг яхши умумий натижалари билан тестларда статистик жихатдан натижаларга эришди. Бирок тупни юкорига отиб, олдинга бир маротаба умбалок ошиб тупни оёк билан назорат килиб илиб олиш тестида "Пахтакор" футбол академияси 10-11 ёшли тарбияланувчилари энг яхши натижани курсатишди 11,53±1,52. Умуман олганда, иккала гурухда хам техник тайёргарликнинг яхши даражада эканлигини кузатишимиз мумкин.
Умуман олганда, бу куплаб техникаларни диверсификация килишга ва "алдамчи харакатларни" узлашти-ришга ёрдам беради. Акробатик машкларни бажаришда тугри кунишга катта эътибор берилади, бу сизга етарли булмаган вазиятда узини назорат килиш куникмаларини эгаллашга имкон беради, маълум акробатик махоратга эга булган спортчи куниш техникасидан фойдаланади, салто билан ёки бошка акробатика усулларидан фой-даланади.
Акробатик машклар тананинг барча кисмида фаол таъсирига эга, улар умумий иш фаолиятини кучайти-ришда тиклаш воситаси сифатида ишлатилиши мум-
Техника, тактика и методика спортивной тренировки
кин. Буларнинг барчаси машгулотлар ва мусобакалар жараёнининг интенсив жадвалида мухим урин тутади, шунингдек, таянч-харакат тизими патологияси булган футболчиларни реабилитация килиш тизимида хам самаралидир. Акробатика машклари 10-11 ёшли фут-болчиларнинг машгулот жараёнига нафакат жисмоний сифатларни оширишнинг асосий воситаларидан бири, балки мусобака машгулотларида спорт махоратини ошириш воситаси сифатида катъий киритилиши керак. Турли акробатик машклар болаларнинг мушак тизимига хар томонлама таъсир курсатишга, тана склет ва мушак тизимини мустахкамлашга, бугимларнинг мослашув-чанлигини, координацион кобилиятлар ва мувозанатни ривожлантиришга, шунингдек, нафас олиш ва юрак-кон томир тизимларининг ривожланишига ижобий таъсир курсатишга имкон беради.
Хулоса, урганишларимиз натижасида ёш футболчиларни карор кабул килиш вактининг кискариши. хар бир уйин эпизодидаги гурух харакатларининг самарадорлиги ва шу билан бирга индивидуал уйиннинг самарадорлиги оширишда, юкори тезликдаги турли-хил вазиятларда уйин муаммоларини хал килишда 8 ёшдан 12 ёшгача ко-ординатцион кобилиятларни ривожлантиришда энг самара берувчи давр эканлиги аникланди, уйинчиларнинг
юкори тезликдаги техникаси ва жисмонии таиёргарлиги, айникса, вакт босими остида тезкор жавоб бериш ва карор кабул килиш, майдон буйлаб харакатланиш тезлиги, портлаш кучи, координациён харакатлар каби махсус фазилатларнинг ошишига олиб келди. Бу хислат ва кобилиятларни болалик ва усмирлик давридан бошлаб шакллантириш зарур эканлиги исботланди.
Биз тафсия килган акробатик машкларни машгу-лотларда дастлабки асосий боскичда киритиш жуда зарур, бизнинг фикримизча, махсус машгулотларни янада максадли бошкариш, шунингдек, бутун машгулот тизимининг самарадорлигини ошириш, йирик мусобака-ларда изчил юкори натижаларни курсатиш ва максадли тарбиялаш имконини беради.
Адабиётлар:
1. Лях В.И. "Координационные способности: диагностика и развитие". - Москва М.: ТВТ Дивизион, 2006. 71 с.
2. Исаев Ш.Т "Футболчиларни йиллик циклда таёрлашни режа-лаштириш" укув кулланма Тошкент 2014 йил 58-59 с
3. Умаров М.Н Гимнастика (яккакураш, координатцион ва циклик спорт турлари) дарслик Тошкент 2018-йил 90-103 с
4. Исламов И.С, Салимгарева Р.Р Сузиш "Яккакураш, координатцион ва циклик спорт турлари" Тошкент 2018 йил 83-112 с
5. Владимир Лях "Развитие координационных способностей у дошкольников" Москва 2016 г 147-186 с
6. Плон Б.И Новая "Футбол машрулотларидаги янги мактаб". Москва, Олимпиа нашриёти, Тх,е Ман нашриёти, 2008, 184-196 с.
Преподаватель С.Г. БАРАТОВ1
Магистрант
Н.Б. ХУДОЙНАЗАРОВ1
Узбекский государственный университет физической культуры и спорта, город Чирчик, Узбекистан
Информация для связи с автором ПОВЫШЕНИЕ ДВИГАТЕЛЬНОЙ АКТИВНОСТИ
У ЮНЫХ БАСКЕТБОЛИСТОВ НА НАЧАЛЬНОМ ЭТАПЕ ПОДГОТОВКИ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ КОМПЛЕКСОВ СТРЕТЧЧИНГОВЫХ УПРАЖНЕНИЙ
Annotation
Аннотация
В данной работе рассмотрен вопрос развития подвижности суставов (гибкости) у спортсменов 10-11 лет, занимающихся баскетболом. Описывается важность применяемой методики стретчинга, для юных баскетболистов она является одной из наиболее эффективных методик развития гибкости. Данный вид специализированной системы рекомендуется использовать при целенаправленном растяжении мышц тела, развитие подвижности в суставах и эластичности. Упражнения в данной системе позволяют контролировать процессы в мышечных тканях, их напряжение и расслабление, что приводит к быстрому снятию утомления в мышцах и восстановлению их функций. Нами был разработан комплекс стретчинговых упражнений и апробирован в учебно-тренировочном процессе юных баскетболистов. Также были представлены результаты проведенного исследования нашей методики, которую рекомендуется применять как в тренировочном, так и в учебном процессе.
Ключевые слова: баскетбол, общая физическая подготовка, методика, косплекс, упражнения, подвижность суставов, гибкость, стретчинг.
Ушбу макщада баскетбол билан шугулланадиган 10-11 ёшли спортчиларда бугимларнинг хара-катчанлигини (егилувчанлигини) ривожлантириш масаласи куриб чикилади. Амалдаги чузиш техни-касининг ахамияти тасвирланган, ёш баскетболчилар учун бу мослашувчанликни ривожлантиришнинг енг самарали усулларидан бири хисобланади. Ушбу турдаги ихтисослаштирилган тизим тананинг му-шакларини максадли чузиш, бугимларда харакатчанлик ва еластикликни ривожлантириш учун тавсия етилади. Ушбу тизимдаги машклар мушак тукималаридаги жараёнларни, уларнинг кучланишини ва бушашишини назорат килиш имконини беради, бу еса мушаклардаги чарчокни тезда олиб ташлаш ва уларнинг функцияларини тиклашга олиб келади. Биз чузиш машклари тупламини ишлаб чикдик ва уларни ёш баскетболчиларнинг машгулотлар жараёнида синаб курдик. Укув жараёнида хдм, укув жараёнида хам фойдаланиш тавсия етилган методикамизни урганиш натижалари хам такдим етилди.
Калит сузлар: баскетбол, умумийжисмоний тарбия, методика, косплекс, машцлар, бугимларнинг царакатчанлиги, мослашувчанлиги, чузилиши.
In this paper, the question of the development of joint mobility (flexibility) in athletes aged 10-11 years engaged in basketball is considered. The importance of the applied stretching technique is described, for young basketball players it is one of the most effective methods of flexibility development. This type of specialized system is recommended for targeted stretching of the body muscles, the development of mobility in the joints and elasticity. Exercises in this system allow you to control the processes in the muscle tissues, their tension and relaxation, which leads to the rapid removal of fatigue in the muscles and the restoration of their functions. We have developed a set of stretching exercises and tested them in the training process of young basketball players. The results of the study of our methodology, which is recommended to be used both in training and in the educational process, were also presented.
Key words: basketball, general physical training, methodology, cosplex, exercises, joint mobility, flexibility, stretching.
CO CN О CN
CN
Ctf
t
0 ci
CO
1