Научная статья на тему 'ЎҚИТУВЧИ КАСБИЙ ФАОЛИЯТИДА МУЛОҚОТ МАДАНИЯТИНИНГ ШАКЛЛАНИШИ'

ЎҚИТУВЧИ КАСБИЙ ФАОЛИЯТИДА МУЛОҚОТ МАДАНИЯТИНИНГ ШАКЛЛАНИШИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

230
17
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ўқитувчи / касбий фаолият / мулоқот маданияти / шакллантириш муаммоси / кишилик жамияти / эҳтиёж / талаб / тарбия / имконият / рўёбга чиқариш. / teacher / professional activity / culture of communication / problem of formation / personal society / need / demand / education / opportunity / realization.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Л. Хидоятова

Ўқитувчи касбий фаолиятида мулоқот маданиятини шакллантириш муаммоси кишилик жамиятининг эҳтиёжлари ва талабларидан келиб чиққан ҳолда ҳал қилиниши, шунингдек, мулоқот маданиятининг тарбияловчи имкониятларини рўёбга чиқариш кўп жиҳатдан ўқитувчининг шахсий сифатлари билан белгиланишини муаллиф таъкидлаб ўтган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Автором подчеркнуто, что проблема формирования культуры общения в профессиональной деятельности педагога должна решаться исходя из потребностей и запросов отдельного общества, так как реализация воспитательного потенциала культуры общения во многом определяется личные качества учителя

Текст научной работы на тему «ЎҚИТУВЧИ КАСБИЙ ФАОЛИЯТИДА МУЛОҚОТ МАДАНИЯТИНИНГ ШАКЛЛАНИШИ»

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

УЦИТУВЧИ КАСБИЙ ФАОЛИЯТИДА МУЛОКОТ МАДАНИЯТИНИНГ

ШАКЛЛАНИШИ

Л. Хидоятова

УзЖОКУ "Ижтимоий-гуманитар фанлар" кафедраси катта укитувчиси

АННОТАЦИЯ

Укитувчи касбий фаолиятида мулокот маданиятини шакллантириш муаммоси кишилик жамиятининг эхтиёжлари ва талабларидан келиб чиккан холда хал килиниши, шунингдек, мулокот маданиятининг тарбияловчи имкониятларини руёбга чикариш куп жихатдан укитувчининг шахсий сифатлари билан белгиланишини муаллиф таъкидлаб утган.

Калит сузлар: укитувчи, касбий фаолият, мулокот маданияти, шакллантириш муаммоси, кишилик жамияти, эхтиёж, талаб, тарбия, имконият, руёбга чикариш.

АННОТАЦИЯ

Автором подчеркнуто, что проблема формирования культуры общения в профессиональной деятельности педагога должна решаться исходя из потребностей и запросов отдельного общества, так как реализация воспитательного потенциала культуры общения во многом определяется личные качества учителя.

Keywords: teacher, professional activity, culture of communication, problem of formation, personal society, need, demand, education, opportunity, realization.

ABSTRACT

The author emphasized that the problem of formation of communication culture in the teacher's professional activity should be solved based on the needs and demands of the individual society, as well as the realization of the educational potential of the communication culture is largely determined by the personal qualities of the teacher.

Keywords: teacher, professional activity, communication culture, formation problem, personal society, need, demand, education, opportunity, realization.

Укитувчи касбий фаолиятида мулокот маданиятини шакллантириш муаммоси кишилик жамиятининг эхтиёжлари

May 6

501

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

ва талабларидан келиб чиккан холда хал килинади. Республикамизда укитувчилик касбининг узига хос этнопсихологик фазилатлари, хислатлари, кобилиятлари иш услублари, педагогик махорат сирларини эгаллаш йуллари, шахслараро мулокот маданияти юзасидан турли даврларда хар хил илмий изланишлар олиб борилган.

Мулокот маданиятининг тарбияловчи имкониятларини руёбга чикариш куп жихатдан укитувчининг шахсий сифатлари билан белгиланишини таъкидлаб утиш лозим. Педагогик мулокот маданиятининг хар жихатдан тугри танланган, укитувчининг маънавий савияси, бетакрор хусусиятларига мувофик келувчи услуби куйидаги вазифалар мажмуини хал килишга ёрдам беради:

биринчидан, мулокотда хар бир укувчига алохида эътибор ва дилкашлик синф жамоаси билан умумий мулокот жараёнини соддалаштиради, укитувчининг эркин педагогик фаолияти учун замин тайёрлайди, зиддиятли вазиятларни осон хал килади;

иккинчидан, хар бир укувчи билан узаро муносабатни эркин мулокот асосида ташкил килиш, уларнинг ёш хусусиятларига монанд педагогик ва психологик мулокот услубларини танлаш, унинг рухиятини билишга, ички дунёсига "кириб бориш"га йул очади;

учинчидан, педагогик мулокотда укитувчининг маънавий-ахлокий нормалари муваффакиятлар калити булиб, таълим-тарбия самарадорлигини оширади, мулокотнинг барча боскичларида укитувчининг уз фаолиятидан коникиш хиссини ва хотиржамлигини таъминлайди.

Укитувчининг укувчилар билан буладиган мулокот маданияти индивидуал услубларини шакллантириш методикаси куйидаги боскичларни уз ичига олади:

Мулокот маданияти индивидуал услубларини шакллантириш методикаси

1. Укувчилар билан мулокот килиш маданиятининг индивидуал шахсий хусусиятларини урганиши:

укувчилар шахсий хусусиятларини мустакил тахлил килиш. укувчилар ички имкониятларига хар томонлама тавсиф бериш. укитувчининг мулокот маданиятини тугри ташкил этиши.

2. Шахсий мулокотда руй берадиган камчиликларни дархол бартараф этиши:

камчиликларга бархам бериш чораларини дархол из

топиш.

хар кандай вазиятда укувчиларга куполлик килмаслик. укувчи шахсини менсимаслик каби салбий холатларни бартараф этиш. 3. Укитувчи узи учун мулокот маданиятининг энг кулай булган услубларини танлаб олиши:

педагогик фаолиятига монанд мулокот маданияти моделини ишлаб чикиши.

уз-узини кузатиш билан мулокотдаги ютук ва камчиликларини мунтазам таккослаб бориши.

мулокотда миллий маънавиятимиз, урф-одат ва анъаналаримиз имкониятларидан доимий фойдаланиш.

4. Мулокот маданиятида педагогик фаолият конуниятларидан четга чикмаслик:

хар бир укувчининг индивидуал хусусиятларига мос молокот тизимини ишлаб чикиши мулокотнинг тарбиявий таъсирини ва самарасини эътироф этиш мулокот маданияти асосида педагогик махоратни намойиш этиш.

Педагогик фаолиятни эндигина бошлаётган ёш укитувчилар уз касбий махоратларини ошириш максадида укувчилар билан мулокот маданиятини шакллантириш устида мунтазам иш олиб боришлари зарур.

Таълим-тарбиявий жараённи ташкил этишда педагогик мулокот маданияти укитувчи ва укувчиларнинг бевосита узаро муносабатини маълум бир максад сари хамжихатликка йуналтирувчи кучдир. Бу уринда укитувчи куйидаги вазиятларни эътиборга олишни алохида таъкидлаш лозим:

- укитувчининг илк тарбиявий фаолиятидан бошлаб мулокот маданиятига риоя килиши, бу жараёнда укитувчи ва укувчилар жамоаси билан хар кунги муомалани вазиятга караб режалаштириши, хар бир харакат, суз охангига эътибор, анъанавий мулокотнинг энг яхши хусусиятларини узлаштириши;

- мулокот асосида синф жамоасидаги турли вазиятларни кайд этиш, укувчилар хатти-харакатининг олдинги холати билан, тарбиявий фаолиятдан кейинги холатини киёслаб чикиб бахо бериш;

- уз мулокот услуби натижаларини танкидий нуктаи назардан тахлил килиб, камчиликларни узлуксиз бартараф этиб бориш. Зарур суз, овоздаги ёкимли оханг, хулк-атворни вужудга келтириш;

- педагогик мулокот маданиятининг самарали кечиши учун унинг шарт-шароитларини билиб олишнинг узи кифоя килмайди, укувчилар билан узаро муомаланинг "устоз-шогирд" анъаналарига хос бошланиши ва узаР° фикр алмашиш

_May 6

асосида мухим вазифаларни хал килиш билан муомала объектининг дикккатини узига жалб килиш;

- мулокот объекти, яъни укувчининг диккатини узига жалб килиш деганда нимани англаш керак? Бунинг маъноси укитувчи узининг хушмуомалалиги, маданияти, гузал хулки, мулокотда укувчилар калбига йул топа олиши билан уз махоратини намойиш килиб, мулокот маданиятининг ташкилий шаклларига ижтимоий-психологик негизни асос килиб олишидир.

Курсатиб утилган вазиятлар асосида педагогик таъсир курсатиш учун, укитувчининг педагогик мулокот маданиятига, этикаси ва одоб-ахлокига, дилкашлигига, муошарат одобига алохида талаблар куйилади. Ушбу фазилатлар укитувчининг синф жамоасида, ота-оналар билан мулокот кила билишида, укувчилар билан аник максадни кузлаган холда тарбиявий фаолиятни ташкил этишида ва уларни бошкара олишида муваффакиятлар гаровидир.

Касбий фаолиятнинг ноёб фазилати булмиш педагогик мулокот маданиятига амал киладиган ёш укитувчи куйидаги хусусиятларни узида мужассамлаштириши лозим:

- мамлакатимизнинг ижтимоий-сиёсий талаблари ва эхтиёжларига мос булган юксак маънавият даражасидаги карашлар, кучли ва баркарор эътикод, давлатимиз идеаллари, миллий гоя ва истиклол мафкурасига содиклик, ватанпарварлик, фидойилик туйгулари шаклланган ижтимоий-сиёсий фаол шахс;

- укувчиларга самимий мехр-мухаббат, уларнинг хар кандай эхтиёжлари, кизикишлари, хатти-харакатлари мотивларини, хулк-атворларини тушуниш куникмаси ва малакасининг шаклланганлиги;

- жамиятда руй бераётган ходисалар, жахонда руй бераётган вокеалар, табиатга, борликка, шахслараро, гурухлараро, миллатлараро муносабатларга нисбатан педагогик кузатувчанлик, янгиликка, ижодий изланишга нисбатан интилиш кобилиятининг мавжудлиги;

- педагогик фаолиятнинг барча жабхаларида одамларнинг хатти-харакатлари, муносабатларидаги хусусиятларни окилона тушуниш, уз фаолиятига нисбатан рефлексив муносабатни таркиб топтириш;

- хар кандай фавкулотда вазиятларга, жамиятда руй бераётган янгиликларга нисбатан хамда ижтимоий - иктисодий узгаришларга омилкорлик ва акл идрок билан муносабатда булиш, уз олдига тугри максад куя олиш, режа тузиш,

_May 6

бевосита назорат килиш, бошкариш ва уз имкониятларини намоён эта олиш;

- педагогик фаолиятларда, жамоатчилик тизимида муваккат гурухий муносабатларда оммавий харакатларда ташкилотчилик ва бошкарувчанлик кобилиятини намойиш этиши;

- дунёкараши ва тафаккур куламининг кенглиги, дунёвий билимларни билишга нисбатан кизикишининг серкирралиги, илмий изланишларга мойиллиги, муайян илмий салохият ва педагогик махорат даражасини мунтазам ошириб бориши;

- укувчилар билан мулокотда лаёкатлилиги, нутк маданиятининг мантикан ихчам, маъноли, таъсирчан кучга эгалиги, психологик таъсир утказиш услублари билан куролланганлиги.

Х,ар бир укитувчи учун укувчиларга тугри, омилкор ахборот узатиш ва унга сухбатдошини ишонтира олиши касбий зарурият хисобланади. Бунда укитувчининг мулокот маданияти, маънавий оламининг кенглиги мухим ахамиятга эга. Укитувчиларнинг педагогик фаолияти узлуксиздир, у педагогик мулокот маданиятини мунтазам шакллантириб боришида куйидаги йуналишларга эътибор бериши лозим:

1. Юксак педагогик фаолият нуктаи назаридан уз-узини англаши, (муомалада узининг узаро фикр алмашишга доир сифатларини, ижобий ва заиф томонларини билиши) ва шу асосда узаро фикр алмашиш йули билан уз-узини тарбиялаши.

2. Кишилар билан узаро муносабатда коммуникатив иктидорини шакллантириб бориши, мулокот асосида тугри башорат килиш сезгиларини машк килдириши, мулокотда узининг идеал тасаввурларини, имкониятларини бошкалар (укитувчилар жамоаси, укувчилар, ота-оналар) кандай бахолаши хакидаги рефлексив тасаввурларини тахлил килиши.

3. Узида муошарат одобининг мухим хусусиятларини ривожлантириш юзасидан ихтисослаштирилган машклар асосида ишлаши.

4. Укувчилар ва ота-оналар билан тарбиявий максадларга каратилган турли жамоат ишларини олиб бориши, бунда узаро фикр алмашиш асосида педагогик ташкилотчилик кобилиятини такомиллаштириб бориши.

5. Мулокот жараёнида пайдо буладиган салбий холатларни енгиш куникмаларини шакллантириши, дилкашлик ва хушмуомалаликни ривожлантирадиган вазиятлар тизимини яратиши.

Укитувчи мулокот маданияти асосида фаолият олиб борган такдирда хам, укувчилар жамоаси орасида турли

_May 6

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

y

TymyHMoBHunuKnap, 3ugguaTnap nafigo Synumu TaSuufi xon. X,ap KaHgafi Ta^pnöanH yKuTyBHuHuHr negaroruK MynoKoTu ^apaeHuga y3ura xoc

KaHgafi negaroruK Ba3uaTra ^aBOÖrap maxc yKKTyBHugup. By Sapna gaBpnap negaroruK ^aonuaraga HaMoeH SynaguraH TunuK xoguca.

AfiHHKca, ymSy xonaT энgнrннa y3 ^aonuaraHu SomnaraH em yKHTyBHHnapHHHr negaroruK ^aonuaraga MyaMMonu Ba3uaTnapHu nafigo Kunagu. Em yKHTyBHHnapHHHr yKyBHunap SunaH onuS SopaguraH TatnuM-TapSuaBufi ^aonuaraHu goHMHfi Ha3opaT Kunum, ynapra Tyrpu fiyHanum Sepum, öapna yKyB Myaccacanapu negaroruK ^aMoaTHunurura, ycT03 yKuTyBHunap 3uMMacura roKnaranumu no3uM. negaroruK ^aonuaTga xaTo Ba KaMHunuKnapra fiyn KyaguraH yKHTyBHHHHHr emura Ba um Ta^puSacu KynaMura ogaTga yKyBHunap xeH KanoH эtтн6op SepMafigunap. ^yHKH, yKyBHunap emugaH Ba Ta^puSacugaH KaTtufi Ha3ap öapna yKHTyBHunapHH ycTo3 geS aTafigunap. Y36eKHCTOHga TatnuM-TapSua Ba negarorHK MynoKoTHuHr y3ura xoc aHtaHanapu, MunnufinuruMrora moc maKn Ba MeTognapu MaB^yg.

Xp3upru 3aMoH yKuTyBHucugaH, xaeT cuHoBnapura Sapgomnu Synum, MunnaT KagpuaTnapuHu aHrnam, ^aMuaTga y3uHuHr MyHocuö ypHuHu Tonum, WKcaK Matpu^arau Ba ynKaH canoxuaTnu Synum, энг cyHrru 3aMoHaBufi TexHonoruanapHu MyKaMMan öunum Tanaö этнnagн.

YKKTyBHu yKyBHunap SunaH MynoKoT ^apaeHuga W3 öepumu MyMKuH SynraH Typnu 3ugguaTnu Ba3uaTnapHu Te3ga SapTapa^ этнmн ynyH, aBBano y3 uKTugopura, negaroruK Maxoparara TaaHumu KepaK. negaroruK MynoKoT acocuga эpнmнnagнraн WTyKgap yKKTyBHuHuHr u^ogufi MexHara Maxcynugup. YmSy MexHaTHuHr canSufi Ba u^oSufi ToMoHnapu Synumu mySxacro. X,ap Sup Ba3uaTHu oKunoHa Saxonam, yHu Tyrpu pe^anamrapum, TapSuaBufi ®:apaeHnapga aKn-ugpoK SunaH MynoKoTHu TamKun этнm 3apyp.

YKKTyBHu SunaH yKyBHunapHuHr MynoKoTga Sup-SupnapuHu y3apo TymyHMacnuKnapu, MynoKoT BocuTanapuHuHr KammoKnuru, xap 6up yKyBHuHuHr pyxuaTura KapaS MyoMana KunuHMacnuru, Sapnara Sup xun Ma^Sypufi uToaTKopnuK MyHocaSarn, yKyBHunapHu Top goupagaru uHTrooMra HaKupyBHu эмoцнoнan ^uxaTgaH canSufi Tyc SepunraH SyfipyK maKnugaru MynoKoT gouMufi 3ugguaTnapHu KenTupuS HuKapagu. negaroruK MynoKoT ycynnapu ycTuga umnamHKHr acocnaHraH t^umuhu Ty3um ynyH, xap yKKTyBHu y3uHuHr MyaMMonapugaH, fiyn Kyfiun

KufiuHHunuKnap W3ara Kenagu. YKyBHunap ^aMoacuga cogup SynaguraH xap

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023

Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

y

камчиликларидан келиб чикиб, кийинчиликларни тахлил килиш билан бартараф этиши лозим.

Педагогик мулокотга доир барча машкларнинг умумий йуналишини мавжуд педагогик вазиятларда малака хосил килиш учун, хар бир мулокот иштирокчиларининг имкониятларини очишга кумаклашувчи унинг шахсий хислатларини ривожлантириб боришни таъминловчи воситалардан фойдаланиш таклиф килинади. Мулокотга баъзи укувчиларнинг субъектив карашларини аниклаш, шу укувчи билан мулокотни окилона хал килиниши учун зарур булган вазифаларни белгилаш, унинг хулкини тузатиш ёки унда шунчаки ишонч кайфиятини яратиш керак.

Мазкур вазиятларда узаро харакатларнинг тизимли воситалари мажмуаси куйидагича белгиланиши мумкин:

• мулокот жараёнида тарбияланувчи объектнинг жавоб харакати имкониятларини олдиндан кура билиш;

• объектда психологик тусик ва салбий карашларни келтириб чикарувчи воситаларни кулга киритиш;

• вазиятнинг узгаришига караб фойдаланиш мумкин булган мулокотларнинг бир нечта моделига эга булиш;

• укувчилар жамоаси фикрларини тинглаш, уларнинг мулохазаларига кушилиш, уларга хамдардлик куникмасини ривожлантириб бориш;

• узаро мулокот натижаларини бахолаш ва эришилган ютуклар хамда камчиликларни педагогик-психологик воситалар асосида таккослаш.

Хулоса килиб шуни айтиш жоизки, педагогик фаолият ва педагогик мулокот характери укитувчининг шахси, унинг карашлари нуктаи назарларида ва хулкида намоён буладиган гоявий сиёсий савияси, профессионал тайёргарлиги ва билишга интилиши билан узвий боглик. Бу асосий хислатлардан ташкари укитувчининг умумий ва бошка кобилияти, унинг мойиллиги характери, муваккат психик холатлари, шунингдек, тупланган тажрибаси мухим ахамиятга эга. Укитувчи шахсининг профессионал жихатларини ва уз-узини тарбиялаш йулларидан бири узининг сифат ва хислатларини, шунингдек педагогик фаолият ва мулокотларининг баркарор хусусиятларига, укитувчи билимининг савияси ва тарбияланганлиги натижасида эришилган натижаларини тахлил килишга доир машкларда хам намоён булади.

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

y

REFERENCES

1. Ulmasovna,D.M.(2022). Pedagogikaning dolzarb muammolari. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 10(10), 211-212.

2. Kholida, S., Akhrarova, Z., Mamura, D., Gulbakhor, I., & Kadamboy, M. (2019). Modular teaching technology based on scientific activity.

3. Kazakova, S. (2023). Boshlang 'ich ta'limda "Tarbiya" darslarini tashkil etishda innovatsion yondashuvlar. Yangi O'zbekiston pedagoglari axborotnomasi, 1(1), 18-

4. Abdurahmonova, I., & Sharifova, Z. (2023). Umumiy o 'rta va o 'rta maxsus ta'limda "Tarbiya" fanini o 'qitishda tarbiyaviy treninglardan foydalanish. Yangi O'zbekiston pedagoglari axborotnomasi, 1(1), 13-17.

5. Dehkanova, M. (2021). Issues to increase the efficiency of pedagogical activity in higher education. Sciences of Europe, (72-2), 54-56.

6. Ulmasovna, D. M. M., & Qizi, R. M. Q. (2023). Bo'lajak boshlang'ich sinf o'qituvchilarining ijtimoiy-madaniy kompetentligini rivojlantirish. ta'lim va rivojlanish tahlili onlayn ilmiy jurnali, 3(4), 52-56.

7. Ахмедова, М. (2017). Педагогик конфликтология. Укув кулланма, 2016.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

8. Axmedova, M. T. (2014). Pedagogik konfliktologiya. T.: TDPU.

9. Akhmedova, M. T., Umarova, M. K., & Polatova, M. S. (2022). THE ROLE OF MODERN METHODS AND TECHNOLOGIES IN IMPROVING THE EFFICIENCY OF THE SOCIAL SERVICES SYSTEM IN THE COUNTRY. Web of Scientist: International Scientific Research Journal, 3(11), 784-787.

10. Akmedova, M. T., & Ugli, J. D. E. (2022). Representations are Emotional-Psychological Visual Images of Reality. European Multidisciplinary Journal of Modern Science, 5, 188-192.

11. Akhmedova, M., Narmetova, Y., & Alisherov, B. (2021). Catigories of person in conflict and methods of conflict resolution in the occurrance of conflicts between medical personnel.

12. Нарметова, Ю. (2020). Актуальные проблемы организации психологической службы у больных с психосоматическими заболеваниями.

13. Нарметова, Ю. (2020). Оила хотиржамлиги-болалардаги психосоматиканинг олдини олиш омили сифатида. Бола ва замон.

14. Нарметова, Ю. К. (2023). ВИДЫ ПСИХОСОМАТИЧЕСКИХ РАССТРОЙСТВ И ИХ ХАРАКТЕРИСТИКА У ДГТГ"

Gospodarka i Innowacje., 33, 221-224.

22.

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va vechimlar

y

15. Мелибаева, Р. Н. (2018). Проблема умственного развития в трудах психологов советского периода. In International scientific review of the problems and prospects of modern science and education (pp. 127-129).

16. Nasirovna, M. R. (2022). THE ROLE OF PSYCHOLOGICAL DIAGNOSIS IN CLINICAL PRACTICE. Conferencea, 4-6.

17. Мелибаева, Р. (2018). ТАЛАБАЛАР ТАФАККУРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ПСИХОЛОГИК МЕХАНИЗМЛАРИ.

18. Karimovna, N. Y., Nasirovna, M. R., Tursunaliyevna, A. M., Abduvaliyevna, A. N., & Ravshanovna, U. S. (2023). Psychodiagnostics of psychosomatic diseases. Journal of Survey in Fisheries Sciences, 10(2S), 2903-2911.

19. Abdunasimovich, I. S. (2022). KONFLIKTOLOGIYADA TANA ZABONI. Scientific Impulse, 7(2), 633-637.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.