Научная статья на тему 'ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПРОЦЕСС СОЦИАЛЬНОЙ РАБОТЫ С ДЕТЯМИ-ИНВАЛИДАМИ'

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПРОЦЕСС СОЦИАЛЬНОЙ РАБОТЫ С ДЕТЯМИ-ИНВАЛИДАМИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
59
28
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ / ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ / СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ / МЕТОДЫ / ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ / СОЦИАЛЬНАЯ РАБОТА / СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Сатторов Бахтиёр Шомуродович

В данной статье описывается место и необходимость использования информационных технологий при работе с детьми с ограниченными возможностями. Представлены основные методы информационных технологий и их основные направления, которые были разработаны и развиты в зависимости от типа инвалидности и индивидуальных особенностей. При этом полностью отражена роль информационных технологий в адаптации детей с ограниченными возможностями к различным условиям жизни и их использовании в современных условиях Таджикистана.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF SOCIAL WORK WITH CHILDREN WITH DISABILITIES

This article describes the place and necessity of using information technology when working with children with disabilities. The main methods of information technology and their main directions, which were developed and developed depending on the type of disability and individual characteristics, are presented. At the same time, the role of information technologies in the adaptation of children with disabilities to various living conditions and their use in modern conditions of Tajikistan is fully reflected.

Текст научной работы на тему «ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПРОЦЕСС СОЦИАЛЬНОЙ РАБОТЫ С ДЕТЯМИ-ИНВАЛИДАМИ»

организмро вазнин намуда дарди чашм, дарди сар ва амсоли инхоро ба вучуд меоварад. Дар ин вазъияти баамаломада шахс натанхо худ гирифтори мушкилотхои равонй мешавад, балки натичаи омилхои таъсиррасонанда ба он бурда мерасонад ки бо муносибату муоширати дагал, атрофиён хусусан аъзои оилаи худро ба мушкилот ру ба ру менамояд.

Аммо тааччубовар он аст, ки дар баробари донистани зарархои технологии хозиразамон, инсонхо дубора ба он наздиктар мешаванд. Инчуни, тарзи дуруст истифодабарии онро риоя намекунанд. Хол он ки дар Чумхурии Точикистон соли 2010 "Соли фарханги техникй" эълон шуда буд. Пас донистани фарханг, истифодабарии технология хам вактро зоеъ намекунад ва хам саломатии моро бардавом нигох медорад.

Хулоса, шахс хангоми бехобй табъи нохушу рухи кохида дорад ва руз то руз саломатиашро бадтар хис мекунад. Дар у маъюсй, камгап шудан, камиштихой, танхоиро ихтиёр кардан ва амсоли инхо мушохида мешавад, ки билохира ба беморихои физиологию равонй гирифтор шуда, майлхои худкушй дида мешавад. Дар сурати бетаваччухии шахсони наздик ва атрофиён ин гуна ашхос худкуширо дар амал тадбик менамояд. Гуфтан мумкин аст, ки риояи меъёри хоб имконият медихад ки хар як шахс солиму дарозумр бимонад.

АДАБИЁТ

1. Асратян Э.А Очерки по физиологии условных рефлексов / Э.А Асратян - М.: Наука, 1970.

2. Анохин П.К Биология и нейрофизиология условного рефлекса / П.К Анохин. - М.: Медицина, 1968.

3. Бирюков ДА Экологическая физиология нервной деятельности / ДА Бирюков. -М.: Медгиз, 1960.

4. Беритов И.С. Структура и функции коры большого мозга / И.С. Беритов. М.: Наука, 1969.

5. Бобокарим Ш, Фазлинисо Ш. Адаб зевари хусн аст/ Ш. Бобокарим, Ш. Фазлинисо.-Д.: Маориф ва фарханг, 2006. -79 с.

6. Крдиров КБ., Давлатов М.Т., Расулов СХ Вожаномаи тафсирии истилохрти психологй ва педагога /КБ. Крдиров, М.Т. Давлатов, С.Х. Расулов. - Д: КВД "Кишоварз", 2008. - 170 с.

7. Саид Н.С., Назаров М.А. Фалсафа ва методологияи илм / С.Н. Савд, М.А Назаров. - Д.: Маориф, 2016. -285 с.

ОДИН ИЗ ФАКТОРОВ СПОСОБСТВУЮЩИХ ДЕПРЕССИИ У ЧЕЛОВЕКА

Сон - одно из самых полезных условий для здоровья человека. Бессонница - одна из основных причин депрессии и беспокойства у людей, которая приводит к различным психическим и психологическим расстройствам. В этом случае мы не можем полностью проанализировать, структурировать, интерпретировать и объективно объяснить явление или учебный материал. Также мы подробно описываем материал и откладываем в сторону детали, составляющие смысл и суть мероприятия. Люди, страдающие бессонницей, страдают психофизиологическими расстройствами нервной системы и даже кончают жизнь самоубийством. Правильное функционирование нервной системы играет ключевую роль в жизни человека и освещает будущее.

Ключевые слова: бессонница, депрессия, тревога, фактор, человек, нервная система, психофизиология, нервозность, суицид.

ONE OF THE FACTORS CONTRIBUTING TO DTPRESSION IN HUMAN

Sleep is one of the most beneficial conditions for human health. Insomnia is one of the main causes of depression and anxiety in people, which leads to various mental andpsychological disorders. In this case, we can not fully analyze, structure, interpret and objectively explain the phenomenon or educational material. We also describe the material in detail and set aside the details that make up the meaning and essence of the event. People suffering from insomnia suffer from psychophysiological disorders of the nervous system, leading to suicide. The properfunctioning of the nervous system plays a key role in aperson's life and illuminates a person'sfuture.

Keywords: insomnia, depression, anxiety, factor, person, nervous system, psychophysiology, nervousness, suicide.

Сведения об авторах:

Саидзода Бахрулло Хол - ассистент кафедры психологии факультета философии Таджикского национального университета. Телефон: (+992) 987957070, E-mail: bahrullo_90@mail.ru

About the authors:

Saidzooda BahruHo Khol - Assistant of the Department ofPsychology, Faculty of Philosophy of the Tajik National University. Phone: (+992) 987957070, E - mail: bahrullo_90@mail.ru

ИСТИФОДАИ ТЕХНОЛОГИЯМИ ИГТИЛООТЙ ДАР ^АРАЁНИ КОР^ОИ ИЧТИМОЙ БО КУДАКОНИ МАЪЮБ

Сатторов Б.Ш.

Донишгоуи давлатии омузгории Тоцикистон ба номи С. Айнй

Хукумати кишвар бо максади амалй гардонидани сиёсати давлатии хифз, таъмини шароитхои мусоиди зиндагй, хукуку озодихо ва имтиёзхои ичтимой ва таъмини шароитхои мусоид барои иштироки маъюбон, аз чумла кудакони имконияти махдуддошта дар хаёти иктисодй ва сиёсии чомеа бисёр корхоро

бa шуган pacoнидa, еaнaдхoи мeьëpй-хyкyкии зиёд, аз чумла ^нуни Чyмхypии Тoчикистoн <<U,ap бopaи хифзи ичтимoии мaъюбoн дap Hy^^yp™ Тoчикмстoн» -po тахия Ba тacдик нaмyдaacг [1]. ,3ap мoддaи aввaли ин кoнyн oмaдaacг, ки «Maьюбoни Hy^^yp™ Тoчикмстoн аз хамаи xyrçy;y oзoдихoи ше^ш, ичтимoй-икгиüoдй Ba cиëcиe, ки КoнcI™yтcия (Сapкoнyн)-и Чyмхypии Тoчикмстoн Ba дигap cana^M мeьëpй-хyкyк;ии HyNixyp™ Тoчикистoн wy;appap намудаанд, 6apxyp^opaH,4».

Maъюбй - xaлaлдopгapдй дap x.aëxy фaъoлият ad, ки дap нат^аи oн шaxc дap xaëra xyд ë чoмea iehxo на;ши мЕхдyдepo ^po мeнaмoяд ë умуман аз ин бeнacиб ad. Чи xeлe, ки меълум ad, x.aëxy фaъoлияти шaxcи мaъюб 6o caбaби нoгaвoнии чиемoнию зeхнй xeлe махдуд мeбoшaд. Xapoбшaвии кoбилияти ичpoи ин ë oн нaмyдхoи фaъoлият бapoи к^дашн аз лЕхзаи тaвaллyд Ba дap дaвoми зиндaгй pyй дoдaнaш мумкин аст Кopи ич;гимoй 6o мaъюбoн - ин pacoндaни ëpm aмaлй бa мaъюбoн, oилЕхo Ba ^yw® oдaмoни дopoи имкoнияIхoи махдуд 6o дapoмaди мoддии xeлe паст, ки кaеaлихoи гyнoгyни кухнешуде дopaндy poбитaхoи ичIимoиpo гум кapдaaнд, бa мaкcaди фapoхaм oвapдaни шapoигx,oи мyвoфик бapoи зисти ohxo Ba нигoхдopии фaъoлнoкии ич;гимoии ohxo мeбoшaд.

Бa шaxüoни маьюб acocaH чунин xycyc™!^) xoc мeбoшaнд:

• мaxдyдияти муетакилияти чиcмoнй;

• мaxдyдияти хapaкaтнaмoй;

• мaxдyдияти шyFлвapзй бa фaъoлияти мyкappapй;

• мaxдyдияти гиpифтaни мaълyмoг Ba кacбyхyшpoмyзй;

• мaxдyдияти хaмгиpoй 6o чoмea

• ишгиpoки фaъoл нaдoшгaн Ba ë yмyмaн шиpкaт нaвapзидaн дap тaмoми нaмyдхoи фaъoлияти pyзмappa Ba f.

Дap зaмoни wyocMp мacъaлaи тaшкили мyгoбикшaвии ичтимoии квашни имкoнияти мaxдyддoшгa 6o вocигaи тexшлoгияхoи инфopмaтcиoнй дap paдифи мacъaлax,oи мyбpaмy мухим 6ok^ мeмoнaд.

Maъюбй мacъaлaи умумичамьиятй буда мyвoфики oмopи pao^m СММ xap як дахум нaфap дap кypaи зaмин дopoи маюбй, киемЕти дигape аз нoкиеихoи зсхнй, ч^мй Ba oeнoopй (хиеей) азияг мeкaшaнд. Дap мачм^ь бoшaд, ин нишoндихaндa 6е 25% Е^щии кypaи земин poCT мeoяд.

Дap мacьЕлaи oилaвй бoшaд, мeтaвoн чунин тжмин ^д, ки Iaкpибaн oилaи ^opaI аз 4 нaфap, якe аз аь^зсюни oh дopoи имкoнoги махдуд мeбoшaд. К^дашни маьюб дap мунсюибат 6o чoмea ниoбaти xyдaшoн шзукбин буда, ба х™ocи нoкoмилй Ba татрии xeш 6o як эътибopи xoca мeнигapaнд.

Яте аз вaзифЕхoи мухиму aфзЕлиягнoки чoмeaи мутамаддин - ин 6exrap намудани xaëra квашни маьюб, 6o мaкoaди xyдaмaлинaмoй, pyii^n иктидopи xeш дap дoиpaи чoмeaи wyocMp ба шyмop мepaвaд. CoxaM мЕopиф Ba таълиму тapбия бoяд дap хама гуна хoлaт ба ишбат гиpифIaни талабот Ba имкoнoги кyдaкoни мЕьюбpo 6o мaкoaди мутобик намудани ohxo ба шapoмIxoи гушгуни xaëтй шapт Ba зapyp мeбoшaд.

Тexнoлoгияхoи иттилooгй (минбаьд иxтиoop - ТИ) имкoни нoил шудан ба дapaчЕхoи баланди paвaнди таълим Ba дap ин замина, дaoIpacй ба ЗЕxиpЕхoи элeкIpoнй, ки ин бoиcи ба даст oвapдaни дoнишхoи зapypй Ba pyшд дoдaни кoбилияIхoи эчoдй мeгapaд, lapoHx фapoхaм мeopaд. Бapoи кyдaкoни мЕьюбe, ки имкoни дap мaктaбхo тaхеил кapдaнpo нaдopaнд, таълими фocилaвй кopкapд гapдидaaст. Чун ^ида, бapoи xap яки ohxo кoмпютep 6o мечмуи бapнoмЕхoи ич;гимoй, ки 6o xyеyеияIхoи фapдии ohxo raop^ гapдидaaст, хатмй мeбoшaд.

Хамин тapик;, ТИ - ин фaьoлиягe ба шyмop мepaвaд, ки бapoи ба даст oвapдaни мaвoдхoи иттмлooги нaви бocифaт дap бopaм paвaнд Ba ë зyхypoг вocитaхo Ba мeтодхoи чамькунй, кopкapд Ba иpooли гудагун истифoдa мeгapдaд. ВaзифЕхoи aеocии ТИ пpoгcecopхoи матнй, чaдвaлхoи элeкгpoнй, cиcгeмaи идopaм маьлумот Ba еистeмЕхoи таьишги фyнкеиoнЕлй ба шyмop мepaвaд: НЕмyдхoи aеocии ТИ ботад, кopкapди мaвoд, идopaкyнй, дaстгиpй Ba мyеoидaт хангами ^були ;apop Ba инчунин cиcгeмЕхoи экепepгиpo дap xyд фapo мeгиpaд [2, 3, 4].

Одатан истифoдaм ТИ бapoи кyдaкoни маюб дopoи oaмтхoи муэталиф мeбoшaд Ba дap ма^лЕи мaзкyp ба чунин caмIхoи ТИ бeшгЕp тaвaччyх д0дa шудааст, аз ^били:

1. ТИ дap халли вaзифЕхoи чyбpoннaмoй. Дap caмти мaзкyp тexнoлoгия ба еифaти вocитaи илoвaгй бapoмaд намуда, ба xoнaндaгoни дopoи имкoни махдуд бapoи иштиpoк намудан дap paвaнди таьлим имим мeдихaд.

2. ТИ дap халли вaзифЕхoи иелoхнaмoй (кoppeкеиoнй). Самги мaзкyp ба еифaти тaшxме Ba мoнитopинги paвaнди таьлим 6o мaкoaди pyшди дoниш Ba 6ap;apop намудани фyнкcиoнияхoи вaйpoншyдa бapoмaд мeкyнaд.

3. Иoгифoдaм ТИ хамчун BocHIa бapoи pymд Ba амали намудани икг™дopи зeхнию эчoдии xeш мyooидaт мeкyнaд.

4. ТИ дap халли мacьaлEхoи кoммyникaтивй, ки вoемIaм ягoнaм poхaндoзй намудани aлoкa 6o oлaми 6epyrn бapoмaд мeкyнaд [5].

ТИ Ba иoгифoдaм oh дap кopи ичтимoии кyдaкoни маьюб нaфьoвap мeбoшaд. 4yHoHe ба хaмEгoн маълум аст, дap чoмea нaмyдхoи гyнoгyни маьюбй вучуд дopaнд (шутюй, бинoй Ba f.) Ba ТИ 6ornaA, Bo6aoIE ба нEмyдхoи зикpгapдидaм маьюбй мeгaвoнaд xизмEтpaеoнии xeшpo амалй нaмoяд. MacanaH, ба кудЕШни маюби дopoи шyнaвoй идpoки oвoз кaнoaтмaндию xyшхoлиpo мeбExшaд. Бapoи нoшyнaвoëн бoшaд, бapнoмaм гуш ^дани бapнoмEхoи мyещaвй, ки дap pyn^n ohxo накши aеoеиpo мeбoзaд, лoзим ба шyмop мepaвaд. Бapoи амалй намудани xмзмaтpaеoнихoи зикpгapдидa ТИ xapopaI Ba мaвчхopo IEFrnp дoдa, Bo6acra ба кудаки маьюб бapнoмEpo мутобик; куданида, poхaндoзй мeкyнaд. Дap бapoбapи ин, якe аз мeгoдх,oи дигap Ba мaшхyp, ки дap аалия иoгифoдaм бemгapи oHpo мeгaвoн мyшoхидa намуд, ТИ БОС-тpeнинг ба шyмop мepaвaд. БOC-мeгoд ба мизoч ниюн дoдaни нишoндихaндEхoи физиoлoгии ohxo, ки дap aoocи пpoгoкoли клиникй муайян гapдидaaет, имкoн мeдиxaд.

^HmepHex низ дap нaвбaти xyд бapoи кyдaкoни нoшyнaвo накши нaзappacpo мeбoзaд. Ohxo мeтaвoнaнд еeминap-чa^х,o, тeлeкoнфepeнеия, чaт-мaшвapa^х,opo дap aoocи peчaм Off- line тEвaеcyти пoIaм элeкIpoнй 6e мaмoният мEвpиди иoгифoдa ;apop диханд. Инчунин, ^raBo^o® видeoи Ba aнимEтеихo, ки ба oмyзиши зyхypoг Ba paвaндхoи мyxтaлиф aлoкaмaндй дopaнд, бeнихoят Ha<^boBap мeбoшaнд.

Бapoи pymди кyдaкoнм дopoи вaйpoншaвиxoи тEкягoхy хapaкaт инунин мстоди БОС низ мaвpиди иoгифoдa ;apop дoдa мeшaвaд. БOC-элeкIpoмиoгpaммa бapoи кудашн тEвaеcyти вocитEхoи чамъиятй имкoни oмyзиш Ba ë мaьpифaт ^дан, инчунин идopaи хapaкaтхoи шExеиpo мсдихед. №p вaзьиятхoи aлoхидaгй мymк™лoги дигapepo мeтaвoн нoмбap намуд, ки ин хам 6oma^ клaвиaтypaм кoмпютep ба хиooб мepaвaд. 3epo чyнoнe маьлум аст, кудЕШни маьюб имкoни якбopa зф кapдaни якчанд Hy^rapo нaдopaнд. Бapoи халли мymк™лoги мaзкyp клaвиaтypaм ма»^ кopкaд шудааст, ки бapoи кудашн дaстpaе Ba кулай ба шyмop мepaвaд.

Рушду нумуи ТИ на iehxo дaстapей ба итт™лoIpo фapoхaм oBap^ балки бapoи кyдaкoни маьюб бapoи вopид шудан ба ^хнЕи таълиму тapбия имкoнияти Baoebpo дoд. Дap poбитa ба ин, дap зaмoни мyocиp ТИ-po метают хамчун якс аз киемaтхoи чyдoнaшaвaндaи paвaнди таълим шyмopид, ки бapoи нoил шудан ба кoмëбихoи нaзappac мyеoидaт мскунед [6, 7, 8].

Бo икг™дopи бyзypги чyбpoни маъюбии ^дашни дopoи имкoнoги махдуд ТИ мeтaвoнaд вocмIaм мухими дидактикй Ba кoммyникaтивй гapдaд, ки чaнбEхoи зикpгapдидa бapoи pymди maxc замина ^omra, ба ин вacилa ба к^дашни маьюб бapoи наздик шудан ба чoмeaи мyocиp кумак Ba мyooидaт мскунед.

Бapoи 6exrap кapдaни хaëти ^дашни имкoниятEmoн махдуд acocaH ду paвиш истифoдa мeшaвaнд: тexнoлoгияхoи фocилaвй Ba ЗExиpEхoи paкaмии таълимй. Одатан тexнoлoгияхoи таълими фocилaвй ба xyдoмyзй acoc ëфтEaнд. Кодекс, ки мyaллимpo дида нaмeгaвoнaд, мeгaвoнaд зуд ба вocиIaи тeлeкoммyникaтеия 6o y тaмoc гиpaд. Самги мaзкyp oмyзишpo дap aoocи тexнoлoгияхoи интepнeтй ба pox мeмoнaд. ТИ paBam^ мухими таълими ^дашни маьюб тEвaеcyти истифoдaм yнcypхoи интepaкгивй Ba мyлгимeдиявй ба шyмop paiera, еaIхи тaхеилoIpo баланд мeбapдopaд.

Дap чEX0ни мyocиp, к^дашни имкoниятEшoн махдуд на хам^а имкoн дopaнд мyстaк™лoнa тaхеил Ba бoзoмyзй кунанд, ин далет oHxopo аз шapoити зиндагии мyocиp 6epyH мскунед. Ва arap пeштap пaйдoиш, вaзьи мoддй, мавров дap чoмea еaбaби чунин нoбapoбapй хиooб мсшуд, имpyз oмили чунин табакабандй oaтхи пасти фapхaнги иттмлooгй ба шyмop мepaвaд. ,3ap aеocи ин, мeгaвoн чунин xyлocaи тaxминй кapд, ки дap oяндaи наздик тEкдиpи кyдaкoни маьюб аз oh Bo6acra xoхaд буд, ки ohxo ин ë oh мaълyмoIpo то чй aндoзa зуд мeгиpaнд Ba истифoдa мeбapaнд.

Oгoхии oapивaкг™и кyдaкoни имкoниятEmoн махдуд ба ohxo имкoн мсдихед, ки дap чoмea мутобик; Ba бapкapop шаванд, ба ohxo дap гиpифтEни мaълyмoги мукаммал Ba иштиpoки фaьoл дap xaëra чoмea мyooидaт кapдa мeшaвaд. ,3ap айни зaмoн, баъзан хoлaIхoe мeшaвaнд, ки мyтaaеcиoнa aкoapи oилaхo ба ^дашн дaстpacии зapypиpo ба тexнoлoгияхoи иттмлooгй фapoхaм oвapдa нaмeгaвoнaнд. Бapoи ин, тахия Ba кабули стaндapтхoи мyвoфик; бapoи тахияи бapнoмaхoи татбщи ТИ мaxеyoaн бapoи кyдaкoни мъюб дap зaмoни тexникaвy тexнoлoгия айни мyддao мeбoшaд.

АДАБИЁТ

1. Бoчapникoв, ВН. Иmфopмaшoнныe гexнoлoгии b т^измс: Учс6. nocoóne I ВН. Бoчapникoв, ЕГ. Лaвpymинa, Я.Ю. Блинoвекaя. - 2-e изд. crep. - M.: ФЛИНТА, 2013. - 35Sc.

2. BeMoiep В.А., Бaжemoв Р.И. Фopмиpoвaниe мoдeли oGyHeHnH Bîpocjibix ocmoвaм инфopмaшoнныx гexнoлoгий: peшoнaльный acпeкг: мomoгpEфия. - Биpoбиджam: Издaгeльcкий цeнтp ФГБОУ ВПО "ИГУ им. Шoлoм-Aлeйxгмa", 2014. 126 c.

3. Дмитриева ГЮ. Применение информационных технологий в системе социальной работы с детьми-инвалидами [Электронный ресурс]. URL:htlp://xrefeiat.ru/84/776-1-primenenie-informacionnyh-tehnologiiy-v-sisteme-social-noiy-iaboty-s-det-mi-invalidamihtml

4. Китаева И.В. Примеры применения информационно-коммуникационных технологий и цифровых образовательных ресурсов при обучении детей-инвалидов [Электронный ресурс]. URL: http://nsportal.ru/shkola/inostrannye-yazyki/angliiskiy-yazyk/library/2014/06/19/primery-primeneniya-informatsionno

5. Конуни Чумхурии Точикистон «Дар бораи хифзи ичтимоии маъюбон дар Чумхурии Точикистон»

6. Лаврушина Е.Г. Информатизация общества и проблемы образования.

7. Лаврушина Е.Г., Моисеенко Е.В. Управление процессом обучения на основе квалиметрического подхода // Территория новых возможностей. Вестник Владивостокского государственного университета экономики и сервиса. 2013. N° 3 (21). С. 92-96.

8. Моисеенко Е.В., Лаврушина Е.Г. Информационные технологии в экономике.

9. Мухаббатова С. Дастовардхои сохаи хифзи ичтимоии ахолй дар соли 2008-2010 //Мехнат ва рушди ичтимой//Нашрияи илмй-оммавии Муассисаи давлатии «Пажухишгохи мехнат ва хифзи ичтимоии ахолии Чумхурии Точикистон». № 2(5). 2010. С. 2426

10. Открытие Центра информационных технологий для детей-инвалидов [Электронный ресурс].133848

11. Токарева Н.Г. Роль информационных и коммуникационных технологий в образовании инвалидов. Информационное общество, 2010, вып. 1, с. 55-61. [Электронный ресурс]. 904 с.

12. Черкасова, Е.А Информационные технологии в банковском деле: учеб. пособие для студ высш. учеб. заведений/Е.А Черкасова, ЕВ. Кийкова - М. : Издательский центр "Академия", 2011, 320 с.

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПРОЦЕСС СОЦИАЛЬНОЙ РАБОТЫ С ДЕТЯМИ-ИНВАЛИДАМИ

В данной статье описывается место и необходимость использования информационных технологий при работе с детьми с ограниченными возможностями. Представлены основные методы информационных технологий и их основные направления, которые были разработаны и развиты в зависимости от типа инвалидности и индивидуальных особенностей. При этом полностью отражена роль информационных технологий в адаптации детей с ограниченными возможностями к различным условиям жизни и их использовании в современных условиях Таджикистана.

Ключевые слова: дети с ограниченными возможностями, информационные технологии, система образования, методы, дистанционное обучение, социальнаяработа, социальная адаптация.

USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF SOCIAL WORK WITH CHILDREN WITH DISABILITIES

This article describes the place and necessity of using information technology when working with children with disabilities. The main methods of information technology and their main directions, which were developed and developed depending on the type ofdisability and individual characteristics, are presented. At the same time, the role of information technologies in the adaptation of children with disabilities to various living conditions and their use in modern conditions of Tajikistan isfully reflected.

Key words: children with disabilities, information technology, education system, methods, distance learning, social work, social adaptation.

Сведения об авторе:

Сатторов Бахтиёр Шомуродович - соискатель кафедры информационной технологии и коммуникации Таджикского государственного педагогического университета им. САйни. Email: bakhtiyor91@mail.ru. Тел: (+992) 904226633

About the author:

Sattorov Bakhtiyor Shomurodovich - Applicant for the Department of Information Technology and Communication, Tajik State Pedagogical University named after S.Aini. E-mail:bakhtiyor91@mail.ru. tel: (+992) 904226633

ТАШАККУЛИ ШАЩУ РАГБАТ БА МЕ^НАТДУСТЙ ОМИЛИ БАЛАНД БАРДОШТАНИ ТАРБИЯИ МАЪНАВИИ НАСЛИ НАВРАС

Нуралихонзода С.Н.

Донишгощ давлатии тщорати Точикистон

Мехнатдустиро педагог К.Д.Ушинский хеле барчаста тавсиф кардааст. "Мехнат, инсонро аз нигохи маънавй ганй месозад, рух, хиссиёти вайро тоза мекунад, барояш дакикахои бешуморй шодкомиву фарах эхдо месозад". Ба акидаи вай конуни психологие амал мекунад, ки мохияташ дар ин аст: халоват бояд баробар ба мехнат бошад. Вазифаи тарбия дар оила аз он иборат аст, ки одамро ба кор омода созанд. Барои ин бояд волидайн ба фарзандонашон хануз аз овони кудакй ба мехнат чалб карданро биёмузанд. Талабот

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.