Научная статья на тему 'ИНТЕГРАЦИЯ РАЗНЫХ НАУК В ДОПРИЗЫВНОМ ВОЕННОМ ОБРАЗОВАНИИ'

ИНТЕГРАЦИЯ РАЗНЫХ НАУК В ДОПРИЗЫВНОМ ВОЕННОМ ОБРАЗОВАНИИ Текст научной статьи по специальности «Биологические науки»

CC BY
21
5
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ЗАЩИТА РОДИНЫ / ИСТОРИЧЕСКАЯ РОДОСЛОВНАЯ / ТВОРЧЕСКОЕ НАСЛЕДИЕ / ЖИЗНЕННАЯ СМЕЛОСТЬ / ДУХОВНОЕ И КУЛЬТУРНОЕ НАСЛЕДИ Е / ЦЕННОСТЬ / ФИЛОСОФИЯ / ЛОКАЦИЯ / ОПТИКА

Аннотация научной статьи по биологическим наукам, автор научной работы — Темиров У.Х., Сафоев Х.А.

В данной статье рассматривается использование военного образования по различным предметам.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ИНТЕГРАЦИЯ РАЗНЫХ НАУК В ДОПРИЗЫВНОМ ВОЕННОМ ОБРАЗОВАНИИ»

Вестник магистратуры. 2019. № 4-3(91)

ISSN 2223-4047

УДК 37.01

У.Х. Темиров, Х.А. Сафоев ИНТЕГРАЦИЯ РАЗНЫХ НАУК В ДОПРИЗЫВНОМ ВОЕННОМ ОБРАЗОВАНИИ

В данной статье рассматривается использование военного образования по различнъм предметам.

Ключевые слова: защита Родины, историческая родословная, творческое наследие, жизненная смелость, духовное и культурное наследи е, ценность, философия, локация, оптика.

Чакириккача харбий таълим элементларидан турли фанларда фойдаланиш учун укув фанлари имкониятларини тахлил килиш максадга мувофик. Талабаларда тарих фанини урганиш жараёнида ижтимоий ривожланиш конуниятларининг бошлангич тушунча ва дунёкараши шаклланади, талабалар ижтимоий ривожланишнинг шарт шароитлари, иктисодий тузумнинг ривожланиши, жанг хусусиятлари ва харбий хизматнинг ривожланиши хамда ушбу фаолият билан богликлиги хакида дастлабки билимларни олади. Тарих фан дастури талабаларни харбий хавф - хатар давримиз хакикати эканлиги хакидаги билимларни олишади. Талабалар тарихий материални тахлил килиш ва умумлаштиришга урганишлари, алохида вокеа ва далиллар мохияти ва ахамиятини аниклашлари, утиш ва хозирги ижтимоий холатларни таккослаш ва бахолаш учун назарий билимларни тадбик килишлари керак. Талабаларда тарихий жараёнга алокадорлик хиссиётини уйготиш, атрофда содир булаётган вокеаларга масъулият сезиш катта урин тутади. Бунинг учун эса таълим жараёнида нафакат утмишдаги буюк кишилар, балки Ватанимиз оддий мехнаткашлари хамда унинг химоячилари хаёти ва фаолиятини очиб бериш зурур. Талабаларни шундай вазиятларга куйиш керакки, бунда улар урганилаётган тарихий вокеаларни хаёлан уз иштироки билан солиштира олсин, шу йул билан узини, Ватан химоясига тайёрлигини бахоласин. Адабиётни урганиш талабаларни Ватан химоясининг минг йиллик анъаналари хакидаги фикрларга эга булиб, унинг мустакиллиги учун курашган тарихий аждодларимиз кахрамонлари билан фахрланиш хиссиётини уйготади, мустакилликни химоя килишга чакиради, душманга булган нафрат хиссиётини тарбиялайди. Адабиёт фани Амир Темур, Мирзо Улугбек, Мухаммад Захириддин Бобур, Имом Ал Бухорий, Боховуддин Накшбанд, Дожи Ахмад Яссавий ва бошка узбек халкининг буюк ва машхур аждодлари ижодий мероси ва хаётий жасоратларини билиб олишга муваффак булади. Буюк Турон замини халкларининг уз мустакиллиги учун олиб борган кахрамонона курашига багишланган адабий асарлар талабаларга жангларнинг юзага келиши, Ватан учун аждодларимиз курсатган кахрамонона жасоратлари борасидаги гоят улкан, бебахо маънавий, маданий мерос ва кадриятларнинг мохиятини тушунишига ёрдам беради. Адабиёт укитувчиси ёшларга хакикатгуй, ёмонлик ва зурликка карши курашиш хислатларини ривожлантириш, кахрамонона утмиш вокеалари билан якинлашишга ёрдам бериш, хаётан узини адабий кахрамонлар урнига куйиш, хаётий тажриба камчилигини тулдириш, хаётий фаолият йуналиши, курсатма ва далилларини, мамлакат гуллаб яшнаши ва уни тажовузкорликдан химоя килишга тайёрлашдек мухим рухий - маънавий онгини шакллантиради. Математика фани жангни олиб бориш, жанговар махорат замонавий воситаларини эгаллаш учун математик билимларнинг зарурлиги ва булажак Ватан химоячиси учун айникса мухимлигини уктиришади. Математикани урганишда харбий фаолият учун мухим булган жанговар масъулият, ички интизом ва ташкилийликни шакллантиришга ёрдам беради. Физикани урганиш жараёнида талабалар харбий техниканинг физик асосларини (балистика, локация, оптика, ук отиш куроли механикаси) узлаштиради. У ёки бу харбий техник курилма (ракета учиши, самолёт йуналиши) самарадорлиги хисоби, тахлили, бахосини талаб киладиган харбий техник мазмунли масалаларни ечиш кобилиятига эга булади, харбий касбий харакатларга якинлаштирилган вазиятда назарий билимларни тадбик этишга урганадилар. Кимё дарсида талабалар кимёвий куролдан химояланиш асослари, бу йуналишдаги фан ютуклари билан танишади, хамда одам, озик-овкат махсулотлари, ичимлик сув, уй ва бошка нарсаларни захарли кимёвий моддалардан химоя килиш максадида куникмалар оладилар. Биологик фанларни урганиб, талабалар Узбекистан флораси бир катор усимликларнинг дориворлик хусусиятлари, улардан касаллар ва ярадорларни куткаришда, халк тиббиётида фойдаланилишини билиб оладилар. География талабаларни Ватан худуди ва табиат бийликлари, мамлакатда амалга оширилаётган табиат янгиланишлари хакидаги билимлар билан куроллантиради. Талабалар табиий мухитдаги асл холига келмайдиган узгаришларни (улардан бири харбий харакатлар) юзага келтириш омиллари, воситалари билан танишадилар. Физик - географик фанлар ядро, кимёвий ва бактериологик куролни тадбик килиш бутун тирик мавжудот улимига олиб келиши, ландшафтни узгартириши мумкин. Физик география

© Темиров У.Х., Сафоев Х.А., 2019.

ISSN 2223-4047

Вестник магистратуры. 2019. № 4-3(91)

талабаларга муайян бир худуд хажми ва табиий шароитлари хакида маъмумотлар беради. Мавжуд маълумотлардан келиб чикиб, талабалар химоя ва никобловчи хусусиятлар хакида хулоса килишлари мумкин. Физик - географик фанлар талабаларда куз билан чамалаш, аниклик, куриш хотираси каби хислатларни ривожлантиришга ёрдам беради. Таълим жараёнида талабалар жойни аниклаш, йуналишларни топиш, азимут буйичахаракатланиш ва нишонгача булган масафани аниклаш, топографик харитани укиш ва унга объектларни киритишга урганади. Дарбий хизматга ёшларни маънавий-ахлокий, ижтимоий-сиёсий тайёрлаш борасидаги вазифаларни хал этишда асосан, халкимиз мустакиллиги, миллий озодлиги кураши, кахрамонлик йилномаси, халк ва унинг Куролли Кучлар шухратига сазовар булган жанговар ва мехнат анъаналари билан таништиришни кузда тутади. Тажриба курсатадики, бундай ютуклар, Ватаннинг кахрамонона утмиши хакидаги хикоялар талабаларда ватанпарварлик хиссиётларини ривожлантириш, уларнинг фикрлари, килганишлари ва харакатларига фаол таъсир килади. Шу билан бирга Узбекистон Республикаси Куролли Кучлари учун соглом, жисмонан чиниккан йигитлар керак, онгли, маънавий - сиёсий маънода мустахкам жангчилар даркор. Дарбий ватанпаварлик тарбияси уз урнида албатта жисмоний тарбияга катта таъсир курсатади. Жисмоний тарбия етарли даражада ёшлар маънавий ривожланиши, унда юкори маънавий хислатларнинг шаклланишига ёрдам беради. Жисмоний чиникиш жараёнида йигитлар амалда кийинчиликларни енгишга, чидамли, ботир ва катъий булишга урганади. Спорт билан шугулланиб, йигитлар узида мардлик, ботирлик, ирода, катъийлик, уз кучига ишончни ишлаб чикади - бу хислатлар Ватаннинг мохир химоячиси учун жуда зарур. Укув жараёни булажак Ватан химоячиси учун зарур булган хислатларни шакллантиришда катта урин тутади.

Фойдаланилган адабиётлар:

1.Каримов И.А. Миллий армиямиз - мустакиллигимизнинг, тинч ва осойишта хаётимизнинг мустахкам кафолатидир. Тошкент. "Узбекистон". 2003.

ТЕМИРОВ УЛМАС ХАМИДОВИЧ - преподаватель, факультет довоенной подготовки, Бухарский государственный университет, Узбекистан.

САФОЕВ ХУСЕН АМИНОВИЧ - преподаватель, факультет довоенной подготовки, Бухарский государственный университет, Узбекистан.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.