Научная статья на тему 'Фтизиатрия пәні бойынша интерндердің қортынды білім деңгейін бақылау әдістерінің тиімділігі'

Фтизиатрия пәні бойынша интерндердің қортынды білім деңгейін бақылау әдістерінің тиімділігі Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
178
14
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
фтизиатрия / интерндер / медициналық білім / тестілер / phthisiology / interns / medical education / tests

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Н. С. Тәбріз, Б. А. Оспанова, Н. М. Серікбаева

Мақалада «Фтизиатрия» пәні бойынша білім алып жүрген интерндердің қортынды білім деңгейін бағалау әдістерінің тиімділігі зерттеліп, барысында, қортынды бақылауды клиникалық дағды және тестілік бағалау арқылы жүргізу интерндердің тәжірбиелік сабаққа теориялық және клиникалық тұрғыда белсенді қатысуына ықпал жасап, олардың білімін обьективті бағалауға мүмкіндік беретіні анықталған.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Н. С. Тәбріз, Б. А. Оспанова, Н. М. Серікбаева

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

EFFECTIVENESS OF FINAL KNOWLEDGE CONTROL METHODS IN INTERNS ON DISCIPLINE «PHTHISIOLOGY»

Article studied the effective methods of the final control of knowledges of interns on discipline «Phthisiology». As a result there was established that the final control in two stages as clinical skills and test control contributed the increasing in activity of interns to the getting of knowledges both theoretical and practical issues of phthisiology in the classroom, also it helps to objectively evaluate their knowledge

Текст научной работы на тему «Фтизиатрия пәні бойынша интерндердің қортынды білім деңгейін бақылау әдістерінің тиімділігі»

© КОЛЛЕКТИВ АВТОРОВ, 2016 УДК 61(07)

Н. С. Тэбрiз, Б. А. Оспанова, Н. М. Сершбаева

ФТИЗИАТРИЯ ПЭН1 БОЙЫНША ИНТЕРНДЕРДЩ КОРТЫНДЫ Б1Л1М ДЕЦГЕЙ1Н БАКЫЛАУ 8Д1СТЕР1НЩ ТИ1МД1Л1Г1

к;араFанды мемлекеттк медицина университетi фтизиатрия кафедрасы

Макалада «Фтизиатрия» пэн1 бойынша б1л1м алып жYрген интерндердН кортынды б1л1м декге^н баралау эд1стер1н1к ти1мд1л1г1 зерттел1п, барысында, кортынды бакылауды клиникалык дарды жэне тест1л1к баралау аркылы жYргiзу интерндердщ тэж1рбиел1к сабакка теориялык жэне клиникалык туррыда белсенд1 катысуына ыкпал жасап, олардык бiлiмiн обьективтi баралаура мYмкiндiк беретiнi аныкталран. Клт свздер: фтизиатрия, интерндер, медициналык бiлiм, тестiлер

Каз1рп заманда Казакстанда бiлiм беру жуйеандеп приоритеттi мЫдеттердщ бiрi -халык шаруашылы^ыныкык эр тYрлi саласында, онык iшiнде медицинада жоFары бiлiктi, бэсекелесуге кабтетт мамандарды дайындау болып табылады [5].

ЖоFары бiлiм жYЙесiн кайта курудык негiзгi максаты - эрдайым кэсiби жэне т^алык всуге умтылатын, интеллектуалды жэне шыFармашылык ресурстарды жан-жакты колдана алатын мамандарды дайындауды камтамассыз ету болып табылады. Бiтiрушiнi дайындау сапасы казiргi кезде тек киын мiндеттердi шешуде жэне талдай жасауда емес, сонымен катар вз ю-эрекеттернщ стратегиясын аныктап, оны кура бшу жэне оны орындау технологиясын жет^ру болып табылады [4].

Фтизиатриядан сабак беру проблемасы казiргi заманFы взгерт отыратын туберкулезге карсы жумыстык тYрлерi мен эдiстерiне байланысты, бул педагогикалык Yдерiстi фтизиопульмонологиянык квп баFыттары бойынша трансформацияFа ушыраFан квзкарастарды ескерудi талап етед^ себебi окытудык мазмуны тэжiрибелiк денсаулык-сактаудык суранысына жэне казiргi заманFы медицина Fылымынык жетiстiктерiне сэйкес болуы керек. Тэжiрибелiк сабактарда жэне дэрютерде республикадаFы туберкулезбен кYресудi уйымдастыру сурактарына жэне жYЙесiне Yлкен квкш бвлiнедi, студенттерге туберкулезбен кYресу улттык баFдарламасы ДД¥ стратегиясына сэйкес журпзшетУн нактылап жеткiзу кажет [6].

Оку нэтижеан бакылау - сабак берудеп оку Yдерiсiнiк макызды, киын жэне жауапты бiр бвлiгi болып саналады, сондыктан оны дурыс уйымдастыру студент б^мЫщ сапасын арттыруFа квмектеседi. Бакылау окытушы мен студент арасындаFы керi байланыс болып, окытушы студенттiк пэн

бойынша алFан бiлiмiнiк тиiмдiлiгiнен хабар алып отырады. Студент бiлiмiн бакылаудык тYрлерi квп жэне эртYрлi, сол себепт эрбiр окытушы взiндiк бакылау тапсырмасын жасайды. Казiргi кезекде жоFары бiлiм беру саласында айкын взгерютер болуда. Бiлiмдi бакылау Yдерiсiндегi квзкарастарды взгертетн жака баFыттар пайда болуда. Адамзаттык бiрте-бiрте информациялык коFамаFа карай жылжуы бiлiм беру саласында сол бертген уакытты тиiмдi пайдалануды талап етедк Бакылауды тиiмдi жYргiзудiк бiрi тYрi инновациялык технологияларды колдану [3].

Бiз осы жумыста «Фтизиатрия» пэн бойынша бiлiм алып жYрген интерндердщ бiлiм декгейiн кортынды бакылау эдютерЫщ тиiмдiлiгiн бiлу максатын койдык.

Алды^ы жылдары «Фтизиатрия» пэнi бойынша емтихан ауызша вткiзiлетiн, бул эдiс окытушынык квп уакытын алатын жэне субьктивт факторлар орын алатын, сонан сок ауызша емтиханнык орнына тестiлiк бакылау енпзшдк

Тестiлiк бакылау - студент бшмш баFалаудык инновациялык тYрi. Тестшеу, студент бiлiмiнiк, даFдыларынык декгейiн баFалауFа мYмкiндiк беретiн бiлiм беру Yдерiсiн бакылау эдiсi тYрiнде колданылатын оку жYЙесiнiк педагогикалык куралы болып табылады. Тесплк бакылау окытушы уакытын квп алмай, студент б^мЫ обьективтi баFалауFа мYмкiндiк бередi. Тестiлiк бакылау жYргiзу аркылы пэннiк барлык бвлiмдерiн камтуFа болады. Студенттердiк бiлiмiн баFалау окытушынык тэжiрбиесiне жэне жекелей ерекшелiктерiне, яFни, ауызша емтиханда орын алатын субьективт факторларFа байланысты болмайды. Нэтижесiнде студентттщ алFан бiлiмiн кекiнен баFалауFа мYмкiндiк туады. Бул эдiстiк кемшiлiгi жоFары сапалы тестiлердi дайындау кажеттiлiгi болып табылады [1, 2].

Сабак беру барысында бiз бул эдктщ жоFарыда атап еткен артыкшылыктарымен катар, тестшк бакылау интерндердщ тэжiрибеден теориялык б^мге кебiрек кенш белетiнiн керсеттi. Осы жаFдай ескерiлiп, университетте интерндерлщ тэжiрибелiк бiлiмiн арттыру максатында кортынды емтиханнын екiншi белiмiне клиникалык даFдылар енпзшдк

ЖоFарыда атап еткенiмiздей со^ы оку жылдарында «Фтизиатрия» пэнi бойынша 6 курстын iшкi аурулар жэне педиатрия, 7 курстын жалпы дэрiгерлiк тэжiрибе интерндерi кортынды бакылауды екi кезеннен -клиникалы; даFдылар жэне тестшк бакылау тYрiнде тапсыруда. Клиникалык даFды емтиханын жYргiзу Yшiн клиникалык есептер, рентгенотомограммалар дайындалды, сонымен катар бул емтихан интерндердщ наукаспен тiкелей жумыс жасауын баFалайды. Клиникалык даFдылар емтиханын баFалау критерилерi жасалды. Кортынды бакылауFа клиникалык даFдыларды енгiзу интерндердщ тэжiрибелiк сабакка, яFни, наукастармен жэне олардын ауру тарихтарымен жумыс iстеу кажетттИн арттырды.

Клиникалык даFды емтиханы эрбiр циклдын сонында жYргiзiлдi, алFашкы емтихандар жYргiзу барысында кафедра окытушылары интерндердщ туберкулездiн микробиологиялык, клиника -лабораториялы к диагностикасы, сол сиякты туберкулездi менингиттщ диагностикасы такырыптарынан жаксы бiлiм керсетсе, керiсiнше, туберкулездiн кешендi емi жэне рентген суреттерЫ сипаттау белiмдерiнен киын жауап беретiнiн байкады. Бул нэтижелер интерндердщ бастапкы бiлiмдерiнiн ккерсеткiштерi болатын. Осыдан кейiн тэжiрибелiк сабактар кезнде осы такырыптарды талдауFа аса кенш белу кажеттiлiгi айтылып, келесi топтар бул белiмдер бойынша интерндер жаксы б^м керсете бастады.

Кортынды баFалаудын екiншi белiмi тестiлiк бакылаудан куралFан. Кафедрада эртYрлi мамандыктаFы интерндерi Yшiн биылFы оку жылында мемлекеттiк жэне орыс тiлiнде мын тестiлер базасы жасалды, осы тестiлердiн 15%-дан астамын кептеген жауабы бар тестiлер курады. БиылFы оку жылында интерндердiн аралык жэне кортынды бакылауы Yшiн бiр жауабы дурыс бес сурактан туратын эртYрлi ауырлык денгейiнде тестiлiк сурактар колданылды. Бул тест сурактары фтизиатриянын эрбiр белiмдерiн -туберкулездiн эпидемиологиясын, этиология-

сын, патогенезiн, патоморфологиясын, диагностикасын, профилактикасын, клиникалык тYрлерiн, жанаскан ауруларын, аскынуларын жэне емдеу эдютерЫ камтыFан. Сурактардын мазмуны накты болып, жауабы кыска болды. БYкiл жауаптар тапсырманын негiзгi белiмiмен грамматикалык т¥PFыда келiсiлген. Тестiлер кафедралык iшiлiк жэне сырткы талдаудан еткiзiлдi.

2015-2016 оку жылынын алFы жартысында жYргiзiлген емтихан барысынын нэтижелерi 1 - суретте келтiрiлген, суретте керсетiлгеннен 6 шю аурулар интерндерiнiн клиникалык даFды емтмханынан алFан орташа баFасы (85,4% ) жоFары болFанымен ол тестiлiк бакылаудан алFан орташа баFасынан темен болды (91,8%). 7 жалпы дэр^ерлк тэжiрибе интерндерiнiн клиникалык даFды

Даглылар ТестШер Жалпы

■ 6 терапия ■ 7 ЖДТ

Сурет 1 - Фтизиатрия пэы бойынша кортынды бакылаудын нэтижелерi

емтиханынан алFан орташа баFасы (83,8%) тесттк бакылаудан алFан орташа баFамен дерлiк бiрдей болды (82,4%). Кортынды бакылаудын ею кезенiнiн нэтижелерi бул емтихан турлерЫщ арасында Yлкен айырмашылык болмаFанын керсеттi. 6 iшкi аурулар интерндердщ тестiлiк бакылауынын клиникалык даFдыFа жэне 7 жалпы дэрiгерлiк тэжiрибе интерндерiнiн нэтижелерiне караFанда жоFары болуы олардын бастапкы бiлiм денгейiнiн жоFары болFандыFына байланысты болды.

Сонымен, «Фтизиатрия» пэы бойынша б^м алып журген интерндердiн бiлiм денгейiн баFалау эдютернщ тиiмдiлiгiн зерттеу барысында, кортынды бакылауды клиникалык даFды жэне тестiлiк баFалау аркылы жYргiзу интерндердiн тэжiрбиелiк сабакка теориялык жэне клиникалык турFыда белсендi катысуына ыкпал жасап, бiлiм денгеын тез баFалап, болатын киындыктарды болжап, одан

Медицина и экология, 2016, 1

127

шы^атын жолды тез шешуге KeMeKTecTiHiHe жэне олардык б^мш обьeктивтi баFалауFа мYмкiндiк берет^не кез жeткiздiк.

ЭДЕБИЕТ

1 Аванесов В. С. Форма тестовых заданий. - М.: Центр тестирования, 2005. - 155 с.

2 Аванесов В. С Критерии качества педагогических измерений //Педагогические измерения. - 2012. - №1. - С. 27.

3 Ломан Н. Ф. Формы и методы текущего контроля при изучении социально-гуманитарных дисциплин /Н. Ф. Ломан, Д. Е. Джакупова //Медицина и экология. - 2015. -№2. - С. 93-97.

4 Малинина И. А. Применение активных методов обучения как одно из средств повышения эффективности учебного процесса // Молодой ученый. - 2011. - №11, Т.2. - С. 166168.

5 Первый опыт организации и проведения внешней оценки учебных достижений по дисциплине патологическая физиология /С. Б. Жаутикова, Ф. С. Абикенова, Л. К. Быстрев-ская, Ф. Умер //Медицина и экология. - 2015. - №2. - С. 86-88.

6 Ракишева А. С. Современные технологии преподавания фтизиатрии в вузе //

0™3M0ny^bM0H0fl0™fl. - 2012. - №1 (20). - C. 104-106.

REFERENCES

1 Avanesov V. S. Form of test tasks. - M.: Testing Center, 2005. - 155 p. (in Russian)

2 Avanesov V. S. Quality criteria for education measurement //Pedagogical measurements.

- 2012. - No. 1. - P. 27. (in Russian)

3 Loman N. F. Forms and methods of monitoring during the study of the humanities /N. F. Loman, D. E. Dzhakupova //Medicine and ecology. - 2015. - No. 2. - Pp. 93-97. (in Russian)

4 Malinina I. A. Application of active learning methods as a mean to improve the effectiveness of the educational process //A young scientist. - 2011. - No. 11, Vol.2. - Pp. 166-168. (in Russian)

5 The first experience of organization and conduction of the external evaluation of educational achievements in the discipline Pathological physiology /S. B. Zhautikova, F. S. Abikenova, L. K. Bystrevskaya, F. Umer //Medicine and ecology.

- 2015. - No. 2. - Pp. 86-88. (in Russian)

6 Rakisheva A. S. Modern technologies of phthisiology teaching in university // Phthisiopulmonology. - 2012. - No. 1 (20). - Pp. 104-106. (in Russian)

nocrynw^a 23.02.2016 r.

N. S. Tabriz, B. A. Ospanova, M. T. Kozhamuratov, N. M. Serikbaeva

EFFECTIVENESS OF FINAL KNOWLEDGE CONTROL METHODS IN INTERNS ON DISCIPLINE «PHTHISIOLOGY» Department ofphthisiology of Karaganda state medical university

Article studied the effective methods of the final control of knowledges of interns on discipline «Phthisiology». As a result there was established that the final control in two stages as clinical skills and test control contributed the increasing in activity of interns to the getting of knowledges both theoretical and practical issues of phthisiology in the classroom, also it helps to objectively evaluate their knowledge. Key words: phthisiology, interns, medical education, tests

Н. С. Табриз, Б. А. Оспанова, Н. М. Серикбаева

ЭФФЕКТИВНОСТЬ МЕТОДОВ ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНОГО КОНТРОЛЯ ЗНАНИЯ ИНТЕРНОВ ПО ДИСЦИПЛИНЕ «ФТИЗИАТРИЯ»

Кафедра фтизиатрии Карагандинского государственного медицинского университета

В статье изучена эффективность методов заключительного контроля знаний интернов по дисциплине «Фтизиатрия». В результате установлено, что проведение заключительного контроля в два этапа в виде клинических навыков и тестового контроля способствовало повышению активности интернов к познанию как теоретических, так и практических вопросов фтизиатрии во время занятий, а также объективному оцениванию знаний.

Ключевые слова: фтизиатрия, интерны, медицинское образование, тесты

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.