Научная статья на тему 'ЭКОНОМЕТРИКА ВА ИНФОРМАТИКА ФАНЛАРИНИ ЗАМОНАВИЙ ПЕДАГОГИК ТЕХНОЛОГИЯЛАРИГА АСОСЛАБ ЎҚИТИШ МЕТОДИКАСИ'

ЭКОНОМЕТРИКА ВА ИНФОРМАТИКА ФАНЛАРИНИ ЗАМОНАВИЙ ПЕДАГОГИК ТЕХНОЛОГИЯЛАРИГА АСОСЛАБ ЎҚИТИШ МЕТОДИКАСИ Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
143
31
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
фанлараро интеграция / ахборот-коммуникацион технологиялар / эконометрика / корреляция ва регрессия статистик таҳлил методлари / MS Excel электрон жадвали / функциялар кутубхонаси / тренд чизиғи / прогнозлаш. / interdisciplinary integration / information and communication technologies / econometrics / methods of statistical analysis of correlation and regression / MS Excel spreadsheet / library of functions / trend line / forecasting.

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — Сафарова Дилшодахон Эшмухаммадовна

Ушбу мақолада олий таълим профессор-ўқитувчилари томонидан талабаларни келгуси касбий фаолиятга тайёрлашда фанлараро интеграциядан фойдаланишнинг имкониятлари ёритиб берилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

METHODS OF TEACHING ECONOMETRICS AND INFORMATICS BASED ON MODERN PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES

This article describes the opportunities for teachers of higher educational institutions to use interdisciplinary integration in preparing students for future professional activities.

Текст научной работы на тему «ЭКОНОМЕТРИКА ВА ИНФОРМАТИКА ФАНЛАРИНИ ЗАМОНАВИЙ ПЕДАГОГИК ТЕХНОЛОГИЯЛАРИГА АСОСЛАБ ЎҚИТИШ МЕТОДИКАСИ»

ЭКОНОМЕТРИКА ВА ИНФОРМАТИКА ФАНЛАРИНИ ЗАМОНАВИИ ПЕДАГОГИК ТЕХНОЛОГИЯЛАРИГА АСОСЛАБ УЦИТИШ МЕТОДИКАСИ

Сафарова Дилшодахон Эшмухаммадовна

Иктисодиёт ва сервис кафедраси, Фаргона давлат университети Фаргона ш., Узбекистон Республикаси https://doi.org/10.5281/zenodo.6684231 Аннотация. Ушбу мацолада олий таълим профессор-уцитувчилари томонидан талабаларни келгуси касбий фаолиятга тайёрлашда фанлараро интеграциядан фойдаланишнинг имкониятлари ёритиб берилган.

Калит сузлар: фанлараро интеграция, ахборот-коммуникацион технологиялар, эконометрика, корреляция ва регрессия статистик та^лил методлари, MS Excel электрон жадвали, функциялар кутубхонаси, тренд чизиги, прогнозлаш.

МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ЭКОНОМЕТРИКИ И ИНФОРМАТИКИ НА ОСНОВЕ СОВРЕМЕННЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ТЕХНОЛОГИИ Аннотация. В этой статье описываются возможности для преподавателей высших образвоательных учреждений использовать междисциплинарную интеграцию при подготовке студентов к будущей профессиональной деятельности.

Ключевые слова: междисциплинарная интеграция, информационные и коммуникационные технологии, эконометрика, методы статистического анализа корреляции и регрессии, электронная таблица MS Excel, библиотека функций, линия тренда, прогнозирование.

METHODS OF TEACHING ECONOMETRICS AND INFORMATICS BASED ON

MODERN PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES Annotation. This article describes the opportunities for teachers of higher educational institutions to use interdisciplinary integration in preparing students for future professional activities.

Keywords: interdisciplinary integration, information and communication technologies, econometrics, methods of statistical analysis of correlation and regression, MS Excel spreadsheet, library of functions, trend line, forecasting.

КИРИШ

Мамлакатнинг замонавий жамиятдаги ривожланиш даражаси нафакат унинг иктисодий салох,ияти х,олатини, балки олий укув юртларида тайёрланаётган мутахассисларнинг касбий малакаси билан х,ам белгиланади. Замонавий мех,нат бозори, булажак мутахассисларнинг малакаси ва касбий тайёргарлигига нисбатан юкори талабларни такдим этиб, уз навбатида, битирувчилар уртасида ракобатнинг кучайишига олиб келади. Маълумки, фан ва техника жадал суръатлар билан ривожланаёттан бугунги кунда куплаб илмий билимлар, тушунча ва тасаввурлар хджми кескин ортиб бормокда. Бу бир томондан фан ва техниканинг янги булимлари ва сохдларининг шаклланиши билан унинг дифференциациясини таъминлаётган булса, иккинчи томондан фанлар орасида хукмрон булган чегараларни бузиб, интеграция жараёнини вужудга келтирмокда.

Бугунги кунда таълим жамият хдётида х,ар качонгидан х,ам катта рол уйнайди. Мамлакат тараккиётининг усиш суръатларини оширишга каратилган булиб, бу

муаммоларни хал этиш ахолининг замон талабларига жавоб берадиган юксак билим савиясини такозо этади. Компютер тизимидан фойдаланган холда укув жараёнида университетнинг иктисодий йуналишлари буйича булажак бакалаврларга математик статистика ва эконометрияни укитишнинг дидактик модели математик билимлар ва процедураларни визуал моделлаштириш учун пойдевор конструксияларини куллаш асосида амалга оширилмокда. Дидактик тизим, методик тизим ва педагогик технология тушунчаларини бир биридан фаркларкан, педагогик технологияда мазмуний компонент заиф такдим этилган, айнан педагогик технологияга энг мухим белгилар: диагностик тарзда максадни куйиш, натижадорлик, тежамкорлик, алгоритмланганлик, проэктланганлик, яхлитлик, бошкарувчанлик, коррекция килишлик, визуализация хисобланади. Эконометрикада асоси бу модел хисобланади айнан моделни тузиш бу педогогик услублар ёрдамида ва тизимлар ёрдамида яратиш хамда талабаларга модел мохиятини талабаларга етказиб бериш мухим вазифалардан хисобланади. Талабаларга абстрак моделларни тузиш жараёнида моделни статистик маълумотлар асосида куришни ва параметрларни бахолай билишни ургатиш хам педагогик метод ва тизимларни ташкил етиш мухим жараёнлардан хисобланади.

ТАДЦЩОТ МАТЕРИАЛЛАРИ ВА МЕТОДОЛОГИЯСИ

Технологиянинг концептуал жихати таълим максадларини белгилаш, уларга эришиш гоялари, натижа талаблари, уни куришда ишлатиладиган тамойилларни уз ичига олади

Тадкикотимизнинг максади педагогика олий таълим муассасалари талабаларига эконометрикани укитишнинг самарали методик тизимини ишлаб чикиш булиб, ушбу ишнинг биринчи бобида натижага эришиш учун кулай булган асосий методологик ёндашувлар ва тамойиллар белгиланди.

Маълум булган узлаштириш, педагогик технологиялар, таълим шакллари ва усулларининг психологик ва педагогик тушунчалари мажмуи орасидан белгиланган вазифаларга, талабалар тайёргарлик даражасига, шунингдек, педагогик технологиялар талабларига тулик жавоб берадаганлари танлаб олиниб, булар:

• ишлаб чикилган концепциянинг университетнинг хакикатлари ва имкониятларига мувофиклиги;

• мавжуд педагогик жараёнга эга етарли тизимлилик ва тизимли мувофиклик;

• технологиянинг етарлича бошкарилиши, уни таъминлаш учун диагностика воситаларининг мавжудлиги;

• такрорланишлик (бошка бир хил турдаги шароитда технологияни куллаш тажрибаси).

Мавжуд технологиялар ва концепцияларни тахлил килиш натижасида шахсий-фаолиятли технологиялар ва модулли таълим технологияси устувор ахамият касб этди.

Технологиядаги асосий лойиха объекти — бу дидактик модуль ёки укув мавзусидир. Укув курсининг лойихаси модулли таълим тамойилларига асосланган. Амалий дастур укув мазмунини тахлил килиш жараёнида ажратилган дидактик модуль ва укув элементларидан иборатдир.

^абул килинган таснифларга асосланиб, тахлил ва прогноз учун кулланиладиган эконометрик моделларнинг учта асосий синфини ажратиш мумкин булади, булар:

• вакт каторлари моделлари;

• битта тенгламали регрессия моделлари;

• эконометрик тенгламалар тизимлари.

Интеграция - бу (лот. Integratio - "тиклаш", "тулдириш", "уланиш") - кисмларни бир бутунга бирлаштириш жараёни тушинилади. Фанлараро интеграция касбий фаолиятнинг ягона, узлуксиз ва яхлит ривожланиши нуктаи назаридан укув дастурларини узаро мувофиклаштириш жараёни сифатида каралиб, кобилиятларни шакллантириш нуктаи назаридан фанлараро интеграция булажак мутахассиснинг узини узи ривожлантиришининг мантикий асосига айланади. Замонавий маънода фанлараро интеграция мантикий йуналишдаги олий таълим укув жараёнининг барча таркибий кисмларини (максадлари, натижалари, мазмуни, шакллари ва укитиш усуллари)ни мувофиклаштиришдан иборат. Шунингдек, у укув фанларининг мазмуни ва технологик алокаси билан, булажак мутахассисларнинг касбий фаолиятининг мазмуни ва технологиялари уртасидаги долзарб илмий хамда амалий муаммолар билан тавсифланади.

Профессор-укитувчилар томонидан талабаларга таълим ва тарбия бериш, уларни тан лаган касбини онгли равишда эгаллашга тайёрлаш, шунингдек, ижодий мехнат фаолияти ва ишлаш учун таълим жараёни кандай ташкил этилганига укув дастурлари, синф фонди, техник ва услубий таъминот ва бошкалар таъсир килади. Шу билан бирга, укув жараёни талабаларнинг узига хос фаол билим олишга кизиктирадиган, уларда хохиш-истакни уйготадиган булса самарали булади.

ТАДЦЩОТ НАТИЖАЛАРИ

Укув материали - бу педагогик жихатдан тугри ва тушунарли тузилган, талабалар томонидан тулик узлаштириладиган, аник белгиланган максадга мувофик билимлар тизимидир. Олий таълимда укитиладиган хар кандай фаннинг мазмуни намунавий дастурлар ва касбий таълим стандартларини хисобга олган холда куйидаги тамойиллар хамда талабларни белгилаши керак:

- тегишли тармокларда кулланиладиган фан, техника ва технологик жараёнларнинг хозирги холати хамда ривожланиш истикболларига мувофиклаштириш;

- таълимни ва малакали мутахассисни тайёрлашни ривожлантиришда укув жараёнини тугри шакллантириш;

- умуман фаннинг илмий-техник асоси булган умумий ва касбий дидактика тамойилларини амалга ошириш;

- талабаларнинг техник тафаккурини ривожлантирадиган ва танлаган касбига мувофик булажак мутахассислар салохиятини шакллантиришга хисса кушадиган таркибий кисмларнинг мавжудлиги ва х.к.

Касбий дидактика уз навбатида куйидаги тамойилларни уз ичига олади: кургазмалик, билимларнинг тизимлилиги ва изчиллиги, мавжудлик ва максадга мувофиклик, укув жараёнида онгли ва фаол иштирок этиш, талабалар билимининг мустахкамлиги, назарияни амалиёт билан, таълимни хаёт билан боглаш, илмий укитиш, талабалар билимлари самарадорлиги ва бошкалар.

Хорижлик Elisabeth J.H.Spelt ва бошкаларнинг "Олий таълимда фанлараро таълим бериш ва билим олишни тизимли кайта куриб чикиш" номли илмий маколасида талабаларга укитиладиган фанлардан фанлараро фикрлашнинг куйи даражада эканлиги, улар икки ёки ундан ортик фанлардан билимларни узлаштириш, уларни бирлаштириш ва

мантилий фикрлашни ривожлантиришга туртки буладиган омиллар хусусида тухталиб утишган. W.James Jacob "Олий таълимда фанлараро тенденциялар" номли маколасида иктисодиёт замонавий билимлар асосида курилганлигини, бугунги кунда хукуматлар ва жамиятлар дуч келадиган куплаб муаммолар хамда эхтиёжларни кондиришда ёрдам берадиган малакали ишчи кучи ва етакчи кадрларни талаб килишини таъкидлаган. Шунингдек, муаллиф олий укув юртлари битирувчиларни ягона таълимий манбадан фойдаланиб, барча долзарб ва юзага келадиган муаммоларни хал килишга ургата олмаслигини, фанлараро ёндашувлар бугунги кунда олий укув юртлари талабаларининг жадал эхтиёжларини кондириш учун мухим асос булишини таъкидлайди.

Россиялик олимлардан Б.Н.Токуренова ва бошкаларнинг "Олий таълим талабаларини касбий-педагогик тайёрлаш сифатини оширишда фанлараро интеграциянинг омили" номли маколада магистрларнинг касбий ва педагогик тайёргарлиги жараёнида университет кафедраларининг хамкорлик доирасидаги фанлараро интеграция муаммоси куриб чикилган. Шунингдек, тадкикотда битирувчиларнинг фанлараро илмий ва амалий муаммоларни хал килишда орттирилган касбий компетенцияларни амалга оширишга тайёрлиги ва кобилияти сифатида, янги, яхлит таркибни яратишни таъминлайдиган талабаларнинг тизимли фикрлаш услубига хисса кушадиган ягона, бирлаштирувчи тамойил сифатида тушунилган фанлараро интеграциянинг мохияти хамда ахамияти очиб берилган. МУ^ОКАМА

Мамлакатимиз олимларидан МД.Лутфуллаевнинг "Олий таълим укув жараёнини такомиллаштиришда ахборот технологияларини интеграциялаш назарияси ва амалиёти (информатика ва табиий фанлар мисолида)" номли докторлик диссертациянинг биринчи бобида, ахборот технологиялари интеграцияси мазмуни, мохияти ва унинг асосида ташкил булган педагогик тизим базасида олий таълим укув жараёнини такомиллаштиришнинг назарий ва амалий жихатлари ишлаб чикилган. Шунингдек, ушбу бобда электрон кулланмалар яратишнинг педагогик ва психологик томонлари ишлаб чикилган булиб, унинг анъанавий дарсликка нисбатан укув материалларини намойиш килиш, уларни излаб топиш, маълумотларни тезкор узгартириш ва бошкалар ёритилган.

Иктисодиёт профилидаги бакалаврларни келгуси касбий фаолият олиб боришга тайёрлашда талабалар томонидан асосий таълим дастуридаги "Эконометрика" фанини ёки унинг алохида булимларини урганишни назарда тутади. Эконометрика укув фанининг амалий ахамияти шундаки, у ходисалар уртасидаги мавжуд алокаларни микдорий равишда аниклашга, берилган шароитда иктисодий ривожланишнинг окилона прогнозини тузишга, мавжуд хатарларни текширишга ва уларни ракамли хисоблашга имкон бериб, бошкарув карорларининг иктисодий окибатларини бахолайди.

Эконометрик тахлил иктисодий тахлил килиш ва башорат килиш учун асос булиб хизмат килиб, иктисодий карорлар кабул килиш учун имконият яратади. Эконометрика фанининг вазифаларида- талабалар турли мулкчилик шаклидаги корхоналарнинг иктисодиётини модернизациялаш шароитида карор кабул килиш жараёнларини амалга оширишда, уларнинг иктисодий курсаткичларини тахлил килишда ва ушбу сохада вужудга келиши мумкин булган амалий муаммоларни ечишда эконометрик усуллар ва

моделлар хамда замонавий ахборот технологияларидан самарали фойдалана олишни ургатишдан иборатлиги курсатиб утилган.

Эконометрика - бу оммавий иктисодий ходисаларнинг математик моделлари иктисодий назария ва хакикий статистик маълумотлар асосида маълум иктисодий фараз ларни микдорий тасдиклаш ёки рад этиш хамда тегишли иктисодий курсаткичларни башорат килиш максадида куриладиган фан. Шундай килиб, эконометриканинг тадкикот объекти хакикий иктисодий жараёнлар булиб, унинг тадкикот предмети иктисодиётдаги муносабатларнинг микдорий хусусиятлари хисобланади.

Бугунги кунда компьютер дастурий таъминот тупламлари, замонавий хисоблаш технологиялари имкониятларидан фойдаланиб, статистик маълумотларни кайта ишлаш, корреляцион ва регрессион тахлил килиш, моделлаштириш хамда прогноз килиш муаммоларини сифат жихатидан юкори даражада ташкил этиш имконини яратади.

Корреляция - узгарувчилар уртасидаги богликлик мавжуд ёки мавжуд эмаслигини ва унинг кучини аниклаш имконини берадиган статистик тахлил килиш методи хисобланади.

Регрессия - узгарувчилар уртасидаги богликликнинг характерини (тугри ёки тескари, чизикли ёки чизиксиз) тавсифлаш учун кулланиладиган статистик тахлил килиш методи.

Эконометрик масалаларни ахборот технологиялари ёрдамида ечиш учун турли хил дастурий махсулотлар мавжуд. Улар каторига: электрон жадваллар (MS Excell, OpenOffice. org Calc ва бошкалар), умумий фойдаланиш учун статистик дастурий пакетлар (SPSS, STATISTICA, STATGRAPHICS, ва бошкалар), эконометрик масалаларни ечишга ихтисослашган дастурлар (Econometric Views, STADIA, Matrixer 3.4 ва бошкалар), умумий максадли математик пакетлар (Mathcad, Matlab, Maple, Mathematica ва бошкалар) киради.

Эконометрика фанини укитиш боскичида самарали булган ва эконометрик маълумотларни ракамли кайта ишлашнинг энг кулай воситаларидан бири бу Microsoft Excel электрон жадвалидир. Ушбу дастурий махсулот эконометрик масалаларни ечишда услубий ёрдамнинг мавжудлиги, кенг оммалашганлиги, купгина статистик дастурий таъминот тупламлари билан мослашувчанлиги, жуда куп сонли математик ва статистик функциялар ёрдамида хисоб-китобларни амалга ошира олиши, тасодифий узгарувчиларнинг таксимланишини хисоблаш ва бошка бир катор афзалликларга эга хисобланади.

Эконометрика фани буйича амалий машгулотлар компьютер лабораторияларида утказилади ва бу жараён талабалар томонидан лаборатория ишларининг бажарилишини таъминлайди. Лаборатория иши касбий йуналтирилган вазифаларни уз ичига олиши, уларнинг ечими эконометрика курсининг мазмунини мунтазам равишда такдим этиши ва унинг муваффакиятли узлаштирилишини таъминлаши, талабаларга эконометрикани келгуси касбий фаолиятида мухимлигини намойиш этиши хамда фанлараро интеграцияларни амалга ошириш учун мулжалланган булиши зарур.

Иктисодиёт таълим йуналишлари талабаларини укитиш жараёнида фанлараро интеграциядан фойдаланиб, иктисодий масалаларни ечишда ахборот-коммуникацион технологиялар (АКТ)ни куллаш, улар ёрдамида тахлил ва карор кабул килишни,

2G22 № 3

икктисодчи амалиётига татбик килиш буйича билим, куникма хамда малакаларни шакллантиришга ургатиш жараёни. ХУЛОСА

Хулоса ва таклифлар.

1. Саноат ва икктисодиётнинг жадал ривожланиши, инсонларнинг дунё караши узгариб, инновацияларга мухтожлиги сабабли хар йили олий таълим укув жараёнида касбий муаммоларни хал килишга каратилган янги фанлар пайдо булиб бормокда. Бу каби махсус фанларга эхтиёж пайдо булганда, масалан, "Ракамли иктисодиёт", "Инвестиция лойихаларини бошкариш", "Корхона иктисодиёти ва инновацияларини бошкариш" ва бошкаларни бошка цикл фанлари билан фанлараро алокаларни топиш кийин.

2. Фанлараро интеграция оркали амалга ошириладиган касбий фаолият, талабаларни укитишда амалий ва лаборатория машгулотларида бажариладиган интеграл топшириклардан мунтазам фойдаланиш билан амалга оширилса, олинган билимларни чукур узлаштирилишига имкон беради. Касбий куникмаларни мукаммал узлаштирган битирувчи мехнат бозорида муваффакиятли ракобатлашиш имкониятига эга булиб, касбий фаолиятга оид муаммоларни ечишда креатив фикрлашга эришади.

3. Етук мутахассислар талабаларни касбий фаолиятга тайёрлашда интерактив педагогик усуллар, техник ва дастурий воситалар ёрдамида фанлараро интеграцияни олий таълим укув жараёнига жорий килиш керак, деган фикрга кушиладилар.

4. Таълим сифатини ошириш ва талабаларни касбий фаолиятга тайёрлашда фанлараро интеграциядан фойдаланиш самарали натижаларга олиб келади.

Refernces:

1. Marasulova, Z. A., Akhmedova, Z. S., Turdaliyev, S. M. (2021). Continuity and succession in teaching computer science and information technology in secondary and higher education. International Journal for Innovative Engineering and Management Research, 10(3), 201-204.

2. Ахмедова, З., Абдуназарова, Д., Марасулова, З. (2021). Узлуксиз таълим тизимида Информатика ва ахборот технологиялари фани узвийлигини таъминлаш муаммолари. Узлуксиз таълим, 5(5), 51-56.

3. Siddikovna, A. Z., Abdullayevna, M. Z., Rozmatjonovich, Y. A. (2021). Innovations and Advanced Foreign Experiences in Teaching Informatics in Higher Education in Interdisciplinary Relations. JournalNX, 4(4), 371-374.

4. Marasulova, Z. A., & Rasulova, G. A. (2014). Information resources as a factor of integration of models and methodologies. Vestnik KRAUNC. FizikoMatematicheskie Nauki, (1), 75-80.

5. Azamovna, R. G. (2012). Elektronic textbook for the sistem of continuous education. The Edvanced Science Journal. Special issue for Korea, 41-42.

6. Azamovna, R. G. (2021). Multimedia Electronic Textbooks for Self-Study. JournalNX-A Multidisciplinary peer Reviwed Journal, ISSN-2581-4230.

7. Mallayev, R. Q. (2021). Talabalar bilimini nazorat qilish va baholashning innovatsion tizimlari. Fizika matematika va informatika, 21(2), 81-87.

8. Исмаилов, О. М., Исаков, А. Ф., Маллаев, Р. К. (2017). Алгоритм быстрого строкового сопоставления сетевых систем обнаружения вторжений. Актуальные

проблемы оптимизации и автоматизации технологических процессов и производств, 1(1), 132-137.

9. Mashrabovich, A. A. (2022). The Importance of Using Digital Pedagogy in Higher Educational environment. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 10(5), 660-664.

10. Ahmedov, A. M. (2021). Umumiy o'rta ta'lim maktablarida zamonaviy pedagogik texnologiyalar va interfaol usullardan foydalanish metodikasi. TDPU Ilmiy axborotlari, 21(8), 93-100.

11. Ahmedov, A. M., Shirinov, F. S., Hasanov, A. R. (2021). Ma'lumotlarni intelektual tahlil qilishning metodlari. Uzluksiz ta'lim, 1(SI), 79-82.

12. Hasanov, A. R., Ahmedov, A. M., Ziyayev, S. A. (2021). Elektron o'quv resurlarini yaratish vositalari. Uzluksiz ta'lim, 1(SI), 10-14.

13. Ahmedov, A. M. (2021). Factors for developing programming skills of students. Экономика и социум, (2-2), 554-560.

14. Маликова, Д. К. (2021). Систематический анализ идеологический процессов. Innovation In The Modern Education System, 4(1), 397-402.

15. Malikova, D. Q. (2021). Globallashuv jarayonida yoshlar mafkuraviy immunitetini shakllantirish masalalari. The XXI Century Skills for Professional Activity International Scientific-Practical Conference, 1(1), 229-230.

16. Маликова, Д. К. (2021). Биринчи ренессанснинг маънавий тарбиявий таълимотига бир назар. Масофавий таълимни ташкил этишнинг педагогик-психологик жихатлари, 1(1), 617-621.

17. Malikova, D. Q. (2021). Sharq milliy mafkurasi rivojida g'arbiy yevropa mafkurasining o'rni. O'zbekistonning umidli yoshlari, 1(1), 94-95.

18. Abdurasulovich, M. Q. Definition Of Lexical And Semantic Groups Of Judicial Discourse In Uzbek Language. JournalNX, 7(06), 194-198.

19. Расулова, Г. А., Ахмедова, З. С., & Норматов, М. (2016). Методика изучения математических терминов на английском языке в процессе обучения. Ученый XXI века, 65.

20. Ahmedova, Z. S. (2018). Ta'lim jarayonida axborot kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish. Ta'lim va texnologiya, 7(2), 142-145.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.