Научная статья на тему 'БОШЛАНҒИЧ ТАЙЁРГАРЛИК БОСҚИЧИДА ШУҒУЛЛАНУВЧИ ЭШКАКЧИ БАЙДАРКАЧИЛАРНИНГ МУВОЗАНАТ ТУРҒУНЛИГИНИ ИННОВАЦИОН ВОСИТА ВА УСУЛЛАР ЁРДАМИДА РИВОЖЛАНТИРИШ'

БОШЛАНҒИЧ ТАЙЁРГАРЛИК БОСҚИЧИДА ШУҒУЛЛАНУВЧИ ЭШКАКЧИ БАЙДАРКАЧИЛАРНИНГ МУВОЗАНАТ ТУРҒУНЛИГИНИ ИННОВАЦИОН ВОСИТА ВА УСУЛЛАР ЁРДАМИДА РИВОЖЛАНТИРИШ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
24
8
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Fan-Sportga
Область наук
Ключевые слова
МУВОЗАНАТ / ЭШКАКЧИ БАЙДАРКАЧИЛАР / БОШЛАНғИЧ ТАЙЁРГАРЛИК БОСқИЧИ / ИННОВАЦИЯ / ОПЕРАТИВ НАЗОРАТ / МАШғУЛОТ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Икромов Б.Ф.

Мақолада бошланғич тайёргарлик босқичида шуғулланувчи эшкакчи байдаркачиларнинг мувозанат турғунлигини инновацион тренажер ва махсус машқлар орқали ривожлантириш ва қўлланилган восита хамда усулларнинг самарадор эканлиги очиб беоилган.В статье раскрывается эффективность средств и методов, используемых для развития устойчивости равновесия гребцов байдарочников на начальном этапе подготовки с помощью инновационных тренажеров и специальных упражнений.The article reveals the effectiveness of the means and methods used to develop the stability of the balance of kayak rowers at the initial stage of training with the help of innovative simulators and special exercises.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «БОШЛАНҒИЧ ТАЙЁРГАРЛИК БОСҚИЧИДА ШУҒУЛЛАНУВЧИ ЭШКАКЧИ БАЙДАРКАЧИЛАРНИНГ МУВОЗАНАТ ТУРҒУНЛИГИНИ ИННОВАЦИОН ВОСИТА ВА УСУЛЛАР ЁРДАМИДА РИВОЖЛАНТИРИШ»

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

шерикнинг текис кулларида, 27% оёкларда ва 21% пастки шерикларнинг букилган кулларида бажарилади. Баланс машкларини бажаришда пастки шерикларнинг асосий куллаб-кувватловчи бугинлари шерикларнинг тезлик-кувват ишларида фарк килиши аникланди, бунда ишлашнинг сифати ва аниклиги тезлик-кувват кобилиятларининг ривожланиш даражаси ва бажари-лиш техникаси билан белгиланади. Шуни таъкидлаш керакки, пастки шерик, сакраш машкларини бажаришда доимо тик холатни саклаб туриши керак ва улоктириш машкларини бажаришда динамик холатни саклаш акробатларнинг махсус жисмоний тайёргарлигининг асосий максади булиб, устун вазифасини бажаради.

Сакраш машкларини бажариш пайтида пастки шериклар томонидан амалга оширилган мотор харакатларининг мониторинги шуни курсатдики, машкларнинг 44% полда пастки чуктиришнинг бир-лаштирилган куллари натижасида амалга оширилади, улоктириш машкларининг 29% пастки томоннинг тугри кулларидан элементларнинг ишлаши, орка томондан улоктириш машклари 14%, оёк остидан улоктириш 13% ни ташкил килади.

X 1

X

X

1 15

/ 1 1

I I rz

X 1 | J I 1

m У

нга Оёк остидан

Расм. Махсус тайёргарлик бос^ичида сакраш машкларини бажариш ва^ида жуфт акробатикада пастки шерикларнинг асосий позициялари.

Пастки шерикларнинг харакатланиш фаолияти-ни тажриба тадкикотлар мувозанат характеридаги машкларни бажариш жараёнида пастки шерикларни харакатга келтиришда уларнинг асосий иш холат-ларини ва танасининг рационал позицияларини аниклашга имкон берди.

Хулосалар.

1. Жуфт акробатикада моторли фаоллик таркиби-ни тахлилий кузатиш пастки шерикларнинг асосий ишчи позицияларини ва уларнинг микдорий нисбат-ларини ракобатбардош композицияларда белгилашга имкон берди, бу эса харакат кобилиятини ривожлан-тириш учун восита ва усулларни максадли танлашга имкон беради.

2. Сакраш машкларини бажариш жараёнида пастки шериклар томонидан амалга оширилган мотор хара-катларининг тахлили шуни курсатдики, машкларнинг 44% пастки шерикнинг бирлашган кулларидан, 29% улоктириш машклари бажарилган. пастки шерикнинг тугри кулларидан элементларга, орка остига ташлаш оркали бажариладиган машклар хисобланади.

3. Укитилаётган машкнинг узаро боглик таркибий кисмларини узлаштириб, укитишнинг ракобатбардош боскичида укитишнинг инновацион педагогик технологияларини жорий этиш акробатларнинг мотор салохиятини сезиларли даражада кенгайтиришга имкон беради.

Адабиётлар

1. Болобан В.Н. Обучение акробатическим упражнениям балонсого типа движений системы тел. Наука олимпийском спорте. 2008№1 24-32 с.

2. Умаров Х.Х. Акробатика машкларининг биомеханик тахлили. "Фан-спортга" 2020№4 55-58 б.

3. Белохвостов Б.Н. Вольтижная акробатика. М.: Изд-во ЛКИ 2008г 304 с.

4. Ханкельдиев Ш.Х. Физический статус учащейся молодежи (Монография) Ташкент 2018 - 412 с.

УУК (УДК, UDC): 796.012:266:12:004:

см о см

■с

о а

W

с

Катта укитувчи Б.Ф. ИКРОМОВ1

'Узбекистон давлат жисмоний тарбия ва спорт университети Чирчик шахри, Узбекистан

БОШЛАНГИЧ ТАЙЁРГАРЛИК БОСКИЧИДА ШУГУЛЛАНУВЧИ ЭШКАКЧИ БАЙДАРКАЧИЛАРНИНГ МУВОЗАНАТ ТУРГУНЛИГИНИ ИННОВАЦИОН ВОСИТА ВА УСУЛЛАР ЁРДАМИДА РИВОЖЛАНТИРИШ

Аннотация Annotation

Муаллиф билан богланиш учун:

baxa_08@bk.ru

В статье раскрывается эффективность средств и методов, используемых для развития устойчивости равновесия гребцов байдарочников на начальном этапе подготовки с помощью инновационных тренажеров и специальных упражнений.

Ключевые слова: равновесие, тренажер, гребцы, этап начальной подготовки, нововведение, оперативный контроль, тренировка.

Маколада бошлангич тайёргарлик боскичида шугулланувчи эшкакчи байдаркачиларнинг мувозанат тургунлигини инновацион тренажёр ва махсус машклар оркали ривожлантириш ва кулланилган восита хдмда усулларнинг самарадор эканлиги очиб берилган.

Калит сузлар: мувозанат, тренажёр, эшкакчи байдаркачилар, бошлангич тайёргарлик босцичи, инновация, тезкор назорат, машгулот.

The article reveals the effectiveness of the means and methods used to develop the stability of the balance of kayak rowers at the initial stage of training with the help of innovative simulators and special exercises.

Key words: balance, trainer, kayakers, initial preparation stage, innovation, operational control, training.

куллар бил

Гугри кул

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

Долзарблиги. Эшкак эшиш спортида ихтисослик-нинг бошлангич боскичида тайёргарлик даври асосий булиб, у октябрь ойидан март ойигача давом этади. Бу давр эшкак эшиш техникасини узлаштиришда ва мувозанат хиссининг шаклланишини рагбатланти-рувчи умумий жисмоний тайёргарликнинг ошишида етакчи роль уйнайди. Бугунги кунда бу даврни сама-рали утказиш муаммоли хисобланади, чунки мазкур мураккаб (кишги) даврда булажак ёш эшкакчиларни тезкор ургатишнинг имкони мавжуд эмас.[3,4] Бундай холатларда укув машгулот жараёнида ноанъанавий усул ва воситалардан фойдаланиш, инновацион технологияларни куллаш мавжуд муаммоларнинг ечимини топишга имкон бериши мумкин, бирок шу холатда хам мураббийлар олдида бир канча кийин-чиликлар юзага келади. Негаки, турли услубият ва усуллар машгулот жараёнига, бевосита шугулла-нувчида мувозанат тургунлигининг ривожланишига кай тарзда таъсир курсатаётганлигини назорат ки-лишнинг объектив ва тезкор йуллари мавжуд эмас. Бундан шу нарса маълум буладики, сувни сезиш ва мувозанат тургунлигини ривожлантиришга кара-тилган методик усулларни куллашдан аввал, ушбу малака ривожланишини объектив назорат килиш мумкин булган усулларни ишлаб чикиш хамда амалда куллаш куннинг долзарб муаммоси булиб турибди.

Тадкикотнинг максади. Ишлаб чикилган курилма ва махсус воситаларни куллаш асосида мувозанат тургунлигини самарали ривожлантириш оркали эшкак эшиш техника элементларини сифатли узлаштириш.

Тадкикот вазифалари:

- бошлангич тайёргарлик боскичида шугулланув-чи эшкакчи байдаркачиларнинг мувозанат тургунли-гин ривожлантириш услубиятини урганиб чикиш ва муаммони аниклаш.

- эшкакчи байдаркачиларнинг мувозанат тургун-лигини ривожлантириш самарадорлигини оширувчи машклар мажмуасини ишлаб чикиш.

- мувозанат тургунлигини ривожланиш дина-микасини тезкор назорат килишга имкон берувчи электрон дастур(илова) ишлаб чикиш.

Тадкикотнинг илмий янгилиги:

- адабиётларни тахлил килиш ва муаммони ур-ганиб чикиш дастлаб курукликда мувозанат тургунлигини ривожлантириш, хамда эшиш техникаси эле-ментларини узлаштиришга имкон берувчи курилма ва воситаларини яратишга зарурат борлиги аникланди.

- амалиётда кулланилган машклар мажмуаси координацион кобилиятларни ривожланишига ва техника элементларин муваффакиятли узлаштиришга олиб келди.

- ишлаб чикилган электрон дастур(илова) эшкак-

чи байдаркачиларнинг мувозанат тургунлигини тезкор назорат килиш ва ривожланиш динамикасини кузатиб бориш имконини берди.

- махсус тренажёрни амалиётга тадбик этилиши эшкакчининг бевосита кайикда эшиш техникаси элементларини узлаштириш ва тургун мувозанатга рухий тусикларсиз эришиш имконини берди.

- ишлаб чикилган электрон дастур(илова), тренажёр ва махсус машклар мажмуасидан фойдаланиш натижасида мувозанат тургунлигига киска муддатда эришилди ва эшиш техникаси элементлари сифатли узлаштирилди. .

Тадкикотни ташкиллаштириш. Педаго-гик тадкикот олти ой давомида олиб борилди. Тадкикотга жалб килинган синалувчилар утказил-ган мувозанатни саклаш кобилиятини бахолаш (мураккаб Ромберг синови) ва жисмоний ривожлан-ганликни аниклаш(гавда узунлиги, вазни, упканинг тириклик сигими, кул (унг ва чап) панжалар кучи курсаткичлари) тестлари асосида узаро бир бирига якин булган икки гурухга: 20 нафар угил болалар-дан иборат тажриба ва назорат гурухларига ажра-тиб олинди. Биз томонимиздан ишлаб чикилган "Kayak balance training ergometr" тренажёри ва махсус машклар мажмуи тажриба гурухидаги эшкак эшувчилар машгулот жараёнининг асосий кисмига тадбик этилди (1-расмга каранг). Ишлаб чикилган инновацион тренажёр курукликда сув мувозанати-ни шакллантиришга оид эшкак эшишнинг техник тайёргарлигини кайикнинг сувдаги координацион фаолиятига максимал даражада якинлаштириш имконини беради. Тренажёрнинг тебранувчи ха-ракатлари очик сувдаги байдарканинг тебранувчи харакатларига мосдир (1-расмга каранг).

Бундан ташкари тренажёр куйидаги функциялар-га эга "KBC" электрон курилмаси билан жихозланган:

1.Ёнга огиш меъёрларини урнатиш мумкин, шугулланувчилар белгиланган чегарадан чикмаслик-ка харакат киладилар.

2. Огиш меъёри буйича хатога йул куйган спортчи бир вактнинг узида хам товушли сигнал, хам визуал тасвирга эга булади.

3. Эшкак эшиш давомида унг ва чап томонларга неча маротаба ва кай даражада огилганлиги хамда уларнинг уртача микдори тугрисидаги маълумот "pdf' форматда сакланиб борилади.

4. Тренажёрда ишлаш якунланганидан сунг, мураббий ва спортчи иш жараёнида йул куйилган хатолар сонига оид маълумотни оладилар.

5. Агар эшкакчи иш жараёнида белгиланган огиш чегарасидан ташкарига чикиб кетса, спортчи тунка-рилиб кетганлиги хакида маълумот олади.

см о см

го та t

0 Q. W

1

с го

см о см

го га

О ю

1-расм. 1- асос, 2-уриндиц, 3- оёц тиргагич, 4, 5- ярим овал шаклидаги таянчлар, 6- эшкак имитатори, 7- тортилувчан резина, 8- вал, 9- шкив, 10- айланувчан барабан, 11- "КВС" цурилмаси.

Ишлаб чикилган мажмуавий машклар "ВО$и", 'ТйЪаЛ" ва "баланс ёстикчаси" воситалари ёрдамида бажарилади. "BOSU" да майда мушак гурухлари, яъни одатий жисмоний юкламалар жараёнида ишла-тилмайдиган баркарорлаштирувчи мушакларнинг иштироки талаб этилади. Бундан ташкари, "муъжиза-вий платформа" ёрдамидаги машгулотлар вестибуляр аппаратни мустахкамлаб, координацияни яхшилайди. 'ТйЪаЛ" коптогининг юмалок шакли ва бекарорлиги мувозанатни ушлаб туриш учун мушакларни мун-тазам зурикишда тутишга мажбур килади. Баланс ёстикчаси координация ва мувозанат тренажёри сифатида кулланилиши мумкин [1,2].

Мувозанат тургунлигини ривожлантириш буйи-ча машгулотлар хафтасига 3 маротаба мувозанат учун махсус воситалар ("БОСУ", "Футбол", "Баланс ёстикчаси") ва махсус ишлаб чикилган тренажёрдан фойдаланган холда утказилди. Х,ар бир хафта учун "мувозанат буйича машгулот режаси" тайёрланди. Х,ар бир машгулот 10 дакикалик чигал ёзди, унта махсус мувозанат машклари ва тренажёрда эшкак эшишдан иборат. Мувозанат машклари (хар бир машк 3 дакика, машклар орасида 30 сониялик дам олиш вакти берилган) айланма усулда 50 дакика да-вомида бажарилади. Жисмоний машклар оддийдан мураккабга караб амалга оширилди, бунда статик машклар динамик машклар билан уйгунликда олиб борилди, машгулот суръати аста-секин керакли тез-ликка кутарилади.

Тадкикот натижалари ва мухокамаси. Тадкикот давомида ишлаб чикилган воситаларнинг мувозанат кобилияти ва спорт-техник курсаткичларнинг намоён булиш даражасига таъсири натижаларини аниклаш максадида бир канча тест синовлари утказилди.

Тажриба ва назорат гурухлари синалувчилари-нинг эшиш техникаси элементларини узлаштирган-лик даражасини аниклаш максадида мутахассислар томонидан 100 баллик рейтинг тизими асосида бахоланиш утказилди. Натижада "сувни ушлаш" техникаси элементини узлаштирганлик даражаси тадкикот гурухи синалувчиларда уртача 77,2 балл (яхши), назорат гурухи синалувчиларида уртача 60,0 балл (коникарли) билан бахоланди. "Эшкакни сувда олиб утиш", "сувдан олиш" ва "эшишга тайёргарлик" техникаси элементларини узлаштирганлик даражаси

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

тажриба ва назорат гурухи синалувчиларида мос равишда куйидагича бахоланди: 75,0 балл (яхши)-57,8 балл (коникарли), 71,9 балл (яхши)-58,7 балл (коникарли), 80,0 балл (яхши)-65,2 балл (коникарли). Олинган натижаларга кура тажриба гурухвдаги болаларнинг курсаткичлари назорат гурухвдаги бо-лаларнинг курсаткичларига нисбатан устуворликка эга булди [р<0,05].

10-11 ёшли шугулланувчиларнинг машгулотдан олдин вазиятга хос хавотирланишини тадкик килиш юзасидан "Спилбергер психологик тести" утказилди. Унга кура, педагогик тажриба бошланишида тажриба ва назорат гурухлар синалувчиларининг вазиятга хос хавотирланиш курсаткичлари уртасида статистик фарклар аникланмади [р>0,05]. Тажриба давомида олинган маълумотлар шуни курсатадики, тажриба даврининг биринчи ва иккинчи ойларида тажриба гурухидаги синалувчиларнинг машгулот олдидан вазиятга хос хавотирланиши "уртача" даражада, назорат гурухида бу курсаткич "юкори" даражада ифодаланди. Тажриба даврининг колган турт ойида тажриба гурухидаги синалувчиларнинг машгулот олди вазиятга хос хавотирланиши "паст" даражада, назорат гурухида бу курсаткич "уртача" даражада ифодаланди [Р<0,05] ( 1-жадвалга каранг).

1-жадеал

Назорат ва тажриба гурухи синалувчиларининг тад^и^от олди ва тад^и^от давомида вазиятга хос хавотирланиш курсаткичлари (п=20)

1 Тадкикот олди Тадкикот давомида

1 Тажриба гурухи Назорат гурухи

§ 1 1 о тажриба назорат хавотир хавотир хавотир хавотир хавотир хавотир хавотир хавотир хавотир хавотир хавотир хавотир

1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6

М 23,7 24,6 43,8 33,4 29,9 27,3 24,4 22,9 57,9 54,0 46,7 40,8 36,2 30,8

±6 3,1 3,6 2,5 2,3 3,2 3,0 3,1 3,6 2,5 2,3 3,2 3,0 2,8 3,6

Статистика p>0,05 p<0,05

Мувозанатни саклаш кобилиятини бахоловчи "Ромберг тести"нинг дастлабки натижаларини таккослаганда, назорат ва тажриба гурухлари уртасида сезиларли фарклар кузатилмади (Р>0,05).

2-жадвал

Назорат ва тажриба гуру^лардаги педагогик экспериментдан олдин ва кейин мувозанат кобилиятини бздолаш натижалари (Ромберг тести) (п=20)

Статистик курсаткичлар Тажриба гурухи Назорат гурухи

(очик куз билан) Олдин (очик куз билан) Кейин (ёпик куз билан) Олдин (ёпик куз билан) Кейин (очик куз билан) Олдин (очик куз билан) Кейин (ёпик куз билан) Олдин (ёпик куз билан) Кейин

М 39,3 47,5 23,3 27,5 38,3 39,1 22,6 23,2

±6 8,5 6,4 5,7 7,4 8,5 6,8 5,5 3,7

Статистика Р<0,05 Р<0,05 Р>0,05 Р>0,05

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

Мувозанат кобилиятини бахолаш буйича тадкикотдан олдин ва кейин утказилган синовларда тажриба гурухида олинган натижалар уртасида ижобий динамикага эга булган фаркларни куриши-миз мумкин Р<0,05. "Ромберг тести"нинг кузни очиб бажариш синовида тажриба гурухи синалувчила-рининг натижаси уртача 47,5 сонияни ташкил этди ва тадкикот олдидан курсатган натижага нисбатан 20,9% га яхшиланди. Кузни юмиб бажариш синовида бу курсаткич уртача 27,5 сонияга тенг булди ва тадкикот олдидан олинган натижага нисбатан 18,0% га яхшиланди.

12-13 ёшли бошлангич тайёргарлик боскичида шугулланувчи эшкак эшувчиларнинг мувозанат тургунлигини ривожланиш динамикасини кузатиб

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

бориш максадида "Kayak balance control" (KBC) махсус электрон курилмаси ёрдамида назорат ва тажриба гурухлари синалувчиларини тажриба давомида кайикда томонларга тебранишида огиш бурчакларини кайд этиб борилди. Тест назорати тажриба даврида хар ойнинг сунггида олти ой давомида олиб борилди. Тадкикот давомида олин-ган барча назорат тестларида тажриба гурихидаги синалувчиларнинг курсаткичлари назорат гурухи синалувчиларникига нисбатан устуворликка эга булди [р<0,05]. Бу эса биз танлаган усул ва воси-талар, хусусан биз томондан яратилган куп вази-фали эшкак эшиш тренажёри ва махсус машклар мажмуи самарали эканлигидан далолат беради (3-жадвалга каранг).

3-жадвал

Назорат ва тажриба гурголари синалувчиларини тажриба давомида "KBC" тести буиича курсаткичлари (п=20)

Статистик ккурсат-кичлар Огиш бурчаги 1-ой Огиш бурчаги 2-ой Огиш бурчаги 3-ой Огиш бурчаги 4-ой Огиш бурчаги 5-ой Огиш бурчаги 6-ой

Тажриба гурухи

Ч У Ч У Ч У Ч У Ч У Ч У

М 15,32 15,54 12,65 12,77 10,64 1066 9,34 9,45 9,07 9,12 8,78 8,81

Назорат гурухи

М 16,78 16,81 14,46 14,57 12,38 12,56 11,87 11,92 10,84 10,98 9,73 9,79

Р<0,05 Р<0,05 Р<0,05 Р<0,05 Р<0,05 Р<0,05 Р<0,05 Р<0,05 Р<0,05 Р<0,05 Р<0,05 Р<0,05

Хулосалар.

1. Ишлаб чикилган "Kayak balance control" курилмаси мувозанат малакасининг ривожланиши буйича жорий, оралик ва якуний назоратларни олиш, курсаткичларни таккослаш хамда усиш динамикасини кузатиб бориш каби вазифаларни хал этди. KBC махсус электрон курилмаси ёрдамида назорат ва тажриба гу-рухлари синалувчиларини тажриба давомида кайикда томонларга тебранишида огиш бурчакларини кайд этиб бориш натижасида куйидагиларга эга булдик. Тажриба гурухидаги синалувчиларинг чап ва унг томонларга огиш курсаткичлари тадкикотнинг иккинчи ойига келиб назорат гурухиникига нисбатан мос равишда 14,3% ва 14,1% га, учинчи ойда 16,3% ва 17,8% га, туртинчи ойда 27,0% ва 26,1%га, бешинчи ойда 19,5% ва 20,4% га, сунгги олтинчи ойда 10,8% ва 11,5% га яхшиланди. Олинган маълумотларни тахлил килиш натижасида машгулотларда кулланилтган воситалар ва усулларнинг канчалик самарадор эканлигини текшириш, зарурат юзага келганида педагогик жараённинг боришига ту-затишлар киритиш имконига эга булдик.

2. Махсус машклар мажмуида кулланилган ("BOSU", "Fitball", баланс ёстикчаси) воситалар шугулланувчиларнинг баланс хисси, координацион имкониятлари, мувозанат малакаси ва вестибуляр аппаратини шакллантириш ва ривожлантиришга имкон беради, бу эса эшкакчининг бевосита кайикда эшиш харакатларини ишончли бажариш, тургун мувозанатга киска вакт ичида рухий тусикларсиз эришишга имкон беради.

3. Байдаркада эшкак эшиш техникасига ургатишда курукликда махсус инновацион восита ва комплекс машклардан фойдаланган холда машгулотларни олиб бориш болалардаги бир катор психологик холатларга таъсир утказадики, бу, уз навбатида, хавотирланиш курсаткичининг пасайишига олиб келди. Бошлангич тайёргарлик боскичининг биринчи ойларида бундай натижага эришиш жуда мухим саналади, чунки тай-ёргарликнинг бу даврида хавотир, куркув каби рухий вазиятлар сабабли эшкак эшиш спортини тарк этиш холатлари купрок кузатилади.

4. Мувозанат тургунлигини стимулловчи махсус жисмоний машкларнинг педагогик тизими хамда куп функцияли инновацион тренажёрининг машгулотларда кулланилиши мувозанатни шакллантириш муддатини кискартиради. Йигирма туртинчи машгулотга келиб тажриба гурухи синалувчиларининг кайикдаги мувозанат тургунлиги курсаткичлари (KBC тести) назорат гурухиникига нисбатан чап ва унг томонлар буйича мос равишда уртача 14,3% хамда 14,1%га яхшиланди.

Адабиётлар:

1. Зеленин, Л.А., Новый тренажёр для улучшения безопасности, равновесия и технической подготовленности гребцов / Л.А. Зеленин, В.Д. Медведков // Учёные записки университета им. П.Ф. Лесгафта. - 20011. - № 7 (77). - С. 76-80. (0,74/0,15)

2. Икрамов Б Ф., Инновационный тренажер "kayak balance training ergometr" для развития равновесия у юных гребцов байдарочников //ббк 60 с 56. - 2019. - с. 27.

3. Икрамов Б. Ф. нетрадиционное развитие равновесия на суше у юных байдарочников //ББК 60 А 43. - 2019. - С. 99.

4. Farkhodovich, I.B., (2020). Development of balance in young kayakers in the initial stage of training. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences.Vol.8 No.2.6670.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.