Научная статья на тему 'БОЛАШАқ МАМАНДАРДЫ АТА-АНАЛАРМЕН ЖұМЫС ЖАСАУ ЖОЛДАРЫН үЙРЕТУ әДіС-ТәСіЛДЕРі'

БОЛАШАқ МАМАНДАРДЫ АТА-АНАЛАРМЕН ЖұМЫС ЖАСАУ ЖОЛДАРЫН үЙРЕТУ әДіС-ТәСіЛДЕРі Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
42
12
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
АТА-АНА / БАЛАБАқША / ЖИНАЛЫС / ТәРБИЕ / САБАқТАСТЫқ / қАРЫМқАТЫНАС

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Рахпанова Б.Ғ.

В статье рассказывается о методах и способах работы воспитателей, ведущих работу в дошкольном учреждении с родителями, и мероприятиях, проводимых в соответствии с современными требованиями. Даны некоторые практические рекомендации по организации взаимодействия с родителями по инновационным подходам.Мақалада мектепке дейінгі мекемеде жұмыс жүргізетін тәрбиешілердің ата-аналармен жұмыс жүргізу әдістері мен тәсілдері және қазіргі заман талабына сай өткізілетін жұмыс түрлері туралы айтылған.The article describes the methods of educators, working in a preschool institution with parents, and the events carried out in accordance with modern requirements. Some practical recommendations on the organization of interaction with parents in accordance with innovative approaches are given.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «БОЛАШАқ МАМАНДАРДЫ АТА-АНАЛАРМЕН ЖұМЫС ЖАСАУ ЖОЛДАРЫН үЙРЕТУ әДіС-ТәСіЛДЕРі»

дамытатын орталык» делшген. Баланы тэрбиелеу, дамыту мен бшм беру мэсе-лелер1нде отбасы мен балабакша ужымы езара тыгыз байланысты болуы кажет. «Жумыла кетерген жук жещл» дегендей, бала тэрбиелеуде шке асырушылар - балабакша мен отбасы. Отбасыльщ тэрбиелеу-дщ басымдылыгын тану дегешм1з - отбасы мен мектеп жасына дешнп мекеменщ жаца кар ы м-каты нас ы н талап етед1[6].

Мектепке дешнп жастагы балаларды тэрбиелеу отбасында жэне мектепке дей-шп уйымдарда журпзшед1. Ол салауатты да саналы урпак тэрбиелеу Отбасы бала ушш-ем1рл1к мацызды элеуметик орта. Бул ортаныц мацызы ете зор. Себебг от-басы-баланыц эмоцияналдык корганы, психология лык жан тыныштыгыныц сая-сы, ем1рлш т^реп. Отбасыныц жылылыгы мен махаббаты - баланыц езше сешмш арттырып, болашагыныц кадам жасауына к зор ьщпал етед1.

¡3 Кдз1рп Мектепке дешнп тэрбие мен

§ окытудьщ улгшк оцу багдарламасы тэр-

§ биешшерге отбасымен ынтымактаса оты-

2 рып бала тэрбие сшде он, нэтижелерге жету

¡3" «Отбасы - табигат сыйлаган кереметтердщ

^ б1рЬ>, - десек артык емес. Жеке адамныц

о бойындагы ар-уяты, акыл-ойы, адамгер-

^ шшт, баска адамдармен карым-катына-

§ ста, мэдениетттки тэрбиелеуде отбасы

§ алгапщы кадам. Сондьщтан, отбасы ете

® кажеттк баскадай ешнэрсемен озгертуге

К (ауыстыруга) болмайтын баспалдак. Отбасы

о сы - сыиластык, жарастык орнаган орта,

га Отбасы - бала тэрбие сшщ ец алгапщы

^ ужымы. Отбасынын, басты казыгы, алтын

ч т1реу дщгеп - бала. Баланын, тэрбиел1 бо-

о лып есуше берекел1 отбасынын, эсер1 мол.

щ Отбасынын, эрб1р мушеш, езара сейлесш,

^ не болмаса ата-ананын,, баланын, мшдетш

^ аткару гана емес береке-б1рлш, сушспен-

^ шшкпен араласса, босагасы берш, шацы-

^ рагы бшк отбасына айналары сезшз.

Кдз1рп ел1м1зде болып жаткан тетен-

ше жагдайга байланысты топтарда 15 ба-ладан кеп баруга болмайды. Эр кезекнп топта бала аз ата-аналармен жумыс жасау жещл деп айтуга болмайды. Отбасы мен балабакша арасындагы карым - катына-сты ныгайту ушш дэстурл1 жэне дэстуршз турш алып карастырамын. Кдз1рп заман талабына сай ата - аналармен жумыс жур-пзудщ турл1 формаларын колданып жас ата-аналарды ез1м1зге тарту. Ата-анамен кунделжт! е\прде жэй тшдескеннен гер1 дэлел болган дурыс. О л менщше жаца жинлыс турлер1, электронды сайттар, спорт жарыстары мен калалык сайыс пен турл1 кецес турлерк б1рак осы жумыс тур-лерш ата-аналарга дурыс уйымдастырып, ата-ананын, кецшнен шыга б1лу1м1з керек деп ойлаймын. Бул 01р немесе 1 жетшк жумыс емес, ол кеп жылдык тэжчри-беш талап етедг Балабакша мен отбасынын, ен, мацызды максаттардыц б1рьб1р-б1р1м1зд1 тушну, сезшу, кабылдау, сыйлау, максат коя б1луге баулу. Ом1рдеп, енер-деп, табигаттагы тамаша кершстерден жан азыгын алып эсерлене бшуге уйрету. Бшмге, б1луге, куштарлыкка, эсемдшке, талгампаздыкка тэрбиелей отырып, баланы болашак бшм ордасы - мектепке дай-ындау [2,6.58 ].

Бала тэрбие сше тек балабакша, мектеп, оны коршаган орта гана емес, сонымен катар отбасы, ягни экеш, анасы, атасы, эжеск агасы, эпкеш де эсерш типзедг Мысалы, бебекжай-бакшада еткен «Экем, шешем жэне мен - спорттьщ жануя» эстафеталык ойын, отбасымен б1рлесш саябакка барып дем алу осы ойдыц дэлелг «Кикар бала кайдан шыгады?» атты кецесте тэрби-ешшер ата-анамен б1рлесш отырып, бала мшезшдеп ерескел кыльщтардыц шыгу себептерш аньщтайды.

Бала тэрбиелеу оцай жумыс емес, ол улкен шеберлш пен шыдамдыльщты талап етедг Сондыктан халык е\пр естн енд1 гана ашкан бебек тэрбиес1н ерте жастан-

ак бастаган.

Баланын, да езшдж ойы, кызыгатын ортасы, туа б1тетщ мшез1 бар. Баланын, жан-жакты, кепшш, мешр1мд1 есуш тек отбасылык тэрбие аркылы калыптастыру да мумкш емес. Дурысы, баланын, киыс кетуше жол бермейтш жаксы орта калып-тастыра бшген жен. Бул багытта ен, ал-дымен балабакша тандаудын, мацызы зор. Балабакшага барганнын, артыкшылыгы кеп болатынын ем1рдщ ез1 керсетт отыр. Сез1м1з дэлелд1 болуы ушш сонын, б1ра-зын санамалап берешк:

1 .Балабакшага барган балалардын, езь мен катарлас балалармен араласып, ты та-бысуына улкен мумкщщк туады.

2. Балабакша баланы ез1мшшд1ктен арылтады. Ата-анасынын, гана айтканын орындап, еркелжпен ез1м бшемд1кке са-лынып журген балага тэрбиеппт тыцдау, кецшнен шыгу кеп нэрсеге уйретедг Тэр-бнешшщ тэрбие сше теселген бала мек-тепке барганда мугал1ммен тез ты табыса-тын болады.

3.Уйден шьщпаган бала тым ерке, ез1мшш болып кетедг Ата-анасы да кезшщ агы мен карасы болган ул-кызыньщ тше-пн орындауга бешм. Отбасынын, еркеш болган бала балабакшага барып, топ баланын, арасына тускенде, езшщ кептщ екенш тусшедг

Алайда тэрбиенщ шынайы жемшш кер-пщз келсе, бар ынтацызбен балабакша ужымымен йык т1ресе жумыс штегетщз абзал. Баланын, кут бойгы сагынышын басып, жумыстан канша шаршап турсацыз да онын, айткан барлык эцпмесш ыкылас-пен тындап, кещл белгетщз жен. Балабакша мен отбасы ынтымактастыгынын, аркасында тэрбие езшщ ип жемштерш бермек.

«Балапан уяда не керсе, упщанда соны шедЬ> дегендей, ата-ананын, кун сайын аткарып журген жумысы - балага улкен сабак. Жас балалардын, улкендер айтса,

Ш

соны айтатынын, не юте се соны штепш ке-летшш бэр1м1з де бшем1з. Баланын, уйден кергет, етене жакындарынан естпеш-ол ушш адамгершшк тэрбиесшш, ен, улкет, демек жаксылыкка умтылып, жагымды штермен айналысатын адамнын, айнала-сындагыларга керсетер мен берер тэл1м1 мол болмак. Бул такырыпты алу себеб1м:

• Эр баланын, отбасымен сержгестш карым-катынас орнату;

• Баланы дамыту мен тэрбиелеу бары-сында куш б1р1кпру;

• Орта кызыгушылыктармен туын-даган киыншылыктарда б1рлесш шеппм кабылдау, б1р-б1рш колдау;

• Ата-аналардын, тэрбиешшк шеберль пн, бшмдерш ынталандыру мен байыту, езшдш педагогикалык мумкшдштерше сешм арттыру;

• Балаларды жакындарына сыйластык сез1м1мен карауга тэрбиелеу. ^

Балабакша тэрбиешшершщ тэжчрибе- к

К

сшде ата-аналармен б1рпш жумыс ютеу- ¡3

дщ эр-турл1 формалары калыптаскан.Б1з §

ата-аналармен жекелеп те жэне б1ртп В

ужымдык жумыс журпзем1з. Мен ез1м 2

отбасы мен балабакша арасындагы ора- ЕГ

сан зор мэселелер неден туатынын бшем. ^

Б1ршппден: ата-аналардын, ез мойнын- и

дагы жауапкершшки сезшбеу1, жумыстан ^

колдарынын, босамауы т.б. Екшпп: олар §

балаларын балабакшага бердш, ендо бала- §

ларын тэрбиепп тэрбиелеп, окытып беру <

деген угым пайда болуы [3,6.12-13]. к

Осындай ата-аналармен отбасы арасын- о

дагы туындаган мэселелерд1 студенттерде ®

«Педгогика» пэшнен окып, теория бшм- ^

дерш жетшдорш жатыр. Б1рак бул жет- ч

кшюлз. Студенттер ертен, мамандьщты §

игергеннен кешн балабакшага барганда, щ

осы мэселемен кездеседг Оны ештетш ^

алмау ушш, б1з оларды осындай жагдайда ^

кандай ю-шара колданып, кандай жумыс >;

г4

турлерш журпзу керекттн уйрету1м1з ке- ^ рек.

в; К К

ш ^

О

«

о с

о

1-ч

м

в

2

<

н

о «

о с в; X

X

<

Е-

X С о О т

ш Ч

РЧ

О 0-С ш л X -а

£

Н <

Сол себегт мен оз1мнщ «Студент-терд1 мектепке дешнп жастагы балалар-ды тэрбиелеудеп балабакша мен отбасы карым-катынасынын, инновациялык тур-лерш жобалауды уйрету» атты такырып-та жумыс жазуды уйгардым. Отбасы мен балабакша арасындагы карым-катынасты ныгайту ушш дэстурл1 жэне дэстуршз жумыс турлерш алып карастырамын.

Ата-аналар мен балабакша арасындагы жацашыл жумыс журпзудщ тшмд1 жолда-рын 1здест1рд1м,оз тэжчрибемнен алынган жумыс улгшерш усынып отырмын. Эшре-се ата-аналармен жеке жэне электронды кецес беру жиналыстыц инновациялык турлерш куру, пЫр-талас, тернингтер, психологиялык жаттыгулар, эке мектебк отбасы электронды газет! ата-аналар кеш-тер1, жарыс жэне сайыстар, болашак ма-мандардыц кэспгпк шебер тэрбиепп бо-луына ыкпал етед1.

Максаты: Отбасы мен балабакша арасындагы карым-катынасты ныгайту жэне эр турл1 жумыс эдш-тэсшдерш колдана отырып, баланы тэрбиелеу багыттарын карастыру.

Отбасымен балабакша мшдеттерк

• ата-аналарды балаларыныц оку ец-бепшц нэтижелер1 туралы хабардар етт отыру;

• ата-аналарды балаларыныц окуы мен тэрбиесше кемеки дурыс уйымдастыруга уйрету;

• топ ужымымен кызьщты ¡с-шаралар-ды уйымдастыруга ата-аналарды катысты-

ру;

• ата-аналармен такырыптык жиналы-стар отшзу;

• балабакшага ашык есш кундерше шакырып, катыстыру;

• баланыц уздоюлз дамуын кадагалау;

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

• бала денсаулыгына камкорльщ жа-сау;

• ецбек жэне бшм тэрбие ш аркылы баланыц жан-жакты дамуына комектесу;

• баланыц кызыгушылыгын, бешмдш-пн, шыгармашылыгын дамыту;

• баланы озш-оз1 тэрбиелеуге, езш-ез1 дамытуга сонымен катар болашак е\прге дайындау.

Дэстурлк

Ата-аналар жиналысы Баланыц ушне бару Ата-аналар бурышы Тэрбиешшщ жеке кецес1 (ватсап аркылы)

Ата-аналармен жазбаша хабарласу (ват-сап жэне телефон)

Балабакишшшк жиналысы Дэстураз тур!: Отбасы газета - электронды Ата-аналар тренинп («Зум» багдарламасы)

Ата-аналар кештер1 онлайн туршде Психологиялык жаттыгулары Жыл бойы журпзшетш жумыс жоспа-рын ата-аналармен б1рлесе отырып жа-саган тшмд! Себеб1, ата-аналар заман талабына сай озекп мэселердк отбасы тэрбие сше байланысты такырыптарды оздер1 усына алады. Сонымен катар ата-аналар-дыц усыныс - тшектер1мен санаса отырып ата-аналарга арналган эцпмелер мен лек-циялар, кецестер мен сурак-жауап кештер1, тэрбие жумысын алмасу жешндеп конфе-ренциялар, ата-аналарды педагогикалык эдебиеттермен таныстыру эдш-тэсшдер1 карастырылады. Кдз1рп тацда осы жумы-стардыц бэрш зум багдарламасы мен ват-сап аркылы журпзш жатырмын [6, 32-35].

Ата-аналардыц балабакшадагы бала-лардыц ом1рш мейшнше кызыкты етт отшзуше улес косу ушш «Шебер кол-дар» ушрмесш уйымдастыруга болады. Балаларды колонердщ кейб1р турлерше, кесте т1 гуге, кейб1р ата-аналар ертецгшк-терге б1ртп декорация жасауга, кшмдер Т1 гу, атрибуттар дайындау сиякты жумы-старга араластыруга болады. Балаларыныц оларга тэн емес ортадагы кылыгын,

а:

онын, баскалармен калай араласуын, бшм децгешн, курдастарыньщ оган деген ка-рым-катынасын зерттей алады. 0з баласы-нын, дамуы бас кал ар дан артта калган жок па, балабакшада ол уйдепдей емес, езш баскаша устауын epiKci3 салыстырады. Бул тэжчрибе ата-аналар yniiH ете ттмдо.

Ата-аналармен мейшнше кен, тараган жумыстар дын, 6ipi о л ашык eciic куш.

Мектепке дешнп мекемемен, онын, дэстурлер1мен, ережелер1мен тэрбиелеу -окыту жумыстарынын, ерекшел1ктер1мен таныстыруга, олармен кызьщтыра б1луге жэне катысуга мумкшдш бередг Ата-а-налармен топтарга саяхат жасау, балабак-ша жумысынан уз1нд1 корсету (ужымдьщ жумыстар, серуендеуге жинау т.е.с.) не-месе эдшкер ата-аналармен энпмелеседк олардын, алган эсерлерт аныктайды, туындаган сурактарга жауап бередг Эн,-пмелерд1 жеке дара, ужымдык туртде етшзедг Бул eici жагдай да, накты Mi н дет: нет аньщтау кажеттт, немен кемектесу-ге болатыны белгшенед^ ата-аналардын, птрлерт де тыцдаймыз.

Ата-аналарга педагогикалык сауатты-лыктарын жет1лд1ру максатында

«Бшпм келедЬ> сабагын етшзуге бола-ды.

«Бала тш - бал» такырыбында арнайы топ газетш шыгарып балалардын, кызыкты C9TTepi мен оз киялдарынан шыккан тэта создерш жазып min кою.

«Жылжымалы папка» ата-анамен бай-ланые дэптерте ата-аналар оз пЫрлерт жазып, кецестермен таныстыруга болады.

«Балам ecin келедг..» такырыбында ата-аналарга эссе байкауын отшзш niicip сайыс уйымдастырып, талкылауга болады.(Ka3ip бул жумыстарды онлайн турде де журпзш жатырмыз)

Ата-анамен балабакша арасындагы тыгыз карым-катынас, öipniK, ынтымак жарасым тапкан жагдайда онын, бала тэр-бпес1не типзетш ыкпалы да нэтпжел1 бол-

мак.

Б1зд1н, максатымыз XXI гасыр талабы-на сай жацашыл, шыгармашыл, мэдени-етт1, жан-жакты сауатты жеке тулга тэрбиелеу. Сондыктанда студенттер1м1зд1 ата-аналармен жумыс жасау эдш-тэсш-дерт кунделшт! сабагымызда калай жумыс жасауын корсетуден жалыкпаймын, бул баланы тэрбиелеу уипн, эуел1 бул жу-мыстын, ата-аналардын, оздертщ туешгет дурыс, ягни бул жумыстар осы балалардын, болашагынын, жаркын, тэрбиел1 бо-луына жасалынып жатыр.

ЭДЕБИЕТТЕР:

1.Урбанская О.Н. «Тэрбиешшщ отба-сымен жумысы»

2.«Тэрбие мен окыту» 2004ж.

3.«Отбасы жэне балабакша» журналы 2008ж. №4

4.«Бала тэрбиесЬ) журналы 2004ж. №8

5.«Отбасы жэне балабакша» журналы 2009 №6

6.Козлова A.A., Дешеулина Р.П. Работа ДОУ с семьей,- М.: ТЦ Сфера, 2005.

7.Зверева O.JL, Кротова Т.В. Общение педагога с родителями в ДОУ: методический аспект,- М. : ТЦ Сфера, 2007. - 80 с.

8.Березина В.А., Виноградова Л.И., Волжина О.И. Педагогическое сопровождение семейного воспитания: программы родительского всеобуча. - СПб.: Каро, 2005.

9.Евдокимова Е.С. Педагогическая поддержка семьи в воспитании дошкольника,- М,: ТЦ Сфера, 2005. - 96 с.

Ю.Кильдышева И.А. Организация работы с родителями в условиях современного детского сада,- 2010г.- https:// thepresentation.ru/obrazovanie/tema-obespechenie-dostupnosti-i-sovremennogo-kachestva-doshkolnogo-obrazovaniya-v-usloviyah-ego-variativnosti (сайтка

адрессации кут: 10.04.2021г.)

в; s х

ш §

О с

о

1-4

W

В

2

<с н

о £

п о с. в; S х

Ei

s С о О т

ш Ч W О

CL С

ш х

-Q

£ н

УДК 377.5.02 ГРНТИ14.33.05

в;

5 К

ш ^

О

«

о с

о

1-4

W

в

2

<

н

о

6

п о с в;

s

X

<

Е-

S С о О m

ш Ч W О

CL С

ш ¡3 х

-Q

£ н

ьс <

СОЦИАЛЬНОЕ ПАРТНЕРСТВО КОЛЛЕДЖА И СЕМЬИ В СФЕРЕ ВОСПИТАНИЯ:

ВЕКТОРЫ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ

Ацдатпа

Макал ада оскелец урпакты жан-жакты дамытуга багытталган ата-аналар мен колледждщ белсещц тэрбиелпс езара ic-кимылын уйымдастырудагы жумы-стьщ непзп компоненттер^ багыттары мен нысандары карастырылады. Ата-ана-лар жиналысын уйымдастыру бойынша усыныстар бер1лд1.

Аннотация

В статье рассматриваются основные компоненты, направления и формы работы в организации активного воспитательного взаимодействия родителей и колледжа, направленного на всестороннее развитие подрастающего поколения. Представлены рекомендации по организации родительского собрания.

Annotation

The article considers the main components, ways, and forms of work in the organization of active educational interaction between parents and the college, aimed at the all-round development of the younger generation. Some advice on how to organize a parents' meeting is given.

Наши дети - это наша старость.

Правильное воспитание - это наша счастливая старость, плохое воспитание - это наше будущее горе, это наши слезы, это наша вина перед другими людьми, перед всей страной.

А.С. Макаренко.

Инертбаева Г. С.,

заместитель директора по воспитательной работе,

Аллавердиева Н.Е.,

педагог-психолог, Ко cm ан ай с кий стро ит ельньгй колледж, г.Костанай

Нег'пг'! создер: элеуметппк dpinmecmiK, ынтымактастык, тэрбиелеу, жумыстыц нэтижелтШ, бастама.

Ключевые слова: социальное партнёрство, сотрудничество, воспитание, результативность работы, инициатива.

Keywords: social partnership, cooperation, upbringing, productivity of work, initiative.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.