Научная статья на тему 'Баркамол авлод тарбияси таълим самарадорлигини оширишнинг муҳим омили сифатида'

Баркамол авлод тарбияси таълим самарадорлигини оширишнинг муҳим омили сифатида Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
964
109
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
маънавий қадриятлар / баркамол авлод / ахлоқий камолот / ўз-ўзини тарбиялаш / тарбиявий тамойиллар / духовные ценности / гармонично развитое поколение / нравственное совершенство / самовоспитание / принципы воспитания.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Қамбарова Дилфуза Солижоновна

Мақолада Шарқ буюк алломаларининг баркамол авлод тарбияси ҳақидаги ғоя ва қарашлари баён этилган бўлиб, ахлоқий камолотга эга бўлишнинг тарбиявий тамойиллари кўрсатиб берилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ВОСПИТАНИЕ ГАРМОНИЧНО РАЗВИТОГО ПОКОЛЕНИЯ КАК ВАЖНЫЙ ФАКТОР ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ОБРАЗОВАНИЯ

В статье рассмотрены взгляды и идеи великих мыслителей Востока о воспитании гармонично развитого поколения, раскрыты воспитательные принципы достижения нравственного совершенства.

Текст научной работы на тему «Баркамол авлод тарбияси таълим самарадорлигини оширишнинг муҳим омили сифатида»

Камбарова Дилфуза Солижоновна,

Андижон давлат университети х,узуридаги Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва малакасини ошириш х,удудий маркази «Педагогика ва психология, таълим технологиялари» кафедраси укитувчиси

БАРКАМОЛ АВЛОД ТАРБИЯСИ ТАЪЛИМ САМАРАДОРЛИГИНИ ОШИРИШНИНГ МУ^ИМ ОМИЛИ СИФАТИДА

УДК: 37.01.

ЦАМБАРОВА Д.С. БАРКАМОЛ АВЛОД ТАРБИЯСИ ТАЪЛИМ САМАРАДОРЛИГИНИ ОШИРИШНИНГ МУЦИМ ОМИЛИ СИФАТИДА

Маколада Шарк буюк алломаларининг баркамол авлод тарбияси х,акидаги fda ва карашлари баён этилган булиб, ахлокий камолотга эга булишнинг тарбиявий тамойиллари курсатиб берилган.

Таянч суз ва тушунчалар: маънавий кадриятлар, баркамол авлод, ахлокий камолот, уз-узини тарбиялаш, тарбиявий тамойиллар.

КАМБАРОВА Д.С. ВОСПИТАНИЕ ГАРМОНИЧНО РАЗВИТОГО ПОКОЛЕНИЯ КАК ВАЖНЫЙ ФАКТОР ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ОБРАЗОВАНИЯ

В статье рассмотрены взгляды и идеи великих мыслителей Востока о воспитании гармонично развитого поколения, раскрыты воспитательные принципы достижения нравственного совершенства.

Ключевые слова и понятия: духовные ценности, гармонично развитое поколение, нравственное совершенство, самовоспитание, принципы воспитания.

KAMBAROVA D.S. TRAINING OF MATURE GENERATION IS A BACKBONE OF EDUCATION SYSTEM

There is discussed in the article views and ideas of the great thinkers of the East about bringing up a harmoniously developed generation, revealing the educational principles of achieving moral perfection.

Keywords: spiritual values, mature generation, self- training, educational principles.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 5(78)

Жамият маънавий юксалиш ва янгиланиш сари юз тут-моцда. Узбекистонда маънавият буйича муаммоларга эъти-бор кун сайин кучайиб бормоцда.

Президентимиз Ш.М.Мирзиёев «Ёшлар канчалик маънавий баркамол булса, турли ёт иллатларга карши иммунитети хам шунча кучли булади»1, деб таъкидлаб утган. Маънавият масалаларига окилона ёндашиш баркамол авлод тарбиясининг мухим йуналиш-ларидан биридир.

Узбекистон мустакиллигини мустахкамлаш ва келажак истикболини ривожлантириш хам баркамол инсонларга боFлик эканлиги хаммага аён. Иймон-эътикоди бутун, иродаси бакувват, мустакил дунёкарашга эга, аждодла-римизнинг бебахо меросига таяниб яшайди-ган баркамол шахсни тарбиялаш хозирги кун-нинг мухим шартидир. Баркамол авлодни шакллантириш учун миллий тарихий асосла-римиз бор. Бу утмиш мутафаккирларимизнинг «Комил инсон»ни шакллантиришга каратилган Fоя ва карашларида уз аксини топган. Ижти-моий х,аёт тажрибаларидан маълумки, агар инсон уз устида тинмай шуFулланса, у олий маълумот олиши, хатто олимликка даъвогар-лик килиши мумкин. Лекин, хакикий камолот эгаси булиш учун у таълим ва маълумотдан ташкари, юксак инсоний фазилатлар асосида тарбияланган булмоFи лозим. Бирор-бир мутафаккир олим йукки, тарбияга беъэтибор караган булса. «Бир раками барча ракам-ларнинг боши булганидек, инсони комил барча мавжудотларнинг бошидир», дейди буюк мутафаккир Фариддидин Аттор. Комил инсон тушунчаси биринчи марта Шайхи Кабир номи билан машхур булган инсон томонидан кайд этилган. А.Навоий уз даврида комил инсонларни «Ахли маъний» кишилар деб ата-ган. Ахли маъний бу фикрли одамдир. Фикр-лаш эса хакикатни англашдир.

Буюк алломаларимизнинг ижтимоий-сиё-сий, фалсафий таълимотларига таяниб иш курилса, тарбия таъсирчанлиги янада мукам-маллик касб этади. Шу боис уларнинг илм-маърифат, таълим-тарбия сохасидаги фикр-

1 Мирзиёев Ш.М. «Ёшлар маънавиятини юксалти-риш, уларнинг буш вактини мазмунли ташкил этиш буйича мухим вазифалар» мавзусидаги видеоселектор йиFилишидаги нутки. // «Халк сузи» газетаси, 2019 йил 20 март.

лари, ахлокий карашларидан мустакил Узбекистон истикболини мустахкамлаш, ёш авлод ахлокий камолотини шакллантиришда кенг фойдаланиш максадга мувофик.

Абу Наср Форобий, Абу Али ибн Сино, Абу Райхон Беруний, Юсуф Хос Хожиб, Кайковус, А.Навоий, Хусайн Воиз Кошифий, Абу Мансур Мотурудийларнинг тарбиявий, таълимий, ахлокий асарларида инсоннинг комилликка интилиш масалаларига алохида урин берил-гани бежиз эмас. Урта Осиё халкларининг миллий тарбия борасидаги тажрибалари миллий педагогикамизнинг алохида фан сифатида шаклланишига хам асос булди. Миллий тар-биянинг узига хос, шаркона, исломий жихат-ларини ёритиб берувчи куплаб асарлар борки, уларда олдинга сурилган Fоялар хануз тулик урганилиб, амалиётда кулланилаётгани йук. Буларни чукур урганиш таълим-тарбия ишла-рини янги боскичга олиб чикишга бевосита таъсир курсатади.

Баркамол инсон - янгиланаётган жамияти-мизни факат истеъмолчисигина эмас, балки яратувчиси ва фидойиси хам булиши керак. Шунинг учун мустакил давлатимизда таълим-тарбияни тубдан узгартиришга давлат сиёса-тининг устувор йуналиши деб каралмокда. «Фарзандларимизнинг кобилиятини руёбга чикаришга болаликдан эътибор бериб, уларнинг камолоти учун барча имкониятимизни сафарбар этсак, юртимизда яна куплаб Беру-нийлар, Ибн Синолар, Улугбеклар етишиб чикади»2, дейди Президентимиз Ш. Мирзиёев.

Биз, педагогларнинг, асосий вазифамиз, ёш авлодни эзгу ишларни амалга оширишга ургатиш, одатлантириш, уларни ёмонликдан ва номакбул ишлардан кайтариш экан, бу йулда миллий таълим-тарбия анъаналари, буюк алломаларнинг асарлари, халк хик-матлари, боболаримиз, момоларимиз угит-ларидан фойдалансак, шубхасиз мехнатимиз

2 Мирзиёев Ш.М. «Билимли авлод - буюк келажак-нинг, тадбиркор халк - фаровон хаётнинг, дустона хамкорлик эса тараккиётнинг кафолатидир» мавзусидаги Узбекистон Республикаси Конституциясининг 26 йиллигига баFишланган тантанали маросимдаги нутк. // «Маърифат» газетаси. 2018 йил 8 декабрь.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 5(78)

унумли ва самарали булади. Зеро, Куръони Каримда «Одам боласини хамма нарсада мукаррам этдим» дейилади. Бу буюк инсоний шарафнинг кадрига етмок керак. Хадисда «Кимгаки акл-идрок берилса, у нажот топади» дейилади.

Комил инсон Fояси хам миллий, хам умум-башарий мохиятга эга булган Fоядир. Бу Fоя нафакат алохида шахслар, балки бутун-бутун халкларни юксак тараккиёт сари етаклаган, уларни маънавият ва маърифат бобида тенг-сиз ютукларга илхомлантирган. Комилликни орзу килмаган, баркамол авлодларни вояга етказиш хакида каЙFурмаган халк, миллатнинг келажаги йук. Зеро, келажак авлод хакида KаЙFуриш, соFлом, баркамол наслни тарбия-лаб етиштиришга интилиш бизнинг миллий хусусиятларимиз булиб, бу йуналиш ахлок илмини эгаллашга ундайди.

Хар бир инсон бир олам булгани каби унинг ахлок-одоби хам жуда мураккаб олам, десак янглишмаймиз. Чунки, шахснинг зохи-рий ва ботиний оламини, айникса, калб ола-мини урганиш, билиш, тахлил этиш Fоятда кийин, бу рухият билан боFлик холатдир. Ф.Аттор «Рух одамнинг ичидадир, шунинг учун сен уз ичингга сафар килмоFинг керак» деганидек, комил инсон уз «Мен»ини ички дунёсидан ахтариши керак. «Оддий инсон хам комиллик даражасига етиши мумкин. Унинг манбаи илмдир», дейди Имом Fаззоли.

Шундай экан, жамиятни ислох килишни хар биримиз узимизни ислох килишдан бошлаши-миз керак. Инсон узгарса, жамият узгаради. Узлигини тушунишдаги чукур онгли ёндашув уз-узини тарбиялашни кучайтиради. Уз-узини тарбиялаш инсон шахсини узгартиришга кара-тилган фаолиятдир. Уз-узини онгли равишда бошкара олиш калб, вужуднинг соFлом булишига ёрдам беради. «Инсоний вужуддан максад - энг олий бахт-саодатга эришувдир; аввало у бахт-саодат нима ва нималардан иборат эканлигини билиш, унга эришувни узига Fоя ва энг олий максад килиб олиши, бутун вужуди билан мафтун булиши керак. Кейин бу бахт-саодатга олиб борадиган иш, амал ва воситаларнинг нималардан иборат эканлигини билиб олиши зарур. Сунгра эса бахт-саодатга эриштирадиган ишларни шах-

сан бажаришга киришмоFи лозим булади»1, деб таъкидлайди Абу Наср Форобий.

Ушбу битикларга асосан «Гузал хислатлар -инсон камолоти асоси» мавзусида суровнома утказилди. Суровнома Андижон шахар 11-умумтаълим мактабининг 9-синф укувчи-ларидан олинди. Суровнома саволлари куйи-дагича:

• Бахт-саодатга эришиш деганда нимани тушунасиз?

• Кандай ижобий фазилатингиз ва салбий хислатларингиз бор?

• Атрофдагилар сизга кандай бахо беради-лар?

• Салбий сифатларингизни йукотиш учун нима килган булардингиз?

• Сиз учун хаётда идеал инсон ким?

• Баркамол инсон була оласизми?

Суровномалар тахлил килинганда, укув-

чилар бахт-саодатга эришиш борасида уз фикрларни баён килганлар ва ижобий фази-латлари хакида маълумот берганлар. Атрофдагилар уларга яхши бахо беришларини айтишган. Икки нафар укувчи жахли тезлиги ва шу туфайли атрофдагиларни хафа килиб куйишини билдирган. Уч нафари теварак-атрофдаги одамларнинг уларга кандай бахо беришларини билмасликларини баён килган. Укувчилар салбий сифатларини йукотиши кераклиги ва бу борада кандай чоралар куришни билмасликларини ёзишган. Уларнинг купчилиги идеал инсон сифатида ота-она-ларини курсатганлар.

Укувчилар саволларга самимий жавоб бер-дими? Укувчиларнинг жавоблари кай дара-жада хакикатга якин? Хазрати А.Навоийнинг «Нокис улдирким, узин комил айлагай, комил улким нуксин исбот айлагай» деган мисрала-рининг мазмун-мохияти тушунтирилади.

Укувчилар билан шахсни баркамоллашти-рувчи тренинг машFулоти утказилди.

Тренингдан максад. Нохуш холатларда махсус билим, куникма ва малакаларга эга булиш, психологик зурикишлардан окилона чикиш, унутиш ва кечириш, самарали мулокот урната билишга самимийлик, дустона муноса-бат, хамкорликка ургатилади.

1 Абу Наср Форобий. Фозил одамлар шахри. - Т.: Абдулла Кодирий номидаги халк мероси нашриёти, 1993. -189-б.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 5(78)

Вазифа:

- укувчилар шахсини коррекция килиш;

- ижодий мотивацияларни шакллантириш;

Кутилаётган натижа:

- укувчилардаги камчиликлар, салбий хис-латларни бартараф этиш;

- укувчи шахсини баркамоллаштириш.

Тренинг утказишнинг узига хос хусусият-

лари. Ушбу тренингдан психологлар, синф рахбарлари укувчиларнинг психокоррекцион тадбирларини амалга оширишда фойдаланиш мумкин.

Услублар:

- Тренинг эмблемаси.

- Тренинг шиори.

- Танишув: «Сиз кутмаган саволлар» дакикаси.

- Халк хикматлари.

- «Линейка» машки.

- «Муаммоли вазиятларда позитив фикр юритиш» машки.

- «Шаршара» релаксацион машки.

- Максад куйишнинг олтин коидалари.

- Менинг китоб жавоним.

- «Бургут тарихи» видеоролик намойиши.

- «Менинг идеалимдаги инсон» эссеси.

Тренингнинг бориши:

Кириш кисми.

- тренинг коидалари, максад ва вазифа-лари билан таништириш;

- тренингда утказиладиган методика ва машклар билан таништириш.

Коидалар:

- фаоллик;

- кунгилли иштирок;

- вактга риоя килиш;

- бошкалар фикрини хурмат килиш;

1. Тренинг эмблемаси белгиланади. «Кувнок нота».

2. Тренинг шиори: «Бахт-икболни изла-сангиз топа олмайсиз, зиммангиздаги инсоний вазифаларни адо этинг бахт-икбол узи сизни излаб келади».

3. Сиз кутмаган саволлар дацицаси:

- Исмингизни ким куйган? Унинг маъно-сини биласизми?

- Оила бахти деганда нимани тушунасиз?

- Келаждакдаги орзуингиз...

- Сизни кимдир хафа килса кечирасизми?

- Сиз узингизни киришувчанман, деб хисоблайсизми?

- Узингизнинг шахс сифатидаги камчили-гингизни айтиб бера оласизми?

- Байрамда кимдан ва кандай совFа кута-сиз?

- Кимнидир хафа килиб куйсангиз хижолат буласизми?

- Агар укитувчи булиб колсангиз ишни нимадан бошлар эдингиз?

- Хафа булиб колганингизда нималар хакида уйлайсиз?

- Севган машFулотингиз...

- Йигитларни (синфдошларингизни) кайси фазилатлари ёкади, кайси сифатлари ёкмайди?

- Кизларнинг (синфдошларингизнинг) кайси фазилатлари ёкади, кайси сифатлари ёкмайди?

4. Халц ^икматлари (шархланади).

- Утган иш учун хасрат ва надомат чекмок аклли одамнинг иши эмас.

- Юзнинг нуроний булиши киши табиати-даги туFриликдан булади.

- Мол-дунёси куп одам бадавлат эмас, нафси тук одам бадавлатдир.

- Мехнат одамни уч балодан асрайди: юрак сикилиши, ахлокий бузилиш, мухтож-ликдан.

- Бировни ёмон куришдан яхши куриш осон, бадбахт булишдан кура бахтли булиш осон.

- Кимки ота-онасига яхшилик килса, Аллох унинг умрини зиёда килади.

- Мусибатларнинг энг каттаси вактни бехуда кетказмокликдир.

- Кучли одамлар хамиша оддий буладилар.

- Кимнинг интилиши баланд булса, унинг ташвиши хам куп булади.

- Маъносиз пойма-пой сузлашдан кура, сукут саклай олиш хам нодир фазилатдир.

- Йикилиш айб эмас, йикилганда турол-маслик айб.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

- Кулфлар учун калит булганидек, муаммо-лар учун хам албатта ечимлар булади!

5. «Линейка» машци. Линейка чизилади. Укувчилар ракамлар буйлаб харакат кила-дилар. Уларга савол берилади:

- Ота-онангиз билан муносабатингизга неча бахо берган берган булардингиз?

- Математика фанидан неча бахога укийсиз?

- Синф рахбарингиз билан муносабатингизга неча бахо берган булар эдингиз?

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 5(78)

- Пазандалигингизга неча бахо берасиз?

- Масъулиятли инсонмисиз? Неча бахо берасиз? Ва хоказо.

6. «Муаммоли вазиятларда позитив фикр юритиш» машк,и.

Низоли вазиятларга объектив бахо бериб, позитив томонларни кура олишга ургатилади. Яъни салбий сифатлар ижобийга айлантири-лади. К^озга зиддиятга сабаб булаётган омиллар ёзилади ва мана шу холатдан чикиш учун фикрлар ёзилади.

7. «Шаршара» релаксацион машци.

Фараз килинг, сиз шаршара ёнида туриб-

сиз. Узингизни енгиллашаётганингизни хис киляпсиз. Чукур нафас олинг ва нафас чикаринг. Чукур бушашаётганингизни хис килинг. Дам олишга харакат килинг. Узингизни эркин тутинг. Атрофингизда майсазор. Унда шудринг томчилари. Гузал табиат. Кушлар. Капалаклар. Табассум килинг. Мен хотиржам-ман, узимни яхши хис килмокдаман, мен хаётни севаман, мен бахтлиман, денг. Мени ранжитган одамларни кечираман, мен кимни ранжитган булсам узимни хам кечираман, денг.

8. Максад цуйишнинг олтин цоидалари. (Слайд намойиши)

- орзу;

- аник максад;

- коллаж;

- энтузиазм;

- аффирмация;

- онг ости.

9. «Менинг китоб жавоним». Укувчилар-дан оилавий кутубхоналари, охирги укиган китоблари мазмуни хакида суралади. Библио-терапиянинг ахамияти хакида маълумот бери-лади.

10. «Бургут тарихи» видеоролик намо-йиши.

11. «Менинг идеалимдаги инсон» мавзу-сида эссе ёзиш. Уйга вазифа.

Иштирокчилар: 9-синф укувчилари.

Тренинг давомийлиги: 40 дакика.

Якуний цисм: Тренинг якунланади ва уму-мий хулосалар айтилади.

МашFулот жараёнида укувчилар уз олдига максад куйиш, орзу сари интилиш, масъулиятли булиш, хато ва камчиликларни кура олиш, салбий сифатларни тарбиялашга урга-надилар. Салбий сифатларини тан олган ва

ундан халос булишга интилган укувчиларга йул-йуриклар курсатилди. Тренингда укувчиларга гузал хислатларга эга булиш, узининг юриш-туришини бошкара олиш, фойдали ташаббус курсатиш, катъиятли булиш, кузлаган максадига эришишига ёрдам берилади. Бу йуналиш укувчининг узини тушунишдаги чукур онгли ёндашувига сабаб булади.

Инсон уз мохиятини билмаса, онг ости номутаносиблиги булиб, унда норозилик кай-фияти келиб чикади. Кейин у кайфиятни кута-риш учун сунъий йуллар кидира бошлайди. Бундай ижтимоий иллатдан кутилишнинг табиий омили инсоннинг асл мохиятини очишдир. Маънавий-ахлокий омил инсон хаётининг мазмунини англаб олишга ёрдам беради. Бу уз навбатида айрим психологик, рухий касалликлар олдини олади, инсонлар хаётига соFлом, жушкин хаётий мазмун бахш этади.

Инсонлардаги ноёб инсоний фазилатларни асраб-авайлаш ва янада такомиллаштириш долзарб масала. Фарзандларимизни озод ва демократик Узбекистоннинг муносиб уFил-кизлари этиб тарбиялаш масаласи маънавият сохасидаги ишларимизнинг асосий йуна-лишини ташкил этиши лозим. Республикамиз тараккиётининг хозирги тарихан янги бос-кичида ёш авлод тарбияси билан шуFул-ланувчи барча муассасаларда укитувчиларнинг энг мухим ва биринчи навбатдаги вазифала-ридан бири укувчиларга таълим бериш билан бир каторда уларнинг маънавий савияси, дунёкарашини давр талаби даражасида булиши учун бор имкониятларни ишга солиш-дан иборат булмоFи лозим.

СоFлом авлодни шакллантириш давлатнинг устувор сиёсатига айланган мухим жараёндир. Эндиликда мустакил республикамиз шарои-тида тарбиявий воситалар таълим жараёнига татбик этилмокда. Аслида таълим мазмунига эга булган фан асосларини укитишга караганда тарбия йуналишидаги фанларни укитиш кийин. Шунинг учун бу борада етарли таж-риба ва укитишда узига хос усул, воситалар хам тулик шаклланган эмас. Ислохот талаб-лари хам фанларни узлаштиришга янгича ёндашувни талаб этмокда.

Fурур хисси ила айта оламизки, биз мисл-сиз кашфиётлар яратган алломаларнинг авлодларимиз, уларнинг конуний ворислари-

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 5(78)

миз. Шyндай экан, XXI аср инсонийлик асри 6Улиши, х,ар бир инсон гузал xислатларга эга 6Улиши, Уз х,аётининг мазмун-мох,иятини рУёбга чикариш учун имкониятларга эга булиши ^рак. Жамият маънавий юксалиш ва янгиланиш сари юз тутмокда экан, фукаролик жамиятида инсон кадр-киммати, акл-заковати, аxлокий сифатлари юксак кадрланади.

Хулоса.

Бугунги таълим тизими ва тарбия тизимини максадга мувофик ташкил этиш, тарбиявий тадбирларнинг самарадорлигини ошириш зарур. Тарбия тизимининг назарий асоси шаркона ва миллий кадриятлардан ташкил топган булиши ^рак. Зeро, тарбия сох,аси ислох,оти бугунги энг долзарб, эртанги такди-римизни х,ал килувчи муаммога айланмокда. Бизнинг бой маънавий мeросимиз бугун кулга киритадиган ютукларимиз, эртага эришажак Fалабаларимизнинг х1аётбаxш асоси булиши ^рак. Жамиятимизда янгича тафаккур юрит-мок учун албатта утмишни билиш даркор.

Шундай килгандагина, мутафаккирларимиз орзу килган комил инсонни шакллантириш ва Kолавeрса, х,озирги давр талаби даражасидаги юксак маънавиятга эга булган баркамол шаxсни тарбиялашда мух,им ва зарур кадам куйган буламиз.

Бу борада куйидаги тарбиявий тамойиллар тавсия этилади:

- таълим-тарбия жараёнида укувчиларни буюк мутафаккирларимизнинг х,аёти ва фао-лияти билан таништириш;

- укувчининг буш вактини мазмунли утка-зишни рeжалаштиришда оила ва мактаб х,ам-корлигини кучайтириш;

- таълим олувчиларнинг юксак xyлк-одоб фазилатларини тарбиялашда псиxологик кор-рeкцион трeнинглар утказиш;

- ёш авлод маънавиятини юксалтиришда китобxонликни тарFиб килиш;

- укувчиларни маънавий-аxлокий тарбиялашда тарбиявий соатларни мазмунли утказиш.

Адабиётлар руйхати:

1. Мирзиёeв Ш.М. «Ёшлар маънавиятини юксалтириш, уларнинг буш вактини мазмунли ташкил этиш буйича мух,им вазифалар» мавзусидаги видeосeлeктор йиFи-лишидаги нутки. II «Xалк сузи» газeтаси, 2G19 йил 2G март.

2. Мирзиёeв Ш.М. «Билимли авлод - буюк ^лажакнинг, тадбиркор xалк - фаровон х,аётнинг, дустона х,амкорлик эса тараккиётнинг кафолатидир» мавзусидаги Узбeкистон Peспyбликаси Конституциясининг 26 йиллигига баFишланган тантанали маросимдаги нутк. II «Маърифат» газeтаси. 2G18 йил 8 дeкабрь.

3. Абу Наср Форобий. Фозил одамлар шах,ри. - Т.: Абдулла Кодирий номидаги xалк мeроси нашриёти, 1993 йил. -189-б.

4. Алимxоджаeва С.Н., Xайдаров Ф.И. Псиxологик трeнинглар ишланмаси. Мeтодик кулланма. 2-кисм. - Т., 2GG9. -IG-б.

ЗАMОНАBИЙ ТАЪЛИM I СОBРЕMЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2Q19, 5(78)

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.