Научная статья на тему 'Қазақ тілі сабағында критериалды бағалау арқылы нашар оқитын оқушылардың даму болашағы'

Қазақ тілі сабағында критериалды бағалау арқылы нашар оқитын оқушылардың даму болашағы Текст научной статьи по специальности «Компьютерные и информационные науки»

CC BY
193
50
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ЖАЦАШЫЛ үСТАЗ / КРИТЕРИАЛДЫ БАГАЛАУ / ЖАЦА ИННОВА-ЦИЯЛЫЦ ТЕХНОЛОГИЯЛАР / ЕНГіЗУ / ЗАМАН ТАЛАБЫ / ЖАЦА ТЕХНОЛОГИЯЛАР / БАГАЛАУ ПАРАГЫ

Аннотация научной статьи по компьютерным и информационным наукам, автор научной работы — Kabdyeva E.B.

В данной статье говорится об эффективном использовании новых технологий в обучении, а также использование критериального оценивания для улучшения качества преподавания и отслеживание успеваемости учащихся с низкой мотивацией на уроках казахского языка и литературы.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Қазақ тілі сабағында критериалды бағалау арқылы нашар оқитын оқушылардың даму болашағы»

д.Б. Цабдыева,

цазац mini мен ddeonemi пэнтщ м) saii.xii, №1 Затобол орта мектеб!

He?n?i свздер: Жацашыл устаз, критериалды багалау, жаца иннова-циялыц технологиялар, енг^зу, заман талибы, жаца технологиялар, багалау парагы.

Ключевые слова: Современный учитель, критериальное оценивание, новые инновационные технологии, внедрять, требование времени, новые технологии, листы оценивания.

Keywords: Modem teacher, criteria1-based assessment, new innovative technologies, input, to time requirement, new technologies, evaluation sheets.

ЦАЗАК; Т1Л1 САБАГЫНДА КРИТЕРИАЛДЫ БАГАЛАУ АРЦЫЛЫ НАШАР СЩИТЫН СЩУШЫЛАРДЫЦ ДАМУ БОЛАШАГЫ

Ацдатпа

Бул макал ада казак; тш мен эдебиеп сабактарын-да уэждемеа темен окушылардьщ улгер1мш, оку сапасын кадагалау жэне жаксарту уипн жаца тех-нологияларды жэне критериалды багалауды тшмд1 пайдалану туралы айтылган.

Аннотация

В данной статье говорится об эффективном использовании новых технологий в обучении, а также использование критериального оценивания для улучшения качества преподавания и отслеживание успеваемости учащихся с низкой мотивацией на уроках казахского языка и литературы.

Annotation

This article refers to the effective the use of new technologies in education, and the use of criteria-based assessment to improve the quality of teaching and tracking students progress with low motivation in the Kazakh language and literature lessons.

Жаца инновацияльщ технологияларды пайдалану - заман талабы. Педагогикальщ технологияларды ¿ске асыру уипн калыпты емес жагдайда жумыс ¡стей алатын, технологияльщ уйымдастырылган

бшм беру процесш тусшетш, жаца релд1 кабылдай ^

алатын педагог болуы кажет. Жаца заман мугал1м- §

дер бшм мазмунына ©3repic енпзе алатын, окыту щ

мен тэрбиеге жаца эдютер мен технологияларды ен- $

пзе алатын болуга тшс. ^

Окушылардьщ ездер1 о куга катысканда гана оку °

кызьщты api тамаша болып шыгады: жобалау, К¥Ра_ и

стыру, зерттеу, ашу, осы сездщ шынайы магынасын- и

да жацальщ ашу болып табылады. Муныц oapi тек о

• • Рч

заманауи педагогикальщ технологиялар непзшде ез с

бепмен бшм алу жагдайында гана жузеге асады. Н

[1Д2 6.] g

Менщ бугшп токталгым келш отырган такыры- О

бым - сабакта критериалды багалау аркылы нашар Я"

окитын окушылардьщ даму болашагы. га

Нашар окитын окушыларда дамудыц жеке ва- Я

рианттарыныц коп турлшп бар. Олар таным ком- я поненттершщ калыптасуынын эр турл1 децгешне

ш

байланысты, ягни бул артта калудын эр турл1 себептер1 бар екешн керсетедь Окушылардын непзшен бшмд1 менгеру урдю мына компо-ненттерден турады: кабылдау тусшу, есте сактау, корыту жэне жуйелеу. Оку урдюш-де бул компоненттер ете тыгыз байланысты. Окушы менгеретш материалдьщ киындыгына соктьщканда гана ез бетшше шеиим кабыл-дап, корытынды жасай алады. Осыдан кешн ол материалдытольщ игеред1. Кабылдауы баяу окушылар эрб1р сабак кезшде кажетп кернею куралдармен, дидактикальщ материалдармен, тарататын жэне керсететш кернекшктермен камтамасыз етшу1 кажет. Сонда гана етюзш-ген сабактар ез максатына тольщ жетедь Осы бшмд1 менгеру компоненттер1 баяу болган-дьщтан нашар окушы шыгады.

Сабак; максатына жету уипн окушылар-дьщ уэж дагдыларын дамытуга жагдай жасау керек. Буны юке асыру уипн мен ез1мнщ са-багымда:

а) турл1 эдю-тэсшдерд1 колданамын;

э) эр окушыньщ сабак процесше белсене катысуына жагдай жасаймын;

б) окытуда саралап жэне даралап окытуды колданамын;

в) критериалды багалауды колданамын.

Критериалды багалаудьщ ерекшшктерк

• Окушыньщ жеке басы емес, тек кана жумысы багаланады;

• Багалау критерий! окушыларга алдын-а-ла белгш;

он • Окушы накты не максатта жумыс ¿степ

® отырганын бшедц

• Окушыга езшщ бшмдшк децгеш аньщ кершш турады.

Мугал1мдерге:

• Сапалы нэтиже алуга багытталган кри-терийлер эз1рлеуге;

• взшщ ¡с-эрекетш жоспарлауга жэне талдауга, акпарат алуга;

• Бшм беру сапасын арттыруга;

• Окытудьщ сапасын жаксартуга;

• Эр окушыньщ жеке ерекшелжтер1 мен кабшеттерш ескере отырып, жеке окыту тра-екториясын куруга;

• Багалаудьщ турл1 тэсшдер1 мен куралда-рын колдануга;

• Оку багдарламасын жетшд1руге усыны-стар енпзуге мумкшдш бередь

Окушыларга:

• взшщ тусшш мен кабшетш керсетуге;

• Оз нэтижелерш болжауга;

• взшщ жэне ез курдастарыньщ жепстш-терш багалап, рефлексияга катысуга;

• Шынайы мшдеттерд1 шешу уипн ез бшмдерш колдануга, турл1 кезкарастарды бшд1руге, сын тургысынан ойлауга мумющцк бередь

Ата-аналарга:

• Оз баласыньщ окытылу денгеш туралы объект и вт1 дэлелдер алуга;

• Баланьщ окудагы прогреет кадагалауга;

• Оку удерюшде окушыга колдау керсетуге;

• Мектеп эюмшшпмен, мугал1мдер мен кер1 байланые орнатуга.

Багалау парактарыньщ улплер1:

Сурак бойынша монолог

«5» «4» «3» «2»

Тлрек сездер Тольщ колданган 1-2 сез колдан-баган Жартылай кол-данган Жартыдан кем колданган

Сейлемдер Дурыс курасты-рылган Куру барысында катслср кезде-скед1 Куру барысында кателер кеп Кате курасты-рылган

Айтылуы таза Жаксы Жаман емес Жаман

6зш-ез1 устауы тамаша Жаксы Онша емес Жаман

Сейлем жылдам-дыгы тамаша Жаксы Онша емес Жаман

Багалау: 25-23 - «5» 22-18- «4» 17 - 14-«3» 13 - 10 -«2»

Вестник «Орлеу»-!^ Фонетикалык талдау

«5» «4» «3» «2»

Буынга белу1 Дурыс Катслср бар Катслср кеп Кате

Дыбыстыц сипаттамасы Дурыс Катслср бар Кателер кеп Кате

Жазылуы Дурью Катслср бар Кателер кеп Кате

Талдау тэрт1б1 Сакталган Катслср бар Кателер кеп Кате

Багалау: 20-18 - «5» 17-13-«4» 12-9-«3» 8-4 -«2»

Септеу

«5» «4» «3» «2»

Септ ¡к атауларын жазылуы Дурыс Кателер бар Кателер кеп Кате

Септ ¡к атауларыньщ жазу регп Сакталган Кателер бар Кателер кеп Кате

Септейтш сездщ жазылуы Дурыс Кателер бар Кателер кеп Кате

Септ ¡к жалгауларыныц жазылуы Дурыс Кателер бар Кателер кеп Кате

Ундестш зацы Сакталган Кателер бар Кателер кеп Кате

Багалау: 25-23 - «5» 22-18-«4» 17 - 14-«3» 13 - 10 -«2»

Сез т1ркестермен жумыс

«5» «4» «3» «2»

Сэйкеспру1 Дурыс 1-к;ате бар 2-к;ате бар Дурыс емес

Жылдамдыгы Тамаша Жак;сы Онша емес Жаман

Багалау: 10-9 - «5» 8-7 - «4» 6-5 - «3» 4 - «2»

Зерттеу жумысында жана сабак «Блум» таксономиясы бойынша 61 лу кезещ. Эр топка ден-гейшк тапсырмалар бершедк Блум таксономиясы аркылы жумыс журпзшедг

1. Окулыкпен жумыс. Блум таксономиясы ы бойынша — Туану кезещ.

2. Дэптермен жумыс. Блум таксономиясы бойынша - Колдану кезещ.

3. Топпенжумыс. Блум таксономиясы бойынша - Анализ кезещ.

4. Шыгармашылык жумыс. Блум таксономиясы бойынша — Синтез кезещ

5. Озш —вз1 багалау. Блум таксономиясы бойынша - Багалау кезещ.[2,56.]

Баска сабактарда мынадай багалау парактарын колдануга болады.

Багалау парагы

Окушыныц аты - жеш

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Сабактыц барысы Критерийлер ¥пай керсеткаип Жалпы упай

Уй жумысы Орындамадым 0

1 сейлем айттым 1 тах 5

в; х х

га

о

СП

я

ш О

О

и м =г о

ос

ш

X X

о К =Г

т

о х

х

Окылым «Клоуз-тест» Орындамадым 0

Тапсырманы орында- дым 7 тах 7

Дурыс жауап жок 0

Айтылым (Жуппен жумыс) (Топпен жумыс) Сейлем курастырдым 5

Постер жасадым каты-стым 5

Жазылым Граматикалык; тапсырма Катсаз жасадым 5

1 кате 4

2 кате 3

3 кате 2

4 кате 1

Дурыс жауап жок 0

Тест Эр дурыс жауап 1 тах 7

34- 30- «5» 29 - 20 - «4» 19-9-«3» 8 - 0 - «2»

Окушы жепспктерш критериалды багалау жуйеа теменде карастырылган мшдеттерд1 шешедг

• Эрб1р окушыньщ сабак удерюшдеп эр кезешндеп дайындьщ децгешн аньщтау;

• Бшмд1 менгерудщ жыл аягындагы гана емес, кунделшт1 бшм алудьщ даму динамика-сын айкындауы;

• Окушынын сабакка кызыгушылыгын, § белсендшгш арттыруы.Багага карсы терю ® кезкарастын болмауы;

§ * Окушы бшмшщ жуйелену1,терецдеу1,е-<3 сте сактауы.Окушыны табандыльщ пен шы-^ дамдылыкка тэрбиелеуц ¡3 • Бшм алу барысындагы киындыктыща-о тел1кп, бшм олкылыктарын жэне оньщ сеЯ" бептерш дер кезшде аньщтауы; 2 • Окушынын бшм алу удерюш кадага-и лап, дэл жэне жедел турде сапалы бшм алга-^ ны жешнде кер1 байланыс акпаратын алуы; ® • Окушыньщ барльщ жумыс турлерш К багалауы. (езшдж жумыс, агымдагы багалау, <3 корытынды бакылау, тренинг,уй жумысы, О шыгармашыльщ т.б)

К • Окушыньщ бшмш агымдьщ жэне коры-тыныды багалау;

• Бага сапасын арттыру [3,49 б.]

Корытынды:

Критериалдьщ багалау жуйесш колдану аркылы 613:

• Нашар окитын окушыньщ тулгальщ багытын белее нд1 позицияга багыттау;

• Оньщ озшдш жауапкершшкке, тугырлы нэтижеге, багытка жетюзу;

• Окушыньщ дайындьщ децгеш мен осу динамикасын кез-келген кезенде аньщтау;

• Эртурл1 жумыстардан алган багаларды дифференциалдауга болады (Озд1к жумысы, кундел1кп бага, уй жумысы т.б);

• Курылымдык багалау мен нактылы бага-лаулар аркылы окушыньщ енбепн аньщтау;

• Окушыньщ багалау жуйесше тольщ ка-нагаттануын аламыз.

ЭДЕБИЕТ

1.Мугал1мге арналган нускаульщ. Уипнип (непзп) децгей [Мэтш]: 12 - 136.

2.Кудайбергенова, К.С. «Кузырлык табига-ты тулганьщ озд1к дамуында»- А: «Принт АСС» /[Электронды ресурс]

3.Кеюжанова, Г.К. Окушылардьщ оку жетютжтерш багалау бшм сапасын баскару-дагы непзп критерий[Мэтш]/Г.К.Кок1жанова - Педагогика, 2009. -496.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.