Научная статья на тему 'Анализ свободного осуществления трудовой деятельности в ЕАЭС'

Анализ свободного осуществления трудовой деятельности в ЕАЭС Текст научной статьи по специальности «Право»

CC BY
136
21
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ЕУРАЗИЯЛЫқ ЭКОНОМИКАЛЫқ ОДАқ / ЕУРАЗИЯЛЫқ БіРіЗДіЛіК / ЕңБЕК ЕТУ құқЫғЫН ЖүЗЕГЕ АСЫРУ / ЕУРАЗИЯЛЫқ ЭКОНОМИКАЛЫқ КОМИССИЯ / ЕУРАЗИЯЛЫқ ЭКОНОМИКАЛЫқ ОДАқТЫң СОТЫ / ЗЕЙНЕТКЕЛіК ЖАС / ЗЕЙНЕТКЕР / ЗЕЙНЕТАқЫ ТөЛЕМДЕРі / ғЫЛЫМИ ДәРЕЖЕ / ФИЛОСОФИЯ ДОКТОРЫ (PHD) / БЕЙіНі БОЙЫНША ДОКТОР / СПОРТСМЕН ЛЕГИОНЕРЛЕР / КөЛіК ЖүРГіЗУШіЛЕРі / үЙЛЕСіМДіЛіК / ЕВРАЗИЙСКИЙ ЭКОНОМИЧЕСКИЙ СОЮЗ / ЕВРАЗИЙСКАЯ ИНТЕГРАЦИЯ / ПРАВО НА ОСУЩЕСТВЛЕНИЕ ТРУДОВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ / ЕВРАЗИЙСКАЯ ЭКОНОМИЧЕСКАЯ КОМИССИЯ / СУД ЕВРАЗИЙСКОГО ЭКОНОМИЧЕСКОГО СОЮЗА / ПЕНСИОННЫЙ ВОЗРАСТ / ПЕНСИОНЕР / ПЕНСИОННЫЕ НАЧИСЛЕНИЯ / УЧЕНАЯ СТЕПЕНЬ / ДОКТОР ФИЛОСОФИИ (PHD) / ДОКТОР ПО ПРОФЕССИИ / СПОРТСМЕНЫ ЛЕГИОНЕРЫ / ВОДИТЕЛИ АВТОМОБИЛЕЙ / ГАРМОНИЗАЦИЯ

Аннотация научной статьи по праву, автор научной работы — Журунова Мереке Конысхановна

В статье рассматриваются проблемы трудящихся из стран, участвующих в Евразийском экономическом Союзе со дня его создания. Актуальность статьи выражается в правовом регулировании свободного передвижения трудящихся в рамках ЕАЭС. В результате исследования настоящей статьи порождается цель выявление противоречащих норм национального законодательства стран, участвующих в ЕАЭС путем проведения согласований в рамках интеграции. Проводится анализ мероприятий, проводимых Евразийской экономической комиссией, с предложением необходимых мер для принятия общего решения. Подчеркивается необходимость мер по решению проблем: обеспечения пенсией, необходимость дополнительных привилегий для граждан. Также ЕЭК рассматривает и готовит соглашение между странами-участниц ЕАЭС о признании учёной степени граждан. Проанализировав правовую ситуацию, предлагается учитывать и работать над открытыми вопросами.Из судебной практики суда Евразийского экономического союза выявлен ряд проблем, с которыми столкнулись спортсмены легионеры в процессе осуществления ими трудовых отношений и непосредственно связанных с ними отношений путем проведения анализа национального законодательства всех стран-участниц ЕАЭС. Проведенный анализ показал соответствие норм национального законодательства нормам договора ЕАЭС, и допущение данного правонарушения на практике. Делается вывод о том, что суд ЕАЭС в целом выполняет возложенные на него функции.Рассмотрели материалы на практике, но не дошедшие до судебного разбирательства суда ЕАЭС, по недопущению на работу водителей граждан из Республики Армения в Российской Федерации. Вопрос стоит о непризнании водительского удостоверения. Выявилась причина такого поступка со стороны РФ путем проведения анализа национального законодательства, также предлагается необходимость гармонизировать нормы закона.По итогам исследования принято решение максимально улучшить условия труда для граждан стран-участников ЕАЭС с целью проявления заботы со стороны данного союза.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по праву , автор научной работы — Журунова Мереке Конысхановна

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ANALYSIS OF FREE CARRYING OUT LABOR ACTIVITIES IN THE EAEU

The article discusses problems of the working countries of the member states of the Eurasian Economic Union from the date of its creation. The relevance of the article is expressed in the legal regulations for the free movement of workers within the EAEU.As a result of the study, the aim of this article is to identify conflicting norms of national legislation of the EAEU member states with the EAEU agreement, through coordination within the framework of the integration.An analysis is being made of the activities undertaken by the Eurasian Economic Commission, proposing some necessary measures for making a common decision. It emphasizes measures such as the problems of providing pensions, suggesting the need for additional privileges for citizens of the EAEU members. Also, the EEC is considering and preparing an agreement between member states on the recognition of an academic degree. Here, having analyzed the legal situation, it is proposed to take into account and work on open issues...The article discusses problems of the working countries of the member states of the Eurasian Economic Union from the date of its creation. The relevance of the article is expressed in the legal regulations for the free movement of workers within the EAEU.As a result of the study, the aim of this article is to identify conflicting norms of national legislation of the EAEU member states with the EAEU agreement, through coordination within the framework of the integration.An analysis is being made of the activities undertaken by the Eurasian Economic Commission, proposing some necessary measures for making a common decision. It emphasizes measures such as the problems of providing pensions, suggesting the need for additional privileges for citizens of the EAEU members. Also, the EEC is considering and preparing an agreement between member states on the recognition of an academic degree. Here, having analyzed the legal situation, it is proposed to take into account and work on open issues. The practice of the court of the Eurasian Economic Union shows problems faced by legionnaire athletes in the process of implementing labor relations and directly related relations by analyzing the national legislation of all EAEU member states. The analysis showed that the norms of national law comply with the norms of the EAEU agreement and the assumption of this violation in practice. It is concluded that the EAEU Court fulfills the functions assigned to it.The similar case was considered in practice, but it did not reach the trial of the EAEU Court, on preventing citizens of the Republic of Armenia from entering the Russian Federation to work as drivers. The case is about the non-recognition of a driver’s license.The reason for such an act on the part of the Russian Federation was revealed by conducting an analysis of the national legislation, and it was also suggested that there was a need to harmonize the norms of the law.As a result of research, we come to the opinion to take maximum measures to improve the implementation of working conditions for citizens of the EAEU member states, thus; they feel the care of this union.

Текст научной работы на тему «Анализ свободного осуществления трудовой деятельности в ЕАЭС»

УДК 341.954

ЕАЭО-ДА ЕЦБЕК ЦЫЗМЕТШ ЕРК1Н ЖYЗЕГЕ АСЫРУДЫ ТАЛДАУ

Мереке ^онысханцызы Ж^рынова

К^уцыц жогаргы мектебЫц докторанты, Narikbaev atyndagy KAZGUU Universiteti,

Нур-Султан, К^азацстан Республикасы; е-mail: m_zhurunova@kazguu.kz

TyüIh свздер: Еуразиялыц экономикалыц одац; еуразиялыц dipisdmrn; ецбек ету цуцыгын ЖYзеге асыру; Еуразиялыц экономикалыц комиссия; Еуразиялыц экономикалыц одацтыц соты; зейнеткелгк жас; зейнеткер; зейнетацы твлемдерг; гылыми дэреже; философия докторы (PhD); бейш бойынша доктор; спортсмен легионерлер; квлгк журггзуштерг; уйлес1мдЫ1к.

Аннотация. Мацалада Еуразиялыц экономикалыц одацтыц цурылганынан бастап, осы одацца муше мемлекеттер арасында ецбек етуштердщ тэжгрибеде кездесетт мэселелеpiне талдау жасалды. Ецбекштердщ ЕЭО аясында еркт ецбек етут цуцыцтыц реттеу мацала-ныц взектшгт туындатады.

Зерттеу нэтижестде мацаланыц мацсаты реттде, улттыц зацнаманыц ЕЭО келгЫмте байланысты кездесетт келюпеушшктерг аныцтап, оларды ЕЭО аясында келгссвздер жургг-зу арцылы бгргздендгру мэселест алга цою саналды.

Еуразиялыц экономикалыц комиссияныц атцарып отырган 1с-шараларына талдау жаса-лынып, оларга цатысты кейбгр усыныстар жасалынды. Атап втетт болсац, зейнетацымен цамсыздандыру мэселесте байланысты цосымша кетлджтердщ орын алуыныц цажеттшт царастырылуы ти\с деген усыныстар жасалды. Сондай-ац, ЕЭК гылыми дэрежет мойында-уга цатысты жумыстары бойынша, орын алып отырган ашыц сурацтардыц шешiмiн та-буга байланысты мэселе цозгалды.

Еуразиялыц экономикалыц одацтыц сотыныц тэжipибесiнде царастырылган спортсмен легионерлердщ мэселеы царасытырылып, олардыц ецбек цатынастары мен ецбек цатына-старымен тыгыз байланысты цатынастарга тyсуi кезiндегi цуцыцтарын реттейтт улт-тыц зацнамаларга талдау жасалынып, ЕЭО муше мемлекеттер арасында шк зацнамада келШмге царсы келетт норма жоц екендг аныцталып, оныц ¡с жузтде тэжгрибеде кет-кен цателгк екенте цуцыцтыц талдау жасалынып, ЕЭО сотыныц вз цызметт толыццанды атцарып отырганы сипатталды.

Осыган уцсас тэжipибеде орын алган, бграц ЕЭО сотына жетпей, ЕЭК царауына бергл-ген тапсырма, Армян Республикасыныц квлгк журггзуштершц куэлтн Ресей Федерациясын-да мойындамаудан туындаган мэселенщ шешгмт табу мэселесгне талдау жасалды.

РФ тарапынан нелжтен бул эрекетке барганын аныцтап, 1шк\ зацнамага талдау жа-саудыц нэтижестде ЕЭО келгсмше сэйкес, шкг зацнамага цатысты бipiздiлiк журггзудщ цажеттшт аныцталды.

Зерттеу нэтижестде ЕЭО муше мемлекеттщ азаматтарына ецбек етуте кедергШз жол ашу мен олардыц осы одац аясында толыццанды цоргалып отырганын сезтетт жагдай-лар тугызу цажетттш кврсеттдг.

АНАЛИЗ СВОБОДНОГО ОСУЩЕСТВЛЕНИЯ ТРУДОВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В ЕАЭС

Журунова Мереке Конысхановна

Докторант высшей школы права, АО "Университет КАЗГЮУ им. М.С. Нарикбаева", г. Нур-Султан, Республика Казахстан; е-mail: m_zhurunova@kazguu.kz

Ключевые слова: Евразийский экономический союз; евразийская интеграция; право на осуществление трудовой деятельности; Евразийская экономическая комиссия; Суд Евразийского экономического союза; пенсионный возраст; пенсионер; пенсионные начисления; ученая степень; доктор философии (PhD); доктор по профессии; спортсмены легионеры; водители автомобилей; гармонизация.

Аннотация. В статье рассматриваются проблемы трудящихся из стран, участвующих в Евразийском экономическом Союзе со дня его создания. Актуальность статьи выражается в правовом регулировании свободного передвижения трудящихся в рамках ЕАЭС.

В результате исследования настоящей статьи порождается цель - выявление противо-

речащих норм национального законодательства стран, участвующих в ЕАЭС путем проведения согласований в рамках интеграции.

Проводится анализ мероприятий, проводимых Евразийской экономической комиссией, с предложением необходимых мер для принятия общего решения. Подчеркивается необходимость мер по решению проблем: обеспечения пенсией, необходимость дополнительных привилегий для граждан. Также ЕЭКрассматривает и готовит соглашение между странами-у-частниц ЕАЭС о признании учёной степени граждан. Проанализировав правовую ситуацию, предлагается учитывать и работать над открытыми вопросами.

Из судебной практики суда Евразийского экономического союза выявлен ряд проблем, с которыми столкнулись спортсмены легионеры в процессе осуществления ими трудовых отношений и непосредственно связанных с ними отношений путем проведения анализа национального законодательства всех стран-участниц ЕАЭС. Проведенный анализ показал соответствие норм национального законодательства нормам договора ЕАЭС, и допущение данного правонарушения на практике. Делается вывод о том, что суд ЕАЭС в целом выполняет возложенные на него функции.

Рассмотрели материалы на практике, но не дошедшие до судебного разбирательства суда ЕАЭС, по недопущению на работу водителей граждан из Республики Армения в Российской Федерации. Вопрос стоит о непризнании водительского удостоверения.

Выявилась причина такого поступка со стороны РФ путем проведения анализа национального законодательства, также предлагается необходимость гармонизировать нормы закона.

По итогам исследования принято решение максимально улучшить условия труда для граждан стран-участников ЕАЭС с целью проявления заботы со стороны данного союза.

ANALYSIS OF FREE CARRYING OUT LABOR ACTIVITIES IN THE EAEU

Mereke Konyskhanovna Zhurunova

doctoral student in law school, M.Narikbayev KAZGUU University,

Nur-Sultan, Republic of Kazakhstan; е-mail: m_zhurunova@kazguu.kz

Keywords: Eurasian Economic Union; Eurasian integration; the right to work; the Eurasian Economic Commission; the Court of the Eurasian Economic Union; retirement age; pensioner; pension accruals; academic degree; Doctor of Philosophy (Ph.D.); doctor; legionnaires athletes; car drivers; harmonization.

Abstract. The article discusses problems of the working countries of the member states of the Eurasian Economic Union from the date of its creation. The relevance of the article is expressed in the legal regulations for the free movement of workers within the EAEU.

As a result of the study, the aim of this article is to identify conflicting norms of national legislation of the EAEU member states with the EAEU agreement, through coordination within the framework of the integration.

An analysis is being made of the activities undertaken by the Eurasian Economic Commission, proposing some necessary measures for making a common decision. It emphasizes measures such as the problems ofproviding pensions, suggesting the need for additional privileges for citizens of the EAEU members. Also, the EEC is considering and preparing an agreement between member states on the recognition of an academic degree. Here, having analyzed the legal situation, it is proposed to take into account and work on open issues.

The practice of the court of the Eurasian Economic Union shows problems faced by legionnaire athletes in the process of implementing labor relations and directly related relations by analyzing the national legislation of all EAEU member states. The analysis showed that the norms of national law comply with the norms of the EAEU agreement and the assumption of this violation in practice. It is concluded that the EAEU Court fulfills the functions assigned to it.

The similar case was considered in practice, but it did not reach the trial of the EAEU Court, on preventing citizens of the Republic of Armenia from entering the Russian Federation to work as drivers. The case is about the non-recognition of a driver's license.

The reason for such an act on the part of the Russian Federation was revealed by conducting an analysis of the national legislation, and it was also suggested that there was a need to harmonize the norms of the law.

As a result of research, we come to the opinion to take maximum measures to improve the implementation of working conditions for citizens of the EAEU member states, thus; they feel the

care of this union. _

Юрюпе. Адам жаратылысынан ецбек ету-мен айналысады. Ерте кезден бастап, азамат-тар дэстYрлi eмiр CYPуi, т^рмыс тiршiлiгiн жаксартуы Yшiн бiраз кYш ж^мсаган. Сол максатты ^станып, баска шекаралас елдерге етш, жаксы eмiр CYPУДЩ камын iздеген. Б^л козгалыс к¥кыктану гылымында кeшi-кон аталып, осы салада ецбек катынастарын рет-теудi жYзеге асыру Yшiн бiраз мемлекет ара-лык келiсiмдер, одактар кдаыла бастады.

Сондай одактыц бiрi Еуразиялык Эконо-микалык Одак (ары карай ЕЭО) болып табы-лады. ЕЭО к¥ру б^рынгы кецестк Yкiметтiц кещстЫнде орын алган мацызды шара сана-лады. Осы б^рынгы кецестк Yкiметтiц к¥ра-мында болган мемлекеттердщ кайтадан бiрiгуi олардыц тыгыз карым-катынаска тYсуiне жол ашады. ЕЭО максаты ел экономикасына iлгерi кадам жасауга кемектесу, оны тауарлар мен ецбек ресурстары аркылы жYзеге асыратыны бел-гелi. Сол себепт де ецбек ресурстарын д^рыс пайданаланудыц кажеттiлiгi зерттеу жYргiзу-дi кажет ететiн такырып болып саналады.

Жогарыда аталгандай, азамат Yнемi козгалыска тYсетiндiктен, когаммен Yнемi карым-катынас орнатып, eздерiне ыцгайлы ж^мыспен колайлы ортаны iздейтiндiктен, б^л процесстi тiрi агза сиякты Yнемi ж^мыс жасайтын механизм ретшде елестетемiз. Ягни б^л такырып азаматтыц Yнемi козгалыста бо-луымен байланысты eзiнiц eзектiлiгiн ешу-акытта жогалтпайды.

ЕЭО ецбек ету крыгы бiрiншiден ЕЭО келiсiм шарты непзшде 96, 97, 98 баптардыц аукымында жYзеге асады1.

Б^л келесiмнiц непзшде ЕЭО кдаамын-дагы бес мемлекеттщ арасында: Армения Республикасы (ары карай АР), Белорусь Ре-спубликасы (ары карай БР), ^азакстан Республикасы (ары карай ^Р), ^ыргыстан Республикасы мен Ресей Федерациясыныц (ары карай РФ) бiрiздiлiктi ^станатын к¥кьщтык ^станымы бiрiцFай ецбек нарыгын калыпта-стыру мэселесi eзектi болып табылады.

Осы аталFан бес мемлекеттiц ЕЭО кел^мше келудегi максаты елдiц экономи-касын жаксарту мен дамытуFа баFытталFан кадамдар болып есептелiнедi. Ал, экономика-ныц алFа карай iлгерi кадам жасауыныц козFа-ушы кYшi ж^мыс кYшi екенiн бiлемiз. Сон-дыктан да, осы Fылыми зерттеудiц максаты болып, ЕЭО аясында ецбек ету к¥кы^ын рет-теудiц тиiмдi механизмдерш ^сыну танылады.

ЕЭО кдаы^аннан бастап, оныц органда-рыныц ецбек ету саласы бойынша аткарып келген ж^мыстарына талдау жасау.

29 мамыр 2019 жылы ЕЭО келiсiмiнiц 5 жыл толуына орай, ^Р елордасы Н^р-С^лтан каласында болFан мерекелiк жиналысында артта калFан бес жылдыкта жеткен жетютж-терi мен элi де жетiлдiруге катысты мэселелер жайында сeз козFалды2.

Соныц iшiнде ЕЭО ецбекшiлерiнiц де жаFдайы да талкыланFан болатын. Орине б^л с^рактармен айналысатын арнайы орган бар. Ол ЕЭО аясында кдаы^ан, ецбек ресурстыныц KOЗFалысын Еуразиялык Экономикалык Ко-миссияныц (ары карай ЕЭК) Экономика жэне каржы саясатыныц, Ецбек ^ш^оны жэне элеуметтк корFау департамент жYзеге асы-рады Осы департаменттщ тiкелей аткаратын кызметiне ецбек ^ш^ко^шеи туындайтын мэселелер бойынша шешiм кабылдау кiредi.

АталFан депатаменттiц ЕЭО кдаы^аннан берi бiраз ж^мыстар аткарып келгеш белгiлi. Атап eтетiн болсак:

- ЕЭО мYше мемлекеттердiц ецбек етушшерш зейнетакымен камтамасыз ету мэселесi;

- ЕЭО мYше мемлекеттердiц ецбек етушiлерi арасындаFы Fылыми дэреженi мой-ындау туралы с^рактар;

- ЕЭО мYше бес мемлекет арасындаFы ^лттык зацнама аясында кездесетш келюпе-ушiлiктермен жасалатын ж^мыстар.

Ендi осы аталFан с^рактардыц ЕЭК Ецбек кeшi-коны жэне элеуметтж корFау департа-ментiмен жасалFан ж^мыстарына талдау жа-сап кетейiк.

Бiрiншi мэселе: ЕЭО мYше мемлекеттердщ ецбекшiлерiн толFандыратын с^рактардыц бiрi ол бiр мемлекеттiц азаматы баска мемлекетте он жыл ж^мыс жасап келген жаFдайда, оныц ецбек eтiлi Yшiн жэне жи-нактаушы зейнетакы корларынан акша ауда-рылымыныц реттелмеуi ашык с^рак болатын. Мысалы, АР азаматы РФ он жыл ж^мыс iстеп, eз елiне оралFан соц зейнеткерлжке шыккан жаFдайда, ол РФ зейнетакы алу к¥кы^ынан шектелген. Б^л азаматтыц текке кеткен он жылы болып калады. Б^л мэселенi ЕЭК эр мемлекетпен келiссeздер жYргiзу аркылы, 2019 жылдыц соцына дейiн келiсiмдi кабыл-дауды максат еттi3.

Б^л келiсiмнiц мэтiнiнде барлык мемле-кеттщ азаматтарыныц баска мемлекеттегi ец-

1 О ратификации Договора о Евразийском экономическом союзе. Закон Республики Казахстан от 14 октября 2014 года № 240-VЗРК. // http://adilet.zan.kz/rus/docs/Z1400000240 (26.11.2019)

2 Договору о ЕАЭС - пять лет // http://www.eurasiancommission.org/ru/nae/news/Pages/29-05-2019-1. aspx(26.11.2019).

3 Соглашение о пенсионном обеспечении в рамках Евразийского экономического союза планируется подписать осенью и ратифицировать до конца 2019 года, сообщили агентству ТАСС в пресс-службе Минтруда РФ. // https:// vlast.kz/novosti/33718-soglasenie-o-pensionnom-obespecenii-v-eaes-planiruetsa-podpisat-osenu.html(26.11.2019).

беп Yшiн зейнетакымен бiрдей камтамасыз етiлу к¥кьщтары карастырылуы тиiс.

Бiз Yшiн ашык с^рак болып калатын бiр-неше мэселе орын алады.

Бiршшiден, инфляция мэселесь Мысалы РФ азаматы КР бiраз жыл окытушы ж^мысын аткарып, елше оралган соц инфляция эсершен зейнеткерлжке шыккан кезде акшасыныц к^н-сыздануына экелуi мYмкiн. Баска мемлекет-термен де сондай жагдай орын алуы мYмкiн. Сондыктан да, бiздiц ойымызша, зейнетакы ау-дарымын жасаган мемлекет индексация мэсе-лесiн ескергенi д^рыс. Ол зейнеткерлерге кар-тайган кездершде каржылык т^рактыльщты камтамасыз етуге багытталганы д^рыс.

Екiншiден, зейнетакы телеу кезшде зейнетакы туралы кел^мнщ кушше енген сэть нен бастап телем жYргiзiлу есептелiнедi ме, элде ЕЭО келiсiм жасалган 2014 жыл 29 ма-мырдан бастап ескерiледi ме? Осы мэселенщ де келiсiмде нактыланып жазылганы д^рыс болады деген пiкiрдемiз.

Yшiншiден, зейнеткерлiк жастыц бес мемлекет арасындагы бiрiздiлiк мэселес мен зейнеткерлердщ ж^мысбастылыгы.

Б^л екi с^рактар бiр-бiрiмен тыгыз байланысты болып келед^ себебi бiр мемлекеттщ зейнеткерлжке шыгу жасына орай баска мемлекеттщ азаматына сол мемлекеттщ зацнамасы колданатындыктан, оныц ары карай ж^мысын аткаруына байланысты мэсе-ле туындайды. Мысалы: осы мемлекеттерде зейнеткерлiкке шыгу жастары ерлерде 60-63 жас аралыгын камтитын болса, эйелдерде 5563 жас аралыгын камтиды. Ендi мысалы РФ кебшесе ецбекшiлердi беретiн емес кабыл-дайтын ел екенiн бiлемiз. Б^л жердщ мемле-кеттiк зейнетакымен камсыздандыру туралы федералдык зацында ерлерге 62 жас эйелдер-ге 57 жас белгшенген4.

Уакыт ете келе, ерлердщ жастары 63 жас-пен тецескешмен, эйелдердщ жас мелшерi сэй-кес келмейтiн болып т^р. Осы мэселеге талдау жасайтын болсак, КР азаматы РФ зацына сэй-кес, зейнеткерлш жаска жеткенiмен, КР зацына сэйкес элi бiр жылдан аса уакыты болады. Азамат кандай эрекеттер жасай алады, ецбек катынастарын калай ары калай жалгастыра

алады ма? немесе КР оралганымен зейнеткер-лiк жас^а шыкканша ж^мыссыз болуы немесе ж^мыс iздеп бiрнеше айды жогалтып алуы, тiптен оны кандай ж^мыс берушi ж^мыска кабылдайды деген с^рактар туындатады.

Сондыктан ЕЭО аясында ЕЭК осы зейнетакы жYЙесi туралы келiсiмдi бекiтетiн кезде эр мемлекеттщ зейнеткерлжке шыгу жасына назар аудырып, одан ары карай, зейнеткерлк жаска дейiнгi немесе зейнеткерлiк жастагы аза-маттарга Еуропалык Одактыц (ары карай ЕО) тэжiрибесiне CYЙенген д^рыс шыгар [1, 484 б.].

Ол тэжiрибе орын алган жагдайда, жасы келген азаматтарымыздыц жастардыц бшк-тшгш кeтеруiне арналган ж^мыстармен ш^гылдануына байланысты ж^мыс орында-рымен камтамасыз етшуш жоспарга койып, осы ж^мыстыц оцтайлы нэтиже тауып, зацда-стыруымен айналысу кажет деген ойдаймыз.

Осы мэселеге ^ксас тэжiрибе КР Ецбек ко-дексшщ 53 баптыц 1 тармакшасында зейнет-керлiк жаска екi жыл калган ж^мыскерлермен ецбек шартын б^зуга егер, аттестация коры-тындысы терю бага бермесе, жол бершмейтш-дт туралы гана аталган, ал кажетт 25 бапта зейнеткерлiк жаска дешнп азаматтармен ецбек шартын жасау кешлдт карастырымаган5.

Б^л жерден байкайтынымыз, ж^мыска орналасуга кепiлдiк жок болганымен, ж^мы-стан шыгармауга азда болса кепшдк карасты-рылган. Зац шыгарушы тарапынан ж^мыска орналасуыца кепiл бола алмаймыз, бiрак сэтi тYсiп ж^мыс аткаратын болсац, ары карай сол ж^мысты сактап калуыца кeрiнеу мYмкiндiк бар деген сиякты.

АР ецбек кодексiнде зейнеткерлiк жаска дешнп зейнеткерлк жастагы ж^мыскерлерге ешкандай кепiлдiктер карастырылмаган6.

БР 16 бабында зейнеткерлiк жаска дейiнгi азаматтарга кепшдш карастырылмаган7.

Кыргыстан Республикасыныц ецбек ко-дексiнiц 59 бабында да б^л норма кeрiнiс тап-паган8.

РФ ецбек кодексшщ 64 бабында б^л мэселе тiкелей атамаганымен, жалпы кем-сiтушiлiкке жол берiлмейдi деп керсеткен9.

Орине б^л мэселенi зейнеткерлiк каты-настармен тыгыз байланысты катынас ретшде

4 Федеральный закон Российской Федерации от 15 декабря 2001 года № 166-ФЗ О государственном пенсионном обеспечении в Российской Федерации (с изменениями и дополнениями по состоянию на 27.12.2018 г.) //https:// online.zakon.kz/document/?doc_id=30425671#pos=0;160(26.11.2019).

5 Казацстан Республикасыныц Ецбек КодекЫ Казацстан Республикасыныц КодекЫ 2015 жылгы 23 цараша-дагы № 414-VКРЗ. //http://adilet.zan.kz/kaz/docs/K1500000414(26.11.2019)

6 Трудовой кодекс Республики Армения. От 9 ноября 2004 г. // https://www.arlis.am/documentview. aspx?docid=62843(26.11.2019)

7 Трудовой кодекс Республики Беларусь 296-З от 26.07.1999 г.// https://kodeksy-by.com/trudovoj_kodeks_ rb.htm(26.11.2019)

8 Трудовой кодекс Кыргызской Республики от ц августа эццц года № 106 //http://ud.gov.kg/index.php/ru/news/2-uncategorised/108-trudovoj-kodeks-kyrgyzskoj-respubliki(26.11.2019)

9 Трудовой кодекс Российской Федерации» от 30.12.2001 N197-ФЗ (ред. от 12.11.2019) //http://www.consultant. ru/document/cons doc LAW 34683/f9ccec223c774c4895b03311bcd7eb355ef9d78f/(26.11.2019)

ЕЭО ецбекшшерше кемегш типзетш, олардыц ж^мыспен камтылуына жагдай жасайтын норма болатын едi деген niKipMeH талдау жасадык.

ЕЭК ж^мысын багыттаган келесi мэсе-ле ол, гылыми дэрежеш мойындау болатын. Б^л мэселе элбетте, ЕЭО мYше мемлекеттер арасында ецбекшiлеpдiц еpкiн козгалысын, кэсiби бiлiктi арттыратын жагдайлар жасауга, азаматтардыц калаган мемлекетте езiнiц ма-териалдык жагдайын жаксартуга багытталган ж^мыстарын жYзеге асыруына кецiнен жол ашатын шаралар болып отыр.

В.А. Белов пен Ю.П. Кожаева ЕО 2007 жылдан бастап "кег^вдр карта" атты дерек-тиваныц эрекет етуi аркасында ЕО аясында бiлiктi мамандардыц ецбек етуiне жол ашылган [2, 111 б.].

ЕЭО аясында да бшкл мамандардыц ер-юн ецбек ету процедурасынана етуiне кедеpгi келтipiлмеуi тиiс деп ойлаймыз.

Б^л мэселенщ жолын шешу Yшiн, гылыми атакты мойындайтын процедура жасауга ЕЭК тарапынан ж^мыстар жасалуды колга алган болатын.

Еске тYсipетiн болсак, ЕЭО келiсiмiнiц 97 бабыныц 3 тармакшасында азаматтардыц бiлiмi егер, зац, медицина, фармацевтика, педагогика саласынан болса, настрафикациядан етш барып, эр мемлекеттщ iшкi зацнамасына сэйкес, ж^мыс аткара алатыны мен гылыми дэpежесi ж^мыска орналасатын мемлекеттiц зацнамасымен мойындалады делшген. Ал, доктор PhD делiк, азаматтыц бiлiмi к¥кык саласынан, б^л жагдайда гылыми дэpежесi мойындалып, бiлiмi мойындалмайды ма, осы с^рактардыц жауабын ЕЭК жасаган ж^мыста-рына талдау жасап, байкап кеpейiк.

ЕЭО мYше мемлекеттердщ гылыми дэре-же беpуiне талдау жасаудыц нэтижесiнде КР баска мемлекеттерде гылыми дэреже берудщ екi сатысы (кандитат жэне доктор) сакталган болса, КР 2011 жылдан бастап, философия докторы (PhD) немесе бейiнi бойынша док-торлык дэpежесiн беру карастырыган.

КР бiлiм туралы зацына сэйкес, философия докторы (PhD) - Казакстан Респу-бликасында немесе одан тыскары жерлерде гылыми-педагогикалык багыт бойынша док-торантураныц багдарламасын мецгерген жэне диссертация коргаган адамдарга беpiлетiн, Казакстан Республикасыныц зацнамасында белгiленген тэpтiппен танылган дэреже философия докторы ^hD) - Казакстан Респу-бликасында немесе одан тыскары жерлерде гылыми-педагогикалык багыт бойынша док-торантураныц багдарламасын мецгерген жэне диссертация коргаган адамдарга бершетш, Ка-закстан Республикасыныц зацнамасында бел-

гiленген тэpтiппентанылFандэpеже деп жазган.

Осы зацда бешш бойынша доктор -Ка-закстан Республикасында немесе одан тыскары жерлерде кэсштк кызметтiц тиiстi саласы бойынша докторантураныц багдарламасын мецгерген жэне диссертация коргаган адамдарга бершетш, Казакстан Республикасыныц зацнамасында белгшенген тэртшпен танылган дэреже10 танылады.

Ею аныктамадан да философия докторы (PhD) немесе бешш бойынша докторлык дэрежесшщ гылыми дэрежеге жатпайтынын кеpемiз, сондыктан да б^л с^рактыц калай шешшетЫ с^рак туындатады.

Гылыми дэpеженi мойындау туралы ЕЭК кешендi ж^мыстар жYpгiзген кезде осы мэсе-ленi басшылыкка алды ма екен деген ой туын-дайды.

РФ, АР, Кыргыстан Республикасы жэне БР гылыми атактары мойындалып, болашакта олардыц кедеpгiсiз осы ЕЭО мYше мемлекеттерде ецбек етуше жол ашылатын болса, КР философия докторына (PhD) ез мемлекетiнен асып, халыкаралык келiсiмнiц аркасында ж^-мыс жасау к¥кьщтары шектеледi дегендi бш-дipедi ме?

Б^л мэселенi ЕЭК келiсiм жасаган кезде, калт жiбеpуге болмайтын жагдай деп тYсiнемiз.

Б^л мэселеде басшылыкка алатын тагы 6îp жагдай pетiнде, осы келiсiмде тек кана гылыми дэpеженi мойындау кезделш, гылыми атагын мойындауды эр мемлекеттщ шю зацнамасына сэйкес, ж^мыс беpушiнiц шешiмiне калды-рып отыр, себебi профессор, доцент болсын, оны ж^мыскер сол мекемеде сiцipген ецбеп Yшiн алды дегенге келтipедi. Ол пофессор баска мемлекетке ж^мыска барганда про-фессорлык атагын мойындамай, тек гылыми дэрежес гана мойындалатынын керсетедь

Аталган мэселеден шыгатын корытынды гылыми атакты мойындауды колга алган екен, ЕЭК бшмд^ академиялык дэpеженi, гылыми атагын мойындау сиякты с^рактарды айна-лып кетiп отыр, ал оныц барлыгы азаматтыц жылдар бойына жинаган ецбегi емес пе, олар бip-бipiмен тыгыз байланыста болатын кэсiби бшкгшгшщ жемiсi деп тYсiнемiз.

Оларды бip-бipiнен ажыратып, бipеуiн мойындап, келесiсiн мойындамау азаматтыц ЕЭО мYше мемлекеттеpi аясында ерюн ецбек ету к¥кыгына кедерпсш келтipедi деген шюр-демiз. Себебi ж^мыска орналасатын кезде ж^-мыс беpушiнiц алгашкы с^райтын к¥жаты болып, бшм туралы аныктамасы емес пе.

Ол мойындалмай, ал гылыми дэpежесi мойындалганынан кандай пайда болады. Сондыктан да, б^л мэселенщ ЕЭК алдына койы-латын жэне кетершуге жататын мэселе деп

10 Бглгм туралы Казахстан Республикасыныц 2007 жылгы 27 тглдедегг № 319 Зацы. // http://adilet.zan.kz/kaz/ docs/Z070000319_ (28.11.2019)

бiлемiз. Бiр сезбен айтканда, дэрiгерлер Аф-рикада да дэрiгер емес пе. Нелктен дэр^ер-лiк бiлiмiн ЕЭО аясында мойындамаска, сон-дай-ак, б^л с^рак зацгерлерге де байланысты.

Бэрiбiр, ЕЭО аясында ецбекшiлер козга-лысын кедергiсiз калыптастырамыз дегенiмен, эрбiр мемлекеттщ алдында езiндiк кедергiлерi бар немесе ЕЭО келiсiмiнде б^л жагдайларды реттейтш нормалардыц жоктыгы.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

ЕЭК мэлiметтерiне CYЙенетiн болсак, КР тарапынан гылыми дэрежеш мойындауга байланысты келiссездерге ынтасы болмаган, оныц себебiн КР iшкi нарыгын сактап калу максатымен тYсiндiредi. Ал, жаксы делiк, iшкi ецбек нарыгын сактасын, бiрак, ез аза-маттарыныц да еркiн ецбек ету кркьщтарын шектеп кояды емес пе. Б^л айналып етiп ке-тетiн немесе жауып коя салатын с^рак емес деп ойламаймыз.

Тэжiрибеде орын алып отырган ЕЭО аясында ецбек етушшердщ кездескен мэселелерь

Келесi мэселе, барлык акпараттык кдаал-дардан мэлiм болган легионер спортшылар-дыц мэселесiн терiс айналып кете алмаймыз. Б^л мэселеге Еуразиялык экономикалык одактыц соты (ары карай ЕЭО соты) оцтай-лы тYсiндiрме жасаганымен, элi кYнге дейiн споршы легионерлерге команда мYшесiнiц бесеуiн гана кдаауга р^ксат етiлген. Б^л юке катысты ЕЭО соты ез тYсiндiрмесiнде спортсмен легионерлердiц пайдасына карасты акпарат жасаган11.

Элбетте аталган ЕЭО кел^мшщ 97 ба-быныц 1 тармагында ЕЭО мYше мемлекеттiц азаматтары ешкандай кедергiсiз ж^мыска ор-наласа алады деген нормасы б^зылып отыр.

ЕЭО соты караган осы юке талдау жасай-тын болсак, РФ аумагында спортсмен леги-онерлер спортшылар командасында ж^мыс жасауы Yшiн РФ азаматтыгын алуга мiндеттi болган, б^л туралы ЕЭО келiсiмiнiц 97 бабы-ныц 1 тармагы б^зылып отыр деген, талаппен АР азаматтары тарыпынан шагымданган, БР азаматтары тарапынан нелжтен шагым тYсiр-мегендерi кызыктырады, себебi олардыц ба-сым кепшiлiгi ез азаматтыгын езгертулерше тура келген.

Спортсмен легионерлердщ баска мемле-

кеттiц кдаама командасы катарына енуi туралы талаптарына талдау жасап карайтын болсак, барлык спортсмендердщ к^кыктары туралы эрбiр мемлекеттiц ^лттык зацнамасы бар.

Оларга жататындар: Кыргыстан Респу-бликасыныц 21 кацтар 2000 жылгы №36 «Дене шыныктыру жэне спорт туралы» зацы12, РФ 4 желтоксан 2007 жылгы №329-ФЗ «Дене шыныктыру жэне спорт туралы» федералды зацы13, АР 10 шiлде 2001 жылгы №3Р-196 «Дене шыныктыру жэне спорт туралы» зацы14, БР 4 кацтар 2014 жылгы №125-3 «Дене шыныктыру жэне спорт туралы» зацы15, КР 2014 жылгы 3 шшдедеп № 228-У «Дене шыныктыру жэне спорт туралы» зацы16.

Осы аталган зацдарга талдау жасаудыц нэтижесшде, эр мемлекеттщ спортшылар кдаамына баска мемлекеттщ азаматтарын халыкаралык келiсiмнiц непзшде кабылдау к^кыгы бар екендiгi жайында нормалар бар. ¥лттык зацнаманыц нормасы бойынша ЕЭО келiсiмiнiц нормасына кайшы келiп т^рган жок.

Б^л спортсмен ецбекшiлердiц б^зылган к^кыктары сотта карастырылган тэжiрибе бол-са, тагы осыган ^ксас тэжiрибе келiк жYргiзушi куэлiгiн мойындаумау. Жогарыда аталган эр мемлекеттiц «Дене шыныктыру жэне спорт туралы» зацында ЕЭО келiсiмiне кар-сы келетiн норма болмаганымен, тэжiрибеде зацнаманы д^рыс колданбаудан кателiк кеттi.

Ал, келiк жYргiзушiлерi туралы мэселеге токталатын болсак, РФ Армения Республика-сыныц келiк жYргiзушiлерiн ж^мыска кабыл-дамауыныц негiзi РФ шю зацнамасыныц ке-дергi болып отырганы туралы М.К. Журунова ез зерттеушде атап кеткен [3, 129 б.].

РФ, АР азаматтарыныц келк жYргiзушi ретiнде ж^мыска кабылдагы келмейтшшщ басты себебi, олардыц орыс тшн бiлмеуiнiц салдарынан келiк соккылары кебешп, когам емiрiне кауiп тендiргендiктен осындай шекте-улер кабылдауына тура келген.

Кептеген кезшдеп Кецестiк Yкiметтiц ж^-мыс тiлi орыс тiлi болып калганы жэне ЕЭК ж^мыс жасайтын тiлi орыс тiлi екенi туралы С. В. Рязанцев., А.А. Тер-Акопов., Е.Е. Письменная., М.Н. Храмова ез ецбегшде атап кеткен [4, 18 б.].

11 Суд ЕАЭС о спорте и о легионерах применительно к евразийской интеграции // https://zakon.ru/ blog/2018/12/19/sud_eaes_o_sporte_i_o_legionerah_primenitelno_k_evrazijskoj_integracii(29.11.2019).

Закон Кыргызской Республики О физической культуре и спорте (с изменениями и дополнениями по состоянию на 16.02.2018 г.) //https://online.zakon.kz/document/?doc_id=30248077#pos=0;296(3.12.2019).

13 Федеральный закон от 04.12.2007 N 329-Ф3 (ред. от 02.08.2019) «О физической культуре и спорте в Российской Федерации» //http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_73038/b819c620a8c698de35861ad4c9d969 6ee0c3ee7a/(3.12.2019).

14 Закон Республики Армения от 10 июля 2001 года №3Р-196 О физической культуре и спорте // http://base. spinform.ru/show_doc.fWx?rgn=10671 (3.12.2019).

15 Закон Республики Беларусь от 4 января 2014 года №125-3 О физической культуре и спорте // http://base. spinform.ru/show_doc.fWx?rgn=65106 (3.12.2019).

6 Дене шыныцтыру жэне спорт туралы Казахстан Республикасыныц Зацы 2014 жылгы 3 ш1лдедег1 № 228-У КРЗ. //http://adilet.zan.kz/kaz/docs/Z1400000228 (3.12.2019).

Ол шектеу РФ «Жол жYру кауiпсiздiгi ту-ралы» федерациялык зацыныц 25 бабыныц 13 тармаFында кeрсетiлген17. Орине б^л РФ та-рапынан кауiпсiздiктi камтамасыз ету болса, халыкаралык келiсiмнiц негiзiнде талж жYр-гiзуге жол беруге болады деген норманыц осы баптан орын алFаны д^рыс деп ойлаймыз.

АР жYргiзушiлерiнiц жYрiзушiлiк куэлiгiн мойындау туралы iс ЕЭО сотыныц карауы-на тYCпеген. Б^л с^ракпен ЕЭК айналысып, бес мемлекетпен келiссeздер жYргiзу аркылы шешiмiн таппакшы.

АталFан мэселеге катысты А.К.Надирова-ныц шетелдiк азаматтарыныц ж^мыска кел-ген елдiц азаматтарымен тец к¥кыктары бола-тынын атап кеткен [5, 201 б.].

Ал, ЕЭО мYше мемлекеттердщ азаматта-рына жещлдктер шартпен бекiтiлген.

А.А. Леньшин ецбек катынастары аясын-да кемсiтушiлiкке жол бермеуi керектiгi жай-ында айтады [6, 243 б.]. Шынында да ЕЭО кел^мшде ЕЭО мYше мемлекеттер азаматта-рына катысты кемсiтушiлкке жол бермеу туралы каFидатты неге колданбаска. Сонда тiл мэселесi eздiгiнен eзi жойылуFа жатады.

Сонымен, макаланы корытындылай келе, ЕЭО мYше мемлекеттер азаматтарыныц еркш ецбек етуi аясында кездесетiн мэселелерiне талдау жасап, оны к¥кыктык реттеудiц тиiмдi механизмдерiн ^сындык. Атап кететiн болсак:

ЕЭК ецбекшшердщ зейнеткерлiкке шыкканнан кейiн осы ЕЭО мYше мемлекет-

тердiц азаматтарыныц зейнетакы алу к¥кыта-нан ажырап калмауына байланысты жасап жаткан ж^мыстарына косымша баFыттарды карастыру ^сынылды.

ЕЭК Fылыми дэреженi мойындату туралы ю-шараларына катысты карасытыралытын с^рактардыц аукымы кец екеш мен олардыц да келiссeздер жYргiзген кезде назардан тыс калмауы ^сынылды.

Тэжiрибеде орын алFан спортсмен легио-нерлер мен кeлiк жYргiзушiлерiнiц ж^мыска орналасуы кезiнде РФ тарапынан кедергшер-ге YшыраFаны мысалFа кел^ршп, ЕЭО сотыныц тYсiндiрмесiне к¥кыктык талдау жасалы-на отырып, орын алFан жаFдаЙFа байланысты корытынды жасалды. Кeлiк жYргiзушiлерiне катысты РФ шю зацнамасыныц нрмасы

ЕЭО келiсiмiне сэйкес келуi Yшiн тиiстi норма кажет екенi туралы корытынды жасалды.

ЕЭО кемс^шшкке жол бермейтiн каFи-даттыц орын алуы тиiс, ол тш туралы мэселеге шектеу коятын болады.

Жалпы аталFан iс-шаралардыц ЕЭК, ЕЭО соты тарапынан ж^мысын толыкканды атка-рып отырFанын кeрсетедi, бiрак таFы осы жоFарыда аталFан мэселелердi кYшейтiп жь беретiн болса, ЕЭО мYше мемлекеттердiц ецбек етушi азаматтарыныц осы одакка деген сешмш арттырып, болашакта eздерiнiц KOрFалып отырFанына Yмiттенiп, еркiн тыны-стануFа ^мтылатын жол ашылады деген коры-тынды жасаймыз.

ЛИТЕРАТУРА

1. Заболотский Е.Д. Опыт реформирования пенсионных систем Европейского Союза и возможности его использования в России / Вестник СПбГУ. Экономика. - 2017. - Т. 33. Вып. 3. - С. 472-497.

2. Белов В.А., Кожаева Ю.П. Правовое регулирование трудовой миграции государств-членов ЕС и ЕАЭС посредством подготовки профессиональных кадров в Вузах ЕС и РФ /Вестник МФЮА №1/2017. - С. 108-120.

3. Журунова М.К. Проблемы осуществления трудовой деятельности гражданами стран ЕАЭС в рамках договора о ЕАЭС. Ученые труды Российской академии адвокатуры и нотариата № 2 (53) 2019. - С. 128-131.

4. Рязанцев С.В., Тер-Акопов А.А., Письменная Е.Е., Храмова М.Н. Сценарии развития миграционной ситуации в ЕАЭС в условиях усиления экономической интеграции. Аналитический вестник № 19 (676). - С. 8-18.

5. Надирова А.К. Трудовая миграция и новые подходы к регламентации труда иностранных работников / Вестник Университета им. О.Е. Кутафина (МГЮА) 10/ 2017. - С. 199-206.

6. Леньшин А.А. Реализация принципа недопущения дискриминации в трудовом законодательстве стран ЕАЭС. Вестник Университета им. О.Е. Кутафина (МГЮА) 10/ 2017. -С. 241-246.

17 Федеральный закон от 10.12.1995 N196-ФЗ (ред. от 27.12.2018) «О безопасности дорожного движения» (с изм. и доп., вступ. в силу с 01.11.2019).//http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_8585/1e24735df982c4 fb8bf865fe29270095749ba3bc/ (3.12.2019).

REFERENCES

1. Zabolotskij E.D. Opyt reformirovanijapensionnyh sistem Evropejskogo Sojuza i vozmozhnosti ego ispol'zovanija v Rossii / VestnikSPbGU. Jekonomika. - 2017. - T. 33. Vyp. 3. - S. 472-497.

2. Belov V.A., Kozhaeva Ju.P. Pravovoe regulirovanie trudovoj migracii gosudarstv-chlenov ES i EAJeSposredstvompodgotovkiprofessional'nyh kadrov v Vuzah ES i RF. Vestnik MFJuA №1/2017. - S. 108-120.

3. Zhurunova M.K. Problemy osushhestvlenija trudovoj dejatel'nosti grazhdanami stran EAJeS v ramkah dogovora o EAJeS. Uchenye trudy Rossijskoj akademii advokatury i notariata № 2 (53) 2019. - S. 128-131.

4. Rjazancev S. V., Ter-Akopov A.A., Pis'mennaja E.E., Hramova M.N. Scenarii razvitija migracionnoj situacii v EAJeS v uslovijah usilenijajekonomicheskoj integracii. Analiticheskij vestnik № 19 (676). - S. 8-18.

5. Nadirova A.K. Trudovaja migracija i novye podhodyk reglamentacii truda inostrannyh rabotnikov / Vestnik Universiteta im. O.E. Kutafina (MGJuA) 10/ 2017. - S. 199-206.

6. Len 'shin A. A. Realizacijaprincipa nedopushhenija diskriminacii v trudovom zakonodatel 'stve stran EAJeS. Vestnik Universiteta im. O.E. Kutafina (MGJuA) 10/ 2017. - S. 241-246.

УДК 334.723

СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ МЕХАНИЗМА КОМПЕНСАЦИИ ОПЕРАЦИОННЫХ ЗАТРАТ ПРОЕКТОВ ГОСУДАРСТВЕННО-ЧАСТНОГО ПАРТНЕРСТВА

Асабаев Ерлан Амангельдиевич

Корпоративный секретарь BI Group, магистрант специальности «Юриспруденция» Высшей школы права Университета КАЗГЮУ имени М.С. Нарикбаева, г. Нур-Султан, Республика Казахстан; e-mail: e_asabayev@kazguu.kz

Ключевые слова: механизм ГЧП; проекты ГЧП; модели ГЧП; частный партнер; Концессия; государственный партнер; центр ГЧП.

Аннотация. В современных условиях сотрудничество между государством и частным партнером играет ключевую роль в развитии социальной, транспортной, энергетической и других важных для населения инфраструктур.

В статье рассматриваются вопросы реализации государственно-частного партнерства, приводится анализ международных практик и текущего состояния проектов государственно-частного партнерства в Республике Казахстан. Учитывая динамику развития данного направления, актуальность исследований сотрудничества государства и частного бизнеса ежегодно возрастает. В настоящее время для создания инвестиционного климата в Республике Казахстан Правительством создаются условия для привлечения в экономику страны иностранных ресурсов, в том числе уделяя особое внимание развитию государственно-частного партнерства.

Проведенный анализ международного опыта показывает, что Законы, регулирующие государственно-частное партнерство, требуют существенных доработок, в особенности вопросов, которые касаются регулирования процессов финансового обеспечения проектов государственно-частного партнерства, в частности процессов получения доходов и возмещения затрат субъектами государственно-частного партнерства.

Целью статьи является выявление пробелов в законодательстве, препятствующих эффективному взаимодействию государства и частного партнера. Предложены рекомендации по внесению изменений в Закон о Государственно-частном партнерстве и другие нормативно- правовые акты Республики Казахстан.

Урегулирование данных вопросов позволит решить ряд ключевых проблем, в частности, разгрузки государственного бюджета, своевременного реагирования на растущие потребности населения в инфраструктуре, развитие частного бизнеса, а также открывает дополнительные возможности для инновационных решений.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.