Научная статья на тему 'Marketing strategy of Brand management'

Marketing strategy of Brand management Текст научной статьи по специальности «Экономика и бизнес»

CC BY
159
28
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТ / БРЕНДИНГ / ОПТИМіЗАЦіЯ / ТОРГОВЕЛЬНА МАРКА / ЕКОНОМіЧНИЙ ЕФЕКТ / ОПТИМИЗАЦИЯ / ТОРГОВАЯ МАРКА / ЭКОНОМИЧЕСКИЙ ЭФФЕКТ / BRAND-MANAGEMENT / BRANDING / OPTIMISATION / TRADE MARK / ECONOMIC EFFECT

Аннотация научной статьи по экономике и бизнесу, автор научной работы — Fayvishenko Diana S.

The article proves that the task of development of the marketing strategy is a process of search for instruments and mechanisms of creation of strong brands, combination of which ensures maximal economic effect in current market situation and in future.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Marketing strategy of Brand management»

економіка та управління підприємствами

4. Чармессон Г. Торговельная марка: как создать имя, которое принесет миллионы: Пер. с англ. Л. Корпан. - СПб.: Питер, 1999. - 224 p.

5. Яненко М. Торговые марки в товарной политике фирмы. -СПб.: Питер, 2005. - 240 p.

6. Aaker D.A. Managing Brand Equity. Capitalizing on the Value of a Brand Name / D.A. Aaker. - The Free Press: New York, London, Toronto, Sydney, 2005. - 299 p.

7. Aaker J. Consumption Symbols as Carriers of Culture: A Study of Japanese and Spanish Brand Personality Constructs / J. Aaker, V. Benet-Martinez, J. G. Berrocal // Journal of Personality and Psychology. - 2001. - № 3. - P. 492 - 508

8. Keller K. L. Branding and Brand Equity / K. L. Keller. - Marketing Science Institute: Cambridge, Massachusetts, 2002. - 86 p.

9. World Financial Group Inc (WFG), World Financial Group Company - Worldfinancialgroup.com [Электронный ресурс]. -Режим доступа: <http://www.worldfinancialgroup.com

10. Wheeler A. Designing Brand Identity / А. Wheeler. - New Jersey: John Wiley & Sons, Hoboken, 2003. - 229 p.

Devis, S. M. Upravlenie aktivami torgovoy marki [Asset Management brand]. St. Petersburg: Piter, 2001.

Kendiukhov, O. V., and Faivishenko, D. S. «Kryterii otsinky efek-tyvnosti realizatsii funktsii brendu» [Criteria for evaluating the effectiveness of the functions of the brand]. Ekonomika i marketynh v umovakh vsesvitnyoi intehratsii: problemy, dosvid, peredova dumka. Donetsk: DRUK-INFO, 2010. 186-190.

Keller, K. L. Branding and Brand EguityCambridge, Massachusetts: Marketing Science Institute, 2002.

Rays, E., and Traut, Dzh. Pozitsionirovanie: bitva za uznavaemost [Positioning: The Battle for recognition]. St. Petersburg: Piter, 2004. «World Financial Group Inc (WFG), World Financial Group Company - Worldfinancialgroup. com» http://www.worldfinancialgroup. com.

Wheeler, A. Designing BrandIdentityNew Jersey: John Wiley & Sons, Hoboken, 2003.

Yanenko, M. Torgovye marki v tovarnoy politike firmy. [Trademarks in commercial policy of the firm.]. St. Petersburg: Piter, 2005.

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo<><хххх><х>о<х><х>о<хїо<хх><хх><хх><хх><хх><х><х>о<хїо<хх><хх><хх>оо<>ооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооо

Проблеми економіки № 1, 2013

265

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.